LPG : http://www.lpga.co.uk/what_is_lpg.htm (talán úgy ismerõsebb, hogy PB gáz)
Na szóval az szép, hogy környezetbarát, de ugyanúgy keletkezik CO2 az elégetésekor, mint a benzinnél, és ezt is úgy kell kitermelni, szóval nem megújuló energiaforrásról van szó (mint pl. a metán, biogáz), tehát a légkörben levõ CO2 mennyiségét növeli a használata.
Titán üzemanyagtank.. ûrrakéta hõszigetelés,csupa olcsó, minden sarkon található alapanyag.. Faváz, fakerék, rá egy vitorla, ez igen..
Senki sem mondta, hogy olcsó :) De hát mire ez elterjed...
Te hallod! Hogy lehetsz ilyen sötét?????????!!!!!!!!!
"Na szóval az szép, hogy környezetbarát, de ugyanúgy keletkezik CO2 az elégetésekor, mint a benzinnél, és ezt is úgy kell kitermelni, szóval nem megújuló energiaforrásról van szó (mint pl. a metán, biogáz), tehát a légkörben levõ CO2 mennyiségét növeli a használata." ----> A CO2 SEMLEGES ANYAG!!!!! Attól nem lessz senkinek sem baja, amire te gondolsz az CO. Vagyis egy oxigén atom van a vegyületben. Co2 elérte a nemes gáz szerkezetet és viszonylag stabil, viszont a CO szerkezete nagyon gyenge ilyenkor a vérünkben lévõ hemoglobinból is kioldhatja az O2-t. Ez szédüléshez, fejfájáshoz, hányingerhez és piruló bõrhöz vezet amibe meglehet hallni.
Valamelyik elöadáson mondta a tanár, hogy a biokenöanyagok, és biodízel elöállítása, a földmüveléssel és desztillálással együtt több benzinbe van, mint amit kapunk érte. Egyelöre maradjunk az energiafünél, mert még fejleszteni kéne az ipart, hogy ne csak puszta mókusvakítás legyen a bioüzemanyag.
Nézd, neked nincs igazad, a Co2 jelenlegi ismereeteink szerint üvegházhatást okoz.
A cél az, hogy a körforgásból kikerült szenet (köszén, olaj) ne hozzuk vissza, mert akkor ugyanolyan trópusi idöjárás lesz ,mint a triászban. Úgy lehet gazdálkodni, hogy csak azt égeted el, amit te ültettél. Egyébként káros lesz a Co2 is. Ezért írják ki az összes kocsireklámra, hogy mennyit fogyaszt, és menyit bocsát ki.
Lehet,hogy nem megújuló az LPG, de a felsorolásban nem csak ez, hanem folyékony természetes gázok,üzemanyagcellák is szerepeltek. Bármelyiket is nézzük környezetbarátabb a benzinnél és a gázolajnál! A cikk különben is a továbfejlesztett technológiákról szól,melyek növelik a jármû hatásfokát és csökkentik az emissziót. Szóval nem kell egybõl lefikázni õket,fõleg azért nem,mert jót akarnak!
A körnzezet barát autók egyik lényege hogy ne termeljen Co2-t. Attól hogy a CO2 semleges annyag attól még fokozza az üvegházhatást. És Jecc egy szóval sem mondya hogy a CO2 mérgezõ lenne.
A benzinnel és a dízellel se lenne semmi baj, ha nem nyomnák tele mindenféle [email protected] adalékkal, és sikerülne kénmentesre gyártani. A keletkezõ CO-ot el lehet égetni még a rendszeren belül, az egyetlen probléma a nitrogén(di?)oxid aminek nem nagyon lehet elkerülni a keletkezését.
GGGGRRRRRRRRRRRRRRRRRR.......de útálo ezt csinállni...:
Ha a gázban amit egy ember belélegez huzamosabb ideig nincs O2, akkor kakukk. Tiszta Nitrogénban is megfullad az ember, pedig a levegõ nagyrésze ebbõl ál..
Oké, oké, értem én, csak hirtelen azért gondoltam a CO-ra, mert attól is halnak meg minden éven leginkább fürdõszobai elalvásos jelenetek során. (Legalábbis mifelénk gázbojleres lakásokban.)
Ja, zárt térben (pl borospince) a co2 kiszorítja a levegõt, és szinte tömény co2 jelenik meg. Mivel a falysúja nagyobb, mint a levegõé ezért alulról felfele szorítja ki a levegõt. Régebben használtak szárazjeget patkány-egér irtásra is .Szárazjég: a CO2 fagyáspontja:-80 fokC Ha kiveszed a hõszigetelõ anyagból, rögtön elkezd párologni, és kitolja a levegõt a csatornából, tömény CO2 "légkört" hozva létre.
Vagy környezetbarát megoldás: lovas kocsi. A ló nem bocsát ki akkora mértékû széndioxidot, hogy növelje az üvegházhatást. Lehetne zselés-rugós nyerget tervezni, mely csillapítja a ló mozgásából eredõ rázkódást. Az utcasöprõ lócitromtakarító gépek meg mûködjenek földgázzal, vagy lószar-biogázzal na???
Van itt komolyabb ötlet is: át kellene térni az elektromos üzemû autókra legalább a városon belül. Úgy lehetne megcsinálni, mint a dodgemet (felül áramszedõvel). A vezetéken vezérlõ jelet is lehetne küldeni a motornak, így megállna minden pirosnál. Szinte nullára csökkentve a balesetek számát. Alul pedig könnyen cserélhetõ akkumulátor telepet lehetne elhelyezni a városon kívüli útra. Tudom, hogy az elektromos energiát is elõ kell állítani valamibõl, de ha minden káros anyagot kiszûrnek az erõmûvek kéményeibõl talán nem romlana tovább a helyzet. A CO2-t (fotoszintézisen kívül) nem lehet valami más módon is szétbontani?
Azért a dodgem a vidámparkon kívül nem igazán mûködõképes, gondolj csak bele :) Fémpadló lent, drótháló fent, stb. Nem tudom, hogyan lehetne a "hagyományos" módszeren túl szétbontani a széndioxidot, de az biztos, hogy bármely módszerhez energiabefektetés kell, innentõl ördögi kör a dolog.
A legjobb még mindíg a fúziós erõmû. Tiszta, biztonságos, és remélhetõleg nem lesz túl drága. És ami a legjobb : A világegyetem 99%-a üzemanyag.
Elõbb tájékozódnál. Minõsítgetned meg akkor sem kellene.
CO2 nem ártalmatlan. Légkörbe kerülve növeli az üvegházhatást és ez felelõs a Föld felmelegedéséért elsõsorban. A múlt században 1 Celsius fokot emelkedett az átlaghõmérséklet. Ebben a században 2-6 Celsius fokot fog. És erre az emberi környezetszennyezés a magyarázat.
A cikk autója nem környezetbarát, a petróleum nem megújuló energiaforrás, ugyanúgy olajtermék, mint a benzin. Tehát ezzel az autóval nem nagyon vagyunk elõbbre.
El vannak tévedve egyesek mikor a kevésbé környezetszennyezõ technológiát környezetbarátnak minõsítik. Nem az.
Agyrém, hogy autóknak "Zöld kártyát" osztogatnak mikor az összes szennyezi a környezetet.