ezt colciago az elõzõ versenyen elkövetett szabálytalanságának köszönheti csak, ha akkor nem játszik kamikázét, akkor most az elsõ futamot valszeg õ nyeri... ezért érdemes mindíg sportszerûen versenyezni, és akkor nem kell -10 pozícióval hátrébbról rajtolni...
bezony-bezony asszem Silverstone short-n igen kõkemény volt, túl kõkemény. Mindenesetre szvsz most nagyon megérdemelte volna mindkét futamon az elsõ helyet. A szabályok nekem nagyon tetszenek..legalábbis eddig, most, hogy még külön terhelték az elsõ kerekeseket, most még nem tudom biztosan, de a tabella szerinti súlyozás az nagyon ott van sztem.
osztom a véleményedet minden tekintetben. már tavalyhoz képest is sokkal kiegyenlítettebbek lettek a viszonyok, akkor azért jócskán a BMW dominált, na meg az Alfa. idén a hendikeprendszernek köszönhetõen (is) már felzárkózott a SEAT és a Honda is, és a legutóbbi versenyen például a BMW-k muzsikáltak nagyon gyengén, szal tényleg minden együtt van egy szoros bajnoksághoz és az izgalmas futamokhoz.
Én örülök, hogy végre a Honda (Accord) ott van ahol régebben volt a sportban.
én is, mert így mégváltozatosabb, mégnyíltabb lesz a csata, bár ez egyelelõre ahogy elnézem a Honda részérõ csak 1 autót jelent...
a Chevroletben csalódtam nagyot már akkor, amikor ezzel az idióta típussal jelentek meg a szériában, de így hogy ennyire gáz is az autó, így ez még egy plusz csalódást is jelent, pedig egy jó Chevrolet egy jó kocsival és normális típussal az élmezõnyben, az nagyon jót tett volna a sorozatnak...
Még arra a kínai égésre leszek kiváncsi valami Brillance vagy minek nevezik! A Mitsubishi motoroktól várnak csodát azok is, nem tudom hol élnek. (jó tudom kínában:)
Nagyon jó ez a sorozat, szvsz olyasmi mint motorban az SBK, könnyen beazonosíthatóak az utcán látható autókkal, ezért személyesebbek. Szinte minden autónak szurkolok :)) -Seat-nak a Spanyolsága miatt (most mindegy kié a tulajdonjog), és a versenyzõik miatt. -Honda-nak a név miatt, meg mert gyönyörû az autó sztem, és mert Colciago tökösen versenyzett Mexikó-ban pl. -Alfa-nak az Olaszsága miatt, és mert jók. -BMW-nek a hátsókerék miatt, és mert szeretem a bömöst, meg Müller-éknek külön a tavalyi évzáró verseny miatt :(, Zanardi-nak külön az eszement sportszeretete miatt. - a többieknek is, hogy szoros legyen. :)
Akkor te vagy az ideális WTCC szurkoló! Én csak az alfáknak szorítok már évek óta. Amúgy örülök, hogy válaszoltál a kérdésemre, mármint ugye még régebben kérdeztem ki kinek szurkol. És a többiek?
Láttam néhány rövidebb összefoglalót azokról az idényekrõl. Mármint a kilencvenes évekrõl, de sajnos akkor én még nagyon fiatal voltam, nem néztem ilyesmit, de ha néztem volna se fogom fel mit látok. Viszont jó lenne ilyen versenyeket letölteni valahonnan, mert érdekelnének. Vannak valakinek felvéve régebbi versenyei? Vagy honnan lehet ilyeneket letölteni?
Sajnos nekem sincs felvéve semmi, pedig nagyon kellenének nekem is régi/régebbi versenyek mindenféle kategóriából, de leginkább DTM-bõl és túrakocsiból.
Szal ha valaki tud ilyen linkeket akár ftp/web/torrent oldalakra, akkor az légyszi tegye közzé! Bár nem nagyon hiszek benne, hogy léteznek ilyen archívumok bárhol is.
Egyébként szerintem a WTCC-nek is jót tenne, ha tudnának hozni a sorozatba nagy neveket, mint ahogy a DTM-ben is van egy Hakkinen, egy Alesi, egy Frentzen, itt is lehetne pár olyan név, akikre felkapják a fejüket a szakághoz még nem nagyon értõ nézõk.
Hát mondjuk az igaz, hogy leginkább túrakocsi-menõket igazoltak a gyárak és kevésbé sztárokat, de lehet hogy mi így jártunk jobban. Nem szívesen látnék a sorozatban olyan sztárocskákat mint a mostani F-1-esek, bár a régiek közül jöhetne pár rutinos favoritom, mint Herbert, Lehto vagy Pirro, de õk máshol nyomják...
1. Dirk Müller GER 47 2. Fabrizio Giovanardi ITA 45 3. Andy Priaulx GBR 42 4. Antonio García ESP 39 5. Gabriele Tarquini ITA 38 6. Rickard Rydell SWE 33 7. James Thompson GBR 32 8. Augusto Farfus jr. BRA 29 9. Jörg Müller GER 27 10.Peter Terting GER 17 11.Jordi Gené ESP 12 12.Jason Plato GBR 10 13.Alessandro Zanardi ITA 6 14.Tom Coronel NED 5 15.Robert Huff GBR 3 16.Roberto Colciago ITA 3 17.Nicola Larini ITA 2
Manufacturers' Championship:
1. Alfa Romeo 129 2. BMW 129 3. Seat 98 4. Chevrolet 32 5. Ford 2
Ahogy elnézem még elég sokan nyerhetnek, de azt nem gondoltam volna, hogy Giovanardi lesz leginkább versenyben az idei világbajnoki címért az alfák közül.
Nincs ebben semmi furcsa. Az egész mezõnyben talán neki van a legnagyobb rutinja miközben ugyanolyan gyors és kemény a pályán mint régen. Más kérdés, hogy az elõzõ években nem igazán rá volt kihegyezve az Alfa csapata, így neki is a bajnokjelöltet kellett segítenie. Lehet idén másként lesz, ki tudja...
Ez a gumi atomjó! Télleg képes voltál elcipelni??? Na persze én is bevállaltam volna! :) Egy igazi fanatikusnak legyen otthon egy-egy skalpja, bármi is legyen az!
utcain egy Lamborghinié volt a legnagyobb amit eddig láttam, valami csóró szerb gyereké volt a gép, azok 295-ös gurigák voltak és totál leképedtem tõle, ez meg még annál is brutálabb, szal ez csak így belegondolva is sokkoló :)
a motorsport pont com-on amúgy vannak nagyon állat képek minden kategóriából, így a pueblai versenyekrõl is, mint ahogy a legutóbbi frissítések egyike az SCCA GT/túrakocsifutama is, ebbõl 1-2 fotó: (felhívnám a figyelmet a szponzornak kijáró helyre a festésen...)
...egy régi ismerõs Amerikából, Max Papis...
...és a mezõny talán legszebb autója:
mi ez a pangás már napok óta...? most olvasom, hogy jön egy dán Peugeot csapat Ayarival, ami elég biztató egy 2006-os vagy 2007-es gyári Peugeot team létrehozása szempontjából, szal még a végén õk is idetévednek, ami nagyon jó lenne!
sztem azért a linkség mert nyár van :) Még a futamokban is megnyilvánul, ha azt nézed, hogy pl. májusban 3 futam is volt, addig most nyáron 1hónap telik el a futamok közt.
hát ja, iagazad lehet... ha el tudtam volna menni nyaralni, akkor valszeg nekem se tûnt volna fel, hogy nem pörög a topic :) sajna idén nem jött össze :( viszont az tény, hogy elég kevés ez a tíz versenyhétvége... nagyon késõn kezdõdött az idény, rövidek a versenyek és mint látszik a sfutamok közti szünetek is hosszúak :( nem mondom, hogy 36 hétvége kellene mint a nascarban, de 36 futam 18 hétvégével szerintem beleférne - mint ahogy a pontozás is lehetne barátibb (ha már itt tartunk) hogy a nascarhoz hasonlóan mindenki kapjon pontokat és 8-tól lefelé is érdekesek legyenek a párharcok.
igen,ez igaz, nekem is tetszik, hogy a Nascar pontozás sok esélyt ad. Nagyon kitalált egy rendszer az, a bónusz pontokkal együtt. Wtcc-ben is pontozhatnának tovább. De ez igaz szvsz az F1-re is... sõt oda még inkább, mert Wtcc-ben megvan az esélye, hogy a sok lökdösõdésben a tabellán vki olyan jól járjon, ahogy egyébként a technikája, és talán a tudása nem tenné lehetõvé, de az F1-ben nincs igazán test test elleni harc. De Wtcc-ben is ha csak 2 hellyel pontoznának tovább, az pont emelné a középmezõny értékét. Nagyon kiváncsi leszek Spa-ban mi lesz, remélem a Seat megint meglep minket mint tavaly, és a Honda is átmenti a Mexikóban mutatott formáját.
pedig elõbb vagy utóbb változtatniuk kell a rendszeren, mert egyre több gyári csapat érdeklõdik, akik kézzelfogható/összehasonlítható eredményeket szeretnének...
én pár szabályt alaposan megváltoztatnék már most: - hosszabb versenyeket, kb 1,5-2 órában (elég 1 futam 1 hétvégére) - több versenyhétvégét (18-20 simán lehetne) - a hendikep rajtlista 1 futamos hétvégenként eleve mellõzhetõ, csak extrasúlyok legyenek, de azok is csak versenyen, az idõmérõn ne - legalább 15 versenyzõs pontozás mint a moto gp-ben, vagy a teljes mezõny mint nascarban - kötelezõ kerékcserék, esetleg külön tankolásokkal - a felvezetõ autó többszöri bejövetele (reklámlehetõség a tv csatornáknak, + boxkiállási lehetõség, + összehozza a mezõnyt)
...tudom, hogy ebben nagyon sok amerikai szabvány van, de az elmúlt évek/évtizedek az amcsik igazát mutatják, míg az európai kiírások/sorozatok leginkább csak szenvednek, élükön a F-1 futamokkal...
senki nem nézte ma a futamokat? végül is az enyhén szólva is õrült második versenyen D'Aste kapott 3 sec büntetést a kanyar levágásáért és így elúszott a gyõzelme. hozzáteszem, a második helye megmaradt, és egyébként is teljesen korrekt ítélet született, hiszen a balesetet csak így tudta elkerülni, viszont a második helyre mindenképpen bejött volna.
dehonnem :)) Sajna nagyon semmi váratlan nem történt :( Seat-k nem virítottak, sem semmi.. Alfa-Bmw volt mindkét futamon, egyszem Honda sem tudott feljönni, Chevy-k nem nyomták rosszul, de igazán csak a körülményeknek köszönhették a helyeket (bár persze ez mindig így van :) ) Mindenesetre csak a Bömös, és az Alfa, mindkettõbõl a gyári volt meggyözõ szvsz. Az esõ kevert egy szépet a másodikon, fõleg az Eau-rouge-ban :)))
a seatnál valamit nagyon elbénáztak, ennyire azért nem rossz az autó, hogy a privát-seat is agyba-fõbe verje õket a versenyeken... :( nagyon várom már az új gép bevetését!
az alfa és a bmw évtizedes tapasztalatait pedig valszeg nem 2-3 év alatt hozza be a seat és a chevrolet sem, viszont utóbbi 2 gyár még így is hatalmas lépéselõnyben van a fordhoz és a peugeothoz képest... a honda más tészta, 1 versenyzõre nem lehet profi csapatot építeni egyetlen bajnokságra sem, így nagyon hiányzik még legalább 2 állandó honda, 2 rutinos és jó versenyzõvel.
Laffite vzz..:)))) csak ketten nézzük ezt a sorozatot...:DDDDD pedig vannak még arcok, itt is-ott is, csak szét vagyunk hullva.. na mindegy..ez úgysem jelent semmit, én azért nézem mert tetszik, ide meg azért írok, mert van mit. fõleg veled lehet is témázni érdemben.
Na szal ja,...várom én is a friss Seat-ot, és fõleg nagyon drukkolok a Honda-nak. A Bömösök, meg az Alfa-k meg csak had vívjanak.. azért az elsõ befutó nem volt semmi :DDDDDD
...hát igen, egyelõre nem tolongunk, és remélem ez nem a szakág népszerûségét tükrözi, mert jó lenne ha nem az egykori ITC sorsára jutna a sorozat, hanem tényleg kifejlõdne valami nagy tradíciókkal rendelkezõ sorozat komoly gyári hátterekkel és rajongói háttérrel, úgy mint ahogy a DTM-ben is létrejött a hosszú évek alatt.
Történelmi gyõzelmet aratott a túraautó-világbajnokságon (WTCC) Alex Zanardi, aki korábban a Formula-1-ben is versenyzett.
A 39 éves pilóta 2002-ben olyan súlyos balesetet szenvedett az egyik versenyen, hogy amputálni kellett mindkét lábát, ennek ellenére most megnyerte az oscherslebeni futamot.
Zanardi korábban két IndyCar-világbajnokságot is nyert."
néztem nagyon keményvolt.. és zanardi le a fejjel elõtte , megigérte és ma sikerült neki
Én csak most tudtam megnézni a versenyeket, mert vasárnap még nem voltunk itthon. Sajnos az Alfa megint nem volt az igazi és szerencséjük sem volt. Már egyre kevésbé hiszem, hogy meg tudjuk nyerni a bajnoki címet, nagyon nagy fordulat kellene hozzá.
A hivatalos oldalról sajnos nem lehet képeket beilleszteni, nem tudom mire jó ez az irigység.
Az jó, a forma-1esekre úgyse lehet számítani és a hozzáállásuk sem mindíg barátságos, ezt már megfigyeltem. Majd én is próbálok többször itt lenni, de sajnos elég keveset vagyok itthon.
Jól van na, elfelejtettem mondani, hogy tisztelet a kivételnek! Egyébként igazam van vagy nincs? 1: Eddig senki nem nézett be ide a F-1 topicból. 2: Ahányszor csak benéztem a F-1 topicba mindíg valami veszekedés folyt és rosszindulatú megjegyzések röpködtek egymás felé.
én nemtudom tavaly óta rendszeresen nézem a futamokat ide nemirtam eddig tény de az nemazt jelenti hogy nemkedvelem ezt a sorozatot ( de nagyobb is az élet az f1 topicba ) fórum vitákra !is! van nemde..
Vitázni jó dolgokról jó dolog mert az még beszélgetésnek számít avagy véleménycsere, csak amikor a fanatikus hívõk elõbb egymás kedvenceit szapulják aztán meg egymás torkának esnek az már nem nekem való. Ezért nem is nagyon olvasgatok már bele. Viszont az jó, hogy van külön McLaren topic mert õket mindíg szerettem! Így hogy nincs Alfa Romeo a Forma-1-ben (húsz év után már igazán visszatérhetnének!) így általában nekik szurkolok. Szerencsére a WTCC-ben nem áll fent a veszély hogy kivonulnak, jó lenne megnyerni az elsõ világbajnokságot!!!
Szeretettel várunk mindenkit mindenhonnan, függetlenül attól, hogy melyik szériában kinek milyen elánnal és mentalitással szurkol, a lényeg hogy a túrakocsi versenyek, max dtm legyen a téma, szal mindenki és minden egyaránt belefér...
Az alfások ezt már hozzák, de a többi helyezesért izgalmas lehet, fõleg a nyolcadik helyért...
ez nagyon durva, én még ilyet nem láttam, 3 defekt az utolsó körre ugyanarra a kerékre... ami az alfásokat illeti, a lehetõ legtöbbet hozták ki a dologból, mert így az élrõl indulhatnak a második futamban, csak az a kérdés mennyire sérült a futómû, fel tudnak-e állni a gridre...
Sziasztok. Én csak az elõbb értem haza pedig rohantam. Négy Alfa volt az élen mikor bekapcsoltam a tévét erre rögtön kiesik belõle kettõ! Hát nem hoztam nekik szerencsét. El tudnak így még indulni a második versenyben?
Nem tudni, attól függ mennyire sérült a futómû, nagyon nagy javításra nincs idõ, mert nem lehet kikésni a rajtprocedúrából, akkor csak a boxból tudnának elindulni, annak meg nem sok értelme van, ahhoz rövid a verseny.