Mint Pl nekem, hadd magyarázzak el neked valamit nagyongyorsan:
Egy automata kocsiban a következõ sebességek vannak
P (park) R (Reverse) N (Neutral) D (Drive) 3 2 1
A 3-2-1 arra való, hogy a számmal jelzett sebesség fölé ne kapcsoljon a váltó, illetve ha az adott számra teszed (pl utazósebességnél bevágod 3-ba) akkor visszavált és motorféket ad. Az automata váltós kocsival közlekedõket meg nem kell lenézni csak azért, mert nincs kedvük városban lámpáknál folyamatosan a váltással töketlenkedni.
Bármelyik fajta kocsi jó csak tudni kell használni.
Y
PS: mi lehet olyan állati fontos amivel felhívnak, hogy ne tudjon várni amíg kiszállok a kocsiból... arra van az üzenetrögzítõ...
Heeeee? Na azt azért ne mond már komolyan hogy jobban áll meg egy autó csak fékkel mint fék+motorfékkel...:D:D:D Öreg.....Jogsi!!!!:)
Ott kezdõdik a probléma hogyha tövignyomod a féket és csúszik a kerék szarabbul áll meg mintha csúszáshatûásig fékeznél...Hameg gurul a kerék és fékezel a motorfék + rádob a fékhatásra....Hülyeségeket hogy öregautó mert a motorfék hat ne mondj már,még ABS-el felszerelt kocsikon is jobb a fékhatás ha motorféket is visz bele.....Lol..:)
Jó, nem magyarázok, fõleg nem olyannak, akinek automata váltós autója van...Aki meg próbálta, az tudja mirõl beszélek.
Nagyon régi autód lehet DW, ha motorfékkel jobban lassul, mint a kerékfékekkel (vagy csak rá kellene nézni a fékrendszerre) Erõs fékezést meg eleve jobb kinyomott kuplunggal csinálni, mert a motor fordulata lassabban esik le, mint ahogy lassítja a fék az autót. Bár nekem ilyenre nem kell figyelnem az automata váltó mellett
Hú de vicces valaki. Humor Herold bazzeg. Mér te nézed a kormányt miközbe "tekered", vagy nézed a váltót miközben "kapcsolsz"? Látom te is most jöttél a rutinpályáról:D
1: arról beszélek, ha telefon van a kezedben, akkor hirtelen nem tudsz odanyúlni, mert egyik kezedben a telefon...
2: Lehet, de én nem esek ebbe a kategóriába:D 3: Ezt buktad:D Éppen azért is írtam, hogy csak adott helyzetben lehet megcsinálni. Olvasd már el !idézem az elõzõ hozzászólásomat!: "valamint csak akkor lehet visszaváltani, ha a fordulatszám megfelelõ, különben csúnya vége lesz" Ergó nem váltok vissza, ha tudom, hogy visszaváltásnál tiltásba menne a dolog. Csak ugye nem olvastad el. Egyébként elsõ kerekes autónál sem éppen egészséges úgy visszatenni, igaz, kisebb a veszély. Mégvalami: nem tom ki hogy vezet, de nekem az egyik kezem a kormányon, másik a váltókaron. Innen egy pillanat mûve visszakapcsolni. Ha nagy gáz van, már rántom is vissza, persze közbe gyors pillantás hátra a tükörbe, ha van idõ, mert hátulról sem jó puszilkodni:D
Abban egyetértünk, h utálunk telefonálni, pedig a munkám nagy része is abból áll:D
1.persze mert néhánytized másodperc alatt fékezel és visszaváltasz mi?:)
2. Általában mindenki satufékezik (igaz így szarabbul áll meg,de ez a reflex) onnantól meg a motorféknek nincs jelentõsége mivel a hajtott kerék csúszik:) 3. Látom nem hátsókerekes autód van és gõzödsincs róla de ott éppenséggel egy ilyen motorfékezés az autót keresztbe is állíthatja az úton...fõleg ha picit magasabb sebességnél rakod vissza mint amit az egyel lejebbi fokozat elbír.. Ahol még van idõ visszaváltani az még azért igencsak menthetõ pillanat....
Részemrõl azért nemtok mitírni erre a telefonálás vezetés közbenre mivel alapból gyûlölök telefonon tárgyalni szal ritka hogy bárhol telefonáljak...:) HJa és a megy mintálllatot látom félreértelmezitek ez részben az én hibám is...Nem úgyértve megy hogy nyomjaneki mint hülyegyereke a buzukistiftet....Hanem hogy ugyanolyan faszán vezet mintha nem telózna.ennyi.
Egyébként látom, nincs tapasztalatod. Ha mész mint az állat, és látod, hogy elõtted gyorsan fékeznek, akkor fékezéssel és közben egy gyors visszaváltással + gyors kuplungráengedéssel szépen megnõ a fékerõ (motorfék is van ugye) és sokkal gyorsabban megállsz. Nem egy kuplungkímélõ megoldás, de veszély esetén nem egyszer kihúz a szarból. Persze erre csak akkor van lehetõség, ha jól felmérted az út és idõjárásviszonyokat, ha van elég fékút, nem kell elrántani a kormányt, valamint csak akkor lehet visszaváltani, ha a fordulatszám megfelelõ, különben csúnya vége lesz. Mégpedig ha egyik kezedbe telefon van, akkor megnézném hogy fogod meg erõsen a korányt és váltasz közbe, meg ugye azt is figyelni kell, hogy merre lehet meneküni, ha esetleg pusziközelbe kerülsz. Ja és persze ezek a döntések és "felmérések" a másodperc töredéke alatt születnek meg. Lehet, hogy pont ennyit vesz el a telefonálás.
A vezetés közben nem 1 dologra koncentrál az ember, hanem elég sokmindenre. Táblák, forgalom, stbstb. A telefon erre még rátesz, az csak lassítja a reakcióidõt. Az, hogy mennyire, az mindenkinél más. Az, hogy valaki mennyire vadállatul megy, az nem a telefon függvénye. Lehet állatul menni telefonnal, és az, hogy nem történt még vele semmi, annak csak örüljön. Egyébként néha 1 vagy néhány tized másodperc megmenthet egy kocctól is.
Egyébként nem tudom, hogy miért jössz itt az ismerõsöddel. Neked nincs saját tapasztalatod? Ha nincs, akkor nem okoskodj.
"vagy nyomvájuba mész" Magyar aszfaltnál ez ritka mint tudjuk :)
Nekem is van haverom, kurvajól vezet, telefonálás közben is, kb fél éve varták vissza a hüvelyk újját, már egész jól van, mert kirepült az ablakon, de csak ezért élte túl, mert ha a kocsiban marad, akkor megdöglik szépen. Majd cserélnek tapasztalatokat a haveroddal ;)
Zoszt : 30 Csaba komoly 1 mp-et max 2-t vesz igénybe egy váltás húúúú és a fõ hangsúly itt azonvan hogy lassú a reakcióidõ tehát ha bevág elé mondjuk valaki jobbkezesbõl,ilyesmi...ott pedig nemhinném hogy váltogatsz...:)
2. ezt a butaságot hogy nagy sebességnél biztos elhúz a kormány honnan vetted?:) Max ha elmegy melletted keményen valami,vagy szar a futómûved vagy nyomvájuba mész...:) HJaigen autópályán nagysebességnél nemigen váltasz szal végig fogod a kormányt városban meg nagyon nemcsapatod nagysebességgel...Ez az elv bukott:) Sith tény hja de sokaknak meg megy mobillal is.. Vezetés közben bazani inkább veszélyesebb mint egy kiba mobilt szorongatni és pofázni...
Vazze! Hát mondtam a GEnek hogy egyedi szimulátort kérek, erre tesék. Eladták másnak is. :(
Nekem is elvonja valamennyire a figyelmemet menet közben a telefonálás, de csak annyira, hogy nem állok neki elõzni vagy sávot váltani, egyenesen tudok gond nélkül menni. Ja igen ,természetesen ez a felmérés az amerikaiakra vonatkozik, szóval minket nem érint
Nem akarok belemászni a kérdésbe nagyon de ne mond azt hogy ugyanugy tudsz két dologra figyelni mint egyre... s jó tegyük fel hogy mindenkinek a barátja, ismeröse s a hugának a szobatársa aki egyszer látta hogy... szal õk remekül vezetnek mobillal a kézben is de azthiszem elmondhatjuk hogy sokaknak még mobil nélkül se megy
"Ha volán mögé ültetsz egy 20 éves vezetõt mobillal, reakcióideje drasztikusan lecsökken arra az idõre, amíg telefonál...úgy vezettek, mint a 70 éves emberek"
Ha volán mögé ültetsz egy 80 éves vezetõt mobillal, akkor úgy vezetne mint egy ? a, 160+ b, 200+ éves ember.
Jaja. Ott szerintem nincs is akkora baj. DE sok kocsiban nincs ilyen kihangosító...
Azért megnéznélek, hogy váltasz sebességet telefonálás közben... Jobb kezed ugye foglalt. A bal a kormányon. Megoldás? El kell engedjed valamelyiket. Mivel vezetés közben kurva fontos, hogy trécselj, ezért nyilván a kormányt engeded el, mert a kezed végülis csak dísznek van ott. Ez kis sebességnél még talán elmegy, de nagyobbnál szépen átmehetsz mondjuk a másik sávba, vagy mondjuk egy gödörbe, fának stb. Ha meg sikerül idõben visszarántsad a kormányt, de mondjuk csúszósabb kicsit az út, nagyobb sebességnél szépen megcsúszhatsz, a kocsi irányíthatatlanná válik stb... A hangsúly nem pusztán a figyelemelterelésen van, hanem, hogy 1 kézzel próbálsz vezetni...
Épp 3 napja volt rá példa hogy ugyanúgy reagál ahogy telónélkül mivel nem szõkenõbõl van és amikor ilyenvan az értelmes ember a telefonbeszélgetést szakítja félbe és reagál nem a vezetést...:) Aki nem tud egyszerre a kettõre koncentrálni annak vagy nemadnék jogsit vagy ne telefonáljon...De nem általánosítanám azzal hogy mindenki szarul reagál miata...ennyi erõvl szarulreagál ha beszélget,ha elbámul,ha ránéz egy útjelzõtáblára mindenre....csak az utat nézze és kussoljon és koncentráljon..na ne gyerekeskedjünk már..:)
Tényleg a headset-el való beszélgetés nem különbözhet sokban az utassal való cseverészéstQl, de most akkor mi van? Az tény hogy néha még az is elvonja a figyelmemet, pláne ha felidegesít az illetQ:D
Énis észreveszem magamon h ha telefonálok vezetés közben akkor vmelyik kicsit háttérbeszorul... de ez inkább a telefonra vonatkozik, szal pl nem is figyelek h mit beszél igazán a másik, de vezetni ugyanolyan jól vezetek... szal inkább sietek letenni a telefont
Szerintem igenis gond. Mert nem az a gaz hogy 1 kezzel vezet, mert a rutinos vezeto az siman nyomja, hanem hogy masfele terelodik a figyelme. Keves ember van aki kepes parhuzamos gondolkodasra.
mér nincs ilyen szimulátora plázábaaaaa
Hogy állat módjára megy telefonnal is, még nem jelenti azt, hogy meg is fog tudni állni ugyanott, ahol mobil nélkül megállna...
Háh. Kérek egy ilyet otthonra :) Ámbátor nem világos, miben rosszabb a telefon az utassal történõ beszélgetésnél (leszámítva az egy foglalt kezet) ?
Erre a hülyeségre kapásból tok egy ellenpélát mondani...:) Totálisan attólfügg hogy mennyire tudsz vezetni....Hülyeség amit a prof mond...Ha nagyon tudsz akkor az hogy telefonálsz egyáltalán nem zökkent ki a vezetésbõl és ugyanúgy csapatod.... ennyi....Egyik ismerõsöm simán ugyanolyan vadállatul megy telefonnal mint telefon nélkül mindenféle reakcióidõvesztés nélkül...