epp ideje! ha mar felvasaroltak az utobbi ?0 evtizedben az osszes alternativ energiaforrast kutato programot hogy benzint kelljen hasznalni! allitolag a mekdonalc megallapodott a gm el (meg regen) hogy utak melle rakjal a mekit hogy a autosok ott egyenek. vagy vmi ilyesmi. ha valaki tudja hogy mi is volt ez akkor vilagositson fel plz!
Azt a sok miiárdot amit fegyverekre költenek,s annak kikisérletezésére,azt befektetnék a hidrogén autó fejlestésébe és a környezet javitására,talán sokkal elöbbre jutnánk.S talán nem kéne félni a környzeti változásoktol,s annak következményeitöl!!
Ahhoz, hogy ezek a hidrogénes cuccok elterjedjenek, a benzin árának 1500 Ft fölé kellene mennie, az pedig elég durva.
És mi van az MDI CAT-tel??? Ott nem olvastam hátulütõt, hacsak nem a 200km-es limitet. Gondolom 3x annyi tartállyal megoldható a 600km, és máris egyenértékû a benzinessel!
talán a mcdrivera gondolsz termentor? a szörnyû az egészben h a technika mûködõképes, ugyanúgy mint a napelemes/villamosáramos autók, de szerintetek az olajtõkések hagyni fogják, h kivegyék kezükbõl a megélhetést? õk csak mégg több pénzt akarnak, de a világnak szüksége lenne egy ilyen reformra. szvsz.
Nekem csak az a kérdésem, hogy ezen üzemanyagcellák megtöltéséhez, a hidrogént valahonnan szerezni kéne. Nem? Tudtommal a Hidrogénatomok meg nem rohangálnak errearra. Tehát valahogy elõ kell állitani. Vízbõl persze kinyerhetõ (meg biztos ezer módja van a H elõállításának) de az energia befektetést igényel. NEM? Az energiát meg honnan szedjük? Szén-, olaj-, gáz-, atom-erõmûvekbõl. Tehát ugyanugy környezetszennyezõ mint eddig az OTTO/diesel motorok. Valaki világositson fel!
(A minimális mennyiségû -és jó drága- megújuló energiaforrásokat most hagyjuk)
Az alternativ energiaforrasokat javareszt az olajmagnasok finanszirozzak. Nem hulyek ok sem. Igy a kezukben marad az energiaforras piac...
Az egész onnan ered, hogy a második világháború után (amin Amerika kicsit megszedte magát, mivel tömegével szállított Angliának és Franciaországnak szállítójármûveket, gumiabroncsokat stb.) az USA-ban a benzin ára iszonyúan és tartósan lesett. A tömegközlekedés drágább volt, mint autót venni és használni, ezért tömegével jelentek meg autók az utakon. Persze élelmes emberek egybõl létrehozták az elsõ igazi autós kajáldákat (az autós nem száll ki, csak rendel, fizet, odébbgurul és zabál). A probléma az volt, hogy a kaját nem tudták elég gyorsan elkészíteni. A McDonald fivérek szintén ekkor hozták létre az elsõ McDrive-ot, de õk okosak voltak: kirúgták a szakkpézett munkaerõket és bevezették a gyorsétterem fogalmát: betanított munkások futószalagszerûen gyártyák a kaját. Mindenki csak egy fázist csinál. Ez önmagában még nem volt siker, ám egy (a neve nem jut eszembe, de õ alapította a McDonalds Egyetemet, ahol felsõfokon oktatják a "hogyan kopaszd meg a vevõt a gyorskajáldában" módszert) élelmes de annál csóróbb ügynök lecsapott a módszerre és megvette a franchise jogot 1(!) dollárért a McDonalds fivérektõl. Õ szerzõdött le késõbb a Disney-vel és a benzinkutakkal, autógyártók egy részével a McDriveok telepítésérõl és támogatásáról. Az "M" betû ezért kerül magasra mindenhol és ezért rikító sárga: az USA-ban nagy távolságok vannak kisebb városok alacsony házakkal épülnek: cél, hogy bárhonnan lehessen látni, akár 5-10 mérföldrõl is. A Disnery-rõl is meséljek szépeket? :-)
Ez is egy igaz. Mint ahogy az is, hogy a súrlódó, forgó, mozgó alkatrészek az autókban kenésre szorulnak. A kenõanyagok pedig szintén nem környezetbarátak. Ergo önmagában a hidrogénmeghajtás még csak a kezdet, de ugyanakkor értékelendõ (még ha tisztán üzleti alapokon is hozták meg a döntést), hogy az egyik legnagyobb autógyártó végre nekilátott egy ilyen projektnek.
Walt Disney sem a rajztudásáról volt híres, sokkal inkább a szervezõkészségérõl és arról, hogy minél gyorsabban, minél kévesebb munkával szeretett volna meggazdagodni. :-) A Disney birodalom is azon alapszik, amin a McDonalds: az olcsó, szakképzetlen munkaerõn. Persze némi tehetség ehhez is kellett, és magát a fantáziavilágot Disney álmodta meg, de az egyes képkockákat(!) külön grafikusok készítették, akik szó szerint éhbérért dolgoztak kezdetben. A rajzfilmek bejöttek (hiszen Disney gondosan olyan témákat választott, amik tuti sikerrel kecsegtettek és régóta népszerû mesék voltak: pl. Hófehérke), Disney pedig a józan paraszti ésszel kezdte el marketing hadjáratát, akárcsak a McDonalds. A legnagyobb ötlet: a szülõk pénztárcájához a gyereken keresztül vezet az út. A gyerekének az ember nehezebben mond nemet, mint a józan eszének. Külön szemináriumokat szerveztek arra, hogy a gyerekek milyen fokozatokban "nyaggatják" a szüleiket és hogyan tudják a szülõket minél gyorsabban a gyereken keresztül költekezésre bírni. A McDonaldsnek és a Disney-nek is óriási buli volt az elsõ Disney Park: a McMenükbe Disney figurák kerültek, és az amcsik vásároltak. a gyerekeknek gyûjteni kellett a figurákat, még akkor is, ha a McMenü a kukában landolt. nem beszélve a rengeteg apró, olcsó játékról és hasznavehetetlen dologról, amit a gyerekre rásóztak és leapasztották a családi kasszát. Disney rajongott az ûrkutatásért és ûrutazásért és mint minden kezdetben csóró, majd hirtelen meggazdagodó ember a technikai újdonságokért úgyszintén. Olyannyira, hogy a második világháború után az USA-ba menekült egykori náci mérnököket és tudósokat támogatott. Sajnos azon emberek közé tartozott akik maximális mértékben tagadták a WWII borzalmait.
Ez a hidrogénmeghajtás nem egyéb, mint a korábbi, szintén csak kísérletként alkalmazott akkumulátoros autók leváltása. Az eddigi savas mittoménmis akkumulátor helyett hidrogéncellát raknak az autóba, ami egyrész könyebben, gyorsabban újratölthetõ, másrészt több energiát tud tárolni. Ahogy arra azonban Focew rámutatott, ez nem ettõl fog hirtelen kitisztulni a levegõ, mert nem történik egyéb, mint hogy az eddigi benzinégetés helyett az erõmûveknek kell majd nagyobb teljesítménnyel mûködni (nem egy autót kiszolgálandó persze). Vagyis a környezeti válság megoldását nem ez jelenti, hanem azok az újgenerációs nukleáris erõmûvek, amelyek remélhetõleg a jövõben épülnek. A régi benzines autókat persze nem tölthetjük fel a környezetkímélõ erõmûvek áramával, ebben rejlik ennek a hidrogéntárolásnak a nagyszerûsége.
majd csak hidrogént kell otthon hamísítani aztán lehet hackelt autóval ingyen furikázni :)
Elég érdekes lesz majd újra szmogmentes városokban élni. (Talán megáll majd az asztma rohamos terjedése is.)
Lehet hogy a szmoghoz szokott városi tüdök nem vennék be a tiszta hegyi levegõt és elõjönnének addig ismeretlen betegségek.
ja már megtetted ugy hogy mindegy esetleg NASA? vagy vmi másrol? :D
Teljesen igazad van ! Ezért fejlesztik gõzerõvel a fúziós energiát felhasználó technológiát, amely nem kis kihívás. A fúziós energiaforrás bõven kellõ ideig képes lesz ellátni az emberiséget energiával! Ha kombináljuk az üzemanyagcellás technológiával a fúziósat akkor már szinte "csak" a szemétfeldolgozásra, víztisztításra valamint az erdõk írtásának csökkentésére kell koncentrálnunk!
nemfogják kiengedni az olajmágnások a kezükbõl az irányítást egészen 2008ig, mert ekkor fog kiapadni a föld olajkészlete, és ezt nem én találtam, ki hanem ez tény. felmegy a benzin ára és gyorsan elterjed a többi tipusu kocsi... szal nemsoká ilyenekkel furikázunk
Az lenne az igazi ha "zárt rendszerben" menne a dolog sokáig. "energia": Vizbõl hidrogén, oxigén. "gyújtás": hidrogénbõl oxigénbõl viz és energia. Kezdõdik minden elõrõl mint az örökmözgó. :) De szép is lenne. Kicsit kiegyenlítõdnének a különbségek a földön a mérhetetlen szegénység és gazdagság között.
De sajnos még amig van kõolaj addig ez lesz. És ha elfogy lehet, hogy nem is igazán lesz még alternativája. És sajnos lehet, hogy a gyerekem már ekkora áron fog vásárolni benzint. Igazán talán még nincs is ami fel tudná váltani "nagy terjedelemben". Lehet, hogy próbálkoznak, de még nem "találták" fel.
Mégha 2080at írsz is hülyeség, ugyanis nincs pontos dátum hiszen Kína fejlõdési ütemét minden közgazdász másként látja, a kitermelõ technika is fejlõdik s így nõ az idõ bizonytalansága.. újabb lelõhelyek is felbukkannak, háborúk stb.. na és 1értelmû h másként becsül egy környezetvédõ mint egy texasi kutató. Reálisan így szoktak becsülni: kb 2200 +-100év, de ez kitolódhat.
egyébként énis valami közelebbit hallottam, egy dokfilm volt az arabok fejlesztéseirõl(Dubai stb) és az arab milliárdokról, amelyek nagy részét külkereskedelmi csomópontok kiépítésébe invesztálják, és ott mondta az egyik ottani szakember, aki a második ember a sejk után ha jól emlékszem h õk már nagyban azokra az idõkre készülnek amikor már nm tudnak az olajból megélni, szal nm lehet az olyan messzire sztem max20 esetleg 30 év....
Erõmû vs. benzinmotor : Mint már más is írta, az erõmûvekben hatékonyabb lehet az energiafelhasználás. Különösen ha a nagyvárosi dugókban rekedt autókat nézzük, amik csak okádják a füstöt és közben sehova se haladnak. Emellett az erõmûben a szennyezés koncentráltan jelentkezik, és így könnyebb elbánni vele megfelelõ szûrõkkel. De ha mégsem, akkor is legalább nem a belvárost füstölik tele. Az igazi megoldás persze a fúziós energia. Sajnos még 30-50 év, mire az elsõ erõmû felépülhet.
Olaj elfogyás : Én egy magas rangú arab tisztviselõt hallottam úgy nyilatkozni, hogy Dubai gazdasága még legfeljebb 10 évig alapulhat az olajon. Persze más régiókban nagyobb készletek lehetnek, de ez azért egyértelmûen jelzi, hogy már nincs olyan beláthatatlan messzeségben az olaj elfogyása. És mellékesen az is látszik, hogy az érintettek ezzel maguk is tisztában vannak (legalább egy részük), így nyílván nem akadályozzák az alternatív energiaforrások fejlesztését. Hiszen a túlzott olajfüggés gazdasági válságot fog okozni, ha elfogynak a készletek, és az nekik se jó.
Gondoljátok el mennyi közuti baleset lesz ez miatt! A hidrogén-autók ügye nem belsõ égésüek, így nem fognak berregni sem, szóval szinte hangtalanul közlekednek. Durva lesz. :-) -jobbam körül kell majd nézni mielött átmegy valaki az úttesten :-) Milyen csöndes lesz majd a város...
A hidrogénnel is az a baj, hogy nem kolbászol szabadon, tehát elõ kell állítani. Elektromos vízbontásal nem nyerõ, pocsék a hatásfoka. De mindegy is, a lényeg, hogy energiát kell befektetni, ami ugye épp nem lesz. Elég katasztrofálisnak tûnik a helyzet az energiafüggõ nyugati társadalom szempontjából... Persze ahol "magától" meleg van, és "magától" terem a banán ott kevésbé gázos. Legalábbis, míg oda nem megyünk :)
Márpedig hidrogént jelenleg leggazdaságosabban szénhidrogénekbõl lehet elõállítani, vagyis ott vagyunk, ahol a part szakad. Marad a vízbontás, amelyet kegyetlenül kell majd táplálni energiával. Vagy kegyetlen mennyiségû megújúló energiaforrással (kétlem, több száz szélerõmû kell ahhoz, hogy egyetlen atomerõmûblokk teljesítményét elérjék), vagy rövid távon az atomenergiával, hosszú távon pedig a magfúzióval.
Hát valahogy így.Ha lesz valami az egészbõl,akkor jó ideig az "atomozós-,szénégetõs-áramfejlesztõs-vízbontós" vagy "biometánhevítõs-bontós" eljárást használják majd,...szerintem. Amúgy az ötlet nem rossz,de lehet,hogy a mechanikai energiatárolás jelenleg jobb lenne.konkrétan:igen gyorsan forgó fémhengerek perdületében.Ehhez persze olyan ötvözet kell ami kibír kb.1000-2000 1/s os fordulatszámot.Mellesleg 10milliárd dolcsiból ezt is kifejleszhetnék bónusz gyanánt,ha nincs ma is ilyen anyag.
"Ez az a fajta köz és magán kutatási együttmûködés, ami segít megvalósítani az elnökünk azon vízióját mely szerint a 2003-ban született gyerekek már környezetbarát, hidrogénüzemû autókat vezethessenek"
Elsõre érdekesnek hangzik, hogy Bush ilyet mondott (ha mondott egyáltalán), de ha belegondolunk, addigra neki már semmi szüksége nem lesz a kõolajból befolyó pénzre. Addigra már valszeg koporsóba fog feküdni, ezért is tehetett ilyen, az õ szájából rendkívüli kijelentést
Azért a választóknak is a kedvében kell járni (akik nem merülnek ki az olajban érdekelt emberekben). Enélkül a visszacsatolás nélkül sokkal rosszabb lenne a helyzet. (Mondjuk ezért találták ki.)
Az olaj elfogyásával, és így az olajválság kialakulásával kapcsolatban van még egy fontos dolog, amivel számolni kell: a világ oljafelhasználása naponta 1 millió hordóval nõ, vagyis ennyivel többet kell kitermelni.
A becslések szerint 20-40 év múlva elérjük azt a szintet, amikor már nem tudjuk az olajat olyan gyorsan kitermelni, mint amire szükség lenne. Ez lesz az olajválság kezdete. Ez ugye jóval közelebb van, mint a 2200+-100 év.
Mivel olajat még jópár évig tudnak kitermelni, csak nem elég nagy mennyiségben, az olaj drágulni fog. Ez viszont azt eredményezi, hogy gazdaságos lehet az óceánok mélyérõl való kitermelés. Ez pedig mégjobban kitolja az olajelfogyás idejét. Ehhez jönnek még az új technológiák.
Tehát valószínûsíthetõ, hogy az olajválság elõbb elkezdõdik, mint azt a korábbi becslések jósolták, viszont késõbb fog elfogyni a kitermelhetõ készlet.
(Aztán majd meglátjuk mi fog tényleg bekövetkezni :) )
Jó lenne, ha a közeljövõben elfogyna az olaj..nehogy mindig csak a következõ nemzedéknek legyen jó... Tiszta levegõ, csendes utcák..haaj haaj (sóhajtás)
Szerintem majd ahogy drágább lesz a fûtés & üzemanyag (3, 4, 5xös) úgy térnek át más forrásokra. Az egészet a piac (pénz) irányítja, s nem lesz olyan h energia nélkül maradunk.. az átállás folytonos lesz (egyébként már megkezdõdött, csak a piac 2-3%ban igényli). Energiaválság a szegény területeken lesz, pl Afrika egészén (de az kit érdekel? -mondják majd a hájas üzletemberek & miniszterek). Az alternatív energiáknak is erõs lesz a lobbyja ha pénzt látnak benne multicégek..