Az már rohadt változó. Napsütéses tiszta idõben persze, hogy a megengedett sebességgel fogsz menni. Rossz idõben, csúszós úton, ködben, hóviharban stb. csak a hülyék mennek 90-el. Ha nem a forgalmi, látási és útviszonyoknak megfelelõen választod meg a sebességet, akkor azt relatív gyorshajtásnak hívják.
Nappal még talán én is elhinném, hogy esetleg kiszurja... , de este, amikor pesten a falak mellett állnak elbujva, és csak akkor látod meg õket, mikor szinte elhaladsz mellettük, mert elölrõl takarja õket monnyuk vmi épp annyira, hogy csak nekik legyen jó a szög... ehh
érdekes hogy csak itt nálunk ebben az elbaszott országban, ahol 1k emberböl 2 van aki értelmes, itt csak is azért akar lassitani valaki egy 40es táblánál mert ott a rendör és büntet. Különben padló hadd menjen....
Utálom ezt az országot....
De még mindig sarkítasz.:))) Azt állítod hogy a telepített trafipaxok esetén semmi értelme, mert úgyis kiszúrod õket, Jó szemed lehet, de biztosan megy ez akkor is ha gyorsan mész? Biztosan kiszúrod õket a forgalom figyelése mellett is? És mi a helyzet az éjszakával, akkor is kellõ távolságból meglátod majd? És még mindig egy szót se szóltál a kitelepülõs módszerrõl, holott fettebb országokban is használják továbbra is az automaták mellett, nem szorította ki a módszert sehol a technika. Elvégre a telepítettek nem elég visszatartó erejûek, elég a közelükben lassítani. De majd itt a világ összes többi országával ellentétben eltûnnek a kitelepülû rendõrök? Mert ha nem, akkor itt is van értelme a detektornak. Remélem nem kell mégegyszer leírnom, kettõbõl azért illik már megérteni.:)
Õszintén megvallva szerencse, hogy nem rajtam múlik a dolog, mert Szegeden én már jópár lámpás keresztezõdést felszereltem volna olyan berendezéssel, amely érzékeli a piroson való áthajtást és készít és fényképet az áthaladóról. Amit manapság "hosszúzöld" címszó alatt csinálnak az emberek, az már nagyságrendekkel meghaladja a pofátlanság határát.
Számomra az egyik legabszurdabb érvelés traffipax kapcsán az volt, amikor az egyik szegedi "vadászati területre" (bennszülötteknek: Szegedre befelé, a Plázával szemben, az Izabella-felüljáró lehajtójánál levõ jobbos kanyar) azért nem kellene traffipaxot állítani, merthogy a gyorshajtók a fékre lépnek a traffipax láttán és a hirtelen fékezés ott roppant balesetveszélyes tud lenni.
Ausztriában a rendõr megbecsülheti, hogy te gyorsan hajtottál-e vagy sem. Ezt Mo-n lehetetlen bevezetni, mert a rendõrök visszaélnének vele. Ott miért nem teszik?
majd ha nem szándékosan alultáblázzák, meg a rendõrség nem az autósok levadászását és megkopasztását tartja legfontosabb feladatának, akkor beszéljünk majd a szabályokról
tegyük hozzá, hogy a gép nem válogat, a mercit ugyanúgy lefényképezi, mint a suzukit, ebbõl a szemszögbõl viszont nem fog elterjedni Magyarországon.
egyre több automata mûszer van. Nyugaton már ki sem állítják mellé a fakabátot, a gép könyörtelenül elkészíti a fotót, ráírja, mennyivel ment a portréalany, és megy a bünti. Egy ilyet üzemeltetni sokkal gazdaságsabb, mint két-három kabátot kiállítani egy lézerágyúval, tehát gondolom, itt sem ragaszkodnak majd az õsi módszerekhez. Ez volt az a kisarkítás, amirõl beszéltél. (Mike: A BSA ügynököt Te találtad ki, így maradt rajtam - mint rajtad a puzie a gumiban.)
Ösmerõsnek van ilyen "radarjelzõje". Állandóan meg van õrülve, villog mint a karácsonfa, szal szerintem semmire nem jó. Vagy csak az ürge szokásához hûen elcseszett valamit a "telepítés"-nél :D
lattam egy kepet az antiradar mukodesi elverol. hat engem nem gyozott meg. a masik oldalon, meg miest en szivok attol, ha egy barom csak akkor lassit, ha radar van a kozelben es nem az utviszonyoknak megfeleloen vezet. amig nem veszelyeztet senkit, addig jarjon gyorsan, ott van neki a hungaroring, de az utakon vannak szabalyok es a megsertesuk buntetest von maga utan. es most az egyszer egyetertek vlalaval, meg ha neha szelsosegesek is a nezetei
Megint kisarkítod oda a dolgot ahol meg tudod indokolni az álláspontodat, csak épp messze rugaszkodsz a valóságtól. Tényleg, a telepített radaroknál nincs sok értelme, amennyiben ismerõs vagy a környéken és úgyis tudod hogy hol vannak. De egy szót se szólsz arról ha nem tudod, és egy szót sem szólsz a normál kitelepülõs mérésekrõl, holott azok nem pár év múlva fognak elterjedni, hanem most is kint vannak. Na oda jó az ilyen több tízezres kütyü. Ezeket miért nem említed vajon?
Hihetetlen hogy az összes forum arrol szol hogy 2 vagy több ember állandoan baszogatja egymás. Nem lehetnem ezt abbahgyni? A témátol független baromságokkal tudtok felhuzakodni, ecceruen érthetetlen. Lehet ez a magyar emberek sajátja, hogy nem birják elviselni ha valakinek nem olyan a véleménye valamiröl mint az öve...
Ismétlem magam: egyre több ponton a "képség"-en szereplõhöz hasonló automata fog mûködni. Sebességmérés, ha gyorsan megy, lefotózza a rendszer a rendszámát, megy a bünti. Most az, hogy a tábla jelzésére lépsz a fékre, vagy veszel egy több tízezer Ft-os kütyüt, és annak a jelzésére lépsz oda, az a Te dolgod.
sajnos gyakoribb a b, légzsákos tütüben öv nélkül, 30-40-nél ki tudja nyírni az embert - vagy egy életre megbénul nyaktól lefelé...
Radardetektor: Jó kütyü, jó drága, és kurtára nem érsz vele semmit, ha bejönnek az automata sebességmérõ állomások. Így is, úgy is lassítasz, csak így fizettél érte. Csak gratulálni tudok annak, aki megveszi.
totalcar.hu ott keress rá jó kis cikk, ki is próbáltak párat itthon nincs tiltva, de azsutriában igen németeknél meg lehet ilyened, de nem kapcsolhatod be
Ez igaz is ha kanyarról lenne szó, de mint leírta, nyílt, egyenes országúton volt a 40-es tábla, innentõl kezdve az egész hozzászólásod értelmét veszti. Én meg az ilyen feleslegesen okoskodó hozzászólásokat nem tudom megérteni.:) Sokszor kirakják a táblát, nappal munkaidõben molyolnak valamit az úttal, aztán eltûntetnek mindent a mûszak végével de a tábla kintmarad mert nincs kedvük másnap újra kirakni. Meg is értem, de nehogymár betartsam az ilyen helyeken a 40-et, mikor abszolút értelmetlen, ráadásul tízbõl kilencen nem is foglalkoznak vele, ha meg rajtad kívül mindenki más tartja a 90-et (vagy inkább 110-120-at), akkor még veszélyezteted is õket meg magad az "indokolatlan" vánszorgással.
De láttam :D Azokon az arcokon mindig leborulok a székrõl :D
Most vasárnap azt tesztleték, hogy ha leszakad a kardántengely, akkor mi történik? Már több volt a lyuk, mint a vas azon a rohatt tengelyen, de még mindig nem akart leszakadni, mikor hirtelen rükvercbe rakták a verdát... Aztán annyira meg lett gyengítve, hogy egy sima indulástól leszakadt. Másnapra csavarral összerakták a tenelyt úgy, hogy a hátramenet letekeri a csavart, és szétesik a tengely. Az utolsó próbánál olyan szépen sikerült eltalálni a kátyút, hogy a kocsi hátulja vagy fél métert emelkedett, a kardántengely meg félbenyeklett, és bekönyökölt a csomagtartóba
Mythbusterben nem láttátok azt a részt, amikor a trafipaxot akarták átverni? :D Próbálkoztak minden hülyeséggel, kezdve a visszapillantóra akasztott cd-tõl, az alufólia borításon át a mikrohullám szórásig :D Persze egyik sem jött be :D
a profi még onann ismerszik meg: hogy a) megússza sérülés nélkül b) meghal
egyszer vagy három-négy autóval mentünk túrázni, elakadásjelzõ a város közepén, útlezárás rulez. Mi pedig gondoltunk egyet, megálltunk mögötte, elakadásjelzõ ki, és nem csináltunk semmit, csak álltunk. Persze egy percen belül ott termett a rendõr, aki egybõl kifogásolt minket (a barmot nem, aki elõttünk állt, mivel nem volt az autó közelében... mi pedig elmagyaráztuk, hogy idegenek vagyunk, és csak a helyi népszokásokat szeretnénk fölvenni. Erre nem volt szava...
szerinted mi a faxnak baccák ki a negyvenes táblát, turistalátványosságnak? Valószínûleg oka van. Egy kanyar elé kiteszik, az "úrvezetõ" dacból vagy megszokásból nem tartja be, alszáll, mint a gyõzelmi zászló... aztán három hétig gyász, meg szegényke, meg emlékét megõrizzük, jó ember volt (az ilyeneknek lenne kedvem röhögni a temetésén). Én meg az ilyeneket nem tudom megérteni, akik nem tartják be.
tegnap vezetek haza a sogorektol, hat a haz elotti kanyarban (keresztezodes) egy fekete BMW al, kozelebb megyek, hat egy golyofeju fuzi a csajt biciklin es persze a keresztezodesben. messzirol dudaltam egyen, hatha megjon az esze, o meg csak kinyul es int, hogy keruljem meg es meg ordit is, hogy mi van... ha megkerultem, csak a szembe jovo csaj egy kicsit ki volt, hogy miert van ket auto egymas mellet. megprobaltam egy kicsit kozelebb ferkozni hozza, hogy a golyofeju csillogog verdajat hatha sikerul egy kicsit meghuzni, de nem sikerult. de megvan a rendszam, majd utananezetek :)
nyugdíjas nõ, bácsi: valszleg tapasztalt, sok vihart megélt emberek, akik már látják, amit mi nem. Csökken a reflexük, romlik a látásuk, életveszélyes lenne "lazáskodni". A nõi vezetõkrõl külön topic szól,. ahol megtárgyaltuk, hogy miért mennek így. Nekik nem kell bizonygatniuk, ogy õk leányok a talpukon. Kormány két kézzel fogása biztonságosabb, egy kézze képtelen lennél gyors és korrekt manõvereket végrehajtani balesetevszély esetén, pláne, ha még azon is gondolkodnod kell, hová tedd a cigarettát, mielõtt rányúlsz a kormányra (arról nem is beszléve, ha a kezed valahol a jobb elsõ ülésen, két láb között matatott éppen) - az egykezes vezetés szintén egy lazaság, általában biztiöv nélküli vezetéssel jár együtt; a hitelre vásárolt kisautókat jobban megbecsülik a gépet, mint azok, akiket az ügyvédjük a fizika törvényei alól is kimossa.
de ezek a .... rendõrök egyre többet használják azt a szart... tegnap is jöttem haza mozaikról (egyébként rácalmáson lakom), és az egyik buszmegállóba rendõrautó és mögötte vagy hat autó leállítva... :D én meg mint kis mazsola végigmentem a falun 45-el :D
Ja, eléggé genyó helyre álltak :D Kijösz abból az enyhe kanyarból, azt már beis mértek :P
Pl nekem is hitelre vásárolt kisebb hengerûrtartalmú kocsim van, mégis könnyen lehet, hogy én ott teszem az ötödiket, ahol neked már végét járja... :)
-öreg mama, öreg papa igaz. -2kézzel kormányt fogó is, pont ma volt dolgom ilyennel. Nem tudom miért ki volt rakva az országúton vmi 40-es tábla, és b+ a nyanya richtig annyival, ment, de lehet hogy csak 38-al nehogy túllépje :DDD a nyílt, kihalt, egyenes országúton... 5-höz annyit, hogy alapvetõen két dolgot nem is tud csinálni kocsiban.egyszer ültem ilyen csávó mellé. kifordultunk balra nagyívben a pirsoból, csak veri neki üveghangon egyesben...mondom "váltson már, mert széthullik a gép" válasz jó, mindjárt csak megvárom, míg az indexet visszakapcsolhatom.... /ehhh anyád!/
3-hoz meg annyit hogy merni nyomni a gázt, és vezetni tudni két külön kategória
haver mesélte, hogy egyszer kiálltak az útszélére este hárman, a kocsi mellé, láthatósági mellényben. Nem volt olyan aki ne lasított volna, mert mindenki azt hitte hogy zsaruk vannak az útszélén. DD
Persze aki nem veszi észre õket, az magára vessen. c
Ma mértek itt a városban, mindenki szépen 50-el, kb 100-150 m-re lehettem a rendõröktõl, erre egy barom mellettem vagy 80-al elakar húzni, leis intették. Ennyit a dinamikussan vezetõ mazsolákról :D 100 m-rõl nemlátja a marhája a szinte a szeme elött lévõ trafipaxot és a rikító zöld mellényes emberkéket egy egyenes úton.
szerintem van még olyan kategória is hogy: 40-50 körüli millás 20-30millás autóval aki mellett ott ül 40-50 körüli mama is és üti a fejét ha odalép a kocsinak :-)
énis szoktam "mazsolázni" városban 50el. mert inkább költöm azt a pénzt benzinre mint a "geci kékek" zsebébe adjam. viszont városon kivül minimum 90 mind1 milyen sebességkorlátozó tábla van kint.
itt vannak a kategóriáim.
1.nyugdíjas nõ 2.nyugdíjas bácsi 3.nõk, kivéve a 25 éves körüli néhány belevaló csajt, aki meri nyomni a gázt. D 4.hitelre vásárolt kis köbcentis autót vezetõ emberek. 5.aki kétkézzel fogja a kormányt mindig, mert egykézzel képtelen vezetni, mert úgy egyszerre belemenne az árokba. DD
jah.. városban csak 70? hát akkor nem vagyok mazsola... :DD bár amióta a geci kékek csináltak rólam fényképet a Kerepesin, azóta óvatosabb vagyok.. :))