Közvetetten már a Half-Life első részében is jelen volt a Combine. A HL1 főellensége, a Nihilanth egy, a Combine által leigázott idegen fajok egyikének utolsó túlélője, aki utolsó esélyként a Xen-re menekült több, különféle Combine által szintén üldözött fajjal egyetemben (Vortigauntok pl.). Egy ideig békességben éldegéltek a Xen-en mígnem jött Gordon, meg a 'Black Mesa incidens' és megzavarta az idillt. Miután elpusztítottuk a nagyfejű Nihilanthot - aki önmaga is képes volt portálokat nyitni -, létrejött egy ún. 'portal storm' amit a Combine ki is használt, átpattantak a mi világunkba és hét óra alatt megadásra kényszerítették a Földet. Ezen események után körülbelül 20 évvel veszi fel a fonalat a HL2. Utoljára szerkesztette: bbdc77, 2014.08.28. 23:31:40
Az első rész sztori és újdonságok kapcsán is jobb volt. A második rész a fizikájával emelkedett ki az addigi felhozatalból.
Mindkét fő újítását aztán MINDENKI lenyúlta, utánozta azóta, esetenként akár jobban is. De pont azért klasszikus mindkét rész, mert azok hatására terjedt el először a bonyolult(abb) sztori az FPSekben, aztán a fizika mindenhol.
ha jobban belegondolok, nekem játékok között talán nincs is 'etalon'. Sok játék tetszik (és nem cod1-től 7-ig, elég sokfajta), de olyan amire ezt a szép jelzőt aggasztanám olyan nincs _ha_ az egyjátékos módot nézzük (és most azt nézzük). Nem azt mondom hogy a hl2 rossz, mert nem rossz játék de számomra semmi olyat nem mutatott amitől úgy odalennék és tűkön ülve várnám a hl3-at. btw 2004-es játékhoz képest (asszem 2004) viszont tényleg jó .
Tegnap befejeztem a HL2-t (már nem is volt sok hátra). Sajnos így se lettem hl rajongó, annyira nem fogott meg. Nekem nagyon monoton - és ezt (_számomra_) semmi sem ellensúlyozza. Kb minden pályát végig ugyanazzal a technikával kell végigtolni. Azért már az ep1 és ep2-t is megpróbálom végigtolni, állítólag jóval rövidebbek (bár ezt se mondanám kifejezetten hosszúnak, de nekem elég volt). A sztorit továbbra se tartom olyan 'beszabehu'-nak :(
Hát én toltam egy jó darabig, nekem oszt semmi baj nem volt vele.......semmilyen villódzó dolog, meg egyéb..
Tudom, de ez még alpha. Instabil, villódzó textúrájú moddal nincs kedvem bajlódni. A CM 12.2-ben is két helyen lehetetlen volt továbbmenni csalás nélkül, mert lefagyott az AI meg útban volt egy láthatatlan fal. Sőt, a Ep 2-ben a savköpő bogarak nem köpdöstek így ultra könnyű volt leölni őket, az Ep 1-ben a combine zombik nem kaptak elő gránátot.
Tehát egy végső állapotú CM-ben is vannak hibák bőven, milyen lehet egy alpha?
nem emlékszem már rá, de talán sikerült ráerőszakolnom a magyarítást. egyébként nem csak kétszemélyes, de igen, mindenhol ott van melletted a többi játékos is, ami néha vicces, néha pedig baromi irritáló
Azt hittem bejelentették a HL3-at, hogy ennyi új üzenet jött ide. :D
Tényleg elég lassan halad a dolog, az log-ot is szinte csak évente frissítik, de egyszer talán kész lesz...
Ryder62: CM 2013 Utoljára szerkesztette: scomcomputers, 2014.08.11. 11:31:17
én is az elejétől kezdve lestem az oldalt rendszeresen, aztán egyre kevesebb lett a frissítés... na pont ez az, hogy mossman kivételével az összes színész hangja többé-kevésbé hasonlít az eredeti, angol szinkronhangokhoz, és az oldalon lévő hangminták alapján nagyon igényes munkát végeznek
én figyelemmel kiséremmióta csinálják, tényleg lassan haladnak, de minőségi munka lesz az egyszer biztos, és érdekes, hogy tényleg profi szinészek, szinkronszinészek csinálják, ingyen, hobbiból. egykét hang lehet hogy furcsaának tünik, viszont van olyanis ami dúrva, pl itt, a hasonlóság:
Lehet szabad véleménye, ez pedig egy nyilvános fórum. Joga van leírni hogy neki tetszett vagy sem. Neki nem tetszik, ilyenkor ezt nem kell a szívedre venni. Nekünk tetszik, ennek örülj.
tényleg logikus, hogy olyasmihez szólok hozzá, amit csak fikázni tudok, de láthatólag fogalmam sincs az egészről.
ha legalább végigvitted volna az összes részt és utána hőbörögsz, azt megérteném, de így egy kicsit "vicces" a véleményed. Utoljára szerkesztette: RAMyMamy, 2014.08.10. 21:53:30
most, kb 10 perc után elértem Ravenholme-t (még kicsit járműveztem majd megkaptam a gravity gunt stb). Nem ez a rész volt demoban? valami rémlik, hogy anno mikor feltettem a steamet akkor azért tettem fel mert ki akartam próbálni a demot.
Oh boys....ne kezdjétek!
Az hogy valamit nem tartok jónak és nem tartam nagyra mert annyira nem érdekel az nem egyenlő azzal,hogy nem szolok hozzá egy beszélgetéshez.
Te tudod. Mindenesetre elég nehezemre esik elhinni hogy FEAR, Far Cry, Doom 3, Crysis bejön de a Half Life 2 nem miközben mind a 4 játékkal 90%-ban megegyezik a játékmenet...
De egyébként azt nem értem ha ennyire nem tetszik a játék minek nézegeted egyáltalán a témát? Talán arra vársz hogy hátha valaki más is negatívan vélekedik a játékról és akkor gyorsan lecsaphass hogy "Én bizony ezt már régen megmondtam, hiszen én már messziről megismerem a szart."?
Én odafigyeltem sőt napokat bújtam minden magyar oldalt ahol a HL történetét olvashattam hogy közben ne kelljen játszanom ,mert így olvasva tényleg csak a sztorira lehet koncetnrálni ,de számomra ez semmi nulla.
Én amiket felsoroltam sokkal jobban érdekelnek és jobban bele tudom magam élni.Amúgy meg ez is cső csak nagyobb és kb 3 méterenként tölti a részeket
amiket felsoroltál, mind csőfps, középszerű sztorival és játékmenettel. ezekben még annyi korszakalkotó motívum sincs, mint a half-life-okban.
a half-life-nak pontosan a történetmesélése és a szereplői a legjobb része, és az az univerzum, amit kreáltak neki. eléggé bonyolult az egész, úgyhogy nem első végigjátszáskor fogsz minden kis apró részletre odafigyelni és összerakni a képet magadban, nekem hl2-nél csak 6 vagy 7-edjére sikerült felfogni, hogy tényleg mi a franc is történik és miért. ez is egy elég lineáris játék, de nekem eddig minden egyes végigjátszáskor tudott valami újat mutatni, ezért is imádom.
#10009: szerintem nem sok köze van a beleélésnek ahhoz, hogy a karakter, amit irányítasz, az beszél-e vagy sem. én speciel jobban szeretem, ha beszél, mert akkor legalább látni lehet, hogy van valami személyisége, legalább foglalkoztak vele. Gordonnal pont ezért vagyok semleges viszonyban, mert a többi szereplő reakciói alapján szimpatikusnak tűnik, de mégsem vagyok benne biztos, hogy teljesen olyan a személyisége, mint amilyennek én azt elképzeltem idáig. ettől függetlenül nagyon remélem, hogy nem a 3. részre ered meg a nyelve, akkor elvesztené az egész a "varázsát".
Inkább tolom végig a FEAR, Far Cry, Doom 3, Crysis összes,Cod 2-vel kezdődve az összeset mint a HLszériát.
A történet véletlenül sem kiemelkedő sem a játékmenet ezért ha fizetnének sem értem miért verik rá sokan.Nem fog meg persze mivel ami szar azzal mindig ez van.
Az NPC-k szövegére figyeltél, tehát hogy mi is a történet, vagy csak annyi maradt meg, hogy idióta szörnyeket kell lőni, meg álarcos fickókat, illetve nincsenek nagy piros nyilak, hogy merre kell menni? Utoljára szerkesztette: RelakS, 2014.08.10. 19:45:37
Hát jó, megpróbálom még egyszer... remélem mentéseim felhőben maradtak, ha jól emlékszem hl2-ben motorcsónakoztam és valami nyílt nagy nyílt terepen voltam, ha elölről kell kezdenem lehet mégsem állok neki... mindig felrobbantani a hordókat, hogy meghalljon az ellen, plafonról nyelvüket lógató nemtudommiket lőni, nekem nem volt olyan izgalmas és átütő élmény se. És nem hiszem, hogy velem van a baj. (legalábbis remélem :))
Ugye azt tudjátok hogy Half Life 2 2004-ben jött ki? Hasonlítsátok össze egy Call of Duty: United Offensive-al és rájöttök majd hogy miért is számított (akkor) forradalminak. Bár jobban belegondolva azóta sem csináltak jobb FPS-t csak maximum olyat ami grafikailag jobban nézett ki.
Ha valaha is csináltak tökéletes játékot akkor a Half Life 2 az. Nem véletlenül játsszák sokan újra 1-2 évente és várják a következő részt mint a messiást.
Én megértem hogy nem lehet mindenkinek egyforma az ízlése de ha valaki általánosságban szereti az FPS-eket viszont a HL2 nem tetszik neki akkor vele van a baj nem a játékkal. Mindenesetre én azt ajánlom nektek hogy kezdjetek bele megint és legalább Ravenholme-ig vigyétek el ami a játék nagyjából 1/3-adánál van aztán ha addig nem ragad magával a történet, a karakterek és a játékmenet akkor tényleg menthetetlenek vagytok.
én kétszer vittem végig a hl2-t meg az ep1,2-t, egyszer mikor kijött, meg mikor kész lett a magyarítás. ha jól emlékszem :)
és jó volt. viszont az első részét, meg a kiegészítőit, csak egyszer vittem végig, viszont azok is nagyon jók.
Én sem értem miért mondja mindenki forradalminak, ettől függetlenül az egyik kedvenc játékszériám és soha sem tudom megunni. Hihetetlen jó hangulata van. ^^
Ne keress benne értelmet ,én sem értem miért lett ez a HL széria ennyire nonplusszultraként elkönyvelve.
megmondom őszintén...és most ne verjetek meg... többször nekiálltam a hl2-ep1-ep2 hármasnak de egyiket se tudtam befejezni egyszerűen nem értem miért vannak ezért oda olyan sokan. Pedig ep1 et kvázi sokáig játszottam, mert azt mondták rövid, de így se tudtam befejezni :D
Épp most fejeztem be a HL2-EP1-EP2 hármast, és szó szerint szemétség, hogy 8 éve semmi fejlemény nincs. :D Anno már játszottam őket, de akkor nem így egyben. Tök durva látni, hogy mennyi fejlődés volt csak 1-2 év eltéréssel is. Tényleg szar várni, meg hallgatni az idióta találgatásokat, de egyébként baromira igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy mindkét részt a maga idejében a legjobb játéknak nevezték, és azóta sem lett kisebb az elvárás, sőt... ha valaha lesz belőle valami, nagyot kell szólnia. Akárhogy is, remélem most a Source 2-vel végre elindul valami. :P
Szerencsére ez csak a nagy játékstúdiókra igaz, azok meg egyre inkább hóttugyanolyan, unalmas, szinte magukat végigjátszó szarokat gyártanak futószalagon. (Valve üdítõ kivétel lenne, ha gyártana játékot még...)
Közben meg van egy egyre masszívabb réteg, akik azt csinálnak, amit akarnak, olyan lesz, amilyenre pénzük volt meg amilyenre sikerül, jellemzõen a grafika minimál, de legalább ötlet van bennük, és játszani is élmény.
Az a mindenki azt csinál amit akar nem egészen úgy zajlik ahogy te képzeled:) Az a lényege, hogy mindenki abban a projektben vesz részt amelyikben akar és amelyikhez ért. A projektek azonban ugyanúgy ki vannak osztva, mint minden más cégnél. Szép is lenne, ha azért fizetnének 5-15 ezer dollárt egy alkalmazottnak, hogy azt csináljon amit akar:)
De egy játékot senki nem dob össze 3-4 hónap alatt ezért ha korrektek lennének akkor nem hitegetnének hanem kijelentenék hogy 1 éven belül biztos nem lesz HL3. Aztán a következõ évben megint egészen addig amíg végre meg nem jelenik. Persze ahogy Malakai is írta marketing szempontból ez így sokkal jobb nekik
Nekik semmi elõnyük nem származna belõle, én inkább ezt mondanám.
Egyrészt miért mondanának ilyet, amikor lehetséges, hogy valamikor akár igen közel komolyan beindul a HL3 szekér. Nem tudjuk mi megy ezen a téren a cégen belül. Én kétlem, hogy ne lenne rajta x ember, akik azon malmoznak, hogy hogyan lehetne valami igazán nagyot durrantani vele.
Hiába mondják, hogy a negatív sajtó is sajtó, de nekik nem arra van szükségük, hogy így is úgy is a hírekben legyenek. És egy nem lesz HL3 az bizony negatív sajtó.
Valószinüleg részvényük is esne valamicskét egy ilyen hírtõl.
Az EA-szerzõdésük meg nem ismert, de akár még azt is sérthetné egy ilyen kijelentés.
Mivel ott kb. mindenki azt csinál amihez kedve van, ezért nem kizárt hogy egy csapat belevág és megcsinálja. Ezért nem jelentik ki kerek-perec hogy nem lesz, mert lehet.
Én csak azt nem értem hogyha a Valve nem akarja folytatni a szériát akkor miért nem mondják ki nyíltan hogy bocs de az elkövetkezõ 10 évben nem lesz folytatás ne is várjátok. Ez lenne a korrekt...
esküszöm azt akartam írni, hogy biztos dog vitte :D