utálom a csöves szagot a buszon hogy gusztustalan az ülés nem fér el a lábam mocskos az ablak, a kapaszkodó, minden magas a súlypont és rángat ide-oda rossz az út a busz alatt autósok direkt betartanak a busznak állnak a dugóban a többi autóval együtt nincs légkondi, ha van akkor túl erõs vagy ki van kapcsolva stb...
Kocsival járok.Kényelmesebb, gyorsabb, számomra olcsóbb, kúltúráltabb, higiénikusabb, tudok közben zenélni, dohányozni, nem kell nyomorogni, csak az van körlöttem akit szeretnék h ott legyen, háztól célig visz, nem kell rá várni, sokkal kisebb az esélye, hogy bajba keveredjen az ember, nem kell senkihez alkalmaszkodni, és nem utolsó sorban imádok vezetni, szeretem a kocsikat valamint az utazást.
"Az autópálya-beruházások államháztartáson kívülre helyezése után a az ország mintegy 170 ezer kilométernyi közúthálózatának kezelõi feladataitól is megszabadítaná a költségvetést a gazdasági tárca - írja a Népszabadság.
A 12 milliárd forintos országos útvagyon üzemeltetésére, fenntartására és fejlesztésére hozzák létre az Útpénztári Finanszírozó Rt.-t, amely jövõre mintegy 300 milliárd forintból gazdálkodna. A társaság irányítása Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter korábbi üzleti partnerének, Horváth Lászlónak, a szombathelyi Elender Computer Kft. tulajdonosának feladata lenne - írja a Népszabadság."
nem tudom, én idáig olyanokról olvastam, amikor ellenõr bántalmazta bliccelõt
biztos olcsó lesz a razzia egész évre, talán a bliccelõk kizárása a költségek egy részét is fedezni fogja
"Totális ellenõrzési kezdõdik csütörtökön a metróban: biztonsági õrökkel megerõsített BKV jegyellenõrök már a bejáratnál mindenkit ellenõriznek, így az állomás területére már csak az jut be, akinek érvényes jegye van - írja a Népszabadság. Sûrûbb ellenõrzésre a felszíni járatokon is számítani kell.
Csütörtökön szigorú ellenõrzés kezdõdik a metróban: az ellenõrök már a bejáratnál ellenõriznek mindenkit. A megerõsített szolgálatok csütörtöktõl az év végéig a felszíni járatokon is ellenõriznek, az eddig megszokottnál jóval gyakrabban - mondta a Népszabadságnak Lucza Mihály, a társaság menetdíj-bevételi fõosztályvezetõje.
A razzia nem egyszeri kampány, hanem év végéig tartó rendszer lesz a tömegközlekedésben. Az akcióban a Metró Biztonsági Szolgálat emberei vesznek részt, az ellenõrök mellett azonban egy kicsit más lesz a feladatuk, mint eddig. Nem csak a jegyellenõrök tekintélyének növelése, hanem testi épségük védelme is a dolguk lesz. A bliccelõk némelyike ugyanis nemcsak arrogáns, hanem tettleg is bántalmazza az ellenõröket - mondta Lucza."
a HÉV minden megállója végig egy üvegkaltika lesz?
és ha két emeber egymáshoz tapadva megy be a kapun egyszerre? vagy forgóajtó lesz? és ha valaki túl kövér az beszorul? vagy mindenhol lesz õr? és a buszon hogy képzelik ezt megvalósítani?
"Ott készül el elõször az a zárt elektronikus rendszer, amelynek legfontosabb része a beengedõ kapu lesz. Ez csak az elektronikus kártyára nyílik majd, s akinek nincs ilyen, az nem jut be."
"Megszûnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyettük egy év múlva már csipkártyával utazunk - írja a szombati Népszabadság. Az elektronikus rendszer a metróra és a HÉV-re kerül föl majd elõször, a villamosokon és a buszokon kell majd legtovább papírjegyet használni.
Megszûnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyüket egy év múlva fokozatosan a csipkártyás utazási igazolványok veszik át. A tervek szerint 2006. március elsejétõl már kártyákkal kell utazni a Millenniumi Földalattin - írja a Népszabadság. Ott készül el elõször az a zárt elektronikus rendszer, amelynek legfontosabb része a beengedõ kapu lesz. Ez csak az elektronikus kártyára nyílik majd, s akinek nincs ilyen, az nem jut be.
Ugyanilyen elv alapján mûködik majd a korszerû jegykezelés a két metróvonalon, s tervek szerint a Hév területén is. Végül a buszokra és a villamosokra is felkerülnek az intelligens jegyolvasó berendezések, de a felszíni járatokon nem lehet a kapunyitós, zárt rendszert kialakítani. Ezeken a jármûveken kell majd legtovább papírjegyet használni.
A rendszer kiépítésére és üzemeltetésére, valamint az igazolványok gyártására is nyilvános pályázaton keresik a befektetõket. Eredményhirdetésre nyár közepén lehet számítani. A teljes beruházás 10-15 milliárd forint között lesz, a BKV haszna pedig az a milliárdos nagyságrendû bevétel lesz évente, amelytõl a bliccelõk jelenleg megfosztják a társaságot."
szerintetek ez mûködni fog?
Itt is akörül van, de pontosan nem tudom, sosem veszek jegyet. Azt tudom, hogy sosem jár le, tehát érdemes lett volna régen venni sokat, de mostmár nem.
ott mennyi a jegy? itt emelés elött volt 160 pénz és finoman szólva nulla a tömegközlekedés használhatósága, illetve csak észak-dél irányba van értelme közlekedni :)
soha nem értettem a folyamatos bliccelõket, mert hogy 1x-2x nem vesz jegyet az még talán ok, de hogy soha nem vesz bérletet és még neki nagy a pofája az nekem sok lenne, tuti beverném 1-2 tetû pofáját.
Senki sem szereti, ha megbüntetik, de ha egy udvarias és ápolt ember büntetné meg, az még mindig jobb lenne, mintha ilyenek. A rendõröket sem azért utálják, mert büntetnek, hanem mert egyébként nem csinálnak semmi hasznosat, és bunkók is, állítólag. Nekem nincs dolgom velük.
Nem büntettek meg, szoktam bérletet venni, csak nem értettem, hogy lehet egy ellenõr ilyen. Lehet, hogy utcaseprõnek/fedél nélkül árusnak/BKV ellenõrnek ugyanaz a büdös réteg megy.
Megbüntettek? Amúgy nem értem, hogyan szállhatnak fel ilyen ellenõrök, azért az ellenõrség és az utcaseprõ állás között még1 van egy minimális szintkülönbség. :P
Ja, én is csak úgy utaztam Intercityn, hogy több napig voltam ott, ahová mentem, és akkor elég volt 1 járatot kinézni aznap, azzal haza tudtam jönni. Mikor Kõszegre mentem így, az nagyon jó volt, mert oda macerás autóval menni, már csak anyagi okokból is.
na ja, ebben kéne fejlõdniük, hogy ha a csöves összeb@ssza akkor takrítsa is fel, engem nem zavar ha állnom kell tömegközlekedésen kocsiban/vonaton úgyis ültem egész úton.
Velem meg az volt múltkor, hogy az 1-esen utaztam, a Népstadionnál, és az utána következõ 3 megállóban 2-2 ellenõr szállt fel, azok mögém ültek mind, és olyan bûz lett, hogy nem is értem ilyen állapotú emberek milyen jogon büntethetnek meg.
De olyan is van, hogy egy szakaszt kocsival teszünk meg, egy szakaszt metró/villamos/busszal. Hogy ne kelljen átszállni.
Egerben vagy Budapesten? Ha Budapesten, akkor miért nem jöttök be Intercityvel? :)
A belvárosban nem szoktam egyébként közlekedni, csak néha, de akkor nemcsak ülõhely nincs, olyan, mint egy szardíniás doboz :) Ülõhely az 1-es villamoson sem szokott lenni, viszont akkora tömeg szerencsére nem. Bûz azért van rendesen. A kisebb forgalmú buszjáratokon meg bûz van kevésbé, de szerencse, ha 20 percenként járnak, és amelyikkel naponta járok, a 37-es, minden óra 23 és 43 perckor indul menetrend szerint, viszont sokszor van, hogy 41-re érek oda, és már elindult. Szóval nemcsak az a baj, hogy kicsi a járatsûrûség, hanem az is, hogy a sofõrök szarnak mindenre, fõként a menetrendre.
Én kocsit csak akkor használnék ha távolra kell mennem, mármint pl. minimum 1,5 - 2 óra az út, vagy ha nagyon kell sietnem, illetve ha bkv-val 20-szor át kellene szállnom. Egy kiss OFF Nemrég szállok fel a villamosra, egyik szerelvény/vágány/kocsi (ki hogy mondja) tök tele van, a másik meg tök üres. Nah mondom tök jó legalább le tudok ülni. Felszállok rá, azt ott ül a vágányban vagy 6 csöves és majdnem elhánytam magam a bûztõl. Ott mentem egy egész megállót, szerencse hogy rövidebb szakasz volt, azt gyorsan átszálltam a másikba. ON
vagy érthetetlen módon :) mi legtöbbször berakjuk a járgányt 1 parkoló házba és onnan tömegközlekedés :)
Talán. Mondjuk az agglomerációba közlekedõ vonatokat is javították, fûtöttek/légkondícionáltak, de mégis túl sokan jönnek be reggelente, ezért van akkora dugó a bevezetõ utakon. A vonat csak a pályaudvarig megy, a hajó csak a kikötõig, és onnan is kell menni. A BKV-ra meg az autótulajdonosok közül nem sokan ülnek fel, érthetõ módon.
Jó ötlet, de én attól tartok, hogy az emberek már nem nagyon hajlanak a tömegközlekedésre, túlságosan hozzájuk nõtt az autó, talán inkább bemennek vele a belvárosba. Velence kicsit más, mert ott ennek hagyománya van.
ott van éhségsztrájk meg ilyesmi lehetõség - a munkabeszüntetés azoknál megoldás akik elég nagy nyilvánosságot kapnak ezzel és sokakat érint a munkájuk. - plusz nincsen "minimum szolgáltatás" amit el kell látniuk, mint a kórházi személyzetnek, ahol megintcsak pöttyös hírre elég a sztrájkjuk.
jólvanna, megértettem. Igen, az élet sokmindenkivel kegyetlen, pl. próbáljanak meg csak a nyugdíjasok sztrájkolni, már ha ilyen kifejezést lehet használni a nyugdíjasoknál :)
nincs kit meghatni? majd ha fél napra megbénul a város, akkor majd megtudod, hogy nincs kit megzsarolni... Mások ennyit sem kapnak? A volánosok 8%-opt kaptak, és sokkal jobban fizetik õket, mint a bkv-sokat.
az iskolások örülnének, de pl. mások nem biztos pl. az a nõvér, akinek bennt kell maradnia délelõtt a kórházban az átdolgozott éjszaka után, mert az õt váltó nõvér nem tud beérni a bkv miatt, az elég kellemetlen lehet. Amúgy meg én is a bkv-s dolgozók mellett vagyok, mert igenis szemétség, amit velük mûvelnek.