ha nekem van egy BKV bérletem, ami jan 14-feb 13-ig érvényes, azt még tudom +3 napig használni???
mit jelent az, a BKV honlapon, h jelenleg nincs érvényes – kétheti, havi vagy negyedéves – bérlete, de volt az elmúlt idõszakban, és az érvényes volt a sztrájk idején is (vagy annak legalább az elsõ napján)?
Ez azt jelenti, h a jan 12-17-ig tartó sztrájk 1. napján érvényes bérletekre igaz ez csak???
HELP PLS ASAP! THNX!
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ és érdekes modon ez sehol nem jelent meg hogy megvertek valakit egyik soför sem tett feljelentést sehol nem irnak arról hogy a buszsöfört mentõ vitte el. Lehet hogy igaz lehet hogy a BKV vezetösége bérelt fel egy sofört vagy valakit hogy ezt mesélje el. Ezt irtam a másik BKV-s topikba is onnan másoltam át
Elõbb kellett volna megvenni az új buszokat stb utána esetleg gondolkozni egy 4 metron. De akkor a sok parlamentben üllõ kecseg akik érdekeltek ebben az ügyben saját cégeik által nem tudnák degeszre tömni a zsebeiket megint
Szopjon le az összes fejes és igenis sztrájkoljanak a soförök aki meg a A pontbol B be akar eljutni az meg értse meg hogy mást nem tudnak csinálni csak sztrájkolni vagy ha tudd jobbat közölje velük.
Szerintem, attól, hogy nekik problémájuk van, nem kéne hogy rajtunk csattanjon az ostor... én meg azt remélem h NEM folytatják tovább. NE csatlakozzon senki hozzájuk, így is alig jár vmi.. Szeretnék normálisan eljutni A pontból B-be. Plusz a bérletemet se azért vettem...
Ideje volt a sztrájknak és még sokkal keményebben kéne metro és MINDEN leállítással,az alvállalkozókat és az árulókat pedig szépen bevárni munkanap végén és agybafõbe verni. Milliárdos végkielégítésekre van pénz,de arra hogy a nomrális munkát végzõ embereket megfizessék,buszokat karbantartsák...Na arra nincs pénz. Ki a legfõbb patkány az ügyben? Demszkáj Gabi,akit már régesrégen elkellett volna tüntetni valami szénbányában az összes cionista patkány felsõvezetõvel együtt.
T rgy: A BKV egyik tulajdonosának nyílt levele Kocsis István vezérigazgatóhoz
Dr.Kocsis István vezérigazgatónak, a Marxista-Leninista Egyetem levelezõtagozatának pedagógiai és filozófiai diplomásának BKV Zrt.
Kedves Vezérigazgató elvtárs!
Mint budapesti illetõségû lakos, és ebbeli minõségemben, mint BKV Zrt. egyik tulajdonosa, élve tulajdonosi ellenõrzési jogaimmal és kötelmeimmel, az alábbi kérdéseimre várok Öntõl haladéktalan választ.
Január 6-án az egyik televízióban nyilatkozott, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója, Székelyné Pásztor Erzsébetet. A kommunikációs igazgató-elvtársnõ nyilatkozatában, arra a mûsorvezetõi kérdésre, hogy mennyire van kényszerítve a BKV, hogy mindenáron a munkavállalók kárára spóroljon, abbeli véleményének adott hangot, hogy nyilvánvaló, hogy a menedzsmentnek (magyarul vezetõség, irányítás) - a kommunikációs igazgató megtanulhatna magyarul - nem áll módjában más tenni, mivel inkább a munkahelyeket akarja megõrizni.
Amibõl az, a fenyegetés számba vehetõ következtetés vonható le, hogy ha a szakszervezetek nem fogadják el a kollktív ultimátumot, akkor elbocsátások lesznek.
Bár lehet, hogy a Marxista-Leninista káder-fejtágítón ezt nem tanították, de szeretném figyelmébe ajánlani, hogy a buszvezetõ, vezérigazgató és pláne kommunikációs igazgató nélkül képes elvezetni az autóbuszt, de sem a vezérigazgató, sem a kommunikációs igazgató nem csakhogy nem tudja elvezetni az autóbuszt, de a tömegközlekedést végzõ gépjármûvezetõk hiányában nincs is rájuk szükség! (Bár kommunikációs igazgatóra ennélkül sincs!)
Mondom ez annak ismeretében, hogy Ön korunknak egy valóságos élõ polihisztora. Mindenhez ért! Ért - a vasgyártáshoz (Dunaferr Rt, ig. tag), - a természetvédelemhez és vadgazdálkodáshoz (Gemenc Erdõ- és Vadgazdaság Rt. Fb. elnök), - a kõolajipari gépgyártáshoz (Dunántúli Kõolajipari Gépgyár Rt. - FB elnök), - a mûanyaggyártáshoz (Pannonplast Rt. - FB elnök), - a borászathoz (Csányi pincészet), - az atomenergiához (Paksi Atomerõmû Rt. ig. tag), - a sporthoz (Magyar Öttusa Szövetség elnökségi és MOB tag), - az ûrkutatáshoz (a Magyar Ûrkutatási Tanács tagja), - az állami vagyon eltékozlásához (ÁPV Rt., az igazgatóság tagja), - nem utolsó sorban a városi tömegközlekedéshez (BKV Zrt. vez. ig.) stb. . . Szóval csak az autóbusz vezetéshez nem ért.
Bizonyára csak azért nem, mert a káder-fejtágítós Marxista-Leninista Egyetemen, mint megbízható elvtársnak, ezt nem tanították. Nem véletlenül keresnek jelenleg is buszvezetõket, amíg vezérigazgatókat pedig nem.
Természetesen én megértem, hogy a pénztelenség az nagy úr, és ez bizony megszorításokat indokol. Jó! De ebben az esetben várom haladéktalan tájékoztatását, hogy pontosan mikor mondott le a BKV Zrt. vezetõsége, igazgatósága a béren kivüli juttatásairól, az évi prémiumairól és a versenyképes fizetésük egy részérõl? Ezek azért is indokoltak lennének, mert amíg a buszvezetõk a mûszakilag ócska buszon is jó végzik a dolgát, addig a "menedzsmetrõl" nem mondható el, hogy jól végzi a munkáját, ha csak nem a saját zsebének megtömésérõl van szó!
Természetesen lehet azt mondani, hogy a külsõ erõk kényszeríttették rá Önöket erre a kollektív ultimátumra. A baj csak az, hogy amint azt Ön a pályázatában - még 2008 elején - megírta, a kollektív szerzõdés tartalmaz olyan elemeket, amelynek megszüntetését javasolta, így pl. az ingyenes dolgozói utazási igazolványok biztosítását, amely cc. 1 Mrd forint plusz bevételt jelentene.
Tudjuk jól - amit azt a pályázatában még anno leírta -, hogy a BKV-nál mûködõ nagyszámú szakszervezettel "nehéz a különféle egyeztetések lefolytatása, érdekeik érvényesítése céljából a sztrájkot is mint eszközt használják, ami politikailag, társadalompolitikailag nehezen kezelhetõ".
Az idézett megállapítása alapján megállapíthatjuk, hogy Ön csak kiválóan és eredményesen sajátíthatta el a kádári munkáshatalom élcsapatának, a Pártnak útmutató ideológiáját, és így jól tudja, hogy a kommunizmus építése során folytatott sztrájk, csak a sötétben bujkáló fasiszta és reakciós ellenség malmára hajtja a vizet, azaz politikailag nem csak káros, hanem politikailag nehezen kezelhetõ. Büntetõjogilag (Kistarcsa) sokkal egyszerûbb lenne!
Kár, hogy, mint a volt "munkás-paraszt" hatalom Marxista és Leninista diplomása, pályázatában a "menedzsment" béren kívüli juttatásainak megnyirbálást nem tûzte ki célul, pl. az ingyenes személygépkocsi használatot! Végtére is csak demagóg és populáris elvárás lenne, hogy mondjuk a vezérigazgató leányfalusi otthonából tömegközlekedési eszközzel menjen be hivatalába, no nem hajnal 3 órára, hanem 9-re. Arról nem is beszélve, hogy amint azt javasolta, még saját keresetébõl fizethetne is a szolgáltatásért!
Végezetül megkérdezném, hogy az, aki ennyi mindenhez ért, mint Ön, és aki a fent ismertetettek alapján ily jól tudja kommunikálni a szocializmus alapjait lerakó és a kommunizmust építõ munkásosztály élcsapatának, a Pártnak eszmei-ideológia tanításait, miért van szüksége egy külön kommunikációs igazgatóra is? Ami viszont azt is jelenti - a Parkinson törvény alapján -, ha van igazgató, akkor szervezetileg van igazgatóság is, ami kitudja hány osztályt (fõ és al), csoport, irodáz, titkárságot, és teljesen felesleges munkatárs foglalkoztatását, azok versenyképes bérezését és béren kívüli juttatását jelenti.
Mint munka- és kenyéradó tulajdonosa, elvárva válaszát, maradok elvtársi üdvözlettel:
Adjon az Isten, szebb jövõt! Kiss-Dobos László Ez pedig egy levél amit kaptam heheh :)
Azért van ez igy mert a FIZETÉSETEK kevés! nem az árak magasak! Minden nyeretlen kétéves reklamálónak mondom : ha nem elég magas a fizetés akkor minden ár magas !! Az árak annyiak amennyiért el lehet adni valamit. Nincs az a kereskedõ aki eladna valamit 50 frt-ért ha el tudja adni 100 -ért is!De ez csak az én magánvéleményem ,józan paraszti ésszel gondolkodva.......Yahh és még valami, az emberi tulajdonságok között van az is ,hogy elõször magamnak aztán esetleg másnak .Sokaknál azonban ez úgy mûködik ,hogy csak magamnak! Nahh ez van a BKV vezetõségnél is............
De valami nagyon nem mûködik a BKV-nál meg a MÁV-nál sem,évek óta olyan jegy és bérletárak vannak hogy egyáltalán nem mondhatóak olcsónak és mégis állítólag veszteséget termelnek minden kormány alatt.Ez miért lehet vajon?
Azért talán lehet némi politikai összefüggése is ennek a készülõ nagy sztrájkhullámnak a közelgõ választásokhoz is.A korrupció botrány vagy fél éve kirobbant már,a buszok évek óta olyan állapotban vannak amilyenben,mégis most a téli idõszakban kezdik a sztrájkot amikor a leginkább zavarja az embereket.Megnõnek majd az elégedetlenkedõ hangok,és az fog kiderülni az egész történetbõl hogy a BKV azért nem mûködik mert ezek ezt is elqrták.Nem tudom mennyi a fennálló kormány felelõssége a most kialakult helyzetért,de a buszparkot a rendszerváltás óta nem cserélte le teljes egészében egyik kormány sem.Igaz lehet hogy karbantartásra több pénz jutott.A villamosok egy részét viszont sikerült lecserélni.A metrók is legalább annyi idõsek lehetnek mint a buszok vagy régebbiek mi lesz ha azok is elkezdenek dögledezni?
Eddig is csak azért nem volt káosz, mert a bkv szerelõk és sofõrök megtettek mindent, amit lehet, hogy a szétrohadt buszokkal elszállítsák a népet. És így, hogy meg akarják tõlük vonni a juttatásokat, teljesen érthetõ amit csinálnak. Egyébként értem amit mondasz, tényleg lehet jobb lett volna így csinálni.
Egyébként a bkv vezetés már most is úgy ég, mint a Reichstag, a korrupciós, milliókat elsikkasztós ügyek miatt.
Sztrájk,...hát sztrájkoljanak megértem, meg le is szarom, mert nem érdekel,...viszont szolidaritásból sztrájkolgatni, MÁV ugye?,...egyesek már nem tudnak mit kezdeni magukkal jó dolgukban,..van helyettük bõven ember, kidobnám mindet a francba, nem tudják megbecsülni a munkájukat.
Az biztos, de a szituáció mondanivalóját nézd: 1. Kedves utasok! Munkaügyi vita miatt mi most sztrájkolunk, ezért most nem vagyunk hajlandóak dolgozni, sztrájkolunk. 2. KEdves utasok! Mint azt ti is bizonyára tudjátok, a buszaink hulladék állapotban vannak, melynek kapcsán kénytelenek voltunk a NKH-hoz fordulni, akik elismerve az eszközök rossz állapotát, a hibák kijavításáig megtiltották azok használatát.
Nem akarunk dolgozni
VS
Nem tudunk mivel dolgozni, mert egy független hatóság kimondta, hogy a buszok alkalmatlanok a mindennapi üzemeltetésre
Szerinted a második esetben lehet bármiért is hibáztatni a buszvezetõket? Úgy égne a BKV-vezetés, mint a Reichstag, mert ezt aztán már nem lehet mivel "elkommunikálni", egyszerûen nem lehet a buszok állapotát másokra kenni.
Akkor ugyanott tartanánk, mert a közlekedési hatóság nem engedi ki a jármûvek baromi nagy részét. Végül ugyanúgy az utasok szívják meg. Sajnos nem volt más választásuk az autóbuszvezetõknek meg szerelõknek. Ha meg elmennek felvonulgatni azzal sztem amugy szart se érnek, manapság a sztrájk az egyetlen nyomós érv.
Azért ha annyira ki akartak volna cseszni a munkáltatójukkal, akkor nem engem, mint utast használnak fel pajzsul, hanem mondjuk ha már ennyire biztonságtudatosak lettek, mióta nincs kollektív szerzõdésük, mondjuk amolyan diszkrét kib*szás gyanánt testületileg keresik fel a Nemzeti Közlekedési Hatóságot azzal, hogy szívesen mesélnének a napi használatú buszok állapotáról. Márpedig amikor 200-300 buszvezetõ ezzel odamegy, akkor az azért elég nyomós érv tud lenni a hatóság elõtt, másfelõl azt mutatja, hogy tényleg elegük van a helyzetbõl. Ennek pedig sokkal hosszabbtávú és jelentõsebb hatása lenne, mint annak, hogy a kollektív szerzõdés hiányában a biztonságra hivatkozva ideig-óráig diszkréten szabotálják a munkát.
Az általad nevezett idióták azok, akik eddig próbálták nagy nehezen összerakni a szétrohadt, szar buszokat, és elindítani, hogy téged meg a többi embert eljuttassák oda, ahova kell. Most a x milliókat zsebbe rakó vezetés az õ fizetésükön akar spórolni. Szerinted a sztrájkon kívül mi más választásuk maradt? Semmiféle fizetésemelést nem követelnek, csak azt, ami eddig is járt. Gondolkozz azon, hogy szerinted kik azok, akik tényleg tehetnek errõl az egészrõl....
Ha az idióták alatt a bkv vezetésre gondolsz, akkor sry, az elõzõ sorok nem neked szólnak.
Kapásból nem tudnék elmenni egy megbeszélésre, nem tudnék találkozni a barátnõmmel, plusz anyagi kieséssel járna. És én csak egy ember vagyok a sokból. Sokaknak taxival vagy gyalog kell munkába, orvoshoz vagy boltba menni az idióták miatt. Te meg örülsz, hogy két napig nem kell menni isibe. Hurrá, nagyobb örömöd ne legyen. Fákjú békávé!
Talán a felbõszült sok buta bpesti aki megszavazta a kúrmányt és demszkájt is 4-szer (!) az ne a BKV-n töltse ki haragját, hanem a sok tetû vezetõn és a bõsz tömeg tépje szét õket, azt a sok szarházit. VEKE majd szépen rendberakja a BKV-t.
1. Ilyen jegy és bérletárak mellett hogy várja el bárki is, hogy örüljön amikor bkv-ra ülhet? Alapvetõen pesti vagyok, szegeden tanulok, így nem használok bérletet, jeggyel utazom, de az, hogy én hazajuthassak több mint ezer forintomba kerül köszönhetõen a magas áraknak
2. Lássák be, attól hogy lebénítják a város forgalmát, önök miatt rengeteg ember veszítheti el munkáját mivel elkésik a munkahelyérõl. Egy másik fontos dolog: az orvosok, ápolók nem tudnak bemenni munkahelyükre, így akár emberéletek is száradhatnak a sztrájk lelkén.
3. Én egyetértek a BKV követeléseivel, ugyanakkor hiába sztrájkolnak, a kedves vezetõk ugyanúgy beülnek a sportkocsiba, ahogy eddig. Ennek csak akkor lenne értelme, ha minden vezetõ bkv-járattal járna, és így elkésne munkahelyérõl.
Összefoglalva: bár egyetértek és megértem az okokat, nem elhanyagolható az az óriási mértékû kár, amit egy egy embernek okoznak azzal, hogy teljesen megbénítják a közlekedést. Egy szándék, legyen bármily nemes, csak annak menjen kárára aki miatt megy az egész dolog, ne még kétmillió ember kárára történjen mindez.
Kedves BKV ellenesek. Sok fórumra felirtam már a véleményemet. Szeretném, ha ti is figyelmesen elolvasnátok, s megértenétek, hogy miért van szükség a sztrajkra. Sajnos pokoli egy országban élünk, mégpokolibb körülmények között. Sajnos a mostani polotika még azt is el akarja venni tõlünk, amink megmarad. Szeretnénk jobb megélhetést, s jobb körülményeket utasainknak. Ezért sztrajkolunk, s azért, hogy ne veszitse el mégtöbb ember a munkáját. Mint buszvezetö ezt megértem, mert fõleg a mi érdekünk, de az önöké is. Sajnos én is tapasztaltam a sztrajk kelemetlen hatásait. Mivel én is budapesti vagyok, s nincs autóm, mint magánember én is bkvn közlekedem. Ebböl a szemszögbõl igen kellemetlen a helyzet. Mint utas nem szeretnék sztrájkot, de mint vezetõ, ugy igen-de csak akkor és addig, mig van értelme.köszönöm.Aladár
A BKV-nál is az a lényeg mint az életben, hogy kiszolgáltatott és zsarolható legyél. Ha pénzt akarsz vidd ki a szar kocsit. Ha kint vagy akkor meg nyalj a belsõ ellenõröknek, hogy ne jelentsenek fel azért mert a belsõ mozgássérült leszállásjelzõd nem mûködik (csere nincs mert ha beírod a mûszaki könyvbe akkor másnap visszadobják anyaghiány címszóval). Ha hajnalban kezdesz akkor még nem nagy a valószínûsége, hogy egy ellenõrzést kapsz, viszont nem is szívesen állok ki mûszaki hibával, mert akkor a másik kolegával baszok ki ha mondjuk reggel 5-kor csak 2-en járunk a vonalon.
Az élet ugyanez. A NASA bejelentette, hogy egyszerre 4 mrd (!!!) telefonbeszélgetést tud lehallgatni és felvenni. Szerintetek van ennyi kém?! Ha nem akkor meg miért?! Majd ha okuk van rá akkor elõvesznek. Ugyanez MaO-n a vállalkozásokkal. Lopj-csalj ha meg akarsz élni, de ha bajunk van elõveszünk és úgy zsarolunk ahogy nekünk tetszik...
nyanya+villamos... ezen görcsölök még egy darabig :-DDD
Tévedésben vagy, a petíció nem az enyém, sõt nem is élek vele, minden hónapban rendesen megveszem a bérletet,és tisztességgel felmutatom az ellenõröknek. Mellesleg minden eddigi (jó hosszú:)) írásoddal egyetértek, én csak annyit mondtam, hogy örülnék egy szabad napnak, anélkül hogy orvosi igazolást kéne szereznem, vagy kikérni egy napot, mert mellesleg ezzel szereztem volna ma estére egy randit(mert így holnap korán kell kelni, és ma tanulni), ami azért hangulatosabb Valentinnap estéjén, mint majd szombaton, amikor bepótoljuk.;)
#50 Vlala: Volán: a volántól vándorolnak át hozzánk az emberek mert ott még rosszabb a helyzet. Minap beszéltem egy nemzetközis volánossal, hasonló a keresete, mint a helyközieknek vagy a távolságiaknak. Ez a szégyen! Kimegy külföldre 4 napra, ebbõl 2 õt nem vezet és arra kap napi 1800 ft-ot. A másik 2 napra meg 5-6000 ft-ot. Ezzel szemben nyílt titok, hogy a helyközisek is meg a távolságisok is játszanak az üzemanyaggal meg a jeggyel. Így ha az õk átlag 60-70 eHUF-os fizujukat nézzük jó esetben fel tudják tornázni a havi bevételeiket 80-90 eHUF-ra. És hozzáteszem egy lebukás és söprés a cégtõl. Dehát magyarember azzal játszik amivel tud.
Buszrongálás: Naná, hogy nem a metró szívja meg mert adnak a buszosok különjáratot a Fradi meccsek idejére. 100-200 mill HUF-ba kerül 1-1 fradimeccs a BKV-nak. (egy új volvó most 64mHUF) Érdekesség képpen egy buszos hibájából elkövetett hülyeség eredménye: Megállóban rácsorgott az elõttelévõre (mindkettõ volvo) és megcsúszott az amúgy jó elgondolásból származó de szarul kivitelezett viakolor kövön. A busz elején a sérülések: szélvédõ berepedt, homlokfal benyomódott és letört a 2 ablaktörlõ lapát csonk. A kár 1.5mHUF!!!
Szerinted be tudják hajtani a sofõrön? Nem! Viszont megpróbálják mert százalékosan tõle is levonnak (jogosan).
Viakolor: Nyugaton kitalálták, hogy jó aládolgozással ha leteszik a megállóba akkor a leesett esõt szinte azonnal beszívja és elnyeli a föld. A magyarok kitalálták, hogy faszság és aládolgoztak betonnal. Eredmény=kurvára nem szív be semmit de a rajta igenjól megálló kosz frankó szappanréteget eredményez...
Buszmegálló: A volvók 18 m hosszúak. MaO-n a kresz szerint a buszmegálló tábla után 5, elõtte meg 15 métert kell szabadonhagyni. Álljon be az akinek 8 anyja van... Ráadásul megsaccolva is rémisztõ eredményt kapok ha azt nézem mennyi buszmegállót hagynak szabadon... Ha meg belegondolok kinek a dolga ezeket a rendeleteket jóváhagyi (fõv. önko.) és kinek a tulajdonában van a BKV RT (fõv. önko.) akkor ökölbeszorul a kezem. Norvégiában DUPLACSUKLÓS (!!!) 24 m-es (!!!) buszok is közlekednek! Szerinted mennyi hely kell beállni vele a megállóba? Csak õk megoldották: 56 m-t kötelezõ szabadonhagyni!
Buszsáv vs. kerékpáros: Nem akarok vallási dolgokba belemenni, de tudja mindenki, hogy a szadesz kikkel van tele. Aba Botond is egy igazi echte Nílusparti székelymagyar. De az biztos, hogy a média az Õ kezükben van. Meglep ha azt mondom, hogy át akarja venni a Magyar Közlekedésfelügyelet a Nyugati rendszert, miszerint ha jelzõtábla engedélyezi a kerékpárosok mehetnek a buszsávban? (a hír igaz de nem merik bevezetni mintahogy azt sem, hogy egyirányú utcából kell számítani szembejövõ menetrendszerint közlekedõ autóbusszal és kerékpárossal, ha a kiegészítõ tábla ott van) Csakhogy a hír nem így látott napvilágot!! "Közlekedhetnek a biciklisek a buszsávban!!!" ezt harsogta a média!!! Csakhogy egyetlenegy kiegészítõ tábla sem került ki mivel a magyar társadalom nem érett meg ennek bevezetésére. Értelemszerû, ezentúl jobbkezes utcákon balra is be kell nézni! Akkor most próbáld megmagyarázni a biciklisnek, hogy húzzon ki a buszsávból... Merthogy a téves tájékoztatást elfelejtették korrigálni. Viszont mehet a buszsávban UTAST SZÁLLÍTÓ (!!!) taxi és ha hiszed ha nem a halottaskocsi!!!
"Rácsuktam az ajtót!!!" Röviden: az ajtócsukási késedelem min 2 sec. Ezzel meg kellene próbálni, hogy kit lehet odacsukni az ajtóhoz. Más kérdés az, hogy a kedves utas indokot kreál ha beteszi a csomagját maga elõtt tartva a záródó ajtók közé. (pedig a felszállás az indításjelzõ megszólalása után TILOS!!!) Barátom, ha hiszed ha nem. A a 2. gyerekével terhes anya futólépésben dobta a babakocsit a benne ülõ gyerekkel együtt a záródó ajtók közé!!! Azt hittem gutaütést kapok. Szerinted ki volt a szar meg a szemét? Perszehogy én! Hiszen a buszt merõlegesen futólépésben megközelítõ nõt én nem vettem idõben észre a tükörbõl amiben hátrafelé kell látni nem oldalra.
#RelakS: Valahogy ez a jármûvásárlás nem nagyon megy a BKV RT-nek. A volvok sokkal drágábbak voltak mind a már jól bevált RÁBA rendszerûek. (magyar munkaerõ). A villamossal is ugyanez a helyzet. Én mondom ez egész másról szól... Aba Botond 20mHUF-os gázsija csupán csepp a tengerben a 10 mrdHUF-os görgetett adósságból.
"Nyanyákról" érdekes történet: Villamosmegállóban álldigál a delikvens és megáll elõtte a tuja. Felszállás után kicsit morgolódva bekiabál a vezetõfülkébe: Azért állhatott volna közelebb is a járdához!!!
kész röhely...
Ma reggel a rádióban a bemondó mondja: "A 8. kerületben a Fiumei úton egy villamos elütött egy autót akinek a vezetõje a helyszínen életét vesztette. A vizsgálatokból kiderült, hogy a karambol elkerülhetetlen volt és az autós hibájából következett be. A villamosvezetõnek nem sikerült az autó útjából kitérni..." Azt hittem megfulladok a röhögéstõl... Talán pároslábbal taposva kellett volna nyomatékot adni a megasságkormánynak és átugratnia a csekély 40 tonnával az autó fölött!
Ördögi kör ha nem vetted volna észre!! Ha 600 buszvezetõ azt mondja, hogy nem dolgozik és sztrájkol akkor a következõk a gondok: Ennyi buszvezetõ elvesztését nem bíná ki a cég. Ennyi buszvezetõ utcára kerülése után kb a 10% a találna megélhetést az elkövetkezendõ fél éven belül. Tehát csak egy mód van a jogaik érvényesítésére, a sztrájk.
Valamint drága barátom térjünk vissza a létminimumra. Ez ha hiszed ha nem öszetett dolog, miszerint elhiheted, hogy az értéket a vidékiek (értsd nem fõvárosiak) fizetése lehúzza. Tehát a budapesti lakos fizetése akár többszöröse is a vidéken élõ embertársaik fizujához képest. Tudom mert Anyám Békés-i Apám meg Jászság-i volt. De akkor kérdem én: Vas megyében egy magamfajta fiatal miért csak 1/4 annyit (!!!) fizet az autó biztosítására mint egy pesti lakos? Õ neki miért éri meg átjárni a határon túlra üzemanyagért?
Mindazonáltal biztos lehetsz benne, hogy ha lesz én ott leszek a tüntetésen amit a nyugdíjasok a nyugdíjemelés miatt szerveznek, mert egynémelyiknek olyan kevés a nyugdíja, hogy tisztességesen éhendögleni sem lehet belõle...
Ne izguljatok nem lesz sztrájk! Ez az egész herce-hurca csak azért volt hogy a Felsõ vezetés majd elmondhassa a médiában hogy milyen jól megtudták oldani a helyzetet.
mielött elkezdenétek flémelni gondolkozzatok is!
Nyugalom. ELõször is: Velük bacott ki Bpest. Nem forsdítva. A tavaly beígért fizuemelésért most kell sztrájkkal fenyegetõzniük, mert a nyaraló fontosabb volt.
Ne azt nézd, mennyit keres. Azt, mennyit dolgozik érte. És azt, hogy hogyan. Ilyen utakon ilyen általános közlekedési morál mellett ilyen buszokat vezetni, ilyen utasokkal a hát mögött - le a kalappal a Volán dolgozói elõtt.
Megértem a felháborodásodat. Megértem, hogy hozzászoktál, reggel felszállsz a buszra, utazolo a munkahelyig, délután vissza. De Te is értsd meg: õk is csak emberek. Emberek, akik még dolgoznak a mindennapi betevõért, a dolgozást úgy értem, hogy két kézzel, két lábbbal, ésszel, kitartással. Nem tíz ujjal és egy fenékkel, mint pl. én. Nem is egy nagy arccal, mint sokan. Nem is sehogy, mint még többen. Ha jó a közlekedés, észre sem veszitek, mennyi mindennek kell összhangban lennie hozzá. Forgalomirányítás, karbantartás, sofõrök, stb. Egyszer sem hallottam, hogy valaki a Volánnál dícséretet kapott volna azért, mert a közlekedésben nem történt semmi különös. Azonban ha baj van, pl. 5 percet késik egy busz, akkor már mindenki kórusban énekli a "bacca meg a volán" kezdetû népdalt. Ezek az emberek dolgoznak éjjel, nappal, karácsonykor, húsvétkor, viharban, fagyban, hétvégén, ünnepnapokon, mert a busznak mennie kell, és bizony nem megy magától. Nos, mi az a 90 ezer?
mintha olyan könnyû lenne állást találnia. Egyébként meg szerinted elmegy buszt vezetni valaki, ha el tudna menni olyan helyre, ahol 4-kor kieshet a toll a kezébõl, és szabadok a hétvégéi?!
Igen, marad 90e/hó? Tudod mennyi a létminimum? Vannak akik abból élnek! Ha keveslitek a fizetést keressetek másik állást, ne azzal szórakozzatok, hogy kibasszatok Budapestel.
100%ig igazad van..... Igen ha a többi állõásban is emelnék a fizut ahogy az EUba belépéskor ígérték akkor kb ugyan olany lenne a bérlet díja mint 2001ben csak nagyobb szám lenne rajta.... lesz még itt 10milla ft os bankó...
BenceYCE: Én csak a helyi Volán tapasztalatait mondhatom, van pár buszsofõr ismerõsöm. Tehát nemcsak a fõvárosban sz@r a buszvezetõk élete, vidéken is, ezért általánosítok. 1. A volánnak nincs pénze. Ez tény, Magyarországon sernkinek nincs, ha másnak kellene adnia. 2. Nem tudom, hogy jött ez a témához, de a buszt tényleg nehezebb vezetni, ezt alátámaszthatom. Fõleg városban, és még fõlegebb :-) Budapesten, a mazsolák, vadbarmok és az Offroad-speciálszakaszokat idézõ közutak paradicsomában. A buszsofõrnek ugyanis halmozottan nagyobb felelõssége van, mint az egyszerû autósnak. Zöbb tíz tonna felett rendelkezik, és emberéletek százainak súlyával kell mérlegelnie egy adott manõverrõl. Rendben van, én autóval tudok nyomni egy vészféket, ha elémugrik egy vicces kedvû srác, hogy "FÉKTESZT!", vagy egy autós "épenátférek"-et játszik elõttem. A busz nem. Ha az autómmal egy kátyúba hajtok, max. nekem van károm, futómû, gumi - amit a közútkezelõk hosszas huzavona után bacnak kifizetni - de ha egy buszdöccen egyet, akkor biztos, hogy utazik rajta valaki, aki kártérítést követel a Volántól a lenyelt rágóért, kezébõl kiesõ és látványosan darabokra hulló mobiltelefonért, vagy éppen a nyolcadik gyermekével terhes anyuka hastáji panaszaiért. Ez mind-mind a sofõr bérébõl megy, naná, majd az állambácsi fog jótékonykodni... Az a 140-150 ezer forint, amirõl "tanult kollégám" beszélt, minden bizonyal hasonló lehet az orvosok 200ezer + hálapénz fizetése, amely kétdiplomás barátom esetében bruttyó 90 ezer + acsargó tekintetekben jelentkezik. A szamárlétrához nem tennék hozzá semmit, szellentésem sincs ehhez a témához, azonban biztosíthatlak, sehol nem jobb a helyzet, ha nem vagy a fõnök fia. A BKV (és többi volán) helyzetérõl: állami támogatást hiába várnak, majd ha barnára festik a buszokat, és nagybetûs ROMANTIC feliratokkal látják el, talán csurran-cseppen nekik valami. Mennyit iszik egy busz százon? Mondjuk, a nálunk még mindig a legnaygobb számban elõforduló 260-as sorozat? 30, 40 litert? Gázolajból igen, de kb. havonta kell gumit cserélni rajtuk, orrán-száján köpi az olajat, amleyet pótolni kell, hogy az utas általi rongálás helyreállításának költségeit ne is említsük. És mindennek a tetejébe a Bumeráng jeles mûsorvezetõinek nem volt jobb dolguk reggel, mint hülyét csinálni a sztrájkból. Néha rettenetesen bunkók tudnak lenni, de ha ez kell a népnek... az a népet minõsíti. Tényleg szár helyzetben van a Volán, a sofõrök is, de sajna a vezetõség is. Valakinek nagyobb szüksége volt a pénzre, tudjátok, a nyaralójához.
Az édesanyák kitárgyalásába nem szólnék bele, az enyém így is sokat csuklik.
És végezetül a tavalyi év legnagyobb vicce: küldtünk a svédeknek egy ajánlatot, hogy kapják be az összes Volvo buszukat, ilywen kemény rugózással a kutyának sem kell, állandóan szétrázza az utasokat. Meg nem erõsített források szerint a Volvo átküldte a papírt a Saabhoz, akik létrehozták belõle a magyar vadászgép prototípusát...
biztos voltam benne, hogy nem lesz sztarjk sajnos pediig mar elore orultem, hogy aznap nem megyek be a meloba
Na, most megmondtad a frankót. A nagy részével egyetértek. Amivel meg nem, azzal is csak azért, mert nincs egyéb információ a birtokomban, amivel eldönthetném a dolgot.
Mellesleg tényleg, voltam tavaly Debrecenben. Hát azóta az a véleményem, hogy nem ilyen hat méter magas padlójú hannoveri villanyost kéne venni, hanem amit Debrecenben is használnak. Szvsz szebb is, meg valószinûleg olcsóbb is.
Fasz vezetõk? Láttam már villamosvágányon leparkoló marhát, mert nem vette figyelembe, hogy milyen hosszú a kocsi orra. a tuja majdnem el is csapta a verda elejét. Nameg a 61-es buszon néha van olyan satu néhány "vagány" miatt, hogy röpködnek az akciónyanyák. Jó ideig a 60-assal jártam a Batyi meg a BMF között. Annyira örültem, mikor háromnegyed óráig tartott az írd és mond negyed órás út, mert a buszsávot lefoglalta a sok bunkó! Jobbanmondva mind a 4 sávot! Aztán a Margit-híd alatt rájött az ökörje, hogy egyenesen akar menni, és jobbról-balról sorolgattak befelé...
Pénteken meg egy hülye nyanyát láttam Gödöllõn. Megindul a HÉV, mire a nyanya közelít a sinekhez. A vezetõ rásípol. Reakció: a nyanya nekiáll kocogni a HÉV ELÕTT!!! Szerencsétlen vezetõ nemtudott hogy fékezni, úgyhogy a tyúk éppencsak megúszta.
Nameg a vandálok. Nem látni a héven ép üveget, mindegyik tele van karistolva. Minden más meg össze van firkálva. Ha odakanyarít valami színvonalas rajzot, arra aszondom, hogy oké (bár ha meglátom, lehet,, megkergetem), de azok az olvashatatlan tag-ek, azokért egyenesen veselerúgást osztanék.
Szvsz jobb lett volna, ha a topic címe egyszerûen "Sztrájk" lett volna, de ez csak vélemény. Mit érhetünk el sztrájkkal? Kinek, mire jó ez? (A Volánnak biztos, egy napig nem rongálják a buszt az utasok) A BKV-sztrájkról: Szerencsére engem nem érint, a kérdéses idõpontban nem szándékozom a fõvárosba menni, ha mégis, akkor cégautó bejátszik... Megegyeztek 16000 Ft-ban? Ehh, sosem lesznek egyenesben, ha mindig engednek.
Benceyce: még nem olvastam végig, de ha igen, akkor (hasonlóan röviden, tömören, érthetõen) válaszolok...
Az imént mondta be a rádió (valamelyik adó), hogy megegyeztek 16000 HUF-ban, így elmarad a keddi sztrájk:) Azt nem tudom, hogy mennyire biztos az infó, hallgassátok napközben a rádiót-tv-t. Én szerencsére nem megyek sehova, csak nyomom a KOTOR 2-t:))
huhhh
Lehet, hogy nem tudom mire vállalkozom de megpróbálom.
Hölgyeim és Uraim!
Szeretnék szólni a topic témáját illetõen. #1 - Csak ti örültök rajtunk kívül de ez lényegtelen. #11 - Sajnos a BKV tulajdonában tényleg "érdekes" állapotú autóbuszok vannak és biztos is hogy a pénzhiány miatt van mindez. #12 - Nem fizetik vissza merthogy sztrájkolni mindenkinek alkotmányos joga. #21 - Megérdemlitek! Az autó legfinomabb becslések szerint is egy átlag 6 km es távolságra lévõ munkahelyre havi(20-22 nap) 25-30 ezerbe kerül, amibõl csak a benzin annyiba kerül mint a BKV teljesárú bérlet, és az autó árát NEM(!!!) számoltam bele! Itt jegyezném meg a petíció (#29) komolytalanságát miszerint saját magát szívatva az államilag 67.5 % os támogatásból visszamaradt összeggel érvel. LOL #27 - :D Hol kezdjem... 1.:EZT A PÉNZT NEKÜNK TAVAJ MÁJUS 1.-ÉN MEGIGÉRTÉK!!! A csatlakozás után rájöttek, hogy a színvonalat emelni kell, máskérdés, hogy ez csak pénzbõl megy. És az akkor megígért EU-s bérfelzárkóztatást a mai napig halasztgatták. 2.:Rohadtul nem vagy egy bank, hogy bármilyen családnak a keresetét TE magad egyszemélyben elbíráld, sok-e vagy nem. Csak a BKV alkalmazásában lévõ emberkékrõl beszéljünk ha már olybá ez bassza mindenkinek a csõrét és hagyjuk ki, hogy kinek mennyit keres a felesége meg a gyereke iskola mellett mert ehhez aztán télleg senkinek semmi köze. 3.:NINCS (!!!) ruhapénzem merthogy ruhát adnak azt is olyat amilyet. Vennem kellett magamnak elviselhetõ ruházatot mert még a céges is egy rakás szar. Arról meg kósza ábrándjaid se legyenek, hogy ez úgy mûködik, hogy bevásárolok és benyújtom a számlát. (Méghogy ruhapénz...) 4.:Ha rohadtul összehúzom magam sem tudok 500 FT alá menni a kajapénzzel egy nap tehát a jelentõs 3500 FT os kajapénz tetemesen megdobja és észrevehetõen gyarapítja a családi vagyont idehaza. (Te bizos nem kapsz csak 1500-2000-et) 5.:Bérlet... valóban sokra megyek a bérlettel mert nekem speciál csak barátnõm van aki nem kap. Ha élettársam lenne akkor 3 év közösen eltöltött (lakcímmel igazolt) idõ után kaphatna bérletet. Sajnos egyikünk sem áll úgy anyagilag, hogy az összeköltözés gondolatának akárcsak a csírája is megfoganjon buta fõiskolás agyamban, ígyhát nem fenyeget az a veszély miszerint a 3 év boldogságban és gazdagságban eltöltött idõ után összeköltözzünk abba alakásba aminek az árát az általam is olybá nagyrabecsült utazóközönség által igenjól megfizetett BKV RT-nél mindezidáig sikertelenül próbáltam megkeresni! A gyerek bérletének a gondja is leesett a vállamról mert belátható idõn belül sajnos vajmi kevés esély van arra, hogy megpróbáljak gyereket vállalni, hiszen a kicsinyke lakásunkban (pontosabban Anyáméké mert nincs pénzem elköltözni) alig férünk el a vastagratömött pénztárcámról. 6.:140-150eHUF... kicsit konkrétabban is elõadhattad volna mert nem tudom, hogy nettó v bruttó bérrõl beszélsz. A bérlétra a buszosoknál föntrõl lefelé: -ÉJSZAKÁS - (álmodni se merjél róla, hogy bekerülsz mert csak kihalásos alapon megy), Õ keres a legjobban. -DÉLUTÁNOS - Õ keres a másodikként a legjobban. Hónapokat, sõt van hogy éveket kell várni, hogy bekerülj egy jó DÉLUTÁNOS mûszakba, s ha egy szer bekerültél akkor megfogtad az Isten lábát mert akárcsak az ÉJSZAKÁS, onnantól kezdve csak fényképrõl ismered majd meg a nemlétezõ gyereked és kielégítetlen nejed (ha volt pénzed esküvõre).
Bonyolult dolog fog következni!!! Kérek mindenkit, hogy figyeljen!!! BEUGRÓ!!! Azaz osztott mûszak. Nagyon jó mert reggel is dolgozhat egy "kicsit" meg este is. Így aztán nem kell foglalkoznia olyan csekélységekkel mint hobby meg család mert elmegy az egész napja a munkával. DÉLELÕTTÖS - Ilyen vagyok én is. Nagyon jó mert a kézhez kapott 600 FT-os órabéremre jön az adó tehát az egyéb járulékokat meg pótlékokat el is viszi az adó. Marad tisztán sacc 90eHUF/hó!!! és aki régebben jött a céghez az még lehet, hogy kevesebbet is keres!!! Tehát a kérdésem: MILYEN 140-150eHUF-RÓL BESZÉLSZ??? 7.:1 szó mint 100 a béremeléssel százalékos arányt nézve a kevesebb keresetû BKV alkalmazottak járnának jól. 8.:Színvonal: Mi közöm nekem a járatok sûrûségéhez? Akiknek ez a dolguk azok próbálnak alkalmazkodni az utasokhoz, Te ezt biztos egyszerû dologként képzeled el... A csövesek problémája globális mértékû, had ne nekem kelljen ezzel foglalkozni. Különbenis józan paraszti ésszel belegondolva ez talán az utasok dolga lenne jelezni a jármûvezetõ felé, vagy kellene letessékelni a buszról (v egyéb jármûrõl) a delikvenst. Valljuk be ez nem sûrûn történik meg talán szánalomból de az is lehet, hogy mégis létezik olyan utas aki rendelkezik empatikus képességekkel és nem löki le a buszról, hogy egy padon fagyjon meg. 9.:Nem áll oda a busszal... Mesélhetnék, sõt meg is teszem!! Gondolj bele, hogy ki az a barom aki megreckíroztatja, hogy odaáll a megállóba (ahova lehet, hogy más busz is beáll mert érinti az útvonala), és ott várakozik ellentétben a szabályzattal ami lehet, hogy neki azt írja elõ, hogy a KIJELÖLT (!!!) helyen KELL (!!!) várakozni, amikor Õket is ellenõrzik belsõsök és feljelentik ha megszegte a szabályzatot. Ez Rád biztos nem hat ingerlõen mert a sokadik után nem téged basznak ki az állásodból. Ide sorolhatnám még: "Miért megy olyan tetülassan az a busz?!" Elmondom! Mert feljelentik ha korábban ér oda!! Ellentétben a közhiedelemmel a buszosnak nem az a dolga, hogy minél elõbb odaérjen a végállomásra, hisz csak a "kedves utas" siet. Az Õ dolga a megjelölt idõben ott lenni a megállóban!! Kiváncsi lennék, hogy a du.-n 2órai és az este 9 órai idõpontok közötti forgalmisûrûségi különbséget Te hogy a túróba kezelnéd. Hiszen nem csak a menetsûrûségek változnak hanem a menetidõ is! Jobban belegondolva Te ketchup lennél a hátsó szélvédõn ha az autóbuszvezetõt nem szabályoznák, mikor érintse a megadott megállót, mert az lenne a célja, hogy minél több idõt töltsön a végállomáson, ezért sietne. 10.: És végül de nem utolsó sorban: NINCS PÉNZE A BKV RT NEK!!!
Tavaj arra fogták a béremelés kérelmének a visszautasítását, hogy a többi közlekedési társaságnál jóval kevesebbet fizetnek az alkalmazottaknak. Ami szomorú de így is van. DE! Az Õ harcuk a munkáltatójukkal nem a mi feladatunk! Mintahogy én sem kérdeztem tõled mennyit keresel!
Nézzük kicsit másképp a BKV helyzetét. Mindenkinek az bassza a csõrét, hogy miért nyújt olyan szar szolgáltatást a cég ilyen "drága" bérletárak mellett. Most akkor a bérlet drága? Ha sikerült a fenti autó vs. bérlet összehasonlítást megérteni és körbenézel, hogy a környékbeli országokban mit ér a Te pénzed akkor rájöhetnél végre, hogy a Te béred az itteni árakhoz képest alacsony!!! Ami fent szemléltetve megintcsak had ne az én problémám legyen, ezt a csatát vívd meg Te a munkáltatóddal!
További érdekességek...:
Dotálás!!! Az EU és sok más európai országban már rájöttek, hogy a nagyvárosi tömegközlekedés nem jövedelmezõ!!! Ennek ékes bizonyítéka, hogy mindenütt dotálják az ezzel megbízott cégeket, hogy az utasnak a jegy vagy bérlet megvételekor (vagy meg nem vételekor) ne kelljen annyit fizetnie. Ezért a cégeket támogatják az adóalapból és had fejezzem ki így magam: életben tartják!!! Tehát. Ha Te "kedves utas" nem veszed meg az X HUF ba kerülõ jegyet v bérletet akkor a cég nem az X bevételtõl esik el hanem X alapján kiszámított támogatástól is. Ezért a Kádár rendszerben amikor orrbaszájba jártak a buszok és mérhetetlen károkat okozott a pazarlás akkor az 1.5 HUF-os jegy meg nem vételekor a céget 3X azaz további 4.5 HUF-tól szabadította meg. Így a 6 HUF-os bevétel kiesett. Ez volt akkor. De mi a helyzet most. Kedves #29-Redfox ha hiszed ha nem a dijszabás azért változik ilyen drasztikus mértékkel mert eddig volt támogatva a cég és ez lassan apad. A CÉGET NEM DOTÁLJÁK!!! NINCS PÉNZE A CÉGNEK!!! Szerintem ki kellene próbálni, hogy maszek cégeket (többet, hogy azért legyen konkurencia is) beállítanak a BKV helyett és megkérdezném 1 hónap után vajon mennyibe került a bérlet...
És mégvalami Redfox! Vajon a volánon, vagy ha beülsz egy taxiba, (vagy ha csak akár bemész egy hipermarkedbe) és igénybeveszed a szolgáltatását szerinted mit csinálna veled ha nem fizetnéd ki a végén? Mit tenne veled egy taxis ha Te közlöd, sõt buzdítassz másokat is hogy nem fizeted ki és mások se fizessék ki a díjat???? Vagy a pénztárnál közlöd ugyanezt??
Érdekes, hogy az utasok könnyebb mozgása érdekében a buszra való felszállás nem csak az 1. ajtón történik mint sok más helyen (volán, más MaO-i nagyvárosi tömegközlekedési társaságok). És a magyar ki is találta, hogy akkor nem is kell fizetni!!! Egy németnek ilyen eszébe nem jutna. Csak a német az ottani keresetébõl gazdálkodik.
Tehát ha rájött mindenki, hogy a pénzhiánnyal van a gond (a "kedves utas" is), akkor had közöljem ki is aki pénzhiánnyal szenved. A BKV RT egy megbízott cég akinek a 100 % os, nem tévedsz 100%-os (!!!) tulajdonosa a fõvárosi önkörmányzat!!! Aki az állambácsira fogja a pénzhiányt. Tehát el lehet menni a fõvárosi önkormányzat elé és OTT kell reklamálni a magas jegy/bérlet árak meg az alacsony szolgáltatási színvonal miatt. Ha gondoljátok megyek veletek mert nekem is qrvára a bögyömbe van az a buzi görbeorrú valláskárosult demszky...
És akkor kérem a tippeket vajon az állambácsi, a fõv. önko., vagy a bkv nyúlja le a lét?:
Szerintem elég megnézni, hogy egyéb vidéki nagyvárosokban hogy néznek ki a közutak, közterületek, és úgy amblokk az egész városkép, és milyen fejlõdést tudott felmutatni az ottani önkö az ottani adófizetõk ottani bérébõl. Menj el Egerbe, Debrecenbe v sorolhatnám még hova és nézd meg mit tudtak felmutatni. Ezzel szemben egy fõvárosi önkormányzat meri állítani, hogy nincs pénz?!
Még egy utolsó érdekesség:
Statisztika: MaO-n a számítások szerint a magyar dolgozó ember a munkahelyén a munkaidõ alatt 33%-os arányban teljesít. Vagyis 100 órából 33-at (!!!) foglalkozik a munkájával!!! A probléma felkutatására felkért cég jelentéseinek eredményei szerint a probléma nem a dolgozó munkakedvével van!!! Egyszerûen a vezetõség szervezése katasztrofális!!! Nincs kihasználva a munkaerõ! (ebben az értelemben) Itt kérdezném meg, hogy mért jó az ha valaki elvégez egy iskolát és szakmát kap a kezébe akkor az miért nem a saját szakterületén dolgozik? (ez az eberek több mint 60%-át így érinti) Elmondom: mert az ismerõsöm ismerõsének az ismerõse tud egy jó zsíros melót, nem érdekel? Ez teszi a szolgáltatások színvonalát minden téren elfogadhatatlanná!! Azért Te nem örülnél ha egy "D"-kategóriás jogosítvány, szolgáltatói vizsga és pályaalkalmassági vizsga nélküli autóbuszvezetõ mögé ülnél be ugye? Bezzeg egy felsõvezetõnek lehet.... És folytatnám a fönti munkateljesítménynél... Az autóbuszvezetõket a tavaj május 1.-étõl átvett EU-s normák szerint dolgoztatják miszerint a munkaidõ alatt a munkával töltött idõ aránya a buszba beépített tachográf szerint:
85%!!!!!!!!
Kérdem én... Mi a faszt csinál a többi ember, hogy az átlag így is 33% ? És kit basztatnak az utasok? Merje valaki azt állítani, hogy a vezetés nem szellemi munka!!! Amikor lemész a vidéki rokonokhoz 200 km-re és vezetsz 3-4 órát, na ebbõl Nekem kell 9-et egy nap! De nemám autópályán! Alacsonyan szálló tücskök között meg "bevágokeléd, hogy 1. helyrõl startolhassak a piroslámpából". Ezeknek üzenem ezúton is: A kis IK 260-as (olyan mint a piroshetes csak a rövidebb változat) 9 tonna üresen. 16 tonna ha a max megengedett szállítható személyekkel együtt veszem (forgalommérésnél az egyik busz megengedett 102 férõhelyénél azért regisztráltak 127 fõt - bolond magyar). Tehát a kitömött legkevesebb 16 tonnát meg kell állítani ugyanazon a féktávolságon belül mint Neked fiatal egytollú indián a 316-os szakadt bömbit, meglepetés... nem fog megállni!!!!
SÕT!!!
Felhívnám mindenki figyelmét!!!
A gyakorlat azt mutatja, hogy a buszvezetõ jobban jár ha mégsem akar annyira megállni!!!
Miért?!
Mert ha az utazóközönséget megörvendezteti egy satufékkel a buszvezetõ, akkor az ha hiszed ha nem állva utazva igenkomoly szûzhártyarepedéseket szenvedhet!!!
Viszont!!!
Ha csak egy "kicsit" akar megállni a buszvezetõ, akkor az utas ép marad és lehet hogy még tanúskodik is mellettem, hogy nem én nem tartottam be a követési távolságot (ami alapesetben engem terhel), hanem a fasz vágott be elém!!!
Tehát nekem nem éri meg annyira összetörni a kedves utast, mert feljelentenek, hogy nem megfelelõen választottam meg a követési távolságot és így saját hibámból személyi sérülést okoztam. Megéri Nekem elveszteni az állásom egy fasz miatt? Ha kiszúrja a szemét vagy neadj Isten meghal az utasom még le is ültetnek!!!
Ezért várom ki kerül holnap elém... Biztos lehet benne, kellõ mérlegelés után inkább az Õ 20 millás Mercijét zúzom le!!!
Szmájlikat direkt nem raktam nyomatékosítás végett, mert ha szorult beléd egy kis empátia akkor megérted, ha meg nem akkor le vagy szarva!
És mivel én is BKV-s vagyok így #12 Takezó, ezt biztos rám is értetted ígyhát a Te Qrva anyád!!!
(...azért lehet érdemes az elejétõl végigolvasni annak szellemében, hogy ki is a BKV tulajdonosa...)
hát vasárnap már nem egyeztek meg, úgyhogy valszeg sztrájk lesz (pedig a volánból kiindulva fogadni mertem volna, hogy megegyeznek)
wow akkor támagotaom, szerelõ nekünk is kéne, hogy elinduljon :D
egy hete amikor indultam volna a suliba látom hogy a busz középsõ kereke lejjebb van és beleér a sárhányóba vagy mibe. azt hittem, hogy csak túl sokan voltunk rajt és leeresztett... nem... el volt törve a tengely, nem tudott kanyarodni. egyenesen mentünk át a körforgalmon, aztán a végállomás elött lerobbant (keresztbe) és megállt a városban a forgalom :DD
Itt nem csak a buszvezetõkrõl van szó. Az összes bkv dolgozóról, a szerelõkrõl, akiknek köszönhetitetek azt, hogy egyáltalán elindul az a nyavalyás busz... Õk is ugyanúgy kapnak béremelést ebben az esetben, és kevesebbet keresnek, mint a sofõrõk.
(mondjuk mi jártunk rosszul, mert múltkor meg 1.5 km-et kellett gyalogolnunk a kocsmából haza, mert a geci nem állt meg )
azért a volánt se kell félteni, múltkor a haverom neki akart menni az egyik sofõrnek buszon amikor hátrajött valami vita miatt, már épp lendült a keze amikor 3-an lefogtuk, mókás volt :D
igen. a mi környékünk általában a legjobbakat kapja :) "ez a sok hüje már megin itt akar felszálni aztán emg nyavajognak! gyertek már faszom"
viszont zalakarosban is hasonlóan kedvesek. ha egy 10 éves gyerek felül a buszra akkor szó nélkül kifizetteti vele a 400 forintot... mert nem mondta, hogy õ diák jegyet kér ami 89 forint
másik vidám történetem, amikor szintén egy "eznemhelyijárat deaz" eset után csak felugrottam a buszra. nyomom a jelzõt hát nem áll meg. elõre szaladok, hogy a következõnél letegyen: -elnézést én jeleztem -az elsõ ajtónál kellett volna mert ott nem állok meg -akkor itt engedjen le, itt a bérletem -nem. ahoz elõre kellett volna 160 forintot fizetned (bezárja az ajtót a másodikról is lemaradok) -akkor most mit csináljak? -várjál a következõ megállóig (...) na menjél -köszönöm... engedne? -160 forint lesz
nagyon örültem, hogy olyan helyen tett le, ahol már csak szántóföld volt. 15 percig gyalogoltam viszafelé.
nos én nem sajnálom tõlük a pénzt, de mivel többségük közel sem "szellemi" munkás hát... felénk olyan szellemi munkás bkv buszsofõrök járnak, hogy még! :D pl -ez a busz megy xy-ba? -nem tudom -de én oda szeretnék menni -nem oda megy -jólvan köszönöm el... na vagyis akkor úgy értem (tapasztalatból visszakérdezek), hogy érinti-e azt a helyet ahova én szeretnék menni. -lehet -meg is áll ott? -attól függ, hogy melyik részén -a lámpánál -igen ott meg -köszönöm (mennék fel) -130 forint hééé -dehát van bérletem -az ide nem jó -miért? -mert ez nem helyijárat -nekem az információnál azt mondták hogy ez az -nem az a másikból jön leszállok átmegyek a másikba épp elérem. közben amelyikrõl leszáltam elmegy -jónapot xy-ba megyek, van bérletem, jó a lámpánál is... -ez nem a helyijárat, az most ment el -nekem azt mondta az a buszos, hogy EZ a helyijárat -nem. 160 forint lesz
legalább nem kell 5-kor kelnem, bár én érintem a Volánt, a MÁVot és a BKV-t is , szal a lehetõség sok :)
Amíg nem láttam, hogy mennyit keresnek úgy gondoltam, hogy sztrájkoljanak hajrá, máshogy nem tudnak fizetés emeléshez jutni. De most úgy gondolom, hogy menjenek a picsába! 140-150ezret kapnak (és még ott van a feleség/férj keresete), plusz a ruhapénz, kajapénz na meg az egész család ingyen utazik ami egy 3 tagú családnál 16 ezer. Kapjanak már a fejükhöz! Ráadásul még a "szolgáltatás" szinvonala is a béka segge alatt van, ritkán jár a busz, mocskos, büdös a csövesektõl vagy éppen dugig van. Állnak az emberek a végállomáson de nem állna oda a busszal, hogy fel tudjanak rá szálni, inkább pofázik a kollégájával vagy a seggét vakarja és ezek nem azért vannak mert állítólag "nincs pénze a BKV-nak".