Az edzés közvetítése kritikán aluli volt, a pályabírók ugyszintén... miaz hogy nem tudják hogy ekll kimenteni egy autót?? a motornál kutatnak:D, amikor ott az autó alján a vonantó... hát vicc... majdnem átnyultam a tévén h ti faszok mit csináltok márt 15 perce??? a kommentár no comment...
az egész unalmas és szánalmasan gyenge volt... remélem a versenyre összeszedik magukat
Basszus nem si néztem! Annyira belefeledkeztem az uj wtcc-s autom elkészitésébe:D Na majd ma..
Ha nem gond egy kis off.. A gép:
A japán tura autoban indult jó pár évvel ezelött.. Ez csak az alap, még "matricáznom kell"
Persze lehetne!! Na de a BMW is ide hozza a Dieselt. Attól a helyzet nem változik csak annyiban hogy 2x 6 autó megy majd egymás között 2db kék szendvincs hussal. Esetleg lesz benne egy fehér piros ketchup is.:D
Lentebb linkeltem az Stcc mezõnyét! Valami ilyesmit szeretnék látni:D Az emberekkel nincs bajom egyikkel sem, de az hogy az elsõ 6 Seat. Háttt ...:D
Komolyabb atalakitas kellene ennek a WTCC-nek... Azert van meg nehany autogyarto amelyek versenyezgetnek itt-ott (Honda, Toyota, Merci, Audi, stb.). De nyugodtan mehetne a tobbi is: Volvo, Peugeot, Citroen, Fiat, Ford, Opel, Skoda, Mitsu, Volks, stb. Legalabb 8-10 autotipus kellene... Azert a gyartoknak is nagyobb presztizs lenne egy-egy jobb helyezes, mert az igazi reklam a marka fele megy, nem a csapatnak. Igy egy markanak csak 1-2 ellenfele van, ami meg sem ugyanolyan, mintha 8-10 felet gyozne le egy versenyen;)
Teljesen egyetértek a átalakítással, mert ez így ebben a formában nem az igazi. A régi ETCC/WTCC-ben osztályokat alakítottak ki a motor teljesítményének függvényében. Amikor 1963-ban megalakult az ETCC 9!!! osztályra volt osztva a sorozat. De amikor megalakult a BTCC, ott is 4 osztályt alakítottak ki, így együtt indulhattak (persze nem egy osztályban) olyan autók, mint a Mini Cooper és Chevrolet Camaro. Ezt csak azért említettem meg, mert pl. az Audi, Mercedes a DTM-bõl nem fog elmozdulni, és azok a gépek nem képeznek egy osztályt az S-2000-es WTCC gépekkel. A Ford és a Holden esetében ugyanez a helyzet, csak ott a V8 Supercars mellett elkötelezettek. Szóval sok helyen van már kötõdése az autógyártóknak, és a WTCC most még nem piac nekik.
Azt viszont én is támogatom, amit Gordon24 írt, hogy nem engedném, hogy 5 autó induljon egy márkán belül. Ez úgy lehetséges, hogy minden versenyzõ a SEAT-on belül is külön csapatot képez. Tehát a SEAT azt csinálta, hogy pl. Gené-t a SEAT Spain csapat nevén indítja. Így Gené a SEAT-on belül egy csapat tagja is, ugyanaz mint Priaulx esetében a BMW Team UK. Azért van a SEAT-nak most 5 különbözõ nemzetiségû versenyzõje (Portugál, Olasz, Francia, Spanyol, Svéd), és Thompson volt régen a 6.-ik, õ ugye Angol. Ezen az elven lehetne akár 7-8 autójuk is, csak keretük nincs már rá.
Én mindenképpen max. 3 autót engedélyeznék egy márkán belül, nem többet. A csapat értékelésben úgyis a legjobb 2 autó eredménye számít, már a harmadik is töltelék úgymond, nemhogy 5-6 autó. Valamint erõsebb privát támogatás, hiszen a BTCC is azért nagyon erõs, mert a privátok semmivel sem gyengébbek, mint a gyári csapatok.
Gondolom, nem erzik eleg reklam erosnek a sorozatot. Bar nem prototipus sorozat mint az F1, vagis sorozatban gyartott autokrol van szo, de valszeg meg igy is koltseges a felkeszites, szervezes, utaztatas, stb.
Nem hiszem, hogy manapsag mar annyira osztalyokra kellene bontani a sorozatot. Mivel eladast segito, sorozatban gyarott, kozepkategorias autokrol van szo, igy nincs nagy kulonbseg koztuk. Ma mar alig van 2-3 motor gyarto, hasonlo anyagbol perselgetik a kasztnikat, stb.:)) Szerintem 8-10 markabol kenyelmesen lehetne talalni olyan tipust, ami nagyreszt megegyezne. Nem vagyok egy nagy auto technikai magus, de ha jol lattam, hallotta, olvastam, sokszor 4-5 markaba, a hasonlo tipusu motorokat ugyan az a gyarto kesziti;)
Ha 10 markat ossze tudnanak hozni, latvanyos sorozat lehetne. Foleg, ha osszefesulnek az F1-el, vagyis ugyanazokon a palyakon versenyeznenek, ahol az F1, csak mindig 1 hettel korabban;DDD Esetleg lehetnenek mindig VIP versenyzok az F1-bol is;) Azert egy Toyota, Honda, Merci, BMW, Renault, stb., biztos bekemenyitene itt is;) Nem beszelve az olyan markakrol, akik nincsenek az F1-be;) Nekik meg kkomolyabb kihivas, es persze presztizs ertek lenne, ha jo eredmenyt ernenek el a WTCC-ben az F1-ben is szereplo marka/csapat ellen;)
A lenyeg, hog otletem lenne tucatjaval, de ez most teljesen lenyegtelen;DDD
Az osztályokba sorolást elsõsorban a DTM és a V8 miatt írtam, mert az ott szereplõ márkák inkább szponzorálják a V8-as erõforrásokat, a különbözõ aero megoldásokat (ez csak DTM), stb. Tehát az osztályozással nem feltétlen a motorokat kellene besorolni, számos más tényezõ is van ezen kívül. Ez csak abban az esetben lenne indokolt, ha az autógyártók nem változtatnak a nézeteiken.
Itt inkább az a baj, hogy a beugrási pénz rengeteg, az autó felkészítése szintén, a privátok pénzjutalma a versenyek után alacsony. Még a felkészített autó alapára sem jön ki belõle, ha minden versenyt megnyeri az évben, ami elég nagy mûvészet lenne. Én úgy vélem, az S-2000-es szabály nagyon-nagy mértékben befolyásolja a dolgokat. A motorteljesítmény az egységes szabály miatt gyakorlatilag azonos, így sokat számít az aerodinamika. Mivel a motorteljesítmény nagyjából azonos volt, és a Leon volt a leggyengébb autó aerodinamikai szempontból, ezért a SEAT okosan váltott TFSI-rõl TDI-re. De azt, hogy melyik autót dobja be egy gyár, az is befolyásolja, hogy mennyi az éves eladása a modellnek, szóval sok a megkötés, és nem feltétlenül éri meg a befektetett pénz.
Régen szegény DTM-et fésülték össze az F1-el ITC néven, az eredménye egy baromi nagy bukás lett. Akkor megtanulta a Túraautós társadalom, hogy kerülje az F1-el való keveredést. A versenynaptárat is próbálják úgy összehangolni mindenhol, hogy véletlenül se ütközzön az F1-el. Persze nézettség miatt jó ötlet lenne, de a Túraautás járja csak a saját útját szerintem. Az F1 versenyzõket én meg nem szeretem misztifikálni, meggyõzõdésem, hogy a nagy százeléka elég csúfosan leszerepelne ebben a szériában.
Az osszefesulest csak a palyakra es sorrendjeikre gondoltam, talan igy nepszerusithetobb lesz (pl. a sporthirekben: "Ket het mulva F1 futam a Hungaroringen, de elotte egy hettel a Turaauto Vilagbajnoksag vendegeskedik a palyan":)))) Csak a reklam miatt:) Az F1 pilota is csak a reklam miatt lehetne, mert akarhogy nezzuk, a legnepszerubb, ismertebb, nezettebb sorozat az F1 es a WRC. Vaszeg sokan megneznenek egy WTCC futamot, csak azert mert X, Y, Z resztvesz egy futamon, a hasonlo F1-es markajahoz hiven (Merci, BMW, Toyota, Honda).:)))
Lehetne felmerest kesziteni. A mostani F1 megszalotttak es rendszeres nezok kozul, mennyien neznek WTCC futamot is? Ha kedvenc pilotajuk is indulna 1-1 WTCC futamon, megneznek-e?
De a 10 autógyártóval maximálisan egyetértek. Összegyûjtöttem azokat az S-2000 autokat, amelyek a túraautós bajnokságokon indulnak, így akár a következõ futamon itt is beugorhatnának:
Alfa Romeo 156 Volvo C30 Ford Focus Honda Accord és Civic Vauxhall (Opel) Vectra Peugeot 307/407
Biztos van még 1-2 típus (pl. Nissan is volt már az ETCC-ben), ezekkel kiegészülve egész jó kis bajnokság lehetne.
PR szempontból a legnagyobb ötlet a F1-el reklámozni, ebben teljesen igazad van. Én csak azért említettem az ITC-t, mert azért az is bebizonyosodott, hogy az F1 "kutyájának" sem a legjobb lenni. De szívesen megnézném itt a nagyra tartott F1 "sztárokat", tényleg szívesen megnézném a produkciójukat.
Érdekes felmérés lenne ez a dolog, bár a DTM nézettsége is egybõl megugrott mikor Hakkinen, Alesi és Frentzen is szerepelt a sorozatban. A SPEEDCAR-t is a volt F1 pilótákkal reklámozzák, F1 pályákkal, ami elég jó dobbantó nekik. Vagy mikor Alonso helye nem volt biztos, és egy esetleges Champ Car szerzõdésrõl volt szó, a sorozat iránt egybõl elkezdtek érdeklõdni a fanok.
Indul 60-as volvo is. Sõt Audi a4-is. Szóval lehetne még hozzá tenni. Sõt a Skoda is csinált wtcc autot a superb bõl. De abból sem lett semmi.. Sajn os ez van...
Sok csapat esetében elfogható lenne az az indok, hogy pénzük nincs rá, mert más forrásokba fekteti, és ott esetleg még sikeres is. De a Honda-tól, mint gyártól már nehezen hinném el ezt a kifogást, amikor egy zsák pénzt visznek az F1-be, gyakorlatilag évek óta nulla eredménnyel.
Hondánál elviszik Forma-1-re, ezért nincs, attól, hogy nincs eredmény,attól a pénz még elmegy,más csapat meg fölöslegesnek tartja esetleg. Írtátok az Audit, nos az tuti nem jön, mert Seat-al egy csoportban van, és szerintem semmi értelme nem lenne egyik autójukkal megverni a másikat, olyan lenne, mint Pözsó-Citrom a raliban, ki is szállt a Pözsó.
ugye a szekvenciális váltó úgy mûködik a kocsikba,hogy ha hátrahúzom akkor vált fel,ha elõre tolom akkor vált visza?mert apám erõsködik:D jah és pillangóvákltó meg jobb oldalon vált fel bal oldalon meg le(ennél meg valami francia csodával példálózott..)
Hallgass apádra :)) Egyébként igen, elõretolod lefele vált, magadfelé húzva fel :)...ez célszerû. A pillangó már más tészta, ott simán elképzelhetõ kavarás...pláne elképzelhetõ francia autóknál. Pillangó váltónál gyakorlatilag mindegy melyik oldalon vált felfelé..még az is elképzelhetõ hogy megfordítható a program egyéni ízlés szerint.
franciák hülyék,aszem rfactor topikban volt egy rönyó espace vagy valami ilyesmi valami burtál motorral,és a váltó nem pillangó,nem h,nem szekvenciális ne,idióta franciák gombal oldják meg,amihez egyik kézzel félig el kell engedni kormányt,kb mintha MOMO-n az egyik gombot használnám váltásra,szánalmas:D,akkor inkább már szekvenciális
Igen a franciák hülyék..szokták mondani, pedig csak igyekeznek belevinni egy csavart. Én nem akarok francia autót, de sajnálnám ha kiveszne belöllük ez a törekvés. bratyómmal úgy szoktuk mondani, hogy a franciák mindig 'borzasak'...van-van valami frizura, de elfeküdték. :)
francia autót ellenségemnek sem...najó annak talán:D olyan kurva szar az elektronika volt meganunkban,hogy alami borzasztó,az hogy nem ismeri fel a kártyát,amit hozzá szántak szerintem nevetséges,és nem a kártya volt a rosz,mert kinyitni ki lehetett a kocsit
A mostani mezõnyben hány lóerõs gépek vannak? Jó tudom nem kötik a gyárak a nézõk orrára, de úgy kb. mennyi? (bár a dieselnél jobb lenne nyomatékról beszélni:)
2000cm3 250-300loerõ között vannak. Az elfogadott 280lóerõ. Állitólag a diesel Seat is ennyi lóerõ.
Hát azért a Ladának nem lesz egyszerû. A Chevy és a BMW is ennyi paci, mégsincs sok esélyük a Diesel ellen.Ráadásul még ez lesz a "tanuló" évük Wtcc-ben.
Valahogy ugy gondolom hogy nem igazságos az erõviszony. Ha megengedett a TURBOs Diesel motor engedni kellene a TURBOS benzinest is.. Hiszen ezt teljesen egyértelmü hogy egy szívó motor, amelynek a nyomatéka is kisebb semmit nem tud kezdeni egy Turbós nagyobb nyomatékos motorral. Még akkor sem, ha ez 80 kilóval több sulyt eredményez.
Igaz az FIA most ezt a kérdést vitatja, hiszen a BMW is addig vár amig kialakul hogy mi lesz engedélyezett. Csak közbe nehogy ez a nagy Seat fölény a sportág hátrányára váljon!
Jó Én se gyõzelemre gondoltam, de azért jó lenne ha szereznének pár meglepõ izgalmas helyzetet, még ha nem is tartósan de összejönne nekik valami, izgalmasabb lenne a nézõk számára is a verseny.
Ha bejönnének a feltöltött benzinesek akkor ott eséje nem lenne a dieseleknek. Szerintem súlynövelés vagy köbcenti csökkentéses szabály lesz a dieselek részére. Az a leglogikusabb.
Mad kiderül! Nekem nagyon nem tetszik az autó! Szerintem nagyon ronda, ennél még talán az is jobb lett volna a 2107-el indulnának! De ez az én véleméynem nem is akarok senkit bántani akinek esetleg tetszik az autó..
Én a Hondát várom Thompsonnal! Remélem lesz esélye!
Tegnap volt a valenciai teszt elsõ napja, az N.Technology ahogy ígérték el is jöttek, a Lada egyenlõre még nincs itt, pedig úgy emlékeztem, hogy õk is a teszten már szerepelnek, de lehet csak a 3. versenyre jönnek. Akit érdekel, bõvebben itt olvashat a tesztrõl:Valencia, 1.tesztnap
A Simbin a WTCC után most egy újabb túraautós szériáról készít egy szimulátor játékot, most az STCC-t dolgozzák fel, biztosan nagyon klassz lesz ez is. Az STCC sorozat jellegzetessége közé tartozik, hogy itt a többi TC-hez képest van boxkiállás is. A 2008-as STCC bajnokságra ezek az autók neveztek, így lesz majd választék a játékban is azért bõven (gondolom): BMW 320si, Volvo C30, Honda Accord Euro R, Seat León, Audi A4, Alfa Romeo 156, Peugeot 308, Chevrolet Lacetti, Mercedes C200, Volvo S60, BMW 320i
Swedish Touring Car Championship 2 (Rally Master-t is ezt csinálta és a V8 Challenge-t is :D)
Hetek óta senki nem írt ide, valóban hatalmas off volt amúgy! Egyébként a WTCC-vel kapcsolatos oldalakon is megjelnõ hírrõl van szó. De ha van vmi témád a rendes versenysorozattal kapcsolatban epekedve várom....
Nagyon helyes!! Én nagyon várom már! Az stcc a sok szempontból jobb mint a Wtcc. Pl a sok automárka miatt is..
Igaz az Stcc-ben nem gyári mercedes, Opel stb van.. De a lényegen nem változtat ott van! És ez a lényeg!
A Holland pilóta (Jaan van Lagen) a teszt utáni nyilatkozatának egy részlete: "We're only at the beginning of the project, so we can still make a lot of progress. The Lada 110 WTCC really surprised me. We had very good lap times. I have a lot of confidence in the future. Perhaps we can get into the top three of the privateers at the end of the season."
uh,ez rohadt jól néz ki,remélem hamar felfejlõdnek a nagyok szintjére!
Sajnos nem úgy néz ki! :( Van Lagen mást is mondott, itt elolvashatod a részleteket!
Idén akkor nem lesz Zsiga a WTCC-ben?:(
Ilyet itt senki nem állított! Olvass vissza! :)
Ez lényeges: "mondta Jaap van Lagen egy KORÁBBI interjúban"
Amibõl Én idéztem azt a Zandvoort-i teszt után mondta.
Amúgy a teszten az derült ki h alapjaiban jó az autó. Motorerõvel és erõátvitellel nincs probléma. A fékerõelosztással voltak gonjaik ami miatt kicsúszott az eslõ nap Shapovalov a pályáról. Ezt a hibát fékhenger módosításával akarják megoldani. (szerintem a most begyûjtött rengeteg telemetriai adat után ez már nem lesz nagy feladat) A másik felmerülû problémájuk az volt h a hátsó kerekek tapadása nem volt megfelelõ ezért az autó hátulja a kelleténél többet csúszkált, ami persze idõveszteség. Ezt meg majd megoldják valahogy 2 hét alatt :)
Ezen kívül nem volt problémájuk. Az ilyen gondokat meg csak minnél több teszt és edzsés és versenykör megtétele utáni fejlesztéssel lehet kiküszöbölni, minden új csapatnak ez a legnehezebb, remélhetõleg gyorsan megbírkóznak a feladattal.
Két hét múlva sokminden kiderül majd, ki tudja lehet azért nem közölték a köridõket mert altatják a mezõnyt :) Azért ne feledjük h a benzines mezõnyben a Ladának van a legnyomatékosabb motorja és ráadásul a legalacsonyabb fordulaton adja ezt le :) (lásd.: fiawtcc.com)
Valóban korábbi interjú volt, még a valós teszt elõtti, így a felvetésed jogos és helytálló. Mivel az a cikk amirõl fordítottam tartalmazta ezt az idézetet, így én is fontosnak tartottam megemlíteni.
Ezek viszont jó hírek, amiket leírtál. Ennyire konkrétan én sem ismertem a tényeket, amiket elõzõleg tudtam a modellrõl az az, hogy jobb aerodinamamikai tényezõket mértek nála a szélcsatornában, mint a Lacettinél (ami eddig a legáramvonalasabb aut volt a WTCC-ben, legalábbis papíron), valamint ahogy említetted korábban a 280-300 LE-t (ami itt a "sablon") hozza a 2 literes Opel motor, ami hajtja a gépet. Remélem ha az elején nem is dobbantanak nagyot, de folyamatosan fejlõdik a Lada.
Egy kérdés hozzád: A Ladarevolution oldalon te szerkeszted a híreket, amik megjelennek?
Igen Én. Ott mindent Én szerkeztek, nem csak a híreket:)
Nem tudom a wtcc kasztninak mennyi a légellenálása azt még nem olvastam sehol. Az utcainak 0,29-es cw értéke van. Amúgy a Ladánál még ott a másik nagy elõny: az életnagyságú szélcsatorna ami van a gyárnak, tehát nem 1:2-es vagy 1:4-es modelleken kell kísérletezni, vagy méregdrágán különbözõ cégekét bérelni az életnagyságú autóhoz. Sok európai autógyár megirigyelné:)
Köszi ezeket az infókat, mindig jó új dolgokat tanulni. Utánanéztem a cw értéknek, a WTCC-s Ladának 0.34-et mértek. Nem vagyok nagy autómágus, nem tudom, hogy ez jó-e, avagy nem. :)