+ akit a DTM érdekel, annak itt 1 versenynaptár: 17 April Hockenheimring, Germany 01 May Eurospeedway Lausitz, Germany 15 May Spa Francorchamps, Belgium 05 June Automotodrom Brno, Czech Republic 26 June Motopark Oschersleben, Germany 17 July Norisring, Germany 07 August Nurburgring, Germany 28 August Circuit Park Zandvoort, Netherlands 18 SeptemberAvignon, France 02 October Istanbul, Turkey 23 October Hockenheimring, Germany
Hát igen, már csak alig egy hónap, de mivel már szinte az összes fontos bajnokság elkezdõdött (nascar, indy, f-1, wrc...), tényleg van az embernek egyfajta igen komoly türelmetlensége :)
Na elkezdõdtek a hivatalos tesztek Monza-ban, az eddigi eredmények: 1 NAP:
1) Farfus, Alfa – 1:59.492 2) J. Müller, BMW – 1:59.525 3) D. Müller, BMW – 1:59.723 4) García, BMW – 1:59.807 5) Colciago, Honda – 1:59.841 6) Thompson, Alfa – 2:00.031 7) Zanardi, BMW – 2:00.238 8) Rydell, SEAT – 2:00,407 9) Giovanardi, Alfa – 2:00.423 10) Priaulx, BMW – 2:00.476 11) De Lorenzi, BMW – 2:00.613 12) Tarquini, Alfa – 2:00.628 13) D’Aste, BMW – 2:00.999 14) A. Larini, Alfa – 2:01.361 15) Tavano, Alfa – 2:01.471 16) Terting, SEAT – 2:01.601 17) Gené, SEAT – 2:01.882 18) Rosenblad, BMW – 2:02.285 19) De Micheli, Honda – 2:02.610 20) Valli, BMW – 2:02.719 21) Cirò, BMW – 2:02.850 22) Othla, Honda – 2:03.273 23) Menu, Chevrolet – 2:03.615 24) N. Larini, Chevrolet – 2:04.087 25) Engström, Honda – 2:04.131 26) Lacko, Alfa – 2:04.425 27) Huff, Chevrolet – 2:04.502 28) Klenke, Ford – 2:04.657 29) Jäger, Ford – 2:04.828 30) Hellström, Honda – 2:14.425 forrás: fiawtcc.com A Honda Accord nagyon ott van Colciago-val!
A chevyk ennyire gyengék lennének? 3-4 sec körönként az nagyon sok még teszten is! Én arra leszek kíváncsi, hogy idén kit fog nyomni az Alfa, mert tulajdonképpen az összes versenyzõjük azért jött, hogy bajnokságot nyerjen... Lehet, hogy az elején megint többet harcolnak majd egymással mint a BMW-sekkel... Colciago télleg ott van, de a Honda tulajdonképpen csak viszonylagos meglepetés, mert Angliában is mindíg erõsek voltak, viszont hol vannak a kínaiak? Nekik már teszt sem kell???
A teszteredményeket elnézve maradnak a tavalyi erõviszonyok, más kérdés, hogy ezek sokat nem jelentenek, mert a +kilós és a fordított rajthelyes hendikep rendszer szerintem rendszeresen meg fogja kavarni a sorokat, ami nekünk csak jó, mert nem f-1-es alibikörözések lesznek, hanem kõkemény versenyek, én legalábbis nagyon bízom ezekben a hendikep szabályokban.
közben azon gondolkodom, hogy valszeg fel fogom venni az összes futamot... ritkán van ilyen alkalom, amikor újonnan indul egy kategória és még hiánytalanul be lehet gyûjteni az összes versenyt.
néztem az elõretekintést,..háát, Ford az bevallottan balkézrõl támogatott csapat, Honda felsõközépmezõny-középmezõnynek néz ki nagyon, Chewy még a nagy igéretek szintjén mozog, dobogós helyeket emlegetnek, de sztem az még odébb van. (viszont jók a pilóták, versenyezni is persze, de fejlesztési szempontból pláne. Seat, már az új autót emlegetik, de azért õk kavarhatnak kis vihart a dimbes-dombos pályákon sztem. Alfa, és Bmw harc lesz, az biztos.
A lényeg, h a Daewooletek szénné égjenek, és a gyárban mondjuk álljanak át porszívó gyártásra. Undorítóan meggyalázzák a gyönyörû Chevy jelet, ezekkel a fostaligákkal. hajrá FORD!:)
Szerintem sincsenek csodák, és a sok pénz nem helyettesíti az évek tapasztalatát, amibõl az Alfának és a BMW-nek sokkal-sokkal több van, de még a Hondának is, leginkább Angliából. A SEAT tavaly már mutatott eredményeket, de inkább csak körökre tudtak gyorsak lenni mint egész versenyekre, a kékek meg inkább a pénzben és lariniék rutinjában hisznek, de én is max a hatodik helyre várom õket a konstruktõrök között, nincs több ebben az autóban - egyelõre.
sajnos nem közvetítik az idõmérõ edzést, de az alábbi linken (#95) már nyomon követhetõ a kvalifikáció, jelenleg a két Muller vezet, 3 tized van köztük.
Kíváncsi leszek miylen lesz ez a széria.Mennyire lesz izgalmakban bõvelkedõ.Az idõeredményeket elnézve nemsokan küzdenek majd az elsõ helyért,de lehetnek a mezõnyben küzdelmek.
most ez az elsõ verseny egy kicsit más lesz, mert itt még senkin nincsenek extra súlyok, amiket hendikepként kapnak majd a jól szereplõk, ezzel együtt ha csak fele olyan izgalmas lesz az idény mint tavaly (egál pontszám az utolsó futam után is), akkor már nem lehet okunk panaszra, szerintem nem lesz gond az izgalmakkal!
elkezdõdött végre, íme a kvalifikáció végeredménye: Monza - Grid
Garcia nagyon akar, faján összetörte az autót már a warm-upon, az olasz-spanyol bmw csapat most aztán dolgozhat, hogy a versenyig legyen belõle valami...
ja-ja nézem :) igaz ma délután közepéíg az Eurosport elõtt vagyok.
Nagyon jó ez a Live Timing a hivatalos honlapon, így mindenkit nyomon lehet követni, nem vagyunk kiszolgáltatva a televíziós adás rendezõjének, ez nem ártana más szakágakban sem, pl a Nascarban, Indyben.
Reméltem is :) Bízom benne, hogy a magyar motorosok is jól mennek majd, aztán meg WTCC futamok, el vagyunk kényeztetve :)
Ja, a fordok még nagyon nincsenek készen, ezt is bizonyítja, hogy a két versenyzõjük között mindössze 8ezred van, vagyis mindent kihoztak a gépekbõl, de ez is csak a 14. sorra volt elég.
Nemsokára lesz a verseny,még egy kis motorozás aztán..nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz.Megpróbálok nem nagy elvárásokkal leülni elé..már nagyon megszoktam a Nascart,ez más,de ha legalább 1 fokkal jobb lesz mint a F1 akkor már okés!
...még a kubai go-kart bajnokság is izgalmasabb a f-1-nél, így sztem nem fogsz csalódni
jó lett volna itt is tippelni, hogy izgalmasabb legyen, de úgy néz ki késõn jutott eszembe a dolog, eléggé pang még a topic, de azért kíváncsi lennék Te kiket mondanál elsõ 8-nak
...eléggé pang a topic, de ha a Moto GP utáni versenyre kíváncsi valaki és van kedve tippelni a wtcc futamok végeredményére, akkor attól várok ide az elsõ rajtig egy top 8-at, illetve a második rajt elõtt mégegyet. könnyítésül itt a rajtsorrend: rajtrács
Thompson nagyon okosan (versenyzõi szemmel dûhítõen) fogja a Bmw-ket, hogy jöhessenek az Alfa-k...
A BMW-k erõsek voltak,olyan sima meccs lett végülis. Idénnyitónak megfelelt,lesz ez gondolom sokkal jobb is. Kommentátorok szerint sem volt annyira izgalmas futam. Tipelni nemnagyontudtam volna,mert nemismerem a versenyzõket. Most úgylátom sima BMW-s idény lesz.Sokkal erõsebbnek tûnnek.
A második verseny már volt vmi. Az elsõ felejtõsebb volt. Ha rákerülnek a gyors autókra a súlyok, akkor összébbrázódik a mezõny, meg Monza elég padlógázas pálya ezekkel az autókkal, muszáj hogy jó legyen a kigyorsítás, mert nagy egyenesek vannak.
Nem voltam itt, mert pont behányt a monitorom és kellett vennem egy újat, de a versenyeket néztem. Kellemes hétvége volt, ugye Moto GP, LG versenyek, WRC, Nascar, ChampCar... Ez azért már valami.
Az idény elsõ versenye sem volt rossz, csak a közvetítés volt gáz, ezért láttuk olyannak, amilyennek. Egy 9 körös sprintfutamba nem tudom miért kell 2 reklámblokkot belerakni, a szpotok alatti történéseket nem végták be és nem mutatták meg, mint ahogy a közép- és hátsó sorok párharcaiból, baleseteibõl sem láttunk semmit, szal kritikán alul teljesített az EuroSport - mert ez ugye a saját sorozatuk, ezért is nem értem miért így állnak hozzá... :(
Én a francia Eurosport-ot néztem WMP-vel neten keresztül, kis késéssel jött az adás, de se kommentátor - ez egyeseknek elõny gondolom :) -, se reklám nem volt, végigadták az egész futamot. Sõt, futam után nyilatkoztak Prost, Mosley, Müller is.
Viszont a második futamban egyértelmûen láttam, hogy Thompson azzal szerzett elõnyt az Alfa-val, hogy az elsõ sikánt levágta, mert hirtelen nagyott nõtt a különbség közte és az õt üldözõ közt. Ezért nem járna büntetés?
Hát igen, ez szerintem mindenkiben felmerült, de valszeg nem akartak már az elsõ idény elsõ hétvégéjén így eldönteni egy versenyt.
Meglehet, csak azért, mert ha jól számoltam olyan 2-3 mp elõnyt csinált így magának, és a végén meg talán fél mp-vel gyõzött csak, tehát volt jelentõsége.
Ettõl függetlenül nagyon jó ez a WTCC, elõtte néztem a FIA GT versenyt is, és a WTCC pilóták sokkal nagyobbakat harcolnak, és határon autóznak, míg a GT-nél a végén már a szegélyeket sem használják, igaz az egyik két sprintfutamból áll, a másik 3 órás megbízhatósági verseny :) De nézni tv-n, a WTCC mindenképp jobb.
Na igen, akármilyen sprintfutam, de 9 körnél azért én mégis többre számítottam, legalább egy 12-15 körösnek kellett volna lennie, ez így nagyon rövid. A másik viszont az, hogy ezt a távot télleg fullos gázon kell futni, mert nincs idõ a szöszölésre, hamar lefut a versenytáv.
Várom már a következõ versenyt, kíváncsi leszek, hogy az extra súlyok mennyit nyomnak majd a latba. Ezt a 2 Muller sebessége között majd világosan le lehet mérni, de nem volna baj egy totálisan kiegyensúlyozott mezõny hatalmas csatákkal (és hosszabb versenytávval).
A hivatalos honlapra kerültek fel jó minõségû fotók a hétvégérõl: WTCC - Monza
...és érdemes a Hi-Res verzióra kattintani, mint ez is: /496 Kb, 2464x1648 felbontás / SEAT - Gené
ühhh..szétírtam magam ma, nagy viták voltak a tegnapi MotoGp utolsó körében történtek miatt.
Ja kicsit kevés volt amennyit képernyõn voltak a Wtcc-sek, de azért jó volt látni õket már újra. Nagyon szépek az Alfa-k, de az egyszem Honda tetszik nekem a legjobban, legalábbis inkább csak Colciago-t lehetett látni. :( A Seat lehetne szebb is, de ha odakever az élmezõnybe akko elnézem neki :DD Azért én Diefenbacher-t nem biztos, hogy elküldtem volna...
Diefenbacher télleg nagyon gyors volt, de szerintem ez a Terting gyerek se lesz rosszabb, ha jól tudom SEAT-kupát nyert, meg már most az edzésen is mindössze 156 ezredet kapott a nagyöreg Rydelltõl.
Viszont azon nem csodálkoznék, ha Alain Menu hamarosan lelépne a kékektõl, ez a Chevrolet csapat egyelõre csak árt a cég marketingeseinek... Na persze a Toyota is így kezdte a F-1-ben, csak hát elég hülyén jön ki, hogy õk a sorozat egyik fõszponzora és az autóikat meg verik még a kis magáncsapatok is.
Apropó GT sorozat, a hétvégén kõkeményen szurkoltunk motorosainknak (nem érdemtelenül és nem is hiába), de a GT sorozat elsõ versenyének rajtrácsán is volt egy magyar, Rácz István a 23. helyrõl indulhatott egy Porsche 996-ossal, természetesen a GT2 kategóriában.
9 autó adta fel a küzdelmet, a Rácz/Venz páros a 19 beérkezett egység közül a 13. helyet csípte el, ami mindenképp nagyszerû idénykezdet.
Én azért megvédeném a finnt. Ezek még a túraautó szakágon belül is egészen speciális autók, hisz kategóriájukban a legnagyobbak és legerõsebbek Európában, amiket meg kell szokni, mint ahogy az egész szériát és az itteni versenyzési stílust is. Ezt bizonyítja az is, hogy a finn lett az edzésen a leggyengébb gyári mercis. Ahogy szokja majd az autót úgy lesz egyre jobb és jobb, én ebben biztos vagyok.
Igazad van végsõsoron, én is ebben bízok, csak valahogy illuzioim voltak az elsõ versenyt illetõen. Végülis Alesi sem kezdte a DTM-et rögtön az élbolyban.
Hát tényleg nem, de végül is versenyt azért tudott nyerni már az elsõ évben is, és szerintem Hakkinen is fog idén, csak addig még néhányszáz km-t le kell vezetnie ebben az AMG-ben
El tudod azt képzelni, hogy MS-t szerzõdteti a Mercedes??? Õk nevelték ki, aztán nyert egy rahedli vb címet a konkurenciának... Az Audi és az Opel meg szerintem egyrészt nem tudja mivel odaédesgetni, másrészt technikailag nagyon sokat kellene még fejlõdniük a Mercedeshez, hogy MS számára érdekes ajánlatot tudjanak tenni.
Amiben én MS-t el tudom képzelni, hogy a WTCC világbajnokságot is elõbb-utóbb be karja gyûjteni, hiszen a Ferraritól azért nincs olyan nagyon messze a gyári Alfa csapat... Más kérdés, hogy én ennek nem nagyon örülnék, akkor már inkább menjen el a ChampCarba és Tracy is meg Vasser is alázza agyon! :)
MS nem biztos hogy bevállalna ilyen nagy falatot:-) Egyáltalán az sem biztos, hogy az F1 után állandó résztvevõje lenne egy sorozatnak. A WTCC-ben én is eltudnám képzelni + LeMans-i 24 órás versenyeken.
Huhh, Le Mans-ba...? Szerinted szeretne osztozni másik két emberrel a sikerben? :) Inkább vezetne egyedül 24 órát ;)
Én egyébként attól félek leginkább, hogy csapatot akar majd alapítani, és akkor biztosak lehetünk benne, hogy nem szabadulunk meg tõle még cirka 30-40 évig...
Sztem nagyon sokan vagyunk, akiknek tele a hócipõje Schumacherrel... Jó, mert gyõzzön, tényleg nyerje meg a vb-t egyszer-kétszer-háromszor, ötször, állítsa be a rekordokat meg minden, de aztán menjen ralizni, meg túraautózni, meg nyerjen le mans-t és indianapolist, champcart meg amit még nem szégyel, de csináljon már valami mást is és legfõkébb: hagyjon már valaki mást is a Ferrariban versenyezni! Pl Trullinak nagyon örülnék, Ascari óta úgysem nyert Ferrarival vb-t olasz pilóta.
Ennek elsõsorban anyagi vonzata van, hiszen minden egyes futammal nagyságrendekkel nõnek a költségek is. Másrészrõl a szériát (részben) az Eurosport tulajdonolja és "rendezi", a csatorna pedig egyelõre megelégszik a tíz hétvégével, hszen a vasárnap délutánok amúgy is nagyon zsúfoltak a programjukban. Persze ha idõvel népszerûbb lesz a széria, akkor biztosan bõvítenek majd, de addig sem kevés az a 20 verseny, csak túl rövidek, nekem az a bajom :(
Olvashattunk ugyebár arról, hogy a ferrari Alonso helyett inkább Raikkonenben gondolkodna. Nos, ez nem lenne számukra valami frankó. Alonso mindenképp jobb, de Trulli, illetve Button is érzésem szerint. Azzal teljesen egyetértek, veled, hogy itt lenne ideje a váltásnak számára. 7 VB cím az 7 VB cím, minek neki még a 8. is? Hameg meglesz neki valami folytán idén is, azt bizony sokra nem fogom értékelni. Fõleg, így, hogy a ferrari annyit tesztel amennyit nem szégyell.
Túl rövidek, mert ha már vb, akkor legalább 15-20 körösek igazán lehetnének, vagy úgy mint régebben, egy rövid sprint futam és egy hosszabb extra verseny.
A hendikeprendszer jó, ez már tavaly is kiderült, hiszen nagyon szoros tudott lenni a verseny és sokan odaértek az elejére a futamokon. A BMW-k és az Alfák nagyon erõsek, ugyanakkor az extra kilók már a köv.futamon fent lesznek, dirk muller 45, thompson 35, garcia 25, priaulx 10, és ugye a 2 muller eredményét az edzésen érdemes lesz figyelni, hisz a különbség valszeg a +45 kg-nak köszönhetõ majd, én ennek a különbségnek a számszerû mértékére leszek nagyon kíváncsi.
Én azt remélem, hogy a Honda mutat valamit majd az év folyamán Mivel az F1-ben a Hondát preferálom, így egyértelmó volt, hogy itt is azt fogomViszont én örülnék, ha nem csak az Alfa és a BMW lenne pariban a gyõzelemért.
Amúgy a Hondának én is örülnék, mert anno még az angol bajnokságban nagyon nagyokat mentek, számomra akkor lettek nagyon szimpatikusak, és a túraautózást is akkor szerettem meg a hondákkal, volvokkal, fordokkal, stb...
...és nagyon jó volt, hogy idény közben odahozták Rydellt, meg is hálálta egy gyõzelemmel. Jó, mert Diefenbacher és Gené is gyors versenyzõk, de a spanyol sajnos nem igazi túrakocsimenõ, a német meg gyors volt, de ritkán versenyzett ésszel és sokat hibázott. Rydell élt a lehetõséggel és akkor nagyon örültem, az jó nap volt! :)
Ugyahogy emlékszem az akkori BTCC-s idõkre. (97-99) Csak sajnos 2000 után meggyengült a sorozat, akkortájt sok márka hagyta el a sorozatot. Ezér' ez a Volvo nem semmi!