1. Az egész egy baromság, mert a MAK semmilyen pert nem nyert meg a MOL ellen. 2. A benzin magas áráért nem a MOL felelõs, csak annak a pár beszûkölt látókörû fikázónak a szemében. Észre kellene venni, hogy a mol benzinára 110Ft bruttó / liter, és 150FT AZ ADÓ RAJTA. Szal a kedves kezdeményezõ rossz helyen kopogtat a "sztrájkjával". A sok birka meg persze egybõl követi, mert ugye ami emailben jön felhívás az szentírás... 3. Még ha 2-án nem is tankol senki, akkor majd takolnak elõttenap, meg utánanap. Semmit nem fog befolyásolni a dolog.
Igen,ez igaz! A felhívással egyetértek,de sokkal drasztikusabb eszközökhöz kéne fordulni,de mihez,azt én se tudom.Az a helyzet,hogy az olajlobbi a legerõsebb hatalom az országban,õket nehéz aztán megfenyíteni,sõt mondanám az egész világban ugyanez a helyzet. Ha kell, én se tankolok 2-án,de félek,hogy mi kis halak vagyunk ebbe a vízbe...
Viszont ha megemelik, márpedig megemelik, akkor a BKV busz ugyanannyit eszik, de ugye többe fog kerülni. És kik fizetik ezt meg? Jaaa, az utasok. A pékek kiszállítják az árut. Vagyis náluk ugyanez a helyzet. Ott a boltok fizetik meg a pluszt, akik aztán behajtják a vevõkön.
Ez a sztrájk ebben a formában gyakorlatilag sz*rt se ér. Nagyon jó hogy nem tankol senki 2-án, de akkor majd tankol 1-én vagy 3-án. A MOL ugyanott van. Ha valamit el is akarnak érni a felszólítással (aminek a céljával egyébként maximálisan egyet értek), akkor arra kellett volna felhívni az embereket hogy egy ideig minnél kevesebb üzemanyagot használjanak, de ezt megteszik maguktól is egyre többen ilyen árak mellett.:(
újpesten a központ környékén vannak olyan javítások hogy ugyanúgy kerülöm, mivel most x mély gödör helyett egy x magas domb van...
Nálunk (Csepelen) úgy folyik a kátyú javítás,hogy a faszi megáll egy dobozos kocsival,kiszál egy fangli aszfalttal majd beleönti a lukba és ezzel el is van intézve. Ennyi az össz javítás
MIvel egy idõsek vagyunk (27 vagyok) én is kisebb voltam csak arra hagyatkozom amit szüleim meséltek a napokban
Sajnos velem majdnem mindennap megesik. 3. kerület :(
És ugye a benzin, és az utak szoros összefüggésben vannak. Állambácsi szerint, a benzin után fizetett adóból javítják az utakat. Na most mindenki tisztában van vele, milyen pofátlan magas adók vannak a benzinen, az utak azonban mégis kritikán aluliak. Most hogy is van ez?
Nem tudom láttad-e mi volt akkor. Én mondjuk még kisebb voltam, de iszonyatos volt, hogy nem lehetett kapni semmit a boltokban, és a belügyminiszter azzal fenyegetõzött, hogy belelövet a tömegbe.
Azért, mert xy azt mondja, hogy úgysem rajtam fog múlni. De nem csak egy xy mondja. Ugyanolyan mint a választásoknál. Én nem szavazok a kis pártra, aki egyébként szimpatikus, mert úgysem fognak bejutni.
Volt egyszer egy hasonló kezdeményezés a kátyúk miatt. Volt egy nap, amikor az autósok, amint kátyút láttak, dudáltak egyet. Az egész városban csak dudálgatást lehetett hallani (hozzáteszem, én is rajta feküdtem :D).
Vajon kell megint egy taxissztrájk, hogy észbe kapjon a kormány?
már megijedtem h ma van, az elébb tankoltam 5K-ért...
Ja, igen Május 2-án nem tankolok.
Hát igen. Itt tart az ország, és ez csak rosszabb lesz. Ferikének persze könnyû, mert nem õ veszi a benzint, vagy ha mégis, akkor abból, amit lenyúlt...
A magyar mentalitást ismerve nem lesz belõle szerintem semmi, de kíváncsi vagyok, mi a véleménye az autós társadalom ezen sekély rétegének itt az sg-n.
Most kaptam e-mailbe.
Sorry,nem szoktam ehhez hasonló leveleket továbbítani soha! De ebben az esetben kivételt teszek,mert engem is régóta felháborít a benzinárképzés nállunk! Nem nagy dologról van szó,ennyit megtehet mindenki. Adjátok tovább.
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható... A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van. A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBEVÉTEL KIESÉST OKOZNA A KERESKEDÕKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!