Valóban nem használtam az egér görgõt. (most már ezt is tudom) Szép lekerekítés. Biztos sok élt adtál hozzá hogy ilyen síma legyen. Az lenne a következõ kérdésem hogy hogy lehet objektumokat kivonni egymásból. Köszi a segítséget elõre is.
Sziasztok! Még csak most ismerkedem a programmal. Kíváncsiságból megcsináltam ezt a ctrl+b dolgot, de ez inkább él letörés mint lekerekítés. (nem kötekedés)
igen, a bevel az megoldás lehet csak figyelj a használatára. Azt javaslom elõször egy sima cube-on próbáld ki. Kijelölöd az egyik élét ezután ctrl+b kicsit egérrel széthúzod az éleit aztán görgõvel több élt tudsz hozzáadni.
Hát gondolom egy bonyolultabb formának az élét akarod lekerekíteni. Csak az van, amit te is írtál de automata megoldásról nem tudok keresgélj a neten hátha találsz valamit esetleg dobj be képet a konkrét elemrõl, amit le akarsz kerekíteni, aztán ötletelünk valamit.
Tudnátok valami jó ötletet élsimításra. Szóval a sarkokat szeretném lekerekíteni, eddig a Smooth-al és a Subdivision Surface-vel próbálkoztam, de egyik se hozta meg a kívánt eredményt.
Motorozom én is de ennyire nem ismerem a motorokat. Képrõl, amit küldtél megvolt a márka meg az, hogy 450-es, onnantól már nem volt nehéz :)
Ime 2 tutorial két különféle technikával nézd meg próbáld ki mind2 félét aztán eldöntöd neked mi fekszik jobban:
Ez egy több részes tutorial ha rákeresel youtube-on a nevére akkor megtalálod a többit:
itt pedig tervrajzokat keresgélhetsz: The-blueprints.com ez pedig elvileg a te motorod tervrajza lenne: Suzuki rm-z450 Ha mégse akkor neten a motor márka és a blueprint szavakkal biztosan találsz.
Ja így értem már. "F"-el lehet õket egyesíteni. Csak azt nem tudom miért ilyenre csináltad? Túl sok pontból áll. Én úgy csinálnám (lehet nem ez a legjobb megoldás), hogy keresnék egy képet amin a lehetõ legjobban oldalról látszik ez a rész illetve több másikat amin más más nézetbõl látszik. Az oldalnézeti képet beraknám háttérnek átváltanék oldalsó nézetbe, (num pad "3" vagy a másik oldalhoz Ctrl+3) aztán perspektívikusból orthoba (num padon az "5" de ezzel váltasz vissza is perspektívikusba de bal felül írja miben vagy). Ha ez megvan hozzáadsz egy plane-t átlépsz edit módba, "Y" tengelyen elforgatod 90 fokkal (így már látható is lesz)ezután Ctrl+TAB-al átváltasz vertex select be (ez ugyanaz mint amit középen is meg tudsz csinálni a 3 kockával)kijelölöd a két szélsõ pontot és elkezded formára alakítani aztán a másik két szélsõt de nem az egészre egyszerre, hanem csak egy kis részét, mondjuk elindulsz balról. Ha ez megvan és balról jobbra indultál el akkor jelöld ki a két jobb oldali pontot ezután "E" (extrude) és mozdítsd az egered jobbra kész az újabb szekció és így tovább, amíg végére nem érsz. Ez ugyan még csak egy lap lesz de ez nem is baj mert így felülnézetbõl is be tudod állítani, hogy milyen szögben legyen (ha van fotó felülnézetbõl akkor állítsd azt is be) ezután ezt is tudod "E"-vel kihúzni oldalra, hogy ne csak egy lap legyen.
Így képek nélkül elég nehéz elmagyarázni. Keresek pár tutorialt hátha úgy érthetõbb.
Ez most valószínûleg elég érthetetlen kérdés lesz, de azért megpróbálom: Szóval én kialakítottam magamnak egy tetszõleges formát, úgy, hogy egy kockát felosztottam, és mindenhol összenyomtam, illetve kinyújtottam, ahogy éppen a forma kívánta. A végeredmény tehát egy mindenféle vonallal átszõtt forma. Az lenne a kérdésem, hogy meg lehet-e oldani, hogy ezek a vonalak eltûnjenek róla, és egyszerûen egy sima lap legyen a helyükön, mivel csak függõleges irányban állítottam, oldalt sima maradt, viszont lehetetlen így továbbalakítani, hogy tele van ezekkel a vonalakkal.
Es akkor a kovetkezo kerdes.
Egy egy edge-t vagy face-t hogy tudok osszekotni egy (vagy tobb) masikkal?
Koszi,epp most sikerult ugy,ahogy elkepzeltem.
Annyi eszem nem volt az elmult 24 oraban,hogy a ket loop kozotti vekony resbol kitorlom azt a face-t,ami nem kell...:D
Hogyan tudok a legegyszerubben reseket vagni egy sik feluletbe?
Loop eszkozzel szorakoztam,de valahogy soha nem sikerul. Lenyeg,hogy egy sima fiokos szekrenyt szeretnek modellezni,de a fiokok kozti reseket nem tudom az elkepzeleseim szerint megcsinalni.
Ha nem teljesen ertheto a kerdes: Hogy tudok egy elbol (edge) csinalni 2-t ugy,hogy kozben eltavolodnak egymastol?
Errõl a láncforgatós dologról letettem inkább már csak a gépigény miatt is, de azon kívül is van ez a nagyot ugró probléma. Gondolom valahol elállítottam valamit, de nem lehet szépen fokozatosan mozgatni a mesh-eket, csak, nagyobb ugrásokkal.
Huhh, hát erre nem tudom a választ mert elvileg ez egy sima array modifier aminek kellene mûködnie. A másik betegségre esetleg az lehet a megoldás, hogy átrakod wireframe nézetbe "Z" mert ez a mûvelet elég gépigényes. Ha ez nem segít akkor passz.
Tulajdonkepp a lanccal volt a hiba,nem a tallal. Amikor beallitottam physics-nel,hogy rigid body-kent ismerje fel a lancot,akkor a quality-t 2-n hagytam. Felraktam 5-re es igy mar jo.
Gyors kerdes: Tobb objektumot osszekapcsoltam Ctrl+J paranccsal. Hogy tudom oket szetszedni?
Ha úgy csinálod, hogy átmész blender game-be és a physics substep-et felveszed 5-re bal felül bepipálod a game-nél, hogy record animation aztán "P"-vel lejátszod akkor már meglesz az animáció és azt cycles-ben is tudod használni.
Elgondolkoztam rajta, hogy meg lehetne-e viszonylag egyszerûen oldani, hogy a motor lánca mozogjon? Egyelõre a lánc minden darabja külön van.
14-est elcsesztem :D
Nem,nem szeretnem,hogy szettorjon a tal (bar majd kesobb talan azt is megoldanam). Egyelore csak annyit szeretnek,hogy az a lanc siman beleessen a talba. Mutatok par kepet,hogy lasd mi a problema.
Viszont ha jól emlékszem meg tudod azt csinálni ,hogy "felveszed" a game engine segítségével aztán pedig cyclesben render. Össze is akarod törni a tálat vagy csak essen bele a lánc?
Van pár dolog, amit át lehet állítani pl: bal egérgombos kijelölést is átteheted de van 3dsmax preset is benne, hogy pontosan mit csinál azon kívül, hogy átrakja a kijelölést az egérgombon azt nem tudom de érdemes megpróbálni. Illetve ha nem tudsz valamit akkor space lenyomásával rá tudsz keresni kiírja a gyorsbillentyûket is. UI-t már fejlesztik de még így is nagyon sok gyorsbillentyû parancs van, viszont érdemes õket megtanulni mert piszok gyorsan lehet haladni vele. Mást nem tudok javasolni csak, hogy használd addig, amíg bele nem jössz ha ráérzel a blender logikájára (nem mindig az), akkor már minden könnyebben megy.
Hát a legnagyobb probléma a kezelésével van nem azzal hogy mit hogyan,mert az lényegében egyforma bármit is használunk, csak itt ha a bal egérgombot lenyomom akkor áthelyezi a pibot pontot és nem kijelõli a vertexet vagy polygont , meg az ilyen golgok amihez a maxban jobb egér gombot lehetett használni vagy a jobb oldali menübe rákattintani, itt ahhoz valami gombkombó kéne. maxban a billentyüzeten csak a shift és a ctrl gombokat használtam a másolás és a nagyitás miatt meg talán a z gombot a kijelölés közelébe és közepre zoomolás miatt.
Olyan mód vagy macró kéne ami maxos kezelést vagy menüt csinál blender alá.
Az akkor jelenik meg ha középen felül átváltod a Blender rendert, Blender Game-re és akkor a world beállításai alatt lesz (jobb oldalt kis gömb jel 2db ilyen van,amit te keresel az balra van de vigyázz mert összekeverhetõ a materials-al mert az is egy kis gömb).
Írd le, hogy mit csináltál meg, hogy épül fel az egész hátha akkor tudok valami tippet adni.
Akkor leirhatnál pár jótanácsot,mert én nem 2 napja próbáltam,de egyszerüen nem birok átszokni maxról rá,mert annyira nem találok semmit sem ,hogy egy egyszerû modellt sem tudok megcsinálni benne. Pedig nagyon szivesen használnám,mert ingyenes kisebb helyet és gépet foglal, és szinte mindent meglehet oldani benne amirre kellene nekem,de teljesen más mint a max és nem áll kézre. A maxban azt szerettem, hogy szinte mindent egérrel megoldható,de itt több billkombót kell használni ahogy észrevettem .
Szerk.: Igy se jo :( Pedig a lancon is allitottam.
Letudnad irni,hogy pontosan hol talalom a substeps beallitasait?
Bar ezt a substeps dolgot nem talaltam meg,de megoldottam ugy,hogy az uvegtalat kijeloltem,Physics-->Perneability: 1.000
Elkeszult kozben a 60 frame-bol allo ebreszto ora animaciom (laza 7 ora - 800x600,24FPS,280 sample)
2 napja hasznalom a programot,megmondom oszinten oriasi meglepetes ez a cucc. Nem gondoltam volna,hogy ennyire profi dolgokat lehet vele csinalni. Azt mar csak mellekeskent,hogy eddig sokkal egyszerubb hasznalni,mint a Max-ot.
Annó én is a Max-ot kezdtem el nézegetni. Aztán jött a Lightwave, ami nagyon tetszett, viszont nekem egy ingyenes program kellett és akkor fedeztem fel a Blender-t, azóta nem használok mást. Nem mondom azt, hogy bármelyik programnál jobb lenne mert ezek a programok már annyi mindent tudnak, hogy az én képességeimen múlik mit tudok megvalósítani velük.
Azért mert egy tutorial alapján csináltad semmit sem csökkent az értékén :) , hiszen ebbõl tudsz tanulni.
Bar nem egy nagy durranas,tekintve hogy youtube video alapjan csinaltam. Egy ideig 3DS Max-oztam,aztan most attertem Blenderre de elegge ismeretlen szamomra a program. SZoval nagyjabol tudtam,hogy mit kell csinalni csak minden teljesen mashogy van mint Max-ban,jobbnak lattam eloszor par dolgot tutorialok alapjan megcsinalni,mielott eldurran az agyam az egesztol :D
Amint befejezte a jelenlegi animalast a gep,rogton kiprobalom a tanacsodat,koszonom!
Alt+R el tudod alap állapotba állítani (clear rotation) pontosabban a rotációt visszaállítani olyan helyzetbe, amiben alapból volt de ha valamit elforgatsz akkor azt az állapotot tartja 0.0 nak, amibe állítottad bal alul általában azt írja ki, hogy mennyit forgatsz rajta most, tehát ha elforgatod 90 fokkal akkor elvileg ha legközelebb forgatod, akkor már nem 90-rõl indul, hanem ugyanúgy nulláról.
Én meg valamit elbénáztam, az az empty plain axes valahogy elfordult, és egy elég érdekes szöget tart 0.00-nak. Most visszaállítottam, de az érdekelne, hogy hogyan tudnám visszaállítani, hogy az legyen a 0.00 fok?
Hali!
Blender 2.69-ben csinalnek egy olyan animaciot,hogy egy lanc beleesik egy uveg talba,utana pedig az egeszet betakarja egy cloth,viszont az eemelet mar ott bukik,hogy amikor a lanc beleesik az uveg talba akkor egyik objektum "belehatol" a masikba. Nem megy at rajta,csak olyan,mintha nem lenne eleg kemeny a tal.
Ha csak siman a tal alatt levo plane-re ejtem a lancot akkor nincs ilyen gond. Mit kene beallitanom ahhoz,hogy az az uveg tal "szilardabb" legyen?
hát ja, nem egyszerû :) bár egyelõre a programozást kéne pöpecül megtanulnom aztán jöhetnek az ilyen extrák :D
Utána a tõle balra lévõ mutatók közül a görbét ha kiválasztod akkor elvileg kis gömb "fogók" lesznek a kijelölt tárgy körül, amit így a saját tengelye körül tudsz forgatni ha megfogod bal klikkel.
Az a baj, hogy így nekem simán csak a Z tengely körül forog, pedig egy ferde tengely kellene. azt is megpróbáltam, hogy elforgatom ezt az axes-t, és az adott tegelyre állítom a forgást, de nem nagyon akar mûködni.