jah, az nagyon állat. Londonban pont annak a busznak az utvonala mellett dolgoztam, amelyik ilyen üzemanyagcellával megy. Egész nap láttam, ott cirkálni, fehér gõzt okádva a tetején (bár ez csak télen látszott). Elég királyul nézett ki. Bár sajnos a sima felpattanós buszokat meg kivonják a forgalomból. Pedig annak aztán van hangulata (de ez már más téma..)
az lesz a gond, h amikor már a kocsiban is több ghzes procik lesznek, akkor azt már a szervezetünk nem fogja tolarálni, hogyha nem árnyékolják majd le vhogy, mivel mi bennünket is egy nagyon finom elektromosság éltet, nevezetesesn a chi, vagy nevezzük a modern tudomány nyelvén energiakvantumoknak
Ja, van pl. néhány olyan hely Budapesten, ahol már inkább nem is mérik a szmogot. Pl. az 1-es villamos vonala, legalábbis bizonyos (nem rövíd) szakaszok. Az már tényleg szó szerint fullasztó (egy egészséges embernek is, egy asztmásnak sokkal kevesebb is elég - na mondjuk egyre többen asztmásak), és mindent finom koromréteg fed. (Pl. egy út szélén hagyott autó néhány hét, vagy talán még rövidebb idõ alatt sötétszürke lesz.)
És az áram "univerzálisabb" energia is, mint az olaj alapú. Áramot sokmindenbõl lehet nyerni, a jövõben feltalálhatnak sokmindent még ezzel kapcsolatban.
Épp erre megoldás az a bizonyos üzemanyagcella: abban a hidrogén lassú égésébõl (amibõl némi vízpára keletkezik :) ) nyerik az autó elleátására való áramot.
Mellesleg - bár hosszabb távon komoly problémákat szül - még mindíg környezetbarátabb az atomerõmû, mint az olajkitermelés és az olaj ilyen-olyan elégetése. Másrészt lassan fogyóban van az olaj, így drágul, és amúgy sem akar annyira függeni a világ tõle (ill. a kis arab országoktól).
én csak azt nem értem mér olyan jo az elektromos auto. mer hát ugye az áramot nagy mennyiségben most még csak kõrnyezetszennyezéssel (pl atomerõmû) tudják elõállítani. De ha késõbb minden auto árammal fog mûkõdni akkor meg sokkal tõbb áram fog fogyni tehát mégtõbb atomerõmû fog épûlni mer pl szélerõmûvel elég nehéz lesz elllátni azt a rengeteg autót :P
Ha nincs jó erõs akksi, építsenek felsõvezetéket! Aztán mindenki "trolizni " fog.. akkor viszont kellene valami atomerõmûvet építeni.. Akkor meg az lenne a baj... sehogy sem jó így..
Az lenne az igazi ha sehova sem engednenek mar be ezekkel a pofogo szarokkal. Elektromost mindenhova, a tobbit beolvasztani. Engem egyre jobban zavar szmog es nem latok mas kiutat belole.
Igaza van SMV-nek. Szerintem is több értelme van a környezetbarát autók megalkotásának, mint az önjárókénak. A vezetés egy nagyszerû élmény és kár lenne ettõl megfosztani az embereket.
Na igen, az alternatív meghajtású (elektromos) jármûveket várom már. Lehet benne minden ica, de legalább nem fulladunk majd bele a szmogba, és sztem annak több értelme van, mint hgoy magától elvezessen valahova.
Majd ha csak minden auto automatikus lesz akkor. Mert elég egy hülye ember, és már kész a baj.
2010-tõl több nagyváros belvárosába már nem lehet majd behajtani benzines/gázolajos autóval. Hanem pl. akkumulátoros vagy üzemanyagcellás elektromotorossal.
Az autón mint technológián kéne már tovább lépni. Városon belül tömegközlekedés, max 200km vonat, azon túl repülõ. Egyedül bizonyos jellegû munkákhoz elengedhetetlen, de ennyi. Viszont sokkal élhetõbb egy minimális autómennyiséggel rendelkezõ város, lásd pl amszterdam. De itthon mire a többségnek megfordul a felyében ilyesmi az még vagy száz év talán. Egyenlõre gürizik mindenki, hogy megvehesse, ellássa benzinnel, aztán meg szervizeltesse rendszeresen ezt a dologt, és közben sír hogy miért nem alakítják a mi közterületünket plusz sávokká és parkolóvá az õ számára, és miért nem tárolhatja ott ingyen a kocsiját. Miközben neki köszönhetõen feketék a városban a házfalak és óriási a zaj...
diszkóverin volt, egy olyan autó, ami az elõre megadott utvonalakat ismerve szépen magától végigvezette az magát (szenzorokkal leste az útakadájokat/forgalmat gpssel meg az aktuális poziciót), az érdekesség az volt, hogy a vezetõ bármilyen elõzetes jelzés nélkûl belepiszkálhatott (kormány/fék/gáz), majd ha pl hirtelen elengette a kormányt a járgány onnantól folytatta az utat a végcél felé.
Menjen csak a fejlesztés, igy biztosan kevesebb baleset lesz.