Nagyon jó ez a Live Timing a hivatalos honlapon, így mindenkit nyomon lehet követni, nem vagyunk kiszolgáltatva a televíziós adás rendezõjének, ez nem ártana más szakágakban sem, pl a Nascarban, Indyben.
ja-ja nézem :) igaz ma délután közepéíg az Eurosport elõtt vagyok.
Garcia nagyon akar, faján összetörte az autót már a warm-upon, az olasz-spanyol bmw csapat most aztán dolgozhat, hogy a versenyig legyen belõle valami...
elkezdõdött végre, íme a kvalifikáció végeredménye: Monza - Grid
most ez az elsõ verseny egy kicsit más lesz, mert itt még senkin nincsenek extra súlyok, amiket hendikepként kapnak majd a jól szereplõk, ezzel együtt ha csak fele olyan izgalmas lesz az idény mint tavaly (egál pontszám az utolsó futam után is), akkor már nem lehet okunk panaszra, szerintem nem lesz gond az izgalmakkal!
Kíváncsi leszek miylen lesz ez a széria.Mennyire lesz izgalmakban bõvelkedõ.Az idõeredményeket elnézve nemsokan küzdenek majd az elsõ helyért,de lehetnek a mezõnyben küzdelmek.
sajnos nem közvetítik az idõmérõ edzést, de az alábbi linken (#95) már nyomon követhetõ a kvalifikáció, jelenleg a két Muller vezet, 3 tized van köztük.
Szerintem sincsenek csodák, és a sok pénz nem helyettesíti az évek tapasztalatát, amibõl az Alfának és a BMW-nek sokkal-sokkal több van, de még a Hondának is, leginkább Angliából. A SEAT tavaly már mutatott eredményeket, de inkább csak körökre tudtak gyorsak lenni mint egész versenyekre, a kékek meg inkább a pénzben és lariniék rutinjában hisznek, de én is max a hatodik helyre várom õket a konstruktõrök között, nincs több ebben az autóban - egyelõre.
A lényeg, h a Daewooletek szénné égjenek, és a gyárban mondjuk álljanak át porszívó gyártásra. Undorítóan meggyalázzák a gyönyörû Chevy jelet, ezekkel a fostaligákkal. hajrá FORD!:)
néztem az elõretekintést,..háát, Ford az bevallottan balkézrõl támogatott csapat, Honda felsõközépmezõny-középmezõnynek néz ki nagyon, Chewy még a nagy igéretek szintjén mozog, dobogós helyeket emlegetnek, de sztem az még odébb van. (viszont jók a pilóták, versenyezni is persze, de fejlesztési szempontból pláne. Seat, már az új autót emlegetik, de azért õk kavarhatnak kis vihart a dimbes-dombos pályákon sztem. Alfa, és Bmw harc lesz, az biztos.
közben azon gondolkodom, hogy valszeg fel fogom venni az összes futamot... ritkán van ilyen alkalom, amikor újonnan indul egy kategória és még hiánytalanul be lehet gyûjteni az összes versenyt.
A teszteredményeket elnézve maradnak a tavalyi erõviszonyok, más kérdés, hogy ezek sokat nem jelentenek, mert a +kilós és a fordított rajthelyes hendikep rendszer szerintem rendszeresen meg fogja kavarni a sorokat, ami nekünk csak jó, mert nem f-1-es alibikörözések lesznek, hanem kõkemény versenyek, én legalábbis nagyon bízom ezekben a hendikep szabályokban.
Nem tom, tán érik a rízs [hülye poén]
WTCC Monza teszt, az elsõ-második tesztnap összeredménye: Combined list of times – Day 1 and 2 1) Farfus, Alfa – 1:58.783 2) Tarquini, Alfa – 1:59.094 3) D. Müller, BMW – 1:59.335 4) J. Müller, BMW – 1:59.525 5) Thompson, Alfa – 1:59.681 6) Giovanardi, Alfa – 1:59.707 7) García, BMW – 1:59.807 8) Colciago, Honda – 1:59.841 9) Priaulx, BMW – 2:00.100 10) Gené, SEAT – 2:00.163 11) Rydell, SEAT – 2:00.166 12) Zanardi, BMW – 2:00.178 13) D’Aste, BMW – 2:00.193 14) Terting, SEAT – 2:00.463 15) De Lorenzi, BMW – 2:00.613 16) Tavano, Alfa – 2:00.885 17) A. Larini, Alfa – 2:01.219 18) Rosenblad, BMW – 2:01.345 19) Engström, Honda – 2:01.595 20) Cirò, BMW – 2:01.660 21) De Micheli, Honda – 2:01.964 22) Valli, BMW – 2:02.719 23) Lacko, BMW – 2:02.974 24) Menu, Chevrolet – 2:03.018 25) Othla, Honda – 2:03.273 26) Huff, Chevrolet – 2:03.411 27) N. Larini, Chevrolet – 2:03.515 28) Lacko, Alfa – 2:04.425 29) Klenke, Ford – 2:04.574 30) Jäger, Ford – 2:04.828 31) Balzan, SEAT – 2:04.837 32) Borgudd, Honda – 2:08.617 33) Hellström, Honda – 2:08.688 Colciago még a tegnapi idejével tartja a poziciót.
A chevyk ennyire gyengék lennének? 3-4 sec körönként az nagyon sok még teszten is! Én arra leszek kíváncsi, hogy idén kit fog nyomni az Alfa, mert tulajdonképpen az összes versenyzõjük azért jött, hogy bajnokságot nyerjen... Lehet, hogy az elején megint többet harcolnak majd egymással mint a BMW-sekkel... Colciago télleg ott van, de a Honda tulajdonképpen csak viszonylagos meglepetés, mert Angliában is mindíg erõsek voltak, viszont hol vannak a kínaiak? Nekik már teszt sem kell???
Na elkezdõdtek a hivatalos tesztek Monza-ban, az eddigi eredmények: 1 NAP:
1) Farfus, Alfa – 1:59.492 2) J. Müller, BMW – 1:59.525 3) D. Müller, BMW – 1:59.723 4) García, BMW – 1:59.807 5) Colciago, Honda – 1:59.841 6) Thompson, Alfa – 2:00.031 7) Zanardi, BMW – 2:00.238 8) Rydell, SEAT – 2:00,407 9) Giovanardi, Alfa – 2:00.423 10) Priaulx, BMW – 2:00.476 11) De Lorenzi, BMW – 2:00.613 12) Tarquini, Alfa – 2:00.628 13) D’Aste, BMW – 2:00.999 14) A. Larini, Alfa – 2:01.361 15) Tavano, Alfa – 2:01.471 16) Terting, SEAT – 2:01.601 17) Gené, SEAT – 2:01.882 18) Rosenblad, BMW – 2:02.285 19) De Micheli, Honda – 2:02.610 20) Valli, BMW – 2:02.719 21) Cirò, BMW – 2:02.850 22) Othla, Honda – 2:03.273 23) Menu, Chevrolet – 2:03.615 24) N. Larini, Chevrolet – 2:04.087 25) Engström, Honda – 2:04.131 26) Lacko, Alfa – 2:04.425 27) Huff, Chevrolet – 2:04.502 28) Klenke, Ford – 2:04.657 29) Jäger, Ford – 2:04.828 30) Hellström, Honda – 2:14.425 forrás: fiawtcc.com A Honda Accord nagyon ott van Colciago-val!
Kösz szépen!
Hát igen, már csak alig egy hónap, de mivel már szinte az összes fontos bajnokság elkezdõdött (nascar, indy, f-1, wrc...), tényleg van az embernek egyfajta igen komoly türelmetlensége :)
+ akit a DTM érdekel, annak itt 1 versenynaptár: 17 April Hockenheimring, Germany 01 May Eurospeedway Lausitz, Germany 15 May Spa Francorchamps, Belgium 05 June Automotodrom Brno, Czech Republic 26 June Motopark Oschersleben, Germany 17 July Norisring, Germany 07 August Nurburgring, Germany 28 August Circuit Park Zandvoort, Netherlands 18 SeptemberAvignon, France 02 October Istanbul, Turkey 23 October Hockenheimring, Germany
+ még egy DTM hír, idén indul két MG is, a brit autók Zytek V8 4.0-es motorokat kapnak.
majd ha lesznek versenyek, addigra azért remélem, hogy lesznek itt bmw-sek, alfások, seatosok stb, és majd kialakul ez az egész...
aztán ha mégsem, akkor meg mégsem, de azért én az infókat folyamatosan nyomatom ha van valami, mert hát soha nem tudni mikor kit vet erre a sors, még az is lehet hogy áprilisig már hárman vagy akár négyen (!!!) is leszünk ;)
mondjuk én is jobban szeretem a btcc-t mint mondjuk a dtm-et, bár ez nem mindig volt így... a dtm addig volt jó, amíg az alfák tudtak harcolni a mercikkel, csak aztán az aktuális szabályok valahogy mindig a német autóknak kedveztek, ami nem tetszett az olaszoknak, kivonultak és onnantól kezdve a dtm már nem az igazi, már nincsenek olyan kiélezett, nagy összecsapások mint akkoriban, ugyanakkor a btcc sokkal kiegyenlítettebb és bár kevesebb benne a nagy múltú név, de színvonalban sokkal erõsebbek a versenyek. ezért volt jó eddig az EB is, ami idéntõl mégjobb lesz, és nem csak azért mert már világbajnokságnak hívják, hanem mert sokkal több gyári csapat lesz ott a mezõnyben.
tulajdonképpen én is ebben bízom, mert hát az eurosport már szinte minden kábelhálózaton ott van, aztán ha elkezdõdnek a versenyek, akkor majd remélhetõleg ez a topic is beindul...
én spec szeressem a Btcc sorozatot is, a Brands Hatch-i pályát meg pláne, kis képzavarral, jókat edzettem/versenyeztem rajta az Ausztrál túrakocsi bajnokság autóival: Brands Hatch 20mb wmv
Nemnagyon tolong a nép eme szakágban. Talán ha beindulnaka versenyek,és sokan tudják nézni. Én is figyelni fogom.
tavalyi BTCC végeredmény, ízelítõnek: (hasonlóan szoros végeredmény mint nemzetköziben)
1.JAMES THOMPSON VX RACING 274 2.YVAN MULLER VX RACING 273 3.JASON PLATO SEAT SPORT UK 224 4.ANTHONY REID WEST SURREY RACING 213 5.MATT NEAL TEAM DYNAMICS 181 6.COLIN TURKINGTONWEST SURREY RACING 173 7.ROBERT HUFF SEAT SPORT UK 148 = DAN EAVES TEAM DYNAMICS 148 9.TOM CHILTON ARENA MOTORSPORT 116 10.LUKE HINES VX RACING 115
tavaly a két Vauxhall között dõlt el a bajnoki cím, így csapatban is õk nyertek
BTCC versenynaptár, az angol bajnokság híveinek - ha vannak itt ilyen elvetemült arcok egyáltalán :)
Apr 9-10 DONINGTON PARK Apr 30-May 1 THRUXTON Jun 4-5 BRANDS HATCH Jun 18-19 OULTON PARK Jul 16-17 CROFT Jul 23-24 MONDELLO PARK Aug 6-7 SNETTERTON Aug 27-28 KNOCKHILL Sept 17-18 SILVERSTONE Oct 1-2 BRANDS HATCH
pfff, nem igazán tudok olaszul, de ha jók a következtetéseim, akkor az egyik olasz honlapon írnak valamit arról, hogy az oregon team (eredetileg még alfával: tavano, rangoni, bartyan) mégsem nevez az idén a vb-re, inkább a dtm-ben indulnak ezzel a v6-os megane-nal: (hát, nagy kár értük...)
friss info, hogy idény közben néhány futamon (valszeg az európai versenyeken) Jason Plato is elindul a SEAT csapat tagjaként
Egyébként hamarosan minden kiderül, ugyanis február 28-a az a határidõ, ameddig a nevezések leadhatók mind egyéniben, mind csapatban.
Idén is nagyon fogok szurkolni a SEAT-nak, remélem év végén a legjobb 3 csapat között végeznek!
hát igen, volt egy idõszak a német bajnokságban, amikor az audik mindent vittek... nekem amúgy leginkább a volvo után fáj a szívem, olyan biztató idényeik voltak a btcc-ben, aztán most szinte sehol semmi :(
Azért sajnálom, hogy az Audi nincs már... tavaly még mentem Etcc futamokon online bajnokságban, és ott 4wd-s Audi-val voltam, ami lassú volt ugyan az egyenesekben, de a kanyarokban, és féktávon (motorfék négy kerékre) nagyon ott volt, tipikus küzdõ autó volt.
Most olvasom, hogy a tavaly még seatos Frank Diefenbacher megkereste a Ford csapatot, mert szeretne 2005-ben is a mezõnyben szerepelni, ezúttal egy Ford Focus volánja mögött. Ezeddig még nem kapott választ.
Tomas Engstrom meg egy Honda Accorddal a JAS Motorsport színeiben az elsõ két versenyen elindul a vb-n, elmondása szerint ezt követõen pedig majd a saját országának bajnokságára koncentrál elsõsorban.
jó lenne ha jól mennének már az elsõ idényben is, az sokat érne az egész vb-nek, na meg szimpatikus a csapat is és a versenyzõk is
- A korábbi sajtóközleményekkel ellentétben az Alfa gyári csapata Tavano helyett az utolsó pillanatokban mégis Giovanardit nevezte a 2005-ös idényre Tarquini, Farfus és Thompson mellé.
- A Proteam BMW-nél Stefano D´Aste mellé Giuseppe Ciro lett nevezve.
- A legtöbb csapat még az teszteknél tart és ezek eredményességének tükrében neveznek csak versenyzõ(ke)t az áprilisban induló világbajnokságra.
közben olvasom -gondolom te is láttad- zanardiék is tesztelnek és már csak 4-5 tizeddel maradnak el mulleréktõl, ami elég biztató a tavalyi évhez képest! mondjuk elég hideg volt teszt közben, így ez az eredmény azért még csalóka is lehet, de én nagyon bírnám, ha végre ott lennének valahol a mezõny elején
Amikor meghallottam, hogy jutalomból tesztelheti a gépet, azt gondoltam csak megy vele néhány kört, hogy mégis milyen érzés, meg rápróbál egy f-1 kocsira, stb, de azt nem gondoltam volna, hogy egy teljes versenytávot fut vele, ez így nagyon faja
háááát, erre mit mondjak...? mindketten lehúztak már pár évet a szakág élcsapataiban, így van mihez hasonlítaniuk, de különösebb dícséretek helyett egyelõre csak annyi, hogy "érdekes délután volt" meg hogy "ez az autó egy jó alap lesz a további munkához", ezek elég óvatos megfogalmazások szerintem. na persze új a csapat, új az autó, csodák pedig nincsenek, max 2-3 dobogós helyezést jósolok nekik az évben, de szerintem versenyt még nem fognak nyerni.
Andy Priaulx január 27-én tesztelheti a BMW Williams Formula 1-es kocsiját. teljes cikk
bocs, a számomra legfontosabb kimaradt: SEAT Sport (ESP) - SEAT Toledo Cupra biztos 3 versenyzõ: Jordi Gené (ESP) Rickard Rydell (SWE) Peter Terting (GER)
ezek eddig a biztos dolgok, illetve
- China Racing (CHN) - Brilliance M1 (csak az biztos, hogy 2 autó és a BTCC-bõl akarnak versenyzõket hozni)
- Oregon Team (ITA) - Alfa Romeo 156 GTA (hivatalosan még nem neveztek, de várhatóan Michele Bartyan (AUT) és Luca Rangoni (ITA)
- SEAT Sport Italia (ITA) - SEAT Toledo Cupra (ha lesz elég pénz, akkor Gianni Morbidelli (ITA)
- BMW Team Belgium-Luxembourg (RBM Team) (BEL) - BMW 320i (ha lesz elég pénz, akkor Kurt Mollekens (BEL)
- GR Asia (HK) - Honda Civic Type-R / Honda Accord Euro R (hivatalosan még nem neveztek, de várhatóan Simon Harrison (GBR) és Toni R. Ruokonen (FIN)
- JAS Motorsport (ITA) - Honda Accord Euro R (2 vagy 3 autó, a jelöltek: Alessandro Balzan (ITA), Martin Jensen (DEN), Hans Petersen (DEN), Aivis Othla (EST), Diego Romanini (ITA), Tomas Engström (SWE)
- Hotfiel Sport (GER) - Ford Focus ST170 (2 autót indítanak, a jelöltek eddig Thomas Klenke (GER), Patrick Bernhardt (GER) és Michael Funke (GER)
- RS-Line Rotpunkt Sport (GER) - Ford Focus ST170 (még nem biztos, hogy indulnak, ha igen, akkor 2 autó, a jelöltek: Sebastian Grunert (GER), Roland Asch (GER) és Thomas Klenke (GER)
- Mühlner Motorsport (GER/BEL) - Volvo S40 (még nem biztos, hogy indulnak a bajnokságban, 2 autó lenne, anyagiaktól függ)
- Carly Motors (NED) - BMW 320i (anyagi gondokkal küzdenek, ha lesz szponzor, akkor valszeg Tom Coronel (NED), Duncan Huisman (NED) és Paulien Zwart (NED)
Proteam Motorsport (ITA) - BMW 320i aki biztos: Stefano D'Aste (ITA) a második versenyzõt még keresik
Crawford Racing (Eje Elgh Motorsport) (SWE) BMW 320i ami biztos: Carl Rosenblad (SWE) Jan Nilsson (SWE)
(Richard Göransson a svéd bajnokságban, Jens Edman pedig a németben fog indulni)
Chevrolet Racing (Ray Mallock Ltd) (GBR) - Chevrolet Nubira 3 versenyzõ biztos: Alain Menu (CH) Nicola Larini (ITA) Robert Huff (GBR) (fotó #4-es post)
Laurent Aiello (FRA) inkább a DTM-ben indul el
ejhh, de jók is ezek a képek..
BMW Team Great Britain (RBM Team) (BEL) BMW 320i már biztos: Andy Priaulx (GBR)
BMW Team Italy-Spain (Ravaglia Motorsport) (ITA) BMW 320i már biztos: Alessandro Zanardi (ITA) Antonio García (ESP)
ezt még egyelõre nem tudom, de valószínûleg nem építenek teljesen új autót, csak kisebb változtatások lesznek. persze semmi sem biztos...
AutoDelta Squadra Corse (ITA) - Alfa Romeo 156 GTA
már biztos a 4 versenyzõ: Gabriele Tarquini (ITA) Augusto Farfus jr. (BRA) James Thompson (GBR) Salvatore Tavano (ITA)
(Fabrizio Giovanardi jövõre már állítólag a FIA GT bajnokságban indul majd)
sok dolgot még nem lehetett kideríteni a 2005-ös szezonról, a legtöbb helyen még nem döntötték el kik lesznek a versenyzõk, de amit eddig lehet tudni, azt máris írom...
Na igen... Mondjuk leghamarabb a nascarosok indulnak neki, az már csak alig egy hónap, de a WTCC még sajnos majdnem három :(
Ami engem jobban bosszant, hogy elég nehéz információkhoz hosszájutni, de majd én is erõsen keresgélek, aztán ha lesz valami eredmény kirakom ide a linkeket és lehet bookmarkolni.
Tesztelnek a srácok...indulhatna már! :) hiv. oldal...
némi info: A 2005-ben elõször kiírt World Touring Car Championship legelsõ tesztelései Monzában lesznek március 22-23-án, ahol remélhetõleg már sokat megtudhatunk az induló csapatok erõviszonyairól. A 20 futamos bajnokság elsõ 2 versenyét szintén itt rendezik Április 10-én.
Mit jelenthet kínaiul a Zhonghua...? Biztos valami hülye komcsi nevet adtak neki, úgy szokott az lenni.
szvsz kicsi lancia koppintása van nev 1ként nincs??:)
alapvetõen nem rossz kiállású autó csak az orrkiképzésrõl vannak gázos érzéseim. Meg hát több hátsókerekes kellene... sõt milyen jó lenne újra összkerekes konstrukciókat látni...szépen bonyolítaná a mezõnyt. :)
íme a kínai csapat gépe 2005-re én azért kíváncsi lennék a csapat állami támogatásának mértékére, de ahogy a gép festésén a hatalmas csillagokat elnézem, hát nem lesznek anyagi gondjaik...
hja, most hogy mondod, jogos a felvetés, a "Nemzetközi Túraautó VB" jobb lett volna névnek, bár laikusoknak a "túra" szóról is tök más jut az eszükbe...
de én azért bízom benne, hogy akiket a sorozat majd érdekel, azok elõbb vagy utóbb idetalálnak, szerencsére idénykezdésig van egy kis idõnk összeverbuválni még néhány fanatikust.