3. ha túl sok súlyos sebet szed be, akkor megy a korházba..harc közben meggyógyítani azért kell, mert elvérzik, ha súlyos sebe marad...ne feledd, amit magaddal cipelsz, az csak elsõsegélyre elég..ideiglenesen elnyomhatja a fájdalmat, de súlyos sebeknél operálni kell, meg idõ, míg begyógyul
4. ahogy megállapítottad magad is, nem árt 2 hangár
5. fõleg az elején jó...sok katonát fel lehet venni, de vannak köztük olyanok, melyek tán picivel jobb fõértékekkel indulnak, mint a többiek ...ami azért is fontos, mert a kezdõ érték meghatározza a maximum értéket is...ha alapból gyenge a katona, lehet az életbe nem lesz 100-as ereje, de tán még 90 sem...szóval ilyen alapon eleinte nem rossz ötlet kiszelektálni a bénább katonákat, és helyettük felvenni valaki mást
6. Bamn nfo-ja: " If you have researched a UFO type, then those UFO's on Geoscape are now color coded for the type of mission they are on. Think of it as having studied the craft enough to tell the differences in appearance depending on the equipment needed for different missions. If you have not researched a UFO type, then it is the normal color. You still have to figure out what the different colors mean for yourself of course"
Tehát a leírás alapján szín elvileg azt jelöli, hogy milyen típusú küldetésre ment az ufo...de csak akkor, ha az adott ufo-típust már kikutattad...
7. én is inkább azt szoktam, hogy a többi bázisra 6 hangár, telepakolva vadászgéppel
8. passz..én biztos ami biztos azt szoktam letenni..
3. Lehet hogy 2 súlyos seb felett automatán megy a kórházba, ha gyógyítod, ha nem. Mert 1 súlyos seb, gyógyításánál már vettem észre, hogy nem volt kórházba vonulás. 4x-5x játszottam végig, és mindig az elsõ 10 embert használtam. BMan móddal, a végére már mind szuperkatona is lehet. Hátraszaltó közben a füstön át is fél kézzel is lelõnek mindent, ami mozog. :D Persze ilyenre nem érdemes rakni :D Ráadásul ha valaki megsebesül, nem kapja meg az XP-jét. Pedig a hibáiból szerintem többet tanul az ember :D
7. Jaja, annál unalmasabb nincs is :D Nagyon random dobálja be a találatokat. Van, amikor mind a 4 talál, van amikor 1 semmm.
2. Te is láthatod, írja a célzó ikon, hogy melyik fajta lövés hány százalékban várható hogy pontos lesz. 65%-ról simán felugrik 95%-ra, ha letérdelsz.
Gondoltam rá, de soha nem próbáltam ki. Majd most. :)
3. így én is jártam, de ha pár kör még lemegy a gyógyítás után, olyankor nem szokott. Mindenféle képen érdemes meggyógyítani, nem mindegy, hogy 3 napot lesz betegszobán, vagy netán fél évet!!
Pont ez az. A gyógyítás után eltelt még pár kör, és mégis ment a kórházba. De volt olyan is, hogy utolsó körben gyógyítottam könnyû sérülést, és az pedig nem ment kórházba. Szerencsére így 2-3 napnál többen nem töltenek kórházban.
Éppen ezért szoktam azt csinálni, hogyha valaki súlyos sebet szerez, már töltöm is vissza a korábbi mentést. Bár ahogy olvasgattam késõbb hullanak majd mint a legyek.
7. Egy félre leamortizált csatacirkálót talán el tud pusztítani 4 kemény védelem. ION vagy a feletti kategória. Én ezért csináltam azt, hogy a fõ bázis mellé csináltam egy másik bázist, 5-6 hangárral, úgy már a közeledõ hajókat zavarba lehet hozni. Mert a bázis védelme csatáknak sok értelme nincs, se nyersanyagot, se technológiát nem találsz. Mentés mentés mentés, betöltés :D
Ezt úgy érted, hogy addig töltöd vissza, amíg le nem szeded az ufót, hogy ne kerüljön sor bázis védõ csatára?
1. Lehet-e ott idegen bázis, amelyik "országban" már van saját bázisom?
Jó kérdés, de ha jól emlékszem, csak ott találsz bázist, ahol megtámadják a civileket. Illetve ha evvel nem foglalkozol, és idegen fennhatóság alá kerül az egész ország, akkor repkedni kell kicsit felette õrjáratban, és meglátod a bázisukat. Azt az országot meg nem támadják meg, ahol bázisod van, a bázisodat fogják megtámadni, és akkor az ország is az övék lesz ha nyernek.
2. Térdelve pontosabban lõ az ember? Valaki azt írta igen, de ez csak 1 ember volt.
Te is láthatod, írja a célzó ikon, hogy melyik fajta lövés hány százalékban várható hogy pontos lesz. 65%-ról simán felugrik 95%-ra, ha letérdelsz.
3. Megsérül az emberem. Meggyógyítom fullra és mégis kórházba megy. Ez normális?
így én is jártam, de ha pár kör még lemegy a gyógyítás után, olyankor nem szokott. Mindenféle képen érdemes meggyógyítani, nem mindegy, hogy 3 napot lesz betegszobán, vagy netán fél évet!!
4. Próbáltam átküldeni más bázisom üres hangárjába csapatszállítót, de fel sem kínálta. Ezek szerint csapatszállítót csak a fõ bázisról indíthatok? Ez azért érdekes, mert a legtöbben azt tanácsolták, hogy a fõ bázison nem kellenek a hangárok. Ezek szerint mégis kell legalább 1, de még egy, ha építeni akarok fejlesztett csapatszállítót.
Igen, három hangár nem kell, elég csak kettõ.
5. A miért jó, ha ki lehet rúgni katonát? :) Hiszen egy csomó idõ, míg felfejlõdik rangban.
Ha jól felbosszant, így jól kiszúrhatsz vele :D Amúgy van nekik havi zsoldjuk, talán ennek fényében. Meg jártam már úgy, mint fent írtam, hogy fél éves betegszobás mutatványa volt, BMan mód nélkül.
6. Ha a földgömböt nézem, és jön egy csomó ufó, akkor némelyikek eltérnek színezetben. Pl sima kör alakúból, van a normál szürke, de valamelyik körül van zöld vagy bordó színezet. Vagy pl a "4 levelû lóhere alakún" :) valamelyiknél pirosak valamelyiknél zöldek a fények. Ez utal valamira a fedélzeten tartózkodókkal kapcsolatban?
A formája a hajónak a méretét jelöli. De ha majd lelövöd, és a földre esik, meglátod õket élõben, lesz több emeletes is. Fél pályát elfoglaló méretû akár. A színek, az valamelyik mód adaléka, elõször azt hittem a fegyverzet típusát jelöli, de nem jöttem rá végül mit. Igaz, nem is hiszem, hogy nagyon fontos.
7. A bázisokra védelmi rendszert érdemes építeni egyáltalán, mert elvileg semmit sem ér? Egy félre leamortizált csatacirkálót talán el tud pusztítani 4 kemény védelem. ION vagy a feletti kategória. Én ezért csináltam azt, hogy a fõ bázis mellé csináltam egy másik bázist, 5-6 hangárral, úgy már a közeledõ hajókat zavarba lehet hozni. Mert a bázis védelme csatáknak sok értelme nincs, se nyersanyagot, se technológiát nem találsz. Mentés mentés mentés, betöltés :D
8. Állítólag a fejlesztett felderítõ rendszer bugos, akkor elég a sima is? Passz
Közben átolvastam az elsõ 1000 hsz-t, 1000-1800-ig még hátra van.
Van azért egy pár kérdésem, mert nem minden tiszta: 1. Lehet-e ott idegen bázis, amelyik "országban" már van saját bázisom?
2. Térdelve pontosabban lõ az ember? Valaki azt írta igen, de ez csak 1 ember volt.
3. Megsérül az emberem. Meggyógyítom fullra és mégis kórházba megy. Ez normális?
4. Próbáltam átküldeni más bázisom üres hangárjába csapatszállítót, de fel sem kínálta. Ezek szerint csapatszállítót csak a fõ bázisról indíthatok? Ez azért érdekes, mert a legtöbben azt tanácsolták, hogy a fõ bázison nem kellenek a hangárok. Ezek szerint mégis kell legalább 1, de még egy, ha építeni akarok fejlesztett csapatszállítót.
5. A miért jó, ha ki lehet rúgni katonát? :) Hiszen egy csomó idõ, míg felfejlõdik rangban.
Még csak az 2008 május elején járok. 6. Ha a földgömböt nézem, és jön egy csomó ufó, akkor némelyikek eltérnek színezetben. Pl sima kör alakúból, van a normál szürke, de valamelyik körül van zöld vagy bordó színezet. Vagy pl a "4 levelû lóhere alakún" :) valamelyiknél pirosak valamelyiknél zöldek a fények. Ez utal valamira a fedélzeten tartózkodókkal kapcsolatban?
7. A bázisokra védelmi rendszert érdemes építeni egyáltalán, mert elvileg semmit sem ér?
8. Állítólag a fejlesztett felderítõ rendszer bugos, akkor elég a sima is?
A pénzügyekkel kapcsolatban, idáig nagyjából elvoltam, amikor csak lehetett minden lelõtt ufóhoz kimentem "aratni". Még arra is gondoltam, hogy nem engedem hazarepülni a csapatszállítót egy befejezett küldetés után, hanem egybõl repülök a köv. helyszínre, de nem engedte. :) Viszont 1. lépésben kénytelen voltam feltornászni a fejpénzt-t lényenként 4k-ról 8 k-ra, mert iszonyatosan megnövekedtek a költségek. 50 tudós, 5 bázis, és gyártani alig szoktam, bár áprilistól kezdve elég sokat gyártok.
Ja tapasztaltam, 2-en is 28 napig voltak kórházban. :(
Mondjuk én kapásból bman-nel játszom, de ezt a katona felvételt még nem próbáltam.
Nekem úgy rémlik, hogy az eredeti játékban a katonák nem halnak meg, csak elájulnak és kell nekik pár nap (20-30 :) )a pihenõn és újra mehetnek csatába. Szerintem a Bman-ban van benn, hogy meghalhatnak a katonák. A másik, hogy az eredetiben a katonák maguktól jönnek idõnként, szintén Bman kell ahhoz hogy te vehess fel embereket (csak katonát).
Ebben kicsit más mint az X-Com, csak a fõ bázison lehet kutató/fejlesztõ mûhelyt létrehozni, illetve katonáknak tartózkodni. A többi bázis, csak a hangárok miatt van, hogy több hajód lehessen. A tudósok, meg mérnökök száma, a fõ bázisodon lévõ laboroktól függ, azzal tudod növelni, nem vásárolni kell a tudósokat pl. Már rég játszottam az alap játékkal, mód nélkül, de ha jól emlékszem havonta kapsz 1-2 katonát, nem venni kell.
Most egy olyan kérdésem van, hogy az új bázison hogy tudok lakónegyedet csinálni, mert csak hangárt,rakétavédelmet,energiaközpontot meg még valamit enged csinálni, de mást nem.
valóban, a fejlesztett elsõsegélycsomag kell ahhoz, hogy súlyos sebet meggyógyíts... hogy ne haljanak olyan könnyen, arra egy megoldás lehet, a bman mód, amibe belehet állítani, hogy mennyire legyenek halálékonyak.. hogy mennyibe fog kerülni, azt nem tudom...
Elkezdtem a játékot és valami csoda!!! Elõtörnek a régi X-comos emlékek. :)
Máris lenne egy kérdésem: ha meglövik az emberemet keletkezhetnek rajta egyszerû sebek, és súlyos sebek (vércseppel jelöli). Arra már rájöttem, hogy az egyszerû kötszerrel az egyszerû sebeket el lehet látni. De a súlyosakat nem tudja.
Viszont tegnap úgy meglõtték az emberem, hogy elájult. :) Nekiláttam volna az egyszerû kötszerrel. De mikor ráböktem bármely testrészre, azt a figyelmeztetést adta, hogy csak súlyos sebet gyógyíthatok, végülis semmit nem tudtam rajta gyógyítani.
Közben a tudósok kikutattak egy fejlesztett elsõsegélycsomagot. Ezzel lehet, hogy tudnám a súlyos sebeket gyógyítani?
Ja és ha elájul, akkor néhány kör alatt meghal. Ezzel sem lehet csinálni semmit?
A másik dolog a pénz: egy ilyen segélycsomag legyártása 40k (munkadíjjal együtt 70k). Minden ilyen sokba fog kerülni?
Köszi a gyors választ, viszont megnéznéd a magyarítás linkjét? Nekem valamiért html-ben akarja leszedni, ha meg erõszakoskodok vele, lejön zipben, de azt meg nem engedi megnyitni. (File méret: 0 kb) Köszi!
1. játék telepítése, patch 2 felrak (Lvileg az elsõt nem kell, mert a második tartalmazza)
2. letöltöd a Bman 4.07-es csomagot...ebben benne vannak a javított graf elemek és a hangok is, azt most így nem tom hírtelen, hogy Gandruséban benne vannak-e..
3. kicsomagolod és bemásolod... ekkor papírforma szerint a játékod angol lesz, de már tartalmazza a bman-t (le is ellenõrizheted, a bmanban több menûpont van, mint az alap játékban
4. leszeded a magyarítást innen...ez már nem csak a bman rész menüjének a fordítása, amit Gandrus készített, hanem az általam kiegészített ~99%-os magyarítás
5. kicsomagolod és bemásolod a data könyvtárba, felülírva a régit, ezáltal elvileg magyar lesz az egész
+1. ha nagyon lassú lenne a küldik alatt, akkor leszeded a true night modot, ami egy exe fájl...ezt bemásolod a játék könyvtárába (nem a datába, hanem az exe mellé) és ezzel indítod el, úgy Lvileg kevésbé szaggat be
mondjuk ez nem az orosz nyelvû telepítõ alapján készült, de elvileg nem kellene ,hogy különbség legyen (viszont a gold verzióhoz egy másik magyarítás szükséges)
a faq kicsit már nem napra kész, már készül az új, flashes verzió :)
amúgy feltöltöm a magyaritást meg a megfelelõ bmant és linkelem (kb negyed óra, ha minden igaz)
Szeretnék segítséget kérni, mert már órák óta szívok, és kezdek kicsit elkeseredett lenni. A problémám, hogy haverom most adott egy Ufo: ET CD-t, szeretnék vele játszani, de nem igazán tudok angolul. A játékot haverom angolul játszotta Bman moddal. Na most én is a moddal szeretném játszani, de sehogy se jön össze, hogy magyar is legyen, meg a mod is mûködjön. Valaki le tudná írni, hogy mik azok a lépések, amiket meg kell tenni, hogy sikerüljön? Én így próbáltam: Játék telepít (orosz telepítõs), erre telepít patch #1 (UpdateReleaseTS-v705), majd telepít patch #2 (patch2_EN), majd http://gandrus.netai.net/UfoETHun.html-ról a legalsót (Bman 4.07+alap magyarítás+menü fordítva). Se magyar, se mod. Aztán olvastam http://shiwo.atw.hu/-n a Modolás menüpontot, azt is megcsináltam, majd megint bemásoltam a Bman+alap+menü, de így se sikerült. Mit csinálok rosszul?
Elõre is köszi a segítséget!
sokat ne várj, az elsõ résznél is ugyan ez volt...nagy csönd és késés
Nem kifejezetten örülök neki, hogy ilyen irányba viszik az eredeti játék stílusát, azonban még nem írnám le. Lehet ez még jó is, annak ellenére, hogy jelenleg nagyon nem úgy néz ki. Majd (talán) meglátjuk.
Szerintem real time fps lesz a harc rész. Ha olyan lesz, akkor hasonló lehet mondjuk a Dungeon Keeperhez, vagy a Battlezone 2-höz. Ettõl még lehet jó, de jobban örültem volna egy hagyományos X-comnak.
Mivel szerkesztitek a gold fileit, Én konkrétan a game.sav file-kat szeretném szerkeszteni. az XBigTool ki is tudja szedni, de a visszacsomagolásnál valamit elront.
köszi.
reméljük, hogy csak félreértés történt, és az izometrikus mellett lehet fps-be is váltani, mert valahogy nehezen tudom elképzelni a körökre osztott játékmenetet benne (azt viszont inkább, hogy a sok fps-mániás vérpistike mit fogja szidni szegény játékot, hogy milyen @#$ fps, mert megáll folyton, és a fallout 3-nál is nem nagyon bírták egyesek felfogni, hogy a lövéshez nem elég kijelölni az ellen fejét, nem árt, ha gyúr a lövési pontosságra... nyah mind1, ez van...maximum maradunk az UFO2ET-nél, mint a klasszikus méltóbb utódja...
Nem tudom, hogy igaz-e, ezt most hallottam elõször, de Microprose alapítóként, illetve ismerve a munkásságát ez egyáltalán nem hangzik rosszul. :)
E hír hallatán nem tudom, hogy sírjak, vagy nevessek... Az remek hír, hogy jön egy új X-com játék, de az az fps nézet baromság sok jót nem sejtet. Na majd meglátjuk.
nálam is csinált ilyesmit...sõt eladni sem kell, néha elég kijelölni egy épületet... okát nem tudom...megoldás: egyrészt mindig ments elõtte...másrészt én úgy vettem észre, ha lassan csinálom a dolgokat (szép komótosan, nem rángatom az egeret, hagyok neki idõt lereagálni a dolgokat) és minden egyes építés/eladás után kilépek a bolygónézetbe meg vissza, akkor nem nagyon száll el..
halihó! nekem olyat csinál a gold hogy ha elakarok adni egy épületet akkor hibát észlel és kilép... tud valaki vmit errõl?
ok, kösz
jól rémlik, de ebben tudtommal nincs rá mód...mondjuk én nem is szoktam megfutamodni..inkább készítek egy mentést küldi elõtt, illetve küldi közben is gyakran mentek
Nemrég fedeztem fel magamnak a Gold Editiont. Van mód arra, hogy az eszméletlen katonákat felvigyük a hajóra? Taktikai harc közben, menekülés elõtt. Úgy rémlik, az eredeti UFO-ban fel lehetett venni a földrõl embereket...
nah, közkincsé teszem az eddig elkészült UFO ET GOLD magyarítást..
túl sokat nem volt idõm tesztelni, szóval ha angol szöveggel vagy helyesírási hibával, elírással találkoztok, azt itt jelezzétek.. nem árt, ha kicsit pontos, részletes leírást adtok róla, hogy hol, mikor találtátok a dolgot, és pontosan mi is a szöveg (elírás, stb)..a legjobb lenne screenshot róla.. kezdtem egy játékot, az elején minden jónak tünt, de még olyan eseteknél nem tudtam ellenõrizni, hogy elkábítnak, bepánikol valaki, átveszik az irányítást feletted, illetve olyan kütyüket, mint a mozgásérzékelõ bombák...szóval próbáljatok ki lehetõleg mindent, s ha bibi van, jelezzétek...a fordításért Grandusnak hálálkodjatok, én csak GOLD-kompatibilissé tettem, ill egy kis részem nekem is van a fordításban (de ha Gand nem fordítja le a nagyját, én sem állok neki az aprajának..)
tévedtem...az álló anyahajó is benne van a sima játékban..
megleshetem...túl sok eltérés nincs benne, mint mondtanm ufopedia-ban van összesen 1 plusz leírás (és több minusz)
Nehogy félreértsd! Csak a már kész fordításommal akartam kompatibilissé tenni a goldot. Az extra szövegeket eszembe sem jutott lefordítani. Idõm se lenne rá. Ha gondolod, akkor megcsinálhatod te is, úgyis tudod, hogy kell. :)
jah, még 1 különbség..a geoscape-je nagyobb a goldnak, de mivel nálam a bmanos néha elszáll azzal a címszóval, hogy valami hiányzik neki, lehet a goldossal simán menne...azt mindjárt ki is próbálom...
egy kis érdekesség, hogy ufopediaban miben különbözik..
- a goldban nincsenek benne az eredeti X-COM idegenek, X-COM katonák sem jönnek segíteni, és minden új tárgy úgy lett beállítva, mintha maguktól jöttek volna rá, nem az x-comtól nyúlták volna..valamint a goldtalanban van egy (a leírása alapján) nagyon kemény idegen, ami szintén nincs a goldban benne - a goldban van valami nem mozgó anyahajója az idegeneknek - én nem tudom, hogy a steamen honnan copták ki a Cyborg Battlearmor-t meg a Hydraulic Suite-ot, de a gold ufopediájában ilyenek nincsenek..ha ki is lehet fejleszeni, egy qva szót nem ejtenek róla, hogy mi is az, mire jó az..közbe megnéztem a hivatalos oldalt, ezekrõl ott sem tesznek említést, szóval a steamen valakinek élénk volt a fantáziája...
szó ami szó, a gold több az alapnál de az alap+bmannál kevesebb.. még azt is eltudom képzelni, hogy az álló anyahajó is benne van az általunk fordított bman modban, csak kimaradt az ufopedia-ból (nem az lenne az egyedüli, volt valami, amit én tettem be utólag az ufopedia-ba saját magamtól, mert a játékban csak annyit írt ki, hogy hiányzik a leírása)
jahigen, Gandrus, ha gondolod, besegítek a fordításban ...nem tom te elkezted-e már, ha még nem, akkor esetleg az ufopedia-nak esnék neki, ha már elkezted, akkor írd meg, melyik részét nézzem át
lál.. beszereztem a goldot, tényleg volt pofájuk kiadni bmanostul...egy az egyben benne van a menüben "BMAN'S EASE OF USE SETTING"
elvileg 4.07L (light version) néven, szóval szinte egy az egyben az lesz, mint amit mi fordítottunk le..
patch a hivatalos oldalon biztos van, hogy jó-e a goldhoz, azt nem tudom... (de szerintem ahhoz nem is kellene, csak beletették a goldba a javításokat..)
Most már teljesen össze vagyok kavarodava. Honnan tudom letölteni a Patch2-õt (linket kérek szépen)? Ez mûködni fog a Gold editionnál? Az indítást már értem.
Más kérdés: Melyik fegyverrel/fegyverekkel lehet elkapni/elkábítani az idegeneket? Mekkora a legnagyobb transporter?
Na most már müködik a magyarítás. Pach 2 kell neki. Utánna ne a ufo exe-t indítsátok hanem a Project X exe-t. Azzal elindult és volt magyarítás.
Kösz! A filet letöltöttem. A héten megcsinálom. A mentéseiddel kapcsolatban pedig: legalább növeli az újrajátszhatóságot. :P
Hûûû a mindenit, de jó lenne! Vincentcloud töltsed a dolgokat.
Más kérdés: Melyik fegyverrel/fegyverekkel lehet elkapni/elkábítani az idegeneket? Mekkora a legnagyobb transporter?
Szia!
Aki korábban feltöltötte nekem a system.xbg-t a goldból, az egy pár byteos filet töltött fel, így azt hittem, hogy a goldban kitömörítve van benne ez a file. A te képed alapján viszont nem így van. Ha fel tudnád tölteni a system.xbg filet, akkor meg tudom csinálni, hogy magyar legyen a gold is.
A Goldhoz van valami cheat vagy Trainer? Mert, ahogy a magyarosítás sem mûxik úgy a cheat sem. :(
Hmm köszi az infót. nekem meg van a Gold de sajna magyarítás nem jó hozzá. Se az alap se a bman féle Mod magyarítás. Tudtok valamit amivel mûködésbe hozhatom?
* Proximity Grenades (idõzített gránát..benne van a modban) * Personal Energetic Shields (személyi energiapajzs...benne van) * Jetpacks (hátrakéta...benne van)
nah, ez a három nincs benne... * Autoguided Rocket Launcher with ballistic ammo * Cyborg Battlearmor. * Hydraulic Suite and many others
Other New Features
* Radar map in missons and a combat log (spéci radar és log, modban benne van) * Possibility to hire soldiers (felbérelhetõ katonák..egyike volt elsõ modoknak...) * Cooperating UFO swarms on globe (ufo invázió...benne van) * Performance optimizations (grafikai tuning..benne van)
szóval a célkövetõ rakétán és az új páncélzatokon kívül minden benne van... plusz baromi sok más
hát, ahogy a leírását elnéztük, lényegében egy alapjáték, melybe beletettek pár modot...én azt is elképzelhetõnek tartom, hogy nem a mod alapján bõvítették az alapgémet, hanem a modkészítõk hozzájárulását megszerezve egy az egybe betették... aki bman moddal játsza az alapot, az lényegébe semmirõl nem marad le, ami a goldban extra