Várunk minden autósport kedvelőt sok szeretettel januártól az Audi TT kupában! A nemrég megjelent 2016-os autókkal fogunk menni két hetente csütörtökönként. 6 európai helyszín lesz és minden fordulóban 3 futamot teljesítünk. Minden további infót >itt< megtaláltok. Várunk mindenkit sok szeretettel!
Tegnap Michelisz a Digisporton volt, ma meg Zengő a Ma Reggelben. 17:20-tól van ő. Érdemes hallgatni miket mond. link Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2016.12.02. 09:58:40
Szerintem ideje volt hogy a WTCC orrára koppintson az élet. Azért megegyezhetünk hogy évek óta nem nevezhető versenynek ez a cirkusz ami folyik. Bizonyos márkák háziversenye volt. Semmi más.
2 gyártó aki fejlesztésekkel van jelen (nem úgy mint a BMW majd a Chevy ill. a citrom jövőre) és 3 földrészen kell versenyt rendezni ahhoz, hogy VB-nek hívhassák.
Ezt a három gyártó kell a vb címhez a eurosportos komok mondtak. Akkor rosszul emlekeztem én nem néztem utána. Meglátjuk. Remélem a volvo beveszi Tarquinit. Akkor nem lesz rossz a vb. :-)
Utána néztem most: 5db gyár BMW volt 2007-2009ig. Legalábbis névként. 1db Team UK és 2-2 Team Germany meg Team Italy-Spain. És ezek rendes gyári pilótákkal mentek: Priaulx, Müller, Farfus, Zanardi, Porteiro/Hernandez. Seat úgyszint 5 db autóval Seat Sport alatt, (Müller, Tarquini, Monteirom Rydell, Gene) és ezen kívült volt a Sunred még seatokkal. Szerintem viszont csak 2 gyártó kell, vagy pedig 2013-ban valamit elsumákoltak mert akkor is vb-volt, pedig csak Honda meg Lada volt. Nem azt mondtam, hogy hülyeség sőt többnyire logikus, de nem törvényszerű.
A qualifin nincs sok dieferencia ez az f1 ben is így van, de a verseny azért más. De most Én nem akarom leszólni a DTm et félre értés ne essék.
Amikor a BMW volt vagy a Seat akkor is 3 autó volt minden csapatnál. Ezt írtam az előbb is A BMW gyári csapat 3 pilótát indított. Zanardit, Farfust és Prialuxot. Elötte a 2 Mullert és Prialuxot. Ők voltak a gyári pilóták. Az, hogy Hernandez, meg Engstler meg stb stb BMW vel mentek attól azok még nem gyári BMW csapatok voltak. A 2 Engstler BMW engstler motorsport színében ment. Seat Tarquini, Muller, Monteiro
Gyári autó nélkül nincs vb. Ez teljesen igaz. Sőt az is, hogy 3 gyártó kell hozzá, tehát jövőre nem tudom mi lesz, hiszen jelenleg 2 van. A WTCC alap szabályban pedig a 3 gyártó kötelező elem, hiszen attól VB.
A BTCC az totál másképp működik. Ott mindenki gyáriként emlegeti a Hondát, de nem az hiszen tudjuk, hogy hogy van. A BTCC ben nincs gyári csapat. Jövőre jön a Vauxhall vissza az valóban gyári csapat lesz. De azért az az egész máshogy működik.
Lehet, hogy hülyeséget írok, de ezt minden bajnokságban meglépték, mármint azt, hogy egy konszernből egy autó márkával képvislei magát. Ez az amerikai NAscartól kezdve a rallyn át mindenhol így van. De logikus is, hiszen minek versenyeztesse a saját márkáit egymás ellen. Értelme nem sok van. Utoljára szerkesztette: gordon 24, 2016.11.28. 19:38:49
Jaj jön mindenki jön ezzel, hogy az Audit lecserélte a Porsche. Nem, nem cserélte le. Ha nem lett volna a dízel botrány még jövőre is és valószínűleg azután is mentek volna. Másrészt meg a Peugeot is jó pár évig ment a Citroen ellen is. Lehet, hogy csak 3 autó lesz gyártóként, nem kizárt. De teljesen elképzelhető, hogy simán hoznak 4-6 autót. De ha még 3 autóval számolunk akkor is ha jön mind a 6 gyártó, aki alapból építene ilyen autót, (már pedig miért ne jönne) akkor az már 18 autó, ami egyrészt már több mint most, másrészt, meg nem ilyen hebe-hoba autóversenyzők mennének mint most (ami alapból szánalmas, hogy egy vb-n van max 5-6 normális pilota), hanem rendes, gyári pilótákkal. Amúgy is ez a szar 3 autós felallas is csak mostanaba jött elő, a WTCC-ben is régebben a BMW is 4-6 a Seat meg jóval több autóval ment. Nem tudom mikor néztél utoljára DTM-et de igazán érdekelne mikor volt 4 sec-es különbség, de még 2 sec-es re se emlékszem. a top 10-15 90%-ban 1 másodpercen beül van, és ritka az 1 tizednél nagyobb különbség 2 pozíció között.
Persze szép, meg jó a BTCC, de "igazi" gyári csapatok nélkül továbbra sincs vb.(bár ez valóban hülyeség). De nem hiszem, hogyha ez meg is szünne, olyan sok gyártót érdekelne, hogy egyen motorral versenyezzen.
Uhh most találtál egyet amibe hibáztam. Oks. De érted a lényegét amit leírtam nem? És egyébként az Audi kivonul, tehát marad a Porsche egyedül. Mondhatjuk, hogy lecserélte a Porsche csoport az audit a porschéra. Ennyi. Utoljára szerkesztette: gordon 24, 2016.11.28. 17:20:51
A gyártók csak akkor fognak belépni, ha van érdekük. Tehát egy gyártó azért nem fog autót futtatni, hogy a 15. helyen autókázzon vele valaki. Nem véletlen az, hogy bizonyos szintén (persze ezt soha senki nem vallja be) egy gyártóra kiírnak egy bajnokságot. s2000 chevy, előtte a TDI leon, most a citroen elyse. Ha megtudja nyerni a bajnokságot örül. Ahogy ez már nem érdeke megy. Nézd csak meg. Chevi megnyerte x-szer a bajnokságot. Jött a váltás TC1-re. Elötte való évben dobbantottak. Ugyan ez a seat esetében kiirtották a TDI-t azóta nincs seat. Most a citroen. Jövőre nem de 1-2 év megy a TC1. Már nem érdekes a WTCC. ez ennyi.
Tehát ha nem lesz érdeke benne egy audinak vagy egy bmw-nek nem fog belépni. Én gyári autónak max 3 gyártót tudok elképzelni. több nem lesz.
A DTM egészen más tészta. Ott van egy szabály rendszer van 3 gyártó az egész mezőnyre. És ezt veheti meg aki azzal akar menni. Ott sem úgy van, hogy gyári mercedes az összes. Csapatok veszik meg és üzemeltetik, mint pl a Zengő. Igen megkap hozzá mindent, de nem Mercedes motorsport vagy tök tudja hogy miként indulnak. És ez nagy difi.
És ugye jön itt még a következő. Tudjuk jól, hogy egy GM, vagy egy PSA vagy egy akármi felölel 4-5 márkát. Tehát nem fogsz olyat látni, hogy egy BMW és egy Mini mondjuk küzd egymás ellen. Vagy egy Audi egy Porsche ellen. Vagy egy Citroen a Peugeot ellen. Vagy ez lesz, vagy az. Nem fogja a saját márkáit versenyeztetni egymás ellen egyik sem.
És mondom még egyszer az embereknek van a forma 1 mert az a huhh autóverseny. Első számú kategória. Aztán utána az tetszik nekik, ami közel áll hozzájuk. Nem véletlenül népszerű ennyire a rally. És ezért volt nagyon népszerű a sima s2000, mert az minimális átalakítású autó. Ha behozzák az űr technikát csökkenni fog a nézettség higgyétek el! És ráadásul majd ugyan az lesz mint a DTM ben, vagy az F1-ben el fognak tűnni a kis különbségek. Majd jönnek a 3 kör alatt kapott 4 secet kategória.
Szerintem rossz irány. Egyszerű autók kellenének. Sok típus, (engedni mint BTCC-ben) hogy helyi autókereskedővel kötött szerződés alapján a csapat döntse el melyik típust választja. Mert így színes. Nem az van, hogy a Citroenek verik fossá a mezőnyt a gyenge chevik küzdenek hátul a közepesen erős lada, és honda meg küzd középen. Vicc és unalom az egész. BTCC ben van 5 márka, és nagyjából 10 pilóta akik esélyesek futam győzelemre. Igaz vannak 32-34 en. Izgalmasabb is mint a wtcc. Persze az is igaz, hogy a pályák is keskeny "gokart" pályák nem ezek a széles halálra bukóterezett "szarok" mint amin a wtcc megy.
Lexus, BMW, Audi, Mercedes, Honda, Nissan. Ez 6 gyártó. Nem látom az értelmét, hogy miért ne mennének egy vb-n ahol ugyanaz a szabályrendszer mint a saját "nemzeti bajnokságukban". Pláne kvázi full-profi pilótákkal.
1. 3-4 márka 3-4 autó, akárhogy számolom az 16 autó jó esetlben egyébként 9, egy vb minimum 20 fő legyen. 2. A túraautózás sosem a prémium márkákról szólt, nekik ott a GT. 3. Class1 másodosztály, tudod mi jutott eszembe, a WEC LMP1 nem hybrid gépek, számold már össze mennyi van.....
Szerintem ezt a "privat" rendszert kene megszuntetni. Ha letre jonne a class one,akkor abban legyen ott 3-4 kibaszott premium marka,fejenkent 3-4 autoval es klasszis pilotaval. Mindezt FULL GYARI hatterrel. Es akkor az valoban a turaauto csucs kategoriaja lenne. Ez a privat rendszer ez penzzel atitatott moslek,ami jelenleg van. Bennani azert ul klasszis autoban mert mogotte van a marokkoi kiralyi csalad?? Ha nem lenne mogotte akkor a TCR-ben a 8-10. helyekert korozne max,a tehetsege alapjan. A privat csapatoknak letre kell hozni egy class one masodosztalyt,ahol kevesbe lennenek szigoruak a szabalyok.
Alapvetően igaz. De a class one-nal kapcsolatban egyáltalán nem. Miért lenne 3 autó/ gyártó? DTM 6-8 autóval mennek, kötve hiszem, hogy 4-nél kevesebbel mennének. A másik meg az, hogy pont azért akarják a class one-t mert az nem csak DTM hanem Super GT is. Ott is legalább 4 autó/márkával mennek, és ott is 3 gyártó van. Ha ez lesz már senki nem számol a privátokkal és őszintén szólva ha igy jönnének, nem is hiányoznának. Utoljára szerkesztette: bmwcrash, 2016.11.27. 15:55:26
Én nem tudom mi lesz a vége, de szerintem az egész wtcc 100x jobban járna, mind egy TCR vagy egy NGTC szabály rendszerrel. Azok az autók az embereknek kedvesebbek, hiszen olyan amit "megtudsz venni" a sziluett autók nem lesznek olyan kívánatosak és érdekesek. Ez 100%. A DTM népszerű oké, de mégsem vb, sőt megkockáztatom, hogy népszerűbb a BTCC az NGTC vel mint a DTM.
Hülyeség a class one. Ugyan olyan méregdrága "szarok" lesznek mint a DTM és az F1. és ott fognak agyalni fél év múlva honnan szerezzenek embert, meg csapatot. Csak gondoljatok bele. (audi , BMW, Mercedes ) oké. Ha 3 pilótával számolunk az 9. Ha marad a volvo ami nem 100 akkor az még 3. Ha marad a honda az még 3. Azaz 15 autó. Az elég? Kéne még ennyi legalább. A privátok ennyi pénzt nem fognak kiadni. Szóval evvan...
jééézusom, mi ez a katyvasz. jövőre két kategória, aztán csak "tcr", és csak 2019-ben lenne class one? RIP WTCC.
Drasztikus változások lehetnek a WTCC-ben Ha tényleg ez lesz, akkor a Volvóval kegyetlenül kib*sztak. Másrészt valószínüleg, akkor búcsút mondhatunk a jelenlegi összes WTCC pilótának és szerintem a Volvo-nak is. Utoljára szerkesztette: bmwcrash, 2016.11.27. 12:41:56
Marrakesh=Marokkó=Bennani ==== pénz
Brands Hatch nagyon kéne a WTCC-nek,eszméletlen jó pálya szerintem
Tegnap megvizsgálhattam, megérinthettem Norbi Mercedes monstrumát ( Hungexpo ). Hát mit mondjak, ez brutális, hatalmas, nagyon technika és elképesztő látvány.
A WTCC 2017-es tervezett versenynaptára:
Április 7-9 – Marrakesh Április 28-30 – Monza Május 12-14 – Hungaroring Május 25-27 – Nordschleife Június 23-25 – Vila Real Augusztus 4-6 – Termas de Rio Hondo Október 13-15 – Sanghaj Október 27-29 – Motegi November 17-19 – Makaó Nov. 30 – Dec. 1 – Katar
Igazából, nem feltétlen a létszám a lényeg, lásd WEC. 4-6 autó is fantasztikus csatákat tud produkálni akár órákon keresztül. A probléma itt inkább az, hogy unalmasak a futamok létszámtól függetlenül.
igen sajnos eddig egy vicc a jovo evi line up,de hatha osszejon 18-20 auto..
én már nem bánnám a class one-t, legalább kitakarodna az összes elcseszett technika, most ritkul a férgek névsora, stb. hátha ez kell ahhoz, hogy főnixként támadjon fel a sorozat, mert jelenleg vicc az egész, akármelyik aspektusát nézzük.
Kapja be :/
Müller újra bebizonyította hogy egy utolsó féreg
Ez mi volt? na mindegy, jellemező az egész WTCCre. Utoljára szerkesztette: Totti5, 2016.11.25. 21:37:53
michelisz megint túlvállalt egy q3-at (rip 3. hely), bennani meg első... mi folyik gyöngyösön?! lantiék fél perccel utána már pedzegetik, hogy sportpolitika :D
Miért szerinted az élet más területein hogy megy? Focinál az átigazolási pénzek egy része adózatlanul jut vissza zsebekbe.. épitkezések, beruházások br. árának a 10% szintén megy zsebekbe legalábbis Magyarországon. mert ha nem így lennének, legközelebb más végzi a munkát, mást igazolnak stb. ebben a kérdéses történetben valaki nem kapta meg a részét és feljelentette őket...
“Különösen nehéz szívvel vágunk a világbajnokság jövő heti utolsó fordulójának. A tegnap délutáni hírek sajnos igazak, Fecó édesapja is érintett ebben az ügyben. Csapatunk bízik benne, hogy versenyzőnk édesapja mielőbb tisztázódik a vádak alól. Számunkra az út eddig is szabályokkal és törvényekkel volt övezve, más utat pedig nem tartunk elfogadhatónak. A kialakult sajnálatos helyzetben csapatunk továbbra is minden támogatást megad mindkét versenyzőjének, és teljes erőbedobással készül a világbajnokság utolsó fordulójára.”
“Pontosan tudjuk, érezzük most a bőrünkön, hogy ezek az események, hírek, mennyire rombolják az autósport megítélését, és talán a mi megítélésünket is. Ezekből azután olyan szerencsétlen általánosítások következhetnek, amik árnyékában most eredményes hazai autóversenyzők kényszerülnek magyarázkodni, velünk együtt. A vádak nem Fecót illetik, mégis ő fogja a legnagyobb terhet cipelni a hátán a zárófutamon. Apa is csak egy van. De az ártatlanság vélelme őt is megilleti.”
“Szurkoljatok a fiúknak Katarban!”
nyilván, csak gondolom nem ekkora méretben. Aztán most valaki nem kapott valamit, aztán fel lett dobva... :/
Kiss Norbi 1 hr · Ezért majdnem lehetetlen a magyar autósportban tisztességes támogatókat találni. Köszönöm a magyar autósport becsületes fele nevében a "jó" hír keltését. Szeretnék határozottan elhatárolódni az ilyen, és ehhez hasonló esetektől és emberektől. Nagyon köszönöm támogatóimnak, partnereimnek, akik mellettem vannak! Ők azok akik valós reklámértékért cserébe, kölcsönösen előnyös üzleti, szponzori kapcsolat keretében támogatnak és becsületesen dolgozunk együtt, egymás jó híréért.
Michelisz Norbert feeling disappointed. 1 hr · A délután megjelent hírekre való tekintettel szükségesnek tartom, hogy a következő gondolatokat megosszam veletek: Először is, a hírekben említett, túraautó-világbajnokságban szereplő pilóta édesapjával kapcsolatban leszögezném, hogy nem az én édesapámról van szó. Emellett fontosnak tartom kiemelni, hogy a támogatóim, a családom és én is minden hasonló jellegű, jogellenes és az autósport megítélését alapjaiban romboló tevékenységtől szigorúan elhatárolódunk. Bízom benne, hogy ezen szomorú történtek senkinek sem csorbítják majd az autósport iránti szeretetét és rajongását.
A magyar autósport mindig is erről szólt. Kreatív számlázás meg ilyesmi. Egy versenyhétvége megvan mondjuk 6 millióból és számlán van 20. Vajon miért a kamionos cégeknek van versenyistállója nagyrészt?
Egy kis off színes a hírvákuum idejére: A HDP múlt héten bejelentette az Acura NSX GT3 jövő évi programját. Az európai debütálásról még nincsenek konkrétumok, de az anyacég biztos szeretne a Nordschleifén is megmérkőzni a Lexus-al és a Nissan-al. Remélem Norbi is kap majd néha lepattanót, mint a belga TCR-ben. Egyébként Peter Kox végezte a bejáratást, aki 2000-ben a JAS Hondával lett 2. az ETCC-ben.
Hát ők se tolták úgy, hogy TO lenne :) ráadásul hazai pályán kibaszni valakit a 2. helyről... végén kiszálltak az autóból és ment nyalizni Whincup mindenkihez, hogy sorry...sorry aki kapott érte egy áthajtásost.. :) Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2016.11.08. 07:40:19
Szerintem csak ez lehet a jövő. Egy egész világra kiterjedő komoly versenynaptár,bivaly autók,a 3 nagy német gyártó,plusz a 3 nagy japán,esetleg valamelyik francia még pluszba...egy amolyan F1/Moto GP szerű csúcskategória csak túraautóban. Tuti siker lenne. Jelenleg annyi a túraautós bajnokság meg a sok töltelék kis széria hogy csak egymástól veszik el a nézőket,a helyszíneken konganak a lelátók az ürességtől,és valljuk be őszintén kibaszottul belterjes lett mára ez a WTCC is...ideje valami forradalmian új megoldásnak,egy világméretűnek. Megnéznék egy Marco Wittmann Michelisz Norbi csatát 300 km/h fölött :)
Várunk minden autóverseny kedvelőt egy kis szimulátoros megmérettetésen. Az Assetto Corsa nevű programmal futó bajnoksághoz csupán a játékra és egy kiegészítőre van szükségetek.
Íme az időrend és a versenynaptár : 20:00 : Időmérő 20:15 : Race 1 - 20 perc Szerver restart / 10 perc szünet 20:45 : Superpole : Egy mértkört lehet teljesíteni a pályán 20:50 : Race2 - 20 perc
• Tesztfutam – Október 29. : Monza • Tesztfutam – Október 31. : Nürburgring Short • Tesztfutam – November 06. : Mugello • 1 - November 10. : Spa-Francorchamps • 2 - November 24. : Imola • 3 – December 8. : Nürburgring Short • 4 - December 22. : Mugello
A Honda azért összekaparhatná magát mert a Volvo jön fel nagyon,jövőre még jobbak lesznek,az adatok is meglesznek a pályákhoz,a Citroen hiába nem lesz gyári továbbra is óriási előnyük lesz,a Ladák meg szintén egyre jobbak...ma is a második futamon a már régebb óta nem gyári Chevy ott volt Huff seggében Thompson alatt. Persze szépen néz ki az hogy a tabellán ott vannak az elejében a Hondák,de szerintem ez csalóka
de kár azért a rohadt safety car-ért... :(
a legszebb, hogy volt kamera ami rögzítette, de kivágták a lényeget.. -.-
Annyi hogy Lantiéknak igaza van hogyha Norbi fekete-fehér zászlót kapott a kis lökéséért,akkor Björknek mit kéne kapnia amiért televerte a Honda hátulját,és azon ment el az egyenese Norbinak... Ez a túraautózás,ez tiszta,csak akkor Norbit se figyelmeztessék kisebb dolog miatt Utoljára szerkesztette: bakkerman, 2016.09.25. 09:52:42