nagyon részletes és érthetö videó tutor automodellezéshez amiböl sokat lehet tanulni.
Teljesen egyetértek a gondolatmeneteddel. Nekem is megfordult a fejemben, hogy majd egyszer ha odáig jutok, esetleg profitálhatok belõle, de így nem gondoltam bele, ahogy te megvilágítottad a dolgokat. Úgy gondolom, már van olyan ismertsége a proginak, hogy folyamatosan fejlesztgessék és nem fog a süllyesztõbe kerülni. Bárcsak "zsigerbõl tudnék repülõt vezetni"! :)
Nem tudtam, hogy ekkora gépigénye van neki. Gondolom, akkor a többi "nagynak" is van legalább ekkora. A link, amit adtál nagyon jó. Kicsit csemegéztem belõle, már alig várom, hogy nekiessem.
kepzeljuk el azt a fikciot,amikor eleg helyre kuldted el a 3d-s agymeneseidet,probalkozasaidat,es talan ugyerzed tudsz vegre valamit:)) azonnal kopogtat a gond:ha kapsz alkalmi megrendelest,tedd mar be a szamlad melle a szoftver igazolasat,vagy kuncsorogj valakinek ho szamlazzon le neked,mert nincs jogtiszta peldanyod? ha akkora majer vagy,leszel mar akkormeg aladtesznek egy munkaallomast es kesz,,, de addig? mellesleg a maya vizjeles (asszem meg mindig),a tobbi proginal meg ugye az Eula akaszt be,tehat stop. Maya utan a blender sem nehez,tulkeppen sosem a szoftver megszokasanal vannak a gondok. 1 ev kihagyas utan 3d-zek megint,nem is tudom mi lesz belole ujra....de jobban erzem magam ebben a kornyezetben,tudva: ha magas szintre jutok vele,hat nem a szoftver ara miatt kell majd abbahagynom:)
(kicsit off: de ugyanez van a photoshop,dreamweaver korul is)
ha felfigyelnek a Blenderes teljesitmenyedre,akkor nem az a fo szempont,ho nem egy 2 millas progi,hanem az hogy tudsz,kreativ vagy,stb. egy jo pilota barmin elvan,ha zsigerbol tud repulot vezetni:))
mert nem free.mert nagyon brutal a gepigenye/win en a 2009 es maya alaphelyzetben 40% cpu,es szinte minden Ram).mert linux alatt nem stabil(legalabbis nekem nem ) mert kiszolgal a Blender is. es mint azt lehet erezni a szabad szoftvereknel a kozosseg is porgosebb. a neves tutorcegek is tamogatjak a Blendert (Lynda,VTC,de a neten begyujtheto privat videok szama elvileg vegtelen) youtube,videosmart,szinte minden megoszto...
Köszi a bõ tájékoztatást, Ryleh! Szóval nem nyúltam mellé, mikor a Blendert néztem ki. A tutorok jól fognak jönni, köszi. Talán már ma neki is esem. A külsõ renderelõvel kapcsolatban, akkor nem tudsz segíteni?! Ahogy olvastam, a YafRay és az Indigo megfelelõ. Majd ha odáig jutom, kipróbálom mindkettõt. Kérdés: Miért nem maradtál a Maya-nál? Azért az már komoly progi.
Szia! Par honapja baratkozok a Blenderrel,azelott Maya volt a favoritom. Sztem nagyon jo a progi,es nem kell berosalni ,hogy elsore furi a kezelese. A videotutorokbol kiemelem a -Blenderunderground (nagyon jol bevezet,reszletes instrukciokkal) -Cartoon Smart /Blender Basic (3 reszes,projektalapu,azaz vegigvisz az alapmodellezes,textura,animacio,stb.mindezt minimal angol tudassal is lehet erteni) -BlenderChookie (talan a legjobb osszeallitas) -a Lynda Blender Essentials (gyorstalpalo jelleg,neha jol jon)
En a 2.5 os verziot hasznalom,de sok tutor a regi feluletre van keszitve. Parhuzamosan is lehet tanulni, -a Varadi fele 2 videotutor ebben segit.(varadyonline.Blender_kezelofelulet.mp4)
Amiert nagyon szimpi a Bleneder: -free,es minimal igenye van.linux alatt egy eleg lassu gepen hasznalom,energiatakarekos,es nem szaggat be.nagyon el van latva hatterinfokkal(konyvek,videok,tutorok) -export/import - Maya/max Nem kell 700k-2milla egy progira
A kezelese nem annyira gaz,mint elsore tunik,1 nap alatt belejossz,aztan mar nem gond.Anno a Maya-ra is vinnyogtak,ho a Max-hoz kepest :"huuu de mennyire mas".... a letezo magyar leiras a regi feluletre van,de meg jo alap,a valtozasokat a varady fele videok korrigaljak/tanitjak.
En kezdtem a magyar 160.oldalas leirassal,basic videokkal,aztan 3 nap mulva mar a 2.5 -t tanultam. 1 eve amikor beleakadtam a Blenderbe,leugattam: -mi a fax ez a 20 megas szar,mit dobhat,jaja,biztos valami gagyi,,,stb volt az 1. reflex......aztan (leszamitva 1-2 video osszeallitast..:-) azota teljesen legalis kornyezetben tanulhatok vele,szorakozhatok.
A kulso rendereleles rol viszont erdekelne info (linux platformon).
Sziasztok! Elkezdtem 3d-ben modellezni. Korábban a Rhino-t használtam, de mivel az nem ingyenes, nem maradtam mellette. Nem akarok törtet használni, nem biztonságos, megvenni meg nem akarom. Ezért kerestem egy ingyenes progit, sokat hallottam a Blenderrõl, hogy az ingyenesek közül ez a legjobb. Szóval most itt vagyok. :) Nyugodt szívvel ajánljátok? Mennyire könnyû a kezelése? Nagyon le van maradva a profi progikhoz képest (3D Max, Cinema4D, Maya, Rhino)? Még nagyon az elején vagyok, ezért vagyok ennyire érdeklõdõ. Melyik külsõ renderelõt érdemes használni hozzá? Ha jobban belefúrom magam, már amennyire tudom munka mellett, akkor gyakrabban látogatok be hozzátok. :) Elõre is köszi!
Szia! Nagyon jó tutorialok vannak a blenderguru.com-on Magyar oldalak közül pedig a blender.hu meg a mindentbele.hu, de ez inkább amolyan bemutatóterem. Jó blenderezést :)
apropó... a modellezésnél a méreteket hogy lehet állítani? mármint a játék engine átméretezi magának, vagy vannak szabványméretek amiket be lehet állítani?
nekem meg a többi progi kezelõfelülete fura ezután. pl. zmodellerrel szenvedtem fél órát aztán meguntam és letöröltem mert el se tudtam kezdeni a modellezést... szerintem a Blendernek nagyon kényelmes a kezelése
szerintem probald meg a Cinema4d-t..probalgasd:))amugy van probaverzio is. de a blenderrol is tonna szam van oktatovideo,szoval tanulasi anyagban el van latva elegge ez is.
én szeretném használni, de anynira eltérö a kezelõfelülete és a használata a többi hasonlo progitol hogy nem jövök rá a használatára.
na senki se használja ezt a progit? Szerintem az ingyenesek közül ez a legjobban kezelhetõ és számomra a legjobb. Most kezdtem el tanulgatni 3D modellezést (unalmas napjaimon itt a nyári szünetben) egyelõre csak ismerkedek a menüfunkciókkal, hotkeyekkel, stb...
azt szeretném kérdezni, gyakorláshoz hol lehetne találni ilyen "alaprajzokat"? neten is láttam videót, hogy van egy fekete-fehér rajz amin a modellezni való tárgy le van elölrõl, hátulról, oldalról rajzolva és az alapján "rá" modelleznek a rajzra.
3D modellezésben nem annyira a használt program kezelése az elsõdleges kérdés, hanem a modellezéshez használt módszer. Jelenleg két vezetõ módszer van, az egyik a box vagy subdiv modellezés, a másik pedig a nurbs alapú modellezés. Ezeknek érdemes utánanézni és legalább alapjaiban elsajátítani. Ezekhez és a Blenderhez is találhatsz rengeteg tutorialt.
Üdv mindenkinek! Eltökéltem, hogy komolyabban megszeretnék tanulni kezelni egy 3d-s modellezõ programot, jelen esetben a Blendert. Nincs köztetek valaki aki tudna engem tanítani a program kezelésében? Már ha van némi felesleges ideje megadhatná az msn címét.
ha valaki érez magában ingerenciát akkor készithetne egy kis tutorial féleséget, hogy hogyan is muködik blenderben ez a subD modellezés mondjuk egy repülögép esetében (3nézeti rajz és keresztmetszeti rajzok alapján). Eddig valahogy nem jövök rá a nyitjára hogyan lehet egyáltalán nekikezdeni, mert ahogy észrevettem itt inkább a billkombók az elsodlegesek nem az egér.Mert ha kattintok valahova akkor mindig csak a középpont mászik el a vertex meg marad a helyén.semmi sem ugy müködik mint a másik programokban amivel eddig szerencsém volt(maya, 3dsmax, modo, wings3d)
jaj itt van a szemem elõtt a megoldás http://www.the-blueprints.com/tutorials/blender/ bocsánatot kérek mindenkitõl aki rám pazarolta az idejét kb minden nap megnéztem ezt az oldalt de csak most vettem a fáradságot hogy elolvassam bocsánat mégegyszer :)
hát valahogy mindig az jön ki hogy az oldalnézet habár ugyanakkor pixeles méretekben mint a többi (megfelelõ oldalak) mégis sokkal kisebb nem tudom miért ez valami Murphy törvény lesz
esetleg a print screen (PrtSc) gombrol hallottál már ? Ez elmenti a gépeden lévö képet és ha a paint képszerkesztöt megnyitod és ott a beilleszt menüt választod akkor el tudod menteni képformátumba igy minöségi képet tudsz küldeni.
Na elösször probáld meg az alap kocskával demonstrálni hogy hogyan helyezkedik el a test a képekhez képest és az ad egy kis támpontot is a méretarányokra is ill a test pivotpontjárol is.
Amugy én sem vagyok nagyon járatos blenderbe , most probálkozok én is vele mert probálok áttérni az ingyenes dolgokra, de ez teljesen más milág mint az eddig használt programok.
nem után láthatatlan vesszõ van
bocsi rossz a kép mert telefonnal csináltam de nem minden jó link: http://iaro.3dmax.hu/kep/Kep171.png
nem feltétlenül kell használnod az sg saját képfeltöltöjét ajánlom figyelmedbe ezt : képfeltöltö vagy bármely másikat kivéve a képfeltöltés.hu-t.
Ide emberi méretbe is fel rakhatsz képeket ahol látni is hogy mi hol van.
Esetleg olyanra is gondolok hogy mi van akkor ha nem ortografik nézetben vannak a nézetek hanem perspektiv vetitésre beállitva mert igy bár a beállitás jol van de ugy látod mintha rosszul lenne.
hááát nem tudom nem igazán állítottam át semmit amúgy hol van az a bizonyos snap tool
Nem lehet, hogy be van kapcsolva valamilyen snap tool jellegû dolog? Arra az eszközre gondolok, amivel magától a rácspontokhoz, rácsvonalakhoz igazítja az adott elemet a program.
37 kb a kép legrosszabb minõségben és 20 kb a megengedett maximális méret :S
esetleg pár képet vagy pontosabb leirást berakhatnál hogy hogyan csinálod
hát az agyam eldobom ha ne látom nem hiszem el na ha az oldalnézetben hozzáigazítom mondjuk a kocsi hûtõrácsához akkor a felülnézeten a szélvédõ törlõknél lesz a pont pedig úgy csináltam mindent ahogy a vidin van
huhh köszönöm szépen na ma ki is próbálom köszi mégegyszer
én innen szoktam szemezgetni és PSben Croppolom a néuetet majd magic wanddal kijelölöm a nézet körüli területet aztán invertálom a kilelölés és az image manüböl ismét crop akkor pontosan fog illeszkedni a rajzméret a nézettel. kivágás
nem tud valaki olyan oldalt ahol már készen vannak a képek??? Repvez szerintem teljesen rendbe vannak a négyzetek nem értem
biztos hogy maga a képek is pontosan akkora méretüre vannak kivágva és pontosan illeskednek a megfelelö nézetek .Ezt ugy tudom ellenörizni(bár én maxot használok), hogy az oldalnézeten végigmozgatom a szembenézetet és a megfelelö vonalaknak egyezni kell ugyan ezt eljátszom a felül és oldalnézettel is .
sziasztok lenne egy kérdésem mégpedig az hogy egy autót szeretnék lemodellezni 1szer már csináltam ilyet és most sehogy sem akar sikerülni a különbözõ oldalaknak a nézetét eltalálnom mármint hogy minden arány jó (pl oldalnézet magasság = elölnézet magasság stb) és amikor add - mesh - plane 3 pontot kitörlök elõreviszem és beigazítom a pontot a hûtõrácshoz aztán a másik pl oldalnézet ben is hozzáteszem akkor már elvitte a pontot a felülnézeti képben nem értem elõre is köszi a választ
Sziasztok Én arra lennék kiváncsi hogyan lehet blenderbe képet berakni,hogy arra szerkeszthessek? A választ elõre is köszönöm
Egy kezdõ Blender user kér segítséget! A lent lévõ oldal nagyon jó, köszönöm! Ami érdekel, az minden, ami segítségemre lehet egy autós játék létrehozásában. Egy realisztikus játékról lenne szó, de a kezdõnél is kezdõbb vagyok. Linux alá szeretném mindezt létrehozni és szívesen fogadok minden segítséget. Ha a játék írásába szeretne kapcsolódni valaki, azt is megköszönöm, de elõlre leszögezem, a lehetetlennel néz szembe. Kapcsolatfelvétel itt, vagy privátban!
Hy! Van egy saját oldalunk. jelenleg 2db jó minõségû magyar videó lecke található rajta, de folyamatosan bõvítjük majd! 1. Affter Effect 2 Blender Keyed particle-vel foglalkozik, és blend fájl is mellékelve van! Látogassatok el rá, nézzétek meg. Ha kérdés merülne fel, akkor az oldalon a vendégkönyvben írjatok nyugodtan. Még annyit hozzá fûznék, hogy letölthetõ a videó is, ha valami baj lenne a lejátszásal. A lejátszáshoz Flash Player telepítése szükséges. www.atomicmedia.uw.hu
Hello! Nekem az volna a problémám, hogy van a Belnderhez egy scriptem, amihez ügyebár kell a Python. Na most feltelepítettem a Pythont és a következõt írja ki: http://kepfeltolto.hu/i/?229986&t=img. (A script persze nem mûködik és ez a baj.) Amúgy a Blenderem 2.48a verziójú és a Pythonból a 3.0.1-eset raktam fel. Jó lenne ha tudnátok segíteni. Köszi.
Sziasztok! Van egy kis gondom a texturazassal. Tudok texturat rakni feluletekre, de mikor renderelek, nem mutatja a texturat. A texturazasi tutorialt a youtube-on talaltam, de annak hianyzott a vege, ugyhogy gondolom van meg egy lepes, amit en nem csinaltam.
keress valami oldalt, ahol a jatek modolasarol van szo. ott biztos irjak hogy milyen formatumra van szukseged
Alapesetben blend formátumba ment a blender, de sok formatumba is tudod importalni a filet blender segitsegevel, sajnos nem tudom milyen formatumot hasznal a jatek, a olyant amibe tud menteni a blender vagy talalsz konvertelt hozza akkor igen.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni: Lehetséges-e az ezzel a programal készített formák játékba való berakása? Én a repülõs szimulátorokat szeretem és konkrétan az IL-2 1946-ba akarok bejuttatni új repülõgépmodellt és objektumokat. Elnézést ha már sokszor volt errõl szó, csak most találtam eme topikot.
Kakaduduka!
Ha még aktuális a probléma utánanézek mert a napokban olvastam errõl, de ha ráérsz te is meg tudod keresni talán gyorsabban mint én: Google--> blender --> blender kucko (4-5 találat)--> tutorialok
Sziasztok! Régebben írtam, én is tanulgattam, próbálkoztam ezzel a progival. Nagyon tetszik mivel ingyenes, de nem igazán jutottam vele semmire. 16 éves fejemmel még kicsit türelmetlen vagyok, sajnos ez nagy hibám, de elhatároztam hogy megtanulom, ha nektek megy, akkor nekem miért ne? Viszont máris elõjött az elsõ hibám. Mikor nézegettem, kísérletezgettem véletlenül elmentettem alapértelmezettként az akkor beállítottakat. Tehát nekem nem alap a kocka és az egy nézet. Gondoltam ha újra telepítem akkor megoldódik a dolog de nem így lett. Hiába töröltem a mappát. Gondolom valahova elrejt egy fájlt csak nem tudom hogy hova. Ha még nézi valaki a fórumot és tudja a választ az kérem írja le, sokat segítene.
És nagyon nehéz vagy megcsinálható? igy totorial alpján ha ugyanazok a felvételi szögek?
én is gondolköztam, hogy megcsinálom CS-be, de aztán mégse csináltam meg:D
Köszönöm amugy amit linkeltél totorialt azt már letöltötem és az alapján akarok dolgozni csak ugye én nem egy élö embert akarok felveni ahogy lö hanem a Counter Strike Source Böl egy terroristát csak sajna nem tudom hogyan vegyem fel mert ha freelockban csinálom a radar látszodik és fogalmam sincsen ezt mivel oldjam meg.Amugy meg hogyan tudnám kb ugyanaban a környezetben megcsinálni a effektet csak a css böl egy terroristával? (nem vagyok egy nagy grafikus most kezdtem el megvetem mindent ami kellet és lesz ami lesz gondolom nem egyszerü?)
ezt kell megvenned, nemtudom mennyibe kerül, de részletesen bemutatja videókon keresztül, hogy kell blenderbe megcsinálni azt a bizonyos effektet.
de szólok, csak a golyót csinálták meg benne blenderbe(plusz felsorol még két alternativ modellezõ progit, és mindenki azt választ amihez ért, vagy megvan neki)
a többi effektezést Affter Effectsben csinálták.
Én is megcsináltam ezt az effektet, igaz, forrásanyagokból, hol youtubon az is fent van.
de majd megcsinálom saját anyagoból is ugyis van már hozzá spéci hd kamera:D
A blender lényegében ugyan azt tudja mint a studio max csak éppen ingyenesen. Mindegyikben ugyan ugy meg lehet csinálni ezt a bullet time hatás szerü kamerafelvételt csak az animálás részét kell jobban átnézni.
Hello mindenkinek szeretnék csinálni egy videot amiben kilönek egy pisztolybol egy golyót lassitva namost használom a 3D Studio max 9-et és a Unlead Video Studio 11 Plus-t(mindketö teljes verzió)és azt szeretném kérdezni hogy ez a blender nevü program segithet ebben? mert látam egy videot youtubon amiben ilyen Bullet time effectet csináltak ezel a programal és ennek a nevét irták ki hogy Blender!!letöltötem de nem nagyon értem az egész kezelöfelület nagyon érthetetlen elsö ránézésre de lehet benem van a hiba!:D ha valaki tud erröl valamit vagy ért ehez megköszönném ha felvilágositana vagy linkelne tutorialokat köszönöm.
Üdv mindenkinek! Akadna egy kis gondom Blenderben az animálásnál! Csináltam egy egyszerû szélforgó modellt, amit el akarok forgatni úgy, hogy a szélkerekek forduljanak, és az egész forduljon el a tengelye körül.Az a gond,hogy amikor csinálok egy pár forgást a lapátoknak, és utána a tengelye körül elforgatom és rögzítem a képkockára, akkor amikor visszaakarom nézni az 1. képkockáról ALT+A-val a lapátok ugyanott maradnak, a szélkerék tengelye a rúddal együtt elfordul, de közben forognak a lapátok is csak nem a rúdon!Hogy lehet a kettõt szinkronba hozni??
:D Természetesen június 5.
Biztos van itt olyan aki 1 óra alatt összedobja. Legalábbis remélem.
Egy leadandót kellene bemutatnom május 5.(csütörtök) délig Blender-bõl. A feladat: Egy kis autó mozgása terepakadályon. A feladatot nem kell túlbonyolítani. Természetesen nem ingyen gondoltam. Aki tudna segíten az írjon vagy vegyen fel MSN-en a [email protected] címen.
Egy program nem funkcionálása miatt a teljes (rendszer)partíció formatálása nem megoldás.
El kell olvasni mit is írnak a hivatalos weboldalon (ha indításkor lefagy akkor fel kell telepíteni a Microsoft Visual C++ 2005 kiegészítést): "For the Windows build, you may need to install this official update. Vista doesn't need this, but users of older Windows versions should install it if they experience a crash during startup of Blender. Microsoft Visual C++ 2005 Redistributable Package (x86)"
sziasztok! elnézést ha már volt de nem olvastam végig a topicot.szóval a próblémám az lenne h szinte egyik blender sem indul..állandóan csak híbaüzenetet ír.
hogy tudok blenderben rendeleni egy alakot ugy hogy elõször megcsinálom teljes textúrával minden okés, png-be elmenti
viszont szüksgem lenne úgynevezett Matte elements renderelésre is, amikor csak két szinbõl ál az egész, általba piros és fehér. sehol se tudom megcsinálni. kb igy kéne hogy kinézzen majd: rendes:http://kepfeltolto.hu/i/?113003&t=img Mattes: http://kepfeltolto.hu/i/?113004&t=img
nincs blenderbe valami vonalzószerüség?
Sziasztok !
Kedves Kakaduduka!
Ha még olvasod ezt a fórumot és még nem találtad meg akkor: www.world3d.hu -n is van sok hasznos dolog.
A Maya PLE -k is ingyenesek és ez windowshoz szokott embereknek talán könnyebb.
Ui.: Sok kitartást és gyakorlást és köszi a blender.hu webcímet !
hi all! sok jo tutor nem csak blenderhez: mindentbele 3d.hu. vagy
aki tudja hogyan lehet particle systemes hajnak dinamikus mozgást (fizikát) adni leírhatja! üdv
nehaljunk má ki :c
Sziasztok! Most találkoztam ezzel a progival. Elõtte a cinema 4D-t próbáltam, de sajnos fizetõs, és nem tudtam mit csinálni vele. Elkeztem vele mindent, tankot, repülõt, helikoptert de mindíg megakadtam. Már fél éve nem csináltam vele semmit. Nemrég ajánlották ezt a Blendert mert ingyenes és könnyen kezelhetõ. Rákerestem a neten, letöltöttem és találtam hozzá minden féle tanító cuccot. A www.blender.hu oldalon kezdtem olvasgatni a kezdõknek való irományokat. Eljutottam a bõrözés folyamatáig, ahol elakadtam mert nem volt olyan alap leírás hogy hogyan lehet a pontokat, testeket mozgatni, duplázni, nagyítani, nyújtani stb. A kérdésem az lenne hogy ti hol tanultátok meg kezelni? Gondolom ha ti megtudtátok akkor és is megtudom tanúlni.