A "Nõk a volán mögött" topic elérte a 200. hozzászólást, ez jó alkalom a mérleg egyensúlyba hozására. Hölgyeim (és uraim is), várom a tapasztalatokat - jókat és rosszakat - a férfiak vezetési képességeirõl, moráljáról, stílusáról.
Pontosan ezért nyitottam, egyrészt be akarok vágódni az SG hölgy-látogatóinál, másrészt a "Nõk a volán mögött" topic annyira egyoldalú volt, hogy elfelejtettük (vagy csak ezzel lepleztük) azt, hogy mi is tudunk nagyon veszélyesek lenni.
Eddig nem írtak a hölgyek. Ebbõl két dolgot szûrhetünk le: 1. tökéletesen vezetünk; 2. A hölgyek mûveltebbek annál, hogy beszólogassanak a férfi vezetõknek.
Khmm. Férfi----------------a kamionos alfajból.Elõtte , az ablakban Béla a király/Villámrezsõ sb feliratú rendszámok.Elõszeretettel játszik az elõte autózó nõnemû vezetõvel "megközelítelek majd lemaradok" címû játékot, ami roppant szórakoztató. Az elsõ 5 kilométeren legalábbis.Aztán megelõz, leszarva a táblákat, vagy hogy az elõtte autózó nõci kitette balra az indexet, s kanyarodna. Anyukáját sokan szeretik, mert emlegetik renceresen.
Én most vagyok forgalomban. K*RVA SZ*RUL VEZETEK!!! :-(
én is szeretem, ha valaki "draftol" az autómon... ilyenkor szoktam egy "jaj, átszaladt egy macska" satuféket benyomni, (mire jók a tuningfékek :-) ) aztán ha le kell vakarni a vonóhorgomról, hát, az az õ baja.
De mi jó van benne, mondd? Én már elgondolkoztam.A csávó levezet x ezer kilométert egy nap, és unatokozik.Szórakozik.De basszus, én meg ott vagyok nulla rutinnal, csak lesem a visszapillantóból a játszadozását. Agyatlan egy barmok vannak.És bocsi, de még egy nõt sem láttam így vezetni. Én elhiszem hogy a pasik jól vezetnek.Nálam biztosan jobban. De néha meredek dolgokat csinálnak.
Szerintem nem lehet a férfiak vezetési tudásáról beszélni, hiszen mindig a legjobb vezetõhöz (illetve a _normális_ vezetõhöz mérjük a többieket. Mivel a legjobb vezetõk is a férfiak közül kerülnek ki, ezért csak a nõk vezetési tudásáról beszélhetünk. A vezetési stílusról általánosságban a férfiaknál szintén nem lehet beszélni, mert vannak óvatosak, vannak sportos vezetõk stb. Max. életkorra lebontva lehet, én úgy gondolom, hogy a 17-28 közti olcsó BMW-s száguldozó társaság a legrosszabb az összes vezetõ közül.
én férfivezetõ vagyok és néha elbambulok vezetés közben sajnos és akkor szokot valami barom elöttem lefékezni hirtelen valamiért ekkor persze fölébredek :)
A topik témájától eltérve: Azt észrevettem, hogy a kamionosok általában rendesek, engedik az embert, viszont a taxisok és a balfaszok türelmetlenek, utóbbi csoportban nagyon sok nõ is van, akik azonnal dudálnak, amint egy kis hibát vétesz, mintha õk osztanák a jogosítványt. Ha zöldre vált a lámpa és nem indulsz rögtön, már szól a duda is.
ez így van a taxisok barmok megyek egy utcában 80 al ahol 50 is halált okoz azé csak megelõz 110 el a rohat taxi persze ha baleset van akkor én vagyok a hibás azt mehetek a börtönbe :()
Ez igaz :D A honvédségnél a 24 tonnás DAC-om elé elõzés után bevágott egy kispolszkis (!!!), fékezett, és már kanyarodott is le jobbra. Annyit láttam a szememsarkából, hogy egy narancssárga folt elmegy mellettem, a DAC magas, a polszki meg alacsony, alig láttam a kocsi elött lévõ polákot, még jó, hogy lakott területen voltunk és nem padlógázzal mentem, ha nem fékezek, kilapítom a picsába.
"Ha zöldre vált a lámpa és nem indulsz rögtön, már szól a duda is."
Ennek van egy érdekes alváltozata. Nevezetesen állok a lámpánál, zöldre vált. Jobbra kanyarodóknak, de én egyenesen kívántam továbbhaladni, így nem indultam el. F@szparaszt mögöttem ráhasal a dudára, látom a tükörben jobbra indexel. Mit akart vajon? Kerüljem meg a háztömböt, csakhogy ? 10 másodperccel hamarabb indulhasson? Amúgy férfi volt. Remélem a yo q*va anyja temetésére sietett...
N?: nem rég láttam: platinasz?ke pitcha Smartban, jobb kézben mobil, index nélkül kanyarodik balra, lámpa már inkább piros mint sárga. Kár hogy nem jött szembe egy KRAZ.
3 sáv volt: kett? balra kanyarodó, a jobb oldali jobbra kanyarodó+egyenesen. HÉV forgalom keresztben - ha jön a HÉV akkor csak jobbra zöld van. Emiatt nem indultam. A siet?s fickó viszont, ha eggyel hamarabb lekanyarodik jobbra, aztán 20 méter után balra, akkor elér egy olyan keresztez?dést, ahol nincs lámpa, és simán elkanyarodhatott volna jobbra. Ott nincs átjáró a HÉVsínen, nem tartották volna fel az egyenesen továbmenni akarók.
"Ez meg az: alszol, vagy vezetsz?"
Mondom, a HÉVen nem tudok keresztülhajtani. :)
""Ez meg az: alszol, vagy vezetsz?"
Mondom, a HÉVen nem tudok keresztülhajtani. :)"
"Ha zöldre vált a lámpa és nem indulsz rögtön, már szól a duda is." Ebben a mondatban nincs HÉV.
Ez egyébként akkor gáz, hogy ha mondjuk van két sáv. A jobboldaliból lehet ugye jobbra és egyenesen. A belsõbõl egyenesen. És ha az a helyzet áll fenn, hogy te a keresztezõdés után következõ keresztezõdésben akarsz jobbra menni. Akkor hova ájj. Ha a belsõbe, akkor mi van, ha a külsõben álló marha volt és igaziból õ is egyenesen megy (értem, úgy, hogy nehezebb lesz elé bevágni, vagy mögé, ha még utána is jönnes sorba), vagy ájj a külsõbe, ahol pedig a jobbrakanyarodósok fognak ledudálni, hogy miért nem indulsz, ha egyszer jobbra már zöld és akkor meg minek állsz ebben a sávban.
egy ekkora jármûhöz legalább ekkora felelõsség is tartozik. Ne feledd, nem mindenki akkora, mint Te. Aki egy DAC-cal padlógázzal megy, azt fejbe kéne lõni...
Másrészt, a polákos tényleg öngyilkos merénylõ lehetett...
ez igy is van, nagyautó nagyfelelösség! énis jártam kamionnal tudom miaz,most is teherautóval járok mindennap. látom és tapasztalom,hogy sok a bal....sz az utakon nemcsak a nõk ügyetlenkednek hanem nagyon sok férfi vezetõ is.
Állok a keresztezõdésben, a jobbra kanyarodó sávban (egyenesen és jobbra lehet csak továbbhaladni). Lámpás keresztezõdés, egy négysávos utat keresztez az az alsóbbrendû út, amin álltam. Szóval az elõttem álló kocsi elindult (tilos jelzésnél), megkerülte a balra kanyarodó sávban állókat, megindult szemben a négysávos út forgalmával, megtett ca. 30 métert és bekanyarodott a fodrászüzlet elé... Nos, igen... Egy merész férfi... (hadd örüljenek a hölgyek is egy kicsit)
Férfiak a volán mögöttrõl annyit, hogy egy csomó állat részegen vezet. Ez a nõkre nem jellemzõ annyira. Persze a machogórék elintézik ezt azzal, hogy HÖ! HAGGYÁ MÁN! ura vagyok a helyzetnek pedig nem. Magyarul a csajok lehet bénábbak de még mindi biztonságosabban vezetnek a sok részeg állatnál...
az ilyen fellengzõs vezetõk ellen van egy jól bevált módszer: jobbegyenes...
Eset helyszíne: keresztezõdés, gyalogos átkelõvel, nem messze buszmegállóval, lámpával védve. Eset leírása: A merõleges úton lévõ gyalogoslámpa zölden villog, közben a hosszanti úton (nem tudom szebben leírni) közeledik a busz. Egy édesanya jön párhuzamosan a hosszanti ttal, a járdán, karján kisgyermekével, "Utolsó elkeseredésében" - a következõ busz egy óra múlva - futni kezd a buszmegálló felé, mit sem törõdve a villogó zöldbõl pirosra váltó lámpával, lelép az úttestre. Egy kisteherautó észleli a piros-sárga, majd zöld jelzést, nagy gázzal indít, kb. egy méter után fékeznie kell, mert elõtte az asszony... KRESZileg rendben is lenne a kisteherautó dudáló idegeskedése. Vagy még úgy sem, elindulás elõtt meg kell gyõzõdni annak veszélytelenségérõl. De emberileg?
Az úton is emberek vagyunk. Legalábbis annak kellene lennünk. Pont én mondom, akibõl néha kijön a vadállat :-)))
jamm, azért vannak ilyen 10 mp-is tartó zõd gyalogoslámpák 4 sávos úton :))
én mostanában gyalogolok de van kocsink és a kurva anyukat azé hogy nem lehet átmenni a zebrán mert nem áll meg senki
én meg szoktam állni... bár volt már, hogy leálltam, intettem a gyalgoosoknak, megindultak, a mögöttem jövõ meglassítás nélkül kielõzött, és átment elõttük. Képzeld el, ha kicsit gyorsabban lépnek, az az állat már nem tud megállni. Az ilyeneket szívesen megkínálnám a lökhárítómmal...
Pontosan, de amikor fél lábbal (a sírban) az úttesten áll, akkor már el kell engedni. De igazad van, példámban nem léptek még le a járdáról, ez nekem egy sárga lap... de a "zebra elõtt nem elõzünk", az "elõttünk haladó bizonyára okkal fékez" és a "nem vagyok vadállat" alapelvek? Lehet, hogy tíz perce várakoznak a szerencsétlenek, szembe senki, csak a mi sávunk tömött.
A KRESZ azt is mondja, hogy buszöbölben nem szabad autóval tartózkodni, megállni meg pláne. Akkor hol veszed fel az ismerõst? Ahol akadályozod a forgalmat, a buszöböl mögött 5 méterrel, ráadásul hosszabb ideig, mert amíg idemászik, stb, vagy a buszöbölbe behajtva, ahová busz tíz percig nem érkezik?
Errõl a "zebrán átengedni" dolgoról nekem az jut eszembe, amikor Angliában voltunk és az út szélén álltunk és jött egy autó és láttuk, hogy lassít, hogy átengedjen minket és mi csak azért mentünk át, mert ha már lassított.. :)))
Nagyon furcsa volt, hogy én még nem is tudtam, hogy át akarok-e menni, de az autó már megállt. :))
Illetve ha valami külföldi (német, angol) imserõsöm fog Mo-ra jönni, akkor majd említem neki, hogy ne úgy érezze itt magát, mint otthon és ne lépjen le az autók elé. :)))
igaz, dea magyar kreszbe ezexerint beépítették a magyar bunkóságot is. Már csak a telefonhasználatot kell kötelezõvé tenni, és betiltani a kihangosítót.
az a gáz, hogy ezekek a figyelem-eltereléseknek nem tiltás-engedélyezés, hanem a józan ész kellene, hogy határt szabjon. Sokkal többen használnák az övet is, ha nem lenne kötelezõ. Ezért (na jó, nemcsak ezért) szeretem jobban a nõi vezetõket.
igazad van. De nem két csoport van, hanem több. Van a KRESZT mindig pontosan betartó, óvatos sofõr, a.k.a. Mazsola; a padlógázas, agresszív, laza ön- és közveszélyes autós; a kezdõ, rendszerint bizalmatlan (újreg :-)))) ) vezetõ, aki még sokat hibázik; és aki azt hiszi, hogy az ügyvédje felmenti a fizika törvényei alól is.
Eddig érthetõ Bonyolítsunk: Egy szép szürke könyvben olvastam, hogy a vezetõt nem lehet egy kategóriába sorolni. Lehet, hogy valaki egy nap félénk, bizalmatlan, míg másnap, kicsit feszültebb idegállapotban versengõvé, vagy agresszívvá, büntetõvé válik. Az is lehet, hogy a kezdõ nem bizalmatlankodik, mert mellette ül az apja, aki biztatja, vagy a barátnõje, aki elõtt nem szeretne leégni olyan snassz dolgokkal, mint biztonsági öv, elsõbbségadás...Az meg végképp rossz mentalitrás, amikor az engem veszélyhelyzetbe sodró jármûvet jól megnézem magamnak, megjegyzem a rendszámát, és legközelebb jól pofonvágom (tudok rá példát). Lehet, hogy nem is õ vezette az autót, vagy épp õ volt, de a terhes feleségét vitte a kórházba, pillanatnyi rosszullét kapta el, vagy még kismillió oka van annak, hogy veszélybe kerültem - beleértve az én figyelmetlenségemet is. Vezetni nem jobb lábbal kell. Nem is ököllel. Ésszel.
Offozni fogok. Ma reggeli sztorim egy volán mellett ülõ állatról fog szólni, szerelmesregény-füzetekre hajazóan idegesítõ körmondatokkal.
Reggel jövök munkába, T-keresztezõdésnél egy autó beáll a felezõvonal mellé, és indexel. Eddig tiszta sor, ilyenkor elénézés, jobbra húzódás és szépen, mérsékelt tempóban elmellõzés a szentírás adta helyes cselekedet, ezt is tettem. Vissza harmincig, jobbra, maradt vagy 20-25 centi a két autó között. Erre barátnõm "FÉK!"-et kiált, én meg reflexbõl bízom benne, beletaposok. A másik autós curva nagy szerencséjére. Mindig éber navigátorom ugyanis látta, amit én a másik autó C-oszlopától nem: hogy az autóban ülõ két ember kezet fogott, aztán a jobb oldali lenyúlt a kilincshez. Igen, ott akart kiszállni, persze hátranézés nélkül, mert jobbról úgysem jöhet senki, ki is nyitotta az ajtót. Most már neki is 75 fokban nyílik az ajtaja, mint a Ladának, hehe :-) Még szerencse, hogy a lábát nem tette ki. A marhája persze be is nyomta a lökhárítómat. Persze az ilyenkor szokásos precedens végigjátszódott, kiszállt, bemutatkozott ("Vadállat! Hogy jön maga?"), aztán a szokásos panaszkönyves jelenet következett ("Még ki sincs fizetve!") utána néhány fenyegetés, miszerint rá fog menni a gatyám az ajtajára, az elsõ sárvédõjére (mert ügyes vagyok, azt is megnyomtam ám!) és a fényezésére, meg persze a késésért járó kártérítésre. Ha lett volna nálam egy tartalék alsógatya, rá is ment volna, mert megetettem volna vele. Egy perc alatt hatalmas érdeklõdést mutattak felénk a járókelõk, egyesek látni vélték, hogy a járdán megyek (?), mások szerint legalább 110-zel jöttem. De azért akadtak olyanok is szép számmal, akik konyítottak valamit az autózás Hogyan, miként? -jéhez, és úgy látták az esetet, ahogy történt. Amikor öt perc után a fazonhoz még mindig nem lehetett szólni, mert az autója körül járkált fejcsóválva, és gyászolta, egy kicsit elegünk lett belõle, és felvázoltuk neki, hogy bontóban kb. 2000-2500-ért kapok új lökhárítót, kellene rá a pénz, amíg rendõrt nem hívok. Ezek a szavak feltámasztották a közösségünkbõl eltávozott autóját, kezembe nyomta a pénzt, beleült és elhajtott. Még el sem köszönt :-(
családdal nyaralunk ugye, sétálunk Szombathely egy utcáján. ökörködünk fényképezõvel, kamerával erre-arra, egyszercsak egy csattanás jut el fülünkig nem láttunk igazán semmit, szal elkezdtük keresni a forrást, hát az történt h: idõs úriember (értsd: kisnyugdíjas) egy-két éves suzukijával (na nem a swifttel hanem az altóval) belement hatulról egy álló taxis-octáviába, de csak úgy finoman, taxis (130 kilós keménycsávó na nem agresszív fajta csak nagyok a méretei, tekinytélyt parancsoló) szal kiszáll lazán odamegy a papához kinyitja az ajtót és finoman felszólítja h szálljon ki: -ki kéne szállni az autóból vazzzeg! papa ugye nem ocsódott még fel de azér lassan kiszáll, megvizsgálják a zótókat, azt történt, h az octáviáról lökhárítájórál a suzuki leszedte a piszkot semmi de télleg semmi karcolás vagy törés, csak egy rövid csík a piszokrétegen ezzel szemben a suzukinak betört a ball elsõ lámpája és meghorpadt a lökhárítója. a taxis látja kivel van dolga hagyja a tatát elmenni egy két figyelmeztetõ szóval (jobban kéne vigyázni stb) nade mi történik papa visszaül és megint elindul, de minek, úgy tett meg olyan 100 méter utat, h szigorúan tartotta a parkoló autóktól a 20-40 centi távot félelmetes volt látni azon gondolkoztunk h ki lesz a következõ akit meghút dehát nem húzott meg senkit hanem elûnt a szemünk elõl