Vasárnap iszonyat nagy ködben mentünk hazafelé este. Az elõttem haladó autós mindig belelépett a fékbe ha jött szembe valaki. Nem nagyon csak felvillant a féklámpája. A végén már a J1-en ülõ barátnõmet idegesítette, hogy milyen béna, hogy minden szembejövõnél fékre lép. Amúgy nem jó az ha felidegesíti magát az ember, mert akkor sokkal balesetveszélyesebb a vezetés. Javaslom a feszültség levezetését, egy cigi, kis üvöltözés, pörgõs zene, kormány szétverés stb. csak biztonságosabb, mint padlógázzal felkenõdni valamire egy mazsola miatti idegességben.
Én nem szoktam azért mindig padlógázon menni, de szeretek lendületesen vezetni.
Faluban 70-80 a jó tempó. Csak akkor megyek lassabban, ha zsaruveszélyt szimatolok.D
Vasúti átjáróban 80 - 90 . Azért nem lassítok, mert ha lassítok akkor növekszik annak esélye hogy elkap egy vonat. D
Autópálya : 130, ennél gyorsabban nem szoktam menni. Fõút : 90 - 110
"Faluban 70-80 a jó tempó."
Errõl szokjál le sztem, mert pont a falu az ahol indokolt a 40-50. Városban nem gond ha 70-80-al mész, de egy falun átronygolni 80-al az sztem felelõtlenség.
Most nem arról van szó , hogy lassan mennek, de azért 10/9 ember annyira bénán vezet, hogy fáj. Kicsit lehetne dinamikusabban vezetni Pl engem az idegesít qrvára, hogy van egy lámpa, 10 mpig zöld, aztán amikor zöldre vált , akkor nagy nehezen beteszi az elõl lévõ egyesbe azt nagy lassan elindul. Hát , már a sárgánál be kéne rakni sebességbe, aztán sokkal gyorsabb lenne az egész.
De nem így van ? Ha már látom, hogy szabad az átjáró, akkor eszem ágában sincs lassítani.
És ezeken a gumírozott botítású átjárókon, simán át lehet menni akár 100 -al is. D He meg hepe-hupás, akkor lassítani kell mindenképpen, vagy oda a lengéscsillapító.
meglehetosen nagy arcod van LitteL es nagyon nagy hulyesegeket irsz dehat ez egy publik forum ;< de gondolom unatkoztal v vmi...
Az áru az már csak olyan, hogy sietni kell vele. Pfff...
Ezért utálom én a hivatásos sofõröket, mert mindig sietnek és hisznek abban, hogy õk tudnak vezetni, és a fizika nem érvényes rájuk. Az a baj, hogy a megtörtént (nem elkerült) balesetek nagy része nem a vezetõi tudáson múlik, hanem a véletleneken amiknél minimálisan számít a tudás. Egy megrakott 70-80-al haladó kisáruszállítónak nagyságrendekkel hosszab a fékútja, mint egy 50-el haladó személyautónak és ez nagyon is számít pont a falukban, ahol lényegesen nagyobb az esélye annak, hogy gyerek, állat, biciklis, részeg ember, öregasszony kerül az úttestre kiszámíthatatlan helyekrõl.
Viszont egy offenzív vezetõ elég ritkán kerül bele ilyen véletlenekbe. Persze õ rá is vonatkozik a "fizika", de ennek ellenére sokkal nagyobb az esélye hogy elkerüljön ilyen eseteket.
Nem ír hülyeségeket, az alapokkal maximálisan egyetértek, hogy jó lenne ha az emberek lendületesebben vezetnének kicsit, mert ami most megy az utakon.. Nevetséges.
Mondjuk ebben igazad van, de azért feltétel az, hogy ismerd az adott átjárót, mert könnyen pórul járhat az ember :| Én ezért ha ismeretlen környéken vasútátjáróhoz érkezek lelassítok 30-40-re.
Én sem azt mondom, hogy hülyeséget ír, hanem azt, hogy felelõtlenség falukon 80-al átmenni. A lendületes vezetés jó dolog, én is nagyon utálom azokat akiknek 1 km kell ahhoz, hogy 50-re felgyorsuljanak. A másik kedvencem az amikor egyenes úton 130 majd egy kis kanyargós részhez érve egybõl tele a gatyesz és 40-50. Erre jó példa a Mátra ahol nagyon kiderül az, hogy ki mennyire rutinos sofõr. Az offenzív vezetésre ellenpélda: a már említett ködös esti hazafelé úton ott emberkedett mögöttem jó ideig egy Berlingo, majd megelõzött úgy, hogy a ködben kb. 60 m volt a látótávolság (miközben én is 80-90-el haladtam). Ez volt a lakóhelyünktõl kb. 20 km-re. Végig cikázott a sávon belül, és olyan elõzésekbe ment bele, hogy hajjaj. Mégis mikor beértünk a városba az elsõ lámpás keresztezõdéshez ott álltam mellette a szomszéd sávban (és simán lerajtoltam ). Szal fölöslegesen veszélyeztette magát és másokat is az agresszív vezetésével.
az én nagy kedvenceim azok, akik teszemazt városban a 2*2sávos úton a 60as táblánál kilómétereken át mennek egymás mellett 40nel, nehogy már el tudjon menni az aki akar... a múltok is egy ilyen úton megyek, beállok a belsõ sávban menõ mögé - nem tûnik fel neki... villogok - na az feltûnik neki, de elkezd nekem mutogatni, meg neki áll feljebb! na aztán külsõ kicsit megindult, bevágtam a paraszt elé, majd beletapostam a fékbe úgy 20ig hogy vegye már észre magát.. mert azt megértem hogy elbambul, de ha rávillantok, nehogymár neki álljon feljebb! hogy a f@sz üsse ki a szemét az ilyennek! a másik meg.. megyünk a fõúton, 70-80-nal, 2en mennek elõttem.. szabad a pálya, kirakom az indexet, elkezdek elõzni, erre a köcsög kis zsigulis hülyegyerek, aki bele se nézett a tükörbe (erre számítottam is, látszott a vezetési stílusán, uhogy direkt figyeltem) is elkezdett elõzni, de úgy, hogy fékeztem egy rendeset, mert különben belém jött volna. na aztán persze hogy belemésztam a seggébe, a gallytörõtõl sokan megijednek, aztán ez is mutogatott, én meg vissza, de az 5 centis táv miatt a fékre még csak rá sem mert lehellni, feltoltam egész 150ig, aztán mentem csak el.. :) nesze neki bünti! tényleg sok a láma vezetõ, némelyikrõl el sem tudom képzelni hogy hol szerzett jogsit.. amúgy gyorsan vezetni én sem szoktam, város 60-70, fõút 100-120, autópálya .. na az más kérdés .. legyen x+1
ködben vezetni viszont tényleg nem játék, ott nagyon észnél kell lenni
Igen, fölöslegesen tényleg nem éri meg kockázatot vállalni, ezzel teljesen egyetértek.
Ami még idegesítõ tud lenni az az, hogy mész az átlagnál tempósabban az autópályán, és kijön eléd a belsõbe elõzni valaki 90-100-al anélkül, hogy tükörbe nézne, amire ugye satuzni kell. Na az igazán jót tud tenni az ember lelkének és pulzusának...
elég veszélyes helyzeteket okoz az, ha valaki minden kis szarra (ami tõle 200 méterre történik) kapkodja a kormányt és rugdossa a féket
a forgalomnak VAN egy tempója, ami fel kell venni, különben autósok tucatjait zavarod meg, kényszeríted fölösleges döntésekre
a legrosszabb mégsem a lassú tempó, hanem a bizonytalanság meg a túlzott magabiztosság (na arra pl. beugurolok, amikor az elõttem lévõ 2 méteres helyre a sietõs barmok egyszerûen berángatják az autót, és még anyáznak, amikor a nyüszítõ ABS mellett rájuk dudálok), meggyõzõdésem, hogy ebbõl adódik a balesetek nagy része
Ja meg nekem olyan volt hogy közeli rokonom este 6 kor ment az úton, jó 60-nal, és akkor egyszercsak elõtte látja hogy el akar kanyarodni vki kb 5 m-re tõle egy parkolóba nagyívbe. Szal ment egyenesen a rokonom, és egyszercsak azt látta hogy bekanyarodik elé valaki. Hát baazze a rokonom a korházban kötött ki, a nõ, aki meg láma volt, és bekanyarodott a rokon elé aszonta hogy "Nem látta". Hát geci nem tudtam hogy mit csináljak olyan ideges voltam.. basszus nem látta, és emiatt nem sok híján ott maradt a foga a rokonomnak.. Hát vannak még ilyenek, fel tudok robbanni az ilyen lámákon.
Szerintem akinek mennie kell az megy, es total nem erdekli hogy ki van elote. volt alkalmam tobb tiz ezer km-et ulni vegig olyan autokban utaskent ahol nem igazan szamitott a kresz.. mivel ok es az utasai+ aru nem igazan ertek ra az 50km -es falujarasra. ha valaki megkapja a telefont hogy pl 1.5 oran belul leal egy gyar ha nem er oda, akkor a kresz elott az ora ketyeg.... ok altalaban evi 150 E km-et vezetnek mar evek ota, es evi egy ket kisebb kocsi horzsolassal meguszak. /pl:telen ket 24t -es kamion koze bealva athajtani a vasuti atjaroban nem mindig sikerul kocanas nelkul. / amugy ahogy eszrevettem azert egy duplaindex koszonessel tenyleg meglehet koszonni a segitseget. :) -es szerintem kellemes szokas. szoval egyetertek hogy akinek menni kell anak elsobseget kell adni es aki nem siet az engedje el a gyorsabbat. hm?
Azért abba gondoljatok bele, hogy nem mindenki született kormánnyal a kezében és ami a legfontosabb, Ti is voltatok mazsolák!
Pontosan! Amint rendõrt látnak elmegy a bátorság amivel elötte 130-al megelõztek és nem 90-el hanem 70-el vánszorognak. A rendõrõk meg direkt lassítanak akkor õ is. Volt olyan, hogy 4 sávoson 80-al ment a rendõr szélsõben és nem merték lehagyni. A vasúti átjárón én is lassan megyek át pedig rutinos vagyok és jó kocsim van, de az nem vicc.
Na te is megéred a pénzed! Nem a sínen kell lassítani hanem elötte és körülnézve áthaladni. Nem csak vasút csaphat el a domb túloldalán bármi lehet.
Hát azért faluba max 60! Inkább azért 55 mert belegondolok, hogy nekem se esne jól ha a lakóhelyem környékén 70-80-al furikáznának. Nem beszélve az unásig ismételt balesetveszélyekrõl.
Ha egy gyalogos át akar menni a zebrán és mögöttem sokan vannak megállok neki. Ha anyuka gyerekkel akkor pláne mert inkább én átengedem mint más barom lenyomja. Én nem felejtettem el gyalogos szemmel is gondolkodni. Sajnos az autósok 90%-a amint kocsi kerül a segge alá úgy érzi õ az utak királya és senki ne packázzon vele. Én is gyorsulgatok meg versenyezek, de mindennek megvan a határa.
Ez így van, de manapság annyira lámák a vezetõk, hogy na szal nem tudom elmondani, észre sem veszik magukat hogy milyen szarul vezetnek. Vagy akkor egyáltalán minek kapnak jogosítványt?
Hát elõször is ha rendõrt lát az ember akkor miért ne lassítana le? Ki az a hülye aki azt akarja hogy megbüntessék? Nem az a jó vezetõ aki a rendõrök elõtt száguldoz,hanem aki jól(most nem fejteném ki megint, hogy ki a jó vezetõ) tud vezetni. Mellesleg a rendõrök is megérik a pénzüket az biztos.:)
Nincs jogsim... De ha lesz is én megígérem magamnak hogy sose leszek olyan mint az átlagos vezetõ(mivel már vannak tapasztalataim, és jobban vezetek mint a többi átlagsofõr)
Engem akkor kerülgetett az ideg, mikor vaksötétben, max 50m-es látótávban mentem. 50-60-at sikerült összehoznom, de egy-egy éles kanyarnál még így is kiugrottam a hajam alól, hogy "hogyaf@szbakerülezide?!", pedig 97 óta van jogsim. Nem vezettem 100000 km-eket, de azért már tudom, holmerreahánylépés.
minket egy ilyen "lendületes" vezetõ miatt majdnem elütöttek a járdán! ugyanis õ lendületbõl bekanyarodott és nem adta meg az elsõbséget a szembejövõnek, aki feljött a járdára ahol az öt éves fiammal álltunk! annyi idõnk volt hogy elrántsam hátra a fiamat de elestünk és az autó vagy tíz centire állt meg a lábunktól, a jelzõlámpa amit kidöntött az meg mellettünk egy méterrel esett le, a gyerek fejét valami úgy eltalálta egy kisdarab csont kitõrt a koponyájából és tizen öt öltéssel kellett összevarni! és nem azt mondom hogy ne vezessenek lendületesen,de azért a szabályokat be kéne tartani!
Megjegyzem városban butaság 55-nél gyorsabban menni mert a lámpák 50-re vannak beállítava. Sok okostóni azt hiszi az a dinamikus vezetés ha kirajtolok lámpától és lenyomva másokat elsõ vagyok a köv pirosnál. Persze csak arra nem gondol, hogy ha 50 körül haladna nem kellene pirosnál lefékezni meg újra elindulni.
Néhány hete Cora-ban voltam és 2x2 sávos úton megyek be város másik felébe egy kisárúszállító nyom le mindenkit zikázik ide-oda amelyik sor rövidebb. Csak a szentem azt nem figyelte, hogy kik vannak melyik sorban és lámpánál beállt egy skoda, trabant, tanulóvezetõs sorba ami tény, hogy rövidebb volt (mások gondolkoztak és nem álltak be), de lassabban is értek át a lámpán végül én szabályosan mellé kerültem és le is elõztem.
Sok vezetõ nem tekint elõre hosszú távon csak nézi, hogy ki megy közvetlenül elötte vagy éppen melyik helyen van kevesebb autó.
A lendületes vezetés nem feltétlenül jelenti a szabályok áthágását. Pont ezt beszéltük, hogy az emberek vezessenek lendületesebben, de mindig ofenzíven, és felesleges helyzetek vállalásától mentesen.
Hát ha velem ilyesmi történne biztos eltörném a soför mind a 4 végtagját szilánkosra. Menjen gyorsan,hajtson neki a falnak de másokat ne veszélyeztessen.
Ja, meg autópályán ugye két sáv, plusz leálló. Amint valami dugó van (sávlezárás, akármi), a sok hülye barom ladás, varnyús, kisbuszos TrógerTravel a leállósávban megindul. Aztán persze a helyszínnél már bepofátlankodnának.
A másik szép hely meg a Margit-híd budai hídfõje. Van 4 sáv a buszsávval együtt. Persze már a Lajos utcától áll a sor, mert a sok eszes bemegy minden sávba, még a buszsávba is (Kandó-Batyi kb 45 perc volt ilyenkor), majd a híd alatt rájönnek, hogy egyenesen mennének. Így persze feltartják a buszokat, a két kanyarodósávban azokat, akik kanyarodnának, meg a két egyenes sávban, mert a piros alatt úgy betolakodnak, hogy 5 autó 7 felé áll...
Hát ez tényleg nagyon ciki. Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.
Tudod, ezt a "mazsolaságot" már csak egyvalamivel lehet fokozni: amikor "mit nekem tilos jelzés" felkiáltással belehajtanak a vasúti átkelõbe. Oszt csodálkoznak, hogy beszáll melléjük a gyorsvonat.
Az offenzív vezetési stílus miatt következnek be az elõzéses frontális ütközések. Az elõzõ ugyanis meg van gyõzõdve arró, hogy milyen jól vezet, tuti jó, amit csinál, ez a szemét mazsola meg mit mászik elõtte 90-nel.
Hm. Alapjában véve teljesen igaza van, sajnos a mai átlagvezetõ egy nagy láma, és csak 5m-es körzetben lévõ dolgokat észleli, és csak a gázt meg a féket tudja nyomni, motorfékrõl még életében nem hallott stb... Szóval minden embernek el kéne gondolkoznia azon, hogy jó lenne dinamikusabban vezetni, mert ami az utcákon megy az egy szánalom :(
Nem igaz, az ofenzív vezetés nem az hogy el vagyok magamtól szállva, hanem hogy mindenre számítok, minden eshetõséget átgondolok, mindezt gyorsan teszem, jól tudom felmérni hogy adott autót adott távon meg tudom e elõzni, vagy ha nem akkor nem, várok a következõ egyenesig stbstb... Édesapám is ezek közé tartozik akik offenzíven vezetnek, bevallom néha õ is megy gyorsan, de jól vezet! Több mint 20 éve van jogsia, egyszer sem karambolozott.
A mazsolák nem azért mennek pl lakott területen belül 50nél kevesebbel, mert annyira ráérnek, hanem mert nem mehetnek gyorsabban. Ott van mellettükk az oktató, aki nem engedi gyorsabban menni. És pont. Elõször szól aztán kiabál majd nyomja a féket, mert ez a szabály. A mazsoláknak még nincs olyan reflexük a vezetéshez, hogy a megengedett abszolut sebességhatárnál gyorsabban haladva megfelelõ döntést hozzanak.
Nah figy: Az igazi offenzív vezetõk ezt jól mérik fel. Akik nem tudják felmérni ezt, azok nem offenzív vezetõk. Egyszerûen ennyi az egész. Frontálisan meg csak a debil állatok ütköznek, akik 1000000-rel mennek. De még közöttük is van olyan aki offenzíven vezet! Csak az már elég ritka.
Viszont úgy tartják be a szabályokat, hogy közben bénák. Felõlem tartsák be, ez lényegtelen, de vezessenek lendületesebben. Jó példa erre amit írtam #12-ben, a lámpás dolog.
Én még friss jogsis vagyok, de a magyarországi autósokkal nem az a baj, hogy lámák, hanem hogy a tolerancia teljes mértékben hiányzik belõlük. Mindenki rohan, mint egy vadállat és az ilyen már csak azért sem engedne be valakit maga elé, mert "nehogymáõelõrébblegyenmintén". Múltkor Szeged külvárosában vezettem és fél percig kellett hadakoznom egy rohadt Wagon R+-ossal, hogy a szélsõ sávban beengedjen maga elé. Nem tudom autóztatok-e már Ausztriában vagy Svájcban. Teljesen más az autósok mentalitása. Fater véletlen rossz sávba sorolt be egy keresztezõdésnél. Sebaj, kirakta az indexet, kormányt alászedte és a melletünk lévõ sávba simán beengedtek maguk elé. A másik kedvencem az olyan "dinamikus" vezetõ, aki keresztezõdésben balra kanyarodik, de 5 másodpercet nem képes várni, hogy a szembe egyenesen haladó átmehessen. Inkább jól megcsikorgatja a gumikat, kerülgeti az autókat, csak hogy megmutassa, milyen fasza vezetõ. Van még egy nagyon jó típus, a "lopakodó": szürke vagy fehér autóval, ködben, világítás hiányában tökéletesen észrevétlenül tud balesetet okozni.A másik véglet pedig, aki este városban csakis ködlámpával hajlandó elindulni, merhogy az milyen faszán néz ki, hogy nem 2 lámpa világít a pofádba, hanem 4 pff... Na asszem most hirtelen ennyi elég lesz :)
Sajnos aki szert tesz egy jó autóra az azt képzeli, hogy az én autóm mivel 2x biztonságosabb ezért kétszer gyorsabban is mehetek. Na és megbeszli okosan, hogy még elõzhetek 130-al fõúton mert nem jön senki. Csak ekkor fordul ki egy autó vagy traktor akik fele olyan biztonságos autóban ülnek és általában õk is halnak meg. :(
A megengedettnél gyorsabb hajtás minden esetben elítélendõ. Nem hiába vannak a szabályok. Van aki erre egy baleset árán jön rá van aki amúgy idõvel baleset nélkül is.
Na meg nem elég ha te vagy offenzív vezetõ hanem az lenne az ideális ha mindneki az lenne. Viszont attól, hogy te lendületesen és körültekintõen mész 70-80-al településen belül még neked mehet egy "láma". Ekkor meg cseszheted a nagy tudásod ilyenkor kell mérlegelni, hogy nem lett volna jobb esteleg lassabban menni.
Hohó! Nekem is van wagonom és én is Szegeden vezetek. Csak a wagont elcseréltem anyámék Toyotájára azt is csak hétvégén me drága meg mindek munkába csak gond van vele.
Eddig egyszer egy lada akart levillogni a saját sávomból, egy vad hóesésben meg egy barom elõzött egy kamiont, neki jobbkanyarban. Én satu, kormányrángat, majdnemárok
Az autósok cirka 50%-a (ha nem több) vagy azt hiszi, hogy az index valami olyan dolog, ami arra való, hogy megkeserítse az életét, vagy azt, hogy egy teljesen felesleges formalitás a kar pöcögtetése. Ebbõl kifolyólag általában elõbb megindul, aztán amikor már a kocsija egyötöde belóg elém, akkor kirakja a villogót.
Nem,nem,nem,,nem,nem,nem. Már mondtam, az offenzív vezetõ teljesen mást jelent, maga a szó is. Ezt egyszerûen máshogy nem tudom elmondani. Aki meg nem tudja befejezni az elõzést az nem offenzív vezetõ. Na érted már? Az offenzív vezetõ JÓL méri fel, nem rosszul, hanem JÓL, vagyis számításai sikeresek. Aki rosszul méri fel, az nem offenzív.
Én annyit tudok javasolni a nem túl rutinos vezetõknek gyakorlásképp, hogy ha jön szembe egy autó, nézzenek ki egy fix tereppontot az út mentén azon a környéken, ahol szerintük találkozni fognak. Folyamatosan ezt játszva egyrészt nem alszik el az ember hosszú utakon, másrészt elég jó gyakorlatot tud szerezni az elõzéshez való elegendõ hely felmérésében (huhh de jól megfogalmaztam, azért remélem értitek :) ).
amúgy egyszer én csúnyán beszoptam.. az én haladási irányomban 2 sávos, szembejövõknek 1 sávos úton.. én az esti forgalomban mentem a belsõ sávban (városban) mikor elértem egy olyan keresztezõdéshez, ahol nekem jobbra (vagyis a szembejövõnek balra..) volt egy mellékutca. na mármost egy hülye barom (Fiat Tempra vagy mi a szösz volt) aki szembe jött úgy döntött, hogy abba a mellékutcába bekanyarodik, miközben én mint mondtam, a belsõ sávban mentem olyan 70-80 körül (alig találkoztam 1-2 kocsival, nagyon gyér volt a forgalom, lámpák már rég villogtak, stb..). nos nekem annyi idõm sem maradt, hogy rálépjek a fékre! balról nekimentem a Fiatnak, az megdobta a kocsit, jobb oldalon meg nekiszálltam egy jó nagydarab beton lámpaoszlopnak, az tõböl dõlt ki.. na akkoriban még nem nagyon kötöttem be magam, uhogy szerencsésen megúsztam egy kis vágással a fejemen (amit amúgy a belsõ tükör csinált, mert lefejeltem), a légzsák rendesen odab@szott, másnap azt hittem meghalok, úgy fájt mindenem, stb.. ja, az persze hozzá tartozik, hogy aki bekanyarodott elém, úgy be volt rúgva, mint az albán szamár! eztért nem is nagyon firtatta a dolgot a rendõrbácsi hogy mennyivel is mentem. ja, illusztrálom is az eredményt: http://www.sg.hu/galeria/10332364001093964686.JPG szóval az is hozzátartozik a közlekedéshez, amikor olyan szituációba keveredik az ember, amire abszolút nincs felkészülve, így olyan váratlanul éri, hogy nem is tud mit tenni. (lsd. engem) és sajnos sokszor a vétlen szívja meg! az ittas vezetõket meg tárgyalás nélkül le kéne lõni a helyszínen, mert a balesetek JÓnagy hányadában õk a ludasak. az meg hogy ki mennyire tud jól vezetni, az egyrészt adottság kérdése, nagyobbrészt pedig a tapasztalaté. nekem még nincs 3 éve hogy van jogsim, de már 100000km környékén járok, nagyon sokat vezetek, láttam egy-két dolgot. saját hibámból viszont még nem okoztam balesetet, (sõt, csak ez az egy volt) leszámítva azt, amikor a dugóban araszolgatás közben 2vel nekikoccantam az elõttem satutó Suzuki Szarnak, annak meg úgy ahogy van leszakadt a hátsó lökhárítója (miért hívják annak?)
Egyébként még annyit tennék hozzá, hogy mindenki kösse be magát, MINDENKI, és MINDIG, mert az életedet mentheti meg, Te érted készült! Nagyon fontos! Ha bekötöd magadat akkor nem repülsz ki az ablakon! És aki veletek utazik az is kösse be magát! Mert Téged megfog a légzsák, de hátul ki is reülhetnek! Jó most biztos ovisnak néztek meg minden, de higyjétek el van jópár olyan helyzet, ahol csak a cselekmények alanya vagy, nem védheted ki. Ezért is nagyon fontos.
Nem, az offenzív vezetõ az a #54-ben leírt dolgoknak felel meg. Offenzív vezetõ hogy is lehetne béna vezetõ? Ha ezt gondolod akkor meg nem értem hogy esetedben mit jelent az offenzív?
Hú bazz :( Nagy mákod volt hogy ennyivel megúsztad. Gondolom azóta bekötöd magad mindig. Egyébként akárki akármit mond az x csillagos ncap töréstesztekre, azért az is marha sokat számít, hogy milyen az autó. Ha teszem azt COFair nem ilyen BMW-vel ment volna, hanem egy kisautóval ami kapott 5 csillagot törésteszre sztem nem úszta volna meg súlyos sérülés nélkül. Azért az nem mindegy, hogy 80 centi vagy 1,5 méter anyag van a sofõr elõtt. Az ncap csillagozást azért útálom, mert hamis biztonság érzetet ad az embereknek a sok csillag, és hajlamos azt hinni, hogy abban az autóban nem sérülhet meg, mert az milyen jól teljesített a törésteszten ugye (amúgy ugyanez a hamis biztonságérzet igaz a 3 betûs csodákra - ABS, EBD, ASR stb).
jaja, öv azóta még mielõtt elindulnék automatikusan kattan, sõt, zavar a hiánya amúgy meg én is így vagyok vele, ha baj van, egy dolog fog megvédeni: az autó tömege na jó, a kasztni is számít, hogy ne gyûrõdjön rád, de 900kg nem érhet fel 1800-al..
Ja, meg sztem ezek a törésmodellek nagy hülyeségek, mert sajnos nem tudják meghatni az embert:( Szóval hiába látja hogy mi történhet vele, esetleg családjával-még lehet hogy egy két napig be is kötik magukat, de utána már minden újra a régiben.-