Lál, jöttem haza este 1 kanyargós úton felfele a faluban, az egyik veszélyesen balra ivelõ kanyar elõtt láttam a fényszórók fényei alapján, hogy jönnek szembe, ezért most nem vághatom le a kanyart. Eddig oké, de a szembejövõ elkezdett villogni, gondoltam, biztosan csak a fényszórókat próbálja ki, hadd próbálja ki nyugodtan. Magát a jármûvet nem láthattam, õ se látott engem, mivel egy ház takarásában voltunk. Épp elkezdtem tekerni balra a kormányt, majd satufék, lepergett elõttem az élet, ugyanis egy bazinagy kamion(!) próbálta bevenni a szûkös kanyart velem szemben az én sávomban :D Miután felfogtam hogy mi van, lehuzódtam jobbra a vizelvezetõ járdaszerûségre, igy kerültem meg a monstrumot. Megtanultam hogyha villantanak velem szembe, úgy, hogy nem látom magát a jármûvet, akkor lassitani kéne nagyon :) Hát ennyi volt...
hehe, sunyiba én is ralliztam mikro vittem akocsit agarázsba, és ott szép hóas az út:D
Mivan ? minden fórumos öszekoccant valakivel most itt az ónos-esõs utakon ?
Én megúsztam, nem csúsztam bele senkibe, azért szeretek ralizni ilyenkor, 3- asban még frankón kipörögnek a kerekek.
egyirányú utca, az ut jobb oldalán ált egy autó, bal oldalt egy részeg emberke tántorodott, meg sem mozdult, csa mikor odaértem. kissé jobra huzodtam, nehogy nekimenjek, erre a tükör hozzáért a másik autó tükréhez:D a mi kocsinknak nem lett baja, a másikérõl nemtom, sztem annyira közel nem mehetett:D
huh, nekme is megvolt az elsõ kis balesetem....de ez tényleg, olyan mint egy szunyogcsipés _:D
Milyen autóval voltál? Én nemrég voltam olyan hülye, mikor volt a hó még decemberben, kb. 60al mentem egy tök havas és kanyargós úton apum terepjárójával, persze automata 4x4 meg minden lxfasz, megúsztam annyival hogy csak keresztbefordultam az úton... szerencsére nem jött arra senki. Azóta nagyhidegben óvatosan megyek.
Részvétem Én múltkor mentem jeges úton majdnem az árokban kötöttem ki.Enyhe fékezésnél is kattogott az ABS mint a veszett fene.Útközben egy-két kocsit szedtek ki az árokból.
na, fasza. belecsúsztam az elõttem lévõbe. olyan szinten jeges volt az út, hogy kb. 15-20km/h-val mehettem, és 20 méter alatt, miközben nyomtam satut, meg késõbb a kézit is behúztam semmit nem lassult a kocsi, max 1-2km/h-t. hál isten olyan nagy kár nem lett, bár az elõttem lévõnek vonóhorga volt, de így is csak rapedt az én lökhárítóm. a WagonR+-nak is megrepedt/tört. poén az volt, hogy mikor arrébb áltunk, már akkor is ált ott 2 kocsi, akik ott koccantak, meg mikor írtuk a papírokat akkor is koccantak ott. szegény faszi akibe belementem kb. 40 fokos láza volt, meg teljesen fel volt dagadva az arca, szal csak ez hiányzott neki. ráadásul vmi 1 éves gyerekkel lehetett. egy ideig próbálta a felesége intézni a dolgokat, aztán inkább kezébe vette az irányítást.
Ezért jó a nem festett lökhárító! A mai kocsik nagy részének már színre fújják a divat miatt pedig pont az nagyon sérülékeny.
Ha jól láttam egy idõsebb nõ volt Skoda 120-assal, úgy láttam, hogy behúzta a nyakát egy csöppet, de nem foglalkoztam vele, a Wartburgnak fasza rugalmas mûanyagból van a lökhárítója, ennél nagyobb nyomást is kibírt már (egy Suzuki Ignis hátulja simán összeroppant rajta :D ).
én miskolcon a korháznál kicsit túlgurultma hátra, igy majdnem belegurultam a mögöttem lévõbe:D monjduk már nem csinálok hasonló veszélyes manõvereket, de muszáj szokni a kocsit....vagyis már csak szoknom kellet:) már szépen megy:) bár vmelyik nap jól kerékcsikorgatva indultma el a lámpáknál:D
Itt nem esett, de asszem lassan kéne már a kocsimba fagyáló, mert még nem cseréltem le a régi hüttõvizem :D
Ja, igen, ma egy bamba belémjött hátulról amikor elsõbbséget adtam egy körforgalomnál. Nemérdekelt, mentem tovább :D Csak a lökhárítók ütköztek szerencsére.
Na, ma annyi ónos esõ esett hogy mindenki az árokban kötött ki szerintem.
Holnap reggel énis szállítok, remélem a fûútak járhatóak lesznek megint.
Az meglehet, mert az itteni orvos nagyon alapos orvos.
Mindent megvizsgál a betegen amit csak lehet, amit nem kel azt is. DD
Hát ha ennyi ideje van akkor csak vizsgálgasson.
Aramir: Nem nincsen PÁV -om, normál jogsim van.
Szvsz nem szigorítottak, csak valszeg a saját orvosánál volt aki kihasználta az alkalmat és csinált egy bõvebb vizsgálatot ennek ürügyén. Ha jól emlékszem egyedül a szemvizsgálat az ami konkrétan kell, meg pár kérdést tesznek fel az illetõ általános egészségi állapotáról. Esetleg egy laza vérnyomásméréssel toldják meg.
10 éve amikor én vizsgáztam még 700 .- Ft volt 1 óra vezetés...
Apropó Most kellett megújítanom a jogosítványt. Hogy ez micsoda lenyúlás : 6000 FT az okmányirodában, plusz 4.000 Ft az orvosnál. Mindent megvizsgáltak, szerintem egy súlyos beteg embert nem vizsgálnak meg ennyire. P volt : EKG, vérnyomásmérés, szemvizsgálat, meghallgatják a tüdõdet, vércukorszint mérés, testsúly mérés - csak azt tudnám minek megmérni hogy hány kiló az ember ? derékbõség - nem volt meg az adatlapon ezért az orvos kiküldött hogy ezt is mérjék meg. DD de mi a fenének ? testmagassság mérés, megkérdeznek egy csomó felesleges dolgot is: milyen gyógyszereket szedsz, szoktál -e elájulni ?, stb.. eltartott vagy fél óráig...P
Sok felesleges dolog van amit ebben az országban meg kell csinálni az egyszer biztos.
Szerintem is, elõször a manuális váltást kell begyakorolni, és össze kell hangolni a három pedál kezelését a kormány és a váltó kezelésével, hogy ezek bármelyik kombinációját bármikor tudja az ember használni. Pl.: lassítás egy kanyar elõtt, kuplung, visszaváltás, ezzel egyidejûleg elkezdeni a kormányt tekerni (közben persze a szokásos tükör, oldalnézés). Szerintem így lehet csak megszerezni a megfelelõ rutint ahhoz, hogy valaki átüljön automata váltós kocsiba.
Karácsony elõtt valószínûleg a leglassabb utamat tettem meg a város felé, beleszámítva a bicajos és buszos-átszállós utakat is. Az eset, hogy kifogtam egy Renault Cliot, aki 20-nál többre nem volt képes. Elõjöttek a gondolataim, hogy megelõzöm, megtolom, villogok neki, öklömet rázom az ablakon keresztül... de lehet, hogy ezzel belekergettem volna egy balesetbe... lehet, hogy nyári gumija van, és a családjához "igyekszik" hazafelé, vagy kezdõ, elõször vezet havon... ilyenkor mindenkit hazavárnak.
Magyarországon csak manuális váltós kocsival vizsgázhatsz!
Ezt ugye te se gondolod komolyan? Leteszi rutint automatával, aztán meg menjen forgalomba maunállal? Aszem megnõne a halálozási arány az utakon ha ezt bevezetnék :D De most komolyan: a rutin vizsgának pont az a lényege, hogy az ember megtanulja kezelni a kuplungot, meg a többi pedált és mindezt összeszinkronizálja a kormányzással. Az már más kérdés, hogy az emberek 2/3-nak nem elég 10 óra erre :D
Tényleg, olyan lehetõség van Mo.-on, hogy automata kocsival teszed le a rutin meg forgalmi vizsgát? Ha igen akkor fel lesz tüntetve külön a jogsin valami (csak automatát vezethet)?
Nekem is elmondták hogy a bal lábam felejtsem el, tegyem a lábtartóra és le ne vegyem onnan.
Aztán amikor meg akartam állni bal lábbal ráléptem a fékre - mert belém volt rögzülve hogy a kuplungra kell lépni, jobbal meg a gázon voltam.
Persze ettõl egybõl megállt a kocsi, mint a cövek tök ijesztõ tud lenni, szóval kell eg kis idõ neki.
De sosem fulladsz le vele, nem is tudom hogy a rutinvizsgát miért nem automata váltós kocsikon lehet megcsinálni. Lányok menniyvel könnyebben megtanulnának vezetni.
Elõször furcsa volt nekem is az automata váltó, de könnyen meg lehet szokni a jót. Csak rálépsz a gázra, és máris úgy gyorsul mint valami rakéta, egybõl visszavált, a Honda, közben két kezed a kormányon.
Ha padlógázon vagy, akkor az automatika érzékeli hogy itt valami nagy banzáj van, és akkor rögtön sportosra veszi a fugurát.
Ha meg csak olyan finoman gyorsítasz, akkor meg kíméli a motort, 2000- 3000 között marad a fordulatszám.
dugóban meg külön hasznos dolog, ha drive állásban vagy, csak fel kell engedni a féket, és máris elkezd gurulni a kocsi, a gázt nem is kell nyomni, szerintem 20 km/h -ra felgyorsul gáz adása nélkül.
A jó automata váltók észrevétlenül váltanak és baromi gyorsan.Amikor a karácsonyi dugóban 10 kilométert másfél óra alatt teszek meg munka ügyben akkor baromi jó lenne ha automata váltó lenne a kocsiban.
OFF: Szerintem én soha nem fogok automata sebességváltós autót szeretni... Pont a váltogatás az élvezetes. Na meg a manuális váltóval sokkal gyorsabban lehet gyorsulni mint az automatával csak profinak kell lenned :))
Ami még nagyon veszélyes aki sávváltáskor nem néz oldalra szerdán megtörtént velem ,hogy a fõnököm X-Trail-jével mentem a Soroksári úton egyszer csak a balra elõttem lévõ piros Ford Escort fogta magát és átlibbent az én sávomba (fékezés, duda, kormányelkapás jobbra) szerencsére nem jött mellettem senki.Meg sem köszönte a bunkó ,hogy nem tört össze.
igazat adok neked....párszor találkoztam friss jogsisokkal...hát dobbant a szívem pár pluszt :), sajnos nem mindegyik tudja, hogy hol a fék..persze a gázt azt nagyon tudják holvan
A friss jogsis vagányok elég veszélyesek ez igaz,elég sok ilyen baleset van sajnos, fõleg ha egybõl egy többszáz lóerõs kocsit tesznek a segge alá.De ha jól emlékszem van egy olyan szabály ,hogy fel kell venni a forgalom ritmusát tehát ha mindenki 90-nel megy országúton és egy tötyörög 60-nal akkor az az egy elõzésre készteti a többit.Senki sem születik profinak szép lassan lehet megszerezni a rutint de szerintem a lényeg az ,hogy hogyan rögzülnek bele tanuláskor a dolgok.A másik aki belebetonozódik a belsõ sávba és fel se tûnik neki ,hogy mindenki a külsõbõl folyamatosan elõzi.
sztem mindenki vezessen érdeme szerint, ha nem érzi biztonságosnak a 80-anat mondjuk akkor ne reklamáljuk hogy nyomja neki! mert egy profinak könnyû mondani hogy nyomjad már anyukám. nem vagyunk egyformák ha te érzed az autót attól még a másik nem biztos hogy olyan magabiztos, mindenkinek más a vérmérséklete. ha mondjuk elõttem megy lassaban nem fogok ráálni hogy bepánikoljon és jobban nyomja neki és csináljon valami hülyeséget a kapkodásban, ha zavar legfeljebb megelõzi az ember és kész.
én se szeretem õket, de attól függetlenül sokkal jobban utálom azokat akik nyomják neki mint állat de azt se tudják, hogy mennyi a fékút stb igaz hogy az ember sokat dühöng a bénázókon, de mégis csak veszélyesebb a friss jogsis, nyomom neki mert akkor vagány vagyok tipus. errõl mondok egy storyt: egyik ismerõsöm, lányka megkapta a jogsiját és vigan meséli nekem hogy jujj de szeret vezetni meg nyomja neki 70-80 városba de sajna még parkolni nem tud. na kérem most ilyen emberek is vannak,, fuck
vasarnap este egy auto bandukolt elottem. mivel en is csak 80 mennen es meg igy is lassunak tartottam atagot, gondoltam elozok. odaerek hozza akkor latom hogy rendorauto es eppen elozes kozben tertem at a teli csikra...
Ez így van. De lehet, hogy tényleg "agyilag" nem tud többel menni... vagy szemileg, mert az autó részletei és a tankolás után szemüvegre nem telik szegénykémnek. :) Nem az a fontos, hogy õ lásson, hanem az, hogy õt lássák. A legújabb, amit hallottam, a "valami kopog a motorban, ezért kímélem". Elég gyenge kifogás, nem?
Újra itt a tél, a csúszós utak, nehezen induló autók és a rossz látási viszonyok idõszaka. Figyeljünk egymásra!
Visszatérve a topic eredeti témályához, igen elég idegesítõ az ha valaki bandukol elõtted jól belátható egyenes úton 60-70-nel.Fõleg egy nem lepukkant kocsival bár van aki agyilag nem tud többel menni.És a másik nem elhanyagolható szempont,hogy elõzésre készteti a mögötte jövõt és az elõzés mindig egy veszélyhelyzet.
A férje(?) volt a soför, õ oda se jött hozzám, megsem szólalt, csak a mennyasszonyom mondta, hogy eléggé szúros és rosszalló tekintettel nézte, amikor kocsim mellett toporgott amikor bentvoltam (miután elmeséltem neki mi történt, mondta, hogy akkor azért nézett rá olyan furcsán a fickó, nemtudta miért :D ). A kút meg önkiszolgáló, nemigazán van ott segéd, hébehóba elõjön egy az épületbõl nézelõdni. Én sem jókedvemben álltam sorban, de miért nekem pofázott a nõ? Mégha lett volna a kezemben valami amit pl vásároltam a kútnál, akkor mondhatná, hogy percekig válogattam, de tök üres kézzel jöttem ki, csak a kulcs volt nálam.
Nem mazsola, csak egy idegesítõ picsa: jövök kifelé tankolás után a pénztártól, erre egy 40-es nõ megszólít, hogy nagyon levagyok lassúlva (eléggé lekezelõ hangnemben), mondom mé'? Hát merthogy sokáig voltam bent (a kút épületében), mondom hosszú volt a sor (hárman voltak elöttem, köztük egy teherautó soförje is, kártyával fizetett, meg külön vett még egy szélvédõmodófolyadékot, azt is külön fizette), aztmondja nemhiszi. Elküldtem a faszba :D Annyi esze nemvolt, hogy miután ott volt kettõ üres kút is, átálljon a kocsijával egybõl. Kb 5 percébe tellett, mire észrevette az üres helyet (miközben sorbanálltam, pont az ablak mellett, néztem is, hogy miért nem áll át).
A fasz kivan az összes ilyen hülyével!!! [na kidühöngtem magam, mostmár jobb :D ]
Nekem is volt gond az elsõ ablakemelõvel elszakadt a bowden csak egybe lehetett cserélni de a japkerben volt bontott.Hány köbcentis?Én is augusztusban vettem a Skodámat van egy kép a galériámban.
augusztusban vettük, végig Hondában szervízelték, csak elõzõ tulaj kis apróságokra nem költött..
Bõrülés is jó viszont, nincs kirepedezve, és garantált 169.000 km van benne. nagy tepsi cirkáló
kösz, de egy-két dolgot még meg kell csinálni azért rajta :
váltóolaj csere - tiszta fekete volt kipufogó kerámia betétje mozgott, ezt megcsinálták szervízben. egy kis beázás volt múlkor amikor mostuk a kocsit, majd sziloplaszt kell valahova. szelephézag beállítás - hidegen csattog kicsit a motor elektromos tükör nem mûködik jobb hátsó elektromos ablak motorjának cseréje.
Ilyen nagykocsikra, mivel hogy 10 éves, a gondos szervízelés miatt is szükséges hogy többet törõdjünk vele.
Ismerõsünknek 6 éves Jaguar -ja van, évente 200-300 ezret rá kell költeni a szervízen kívül, mert lepusztul az állapota.