Köszönöm igazán kedves az úrtól amúgy még most tervezem hogy finomítok rajta, mert nincs kész . A imbusz csavarfejeket kicserélem, és az ajtót is átalakítom némileg az ajtón lévõ belsõ kocka felületére is ki találtam már egy jó megoldást. A csavarok krómozását nem nagyon értem hogy csinálhatnám meg. Sejtem hol kell, viszont nem tudom milyen értékeket adjak meg. Jeff úr tudsz segíteni nekem abban, hogy ugye van az üveg effekt hogy át látszó legyen a test. Az mûködik is viszont azt nem tudom hol kell beállítani ha kap ez a test egy fényforrást, akkor az árnyékán látszódjék mennyi fényt ereszt át. Tehát azt szeretném hogy a testem áteresze a fény egy részét és az árnyéka halványabb legyen, mert nem életszerû az ha a test átlátszó és az árnyéka ugyanolyan erõs mint egy tömör testnek. A 2.49b blendert használom. Esetleg nem tudsz segíteni benne. Vagy ha bárki más is olvassa ezt a hsz-t és tud segíteni legyen már olyan kedves és írja már meg. Elõre is köszi ha bárki tud segíteni. Üdv
Érdekes felülete van az ajtónak , és a belsõ kockarésze az amirõl beszéltem hogy zöld árnyalata lesz bizonyos szögbõl.
A kocsis linknél rád gondoltam úr, ja és ja-ja igaz lehetne még rá tenni valami tükrözõdést , de még majd szeretném kidolgozni sokkal jobbra a kockát. Remélem majd ütõs lesz. Többféle felülete van a kockának és két hasonló színárnyalat, továbbá azt nem tudom hogy lehetne elkészíteni hogy ha egyik oldalról nézem vagy szembõl akkor fekete ha másik szögbõl esik rá a fény akkor meg sötét zöldes. A filmet sokszor néztem meg és bizony arra gondoltam ha kész lehetne játékot is készíteni hogy van egy ember benne és azzal lehetne mászkálni, persze a kockák folyamatosan rendezõdnének és ki kéne jutni mielõtt a csapdás kockák áldozatául válna karakterünk. A két filmet gyúrnám egybe az elsõ részt és a másodikat a harmadik az már nem szimpatikus.
ilyen színskálát kéne készíteni és arról lelehetne késõbb könnyen írni a adatokat csak egyszer kell megcsinálni és ha késõbb valamihez kell akkor csak kiválasztani a színhez tartozó adatot és felhasználni az adott testhez.
Szerintem nagyon jó. Nem is tudom nekem átjön olyan alu érzés a tûz követ csiszoló kerékrõl, a többi is jó. Egyetlenegy észrevétel am biztos dobna rajt , de mondom azonkívül iszonyat. Mégpedig hogy a láng védõ fém oldalán van olyan bemélyedés ahol fellehet pattintani az alatta levõ mû anyagra, meg a lángvédõ sarka kicsit le lehetne kerekíteni. Az dobna rajta. De szerintem profi. Ezek nélkül is. Én biztos nem tudnék még ilyet :)
Jobb de még mindig nem az igazi nincs meg az a fémes feeling. régi kép de jópofa és az anyagok nagyon el vannak találva.
Igen hallottam is róla. találtam még blenderrel készülteket csak attól függ mennyire kifinomultan bánik az ember. http://blenderartists.org/forum/showthread.php?124763-Lightsabers.
aztán meg egy olyan emberkétõl aki gyakorlottabb lehetett :
Ami nekem ebben nem tetszik összehasonlítva a korábbi Mayas képpel, hogy olyan mûanyag feelingje van a Mayas képen fémbõl van mert nagyon jól meg van oldva a tükrözõdés ami fémes hatást kelt illetve a szövet része is nagyon jó. Blenderben is meg lehet csinálni ezt. Nem mondom, hogy jelen pillanatban képes lennék rá de láttam már nem 1 szép fémes felületet Blenderben és simán képes ilyen látványra mint azon a Mayas képen.
Egyébként a photoshop-ot simán ki lehet váltani Gimp-el ami ingyenes.
Viszont igen megcsinálod blenderrel, majd egy kicsi Photoshop. A maya is 3d, a blender is 3d. Jó nem ugyan az, de szerintem elég közeli volna a módszer. Ha mondjuk a maya helyett blenderrel van elkészítve, viszont a Photoshop marad. :))) Biztos lehet hasonlót. Ráadásként a Blender free.
lehet én néztem be de "All hilts and blades are rendered in Maya 2008, and title text added in afterwords using Photoshop. "szóval nem Blender de ennek ellenére jól néznek ki
Tudja valaki, hogy hogy lehetne Blenderben "splat mapping"-ezni, vagyis egérrel festeni mesh-re? Az a gond, hogy seam-re tudok, vagyis ha elõtte mark seam-el kijelölöm, majd unwrappel kicsomagolom a mesh-t, és ráhelyezem egy UV map-re, de attól még nem lesz részletes a textúra mondjuk egy hely mashjén.
Vagy planar mapping-et hogy lehet blenderrel? többször veszem fel ugyanazt a textúrát, és helyezem a mesh-re sokszor egymás után.
kijött a blender 2.59 és dolgoznak a 2.6os verzión. :)
off:Vagyok, a napokban Arduino robotprogramozásban segédkeztem :)
On: Ha én játékba akarom exportálni ezt a karaktert, akkor hogy oldjam meg azt, hogy egy karakterhez több animáció tartozzon, amit majd a kellõ pillanat(ok)ban el tudok indítani? Van ez az NLA Editor, ebben úgy csináljam, hogy ott legyen a sok armature?
Mert ugye egy armature-hoz eleve tartozik egy összetett animáció, ha hozzá van rendelve egy bvh(mocap) file.
üdv! az miért van, hogy felhúztam egy felirat mögött egy Plane-t (háttérnek szánom) raktam rá egy képet textúraként, Texture módban tökéletesen látszik, de renderbe csak a feliratot látom. ötlet?
Fog ez menni. :) Amúgy együtt érzek veled. 3DSMax-os beidegzõdésekkel nekem napokig tartott mire a kezdõ kockától érdemben el tudtam mozdulni. Szerencsére csontozásra meg animálásra nem volt szükségem, úgyhogy könnyebb volt a helyzetem a tiédnél.
Az újabb problémám a következõ: Van egy emberi modellem, amiben csináltam csontvázat(armature) videók alapján. Ennek a videósorozat segítségével, aminek ez is a része, csináltam meg mindent, de pont ebben a videóban elakadtam. Ugyanis hiába csinálok vertex groupot a lábnak pl, Pose módban a benne lévõ csontot mozgatva nem történik semmi. Pontosabban a csont mozog, de a vertex group ugyanott marad.
Mi lehet a probléma?
Az asztali gépemen a régebbi Blender van, és csodák csodája, az sokkal átláthatóbb számomra, mint ez a legújabb... Példának okáért egybõl megtaláltam, amit kerestem. És itt mûködik az, ami a tutorialokban.
Az ablak tetején eddig volt add, és lehetett sphere-t, meg mindenféle dolgot a scene-hez adni. Most meg eltûnt. A bal felsõ sarokban van egy legörgethetõ dolog, abban lehet a módok között váltogatni, de egyiknél se ugrik ki olyan jobbra mellette, h Add, ez hol van?
extrude azzal tudod "folytatni" a mesh-t. tehát kijelölök egy edge-t, nyomok egy E betût, akkor a kijelölt edgebõl kapok egy újat amit húzhatok oda ahova akarok. a modellezés alaptoolja, hogy úgymondjam :)
Ezeket is leírhatnád, h mik, mert az extrude-ról nekem az extrudálás(összepréselés) jut eszembe, de gondolom ez nem skálázás. a többinek is kb a fordítását tudom. grab, scale, rotate megy.
hát amiket felsoroltál azokat nem nagyon ismerem... én is elég kezdõ vagyok még. én amit használok jelenleg az az alap extrude, loop cut and slide, mirror modifier, grab, scale, rotate, suvdivide.
Na, most meg rámentem, h select inverse, és olyan, mintha folyamatosan kijelölve lenne fekete vonalakkal az egész. Ebbõl hogy lehet visszalépni?
Hát ez borzalom, ez a Blender, hozzáhajítanék vmit annak, aki ezt az interface-t kitalálta...
Meg hol vannak a cuccok a scene-emben? Hova van felsorolva? Jobb felsõ sarokban volt, de elváltottam onnan a nagy keresgélésben, és most meg nem tudok visszalépni.
Na jó, de hogy a fenébe nyitom meg a boolean tools-t? Az összes videóban máshol van, de itt váltogatok a módok között, semmit se találok.
videó
sajnos én se tudok, tök alap dolgokat próbálgatok csinálni (fegyvereket többnyire, alaprajzzal), aztán majd emberformát is megpróbálok, de ott nagyon fontos a test arányossága ugye, akkor az se utolsó ha megtanulsz úgy modellezni, hogy ne legyen rengeteg felesleges éled és oldalad, mert a késõbbiek során elég idegesítõ lehet.
de ha van kedved, ezt nézd meg, hátha megtanulsz belõle valamit. az animálásra is találni videót, lehet nem olyan nehéz, igazából csak az elején nehéz szerintem, ha az alapjait megérted onnan már csak kitartás és kreativitás kérdése.
egyébként ha pár órát foglalkozol vele, magadtól is rájössz, ha meg tutorial videókat is nézel (google-ra beírod: Blender tutorials, vagy youtube-ra, onnan is lehet tanulgatni hotkeyeket)
nos én meg pont úgy vagyok, hogy csak a Blendert tudom kezelni :)))
középsõ egérgombot tartsd lenyomva, az forgatja a kamerát. ha szabályosan akarod forgatni a kamerát akkor NUMPAD2-4-6-8.
shift + középsõ egérgomb = tudsz balra jobbra fel le "kúszni", elég sokat használja ezt az ember ha alaprajz segítségével modellez.
NUM1 : front NUM3 : oldal(jobb) NUM7 : top
CTRL+bal egérgomb : lasszó kijelölés jobb egérgomb: kijelölés TAB: váltás object és edit mód között S (+ x/y/z; tengely): átméretezés R (+ x/y/z; tengely): forgatás (illetve ha lenyomod az R-t, aztán mondjuk az X-et, utána beírhatod hogy hány fokban forgassa azon a tengelyen.) Shift+D: duplikálás
edit módban: CTRL+TAB: váltás csúcs - él - oldal kijelölés között E (+ x;y;z;tengelytõl függõen): extrude Ctrl+R: loop cut and slide W: elõhoz egy menüt, innen a subdivide talán a leghasznosabb (felbontja az oldalt több kicsi oldalra) X: törlés shift+jobb klikk: több dolog kijelölése
Valaki tudna mutatni valami normális tutorialt, amibõl megtanulta kezelni a programot? Mert marha bonyolult, utána kellett néznem, hogy forgassam a kamerát, mert magamtól rá nem jöttem volna...-,- Elég szánalmas, hogy az ingyenes program a legkevésbé felhasználó barátabb.
3D Studio Maxban fél másodperc alatt magamtól pakoltam objektumokat, tök átlátható és egyszerû volt...csakh azt nem használhatom szakdolgozathoz, nagyon úgy néz ki.
Mint a legtöbb opensource szoftvernél, ha tudod mit szeretnél, és van egy kis angol tudásod (ha nincs, van google translate) akkor tulajdonképpen már megvan a válasz is. És ez most nem a szokásos "google a barátod" beszólás, ezek a dolgok tényleg így mûködnek. Azért röviden: Neked a "Decimate" modifierre lesz szükséged. Amivel a gond csak az, hogy a végeredmény nem feltétlenül lesz olyan, amilyet szeretnél, szóval az egyszerûsítés után bele kell mégy nyúlni vertexeket igazgatni. Viszonylag járható út, hogy kijelölöd a mesh-t (object mode), a shadinget flatra állítod, hogy lásd hogy állnak a felületek, aztán beállítod a decimate értékét (ratio). 0 és 1 között változhat alapból 1. Ma kipróbálod érteni fogod, mirõl van szó. Viszont tény, hogy a végeredmény nem lesz szép (már drótvázként, ami meg a késõbbi mozgatásnál gondot okozhat). Ezért aztán járhatóbb út az, ha eleve megtanulsz lowpolyban modellezni, bár az meg már manapság talán kicsit idejét múlta. Amilyen brutális poligonszámokkal divat dolgozni manapság. Amikor én ilyesmivel kínlódtam, a lowpoly modeling volt az isten, amire aztán húzhattál meshsmooth-t ha akartál. Szóval ha valami scluptorban (vagy a blender sclupt módjában) gyártod a modelleket, akkor a decimate a barátod. De utána nagy valószínûséggel bele kell még majd nyúlni a modellbe.
nos nagyjából 1 éve voltam itt utoljára, de most megint elõvettem ezt a programot... tutorial videókat nézegetek, de lenne egy egyszerû kérdésem.
van 1 kockám, 1 facem, subdivideolom a "face"-t. felbontja több és kisebb "face"-re. na most ezeknek a faceknek a számát hogy tudom csökkenteni (mármint úgy értem, hogy utólag).
mert például ha játékhoz modelleznék valamikor, akkor a játék enginek nagy részének nem tetszik ha túl sok az ilyen felesleges "face" a modellen. tehát így utólag hogy lehet "összevonni" õket? próbáltam a Merge-t de az egészen más mint amire gondolok..
elõre is köszi :)
hali, valaki gyorsan audi tt hutoracsot osszedobna nekem? :D
..bocs közbe rájöttem , ügyelni kell a két tárgy középpontja ki legyen jelölve. Ekkor már végrehajtja bármelyik mûveletet válasszam.Üdv !
Hajlandó lennék fizetni is érte ha használható az ötlet. hiába olvastam a leírást róla seem
Logikai operációt hogyan kell elvégezni? Mondjuk egy kockából kivonnám a gömb azon részét ami belelóg a kockába. Meg nyomom a (W) betût , kijön a menü és a Difference t választom majd ki írja : ERROR: Please select 2 meshes
Szóval mi a baja? hisz elméletben meg kéne csinálja a kivonást. Gyakorlatban meg azért sír gondolom, mert valamit nem jól csinálok. Hogy nincs meg jelölve számára a két objektum. Már kivagyok és fontos hisz lapokból nem lehet modellezni butaság nagy testek esetében hamarabb megvan a kivonás.
Blenderben az i3d hogy tudom aktiválni?mert benne van meg minden,de most meg aztse engedi,hogy 3d,obj,vagy más formátumú fájlt megnyissak.ez mitöl van?
Sziasztok! Lehet Blenderben milliméter méretezést beállítani? Belsõépítészeti látványterveket szeretnék rajzolni, de ilyen lehetõséget nem találtam benne. Az jó hogy ingyenes, 3ds-ért nem tudok kiadni egymilliót.