- egyszer, úton voltunk egy IFA -val télen, egy fickóval kellett elmenni valami bútorokért.
És hazafelé mondja hogy, este ha hazaviszi az IFA -t feltétlenül le kell engednie a hûtõvizet, mert reggelre bele fog fagyni.
Merthogy anyira lyukas volt a hûtõrendszer, hogy csak egy napig bírta ki egy feltöltéssel, és ugyebár fagyállóval feltölteni elég drága lett volna, ígyhát minden reggel vízzel kellet feltölteni, de este meg azért kellett leereszteni, mert a maradék víz szétrepesztette volna a motort. D
Bumerángban a Bochkorék megcsinálták az: IFA -dal -t
vajon honnan lehetne leszedni ?
Így szól:
- IFA megy a hegyen U...Úúú...Ú...Ááá Taunus a gumija Hegynek felfelé megy az IFA De megy ez az IFA U...Úúúú...Ú...Ááá..
Ja es ha jol tudom: A W50-es "teherauto" 135 loero :)) Az L60-as mar kemeny 180 paci, megengedett legnagyobb ossztomege 13 tonna. (Kepzeld el, ahogy GSX-R 1000-esedre 13 tonnat pakolsz fel :)
2004. januar elsejetol 5,8 kW/tonna (7,8Le / tonna) teljesitmenydotacio van eletben, tehat IFA nem vontathat potkocsit.
Íme néhány pics! Bár nekem a ZIL a kedvencem Ifa-n utaztam anno nyári szünetekben. Jó kics móka volt mindig élvezettel néztem ahogy billenti le a rakományt. :D
Nekünk sokáig volt Barkas -unk. Emlékszik mindenki ugye arra a jellegzetes Barkasos hangra ?
80 -nál már idegtépõen hangos volt.
Meg apámnak az volt a szolgálati kocsija is egy ideig. Még kicsi voltam, amikor a barátommal elkísértük aput egy útra, a Barkassal, és a két elsõ ülés között volt egy 10 cm-es csõ, nemtudom mi célból, de a lényeg hogy ki lehetett látni rajta az útra.
Mi versenyeztünk a barátommal, hogy ki mer tovább menet közben belenézni, merthogy irtóra meg lehetett szédülni ha belenéztél.
na nyomjatok ezekbõl a tragacsokból még belsõ képeket, mert mindig kiváncsi voltam, hogy néznekki:)
És így néz ki az, amikor a susmánok pakolják teli a "teherautójukat".D
Az IFA-t Isten teremtette, és akárhol jár, mindenütt hirdeti az Igét.
Ha elõtted megy: (fintorogva) Te szentséges Szûzanya... Ha mögötted jön, nagy gázzal: Atyaúristen! Ha benne ülsz: Jézusom! Ha alákerültél: Ámen...
Komolyan: Jó gép, megbízható, igénytelen, bírja a strapát, és ha valami elromlik benne, egy csavarhúzó és egy kombinált fogó, kis drót és szigszalag, megyünk tovább... Egyáltalán nem tehet róla, hogy a sok marha új Euro-s szabályokat hozott a környezet védelmére, miközben kiirtanának egy egész erdõt a hülye antennájuk miatt. Eljárt felette az idõ. De akkor is jó kis gép...
L60-asban volt cseresznyém utazni, majdnem 100 km-t. Eszméletlen magasan ülök, érezni a járgányban az erõt, a magabiztosságot, szinte semmit nem érzek az útból (mostanában autómban azzal szoktam szórakozni, hogy a macskaköveket számolom - akár becskott szemmel is menne) a sofõr a legnagyobb nyugalomban vezetett végig, sztem semmivel sem rosszabb egy hasonló korú akármilyen teherautónál.
Robur busz? Egyszer olyannal mentünk ki osztályt rándulni :-)
Aha, aha, egyélbként az Újabb L60 -asok már elég jól mennek is, 100-110 -ez simán elgaloppoznak.
Bezzeg a régi W50-esek, elég volt egy kis emelekdõ, és már kérte is a 3.-ast, utána meg a kettes fokozatot. Pótkocsiknál talán csak 1.-esben ment fel a dombra. D
A régi IFA. Régebben volt a Nissannak az akciója, hogy régi IFA-kért új Nissan teherautókat adott. Persze egy két milla ráfizetéssel, és agyonreklámozva.
LittleL: igen, ilyenek vannak.... olyat is láttam, hogy az egész ferdén állt, az csak laprugóköteg-hiba. De tény, hogy rendszeresen túlterhelték.
Egyik fuvaros meg hazahozott nekünk valami cuccot valahonnan, mindegy nemérdekes, de hazafelé megálltunk, mert a fuvaros vett az IFA platójára valami fafestéket.
Mert már azt mondta, hogy nagyon ráfér a festés, Aztán láttam az IFA -ját rá egy hétre, de az egy doboz festék meg sem kottyant neki mert az a korhadt fa-plató, az összes festéket beitta. D
Sziasztok Kb 2 hete bukkantam erre a fórumra,hát elkeserít.Velem nem fog jól járni az ellentábor! Apukám 18-20 éve szállít a márkával.Kicsit már ismeri.Most is van "4-es" is,"6-os" is. A legnagyobb tévhit,hogy az IFA szar lenne.Igaz,az utakon az IFA-k jelentõs hányada elég siralmas állapotban van.De akadnak kivételek.Be fogok mutatni mindkét fajtából egy-egy olyan darabot,ami hátha meggyõzi az ellentábort is. Az IFA jó teherautó:Olcsó és a fenntartása is szinte minimális.Ami kényelemet illeti: kis odafigyeléssel szinte teljesen jó lehet egy IFA fülkéjének belseje. Sok lehetõség rejlik a kis részletekben:Ha van idõd olyan IFA-d lesz,amilyet csak akarsz! Gondoltál már arra,hogy az IFA-dban személyautó ülések legyenek?Ugye nem?És ez csak 1 dolog. Ha lesznek képek a gépen mutatok pár érdekes dolgot két "elég jó" IFA-ról.
Ami az elõzõeket illeti: Az IFA gyári gumija nem Taunusz és nem is Taurusz!(hogy mi azt majd megkérdezem)
ja,"6-os" gyári gépkönyv érdekel(Debrecen,Nyíregyháza közelében)!Ha van légyszi írj e-mailt!
Egyszer (vagy 2 hete, nemtom) láttam egy IFÁT, amely platóján provokatív célzattal, elõre megfontolt szándékkal (ezért egyes "magyarok" már perelnének) ugyanolyan színû/típusú autó volt, mint az enyém...
Nekem ne mondja senki, hogy az IFA jó.... mikor 50, max 60-al döcög elöttem a 4-esen, és elõzni sem birok! A fejemet verném a kormányba és ütném az ifást amíg él! A kibocsájtott fekete kipufogógázokról már ne is beszéljünk!
Undorító....
hát öcsém az,hogy 60-nál nem tudsz elõzni az igen mókás! Komoly,biztos Suzukid van !Hát az a csoda is megérne egyfórumot
Na jó a Suzuizás lehet kicsit erõs volt.bocs Én is járok a 4-en hetente 2-szer. Na mindegy IFA-ja vállogatja.Minden a karbantartáson és a sofõrön múlik!De most itt maga a teherautó a téma és nem a tulajdonosaik szokásai.Vagy tévedek? A füst: Lehet,hogy füstöl,de men füstöl jobban,mint akármilyen busz,vagy más teherautó.Ennek is kell zöldkártya évente.
nem füstöl jobban mint akármelyik EURO4es DAF mi?:)
Kell(ene) zöldkártya... csakhogy 100ból 90 lomot nem engednének át a mûszakin, ezért a gazdák olyan helyre viszik, ahol 30000-ért átengedik és kormolhat az úton tovább, szennyezve a környezetet, ami engem rendkívül dühít.
"volt egy feelingje az biztos, nem kisbusz, de nem is busz..." hát ezt jól megmondtad:DD és a sofõr felhajigát titeket vasvillával a platóra vagy mi??:DD
Gyerekek, láttatok már IFA-t, uniós magyar rendszámmal? Én ma igen :) Megyek haza hévvel, és a cinkotai (bp, XVI.ker) átjárónál láttam egyet, alig hittem a szememnek :)
Loál.
valójában nem lehet elmondani, hogy mi is az a ROBUR feeling, ahhoz hogy tudd át kell élned.
Ez az utolsó esélyed, innen már nem fordulhatsz vissza. Tessék, itt ez a kapszula, ha lenyeled felébredsz egy Roburban, és jókat fogsz utazni, de ha nem akkor felébredsz otthon, és nem emlékszel semmire. DD
Régen, ha esett a hó, itt a lakásunk közelében lévõ töltésre mentünk szánkózni. Mittomén kb. 5-8 méter magas, a tetején egy 4 sávos út, mi meg szánkóztunk.
Meg dobáltuk a buszok ablakából kibámuló embereket, meg az IFÁ-kat hógolyóval.
Aztán egyszer egy zöld IFA megállt, mire mi röhögve elszaladtunk. Csak úgy 100 méterrõl néztem vissza, amikor is a sofõr éppen a szánkómat b*szta fel a platóra. Hülye haverom nem húzta magával, amikor menekültünk.
Azóta nem állt helyre a lelki egyensúlyom, Freud valszeg egy részletes analízist is tudna készíteni rólam :/
Ez most csak úgy eszembe jutott. BTW, ha lesz hó, megyek szórni a rohadt IFA-kat.
Loál !! jah, gondolta az IFA -s hogy ha már így felidegesítették, akkor már legalább egy szánkót visz haza a gyerekeknek. DD
de hogy mondjak én is hasonlókat : még alsósok lehettünk, amikor egy csapat srác - a banda. D kimentünk a vasúti felüljáróra, és a felüljárón voltak kavicsok, azzal kezdük dobálni a vonatokat. D elõször csak a szergej mozdonyokat, meg a vagonokat céloztuk meg. aztán a személyvonatokat is. D igazából nem is fogtuk fel milyen veszélyes is lehet ez. - kicsik voltunk. aztán gyorsan menekülõre fogtuk a dolgot, mert láttuk hogy a forgalmista elindul az irodából biciklivel felénk, abból pedig még rendõrségi ügy is lehetett volna. futottunk, mint a mérgezett egér. DD
IFA -t ? azt is dobáltunk szerintem hógolyóval, mert egy forgalams fõút mellett lakunk, és volt úgy hogy iskolábó hazafelé jövet, a hócsata után, mintegy levezetõként...DD
elkezdtük a kamionokat megbobálni. és asszem IFA is volt közte egykét. mivel akkor még elég sok nyergesvontatós IFA rótta az utakat. D