Hazai pályán 2 SEAT Leon volt a legjobb a holnapi verseny mai kvalifikációján. Az élrõl Gené, mellõle Terting indul majd.
következõ verseny október 2, Valencia
az állás:
1 Andy Priaulx (GBR) BMW Team UK 74 2 Dirk Muller (GER) Team Deutschland 73 3 Fabrizio Giovanardi (ITA) Alfa Romeo 70 4 Gabriele Tarquini (ITA) Alfa Romeo 55 5 James Thompson (GBR) Alfa Romeo 51 6 Rickard Rydell (SWE) SEAT 49 7 Antonio Garcia (SPA) BMW Italy-Spain 48 8 Augusto Farfus (BRA) Alfa Romeo 47 9 Jorg Muller (GER) Team Deutschland 45 10 Alessandro Zanardi (ITA) BMW Italy-Spain 26 11 Peter Terting (GER) SEAT 21 12 Jordi Gene (SPA) SEAT 19 13 Tom Coronel (NED) Seat Toledo 11 14 Jason Plato (GBR) SEAT 10 15 Stefano D'Aste (ITA) BMW 8 16 Alain Menu (FRA) Chevrolet 5 - Roberto Colciago (ITA) Honda 4 18 Robert Huff (GBR) Chevrolet 3 19 Stephane Ortelli (FRA) ORECA SEAT 3 20 Nicola Larini (ITA) Chevrolet 2
Értem.Ez tényleg jó ötlet így akkor kiélezetebb a verseny!
Nem büntetés, hanem hendikep-rendszer. Vagyis a bajnokságban jobban álló autók több súlyt cipelnek, mint ahogy a futamban elöl végzettek is kapnak extra súlyokat, így nincs az, hogy mindíg ugyanaz nyer mint más bajnokságokban, hanem a gyengébb autóknak is van esélye. Túrakocsiban elég régóta így van már ez és be is vált.
ja, mondjuk ez igaz, mióta kinyomták egymást a kavicsra, lehet nagy a nõi szigor a csapatban és jobban vigyáznak egymásra... viszont nagyon izgalmas az élmezõny állása a pontversenyben, még a végén megéljük, hogy az utolsó futamban dõl el a vb cím, amin persze a tavalyi évadzáró után meg se lepõdnék igazán...
Ez van, versenyzõ. Abból ahogy kidugta itt-ott az orrát a járgánynak abból szvsz tudhatta a másik hogy be fog próbálkozni...egyébként lehet hagyta is, azért nem zárta az ívet. Ha zárja, abból akár probléma is lehetett volna. nem baj az ha van habitus, Gio'-ban több is volt a kelleténél, és Tarquini sem egy angyal :DDD Monica leosztja, de az Alfa pilóták ilyenek...legalábbis sztem..mondjuk majd az összes pilóta ilyen, de az Alfa-sok nagyon :) Nekem befért, jót vigyorogtam.
na igen, de ha az olasz számított volna az elõzésre, akkor eleve zárja az ívet és a brazilnak esélye nem lett volna beszúrni... az volt az utasítás, hogy kíméljék a gumikat, nem véletlen jött föl rájuk alex, erre a brazil itt elkezd tündökölni...
Hát én tutter megértem Farfus-t, ha volt beszólás neki az elengedésre(ha volt persze, mert ezt nem ilyen egyszerû megítélni) Igen, megmutatta hogy nyerni is tudna...érthetõ.
ja, a brazil csak nem fért a bõrébe, nem bírta ki, hogy ne közölje a világgal, hogy nem rá építik a bajnokságot... de ha ott van 2 ilyen olasz klasszis és ott van Thompson is a maga tapasztalatával és gyorsaságával, akkor rájöhetne, hogy õ mindenképpen csak 4. ember a csapatban - amit a ponttáblázat is elárul mellesleg...
hát... akkor ez most mi volt...? nézve az ismétlést a brazil ezt a versenyt nem akarta megnyerni, csak meg akarta mutatni, hogy meg tudná nyerni ha akarná... ugyanakkor az olasz meg szerintem meg tudta volna védeni a pozícióját, csak nem is számított elõzésre a csapattárstól... nem hiányzott ez a kis színjáték, jó lenne ha nem errõl és az ilyenekrõl szólna a bajnokság, arra elég a f-1...
Nem tudni, attól függ mennyire sérült a futómû, nagyon nagy javításra nincs idõ, mert nem lehet kikésni a rajtprocedúrából, akkor csak a boxból tudnának elindulni, annak meg nem sok értelme van, ahhoz rövid a verseny.
Sziasztok. Én csak az elõbb értem haza pedig rohantam. Négy Alfa volt az élen mikor bekapcsoltam a tévét erre rögtön kiesik belõle kettõ! Hát nem hoztam nekik szerencsét. El tudnak így még indulni a második versenyben?
ez nagyon durva, én még ilyet nem láttam, 3 defekt az utolsó körre ugyanarra a kerékre... ami az alfásokat illeti, a lehetõ legtöbbet hozták ki a dologból, mert így az élrõl indulhatnak a második futamban, csak az a kérdés mennyire sérült a futómû, fel tudnak-e állni a gridre...
Az alfások ezt már hozzák, de a többi helyezesért izgalmas lehet, fõleg a nyolcadik helyért...
Szeretettel várunk mindenkit mindenhonnan, függetlenül attól, hogy melyik szériában kinek milyen elánnal és mentalitással szurkol, a lényeg hogy a túrakocsi versenyek, max dtm legyen a téma, szal mindenki és minden egyaránt belefér...
Vitázni jó dolgokról jó dolog mert az még beszélgetésnek számít avagy véleménycsere, csak amikor a fanatikus hívõk elõbb egymás kedvenceit szapulják aztán meg egymás torkának esnek az már nem nekem való. Ezért nem is nagyon olvasgatok már bele. Viszont az jó, hogy van külön McLaren topic mert õket mindíg szerettem! Így hogy nincs Alfa Romeo a Forma-1-ben (húsz év után már igazán visszatérhetnének!) így általában nekik szurkolok. Szerencsére a WTCC-ben nem áll fent a veszély hogy kivonulnak, jó lenne megnyerni az elsõ világbajnokságot!!!
én nemtudom tavaly óta rendszeresen nézem a futamokat ide nemirtam eddig tény de az nemazt jelenti hogy nemkedvelem ezt a sorozatot ( de nagyobb is az élet az f1 topicba ) fórum vitákra !is! van nemde..
Jól van na, elfelejtettem mondani, hogy tisztelet a kivételnek! Egyébként igazam van vagy nincs? 1: Eddig senki nem nézett be ide a F-1 topicból. 2: Ahányszor csak benéztem a F-1 topicba mindíg valami veszekedés folyt és rosszindulatú megjegyzések röpködtek egymás felé.
Az jó, a forma-1esekre úgyse lehet számítani és a hozzáállásuk sem mindíg barátságos, ezt már megfigyeltem. Majd én is próbálok többször itt lenni, de sajnos elég keveset vagyok itthon.
Én csak most tudtam megnézni a versenyeket, mert vasárnap még nem voltunk itthon. Sajnos az Alfa megint nem volt az igazi és szerencséjük sem volt. Már egyre kevésbé hiszem, hogy meg tudjuk nyerni a bajnoki címet, nagyon nagy fordulat kellene hozzá.
Történelmi gyõzelmet aratott a túraautó-világbajnokságon (WTCC) Alex Zanardi, aki korábban a Formula-1-ben is versenyzett.
A 39 éves pilóta 2002-ben olyan súlyos balesetet szenvedett az egyik versenyen, hogy amputálni kellett mindkét lábát, ennek ellenére most megnyerte az oscherslebeni futamot.
Zanardi korábban két IndyCar-világbajnokságot is nyert."
Na! Ez abszolút pozitív!!! Azért ha nethez jutsz remélem idõrõl idõre benézel majd ide is!
...hát igen, egyelõre nem tolongunk, és remélem ez nem a szakág népszerûségét tükrözi, mert jó lenne ha nem az egykori ITC sorsára jutna a sorozat, hanem tényleg kifejlõdne valami nagy tradíciókkal rendelkezõ sorozat komoly gyári hátterekkel és rajongói háttérrel, úgy mint ahogy a DTM-ben is létrejött a hosszú évek alatt.
Laffite vzz..:)))) csak ketten nézzük ezt a sorozatot...:DDDDD pedig vannak még arcok, itt is-ott is, csak szét vagyunk hullva.. na mindegy..ez úgysem jelent semmit, én azért nézem mert tetszik, ide meg azért írok, mert van mit. fõleg veled lehet is témázni érdemben.
Na szal ja,...várom én is a friss Seat-ot, és fõleg nagyon drukkolok a Honda-nak. A Bömösök, meg az Alfa-k meg csak had vívjanak.. azért az elsõ befutó nem volt semmi :DDDDDD
a seatnál valamit nagyon elbénáztak, ennyire azért nem rossz az autó, hogy a privát-seat is agyba-fõbe verje õket a versenyeken... :( nagyon várom már az új gép bevetését!
az alfa és a bmw évtizedes tapasztalatait pedig valszeg nem 2-3 év alatt hozza be a seat és a chevrolet sem, viszont utóbbi 2 gyár még így is hatalmas lépéselõnyben van a fordhoz és a peugeothoz képest... a honda más tészta, 1 versenyzõre nem lehet profi csapatot építeni egyetlen bajnokságra sem, így nagyon hiányzik még legalább 2 állandó honda, 2 rutinos és jó versenyzõvel.
dehonnem :)) Sajna nagyon semmi váratlan nem történt :( Seat-k nem virítottak, sem semmi.. Alfa-Bmw volt mindkét futamon, egyszem Honda sem tudott feljönni, Chevy-k nem nyomták rosszul, de igazán csak a körülményeknek köszönhették a helyeket (bár persze ez mindig így van :) ) Mindenesetre csak a Bömös, és az Alfa, mindkettõbõl a gyári volt meggyözõ szvsz. Az esõ kevert egy szépet a másodikon, fõleg az Eau-rouge-ban :)))
senki nem nézte ma a futamokat? végül is az enyhén szólva is õrült második versenyen D'Aste kapott 3 sec büntetést a kanyar levágásáért és így elúszott a gyõzelme. hozzáteszem, a második helye megmaradt, és egyébként is teljesen korrekt ítélet született, hiszen a balesetet csak így tudta elkerülni, viszont a második helyre mindenképpen bejött volna.
pedig elõbb vagy utóbb változtatniuk kell a rendszeren, mert egyre több gyári csapat érdeklõdik, akik kézzelfogható/összehasonlítható eredményeket szeretnének...
én pár szabályt alaposan megváltoztatnék már most: - hosszabb versenyeket, kb 1,5-2 órában (elég 1 futam 1 hétvégére) - több versenyhétvégét (18-20 simán lehetne) - a hendikep rajtlista 1 futamos hétvégenként eleve mellõzhetõ, csak extrasúlyok legyenek, de azok is csak versenyen, az idõmérõn ne - legalább 15 versenyzõs pontozás mint a moto gp-ben, vagy a teljes mezõny mint nascarban - kötelezõ kerékcserék, esetleg külön tankolásokkal - a felvezetõ autó többszöri bejövetele (reklámlehetõség a tv csatornáknak, + boxkiállási lehetõség, + összehozza a mezõnyt)
...tudom, hogy ebben nagyon sok amerikai szabvány van, de az elmúlt évek/évtizedek az amcsik igazát mutatják, míg az európai kiírások/sorozatok leginkább csak szenvednek, élükön a F-1 futamokkal...
igen,ez igaz, nekem is tetszik, hogy a Nascar pontozás sok esélyt ad. Nagyon kitalált egy rendszer az, a bónusz pontokkal együtt. Wtcc-ben is pontozhatnának tovább. De ez igaz szvsz az F1-re is... sõt oda még inkább, mert Wtcc-ben megvan az esélye, hogy a sok lökdösõdésben a tabellán vki olyan jól járjon, ahogy egyébként a technikája, és talán a tudása nem tenné lehetõvé, de az F1-ben nincs igazán test test elleni harc. De Wtcc-ben is ha csak 2 hellyel pontoznának tovább, az pont emelné a középmezõny értékét. Nagyon kiváncsi leszek Spa-ban mi lesz, remélem a Seat megint meglep minket mint tavaly, és a Honda is átmenti a Mexikóban mutatott formáját.
hát ja, iagazad lehet... ha el tudtam volna menni nyaralni, akkor valszeg nekem se tûnt volna fel, hogy nem pörög a topic :) sajna idén nem jött össze :( viszont az tény, hogy elég kevés ez a tíz versenyhétvége... nagyon késõn kezdõdött az idény, rövidek a versenyek és mint látszik a sfutamok közti szünetek is hosszúak :( nem mondom, hogy 36 hétvége kellene mint a nascarban, de 36 futam 18 hétvégével szerintem beleférne - mint ahogy a pontozás is lehetne barátibb (ha már itt tartunk) hogy a nascarhoz hasonlóan mindenki kapjon pontokat és 8-tól lefelé is érdekesek legyenek a párharcok.
sztem azért a linkség mert nyár van :) Még a futamokban is megnyilvánul, ha azt nézed, hogy pl. májusban 3 futam is volt, addig most nyáron 1hónap telik el a futamok közt.
mi ez a pangás már napok óta...? most olvasom, hogy jön egy dán Peugeot csapat Ayarival, ami elég biztató egy 2006-os vagy 2007-es gyári Peugeot team létrehozása szempontjából, szal még a végén õk is idetévednek, ami nagyon jó lenne!
...és a mezõny talán legszebb autója:
...egy régi ismerõs Amerikából, Max Papis...
a motorsport pont com-on amúgy vannak nagyon állat képek minden kategóriából, így a pueblai versenyekrõl is, mint ahogy a legutóbbi frissítések egyike az SCCA GT/túrakocsifutama is, ebbõl 1-2 fotó: (felhívnám a figyelmet a szponzornak kijáró helyre a festésen...)
utcain egy Lamborghinié volt a legnagyobb amit eddig láttam, valami csóró szerb gyereké volt a gép, azok 295-ös gurigák voltak és totál leképedtem tõle, ez meg még annál is brutálabb, szal ez csak így belegondolva is sokkoló :)
egyébként a méret télleg horror, majnem teherautó :)
Ez a gumi atomjó! Télleg képes voltál elcipelni??? Na persze én is bevállaltam volna! :) Egy igazi fanatikusnak legyen otthon egy-egy skalpja, bármi is legyen az!
Nincs ebben semmi furcsa. Az egész mezõnyben talán neki van a legnagyobb rutinja miközben ugyanolyan gyors és kemény a pályán mint régen. Más kérdés, hogy az elõzõ években nem igazán rá volt kihegyezve az Alfa csapata, így neki is a bajnokjelöltet kellett segítenie. Lehet idén másként lesz, ki tudja...
Ahogy elnézem még elég sokan nyerhetnek, de azt nem gondoltam volna, hogy Giovanardi lesz leginkább versenyben az idei világbajnoki címért az alfák közül.
1. Dirk Müller GER 47 2. Fabrizio Giovanardi ITA 45 3. Andy Priaulx GBR 42 4. Antonio García ESP 39 5. Gabriele Tarquini ITA 38 6. Rickard Rydell SWE 33 7. James Thompson GBR 32 8. Augusto Farfus jr. BRA 29 9. Jörg Müller GER 27 10.Peter Terting GER 17 11.Jordi Gené ESP 12 12.Jason Plato GBR 10 13.Alessandro Zanardi ITA 6 14.Tom Coronel NED 5 15.Robert Huff GBR 3 16.Roberto Colciago ITA 3 17.Nicola Larini ITA 2
Manufacturers' Championship:
1. Alfa Romeo 129 2. BMW 129 3. Seat 98 4. Chevrolet 32 5. Ford 2