imádom ezt a rhodes hangzást... zseniális Rhodes Mark I, 1975 Utoljára szerkesztette: tigeroo, 2019.01.23. 15:28:40
Ejj, mit nem adtam volna egy ilyenért a 90's években? Nagyon profi hangszer, brutál jó billentéssel de eljárt felette az idõ, nagyon sokat kérsz érte szerintem. Max. egy gyûjtõ fogja ennyiért megvenni. Manapság 100 alatt is néha meglehet csípni egy jó masterkeyboard-ot, ennyiért meg már láttam Trinity Pro88-at is de Triton Pro 76-ot is eladót. Ez van, a hangszer piac jelenleg nagyon alacsony árakat produkál. De sok sikert, hátha szerencséd lesz!!
Jó állapotú, megkímélt, otthon használt Yamaha KX 88 eladó.
Ez egy súlyozott billentyûs masterkeyboard, mely mellé "ajándékba adok" egy 190Font-ba kerülõ Profi kemény tokot (flightcase), mely segíti a hangszer szállítását.
A Hangszer Budapesten található, de más találkozó helyszín is megoldható.
Érdeklõdj telefonon, vagy e-mailben, +36305597003, [email protected]
Irányára: 165-ezer
Sziasztok! Írtam egy zongorás darabot, DAW progiban megszerkesztettem stb... Viszont nagyon szeretném hallani egy hús vér zongorista elõadásában. Én sajnos nem igazán tudok zongorázni. A zene igényel némi virtuozitást. Õ lenne az:
Szóval nem lenne kedve valakinek feljátszani, és feltenni youtube-ra vagy soundcloudra? Persze nem erõszak, de ha tetszik a zene, akkor tudok küldeni midi fájlt, esetleg talán kottát is vagy ami kell. Ha érdekel a dolog akkor írj email-t:[email protected] vagy keress meg itt privátban
(Máshol is közzétettem hasonló jellegû kérést, egyáltalán nem zavar, ha többen jelentkeznek a felhívásra, és többen játsszák el.)
Sziasztok Elsõ, kezdõ szintinek van valakinek véleménye errõl? Casio CTK 230 Köszi
Szintén szintetizátor eladó, viszont sokkkkkal egyszerûbb a lentinél :) Természetesen így sokkal olcsóbb is.
Üdv! Köszi szépen a választ. A midizés nagyon távol áll tõlem, de szívesen játszom/énekelek automatikus kíséretre, úgy érzem, az az igazi mûfajom (természetesen akkordbontásokkal, szólókkal, improvizációval, gondosan megválasztott hangszínekkel, önálló stílus kialakításával). Ehhez tanulom kiegészítésként a zongorajátékot. Be is iratkoztam egy zenesuliba, hogy ne a sötétben tapogatózzak :) Még egyszer köszi a tipeket!
Eladó egy KORG X50 szintetizátor! Újszerû állapot, keveset használt, hibátlan állapot minden szempontból, koncerten nem volt. Otthon és próbateremben volt használva. Állvány, tok, doboz, kézikönyv jár! Kipróbálható Budapesten (11.) és Érden! Sürgõsen eladó!!! Email: [email protected].
Ha kép kell, szóljatok! :) Ár: 145.000 FT
Szia Kata!
Tessék egy profi, aki pl. hibázik a koncert közben. Pedig õ aztán hidd el, nem egy kategória sem a Rolling Stones-al, sem pedig Madonnával. Ráadásul egy olyan mûfaj képviselõje, ahol bizony ennél kisebb hiba miatt is lehurrogják az embert...:)
Természetesen Én nem hurrogom le, mert 1. Egyik kedvenc zongoristám, 2. egy hiba, nem hiba...:) 3. Ha egy életen át, minden nap ezt a Chopin mûvet játszanám, akkor sem lennék a segge végében sem...:)
Én egészen értettem Egy profi még élete legszarabb napján is közel 100%-ot fog nyújtani, míg más lehet, hogy 50-et (se).
Itt most csak tippelek, úgyhogy majd kijavítotok, de néha az ilyen nagy öregek koncertfelvételeit nézve az az érzésem, hogy annyira zsigerbõl jönnek a sok ezerszer eljátszott számok, hogy ha akarnának se tudnának mellényúlni a hangszeren. Persze nem azt mondom, hogy nem is nyúlnak soha mellé, de nagyon ritka lehet az.
Nem lehetünk, de a profi többször 100%-os mint nem. Az amatõr meg olyan, hogy ha nincs kedve, vagy esik az esõ, vagy eggyel több sört ivott, akkor már borzalmasan rosszabb teljesítményt nyújt.
Pontosan arról van szó, hogy a profi ugyanazt a profi szintet tudja nyújtani bárhol bármikor, ugyanolyan beleéléssel, érzésekkel, ettõl profi. Szólsz Madonnának ugorjon fel énekelje már el a Locomotiont, és ugyanúgy el fogja énekelni mint 20... vagy 30 éve. Akit befolyásol a teljesítményében - és itt már akár a zenészektõl is elvonatkoztathatunk - az egyéb dolgai az nem profi. Ott a Rolling Stones pl., a gitárosuk állandóan úgy be van szívva-lõve hogy azt sem tudja hol van, mégis halálos pontossággal és beleéléssel eljátszik mindent a koncertjeiken. Úgy látom, nem egészen értettétek meg amit írtam.
Kocsis Zoltánt is lehúzták bizony nem egyszer, hogy nem volt formában...stb stb... Szerintem õ bõven kimeríti a profi kategóriát. Én sem a vendéglátós zenészekrõl a kékaszemû, hosszúfeketehajú bazsevistákról beszélek. Mindannyian emberek vagyunk, és nem lehetünk mindig száz százalékosak... Csak ezt szerettem volna írni.
"a profi bármilyen körülmények között hozza a szintjét, és ugyanazt a szintet, ez a lényeg" Nem tudom, nekem errõl nem a szintetizátorral felszerelt lakodalmas zenészek jutnak eszembe, inkább azok akik már 30-40 vagy akár több éve játsszák ugyanazokat a számokat, ugyanolyan átéléssel, mint régen. Õk szerintem pont attól profik, hogy az ilyen dolgokat "félreteszik" a koncert idejére és mindent beleadnak. Persze lehet, hogy belül szenvednek a tegnap esti üvegemelgetéstõl, de a lényeg, hogy kívül ne látsszon és a közönség jól érezze magát.
Nehogy azt hidd, hogy nem értek hozzá...:) Sok mindennel egyet értek amit írtál, a villanycigány kifejezés pedig különösen a szívemhez nõtt...:) /Én sem villanycigányozok/
Viszont gondolj csak bele, emberek vagyunk és nem hozhatjuk mindig ugyanazt a teljesítményt! Vannak hullámvölgyek, és bizony vannak ingadozások a teljesítményben.
És akkor még nem beszéltünk arról, ha valaki beteg, piás, fáradt, szexhiányos, megbántódott...stb
"Ja és ami a professzionalizmust elválasztja az amatõrségtõl - és ezen a határon sokan képtelenek túlhaladni - hogy nem hangulat és alkalom függõ a teljesítmény, a profi bármilyen körülmények között hozza a szintjét, és ugyanazt a szintet, ez a lényeg. Nincs olyan, hogy múltkor jobb vagy rosszabb voltál. :)"
Eladó egy új, kipróbált C.Giant LP6210C keyboard, szintetizátor. kotta tartóval, gyári dobozában. M-1000 hangforrás, digitalizált hangminták, 162 élethû hangzás, (beleértve 128 standard GM-hangzás, 5 népies és az ütõsök 6 csoportjának hangzását), 200 elõre programozott ritmus (rock and roll, popzene, dzsessz), 50 demó dal, 11x5cm háttérvilágított LCD kijelzõ, USB/MIDI csatlakozó, audio kimenet, Bass-Boost stereo hangzás, numerikus kódolás/tekerõgombos választási funkció, kiséret hangerejének szabályozása, sebességszabályozás. Ha érdekel írj: [email protected]
Ja és ami a professzionalizmust elválasztja az amatõrségtõl - és ezen a határon sokan képtelenek túlhaladni - hogy nem hangulat és alkalom függõ a teljesítmény, a profi bármilyen körülmények között hozza a szintjét, és ugyanazt a szintet, ez a lényeg. Nincs olyan, hogy múltkor jobb vagy rosszabb voltál. :)
Én 14 éve zongorázom elég komoly szinten, énekhangom azonban nincs jó, de azt tudom, hogy igazából (nem memóriakártyáról) zenélni és énekelni egyszerre igencsak nehéz feladat. Ha szépen akarsz játszani, akkor evidens, hogy irány a zongoraiskola, utána bármit le tudsz játszani valamilyen szinten, kotta alapján, aztán onnan már van hová fejlõdni. A hangzattan sem a C-F-G dúrokban merül ki, és a bontott, riffes játékmód igencsak sok évnyi gyakorlást igényel hogy ne hangozzék bénán. Szóval ha fejleszteni akarod a játéktudásod, akkor egy komoly zongoratanár. Ja és felejtsd el a rugós billentyûs szintiket, kalapácsmechanika való a billentyûs hangszerek alá. :) Viszont ha munka jelleggel ûzöd, akkor az anyagi és teljesítmény érdekek elõtérbe kerülnek a mûvészet és technikai tudás rovására. Ergó vagy éveket beleölsz még mire eljutsz egy szintre (persze tehetség fokától ez lehet gyorsabb vagy lassabb folyamat), vagy gyakorolod az éneket hogy ne legyen vernyákolás, a zenét meg tolod floppiról mint a többi villanycigány és nyomod a C-F-G-t. :) Eldöntés kérdése mi fontosabb, de a hangszeres technikát csak zongoratanárnál, képzett zenésznél tudod elsajátítani. Meg persze napi 25 óra gyakorlás. :) Milyen technika, repertoár? A technikát fentebb leírtam, a legtöbb villanycigány floppiról zenél midi alapokkal és gyakorlatilag csak rákaraokézik. A repertoár már húzós kérdés, mert egyrészt ha ilyen lakodalmakat akarsz végigbazseválni az legalább 8-9 óra. Plusz mindig kell tartalékban majdnem még egyszer annyi. Ahogy eddig láttam õket, néhány órán át játszanak amit akarnak, aztán onnantól úgyis kérnek és minden második a kékaszeme vagy a keserûméz. A dolog még ott is feladatot ró rád, hogy folyamatosan frissíteni kell a repertoárod az újabb slágerekkel, olyanokat mindenhol kérnek, unokatesóm esküvõjén is lady gagát követeltek szerencsétlentõl. :D Félreértések végett: én nem villanycigányozok, sose csináltam, nincs ebben gyakorlati tapasztalatom, de van közeli ismerõsöm aki mûveli.
A tapasztaltabb szintis zenészektõl kérdeznék. Nagy vágyam, hogy zenéléssel foglalkozzak, legalább másodállásban (hobbi szinten kb. 10 éve szintizek). Egy ideig elhanyagoltam a zenélést, mostanában kezdem újból "elõvenni" a hangszert. Nem vagyok kezdõ, egy 20-30 fõs társaságot egész jól el tudok szórakoztatni, persze ez sok mindentõl függ (hangulat, alkalom, stb.). Viszont szeretnék még ügyesebben játszani, még tovább fejlõdni. Rengetegféle gyakorlókönyv, tanfolyam, stb. van, így nehéz eldönteni, hogy mi az, amit meg kell tanulnom/gyakorolnom kell még. Ezért arra lennék kíváncsi, mik azok az elméleti és gyakorlati ismeretek, amire egy zenésznek feltétlenül szüksége van (milyen játéktechnika, mekkora repertoár, stb.)? Az énektudásomat emellett folyamatosan fejlesztem, jártam énektanárhoz is, de itt most inkább a hangszeres játék érdekel.
Köszi Marci
Sziasztok!
Szeretném eladni kihasználatlansága miatt a 6 hónapja vásárolt "USB to Host" Yamaha PSR E-333 szintetizátoromat (mely egyben midi billentyûzet is) 45.000,- Ft-os (irány)áron (az ár alkuképes, vagy esetleg csere jó aksival rendelkezõ netbook-ra, subnotebook-ra).
Eredetileg úgy terveztem, hogy kialakítok a szobámban egy zenei sarkot, ám sajnos ez idõ- és helyhiány folytán ezidáig nem valósult meg, és úgy gondolom, hogy ha 6 hónap alatt nem sikerült komolyan nekiveselkednem, akkor már nem is igen fogok, így hát jobb lenne a szintinek egy olyan tulajdonosnál, aki használja is, mivel jelenleg csak itt hever fent bedobozolva a szekrényem tetején. (Az elmúlt 6 hónapban csupán párszor volt bekapcsolva, komolyabban pedig még nem is volt használva.)
A készülék tökéletes önálló kísérõautomatikás szintetizátornak (kezdõknek és haladóknak egyaránt) vagy számítógépes zeneszerzéshez midi billentyûzetként (pl. Fl Studio 10-hez). Számítógéphez csatlakoztatva USB-n keresztül fel- és letölthetõ szoftver által midi, SMF0 és SMF1, valamint sty (stílus) fájlok.
A szinti teljesen újszerû, kifogástalan állapotú, "szinte bontatlan", por- és karcmentes, eredeti dobozában van, csomagolásával, minden tartozékával, papírjaival és jótállási jeggyel együtt. A jótállási jegy szerinti hivatalos garancia amúgy 2013 augusztusáig érvényes.
Tartozékai: adapter, kottatartó, magyar nyelvû leírás. De adok hozzá ajándék USB kábelt és ajándék extra zenéket, valamint stílusokat is (igény szerint feltöltve). Csatlakozói: 12V DC bemenet, fejhallgató kimenet, USB/MIDI be-/kimenet, AUX pedál bemenet.
Megtekinthetõ és ki is próbálható (akár USB-vel szoftveresen is). Ha esetleg bõvebb információ is érdekel: http://aprod.hu/hirdetes/szinte-bontatlan-usb-to-host-yamaha-szintetizator-midi-garanciaval-elado-ajandekok-ID8nq7.html
Sziasztok! Kezdõ hangszer vásárlása elõtt állok, és segítségeteket szeretném kérni, melyik lehet a jobb választás a kettõ közül?: - Yamaha E423 - Korg i3 Érdekelne, hogy melyik a jobb tudásilag, hangzásilag, és persze a megbízhatóság sem utolsó szempont..! Elõre is köszönöm szépen, ha tudtok segíteni!
Akit érdekel, annak megsúgom, hogy eladom Yamaha NP-30 típusú szintetizátoromat, mert a kezdeti nagy lelkesedésem igencsak alább hagyott, ráadásul visszamentem külföldre, ahova meg amúgy sem tudtam magammal hozni. 45.000Ft-ért, ajándék adapterrel, viheti, aki gondolja. Szinte alig használt. A dobozát a padláson tartottam, az már lehet nincs a legjobb állapotban, de az nem is lényeg.
SZIASZTOK! A bogaras. szuperegyüttes FELVÉTELT HIRDET a feltöltendõ "SZINTETIZÁTOR-BILLENTYÛS-ELEKTRONIKAI-HANGZÁS-ZSENI" zenekari posztra! Vörösdiploma és EGYÉB HANGSZERES TUDÁS ELÕNY (fõként fúvos)! Csak NAGYON KOMOLY elhivatottságú jelentkezõket várunk, kacsákat nem, csak, ha komolyan gondolják! Stílus: a mindenre ráhúzható ALTERNATÍV valami. Vizsgaidõszakon kívül kb heti egy 2-3 órás próbára kell számítani, illetve arra, hogy néha bántóan kicsúfoljuk, esetleg idõnként rálép a Marci! Az életkort tekintve kb 17-23 közöttieket keresünk, hogy ne legyen nagy korkülönbség, mi 17-19 évesek vagyunk. Budapesen lakunk (Óbuda), tehát a próbák, koncertek szempontjából kedvezõ, ha te is itt laksz! Ha szeretnétek jelentkezni, akkor a [email protected] -ra írjatok vagy facebookon Lakner Lóránd Lászlónak (nekem)! Referencia anyagot örömmel meghallgatunk, illetve próbákon esetenként irdatlanul elborulunk! Ha nem ismernél minket, egy kis ízelítõ: http://www.youtube.com/watch?v=wA4INxg8jGU http://www.youtube.com/watch?v=aIzAJwmg-b0 http://www.youtube.com/watch?v=TIAyUfoFpRc&feature=mfu_in_order&list=UL http://www.youtube.com/watch?v=QU9XDgomGe0&feature=mfu_in_order&list=UL http://www.facebook.com/pages/bogaras-ex-After-School-Program/207057136017112 A több ezer jelentkezõ közül egy valaki tehát egy zenekarban játszhat a VILÁG LEGMAGASABB BASSZUSGITÁROSÁVAL! :) Szeretettel várunk minden jelentkezõt, de ha személyesen nem is érdekel a dolog, de tudsz valakit, akit érdekelne, kérlek, azt is írd meg! Köszi! bogaras.
Hát, ha zongoristának akarsz kinézni, akkor a DP-61-el is próbálkozhatsz. Bár a hangját még nem hallottam, elõtte mindenképp próbáld ki. Pedált is kapsz hozzá, de ezzel csak akkor mész valamire, ha zongorázol. A szintetizátorokkal annyi könnyebbséged lesz, hogy könnyebb õket szállítani (ha nem csak a szobában fog állni a hangszer), ellenben kell hozzá plusz állványt venni (kb +5000 Ft)
Sziasztok! Én kb. 1 éve kezdtem el szintetizátorozni egy ctk-481 -en, és most szeretném lecserélni valami komolyabbra. Sajnos még mindig csak a nagyon alacsony árkategóriában gondolkodhatok, de azért érdekelne a véleményetek: szerintetek egy Classic Cantabile DP-61 II digitális zongora vagy egy ebben az árkategóriában kapható szintetizátor (pl. Yamaha PSR E323) éri meg jobban?
HozzászólásSzerzõ: paradan » 1 perccel ezelõtt Sziasztok. A lelkes remixkészítõknek volna egy tippem, épp készülök külföldre, és van egy szintetizátorom, ami igazi ritkaság és szeretném továbbadni valakinek. Igazábol egy remixversenyt simán meg lehet vele nyerni, olyan minõségi hangszínei vannak.
Na de nem akarom tul-"hype"olni, hallani kell...az meggyõzõbb.
Akit komolyan érdekel az keressen meg. Ha már kábé 1-2 hét eltelt, valszeg már elkelt a hangszer, de azért írj egy üzenetet. A szinti , mi más lenne : :) Roland XP 80.
Már 10 éve foglalkozom zenéléssel, karcmentes, minden tökéletesen mukodik, szervízben átvizsgálva. csak studioban volt használva. Természetesen élõzésre is jó mert 7 oktávos.
Ja egy rakás hangszín van benne, de nem olyanok mint a mai muanyag szintikben!
hajrá (a bolti ár 500k körül volt) én 150-ért adom.
ebben a mixben 1:26-tól van egy zongora téma, szeretném tudni hogy mi a címe (mert rohadtul ismerõs!)
Nekem digitális zongorám van (Casio Privia 330) nemrég óta, ezzel meg vagyok elégedve, de mivel nekem is elsõ billentyûs hangszerem, összehasonlítási alapom nincs, szóval ezt totál kezdõként írom :) Amikor teszteket keresgettem, az egyikben írták, hogy a Casio ennél a sorozatnál szedte össze magát és zárkózott fel nagyjából a többi márkához. Szóval szerintem érdemes lenne megnézni, hogy ezt a CTK-3000 modellt a Privia elõtt kezdték e el gyártani.
Sziasztok!
Abszolút kezdõ vagyok zongorázás terén, ehhez mérten szeretnék egy kezdõ hangszert vásárolni. Kb. 50ezrem lenne rá, pár ezer pluszba még rámehet. Már nézegettem is neten szintiket, Casio CTK-3000-et néztem ki magamnak, de végigolvasva a fórumot, lehet, hogy Yamaha lenne a jobb választás. A jelöltjeim:
Casio CTK-3000 Yamaha PSR-E323 Yamaha PSR-E333
Szerintetek melyik lenne a legjobb választás? Természetesen ha ilyen árban tudtok jobbat ajánlani, szívesen várom a javaslatokat.
Ez jó!
Bocsi a 2 üzenetért: Még hozzá szeretném tenni, esetleg rákukkantana valaki, aki ért hozzá, és megmondaná a véleményét. http://zene.vatera.hu/hangszer/billentyus_es_tartozekai/elektromos_szintetizator_sk_520_1453290209.html
Vaterán látható rendkívül olcsón, egy (Shen Kong -bizalomgerjesztõ)SK520 szintetizátor, van valakinek valami tapsztalata róla? Jómagam gitáron zenélek, de szeretnék megtanulni billentyûn is - de az anyagiak korlátoznak, talán ez az egyetlen lehetõségem. Üdv!
sziasztok. otthoni használatra szeretnék venni egy szintetizátort (kezdõ vagyok). kettõ között vacilálok, az egyik a yamaha psr-e323 a másik pedig a casio ctk-3000. szerintetek? ha van hasonló árkategóriában (50e) akkor azt is szívesen veszem. köszi
Szerintem a YDP 161 jó választás lehet. Lehet fejhallgatót csatlakozni, kettõt is. Így bele lehet hallgatni a gyakorlásba anélkül, hogy zengene az egész ház. Budapestiek vagytok? Ha igen érdemes elmenni az eldorádó hangszerboltba, mert ott nagyon sok van kiállítva. Kérhetitek, hogy játsszák le a zongorába beépített demo-kat így a hangzásról is több infótok lesz. A CLP 320 és YDP 161 között nincs annyi különbség (a YDP 141 billentése eggyel alacsonyabb kategória). A CLP egy fél lépéssel magasabb osztály, talán a hangzása kicsivel jobb (nekem errõl nincs igazán tapasztalatom) és van AUX kimenete ami könnyebbé teszi az audió jel további felhasználását. Szerintem érdemes a Yamaha-nal maradni mert megbízható gépek és a támogatás is jó.
Sziasztok Fórumozók! Segítséget szeretnék kérni Tõletek. 7 éves kislányomnak szeretnénk itthonra gyakorló digitális zongorát vásárolni. Fél éve tanul zongorázni, nagyon lelkes, szeretne itthon is gyakorolni. Reméljük ez a kitartás továbbra is megmarad! Mi a férjemmel nem értünk hozzá, összes ismeretünket a netrõl gyûjtöttük be, végigolvastunk néhány fórumot, többek között ezt is, volt jó néhány használható gondolat, és néhány zenebolt és gyártó weboldalát. Max. 2-300 e körüli nagyságrendben tudunk gondolkozni (családi segítséggel, én a tájékozódás elõtt naívan elõször 100 e körül gondoltam). A férjem két hangszerboltban volt személyesen, ahol a Yamahát ajánlották, ezen belül három típus került szóba, a CLP 320, illetve az YDP 161 esetleg a 141-es típusok. Van-e ezekkel kapcsolatban valakinek személyes tapasztalata? Januárban IKO az YDP 161 mellett döntött, esetleg az azóta eltelt idõ tapasztalatát megosztanád velünk? Mi a különbség CDP és az YDP ezen típusai között? Az YDP-hez is lehet pl. fejhallgatót csatlakoztatni? Kaptunk róla leírást, de annyira nem értünk hozzá, hogy túl sokat nem segített a döntésben. Hétvégén megyünk vissza az üzletbe, mert jövõ héten szeretnénk megvenni, és jó lenne az eladók véleményén kívül mást is meghallgatni. Korábban ajánlotta valaki az Orla cdp 15-ös típust is, errõl esetleg valami info? Véleményt nem nagyon találtam róla, forgalmazóknál is csak a 10-es és 20-ast. Minden információt elõre is nagyon köszönök!
10 féle hangszín van a zongorán, ebbõl 2 zongora a többi elektro zongora, orgona, vonós stb. Brightness nincs, de van több féle környezeti effekt, room/hall1/hall2/stage/off és ezeknek az erõsségét is lehet állítani.
Nincs azon a digizongin brightness vagy tone gomb? Némelyik hangszeren van, és azzal lehet a hangszínek "fényesség"-ét állítani. Meg gondolom, azért zongora hangszínbõl is van többféle.
Ok. Pedig kíváncsi vagyok a válaszodra, hiszem, hogy lehet mástól tanulni. Az írásodból az derült ki eddig, hogy egy igen nagy tudású szakember vagy. Ha szerinted nincs igazam, cáfolj meg és támaszd alá a te nézetedet. Én észérvekre nyitott vagyok csak nem szeretem a nesze semmi fogd meg jól véleményeket. Ez a fõ ok amiért reagáltam.
De látom elfoglalt vagy és nincs kedved folytatni a eszmecserét. További szép napot!
Most egy fél évig ezen fogsz rágódni??? Csak van benne valami, ha ennyire magadra vetted... Csak írhattál valami butaságot, ha ennyire meg szeretnéd megmagyarázni...:)
Most én is ráérek egy picit, ezért civilizáltan leírom:
Tekintsük tárgytalannak az írásom, nem kell vele foglalkozni, mert ostobaságokat írtam. Szal ennyi...
Most van idõm, úgyhogy civilizáltan kifejtem a véleményemet, hátha értékes vita lesz belõle. Szerintem nagyon sok túlzást tartalmaz amit leírtál.
"Másik! Akusztikus vs. digitális... Ha ügyes az ember és jó füle van, akkor úgy állítod be a digitális zongorát, ahogyan kényed kedved tartja. Olyan hangfalat, olyan erõsítõt, olyan hifit csatlalkoztatsz hozzá amilyet szeretnél. Úgy állítod a kalapács kopogását, a mechanika erõsségét...stb ahogyan azt Te szeretnéd. Persze mint Mondottam ezt egy 75 ezer Ft-os 1000 éves Roland EP szériás digitális zongorával - most hasamra ütöttem - nem tudod megcsinálni. De az újabbakat úgy szabod testre, ahogyan akarod"
Ezt nem tudom pontosan hogy érted. Pl a YDP-161-nek nincs AUX kimenete csak MIDI meg fejhallgató. Ha a MIDI-t rákapocsolod még számítógépre és azzal képzel hangot akkor, lehetséges jobb hangzás elérése. De a billentés érzékenységnek csak 4 fokozata van: off/gyenge/normál/erõs ennél jobbat nem tudom milyen buherával tudsz csinálni.
A mûködése, tudomásom szerint, hogy minden egyes billentésmódhoz hozzárendelnek egy hangmintát. Ezt generálja a zongora mûködésközben. Billentõmechanikát piszkálni otthon többet igényel némi "ügyesség"-nél.
A dolog másik része, hogy nem jobb eleve olyan hangszert venni amire nem kell költeni egy csomó idõt és energiát, hogy tetsszen?
"gyakorlatilag mechanika és hangzás szempontjából mindegyik megfelelõ"
Érdekes, köszi sokat segítettél a választani nem tudóknak.
Ha egy szinti adok el zongorának arra sem mondhatja senki, hogy mû a hangzása, rossz a mechanikája? A hang értékeléshez pedig szerintem többet számít a hallás és az igényesség mint a zongorázással töltött évek.
Most jön a flame része a dolognak (ha nem érdekel ne olvasd tovább): - A stílusod valamilyen rettentõen irritáló, nem tudom, hogy ki vagy, de olyan magas lóról írsz, hogy alig látod a talajt.
- Szeretem amikor egyesek megmondják kinek lehet és kinek nem lehet véleménye. Fõleg, hogy utána azt írják, hogy a téma teljesen szubjektív.
- Mernél e olyan kijelentéseket tenni, hogy egy Steinway-nek jobb a hangzása mint egy amatõr pianínónak?
- Véleményt úgy is meg lehet írni, hogy nem kell elnézést kérni. Ha már úgy írtad, akkor meg ne kérj elnézést. Ez nem vall egyenes jellemre.
Ez a mondat sokat elárul rólad: "Nem fikázni és végképp nem megbántani szeretnék senkit, de inkább azok adjanak már tanácsokat meg osszák meg hatalmas élettapasztalataikat, akik kb. 10 éve folyamatosan zongoráznak, és valamit le is pakoltak az asztalra."
"15 éve zongorázom, mielõtt megkapom a lehülyézést"
Nem is Neked szántam az írandómat...
Viszont ha Te mint zenész azt mondod, hogy 4 hónap alatt valaki el tudja dönteni mi szól jobban, minek milyen a billentése akkor a Te szakmai hozzáértésedet is kétségbe kell hogy vonjam.
Egyébként én sem tegnap kezdtem zongorázni, sokféle tanárt megjártam és rengeteg zongora volt a kezem alatt. Mégsem mernék olyan kijelentéseket tenni, hogy egy Faziolinak jobb a billentése mint egy Steinway-nek, vagy jobb a hangja mint egy Yamaha C3-asnak.
Mindegy ne ragozzuk tovább én csak a véleményem írtam le.
Az, aki 1-2-3-4 hónapja zongorázik, mi alapján dönti el, hogy valaminek rossz a billentése, vagy esetleg mû hangzású. Csakúgy érdekelne, hogyan szedte magára ennyi idõ alatt ezt a hatalmas tudást...:)
Az én véleményem: sok sok évig gyakorlatilag - jól írta valaki elõttem - a 200 ropi feletti árú hangszerek bõven kiszolgálják a lelkes zongorázni vágyókat.
Billentés... Majd amikor a Liszt Magyar Rapszódiánál jár valaki, és mondjuk a mechanika akadályozza a játékban. /Ez már közel akadémiai szint/ akkor elmondhatja, hogy hát igen... Ez a mechanika alkalmatlan a játékra. Az viszont még legtöbbünknél szerintem odébb van...
Másik! Akusztikus vs. digitális... Ha ügyes az ember és jó füle van, akkor úgy állítod be a digitális zongorát, ahogyan kényed kedved tartja. Olyan hangfalat, olyan erõsítõt, olyan hifit csatlalkoztatsz hozzá amilyet szeretnél. Úgy állítod a kalapács kopogását, a mechanika erõsségét...stb ahogyan azt Te szeretnéd. Persze mint Mondottam ezt egy 75 ezer Ft-os 1000 éves Roland EP szériás digitális zongorával - most hasamra ütöttem - nem tudod megcsinálni. De az újabbakat úgy szabod testre, ahogyan akarod...
Tehát gyakorlatilag mechanika és hangzás szempontjából mindegyik megfelelõ. Az meg hogy kinek mi tetszik, mindenki maga döntse el. Viszont nem mondhatom azt, hogy ez meg az szar, meg mû, meg gyenge mechanikájú ha egyszer nem volt még olyan hangszerem, és nem vagyok olyan technikai szinten ami kijelentésemet erõsen megalapozná...:)
Az akusztikus zongorák között is egetrengetõ eltérések vannak. Pl. Üljél egy Lyrika pianínóhoz egy fél évi Rösler-es gyakorlás után. Tutira köpködni fogsz...:)
A hangzás egyébként is szubjektív dolog...
Nem fikázni és végképp nem megbántani szeretnék senkit, de inkább azok adjanak már tanácsokat meg osszák meg hatalmas élettapasztalataikat, akik kb. 10 éve folyamatosan zongoráznak, és valamit le is pakoltak az asztalra.
Halkan jegyezném meg, a konzervatív zenetanárok is mérhetetlen nagy baromságokat tudnak növendékeikbe sulykolni. Ebbõl elõbb utóbb az következik, hogy összezavarják a diákot az meg elkeseredik.
Bocsi, ez az én véleményem.
Remélem nincs harag...:)
"eddig kizárólag akusztikuson gyakoroltam és azt hallgattam" - Na ja, ez "baj". De ha ezen is sokat játszol, akkor megszokod. Persze a különbség megmarad. Köszi a véleményt.
Végül a spórolás döntött és a kettõ jó közül az olcsóbbat választottam (mondjuk hangszernél nem mindig okos dolog a spórolás, de ez fõleg gyakorlásra kell, ha majd jól mennek a dolgok mindenképpen szeretnék majd egy jó minõségû akusztikust). Mivel nem volt még semmilyen tapasztalatom digitális zongorával ezért nekem az elsõ benyomások: - Jó a hangzása, de nem olyan tiszta, mint az akusztikusé. Kicsit tompának tûnik nekem. - kalapácsmechanika: jó, erõs-lágy billentés és staccato között szignifikáns különbségek. - játék közben: mivel elõre elkészített hangokkal dolgozik, ezért elmarad a hangképzés mechanikai része. Ezzel együtt hajlamosabb az ember bátrabban neki esni a zongorának mert egy bizonyos tartományon kívül már nem érzõdik a játékmódbeli különbség. - Értékelés: Jó hangszer, belépõ kategória a digitális zongorák között. Gyakorlásra és zenélésre is alkalma. Azért nem árt ha az ember néha hagyományos zongorán is ellenõrzi a tudását. Kicsit csalódtam a hangjában (a boltban akkor nem próbáltam ki rendesen) de majd kibékülök vele, mert azért egy rendes jószág :). Az interneten rengeteg jó vélemény van róla, úgyhogy lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny erre.
A dologhoz hozzá tartozik, hogy eddig kizárólag akusztikuson gyakoroltam és azt hallgattam. Otthon egy szép hangzású pianínónk van, a tanárnõnél meg egy régi Steinway-en gyakorlunk amely szintén elég jó.
mennyire feltünõen külömbözik a kalapács effektes, a kalapács mechanikástol?? mert ha nem nagyon akkor elég az effektes is.. és mi az a fokozatos billentés érzékeny..
tud valaki segiteni?? köszönöm az infót elõre is!! hajrá magyarok
Sziasztok! Nézegettem, nézegettem de még mindig nem jutottam dûlõre. Beszéltünk a családdal, és arra a döntésre jutottunk, hogy most egy szinti, és ha majd elõbrébb jut a leányzó akkor majd egy digitális zongora. Viszont ilyen szempontokat figyelembe véve kérném akkor a segítségeteket, hogy nem túl drága szintit ajánljatok, ami most egy darabig még a kezdeti tanulásnál megfelelne. Köszi!
Na akkor jöjjön hozzám gyakorolni, szívesen segítek neki, és egy vasba sem fog kerülni. :)
50 ezer forint körül is vannak már billentésérzékeny szintetizátorok (pl. Casionak a CTK-3000-je), persze itt sokan nem szeretitek a Casio hangzásvilágát, de hát nyilván nem érhet egy többszázezres hangszer közelébe :)
itt a többiek jobban ismerik a különbözõ márkák közti különbségeket, biztos tudnak majd segíteni mások is :)
igen gondoltam! :D Azért remélem tudtok ajánlani valamit! :D Üdv
Hát mondjuk olyan 50 e - ig gondolkodtunk... Tudom nem sok, de aztán a szintetizátor szintjén végtelen a kínálat ekkora összegig is. Esetleg valamit tudtok ajánlani? Egyébként a megértésével nem lesz gond, mert már elmúlt 20 éves! :D Várom válaszotokat! És köszönöm! :)
Szerintem is-is. Amiben a szintetizátor elmarad a zongorától: - Billentés. Nincs billentésérzékenysége, kvázi gombként funkciónál. Másképp viselkedik mint a mechanikus billentyû. - Nincs pedál (ez csak késõbb lesz gond) - Gépi hangzás
Ugyanakkor jó arra, hogy megismerkedjen a hangjegyekkel, skálákkal, sõt még dalokat is lehet rajta elõadni a családnak, ami fontos a kezdeti sikerélményekhez.
Nem érdemes drága gépbe invesztálni amíg nem derül ki, hogy mennyire "elkötelezett" a zongora mellett.
Másik oldalról egy nagyon ócska gép elveheti a kedvét, szóval meg kell magyarázni neki, hogy ez ugyan nem zongora de tud raja bizonyos dolgokat gyakorolni. És végül is, lesz heti két alkalma igazi akusztikus hangszeren játszani.
Ha lelkes és szeretettel gyakorol akkor szerintem bármilyen hangszere is lesz, nem akadályozza meg, hogy megtanuljon zongorázni.
Sziasztok! A hugom most kezd zongorázni tanulni, de pénzünk nincs digitális zongorát venni. Egy héten kétszer tud gyakorolni zongorán, valamint a tanárnál. Utánajártam a dolgoknak, és hát a véleményeteket kérném, hogy csak arra, hogy a "pötyögést" gyakorolja otthon, jó-e egy szintetizátor? Persze tudom, hogy nem ugyanaz, de azon tud-e gyakorolni? Valamint találtam egy használt Kronenwerth Homepiano CHP 500-asat kedvezõ áron. Valaki tudna róla bõvebben írni, vagy véleményt mondani? Hogy ikább ez, vagy egy drágább szintetizátor?
Elõre is köszi! Egy lelkes nõvér! :D
de az nem digitális zongora, sem billentésben, sem hangzásban elmarad azoktól
Kipróbáltam a CLP-320-t és tetszett, de volt ott egy YDP-161 is. A kettõ között alig van különbség. Árban YDP 30 K-val olcsóbb (neten a legolcsóbb CLP 285 K, a YDP 255 K). Ugyanaz a billentés mechanika (GF), billentyûzet, funkciók. Hangszínben egy nagyon kevéske különbség a CLP javára (de lehet csak beképzelem). Mondjuk a CLP-320 belépõ modell a Clavinova családban, míg a YDP 161 már középkategória az Arius-ok között.
Neten nagyjából az a vélemény, hogy nincs sok különbség. Csak a Clavinova család prémiumabb brand image miatt drágább. És a CLP-ken könnyebb késõbbiekben túladni.
Na megnéztem, ott egy Roland FP-5 volt. De semmi különös, nem szerettem bele a hangzásába (igaza lehet Katának, kicsit szinti érzésem volt), úgyhogy maradok a Yamaha CLP-320 mellett. Holnap megyek kipróbálni. Remélem van olyan jó mint mondjátok :)