azért mert sgre nem nagyon irogatnak a blenderesek ez a forum is döglött de azért vannak jó magyar oldalak: http://blender.dbs-team.hu/ http://www.mindentbele.hu/
Szeretném a segítségeteket kérni egy ûrhajó modell (csak a külcsiny kellene) elkészítésében. Csontozva lenne rá szükség, jövõhét keddig...!!! Contept-et tudok küldeni, akit érdekelne a dolog 3e Ft-ért az írjon egy email erre a címre: [email protected]
Köszönöm...
Blender-2.44 Érdemes megnézni miket tud: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-244/
vasárnap meglesz a publikus link ;)
kiraly...varom a linket :)
Sziasztok! Tudom, már írtam a max topikba is, és hamarosan új témát is nyitok ez ügyben, de úgy éreztem, hogy szólnom kell nektek is, Blenderes társaimnak, hogy hétvégén új, magyar online grafikai magazin indul, és fontos témánk a Blender is! Remélem minél többen olvastok majd minket. Infók szombaton, valamint addig is nálam.
Nem tudja valaki hogy lehetne a legjobban szemet készíteni?
Nna... feltettem a véglegeset.:) Apróbbb javításokat lehet hogy végzek majd de nem biztos.
köszi :)
blendercourse.com, ha tudsz angolul, de ha nem az se baj, nagoyn könnyû tutoriallok vannak ám ott!
Sziasztok kezdõ modellezõ vagyok és szeretnélek megkérni titeket hogy ha valaki szívesen segítene egy kezdõnek blenderben az vegyen fel msn-re címem: [email protected]
nah, lekestem :D :D
masodik megoldas: ha elinditod a blendert es latod a 3d ablakot, akkor a jobb vagy a bal, vagy a felso vagy az also reszen, ahol az egerrel mar nem tudsz tovabb menni megalsz, eszreveszed, hogy az egermutato atvaltozik kicsi ketiranyba mutato fekete nyilla. na ekkor a jobb egergombbal katt egyet es az elougro panelban katt a split area feliratra. ez kettevagja szo szerint a 3d nezetablakot, es kapsz ket nezetet. itt az egyikben beallithatod tudom is en a felulnezetet az ablak also reszen levo View menupont alatt, mig a masikban hagyhatod perspektivikus nezetben...ha ketto nem eleg, vagdoshatsz tovabb :) az ujonnan alakitott nezetablakok is tovabb darabolhatok, igy beallithatod mind a negy nezetet. hogy ez megmaradjon blender ujrainditasakor ismet a legfelso fejlec File menupontja alatt katt a save default settings. remelem segitett valamit, jo blenderezest.
nem baj azért kjöszi, de rájöttem. vonalra lent jobb klikk és split, kijön egy vonal kattintunk eyget és már ketté is van oszva, és még ezeket is lehet tovább osztani, és az ajó benne hogy bárhol kettéoszthajjuk:) igy meg tudtam csinálni egy ilyen bizét:D
erre ketfele megoldas van. az elso amit en hasznalok gyorsabb, ezt ismertetnem elobb: inditsd el a progit, es a 3d nezetablak aljan van egy fejlec amin van olyan hogy View--Select--Object...na, ha ez megvan, akkor a view mellett van egy gomb balra, ami foltt ha hagyod az egermutatot par masodpercre akkor kiirja hogy -Displays current window type. click for menu of available types. na katt egyszer erre a gombra, az elobukkano panelen katt a User preferences-re. erre eltunik a 3d nezetablak es a blender beallitasok jon elo. alul latsz fo kategoria gombokat, mint pl -View and controls, edit methods, language and font, stb..katt a system and opengl gombra. itt a keyboard:--csoportbol kattints ra az -Emulate numpad gombra. ez azt csinalja, hogy a numerikus billentyuzet helyett a betuk feletti szamokat kell nyomni a nezetablak valtasokhoz....pl: az egyes lesz az elonezet, a 3-as lesz az oldalnezet, a hetes lesz a felulnezet, az 5-os pedig a perspektivikus es az ortografikus nezet kozott valt. tehat a bal kezeddel tudsz valtani nezetek kozott mikozben a modellezeshez szukseges billentyukonfigok is azon a reszen lesznek. valts vissza 3d view-re alul a bal oldalon a kis gombbal. a kov lepes hogy el kell menteni ezt az opciot elobb...menj legfolul a fejlecben a File-ba es katt a Save default settings-re. Ujbol FIle-New. ekkor csinal egy uj jelenetet es mar hasznalhatod is az uj es nagyon nagyon gyors billkombinaciokat. elony:nagyon gyorsan oda tudsz ugrani ahova akarsz, sok vertexet es geometriat tartalmazo jelenetnel gyorsabban fut a progi, mivelhogy csak egy ablak van frissitve. 1 ido utan meg lehet szokni es mar nem is akarsz visszaterni a 4 ablakos megoldashoz. hatrany: total nem az amit kertel.
egy kis alapkérdés: hogy állíthatom be h a blenderbe több nézet legyen egy idejûleg? ( pl.: bal fent oldalnézet, melette elõlnézet, ballent felülnézet, melette 3d nézet:)
A deviantArt-on is nézelõdj, iszonyat jó renderek (is) vannak fent.
Olyat lenne jó csinálni mint amilyenek ezen a linken vannak :)
Köszönöm mindkettõtöknek! Készül a javított verzió...
Nekem is tetszik. Jó munka. A cserépen kívül azért még lehetne egy kicsit finomítani a fal textúráján is. Egyenlõre túl steril a kép. Ha megnézed a valóságban a párkányokon és más hasonló helyeken mindig megül a por. Ezeken a részeken érdemes lenne összepiszkolni a textúrát.
nem rossz. talan egy kis csinositgatas megjegyzes: specularity-t vedd le egy kicsit, talan olyan 0.1 kornyekere..tul csillogo a teto. es annak is dobhatnal valami texturat vagy proceduralisat, csak hogy megtorje a nyilvanvalot....amugy szep, nekem tetszik. :)
Szervusz Gabo! Feltettem egy majdnem kész szerintem bump mappelt, textúrázott bõvített változatot.
Igen azokkal csináltam. Ez van. Lehet hogy meg csinálom más kép is de nem biztos. Köszönöm a segítségedet. Még biztos fogok írni ha kész lesz teljesen. Addig is szevasz és mégegyszer kösz.
Tényleg kicsit össze-vissza, de ez rendereléskor ugyse látszik. Gondolom boolean mûveletekkel lett a modell kialakítva. Sajna ott lehet ilyen látványra számítani. Csak úgy lehetne megkerülni ezt, ha más modellezési módszerrel az alapoktól újra elkészítenéd az egészet. Persze ezzel több a veszödség, mint amennyi az eredménye lenne. Szóval ha a végsõ képen a látványt nem befolyásolja, akkor nem sok értelme van vele foglalkozni.
Feltettem a drótvázasat remélem erre gondoltál. Körbe néztem de nincs azért olyan sok de találtam egy-két érdekeset. Majd szólok hogy mi sikerült.
A vertexek letisztázásában sokat segíthet az, ha átfutod a subdiv vagy box modellezés alapjairól szóló anyagokat. Maga a módszer rendszer független és elsõ sorban organikus formák modellezésére használatos, de szerintem az ilyen esetekben is használható. Ha google-ban rákeresel találni fogsz szerintem egy rakat tutorialt a témában.
Köszi majd csütörtökön felteszek egy drótvázasat is. Drótvázasan nem néz ki ilyen jól. Tele van felesleges vertexekkel meg vonalakkal. Azokat hogy lehetne eltüntetni?
Így elsõ blikre nem rossz a modell, de a szerkezetérõl egy drótvázas kép többet elárulna. A megfelelõ textúrázás, egy jó bumpmap sokat fog még dobni rajta. Csak így tovább!
Üdv mindenkinek! Ha van itt valaki köztetek aki nem ma kezdte a blenderezést(olyan is mondhat aki nem rég kezdte) akkor légyszíves nézze meg a galériámban szereplõ képet és mondjon véleményt ha nem gond. Negatív és pozitív vélemény is érdekel. Nem teljes még de már készül a teljes.
A modellezés és a 3D technikák alapjait egészen biztosan el tudod vele sajátítani. Ráadásul ezek az eljárások nem igazán különböznek egyik szofvert esetében sem. Szóval mindenképpen érdemes vele megpróbálkozni!
sok sikert :) ajanlanam a blender oldalan a galeriakat nehany inspiracioert, magyar sracok is szoktak egeszen jo kepeket megjelentetni ott.
Asszem kipróbálom ezt a progit kezdõ létemre. Baj nem lehet belõle. Túl sokat úgysem fogok fejlõdni, mert nem vagyok nagy modellezõ, néha-néha amikor kedvem támad csinálok valamit.
maya az amivel erdemes lenne kezdeni, 3ds maxhoz pedig irto sok jo plugin van, de kezelofelulete kaosz es lassssuuuuu gyors hasznalathoz. blenderrel is lehet csinalni 3ds mozifilmeket, csak kicsit tobb idobe kerul. ajanlatos megtanulni, mert egyreszt ingyenes, szal lelkiismereti ugy miatt, masreszt pedig fel fog fejlodni (mar fejlett igy is) profi megelhetes szintre..vagyis kesobb mar maya, 3ds max, xsi, lightwave, c4d mellett blender allashirdeteseket is lehet majd latni.
Nekem egyelõre a 3DSMax jön be, ennek a kezelõfelülete, nekem kicsit káosz, de állítólag, direkt felhasználóbarátra készítették, biztos van benne vmi rendszer.
Ezzel mindent lehet, amit egy 3D-s doellezõ programnak tudnia kell. (modellt készíteni, animálni csontokkal is akár)
Én mélyebben nem foglalkoztam még a progival, épp csak átnéztem...
Ok. Nem tudtam, hogy ezzel modellezni is lehet-e vagy csak azokat díszítgetni meg ilyesmik. Mennyire bonyolult? Nemrég kezdtem a modellezést. Érdemes lenne belekezdeni ebbe?
Bocs a hülye kérdésért, de a Blender ponotsan mire jó?
blender legujabb verzioja mar egy nagyon fejlett kompozitalasi szerkesztovel is rendelkezik, szal akar blenderben is meg tudod csinalni. ingyenes oldalrol meg talan a cinerella, wax es a jahshaka videoszerkesztoket ajanlanam. fizetosek kozul nem vagyok annyira otthon: talan adobe premiere, nuke, digital fusion az eyeon cegtol. de hidd el, blender is kepes ra.
csáztok! nagy segítség kéne... szoval ha csinálok egy animációt blenderrel és bele akarom tenni egy filmbe akkor mien progival csináljam? tudjátok, ugy akarom beletenni , pl green vagy blue box ... pls segítség
MD3 - Blender exporter v0.2 This script currently only exports the MD3 mesh data, no animation or 'skeletal' system is included. Because this is still in development various MD3 features are to be added.
nincs véltenet vmi script a blenderhez amivel md3-at tud inportálni/exportálni?amugy boldog karácsonyt!
Mindehhez azert hozzatartozik hogy blender elegge korlatozott egy szint felett. de max is es LW is. Blender egyik legnagyobb elonye hosszutavon a kotott Gui, a free source es az hogy mindenen fut. Hatrany a rossz/ hianyos dokumentacio es a lassu render engine (yafray / blender internal oclusion redner ), bar yafray-t ujrairjak ahogy halottam. Emelett oktatasra, reklamiparban designerekenek ajanlom. De valahogy 2 dolgot kene meg valtoztatni... y tengely legyen felfele, es az objecteket ugy tegye le kezdeskor mint mondjuk a maya vagy a wings. bar lehet en nem tudok valamit errol a kettorol, pls irjatok ra ha tudtok megoldast a reset transformations-on kivul :>
Ami megnehezíti a használatát, az az egyedi felhasználói felülete. Nem igen hasonlít semmliyen rendszeréhez se(Win, Linux, 3DS, Maya, Cin4D...) Ezzel kellene nekem is elõször megbarátkozni. Már azt is véletlenül találtam meg, hogy hol lehet nyelvet váltani.
Mákod van, a héten én csak ilyen dolgokat kerestem, pont ezzel a céllal. http://grafit.netpositive.hu/ (tutorial) http://www.mindentbele.hu/ (tutorial) http://blenderleiras.uw.hu (A Blender kézikönyv magyar fordítása)
És van egy diplomamunka is blender_dipl.pdf néven. Ezt sajnos neked kell megkeresned.
És persze ez mind magyar nyelvû.
Más: gondolkoztam rajta, hogy megcsinálom a magyar nyelvet a Blenderhez, úgyis hamarosan itt az új verzió, de sok a szöveg, és nem tudom mennyire lenne vagy nem lenne rá igény. Aki úgy gondolja, hogy fogjak bele, szóljon.
Blender wiki Ezt olvasgasd at, lejebb pedig egy teljes virtualis konyv van, az abszolut alapoktol kezd. Sajna magyarnyelvut nemtudok. Megkell baratkozz az angol nyelvvel, ha ilyennel szeretnel foglalkozni. Nem olyan veszes az!
Ha lehetséges, akkor magyar nyelvû tutort PLS!
Haho! Ha valaki jár még ide, akkor ha kérhetném tegyen be valami nagyon nagyon kezdõknek való dokumentumot vagy anyagot, de olyan kezdõ anyagot, ami a kezelõfelülettel ismerkedtet meg, megtanít kockákat pakolgatni, készíteni, szinezni, meg ilyenek. Nagyon megköszönném! Igaz még nyár végén neki akartam kezdeni, de valahogy nem bírtam:D(nem volt hozzá erõm), pedig nagyon érdekelne a dolog, érdekel a 3D grafika(a 2D is). Az sem baj, hogy ha ledorgáltok, gogy a gugli 2. találata az én anyagom:) THX! Jah, és az sem lenne baj, ha kicsit feléledne a topic. sokat segítene.
hogy lehet megcvsinálni hogy a kameranézetet oldara viszme egy kicsit? mert a tanár a zoomolást mutatta csak meg nekem, azzal emg sokra megyekk. ha széles tárgyat csinálok, a végét csak messzírõl látom és igy pontatlan lesz...
melyik a legfrisebb verzió? mert mi a 4.42-eset csináljuk, de a tanár szerint van frisebb is, és õ is átkoztam h itt miért ilyen régi van:D
annyira nem érdekel, majd ha megtanulom hqasználatát, meglátom menynire tetszik. bér régebben érdekelt, de nem mélyültem annyira el benne.
most meg ugye grafikán ezt tanuljuk... bár még ez a legjobb óra, minth a többin paintolunk meg wordözünk:D nah most nekiálok egy autót megcsinálni mert ez volt a feladat suliba, ezt foyltatnánk, csak eléggé szarul sikerült, most meg itthon van idõ, és majd felteszem h letudjam szedni
Remélem legalább a legfrissebb verziót használjátok. Ha nem, akkor nem csodálkozom azon, hogy elszálldogál. Meg aztán amilyenek a sulis számítógépek szoktak lenni... Ha érdekel a 3D-s modellezés téma, nézz szét a neten. Sokkal használhatóbb technikák is vannak, mint kockák egymásra pakolgatása.
Mellesleg az egyik legnagyobb elõnye a proginak, hogy szabadon használható, így az otthoni gépedre is letöltheted, feltelepítheted anélkül, hogy warezolnod kellene.
ehhe suliba elkesztük használni ezt a progit, hát eléggé érdekes, az én gépemen félpercenként elment a menü nyaralni meg ilyenek... ráadásul néha oylan érdekességeket csinál.... kétszer nyomjuk mega b betût
de remélem egy idõ után fasza kis emberkéket, 3d modelleket tudunk majd vele csinálni, egyenlõre egy "robotot" csináltunk, jövöhéten jön ennek a ruházata:D
Bár jelenleg nem "blenderelek", de talán néhány kérdésben tudok segíteni. Vagy legalábbis megpróbálok.
Talán találtam egy megoldás félét a grafikai problémádra: The Blender screen is blurred and unreadable. What can I do? This problem is caused by having hardware anti-aliasing turned on for OpenGL applications. Since Blender uses OpenGL for its 2D display, anti-aliasing will interfere with Blender's operation. Please turn off OpenGL anti-aliasing in your graphics card driver settings to correct this behaviour. See here for more information on graphics card configuration.
A belender opengl-t használ a megjelenítéshez. Szerintem érdemes lenne a videó kártyád opengl beállításai között szétnézni. Illetve a blenderes fórumokon rákeresni a problémára. Magyarosításról ehhez a verzióhoz nem tudok, de talán ezen az oldalon fent lesz, ha készül hozzá: http://www.gimp.hu/
Jah és tudnátok egy magyar verziót adni ha van, vagy akár egy magyarítást hozzá pls? THX!
Hali! Leszettem a Blender 2.42-õt, és ojan gondom van, hogy ha a kurzorral rámegyek valamieik gombra vagy menüre mutatok, akor eldeformálódik az egész kép. Ijenkor mi a baja? És hogy lehet megoldani? Kösz!
ez az, tamogass csak :D mondjuk meg kozosen a nepnek, egyesitsuk velemenyeinket! :DDD hejj, kreativ3, miota hasznalsz blendert? s csinaltal-e vele mar valami jot?
dehogynem....ha csinalsz eloszor text-et, az elobb valamifele vonal formaban van, elobb at kell alakitanod polygonokka, es akkor tudod oket csavargatni ahogy akarod....azt hiszem elobb ki kell lepned edit modbol, es utanna megnyomni az alt+c gombot.....ha tudsz angolul, erdemes lenne letolteni a blender dokumentaciot innet (jobb klikk save target as), itt sokmindenre valaszt talalsz.
vagyis nem tudom úgy formázni a szöveget ahogy egy átlagos testet vagy lapot
bocsee rosszol fogalmaztam: poligonokat nem tudok a textre tenni... sehogysem
ezt most nem ertem, bovebben ird korul legyszi, mit akarsz.... blenderrel tudsz text-et kesziteni, s azt atalakitani poligonokka, amiknek vannak vertice-eik....lehet, hogy en nem ertem a kerdest...mi az a vertex?
csákány, tudna nekem vki segíteni? Hogy blenderben hogy a büdös frászba lehet vertexeket rakni egy szövegre?