Az utóbbi idõben sem volt semmi jó film. Folytatások és adaptációk sorozata (PCGame, Marvell, stb.) és továbbra is ez várható. Újabban Amerika a Keleti rajzfilmekre is rászállt, és kezde õket megfilmesteni (omg. kegyelem!) Ennyire haldokolna a nyugati filmipar?
Szerintem egy film színvonala több dologtól is függ! Elõször is midnenképp kell legyenek benen fordulatok, különben unalmas lesz! Láttam már sajnos sok olyan filmet aminek votl 1 adott története, de semmi fordulat, vagy csattanó! Emelett szükséges, hogy tudjunk azonosulnia fõszereplõ(k)-vel, tehát minél jobban részletesebben ismerjük meg õt a film folyamán! Ha ezek megvannak, akkor már csak egy jó sztori kell, és akkor már lehet jó filmet cisnálni bármilyen kategóriában! Persze a többi már a stábon múlik, hogy mennyire jól alakítanak a színészek, illetve hogy a rendezõ mit hoz ki a filmbõl! na és persze, hogy mennyire jók a vágások, és az operatõri munkálatok! EZ mind fontos, de igazából a fent említett 3 elemnek kell szükségszerûen benen lenni! Szeritnem!
Igen. És nem utolsó sorban egy olyan producer, aki nem pofáz bele abba, amit a lelkes és megfontolt rendezõ szeretne. :-)
Szerintem a forgatókönyv minõsége, és a rendezõ-forgtókönyv közti kapcsolat minõsége tesz egy filmet jóvá.
- szerintem alapvetõen a forgatókönyvön múlik a film sikere, hogy eredeti legyen a film ötlete.
- aztán sok múlik a színészeken, mennyire éli bele magát a szerepbe. - megvalósítás, mennyi pénzbõl gazdálkodnak. - milyen az aláfestõ zene, milyen az operatõr, a vágó, technikusok. - milyen a reklám ? a reklám is nagyon fontos.
Mitõl lesz jó egy film? Attól, hogy egy nõi star megvillantja a seggét vagy a mellét :D
Szivesen beszélgetnék valakivel, aki komolyabban foglalkozik filmkészítéssel vagy forgatókönyvírással.
Sziasztok. Megtaláltam az én topicomat. Nos mitõl jó egy film? Szerintem akkor, ha a film nézése közben, nem tud elkalandozni a gondolatod. Ezt úgy értem, hogy akkor jó egy film, ha végig fenn tudja tartani az érdeklõdésedet.
Egyébként én is egy sztori kiagyalásán fáradozom, úgy hogy jól jön ez a topic. :-)
Kicsit erõs párhuzamnak vélem, sõt félve sem merném ezt a két dolgot összehasonlítani.
A skizofréni, skizofrén emberek bemutatása nem új a filmekben, de én nem is erre céloztam, korábbi üzenetemben is alább olvashatod a pontosítást.
Akár le is írhatom még egyszer csak címszavakban: - Fõhõs vs. Fõgonosz végig két külön személynek véljük õket. - A film végén derül ki hogy e kettõ ugyanaz, következésképpen, a csávó skizofrén. - Végezetül, a film a fenti dolgokból táplálkozik, egy ad neki egy óriási csavart.
Szerintem így már eléggé leszûkíthetõ a kör, már több ilyen film is készült, miért pont ez lesz díjnyertes. Ráadásul az ilyen téma csak elsõre érdekes, Nálam a Harcosok Klubja volt az elsõ, estem is hanyatt a székben a végén. A Kontroll már ezek után nem új a nap alatt, de említhetném még a Secret Window-t is.
A magyarok csináltak egy klónt, számomra érthetetlen módon ezt még díjazzák is, talán azért mert utóbbi évtizedekben nem írt senki egyedi sztorit nálunk, így már akkor is jutalmat érdemlünk ha hozzányúlunk egy meglévõ, ám egyedihez, és azt 1 kicsit átformáljuk, saját szánk íze szerint. Ez utóbbi dolog szintén nem jött be, vagyis a jó alap, rossz tálalásban, de ez már egyéni vélemény is lehet, ennek ellenére a tálalás meglátásom szerint ténylegesen is magyar színvonalat képvisel.
Nemrég eszembe jutott a régi nagy kedvencem "A gömb" c. film. Nem is tudom miért, de tetszett nagyon. Talán azért mert az elméleteket tényekkel támasztotta alá, mint egy dokumentumfilm, és ez egy fantasztikumba gyúrva!
A Taxi sorozat úgy jó, ahogy van, még ha vannak is benne erõs balövések (gombnyomásra szélesebb lesz a kerék a 406-oson, közben szervómotor berregése hallható), ízig-vérig francia humor, végre nem merül ki ott a film poéntartalma, hogyí valakirõl leesik a gatya a liftben (amcsi vígjátékok). Nem számolta valaki, mennyi rendõrautót törtek öassze (tingli-tangli zenére - telitalálat!)? 28-ig tudtam követni :-)
A Star Wars trilógia is azért lett hatalmas siker mert korszakalkotó volt abban az idõben. Legalábbis ilyen nagy szabású folytatásos Sci-fi történetbe elõtte még nem nagyon vágta senki a fejszéjét, nem beszélve arról a teknikáról amit akkor alkalmaztak, és a kivitelezésük ellenére is nagyon hitelesek lettek a vásznon.
Az elsõ 2 rész már történetbe sem tudta, még utolérni sem elõdjét, pontosan azért mert az évek során el lettünk árasztva hasonló témályú filmekkel, sorozatokkal.
Nem volt a SW 1. 2. új a nap alatt a technikában sem, mert ami akkor a régiben egyedi volt itt már szintén "12 tucat" kivitelezés=számítógépanimációk. Az összehasonlítgatások az eredetivel szintén nagyon lehúzták, ki kíváncsi egy cgi Yodára és Jabbára, amikor a bábos megoldás sokkal hitelesebb volt, nem is beszélve az ûrcsatás, ûrjahos jelenetekrõl.
Az pedig egyszerûen nevetséges és erõltetett volt, hogy a birodalmi katonák, csak fehér páncélos emberek voltak a régiben, míg a történet szerint korábbai eseményekben ami kb. 30-40 évvel korábban zajlott, különbözõ több ezer borodalmi robotkatonával operálnak a legfejletteb technikával ellátva.
Pontosan ezt mondom én is. Félreértesz engem. Azt próbáltam leírni, hogy megijedtem egy pillanatra amikor azt írtad, hogy a Gyûrûk ura is Happy Endes, úgy gondoltam ezt negatívumként említed, és úgy tûnt már csak egy lépés választ el attól, hogy sablonosnak nevezd. Én is leírtam már, hogy a 40-50 években, amikor íródótt a történet még nem nagyon beszélhettünk sablonokról. A témán belül meg aztán teljesen korszakalkotó volt. Egyet mondunk mindketten már egy jó ideje:)))
A Star warshoz sztem ne hasonlítsd, mert az egy trilógia, és szterintem az 1. rész hû volt a többihez, bár tény hogy jar-jar-t igazán kihagyhatták volna, ugyanis semmi különösebb értelme nincs a filmbe (eddig)
Ha túl sokat reklámozzák (kereskedelmi tévében szoktak ilyet) akkkor az ember többet vár tõle, több filmet végigunatkoztam már (pl. SW Ep. 1) a véfgén úgy jöttem ki a moziból, hogy "Ennyi? És?"
És csak azt mondtam, nehogy még a végén azt mond a Gyûrûk Urára hogy sablonos, hiszen te említetted, hogy Happy end-es, ami nem is teljesen igaz, mint már korábban tisztázódott, ebbõl kiindulval viszont azt hittem ezáltal sablonos is a számodra, pedig ez lehetetlen lenne, hiszen milyen sablonok léteztek az 50-es években amikor a történet született. Mindegy, látom félreértettelek és voltaképpen egy véleményen vagyunk a filmmmel kapcsolatban:))
...attól semmiképpen nem, hogy agyonreklámozzák...
Sajnos ilyen hátrányai, mindig lesznek:((( Úgy értem, hogy elrontják azokat a dolgokat amik esetleg beváltak egy adott játék/comics eredeti változatában. Csak a profitra mennek és az adaptációt tartalmilag csak másodlagosnak tekintik, ezt nagyon utálom, mert ilyenekbõl születnek a Hulk, Resident Evil, és AVP filmes ferdítések és torzítások.
Nos, ha megfigyeled, a történetet (fõleg a játékról koppintott filmeknél) kitalálnak valami újat (na most az a baj hogy az se új, mert tuti volt már olyan) csak a már jól ismert szereplõkkel. Ennek talán reklámfogása is van, de annyiból tényleg jobb, hogy nem egy tökidegen embert pakolnak a filmbe, inkább beleteszik (pl) Lara Croftot, máris kasszasiker, és valahogy engem is jobban éredekel.
Szóval a Slayers ténából ide jöttem, mert mondtad:)))
Az amúgy okés, hogy nem tudnak már újatt kitaláni, és elszomórító, hogy kezdenek a filmesek megcsömörleni, de ez van és tudtuk, hogy ez be fog egyszer következni. Talán nem arra számítottunk, hogy 1 év leforgása alatt ekkora változás lesz, mert valóban elárasztják a poacot a számígtógépes, valamit aképregényekbõl készült filmváltozatok.
Ellenérvként annyi ehhez a hozzáfûznivalóm, hogy az átlagos rajongók legyen játék, vagy comics sztem, kitõrõ lelkesedéssel és örömmel fogják várni kedvencüket a moziban, még ha annak is köszönhetõ ez, hogy a filmesek már kifogytak az ötletekbõl.
Azért jelölHETIK (még nem is biztos) legjobb külfödi film kategóriában, mert közönségfilm, tömegeket vonzott, valamint Jól bevált ("sablon") elemekkel operál.
Pontosabban: a skizofrén csávóról a film végén derül ki, hogy valójában õ volt a gyilkos. Már földolgozták párszor a témát, jobb körítéssel is. Nem csak a vásznon.
mert mondjuk kevered a szilmarilokkal... Frodóék nem meghalnak hanem elhagyják Középföldét... de igen Samu él a legtovább és õ írja meg a teljes történetet...
A butterfly Effekthez csak annyit hogy szerintem jók voltak a színészek és a történet maga volt a csúcs.
A Gyûrük Ura meg nagyon király csak az a baja hogy Heppiendes. Az ok hogy legyõzik a gonoszt csak én úgy emlékeztem hogy mindenki meghal a végére és csak a frodo haverja asamu marad életben (nem tom miért emlékeztem így). mégvalami egy jó filmhez elengedhetetlen a saját zenekar pl Star Wars, Gyûrük Ura stb... itt olyan a hangzás meg minden hogy már csak a zenéje egy élvezet sztem.
Leccike mondmar melyik filmek azok amik hasonlitanak a kontrollra, amikbol az kovetkezik h a kontroll koppintas. Tenyleg nemtudom van-e ilyen, de ha van akkor meg kell h nezzem..
Nemtom ez az új filmstúdió amit nemrég építettek, mennyire fogja feldobni a magyar filmeket....
magyaroknak se pénzük se tehetségûk talán az uj generációs rendezõk mert õk már a nils holgersonon nevelkedtek nem a lolka bolkán
A kontroll lenne a legjobb magyar film? A legobb magyar koppintás, ha nem csináltak volna elõtte különbõzõ nemzetek 12 tucat hasonló témájú filmet, még különleges is lett volna, ettõl függetlenül tetszett mert magyaroktól nem minden nap kap ilyet kézhez az ember.
A legjobb magyar film a Sose Halunk meg! volt, és azóta sem tudtak olyat még amerikaiak sem, még hasonlót sem. Magyar vígjáték is jó volt a Csapd le csacsi vagy Miniszter Félrelép pl. esetleg a már említett Magyar Vándor. Ezekkel csak az a baj, hogy legyen amerikai vagy akármilyen, de vígjátékot nem lehet úgy értékelni mint mást, szal úgy értem, nem nagyon közölnek komoly gondolatokat, leginkább sablonokat és nem is nagyon van köztük kiemelkedõ.
Ne beszelj mar okorseget. Rengeteg jo magyar film van, csak nekunk magyaroknak nincs lóvé filmezni... De jano kihagyta talan a legjobb magyar filmet a Kontrollt.
Ha már a magyar filmeknél tartunk, a Magyar vándor egy igennagy hülyeség, de néhol jókat nevettem rajta. Fõleg amikor megláttam benne az ének tanárom huszárruhában
sry ez talán egy kicsit off
Torzók. Az egy jó magyar film pl. Üvegtigrisen is jót röhögtem Macskafogo rajzfilm, de magyar es jo.
a magyar filmek 99%a nem jut el multiplexek mozijaiba...
Mindennek passzolnia kell. Hiaba van jo sztorid (forgatokonyved), ha egy kontar rendezo mindenhol rossz jeleneteket/kepi vilagot, stb. alkalmaz. Vagy ugyanigy elronthatja a filmet az idetlen, nem odaillo zene (nem a focim, hanem a jelenetek alatt). Persze ezt nehezebb elrontani, de inkabb ugy mondom hatalmas pluszt ad, ha JO a zeneszerzo. A szineszek alakitasa sem utolso. Szoval ahhoz, valami tenyleg kiemelkedo legyen, ne atlagos, ahhoz minden aprosagnak passzolnia kell.
A Butterfly Effect tortenete nekem tokre tetszett, de a szinesz srac eleg bena benne, es ez nagyon sokat ront az elmenyen. De sok mas dolog annyira bejott, hogy ennek ellenere jo filmnek tartom.
A Gyuruk ura peldaul egy nagyon eredeti sztori, tele kalanddal. Raadasul kivalo rendezo, es elso osztalyu szineszek dolgoztak a filmen. Na meg a zene is teljesen rendben van, bar talan ez a resze maradt meg legkevesbe bennem. Minden a helyen van.
Es meg valami: neha olyan hangulatban vagyok, amikor zokni tortentre vagyom, de durva kep/hang hatasokra (csajok, verdak, bunyok :). Ebben is lehet egy FILM jo :) De maradando, hosszan tarto (elgondolkodtato) hatast csak az EREDETI sztori tud elerni.
Ja vegszokent, napokban lattam a Saw (furesz)-t. Tokre bejott, nezzetek meg! :)
Csapd le csacsi, Roncsfilm, Indul a bakterház, Egészséges erotika, hogy csak a legnépszerûbbeket említsük.