1. 3-4 márka 3-4 autó, akárhogy számolom az 16 autó jó esetlben egyébként 9, egy vb minimum 20 fő legyen. 2. A túraautózás sosem a prémium márkákról szólt, nekik ott a GT. 3. Class1 másodosztály, tudod mi jutott eszembe, a WEC LMP1 nem hybrid gépek, számold már össze mennyi van.....
Lexus, BMW, Audi, Mercedes, Honda, Nissan. Ez 6 gyártó. Nem látom az értelmét, hogy miért ne mennének egy vb-n ahol ugyanaz a szabályrendszer mint a saját "nemzeti bajnokságukban". Pláne kvázi full-profi pilótákkal.
A gyártók csak akkor fognak belépni, ha van érdekük. Tehát egy gyártó azért nem fog autót futtatni, hogy a 15. helyen autókázzon vele valaki. Nem véletlen az, hogy bizonyos szintén (persze ezt soha senki nem vallja be) egy gyártóra kiírnak egy bajnokságot. s2000 chevy, előtte a TDI leon, most a citroen elyse. Ha megtudja nyerni a bajnokságot örül. Ahogy ez már nem érdeke megy. Nézd csak meg. Chevi megnyerte x-szer a bajnokságot. Jött a váltás TC1-re. Elötte való évben dobbantottak. Ugyan ez a seat esetében kiirtották a TDI-t azóta nincs seat. Most a citroen. Jövőre nem de 1-2 év megy a TC1. Már nem érdekes a WTCC. ez ennyi.
Tehát ha nem lesz érdeke benne egy audinak vagy egy bmw-nek nem fog belépni. Én gyári autónak max 3 gyártót tudok elképzelni. több nem lesz.
A DTM egészen más tészta. Ott van egy szabály rendszer van 3 gyártó az egész mezőnyre. És ezt veheti meg aki azzal akar menni. Ott sem úgy van, hogy gyári mercedes az összes. Csapatok veszik meg és üzemeltetik, mint pl a Zengő. Igen megkap hozzá mindent, de nem Mercedes motorsport vagy tök tudja hogy miként indulnak. És ez nagy difi.
És ugye jön itt még a következő. Tudjuk jól, hogy egy GM, vagy egy PSA vagy egy akármi felölel 4-5 márkát. Tehát nem fogsz olyat látni, hogy egy BMW és egy Mini mondjuk küzd egymás ellen. Vagy egy Audi egy Porsche ellen. Vagy egy Citroen a Peugeot ellen. Vagy ez lesz, vagy az. Nem fogja a saját márkáit versenyeztetni egymás ellen egyik sem.
És mondom még egyszer az embereknek van a forma 1 mert az a huhh autóverseny. Első számú kategória. Aztán utána az tetszik nekik, ami közel áll hozzájuk. Nem véletlenül népszerű ennyire a rally. És ezért volt nagyon népszerű a sima s2000, mert az minimális átalakítású autó. Ha behozzák az űr technikát csökkenni fog a nézettség higgyétek el! És ráadásul majd ugyan az lesz mint a DTM ben, vagy az F1-ben el fognak tűnni a kis különbségek. Majd jönnek a 3 kör alatt kapott 4 secet kategória.
Szerintem rossz irány. Egyszerű autók kellenének. Sok típus, (engedni mint BTCC-ben) hogy helyi autókereskedővel kötött szerződés alapján a csapat döntse el melyik típust választja. Mert így színes. Nem az van, hogy a Citroenek verik fossá a mezőnyt a gyenge chevik küzdenek hátul a közepesen erős lada, és honda meg küzd középen. Vicc és unalom az egész. BTCC ben van 5 márka, és nagyjából 10 pilóta akik esélyesek futam győzelemre. Igaz vannak 32-34 en. Izgalmasabb is mint a wtcc. Persze az is igaz, hogy a pályák is keskeny "gokart" pályák nem ezek a széles halálra bukóterezett "szarok" mint amin a wtcc megy.
"Vagy egy Audi egy Porsche ellen" 24 órásit nem nézed? :P
Uhh most találtál egyet amibe hibáztam. Oks. De érted a lényegét amit leírtam nem? És egyébként az Audi kivonul, tehát marad a Porsche egyedül. Mondhatjuk, hogy lecserélte a Porsche csoport az audit a porschéra. Ennyi. Utoljára szerkesztette: gordon 24, 2016.11.28. 17:20:51
Jaj jön mindenki jön ezzel, hogy az Audit lecserélte a Porsche. Nem, nem cserélte le. Ha nem lett volna a dízel botrány még jövőre is és valószínűleg azután is mentek volna. Másrészt meg a Peugeot is jó pár évig ment a Citroen ellen is. Lehet, hogy csak 3 autó lesz gyártóként, nem kizárt. De teljesen elképzelhető, hogy simán hoznak 4-6 autót. De ha még 3 autóval számolunk akkor is ha jön mind a 6 gyártó, aki alapból építene ilyen autót, (már pedig miért ne jönne) akkor az már 18 autó, ami egyrészt már több mint most, másrészt, meg nem ilyen hebe-hoba autóversenyzők mennének mint most (ami alapból szánalmas, hogy egy vb-n van max 5-6 normális pilota), hanem rendes, gyári pilótákkal. Amúgy is ez a szar 3 autós felallas is csak mostanaba jött elő, a WTCC-ben is régebben a BMW is 4-6 a Seat meg jóval több autóval ment. Nem tudom mikor néztél utoljára DTM-et de igazán érdekelne mikor volt 4 sec-es különbség, de még 2 sec-es re se emlékszem. a top 10-15 90%-ban 1 másodpercen beül van, és ritka az 1 tizednél nagyobb különbség 2 pozíció között.
Persze szép, meg jó a BTCC, de "igazi" gyári csapatok nélkül továbbra sincs vb.(bár ez valóban hülyeség). De nem hiszem, hogyha ez meg is szünne, olyan sok gyártót érdekelne, hogy egyen motorral versenyezzen.
A qualifin nincs sok dieferencia ez az f1 ben is így van, de a verseny azért más. De most Én nem akarom leszólni a DTm et félre értés ne essék.
Amikor a BMW volt vagy a Seat akkor is 3 autó volt minden csapatnál. Ezt írtam az előbb is A BMW gyári csapat 3 pilótát indított. Zanardit, Farfust és Prialuxot. Elötte a 2 Mullert és Prialuxot. Ők voltak a gyári pilóták. Az, hogy Hernandez, meg Engstler meg stb stb BMW vel mentek attól azok még nem gyári BMW csapatok voltak. A 2 Engstler BMW engstler motorsport színében ment. Seat Tarquini, Muller, Monteiro
Gyári autó nélkül nincs vb. Ez teljesen igaz. Sőt az is, hogy 3 gyártó kell hozzá, tehát jövőre nem tudom mi lesz, hiszen jelenleg 2 van. A WTCC alap szabályban pedig a 3 gyártó kötelező elem, hiszen attól VB.
A BTCC az totál másképp működik. Ott mindenki gyáriként emlegeti a Hondát, de nem az hiszen tudjuk, hogy hogy van. A BTCC ben nincs gyári csapat. Jövőre jön a Vauxhall vissza az valóban gyári csapat lesz. De azért az az egész máshogy működik.
Lehet, hogy hülyeséget írok, de ezt minden bajnokságban meglépték, mármint azt, hogy egy konszernből egy autó márkával képvislei magát. Ez az amerikai NAscartól kezdve a rallyn át mindenhol így van. De logikus is, hiszen minek versenyeztesse a saját márkáit egymás ellen. Értelme nem sok van. Utoljára szerkesztette: gordon 24, 2016.11.28. 19:38:49
Utána néztem most: 5db gyár BMW volt 2007-2009ig. Legalábbis névként. 1db Team UK és 2-2 Team Germany meg Team Italy-Spain. És ezek rendes gyári pilótákkal mentek: Priaulx, Müller, Farfus, Zanardi, Porteiro/Hernandez. Seat úgyszint 5 db autóval Seat Sport alatt, (Müller, Tarquini, Monteirom Rydell, Gene) és ezen kívült volt a Sunred még seatokkal. Szerintem viszont csak 2 gyártó kell, vagy pedig 2013-ban valamit elsumákoltak mert akkor is vb-volt, pedig csak Honda meg Lada volt. Nem azt mondtam, hogy hülyeség sőt többnyire logikus, de nem törvényszerű.
Ezt a három gyártó kell a vb címhez a eurosportos komok mondtak. Akkor rosszul emlekeztem én nem néztem utána. Meglátjuk. Remélem a volvo beveszi Tarquinit. Akkor nem lesz rossz a vb. :-)
2 gyártó aki fejlesztésekkel van jelen (nem úgy mint a BMW majd a Chevy ill. a citrom jövőre) és 3 földrészen kell versenyt rendezni ahhoz, hogy VB-nek hívhassák.
Szerintem ideje volt hogy a WTCC orrára koppintson az élet. Azért megegyezhetünk hogy évek óta nem nevezhető versenynek ez a cirkusz ami folyik. Bizonyos márkák háziversenye volt. Semmi más.
Tegnap Michelisz a Digisporton volt, ma meg Zengő a Ma Reggelben. 17:20-tól van ő. Érdemes hallgatni miket mond. link Utoljára szerkesztette: Dietrich, 2016.12.02. 09:58:40
Várunk minden autósport kedvelőt sok szeretettel januártól az Audi TT kupában! A nemrég megjelent 2016-os autókkal fogunk menni két hetente csütörtökönként. 6 európai helyszín lesz és minden fordulóban 3 futamot teljesítünk. Minden további infót >itt< megtaláltok. Várunk mindenkit sok szeretettel!
Sziasztok, Mostanában annyira halott az online magyar autósport szcéna. Régen volt az autosgyorsasagi.hu meg az autosgyorsasagi.info, de már az utóbbi facebook oldala is halott. Most csak a Lanti WTCCblog-ja, az Mcsatorna meg a fotura.blog.hu, ami kellő tartalmat szolgáltat. Tudtok ajánlani valamit ezeken kívük, akkár facebook / twitter csatorna is lehet. Előre is köszi!
Köszönöm! A rallyheart jó lehet, a többit viszont ismerem, de az F1/ Motogp-n kívül csak sajtóközleményeket hoznak le. A P1race-t meg kerülöm. Teli reklámokkal, blokkolt tartalommal, máshonnan átvett cikkekkel...
Ezt a cikket sem értem... Vagyis inkább azt, hogy mit vár Lanti? Hogy bevezetik a TCN2-t? Vagy egy teljesen más szabályrendszert csak mindenáron utcai kasztniból építsék a versenyautót?
Szerintem jó minta lehet a leköszönő WRC szabályzata, ami az S2000-es kategórián nyugszik, csak world enginnel és kötetlenebb aeróval. Még azt is megengedték, hogy lefojtott motorral és aerokittel - RRC néven - ezek a WRC-k együtt induljanak az S2000-esekkel. Szóval a tippem, hogy a TCR kocsikba tesznek egy world engine-t, pár szárnyat és kész az új WTCC. Jöhet vissza a Honda, Lada, Seat, Ford, Peugeot. A Volvo meg csak kénytelen lesz építeni egy TCR vasat. Így meglenne az olcsó közös bázis, alacsonyan tarthatják a költségeket, nem rondítanak bele a TCR piacába és látványosabb is lehet annál. Utoljára szerkesztette: Akey, 2017.01.11. 22:21:43
és az 1.6 Turbos világ motor mellé miféle aero kell hogy kompenzálják a tcr-es kocsik 2.0 Turbo-s motorját, gondolom azt te sem gondolod, hogy elfogadják hogy lasabbak legyenek mint a tcr.....
hát ja,ennél azért sokkal bonyolultabb ez a sztori,a háttérben tuti dolgoznak az ügyön de szerintem még hónapokig várni kell egy komolyabb bejelentésre
A TCR-ben széria alapú blokkok vannak és csak 330 LE-sek. A world engine kifinomultabb technika és tavaly 380 LE-nél jártak. És lehet, hogy csak az idő szépíti meg, de mintha Norbi az eurocup-os Seat-tal jobb kört futott volna Monzában 2008-ban, mint a WTCC-sek szélárnyék nélkül. Ha akkor nem volt baj...
tehát egy fizetős magyar pilóta helyett, most egy fizetős francia jön.. de az ő apjának legalább van annyi pnéze is, hogy tudják a technikát fejleszteni.. remélhetőleg így lesz a csapatnak elég pénze, hogy teszteljenek, edzésen új gumikat használjanak, végre ne csak félerővel használják a motort... :D
Szerintem ez jo hir,ha a srac hozza a jo eredmenyeket,akkor a csapatra is nagyobb figyelem iranyulhat,szponzori megkeresesek,ez tobb penzt jelentene,az meg biztosabb jovot. Sok sikert a sracnak!
Most ha rossz indulatú akarnék lenni akkor arra gondolnék, hogy ugye tavaly lekapcsolták a pénz forrást ezért tudjuk ki nem lesz a 2. pilóta... Minden esetre elég fura, hogy tavaly még az ment, hogy csak magyar és az stb (ugyan is Coronel is beült volna tavaly a Zengő Hondába) meg is csinálták, de miután kiderült ami kiderült, egyből felvesz egy külföldit.
Holott elég sokáig azt állította, hogy nincs közük az ügyhöz. Akkor most mi is van?
Rosszindulatot félre téve. Szeretem ezt a csapatot, és remélem, hogy ez a Panis gyerek elkeni a száját jópár tagnak a mezőnyben. És azt is, hogy Nagy Dani lesz a 2. pilóta.
Csak azért nem tud a WTCC és DTM-el konkurálni a Supercars, mert az időeltolódás nagy úr. :) Most újíthaton be egy előfizetés a mytv-n a Digi faszsága miatt...
"Aztán létezik a V8 Supercars Ausztráliában, ahol ugyan vannak gyártók, de privát csapatok versenyeznek, és szerintem a földkerekség legjobb túraautó sorozata." :) Ribeiro: a piac dönt a WTCC jövőjéről
Érdekes, ahol Riberio járt ott mindenhol csökkentek az autók száma :D :D
szokás szerint kapott egy kamu büntetést, ezért csak az ötödik helyről indul majd :D
Hihetetlen, hogy adott esetben még technikai hátrányból is mennyire elkalapálja ezt a mezőnyt... nem tudom a többiek kvalitásaival van esetleg "gond", vagy a Norbi ennyire jó, mindenesetre egyszer nagyon szívesen megnézném egy normális túraautó bajnokságban mit tud felmutatni. Drukkolok neki, nagyon bírom... :)
Csak nézem, hogy ennyire hülye vagyok, hogy nem vettem észre hogy a hétvégén már rajtol az ETRC Aztán megtaláltam ezt a Tata-s dolgot. Holnap lesz live stream is elvileg :)
Abban biztos vagyok, hogyha bárhol indulna Kiss Norbi akkor a TOP5-be végezne, de minimum a TOP10-be ha a technika nem lenne annyira nyerő.
Sok sikert Norbinak ezen a területen is! Nagyon jó a gondolkodásmódja,emberileg eddig is egy példakép volt. Tehetséges magyar fiataloknak ez egy nagy cél lehet,hogy odajussanak Norbihoz,pár év múlva már akár 3-4 stabil versenyzőnk is lehet a WTCC-ben,Norbinak azért már most is elég jó lehet a kapcsolati köre :) Utoljára szerkesztette: bakkerman, 2017.03.20. 11:06:36
Zengőék szerintem utolsó utáni pillanatba (szokás szerint) lett biztos az indulás (csak Spától fognak csatlakozni Zengőék), szóval Norbi nem hinném, hogy tudta, hogy itt fognak indulni.