A GOCE lassan elkezdi a Föld gravitációs terének a feltérképezését. angol magyar
A mostani NASA 360-ben a Johnson Space Center-be látogattak és az ûrhajósok kiképzése/gyakorlása volt a téma.
A Bajkál-tó vizén lefotóztak két gyûrû alakú olvadási nyomot. Angol Magyar
nasatv is közvetíti a soyuzt.
elenben a cigányokról írott poszt fullkomoly, de legalább is nem "tûnik" olyan mondvacsináltnak.
Most h ekkeora vita keletkezett belõle többet elolavastam a postok közül.(az ürkutatós bologon) nah szóval ami ott megy az vicc!!! Hülyeség az egész blog alapja, igy nem véletlen hogy csupa baromságról megy benne a diskurálás. azt kell mondjam h egyet értek Molnibalage álláspontjával.
Jó. Akkor beszoptam. Csak én nem vagyok ilyen hülyeségekhez szokva.
Igyál meg egy hideg sört vagy kettõt, és nyugodj le. Akár iróniának, akár szociológia tanulmánynak, akár szimpla hülyeségnek gondolták valakik azt a blogot, te szépen beszoptad és mellre szívtad. Ennyit nem ér.
Rá kell érezni az ízére. Elsõre nem esik le az embernek hogy mit csinálnak és miért csinálják. Olvass el pár véletlenszerûen kiválasztott bejegyzést és ezek hozzászólásait is, hátha rákapsz az ízére. (Bár úgy tûnik mintha ezen már túl lennél...) Itt van pl. egy bejegyzés amit olvass el kommentekkel együtt: Sztereotípia. Érdemes elolvasni hgf ötleteit arról hogy szerinte mi ez a blog valójában. Szóval szabad a gazda. Mi ez a blog? (Költõi kérdés, ne itt beszéljük meg.)
"@molnibalage: Azért ennyire senkit nem érdekel. De legalább kibújt a szög a zsákból, tehát nincs is diplomád! Ráadásul áramlásokkal foglalkozol, mint egy egyszerû halász... Akkor mégis honnan lenne fogalmad az ûrutazásról?!"
Jónéhány bejegyzés akkora képtelenségeket fogalmaz meg, h azon sztem már csak röhögni lehet (az emberekbõl gyakran nevetést vált ki, ha vki vmi köztudottan képtelen dolgot állít, ez sok viccnek is az alapvetõ mûködése). Nem a kommentekre értettem, azokba csak egy kicsit olvastam bele.
Egyébként meg OFF topic. Én csak azt mondom, h értelmetlen foglalkozni velük.
Az ISS 20. legénységének 3 tagját küldik fel, ezzel 6 fõre növekszik az ISS-en szolgálók létszáma. Elsõ ízben lesz ESA ûrhajós a parancsnok októbertõl novemberig. Magyarul Angolul Itt pedig élõben követhetõ a holnap 12:34 órai kilövés Bajkonurból.
Szórakoztató? Kinek? Az intelligenciájuk is csak odáig terjed, hogy Cifu nevével viccelõdnek. Az ilyen kis hülyék fejét verném a betonba. Másra úgysem jó...
Szórakoztató jellegû, de közben nagyon is komoly dolgokat pedzeget.
Az egyik komment jól bemutatja hogy mi a helyzet: Öreg nem tûnt fel, hogy olyan világban élünk, ahol az igazságot csak úgy lehet nyilvánosság elé tárni, ha úgy állítjuk be, mintha viccelnénk?
Sztem hagyjad, ahogy elnézem ez alapból egy komolytalan blog. Néhány ált. iskolás szórakozásból megosztja aranyköpéseit kb. Inkább szórakoztató jellegû.
Az légierõ parancsnoka sem vezetet minden géptípust mégis õ parancsol nekik. A flotta parancsnoka sem szolgált az összes poszton és mégis õ a fõnök. Flavio Briattore tud F1 autót vezetni? Azért a csapata kétszer világbajnok lett.
Mondtam, idióta aki írta. Biztos valami bölcsészszakos szerencsétlen hülye. Az értelmes bölcsészektõl elnézést kérek elõre is.
szerintem itt csak a nasa igazgatójáról állítja, hogy nem volt a holdon és mégis õ mond meg mindent. egyébként is, a rájöttem egy félkomolyan veendõ blog.
A fókusztávolság változtatásával csökken a kamera látószöge viszont egyes tárgyak méret ettõl változik. Youtubon szerintem ezer videó van errõl. Field of wiev zoom és optics szavakkal próbálkozz szerintem.
Roppant egyszerû, a nap cirka 150 millió kilométerre van tõlünk, átmérõje pedig 1,390 millió km. Az ûrsikló mintegy 560km magasan volt a Föld felszínétõl, a hossza pedig 56 méter.
Ebbõl ki lehet számolni, hogy adott fókusztávolságnál mekkorának tûnik majd a képen az ûrsikló, és mekkorának a nap.
De még egy példát tudok adni: gondolj a napfogyatkozásra. A nap és a Hold látszólagos mérete csaknem megyegyezik. Csak az egyik ~150 millió km-re van, a másik meg ~400.000 km-re, viszont sokkal-sokkal kisebb.
A mostani ûrsikló küldetéssel kapcsolatban (STS-125), most vettem észre, h a wikin egész sok dolgot összegyûjtöttek és gyorsan is frissítették. A reggeli ébresztõ részt és ezt a képet érdekesnek találtam.
1991-ig az Edwards volt a fõ leszállópálya, csak 1991 után lett a KSC az elsõdleges, hogy az átszállítás költségeit lefaragják. Azóta az Edwards csak tartalék leszállóhely, de ettõl függetlenül azóta is elég sok (~15) leszállás volt az Edwards-on, lévén ez a második számú leszállóhely, ha a KSC-n az idõjárás nem optimális, akkor általában az Edwards jön elõször szóba.
ugye az edwardson szálltak le? A tv-ben csak annyit mondtak hogy kalifornia, de azt hittem az edwards már nem kalifornia, a vandenbergrõl meg tudom hogy kalifornia, de ott meg nincs leszállópálya. Vagy már van?
A leszállást? Tuti lefilmezik és utólag is megnézhetõ.
Egyébként (érdekességképp) nem régen láttam egy videóban, h vmelyik repülõ minden leszállást hõkamerával figyel és látható a hõpajzs hõmérséklete elég részletesen.