Szerintem mostanában nagyon ritka az olyan játék, ami tényleg jobb, mint az elõd. Van ilyen is, pl. a Supreme Commander tényleg jobb, mint a TA. De a Command & Conquer 3. része már szvsz. rosszabb, mint ez elõzõ.
Nekem tetszett a UFO - Afterlight, de ott a remek grafika és a jó irányításhoz sajnos csatlakozott a futkosás. Szerintem abszolút nem életszerû, hogy a csapattagok nehéz páncélban elfussanak a golyók elõl...
Szóval az XCOM még mindig az etalon és még mindig nem sikerült egy jobbat csinálni...
amúgy én is úgy tudnék elképzelni 1 folytatást, hogy mondjuk eleinte lennének a szárazföldi küldik...oszt mikor az ember kifejleszti a kétéltü járgányt, akkor lehetnének már vízalatti küldik, és a vízbe zuhant ufókat is lelehetne vadászni...késöbb meg már az ürben is csatázhatnának.. esetleg lehetne még fûszerezni a gémet azzal, hogy a különbözõ típusú ofók egymást is öldösnék, és lehetne 1-ik vagy másik oldalára állni, majd késöbb toborozni élient is a csapatba..lehetnének a pályákon ellenséges "semleges" lények, mint pl egy idegen bolgyón valami õshonos agyatlan húsevõ lény, mely mindkét oldalt terrorizálja küldi alatt..
amúgy az ufo:et-ben ami leginkább nem tetszik, hogy az összes lezuhant ufo egyben van...az x-com 1-2 -ben volt olyan, hogy a fél ufó szétvolt robbanva, míg a 3-ban a nagy roncsok egyenesen lyukat szántottak a földbe..valahogy hihetõbb volt, hogy lezuhant..
btw a wikin olvasható, h a Hasbro(ez a cég vette meg a Microprose -t és az X-COM jogokat) 3 új X-COM játékot tervezett (még a 2000. év elõtt), de a cég végül elvetette.
Hát igen, még ez a játék hasonlít a legjobban az eredeti Xcom-ra, de hát annyi minden hiányzik. A változatos pályák, a városok, a civilek, a rengetek féle ufó.. áhh, lehet újra beizzitom kicsikét otthon a 386-osomat :D
lehet hüle vok, de az ánríl endzsin az inkább fps-re van kihegyezve, vagy nem ?
és a verhetetlenül hangulatos intro, mely után az embernek viszketni kezdett a tenyere, hogy szétlöjje pár élien seggét...
akit zavar az 1024es alacsony felbontas(engem igen a 19es tft miatt) az belemaszik a "installed -> \data\ufo-et.ini" fajlba es lehet turkalni... lehet popecul nyomatni a felbontast... nekem megy 1280*1024en f4szan!!!!4
hmm..sikerült összehoznom 1 bugot.. építettem 1 új bázist..elkészült rajta 2 dokk, meg 2 készülõben...az 1ik dokkba már volt 1 interceptor..1et átküldtem az eredeti bázisomról, és 1et meg vettem az új bázison..így elvileg 2 dokkba van 3 interceptor...
Figyeljetek ez orosz nyelvû? Most szereztem be, és meglepõdtem a kriksz-krakszokon...
nyugi, csak a telepítõje az...keress vissza a fórumba..valahol az utolsó 100-150 hosszászólásban levan írva, hogy mit kell nyomkodni a telepítés közben...
nézõpont kérdése.. ha nem vagy nagy x-com fan, akkor nem bizti, hogy tetszeni fog..de ha az vagy, akkor befog jönni..sokkal több köze van az eredeti ufohoz, mint az After.. szériának..
A nekem a widescreen felbontást nem szerette (1280x800), a katonák felfegyverezésénél elõször egy belsõ design-os hibaüzenet, aztán kilépett és közölte hogy elkészítette nekem a crash log-ot...
Más: van "builder" is már az xbig fájlokhoz, írtak egy scriptet, ami magával a játékkal csomagolja be egy mappa tartalmát egy xbg fájlba: Pack maker
Hivatalos fórumra most kukkantottam be és már készülgetnek is a modok, pl olvastam vmi katona elbocsájtó modról is, de nem merültem el a részletekben.
jo ez meg mindig bugos ahogy irtak is a forumban... ha 20 fajlnal tobbet kell "archivalnod" akkor vegtelensegig dolgozik a script es peldaul a system fajlod ujracsomizasahoz(ami tomoritve sincs 1 mega) lesz majdnem 900 mega, ami raadas nem mukodik :D
ki kellene próbálni a saveditor.xscr -t, asszem a system.xbg-ben van, ezzel ki-be lehet csomagolni a mentéseket és ahogy néztem az is xbig fájl, csak kiterjesztésben tér el, én pillanatnyilag nem tudom kipróbálni, valaki megpróbálná? Lehet hogy tévedek, de egy próbát megér...
"To extract the files from the save: projectx saveEditor.xscr unpack slot0 You may have to press the Escape key on your keyboard after you run the command. ... To re-create a save file: projectx saveEditor.xscr pack slot0 "
enis irtam a moddingos forumba... nemigaz, hogy mindenki mar bo"szen moddol... de a tetves packer script meg mindig error outputot csinal, ha tobb mint 20 fileom van... valami santit...
nem...
csalni tudnék ha akarnék a lent leírt módszerrel...
lehet hogy így tetszõleges xbg fájl becsomagolható, csak utána át kell nevezni.
pazmek mekvan a plasma tiknálodzsi ^^ hehe a lol a tortenetben az az, hogy mindig van nalam egy stun granat(minden zsoldosnal!) es kivonultam egy terrorhoz, hogy megvedjem a 'zembereket'... mondom ok lepuffantottam egy csomo snakemant... erre lepek meg1et, ott toporgott felsotetben(esti misszio! tok hangulat) egy snakeman, mondom pont annyi idoegysegem volt, hogy meg elhajitsak egy (stun)granatot... (nem lattam, hogy commander)... erre ok bealudt :D vegzek a kuldivel es latom alien captured, meghozza commander :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
ezt a makot :DDDDDDDDDddd
én is fogtam már el egy commander-t mégis inaktív maradt a plazma :(
Egy commander kevés lesz a plazmához. Többet kell összefogdosni. Azt hiszem a másodikat is kifaggatva lehet majd hozzájutni a plasma technology-hoz.
De kell még vagy másik 3, hogy tovább menjen a sztori. Aztán kell majd 1-2 Preacher commander is és talán majd még 1 a legerõsebb commander típusból(ami már csatahajóval rohangál és particle fegyverzettel durrogtat).
Pontosítok, 2 commander tuti kell és az általuk felszebadított friss kutatnivalók kifejlesztése után megkapja az ember a plasma technology fejlesztését. Persze csak azért, hogy rövid úton totál elavulttá váljon amint megérkezik második hulláma a támadóknak a Preacher vezetõikkel és ionfegyvereikkel...
kifejlesztett már vki azóta vmi új pityut/páncélt, aminek esetleg tudja is az erõkövetelményét ?
Én is leszedtem - gondoltam kipróbálom, nehogy megvegyem, aztán nem tetszik. Nagyon tetszik, iszonyú jóó! :) Meg is fogom venni. Ha lesz mód a szövegek kiszedésére/visszaillesztésére, akkor meg kéne szervezni a fordítást is. ;)
Desert Viper - strength 60. Vagy ez volt már? ion puska - asszem strength 52
ahogy annó linkeltem is..az xbig.exe-vel kikell csomagolni a system.xbg-t, majd a kicsomagolt dolgokat bekell másolni a data könyvtárba..valamint a blank.xbg-t átnevezbe system.xbg-re fellül kell írni a régit..utána már csak átkell írni a base könyvtárban az UfopediaComments.dat fájlt..próbaképp beleírtam pár magyar szót és mûködött...és a system.xbg így kicsomagolva +7 mega összesen..ráadásul így lehet modolni a gémet..én spec betettem 1 modot, ami az ufopediába beírja a fegyverekhez/páncélokhoz az erõkövetelményt, meg 1 hotkey-es módot (utóbbit mingyárt letesztelem...)
Így már én is próbáltam, de nem mûködött. Valamit elszúrhattam. Megpróbálom újra.
Megvan, hogy hol hibáztam. :) A blank.xbig -et system.xbig -nek neveztem át, és nem system.xbg -nek, de már tényleg jó.
Nekem is bejön ez a része az UFO-nak. Igazán én csak az enemy unknown-al játszottam, persze minden részt kipróbáltam, több-kevesebb ideig, de amihez mindig visszatértem az az enemy unknown volt. Elõször PC-n még ezer éve, aztán psx-en majd amikor már nem volt akkor pc-n psx emulátorral majd pc-n a collector's edition-al :) Ez a mostani rész tényleg visszahozza azt az eredeti hangulatot amiért mind x-com fanok vagyunk, elõzetes képek alapján nem tudtam hova tenni a játékot, de igazán jót alkottak a srácok... Megint nem tudok majd aludni egy darabig :)
Jó játékot mindenkinek !
amúgy a Preacherek felbukkanása idõhöz vagy fejlettséghez kötött ? tehát akkor jönnek csak, ha elkaptam pár commandert és kifejlesztettem a plazma-kütyüket, vagy eltellik X idõ, és a nyakamon vannak ?
de konyorgom, hogy csomagolod vissza a system.xbget? en itt szivok vele, mert a szokasos 900 megasra csinalja a system fajlt es raadasul nem mukodik! (pack makerrel csinalom, amire a keszito sem tudja a megoldast, kerdeztem forumon!)
navarjal... en anno MINDENT kicsomiztam es total nem mukodott a jatek... namost ha blankolom a systemet es a system tartalmat(modokkal 1utt) betolom a data konyvtarba menni fog? :D
mas! izebigyo, mostmeg nekem nem akar egy bazisvedest betolteni... "baseCaf.xbg" hibaval elszall(vagyis nemszall de megfagy a toltes :D)... meg tudod nezni, hogy neked is ez az md5 azonositoja a fajlnak?
91e3f88267689186cef044f320bca220 *baseCaf.xbg
lecci nezd mar meg, mert ujraraktam es megis mindig ott fagy le a jatek amikor ezt a filet toltene be(console hibauzi is ezt irja) (total commanderrel tudsz md5ot vizslatni szepen!)
ha CSAK a systemet csomagolod ki, és a kicsomagolt részeit bemásolod a data könyvtárba, valamint a data könyvtárba lévõ eredeti systemet fellülírod a blankkal, akkor mûködni fog..
wow, ereztem :D akkor elszallt a harcikedvem amikor irtuk, hogy kijott az elso parancssoros kicsomizo es en nekialltam egyenkent kibontani oket, leblankolni(!!!!) es utana jott a csalodas, hogy kepek nelkul de ugyan betoltotte a jatekot es hibazott ossze-vissza :DDDDDDDDDDDDDDDDd
Még az is lehet, hogy egy GameHunter tervezet lesz belõle. :) Illetve valószínû. Azért majd lehet csatlakozni, ha valakinek lesz kedve, de elõbb szeretném megvenni a játékot. Amúgy is meg szeretném venni, meg úgy nem támadhatja senki a csapatot.
Hatalmas öröm így magyarul látni ezt a játékot, még ha csak egy két kép is van még.
gandrus: Jó fordítgatást kívánok neked :)
Elõre is köszönjük a fáradozásodat.
Azért 5 év fejlesztés után csodálom, hogy ennyire átgondolatlan és kiegyensúlyozatlan programmal jönnek elõ. Értem én hogy fan-projectként indult meg pár ember csinálta de pont olyan dolgok ezek amiket pár nap munkával meg lehetne oldani. Erre bizonyíték a mod-os része a forumuknak, ahol szétnézve látni hogy mindent át lehet írni. Mostmár vannak gyorsbillentyûim, a katonáim meghalnak, nem 50 fokos szögben látok ill. a kamera rögtön odaugrik az emberemre és nem követi õket mozgásnál, a lövedékek sokkal gyorsabbak stb. Ezek nagy részére miért nem hoztak létre opciót föl nem fogom, azért 2007-ben egy egyértelmûen az UFO sorozatot(lassan 15 év?) klónozó játékot kevesebb funkcióval kiadni kicsit gáz. Pedig pont az ilyenekért szoktam pénzt kiadni. Talán egy total rebalance mod után
Jelentem egész jól haladok. :) Most a menüket, feliratokat ilyesmit csinálom (16 oldal wordben). A jelenlegi állás, ha valakit érdekel esetleg: UFOETHUNprepreprealfa
" nem 50 fokos szögben látok ill. a kamera rögtön odaugrik az emberemre és nem követi õket mozgásnál,"
Tip to desactive camera centering when selecting a unit ( but let camera centers on it if you double click on its face)
1) unpack system.xbg with Rick's tool (http://www.ufo- extraterrestrials.com/forum/viewtopic.php?t=1576) 2) make a backup of data\man.xscr file 3) edit data\man.xscr file with a decent text editor (vim for exemple)
and remplace lignes 2728 and 2729 which are : Code: if (!isUnitVisible(unit)) flyCameraTo(unit);
by this : Code: //if (!isUnitVisible(unit)) //flyCameraTo(unit);
(or just suppress those 2 lines, it's the same thing...) _____________________________ Another tip for camera : to impediatly centers camera on a selected unit instead of a slow scroll : 1) still in data\man.xscr find the 2676 line and remplace Code: flyCameraTo(unit); by Code: centerCameraOnObj(unit, true); ______________________________ yet another camera tip : if you don't want the camera follow a soldier when he is moving (and only for soldiers : when an alien is moving, camera will still follow him). Although, if a soldier encounter an alien, camera will center on him. 1) backup and open soldiers.xscr 2) find the line 200 3) replace Code: bool center = true; by Code: bool center = false;
látószög : Const.xscr-fileban átírni : const float SIGHT_H_ANGLE = PI/3.5; const float SIGHT_V_ANGLE = PI/3.5; na ezeket 2.5 vagy amire akarod átírni
Sziasztok. Mi a játék hardware igénye? Laptopon elfut, vagy kell neki vmilyen 3dkártya?
Egyéb tippek a hivatalos forumról ha valaki nem nézné.
Default.cfg-ben átírni
soldiers { walkSpeed 0.0014 // old value: 0.0016 runSpeed 0.0033 walkFrInterval 90 // old value: 100 runFrInterval 100 rotateInterval 100 } Removing a single zero after decimal point in walkSpeed and runSpeed values will significally speed up units animation in battles.
camera { // all types of movement speed 0.015 // when following an object, how far from the center of the screen it is allowed to go follow_dist 4 // how far from the unit to jump when shooting preshoot_jump 0 // wait this time after jumping to the unit before creating the bullet preshoot_delay 500 // how long to wait looking at the explosion before shooting the next bullet from burst shoot shoot_retreat_delay 1000 } Doing the same to speed value here will make camera do it's "selection scroll" so much faster.
You can also speed up bullets/projectiles travelling animation. In Combat.xscr find line if (fasterUnits) si.speed = 4*si.speed; And change it to unconditional instead si.speed = 4*si.speed;
Some more interesting pretty self explanatory constants from
consts.xscr
const int WORKSHOP_TECHNICIANS = 10; const int ADVANCED_WORKSHOP_TECHNICIANS = 30; const int LABORATORY_SCIENTISTS = 10; const int DOUBLE_LABORATORY_SCIENTISTS = 30;
const float BUY_SELL_PRICE_NORMAL = 0.3; // normal buy/sell price is 30% from production price const float BUY_SELL_PRICE_ALIEN_ARTIFACT = 0.4; // unknown ship item price is 10% from buyPrice
Producting things for sale can be made profitable this way. Too bad it's not adjustable on per item basis.
Inkább nézzétek meg. REngeteg egyéb jó dolog van itt, pl. lövéseket ne kövesse a kamera, permanens halál, valaki már csinált egy "hire/fire soldiers" opciós modot, gyorsbillentyûk stb.
nekem nem indult el laptopon, mondjuk csak egy 7500-ös radeon van benne..
láma kérdés...melyik szerkesztõ-prog mondja meg, hogy hányadik sorban állok a kurzorral ? mert nálam se a jegyzettömb, se a wordpad nem mondja meg, az office word meg oldalanként mondja..