hááát..az F1-ben sincs mindig 2kor (most hétvégén sem), csak a Magyar keradó ilyenkor ismétli mert ebben az idõpontban jó a nézettség. :) Tehát itt is alkalmazkodnak a helyi viszonyokhoz/idõhöz. Ha megnézed a versenyhelyszíneket, akkor nagyjából lehet látni hogy hogyan mozog, viszont az megint más dolog hogy az Eurosport hogyan adja..van hogy nem adja élõben, hanem amikor befér nekik..van hogy nem is adják :( Na szal a lényeg hogy nincs fix idõpontban WTCC futam..vagy én nem tudok róla.
A WTCC mindig ugyanakkor kezdődik, legalábbis az európai futamok és tavaly a Jurósport szinte mindegyiket leadta élőben, még az esti Mexikói futamot is, általában 15-kor kezdődik, rajt azthiszem 15:15-kor.. Vagyis, volt, hogy az első futamon csak felvételről adták, de azt is párperces késéssel, szóval elég stabilan adják azért :)
amíg az LG nyomja a pénzt addig közvetítik biztos :)
:) alapvetõen tapasztalat, hogy így van :(. helyi viszonyok szerint adják pl: #398 Nem mindig adják: #345, #225, #178, #96 De egyre jobb a nézettsége, szal ha minden jól megy, akkor megérjük hogy szépen adják majd. Ott van pl. még egy sikeres egy nap két futamos bajnokság a SBK, néha a hajam tépem hogy miért nem képesek mûsorba rakni az Eurosport-nál, az hagyján hogy vmelyik futamot lespórolják, de még csak meg sem ismétlik...pedig a nézettsége megvan...vagy átrakják az Eurosport2-re, ami nekem meg nincs :(
Nahát lezajlott a qual. Nem rossz..nem rossz, Bmw-k, Seat-ok, Alfa-k elõl, Chevy hátul :( Kiváncsi leszek a háziversenyekre...ez most fõleg a Seat csapatokra érvényes talán leginkább :)
Király, hogy visszatért Morbidelli is
hú én nem is tudtam, hogy már futam lesz holnap... de így mégjobb :)
Apr 2 ITALY MONZA Apr 30 FRANCE MAGNY-COURS [TBC] May 21 GREAT BRITAIN BRANDS HATCH [TBC] Jun 4 GERMANY OSCHERSLEBEN [TBC] Jul 2 BRAZIL CURITIBA [TBC] Jul 30 MEXICO PUEBLA [TBC] Sept 3 CZECH REPUBLIC BRNO Sept 24 TURKEY ISTANBUL Oct 8 SPAIN VALENCIA Nov 19 CHINA MACAU
inkább az utóbbi, a BMW már egy kicsit sok lenne az utóbbi évekre... vagy ha már nekik "kell" nyerni, akkor az olasz-spanyol-angol kocsik közül valaki, a 2 német nem igazán a szívügyem :)
Alex sajnos nem esélyes, de ezt most megszavaztuk! :) Mindjárt kezd a futam!
Azért ez az idény nem lesz semmi így az elsõ futam alapján!!! Nagyon erõsek lesznek a SEAT-ok, és ennek én nagyon örülök, legalábbis tavalyi önmagukhoz képest sokkal gyorsabbak. A Honda sajnos csalódás, nagyon kellett volna nekik egy igazán jó versenyzõ...
Az Yvan Müller nagyon komoly, én neki drukolok idén !!! Tavaly is jól nyomta BTCC-ben ,Ott õ volt a kedvencem, most már itt is õ.
Én is szurkolok neki. Nagyon komoly volt az a két elõzés, amit a 2 SEAT Dirk ellen mutatott a belsõ íven!!!
4 BMW ütötte ki egymást, lehet nem fogják õket megdícsérni... Hatalmas verseny volt, jó idény lesz, ez már biztos!!! Szegény Alexnek nem jött össze, kár érte...
Jó is volt bizony. Majd legközelebb összejön a Zanardinak is remélem. Yvan Müller vezeti a bajnokságot!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nagyon jó futamok voltak, meglepett, hogy milyen sokan indultak, pedig néztem a nevezési listát, de ahogy ott megtöltötték a hátsó egyenest az szép volt :)
A Balzani srác jól ment a végén nagyon, mindig elfékezte magát, ezért tudott előzni.
Meg Menu is mekkora volt a végén áááá..
Imádom a WTCC-t
Sajna nemvoltam itthon és nemláttam :/... aki esetleg tud majd valami felvételrõl amin megnézhetném szoljon.
Újonc nézõ vagyok még. De hogy ennyire nem figyelnek egymásra, mellettem van, nem baj majd lesz valahogy, legfeljebb kiesünk, törünk, zúzunk. Autóverseny??
agresszió:) ez ilyen, test-test elleni harok mennek keményen.
Sok a hiba?? tényleg :) Ez kasztnis verseny, és mindig így volt,...a BTCC-ben talán még 'ígyebb', pl. Dirk Muller (két évvel ezelõtt Jörg is) kétszer bukta el a bajnokságot lökés miatt, és egész jól viseli. :) NAgyon jó volt mindkét futam, fõleg a második Én szinte mindnek drukkolok, talán Thompson, Priaulx, Menu-nek kicsit jobban, és persze a Honda-nak. :) Amikor Yvan Muller elment Balzan-nak, akkor nagyon féltem hogy a célegyenes végi féktávon eltolja Balzan Muller-t, mert feszt keresztben érkezett meg a sikánra :))) De nem tolta le Nagyon szép futam volt, sajnáltam hogy Priaulx kiesett a másodikon :(, de ez van. Jó volt nagyon, nagyon jók voltak a Seat-ok, és ez az a pálya volt ahol benézhetõ hogyha nem szerepeltek volna jól...de jól szerepeltek, meg is lepett, pl. mikor Yvan kiment a Bímer mellé a célegyenesbe (2.futam), akkor kicsit furcsáltam is hogy miért erõlteti, hisz uis lenyomja a Bmw erõbõl...de nem, mellette maradt és féktávon befejezte az elõzést, nagyon szép volt.
hiba??? ne hasonlítsd máshoz légyszi, ez túraautó, ez errõl szól... máshogy nem lehet elõzni csak ha bevállal dolgokat az ember, mert itt nincs boxtaktika meg ilyenek, csak autóverseny - és igen, ez autóversenyzés, itt egymás ellen versenyeznek és nem az óra ellen, mi ezt szeretjük, mások meg "azt", de nem a "törünk-zúzunk" hozzáállás miatt szerzõdtetnek versenyzõket, ezt elhiheted nekem, viszont itt van verseny, és ahol van verseny ott hibáznak is... aki szereti nézi, aki nem szereti az nem nézi, ennyi.
azt hogy érted, hogy szakmai szemmel? Te is versenyzel...? én nem, de 15 éve figyelem a túraautóbajnokságokat, ezek ilyen versenyek, ezért nem unalmas és egyhangú... a BTCC például mégkeményebb, és van még jópár nemzeti bajnokság, ahol mégdurvább dolgok is vannak.
én is padlót fogtam, amikor a kis SEAT lenyomta a bömöst az egyenesben, és állítólag még nincs is kész a spanyol kocsik új erõforrása, na ez a nem mindegy... és sajnáltam a Hondát, kiábrándító volt az idei premierük :(
gondolom hallotad amikor mondták hogy idén sincs Haonda támogatás...sõt talán kevesebb mint tavaly,...Colciago-t pl. azért nem tudták megtartani mert nem hozott pénzt a csapathoz. :( Szal itt tart a Honda :( Kicsit elégedetlen voltam a Bmw-vel is, 4hengeres lett a versenyautó. De semmi sem számít, nagyon örültem a Seat-nak, és annak is hogy a 2. futamon odakeveredtek a Chevy-k is. Az elsõ futamon de dúrva volt mikor elfékezte magát asszem a rajt után az egyik Alfa, és teliberakta a márkatársat..hííjjj..sajnáltam õket de azért vigyorogtam, mert annyira megblokkolta az autót, hogy bamm csak csúszott bele a zavarosba,..és pont egy másik Alfa-t vitt el. :) :( Sajna nem indult el a videóm, és most nem biztos hogy jól idézném fel a szereplõket így nem tudok neveket mondani, remélem majd meg tudom nézni újra. Pl. zavaros nekem a két Bmw kiesése is a 2. futamon, mert sztem Dirk Müller volt belsõ íven, mellette egy Seat, és kivûl volt Priaulx, és sztem õ full vétlen volt (már amennyire egy WTCC futamon vétlen lehet vki), a Magyar szakértõ srácok pedig úgy emlegették az esetet hogy Priaulx lökte rá a Seat-ot Müller-re és onnan indult az eseménylánc...nem emléxem pontosan, és ez a vacak videó sem indut el vmiért:(
jaja, legkülsõ íven autózva és kifelé sodródva elég nehéz befelé lökni valakit, nem úgy belsõ íven autózva és kifelé sodródva, ez egyszerû fizika... Az említett Alfa nekem úgy rémlik Tavano volt...
Tényleg nem értem a Hondát... Erõlködnek a F-1 mezõnyében, ami 1000szer többe kerül, itt meg nem képesek egy félgyári csapatot kiállítani 2 jó versenyzõvel... ennek így nem sok értelme van
ma reggel 8:30-kor ismétlik a 2.futamot, majd most felveszem, mert jó volt. Monza-ra, idénnyitó versenyként eddig csak a csimbumra emlékszem..meg pár nagy fékezésre a sikánokra érkezvén,..de sztem alapvetõen döngetés jellemzõ, meg a törések (Alfa-k pl. pfff :))) ). Pl. nem is emléxem olyanra mint amit most Yvan Muller csinált asszem kétszer is, hogy olyan jól helyezkedett az elsõ Lesmo után hogy elõzni tudott a második Lesmo-ra érkezve..és ráadásul elég simán ha jól emléxem. Kiváncsi leszek hogy az elsõkerékzabáló pályákon hogy bírják az új Yokohama gumik a Seat-on...meg persze a többi fwd-n is.
Hát igen..én kedvelem Sato-t (nem vagyunk túl sokan ), De pl. A Super Aguri csapat helyett simán inkább a WTCC-t nyomnám,..meg idehoznám akkor már Sato-t is, majd itt megnevelik :))))) kicsit off persze, de azért ott a lényeg, ami ide is bõven igaz. Frentzen: „A DTM-ben teljesen más törvények uralkodnak, mint a Forma-1-ben. Az autók kétszer olyan nehezek, a motor fele olyan erõs és nincsenek elektronikus segédeszközök. És itt a szoros csaták is sokkal gyakoribbak. Gyakorlatilag az egész verseny alatt csak milliméterek választanak el az ellenfeleidtõl és senki nem áll kesztyûs kézzel a másikhoz. Tulajdonképpen ez sokkal inkább autóverseny, mint a Forma-1.” (nem nagyon szoktam lapokról linkelni, de most egy kicsit :) )
Nah, már javíthatok is :))) Igaza volt a két közvetítõ srácnak, én felcseréltem a két Bmw-s versenyzõt, Priaulx volt belsõ íven, mellette egy Seat, és külsõ íven volt Dirk Müller...az hogy a baleset hogy történt azt nem láttam tisztán, de valaszeg az van amit mondasz Laffite, hogy belsõ ívrõl volt a kiskocc..ami annál a sebeségnél pont elég volt :( és ezért Dirk is kiesett :( vmint nem a Lesmo2-ben voltak jók a Seat-k, hanem az elsõ Lesmo bejáratára érkeztek, vagy inkább a sikán és a lesmo között gyorsultak nagyon jól. Balzan , amikor féltem hogy eltolja Yvan Muller-t a célvégi sikán féktávján, az akkor volt mikor Zanardi és Farfus közt volt a kontakt..amibõl aztán Zanardi fel is adta a futamot. :( ..na de õk koccantak, mögöttük meg Balzan egy skandináv flikkel érkezett a sikánra , tekeredett az autó füstölgõ kerékkel :)) Yvan Muller-t nem tolta el, de a Seat-l ütköztek keményen.
nem hibák ezek nagy része, hanem inkább senki sem enged :))
Az lehet, szerintem akkor én is felcseréltem a két BMW-t, ugyanakkor arra már kevésbé tudok magyarázatot adni, hogy a szendvicsben lévõ SEAT hogy tudta megúszni azt a kalandot... Valami trükkje biztosan volt. Az, hogy a SEAT-ok egy régi fejlesztésû motorral egy ennyire gyors pályán is versenyképesek, az mindenképpen biztató a bajnokságot tekintve, ugyanakkor kicsit féltem is õket, mert a 6 gyári autójuk közül minimum 3-4 versenyzõ szeretne bajnok lenni, szal nehogy az legyen mint az Alfánál volt, hogy egymást törik majd! Na persze a BMW-nél ez már most folyamatban van :)
Nagyon egyszerû, a két bmw nagyjából egyenlõ erõvel tolta két oldalról a seat-ot. A csákó kicsit elvette a gázt így a kicsit elõrébb kerülõ priaulx hátulját érte el a jobbra tartó seat. A seat húzta tovább jobbra, priaulx elindult balra aztán kész, a bmw átvágódik a seat elött.
visszapörgettem, megnéztem, sztem: Thompson volt a Seat-os a szendvicsben, és úgy történt az ütközés hogy Dirk Müller szûkített az íven,..belül volt Priaulx, õ nem csinált semmit, tartotta az ívet, Thompson vigyázott Priaulx-ra, külsõ íven Dirk, és Dirk kicsit szûkített az íven, ezzel nekikoccolt Thompson-nak, Thompson úgy ment neki Priaulx-nak ahogy TomiEvo mondja, Priaulx átpördült Thopson elõtt, és kicsapta Dirk Müller-t magával együtt a bukótérbe. Sztem teljesen sima versenybaleset..annyira szorosan voltak, mivel elõtte Zanardi megtámadta Farfus-t a célvégi sikán féktávján, és a sikán kivezetõ ívén Farfus behúzta az autót Zanardi-ra, mert Zanardi nem volt rossz pozicióban a belsõ rázókövön, ezzel õk megtorpantak, a mezõny rájukfutott, és így alakult ki a Priaulx-Thompson-Müller szendvics.
Farfusnak hatalmas mákja volt, hogy pályán tudott maradni
bezony, és szépen megnyerte a futamot :) De azért szép volt Zanardi is...piszok nagy vezetési/versenyzési tudása van...pedig tuti hogy nem anniyra agresszív mint a balesete elõtt, vhogy látszik rajta hogy általában akkor rakja be az autót ha meg tudja csinálni, és a legtöbbször mások miatt esik ki...amikor meg saját hibából, akkor meg ott van hogy annyi bizgentyû ott van neki a kormánynál,...nehéz még belegondolni is hogy micsoda meló neki rámenõsen, gyorsan de precizen az élvonalbeli tempót autózni.
Én nem tudtam megnézni újra, azért írtam amit írtam. Hasonló esetben, Tompson helyében ugyanígy tettem volna. Zanardi sztem nem az agresszivitásából vesztett, csak tényleg a sok bizgentyû miatt amit használnia kell, nem lehet mindenhol úgy menni, ahogy szertne.
Alex esetében nekem is ez a véleményem. Mindíg keményen vezetett már a balesete elõtt is, és baleset ide vagy oda, egy versenyzõ stílusa nem változik meg soha. Ezzel az átalakított autóval egyszerûen nem lehet ugyanazt megcsinálni mint a többi kocsival, mert kb 4 kezének kellene lenni, hisz közben kormányozni is kell, amit ilyen szitukban akárhogy is nézzük, de két kézzel kell markolni, különben hamar a parton köt ki az ember, szal ilyenkor tuti hátrányban van, de még ezzel együtt is mennyire gyors tud lenni!
csak a mnásodikat láttam de nagyon kellett már ez:) húúú eszméletlen jó volt, volt minden...
sajnálhatod, hogy lemaradtál az elsõrõl, mert az is hasonló kemény volt, nem kímélték egymást a fiúk... összefoglaló/ismétlés még lehet lesz a héten, nem néztem a mûsort...
A régi futamook megvannak valakinek? Még amikor elindult ez az egész ETCC néven, akkor még a Hungaroringen is ment, na akkori időkből pár futamot megnéznék. Esetleg képek is érdkelenének ha vannak :)
jaja, hat éve itt nálunk Morbidelli egy BMW-vel kétszer is lealázott mindenkit... sajnos nekem semmi anyagom nincs régrõl, viszont képeket még itt-ott lehet találni a neten
cikk 2002-bõl: Jövõre tehát a BMW és Alfa dominanciájú ETCC (European Touring Car Championship) a svéd márka nélkül fut. Egy 2003-as versenyautó kifejlesztése aránytalanul sokba kerülne a Volvónak a várható eredmények tükrében.
Azért a Ford szépen eltűnt erre a szezonra...
Magát a gyárat nem érdekli egyik túraautó sorozat sem, privátok meg nem erõlködnek vele, mert igazából nincs is olyan típus, amivel érdemes lenne próbálkozni, amikor ott vannak a bevállt BMW-k, SEAT-ok, Alfák, inkább azokra építenek csapatot.