'az IFA elõtt még fényes jövõ áll, mert senki nem tervezi hogy megregulázza az öreg teherautókat, úgy mint a kétütemûeket. így kimondani hogy "betiltjuk az IFA-t" nem lehet, zöldkártya még mindig nem (nagy)probléma, az utángyártott alkatrész-csatornák mûködnek, miért ne mûködnének ha van fizetõképes kereslet, és ha csökken az építõipar, akkor nehéz finanszírozni az új autót, az IFA-k pedig már ki vannak fizetve."
Igen, ezért hívják IFA-nak: Ideiglenes Forgalmi Akadály. ;-)
'.Az,hogy 50évvel ezelött hogy került kenyér a boltba,és minek a segítségével építették fel az országot,[érdekes meglátás] nem érdekel"
Szóval az enyém az érdekes meglátás?Szerintem inkább azé,aki egy 40 éves teherautóban esztétikai élményt keres!
Mindent a helyén kell kezelni! Nem kívánok én ifákat az útjainkra,mert eljárt felette az idõ.Mikor kidobták,a nyugati verdák sem voltak korszerûbbek. Büdös lassú? Mint bármi ami elmúlt 30 éves,és toldozgatják mert erre van pénz! Mikor egy ifás olcsóbban elvinne valamidet,mert neki nem ketyegnek a kamatok-/így olcsóbb tud lenni/,akkor már nem is utálnád annyira.
1965 óta gyártják.Melyik teherautó szebb azokból az idõkbõl?Egyik sem!
3-4 éves passat is tekeri a füstöt,ha már kihajtották a lelkét,akkor egy 30 éves teherautótól mit vársz?Új korában az is más volt,olyan már nincs is az utakon,ami ne lenne túl az 1 millió km-en.
Amit te látsz,az nem az ifa hibája,hanem az életszinvonalunk természetes velejárója.Ez van,reméljük jobb jön!
Szerintem ne vesszetek össze. Minden relatív. Az IFA szépsége is azon múlik, benne ülsz-e, vagy mögötte mész.
Teljesen mindegy..Lassú,fogja a forgalmat,és irtózat környezet szennyezõ.Ezenkívûl tényleg rohadt büdös.Az,hogy 50évvel ezelött hogy került kenyér a boltba,és minek a segítségével építették fel az országot,[érdekes meglátás] nem érdekel.Én ma élek,nem a rendszerváltás elötti idõszakban.Belátom,hogy régen sok haszna volt.Ez tény.De ma már szart se érnek..Az összeset bekéne tiltani,mert kiöregedtek,és már nem valók közútra.És ne lámázz újrek!:D Én se tettem.Neked ez,nekem az a véleményem.
Pedig ezt az országot ifákkal építették fel többé kevésbé! Ha bemész egy épületbe,eszedbe juthatna hogy mivel hordták oda azt a sok cuccot,meg ami kaját az arcodba tömtél gyerekkorodban azt is ifával vitték a boltba stb.
Jössz itt a mayer dumáddal hogy mi az okádék meg mi nem? Egy magnumnak meg segged vered a földhöz?
Csak kiváncsiságból..Mit lehet szeretni egy IFA-ban?:D Kék/zöld [leggyakrabban elõforduló színek] nagy,büdös,lassú,rohad,zajos,és állandóan csúnya arcú bácsi vezeti! És persze a mellé társuló 6 román vendégmunkás egy nagyobb kartondoboz méretû fülkébe benyomorodva..Ergo,még büdösebb szagcsíkot húz maga után:(
HELLO Ez tiszta jó... én hatalmas IFA rajongó vagyok, és tök jó hogy rátaláltam egy ilyan fasza kis oldalra, ahol IFA van Ez tiszta karaj :-)
Kamionszimulátor.hu-n van IFA W50 modell. Sõt 18 wheels of steel Pedal to the metal játékba beszúrható,sõt ugyan ez játék Polish pack-ban (EU térkép)alapban benne van.
Üdvözletem az IFA sofõröknek/rajongóknak, mint 3D-s modellezõ szükségem lenne egész oldalas jó minõségû képekre egy ép IFA W50-sról ami kell az: szembenézet, hátulról, 2 oldalsó nézet, továbbá az elsõ és hátsó kerekek oldalról úgy hogy az egész felni és a gumi látszódjon sörgõs :)
a képeket ide jöhetnek fúrumba de szívesen veszem ha MSN-n megkerestek és átdobjátok hozzám: [email protected]
köszönettel egy modellezõ :P
Sziasztok ifások ingyen elvihetõ a 19 ker 1db kipufogódob 1db vadi új825õs gumi 4db 50%os gumi
Sziasztok, remélem olvassa még valaki ezt a fórumot.
Az lenne a kérdésem... Van nekünk egy országúti 4 hengeres IFA kocsikánk, úgy tudom, hogy a terepes változatban van szervókormány is,az lenne a kérdésem, hogy átépíthetõ-e ebbe a változatba, valamint honnan lehetne beszerezni a szükséges alkatrészeket? (Bp és környéke)
Amugy meg ha van IFA-s képetek akkor toljatok!Kôszi
lehet hogy egy àllat de nincs benne életèrzès.Egy IFA-ban egybe vagy nôve a géppel.Ha hallasz egy hangot,ami nem oda illik,akkor tudod hogy mit kell tenned vele. De itt?Hallasz egy hangot,azt sem tudod hogy hova nyulj!! Csupa ELEKTRONIKA az egész.
én jàrtam IFA-val 3évig,és nagyon szerettem.Most egy Renault Magnummal jàrok,de meg sem közeliti a filinget.Az IFA-val lehetett fenyiteni;),ezzel a Francia szarral meg nem.Amugy meg ezek az Euro akàrhànyas motorok lehet hogy tisztàk,de szart sem érnek.
Sziasztok IFA-sok!
Ifa megy a hegyen teljes szövege: http://www.zeneszoveg.hu/dalszoveg.phtml?szk=6170
Transporter-t mi is teszteltünk a friss hóban tényleg nagy poén :)
Nem fikáz téged senki, csak az ifáka:P Eljárt felettük az idõ mint a Nyza mentõautók(&társaik) felett. De már nagyon eljárt felette az idõ, egyszerûen ennyi! Hát az IFA elég magasépítésû ahoz, hogy az utazók átvészeljék a karambolokat:)) Asszem a Horn Gyula kocsiját is 1 IFA gyûrte be. de végülis nekem semmibajom velük, csak nejárjon már annyi belõlük az utakon:)
Na Csá Mindenkinek! Lassan kezdem magam az elsõszámú közellenségnek érezni,de nem adom fel!Küzdök,mint S8-as az IFA mögött!(a 4-esen!) Az jó ebben a fórumban,hogy írok valami pozitívat és 1 órán belül kb. 3 fikázó hozzászólás kerül fel.Na mindegy. Ha lehetne mondanék én is egy havas-IFA-s storyt. Egyszer edzésre a Fater jött értem a "nagyvérüvel".A stadion mögött állt meg a parkolóban,illetve mellette, mert éppen "forgatták" a verdákat a friss havon.Volt ott minden:Trabi,Astra,Suzuki és a nagy sláger éppen 1 Transporter is.Kenték a gépeknek mit állat.A Transzpi volt a csúcs sokak szerint.Volt kamera is. Beültem a Faterhoz.Indít,1 es,2-es...jobbra le,közben légkürt mint állat és valami 80m keresztben csúszva a parkolóban. Mindenki húzódott azthiszem.Hánytuk a havat úgy méter magasan 4-5 méter messzire.Mentünk még pár kört utánna.(aki nem hiszi járjon utánna,van valahol egy video az egészrõl valahol Nyíregyházán) Nem volt rossz.Meghaltatok volna,ha hallottátok volna azt a visítást,tapsot, amit egy IFA kapott! (Egyenesen botrány volt!Fúj!Be kéne zúzni az ilyet!Biztos füstölt mint állat!És még meg sem dobálták!) Fater nem vezetett csak vagy 600000km-t IFA-val.És még él.Akár mi hihetetlen. Ja épp most venne új teherautót,kellene egy kis segítség!Valami olyan autót keres,ami nem kamion (max.12 tonnás),mert arra lenne munka.Valami IVECO,DAF vagy esetleg MERCEDES(de euro4-es legyen!).Ja és ne legyen több mint 8-9 millió,mert a házat azért nincs kedvünk eladni.Légyszi segítsetek! Nekünk is uniós rendszám van a "6-os"on.És mi van akkor?
Na akkor hajrá!Óra indul: 1:00......0:59 A legjobban fikázók között 2 zöldkártya kerül kisorsolásra 20-20 ezer forint értékben!(mert nálunk csak ennyi) De azért nincs harag
áhá;) csak mer jó lenne, ha esne a hó, és a tetején meg fenyõfát visz:D szal totál Xmas hangulat:)
IFA -t ? azt is dobáltunk szerintem hógolyóval, mert egy forgalams fõút mellett lakunk, és volt úgy hogy iskolábó hazafelé jövet, a hócsata után, mintegy levezetõként...DD
elkezdtük a kamionokat megbobálni. és asszem IFA is volt közte egykét. mivel akkor még elég sok nyergesvontatós IFA rótta az utakat. D
Loál !! jah, gondolta az IFA -s hogy ha már így felidegesítették, akkor már legalább egy szánkót visz haza a gyerekeknek. DD
de hogy mondjak én is hasonlókat : még alsósok lehettünk, amikor egy csapat srác - a banda. D kimentünk a vasúti felüljáróra, és a felüljárón voltak kavicsok, azzal kezdük dobálni a vonatokat. D elõször csak a szergej mozdonyokat, meg a vagonokat céloztuk meg. aztán a személyvonatokat is. D igazából nem is fogtuk fel milyen veszélyes is lehet ez. - kicsik voltunk. aztán gyorsan menekülõre fogtuk a dolgot, mert láttuk hogy a forgalmista elindul az irodából biciklivel felénk, abból pedig még rendõrségi ügy is lehetett volna. futottunk, mint a mérgezett egér. DD
Régen, ha esett a hó, itt a lakásunk közelében lévõ töltésre mentünk szánkózni. Mittomén kb. 5-8 méter magas, a tetején egy 4 sávos út, mi meg szánkóztunk.
Meg dobáltuk a buszok ablakából kibámuló embereket, meg az IFÁ-kat hógolyóval.
Aztán egyszer egy zöld IFA megállt, mire mi röhögve elszaladtunk. Csak úgy 100 méterrõl néztem vissza, amikor is a sofõr éppen a szánkómat b*szta fel a platóra. Hülye haverom nem húzta magával, amikor menekültünk.
Azóta nem állt helyre a lelki egyensúlyom, Freud valszeg egy részletes analízist is tudna készíteni rólam :/
Ez most csak úgy eszembe jutott. BTW, ha lesz hó, megyek szórni a rohadt IFA-kat.
azt nemmondtad, hogy robut, csak azt, hogy ifa:)) és is utaztam sajnos roburral:((
valójában nem lehet elmondani, hogy mi is az a ROBUR feeling, ahhoz hogy tudd át kell élned.
Ez az utolsó esélyed, innen már nem fordulhatsz vissza. Tessék, itt ez a kapszula, ha lenyeled felébredsz egy Roburban, és jókat fogsz utazni, de ha nem akkor felébredsz otthon, és nem emlékszel semmire. DD
Gyerekek, láttatok már IFA-t, uniós magyar rendszámmal? Én ma igen :) Megyek haza hévvel, és a cinkotai (bp, XVI.ker) átjárónál láttam egyet, alig hittem a szememnek :)
"volt egy feelingje az biztos, nem kisbusz, de nem is busz..." hát ezt jól megmondtad:DD és a sofõr felhajigát titeket vasvillával a platóra vagy mi??:DD
Kell(ene) zöldkártya... csakhogy 100ból 90 lomot nem engednének át a mûszakin, ezért a gazdák olyan helyre viszik, ahol 30000-ért átengedik és kormolhat az úton tovább, szennyezve a környezetet, ami engem rendkívül dühít.
Na jó a Suzuizás lehet kicsit erõs volt.bocs Én is járok a 4-en hetente 2-szer. Na mindegy IFA-ja vállogatja.Minden a karbantartáson és a sofõrön múlik!De most itt maga a teherautó a téma és nem a tulajdonosaik szokásai.Vagy tévedek? A füst: Lehet,hogy füstöl,de men füstöl jobban,mint akármilyen busz,vagy más teherautó.Ennek is kell zöldkártya évente.
Hát apám, megsúgom halkan, azért nem tudok elõzni, mert egyfolytában jönnek szembe! Ilyen a 4-es fõút. Az a csoda is megérne egy topicot.......
Nekem ne mondja senki, hogy az IFA jó.... mikor 50, max 60-al döcög elöttem a 4-esen, és elõzni sem birok! A fejemet verném a kormányba és ütném az ifást amíg él! A kibocsájtott fekete kipufogógázokról már ne is beszéljünk!
Egyszer (vagy 2 hete, nemtom) láttam egy IFÁT, amely platóján provokatív célzattal, elõre megfontolt szándékkal (ezért egyes "magyarok" már perelnének) ugyanolyan színû/típusú autó volt, mint az enyém...
Sziasztok Kb 2 hete bukkantam erre a fórumra,hát elkeserít.Velem nem fog jól járni az ellentábor! Apukám 18-20 éve szállít a márkával.Kicsit már ismeri.Most is van "4-es" is,"6-os" is. A legnagyobb tévhit,hogy az IFA szar lenne.Igaz,az utakon az IFA-k jelentõs hányada elég siralmas állapotban van.De akadnak kivételek.Be fogok mutatni mindkét fajtából egy-egy olyan darabot,ami hátha meggyõzi az ellentábort is. Az IFA jó teherautó:Olcsó és a fenntartása is szinte minimális.Ami kényelemet illeti: kis odafigyeléssel szinte teljesen jó lehet egy IFA fülkéjének belseje. Sok lehetõség rejlik a kis részletekben:Ha van idõd olyan IFA-d lesz,amilyet csak akarsz! Gondoltál már arra,hogy az IFA-dban személyautó ülések legyenek?Ugye nem?És ez csak 1 dolog. Ha lesznek képek a gépen mutatok pár érdekes dolgot két "elég jó" IFA-ról.
Ami az elõzõeket illeti: Az IFA gyári gumija nem Taunusz és nem is Taurusz!(hogy mi azt majd megkérdezem)
ja,"6-os" gyári gépkönyv érdekel(Debrecen,Nyíregyháza közelében)!Ha van légyszi írj e-mailt!
Egyik fuvaros meg hazahozott nekünk valami cuccot valahonnan, mindegy nemérdekes, de hazafelé megálltunk, mert a fuvaros vett az IFA platójára valami fafestéket.
Mert már azt mondta, hogy nagyon ráfér a festés, Aztán láttam az IFA -ját rá egy hétre, de az egy doboz festék meg sem kottyant neki mert az a korhadt fa-plató, az összes festéket beitta. D
A régi IFA. Régebben volt a Nissannak az akciója, hogy régi IFA-kért új Nissan teherautókat adott. Persze egy két milla ráfizetéssel, és agyonreklámozva.
LittleL: igen, ilyenek vannak.... olyat is láttam, hogy az egész ferdén állt, az csak laprugóköteg-hiba. De tény, hogy rendszeresen túlterhelték.
Aha, aha, egyélbként az Újabb L60 -asok már elég jól mennek is, 100-110 -ez simán elgaloppoznak.
Bezzeg a régi W50-esek, elég volt egy kis emelekdõ, és már kérte is a 3.-ast, utána meg a kettes fokozatot. Pótkocsiknál talán csak 1.-esben ment fel a dombra. D
Az IFA-t Isten teremtette, és akárhol jár, mindenütt hirdeti az Igét.
Ha elõtted megy: (fintorogva) Te szentséges Szûzanya... Ha mögötted jön, nagy gázzal: Atyaúristen! Ha benne ülsz: Jézusom! Ha alákerültél: Ámen...
Komolyan: Jó gép, megbízható, igénytelen, bírja a strapát, és ha valami elromlik benne, egy csavarhúzó és egy kombinált fogó, kis drót és szigszalag, megyünk tovább... Egyáltalán nem tehet róla, hogy a sok marha új Euro-s szabályokat hozott a környezet védelmére, miközben kiirtanának egy egész erdõt a hülye antennájuk miatt. Eljárt felette az idõ. De akkor is jó kis gép...
L60-asban volt cseresznyém utazni, majdnem 100 km-t. Eszméletlen magasan ülök, érezni a járgányban az erõt, a magabiztosságot, szinte semmit nem érzek az útból (mostanában autómban azzal szoktam szórakozni, hogy a macskaköveket számolom - akár becskott szemmel is menne) a sofõr a legnagyobb nyugalomban vezetett végig, sztem semmivel sem rosszabb egy hasonló korú akármilyen teherautónál.
Robur busz? Egyszer olyannal mentünk ki osztályt rándulni :-)
És így néz ki az, amikor a susmánok pakolják teli a "teherautójukat".D