Blender game enginehez tudni kell programozni jelenleg vagy 3Drad vagy Unity lesz az engine. Egyébként blenderben nem nehéz megtanulni modellezni. A probléma azzal van, hogy az emberek ne adják fel 1 hónap múlva.
Én segítenék ha tudnák blenderben modellezni. Vagy ha akarjátok akkor más programban amelyben tudok modellezni lemodellezem ami kell, és blenderbe áttkonvertálom. De ti tudjátok :)
Durva, sok türelemre lesz szükségünk. Esetleg készítenénk egy kis pályát egy nagyobb volumenû helyett. Egy nyolcas alakú pálya is megtenné elsõ körben. Vagy valami ilyesmi. Viszont az még mindig kétséges, hogyan mondjuk meg a számítógépnek: hol, és ki ért célba? Nem "gáz", idõvel lesz aki csatlakozik és a lehetõségeink is bõvülnek majd. Csak valamilyen alapjáraton mindig foglalkoznunk kell vele. Valami ilyesmire gondoltam csak egy hegybe vájva :
Hát kb. sehol :) pedig neki kellene állni komolyan különben semmi sem lesz belõle. Kb. ketten maradtunk.
Itt a kedvenc üdítõm csak az a baj hogy elégedetlen vagyok vele mert , ... mindegy hagyjuk egész jó lett azt kész Íme:
Ja amúgy meg hogyha leakad és kidobna egy üzenettel, semmi baj. Mielõtt bármit is tennél nyugodtan ments egyet. Hidd el onnan folytathatod ahol elmentetted. Kivan ez találva.
Szerintem perspektivikus nézetben nem szoktak szerkesztgetni, meg órákat nézelõdni. Nem szoktak irreális szerkesztési parancsokat megadni egy objektum esetében. Meg hát, az is egy öreg hiba, - és kezdõk követik el - hogy nem mentenek idõközökként. Mindent tud a blender amit tudnia kell. Azt hiszem ha valaki másik 3d szerkesztõvel sem tud szerkeszteni normálisan ,akkor ezzel se fog és fordítva se. Nem a program hibája ha valaki nem érti, nincs meg a tapasztalata, mit, mire érdemes használni. Nincs olyan hogy jobb vagy rosszabb. A blender mellet szól hogy legálisan használhatod, és ahhoz képest simán tudja amit kell. Amúgy meg az ilyen dolgokhoz gép teljesítmény is kell. Ha nem hiszed hogy mit tud a blender ajánlom figyelmedbe a következõ videót : http://www.blenderguru.com/videos/introduction-to-smoke-simulation
és blenderrel készült nem tudom mi baj a blenderrel ;) :))) Gondolom álltálban az emberekkel van a baj, azzal ahogyan gondolkoznak dolgokkal kapcsolatban. Szép napot.
"õ és akár profi célokra is használható a Blender. "
Na ne viccelj. Ennyiszer leakadni, kilépni munka közben még nem láttam 3d programot mint a Blendert. Jó lenne de a pénztermelõ munkára közel alkalmatlan.
Van itt valaki aki megtanít blender-ben modellezni?
Oké, köszi! A particle system-rõl és game engine-rõl nem is tudtam. Majd belevágok, ha lesz elég idõm rá.
Blender egy teljesen ingyenes program ha megnézed a hivatalos oldalon a galériát vagy akármelyik blenderrel foglalkozó oldalt akkor látni fogod, hogy igazából a tudásod és a képzelõerõd az ami határt szab. Modellezni, animálni tökéletesen lehet vele van particle system is benne tehát részecske animációt (füst,tûz,víz) is készíthetsz sõt még 1 game engine része is van. Ingyenes program létére nagyon is felveszi a versenyt a nagy nevekkel. Millió +1 tutorial van hozzá, fejlesztése már hosszú évek óta töretlen. Én csak ajánlani tudom. Ha a kezdeti nehézségeken túllendülsz akkor könnyen kezelhetõ és akár profi célokra is használható a Blender.
én a helyedben a buszt már az új blenderben folytatnám. 2 dolog miatt is az egyik a Bmesh a másik az új knife tool. Mind2 1000x könnyebbé teszi a modellezést de az új inset is ilyen.
Megjelent az új blender 2.63 szerintem minden idõk legjobb fejlesztéseivel. Bmesh, normális knife tool (elképesztõen jól használható), és rendes bevel. Mindenképpen rakd fel mert iszonyat jó.
Bár ezt még sohasem próbáltam de van még a file->external data->make all path relaitve opció ha ezt beállítod és utána mented el a munkád akkor minden elérési út relatív lesz tehát nálam is mûködnie kell ha elküldesz mindent úgy ahogy nálad volt.
Könyvtárszerkezet:
Project könyvtár ez a fõkönyvtár ebbõl nyílik az összes többi (pl:autós project)
alkönyvtárak: modellek referencia fotók renderek textúrák
Az a lényeg, hogy mindent rendszerezz és ne szanaszét az asztalon heverjenek a letöltött képek mert egyrészt lassítják a géped másrészt meg ha sok dologba fogsz bele akkor belekeveredhetsz és nem tudod mi hova kerül.
pl:ezeken a könyvtárakon belül is érdemes nyitni még több alkönyvtárt pl a modellek könyvtárban külön könyvtár legyen az autóknak, pályáknak...stb. értelem szerûen legyen meg mindennek a saját kis helye.
A fontos az, hogy mindannyian ugyanazt a könyvtárszerkezetet használjuk és így könnyen el tudunk igazodni egymás munkáján.
Van egy funkció a file->external data-> pack into .blend file ezzel a textúrákat be tudod csomagolni a .blend fájlba és így egyszerûen el tudod küldeni amit aztán ugyanitt én az unpack into files al ki tudok csomagolni akár ezt is lehetne használni.
Ezt készítettem ,nem nagyon írtál úr , de nem is baj mert nekem se van sok idõm a meló elviszi meg a kipihenése a nagy részét a napomnak.
Okés leírom majd a tudnivalókat. Haladjuk szépen sorban a tervezésben milyen környezetben legyen(város, puszta,sivatag stb...) --->milyen a pálya nyomvonala,típusa(macskakõ,aszfalt..stb)-->milyen egyéb kiegészítõ tárgyak legyenek (pad,kerékvetõ,lámpa...stb.) nyilván ezt a pálya környezete majd befolyásolja mert mondjuk egy sivatagban nem sok ház van ---> milyen napszak legyen éééss a legnehezebb a pálya rendes bevilágítása. Szerintem textúrázást menet közben kellene végezni az egyes szakaszokban, hogy lássuk ha valamit át kell alakítani és ne a végén derüljön ki. Könyvtárszerkezetet meg a csomagolást leírom rendesen ha hazaértem.
Szerintem kéne csinálni egy verseny pályát 8 alakban ami hol alul hol fölül megy át saját magán kétsávos köré kell egy parkhoz hasonló rész és egy lelátó , mint egy csarnok. Világítás fények. Nem kell túl bonyolítani és a terelõ rámpák vagy mik hogy csak az úton lehessen autókázni mert ott is kell. Majd lerajzolom nagyjából ha lesz idõm. Meg is csinálhatom meg ilyesmi , de jó volna akkor ha leírnád nálad hogy van a blenderes részleg könyvtárfa szerkezete. Konkrétan mert ha elkészítem textúrázatlan megy át hiába lesz ott a textúrás fáj. Mindegy tudod mirõl beszélek. Hétvégén lesz idõm rá ha haza értem.
Mit szólnál ha pályatartozékokat kezdenénk el gyártani. Minden héten csinálunk 1et legalább mindketten. Igazából majdnem minden lehet pályatartozék ház, fa, pad, lámpa...macskakõ....stb... Te választasz mi az e heti téma. Csak, hogy azzal a projectel is haladjunk.
Azért van különbség egy sík felület közt, és egy nem sík felület közt.
mai
köszi jeff úr. Jó fej vagy. Biztos meglehetett volna élethûbbre. A fa sziínét igazából nagyon elrontottam meg a lustaságom lehetett volna tenni rá tudod az oldalára hogy (eur) meg stb :( :)))) na mindegy :) Mostmár így marad ,de nem haragszom meg ha ti is dobtok egy raklapot ha van kedvetek. Hátha valami jó fogást el tudok lesni.
van egy olyan pont mikor valaki úgy tud szerkeszteni hogy az átlépi azt a határt ami az életszerûség felé húz inkább és nem az ellenkezõ irányba a Theodora Aquareles palackok átlépik ezt a határt és inkább valósnak hatnak mint utánzatnak. Tényleg szép. Én gépem nem tudna ilyet mert mire le renderelné lemenne a fél nap. Sok gondot okozott mire kitapasztaltam hogy kábé mennyire menjek bele részletességbe nálam a felismerhetõ kategória már szupernek számít. :)
Nekem nincs 2.49-ben nincs uv face select.Mit csináljak?
Abszolút igazat kell hogy adjak. Bizony bizony a raklapra tervbe volt véve az asztalnál nem. Az asztalos képen, kérlek szépen tisztelettel a cini mini a lényeg a többi csak köré építettem. A raklapos témánál lesz egy két szeg fej , de szerintem majd nem annyira látszik. telenyomom kötésbe késõbb árúval. :) Az takarni fogja azt a részt. Remélem jó lesz olyan hasonló mint az életben is. :)
készítek egy kompozíciót remélem be is tudom majd fejezni két részletet beteszek érdekesség ként
jeff úr az átlátszóságot hol tudnám állítani? Mit gondolsz? Mert a lámpáknál ha berakok egy fény forrást az izzóba vagy egy fóliával le van takarva valami halványan látszódik a mögötte lévõ tárgy.
:) a békát hagytam a ... ba mert valamit elállítottam a kamerán és nm akarta használni a kameranézetet át állítani se lehetett úgyhogy készítettem egy új kompozíciót íme:
Ja meg amúgy se tudnám fúllosra még ahhoz "gyenguci" vagyok :)))))))))))))))))))))))))))
Neeem egy kis és nagy kereskedésben dolgozok és ott sokat használom a "brekit". :))))))))))) sokszor kevés az idõm de gondoltam felrakom mint érdekességet nem akarom fúllosra mert bármit készítek gyakorlás ként van.
Tescoban jártál? :) Jópofa, kicsit világítsd meg jobban.
...mutatok valamit tegnap este próbálkoztam még valamivel
nagyon komoly lett jó jön ki hogy a háttérben ott van a kompozícióban egy csillag ami ugye teljesen jól ellett találva hogy egy legyen a történettel meg hát az effekt ahogyan a csillag visszatükrözi környezetét. "Ütõs" lett :)))) jaja
Dedurva nagyon komoly nyomassál majd másfajtát is ahogyan én is, jók ezek. Komoly lett. :))) Ma itthon vagyok ma tudok keveset ügyködni. Terveztem is hogy készítek valamit, az új munkahelyemmel kapcsolatos, majd ha elkészült mutatom. Tök jó lett. :)))) Ja meg lehet újra rakom a gépet is és akkor majd írd már meg hogy legyen a blenderem ahogyan neked is van könyvtár szerint és hova mentsem mert akkor a textúrákat meg mindent a aszerint készítek el hogy legalább az segítse a munkánkat majd. Fontos nyilván hogy ugyan úgy legyen mert akkor nálad is gondolom én rajta lesz megjeleníti a textúrát és nem kell még egyszer felraknod vagy csak ha egy kettõt cserélnél nem kell az egésszel szórakoznod. Na mindegy majd alakul akkor.
hahaaaa megjött a pizza :D ezentúl ezeket a dolgokat amiket gyártunk mindet dobálom ki a blogra. Azon is gondolkoztam, hogy kellene egy kis "bemutatóterem" magyarán blenderben egy olyan lámpa és render-beállítás ahol az újonnan készülõ tárgyakat csak bedobjuk és máris lehet róla pár jó képet készíteni nem kell külön beállítani a lámpákat meg mindent hozzá.
Köszi majd kipróbálom a lámpás fényes dolgot, alig van idõm blenderezni színe haza jövök és fekszem már várom a vasárnapot. Jó lett a házikód úr nagyot dob rajta a párkány és az esõvédõ a lépcsõház bevezetõnél. a töltényes dologgal kapcsolatban igazad van csak nem tudok rá tenni textúrát úgy ahogyan én szeretném hogy egy bizonyos sávtól kezdje a textet és ezért maradt félkész. tudom valami piros jelölést kell alkalmazni valami mark seam ot azt hiszem.
Töltényre szerintem nem is kell textúra hanem ilyen finom karcolások kellenének rá és egy fémes hatás, asszem ezzel kapcsolatban van is egy tutorial majd megkeresem neked.
Ha olyasmi fényt akarsz mint ami az én lámpáimon van akkor kijelölöd a lámpát és a jobb oldali panelen Oject data (ez egy kis lámpa jel a textúra jel elõtt) Spot shape --> Blend értékével játszadozzál és akkor szép szórt fényt kapsz.