Carlos Sainz elvesztette a fejét. A fegyelmezett, mindig úriemberként viselkedõ spanyol ordibált egy kicsit a szakasz céljában Robby Gordonnal, s tette mindezt azért, mert forrófejû és öntörvényû riválisa a San Juan és San Rafael közötti szakaszon hátulról „megkoccolta” a Touaregjét. Az még csak hagyján, hogy ilyet nem illik csinálni, de azzal szemben pláne illetlenség, aki vezet az összetettben, s a végsõ gyõzelemért mással vív hatalmas csatát.
Amúgy a navigátora még be sem szállt az autóba de már padlón nyomta neki. Elvileg van az a szabály hogy addig nem indulhat el amíg be nem kötötte magát, vagy nem?
Sanyi elvileg bukfencezett és idõt veszített, így Attiyah hozott rajta pár percet!
Nagyon jók. Gyõzzenek idén is! Vlagyimir cár nyerte egyébként a tegnapi szakaszt. Kabirov elõtt. A szervizkamiont viszont szerelni kellett,így Margyejevék visszacsúsztak az összetett 8. helyre.Én úgy vagyok vele,hogy nem szégyen,hisz csak egy szervizkamion,nem a gyõzelem a feladatuk,hanem,hogy alkatrészt vigyenek,inkább az a szégyen(az érintetteknek) amikor még ez a szervizkamion is veri a nagy drága nyugati versenytechnikákat,és 3.nak ér be,bõven az autósok között:D Viszont a két versenykamion hibátlanul ment tegnap is,a 7. szakaszon, amely szakaszra azt mondják,hogy a leghosszabb és legnehezebb volt.Csagin tegnap megszerezte 53.dakar szakaszgyõzelmét. Ezzel szakaszgyõzelmeket tekintve egálban a 9-szeres Dakar- gyõztes Peterhansellel (akinek szintén 53 szakaszgyõzelme van),a világ legeredményesebb Dakar versenyzõje lett!Gratulálok!
Tegnap esti eurosporton meglehetett nézni,micsoda lázas készülõdés volt a Kamaznál a másnapra!:D Szerelõk sehol,autók tiszták,aztán ennyi!:D Szóval megérdemelt az eredményük! Vajon hány literes akkor a sörös hordó,mert biztos nem csak annyi volt benne.Hát meg hiába Chagin a Cár,azért a Kabirovnak is engednek egy kis teret,az a pár másodperc nem osztott és nem is osztott. Egyet elbukott Peterhansel is.
Ezt mind megértem, de tavaly nem volt ennyi baleset ilyen rövid idõn belül. Úgy tûnik ez most balszerencsésebb, mint tavaly.
9 ezer kilóméter 300 versenyzõ... balesetek mindig lesznek, mert ez vele jár. A szervezõk minden biztonsági intézkedést megtesznek a biztonságos verseny érdekében, de azt nem tudja senki sem befolyásolni hogy a pilóta hol menjen és hogyan. A hiba bármikor bekövetkezhet, akár a pilóta akár a technika felõl, sõt ilyen kiszámíthatatlan terepen ilyen sebességek mellett meg pláne. Láttunk hatalmas bukásokat is amiket kisebb sérülésekkel megúsztak, mert nagyon nagy a biztonság ami megmenti õket, persze ez nem jelenti azt hogy ne fordulhasson elõ olyan eset ahol szerencsétlenül borulnak és súlyosabb sérülések vagy tragédia következne be. Fõleg a motorosok/kvadosok vannak kitéve nagy veszélynek, mert õket senki sem védi és senki sincs mellettük.
Ahogy a verseny egyre kiélezettebb, a versenyzõk egyre fáradtabbak a terep is nehezeb és a hibák lehetõsége is megnõ. Õk ezt vállalták...
Egyik napról a másikra történnek a rosszabbnál rosszabb balesetek. Most Zapletalék estek, Zapit viszik mûteni, a navigátora szerencsére csak könnyebben sérült. Kezd valami rossz érzés elfogni a Dakarral kapcsolatban. Ez így nem izgalmas. Naponta töri össze magát valaki. Pedig csak egy sport. Persze veszélyes, de ennyi baleset után el kellene gondolkodni, hogy hol a hiba. Versenyzõk saját hibája, vagy a szervezõké? Hajlok az utóbbi felé.
eurosportéban említette, azt mondta, hogy nincs túl jó kedve Luca miatt
én meg pont Luca-nak szurkoltam, tök szimpatikus versenyzõ. remélem, látjuk még
Érdekes küzdelem van kibontakozóban az autós Peterhansel és a kamionos Csagin között. Peterhansel összesen 53 szakaszt nyert eddig a Dakaron motorral és autóval.Ezzel abszolút világrekorder. Viszont Vlagyimir Csaginnak(Kamaz) ma meglett az 52. szakaszgyõzelme. Ez a kamionos mezõnyben már bõven világrekord. Viszont érdekes volt a tegnapi nap. Az 5-szörös Dakar gyõztes Vlagyimir "Cár" 19 másodperccel kikapott a címvédõtõl,a csapattárs Kabirovtól az 5. szakaszon,holott addig minden szakaszt nyert. Arra,hogy mért nem nyert arra a legtöbb kommentátor azt mondja,hogy azért mert meglehetõsen sokáig ünnepelte a 4. napon a 40.születésnapját,természetesen csak azután,hogy megnyerte a 4.szakaszt is. Szalay Balázs szerint 100 liter sör fogyott a Kamaz csapat szervízkamionjának sörcsapolójában,és ugye a szülinaposnak valószínû a buliban is csúcsteljesítményt kellett nyújtani:D Mellesleg eszméletlen jó gépek ezek a Kamazok. Tegnap nemcsak a szokásos módon a két versenykamional állhattak fel az aznapi dobogó elsõ két fokára,hanem bejött Margyejev 3. helyre az alkatrészeket szállító szervizkamional.Hogy hány lóerõsek az jó kérdés. 800-tól a 2000-ig sok mindent hallani.Mindenesetre 9 másodperc alatt vannak 100-on. A végsebességük 150 a versenybíróság korlátozása miatt.Régebben amíg nem volt sebesség limit addig 170-180-al repesztettek. De azok a régebbi változatú Kamazok voltak,idén már nem azokkal mennek. Igazából nem tartom kizártnak,ha kivennék a limitert,akkor a 190-200 környékét hasítanák ezek az új vagy továbbfejlesztett gépek. De mondjuk az igen veszélyes. Pont Csaginéknak volt egy elég komoly bukásuk,egy korábbi Dakaron,ahol 130-al a kanyar külsõ ívén elkaptak egy homok alá bújt sziklát ami úgy megdobta a Kamazt,hogy szinte nem volt olyan része,amin ne fordult volna át.Mentõhelikopter,kórház,és verseny feladás lett a vége.Úgyhogy nem is baj,hogy van ez a 150-es limit.Szóval hajrá 501-es Kamaz,meg a többi is,és Boldog Születésnapot Csagin! Luca Mancanak pedig jobbulást! Szegény ember nagyon jól állt,aztán kénytelen volt odaadja a hátsó kerekét a csapattársnak,és így óriási idõhátrányba került,gondolom most be akarta hozni,és nem volt szerencséje:S Érdekes,hogy Koma nem nagyon említette a nyilatkozatában (legalább is a TV-2-õn,a Eurosportot nem tudtam az elejétõl nézni,szóval ott lehet,hogy mondta),pedig mégis csak a társáról van szó,aki kisegítette.
szerencsétlen :/
Életveszélyes fejsérülést szenvedett Luca Manca olasz motoros a 31. Dakar-rali csütörtöki, hatodik szakaszán, Chile északi részén. A 29 éves versenyzõ María Elena település közelében bukott, onnan a calamai kórházba szállították. Jelenleg mesterségesen lélegeztetik.
"a második helyen motorozó David Casteu. A francia bukott, majd korházba került, így hat sikeres Dakar után ezúttal feladta a versenyt."
"Az autósoknál egyre biztosabb a Volkswagen gyõzelem, tekintve, hogy az elsõ három helyen a Race Touaregek sorakoznak.Az eddig a versenyt vezetõ Stephane Peterhansel autójában ugyanis meghibásodott a hajtás. "
hát valóban elég bitang volt az összes masina leírhatatlan élmény szinte karnyújtásnyira lenni ezektõl a gépszörnyetegetõl, akár mondjuk a gépátvételnél ácsorognak, akár szakasz közben dinamikusan haladnak
nem is beszélve a versenyzõkrõl a hangulatról, meg az édes kis történetekrõl, mint pl. amikor Székesfehérváron az egyik kamion /ha jól emléxem vmelyik MAN/ majdnem elvitte az egész CP kaput
A Volkswagen-csapat eddigi legsikeresebb napját könyvelhette el a Dakar-rali ötödik szakasza után: az elsõ három helyet a német gyártó autói szerezték meg. A motorosoknál is új, méghozzá hazai szakaszgyõztest avattak.
Ezek a teherautók valami brutálisan mennek. Nem gondoltam volna,hogy ilyen gyorsak.
Robby Gordonnak szurkolok, színfolt mindenhol. Indulásnál is nyomott egy jumpot a rámpáról, ez a hátsó kerék hajtású "hummer" 3 meg egy szörnyeteg.
Fõleg a motorosoknál lehetett látni,hogy megállnak és segítenek egymásnak. Legkomolyabb volt amikor a közönség tolta a quadot és egy nézõ is ült rajta...
És akkor mondja valaki hogy ez nem verseny:DDDDD nagyon profik és elképesztõ mit össze szenvednek, és a legszebb hogy látszik az egymás iránti tisztelet és segítõkészség, ami a mai világban ritka.
Joan Nani Roma és navigátora, MIchel Perin (BMW) számára véget ért a 2010-es Dakar Rally. A tegnapi baleset után annyira szétroncsolódott a BMW X3 CC hátulja, hogy képtelenek folytatni vele a versenyt. Az X-Raid csapat szervizkamionja húzta be végül az autót a táborba, este 22:45-kor ért be a csapat. A balesetben Roma keze megsérült, de nem tört el. Perin hasonlóképpen búcsúzott tavaly Carlos Sainz oldalán.
Nálam mindig is Mr. Dakar volt/van/lesz a favorit! =)
"Az autóknál az elsõ szakaszt megnyerõ BMW-s, Nani Roma ma az elején, alig 2 km után nagyot borult, jó negyed órát veszített, így elvesztette a vezetést. A napot a volkswagenes Nasszer Al-Attiyah nyerte, mögötte a BMW-s Guerlain Chicherit és volkswagenes brazil, Mauricio Nevés ért be. A szakaszgyõzelemmel a katari versenyzõ összetettben is az élre állt, második csapattársa, a spanyol Carlos Sainz."
volt egy teszt itt magyarországon .. megérkezett IstenSainz és egy fél órányi szentbeszédet tartott hogy õ Õ és hogy mindenki érezze magát megtisztelve körülötte hogy jelen van és amúgy õ spanyolország elsõ számú embere a király is csak Õ utána jön .. kb ennyi amit hallottam errõl a tesztrõl szerinted szimpatikus? amert ha igen akkor drukkolj neki alapvetõen én nem szurkolok senkineksem mert az összes többi EMBER akik mindenféle ilyen allüröktõl mentes (vagy legalábbis nem venni észre rajta)
Célban az autósok! Al-Attiyah (VW) vitte el a pálmát, a második helyen Chicherit (BMW), a harmadikon pedig Neves végzett. Ezzel a quatari pilóta összetettben is átvette a vezetést.
Csá nem tud valaki mondani olyan oldalt ahol élõbe lehet nézni a dakart ha van egyáltalán ilyen elõre is köszönöm.
TV2-n kik viszik a mûsort?
Mivel élõ a mûsor igen ott helyben fordítanak az Euronál. Természtes hogy naprakészek hiszen hivatalos Dakar közveítõtik, a TV2 meg csak felvételekbõl dolgozik.
Érdekes a TV2-s mûsor, kicsit szerintem ellentettje az Eurosport-nak. Valóban rendesen lefordítanak mindent, Szalai kiegészíti a másikat(hogy hívják?). Szalay tényleg nem szószátyár, magától nem kezdene bele semmibe. De legalább egy olyan valaki, aki maga is ott volt már több ilyenen, így nem mond hülyeséget. Szõrszálhasogatás, de észrevettétek, hogy szinte minden mondatát "Igen,..."-nel kezdi? :) Azonban itt a másik nem tudom, valahogy nem mond, vagy nem tud mondani annyi technikai jellegû dolgot, míg Euro-n mondanak azt is. Viszont Euro-n tényleg csak felszínes a fordítás, mintha ott helyben fordítaná(így van amúgy?). Euro-t mindenképpen nézem, mintha ott naprakészebbek lennének az információkkal, tegnap este is a reklám alatt megkapták a hírt, hogy meghalt a nõ, a TV2-n késõbb volt az összefoglaló, de ott még csak arról tudtak, hogy súlyosan megsérült. Mondjuk lehet, hogy nem élõ bejelentkezés, hanem felvétel, így korábban lehetett felvéve. Vagy élõ? Tudja valaki?
Én elviselhetõnek érzem a TV2 próbálkozását és ünnepélyesen kijelentem, hogy azt fogom követni. Várhegyi vagy Veres 5 perc alatt úgy felidegesít, hogy az Eurosportot UPC-n hanyagolom. Majd talán, ha tudom nézni Digin, akkor angolul. De jó a TV2 párosa (egymás mondatát folytatják) és rendesen le is van fordítva a szöveg. Várhegyi csak találgat, a másik jancsika is akkora közhelyeket mond, hogy felfordul a gyomrom. Tiszta Extreme TV közvetítés. :D
Dakar 2010. 1. etap 2010. január 02. 22:15 Forrás: www.dakar.hu
Tegnap este 300.000 rajongó nézte végig Buenos Aires utcáin az idei Dakar rajtceremóniáját. A pódiumhoz és vissza 6 km-t tettek meg a versenyzõk az embertömegben, akik fáradhatatlanul ünnepelték a szélrózsa minden irányából érkezett indulókat. Miközben tartott a ceremónia, megszületett az elsõ negatív élmény: az argentín Javier Pizzolito motorja még a park fermében kigyulladt, így nem tudott elindulni a viadalon.
Ma reggel már nagyon korán, helyi idõ szerint már 04:25-kor útnak indult a mezõny. Colon bivouacjából egy 349 km-es összekötõ szakasz után rajtoltatták el õket a 251 km hosszú szelektív szakaszon, majd egy újabb, 84 km-es összekötõ várt rájuk. Illetve ez volt az eredeti terv, de módosították a mai távot, mivel néhány folyóátkelést is tartogatott volna a nap, azonban az áradások miatt ez lehetetlenné vált. A rajtot áthelyezték a szelektív 52. kilométeréhez, a rajtidõt pedig fél órával eltolták.
A motorosoknak és az autósoknak nem ugyanazt a mennyiséget írták elõ. Míg elõbbieknek 168 km-t kellett megtenniük, utóbbiak 199 km-t autóztak ma. Ezt a megoldást választották a szervezõk holnapra is a gyors részek miatt, de a többi napon már ugyanazt a szakaszt teljesíti mindenki.
Meglepetés született ma minden kategóriában, egyik tavalyi gyõztes sem ért el szakaszgyõzelmet. A motorosoknál egy ideig Marc Coma (KTM) és Cyril Despres (KTM) között ment a harc az elsõ helyért, majd meglepetésükre megkaparintotta elõlük a szakaszgyõzelmet a francia David Casteu (Sherco), igaz, csak 3, illetve 12 mp-et adva a másik két riválisnak.
A quadosok között a lengyel Rafal Sonik (Yamaha) 02:08:49 idõvel teljesítette a mai távot, megkaparintva ezzel az elsõ helyet. Mögötte az argentín Marcos Patronelli (Yamaha) végzett a második helyen, a harmadik helyen pedig 2,5 perces hátránnyal a cseh Josef Machacek (Yamaha) áll, aki a tavalyi Dakart az elsõ helyen fejezte be.
Az autósok mezõnyében a legtöbben bizonyára Sainz-t (VW), Peterhanselt (BMW), vagy Al-Attiyah-ot (VW) várták volna az elsõ helyre. Azonban mindneki meglepetésére a spanyol Joan Nani Roma (BMW) végzett az élen, több mint két percet adva riválisainak. "Talán én vagyok a legjobban meglepve az eredményt illetõen, de nagyon boldog vagyok! A szelektív szakasz közepénél még meg is kellett állnunk, mert gond volt a motorral, de szerencsére mindent rendben találtunk, így tovább mentünk. Talán egy elektromos probléma volt, de jobbnak láttuk nem bolygatni. A mai szakasz tökéletes volt a bemelegítésre, azonban az igazi harc még nem kezdõdött el, hiszen rengeteg versenykilométer van még elõttünk, ahol eldõlhet a küzdelem."- nyilatkozta Roma a nap végén.
A magyar licensszel versenyzõ cseh Zapletal-Ourednicek páros (Mitsubishi) a 22. helyen zárta a mai szakaszt +00:15:35 hátránnyal az elsõ helyen álló Roma mögött.
A Kamazzal versenyzõ - csak "Cárként" emlegetett - orosz Chagin a szelektív elsõ kilométereiben átvette a vezetést és végig megtartotta, folyamatosan növelve elõnyét a cseh Loprais (Tatra) elõtt. A szakasz végéig stabilan és kiegyensúlyozottan tartották pozíciójukat, míg a harmadik helyet a tavalyi gyõztes Kabirov (Kamaz), Chagin csapattársa kaparintotta meg.
Sajnos az idei Dakar sem maradt haláleset nélkül. A viadal elsõ napján a 418-as rajtszámú Mirco Schultis-Ulrich Leardi páros a szelektíven a pálya mellett elütött öt nézõt, akik közül a késõ esti órákban az egyik súlyos sérült az életét vesztette.
Nem hivatalos eredmények:
Motor 1. Casteu (Sherco, 01:50:42), 2., Despres (KTM, +00:00:03), 3. Coma (KTM, +00:00:12)
Üdv mindenkinek idén is! :) Ki nézte ezt a tv2-es mûsort?! Mi a vélemányetek róla?!
Engem valahogy nem gyõzött meg... Bár Szalay mint szakkomentátor elgondolásnak épp nem lenne rossz, de azért mindenkori nyilatkozataiból kiderül h azért nem az a szószátyár típus, és ez érzõdik itt is...