nagyon-nagyon tetszik az orange project. mar alig varom, hogy belenyomjak azt a node texture creating izemizet vagy mit :DD apam, 2.36-ossal kezdtem, most meg mar fluid simu, haj simu, softbody simu is van....fejlodunk, fejlodunk :)
naszoval, fel eve semmi itt a forumban, asszem feldobom valamivel. ezt a pikcsorszt blenderrel csinaltam, kicsit wipeout pure manias voltam mikor keszitettem :DD szal csak sima raytracing van bekapcsolva, specular shading nullan, es fuszernek egy kis cartoon shading. modell wings-ben keszult, kis modositasokkal blenderrel is hozzanyultam. extra stile gimp-pel keszult. pl: feliratok, plasma, also-felso panel... comments are welcome!
meg arra gondoltam, hogy talan mielott meg simitottad volna a modelledet, veletlenul megnyomtad a shift+d kombot, amivel duplikaltad a modelledet, s ettol ket model ul egymason, az egyik felszerelve szepen anyagokkal, a masik meg nem. de nem ugy hangzott a leirasod, mintha ez lenne a problema, sajna nem tudok segiteni. talan itt kerdezd meg: a sracoktol, vagy ettol a szemelytol. a forumba irva
Egyelõre idõhiány miatt jegeltem a dolgot, de nem felejtem el. A "mûvemet" nem féltem (nem egy nagy etvasz :) ), majd elküldöm, ha végképp nem boldogulok vele.
ha nem felted a muvedet, atpasszolhatnad a mailcimemre, s megsasolhatnam. [email protected] legkozelebb szombat es vasarnap jovok ezen a heten, addigra tudnek valaszt adni, ill. mivel most pentek van, akkor csak vasarnap :D
Azért nem ma kezdtem, egy keveset POV-oltam elõtte, csak a scriptnyelv után szokatlan még nekem az irányítás, és az elrendezés. :) Szóval az a bajom, hogy akár F12-vel, akár a Render-re kattintva csak a render ablak jön fel, benne a képpel, de egyrészt magát a képfájlt nem generálja le, másrészt nekem szemre úgy tûnik, hogy valami nem igazán kerek, a modellem ennél jóval részletesebb (huszon-valahányezer poligon, de a render képe sokkal durvább). A Render panel beállításait tüzetesen átnéztem, a path-ok jól beállítva, a default engine van kiválasztva (más engine nincs is a gépen), 8x AA, tga formátum, 640x480, a modell tulajdonságainál a felületsimítás rendernél 2-es értékû, satöbbi, de valami mégsem jó. A másikkal kapcsolatban gondoltam, hogy a material körül kell majd keresgélni. Na, majd este megnézem alaposabban. Kösz a tutorialt, azt is megnézem este.
nem ertem a render problemadat.... van egy ablakod, amin az latszik, hogy a kameran keresztul nezel a modelledre, meg a fenyeidre? ha renderelni akarsz, nyomd meg az f12-t. bocs, de nem esett le a problemad. talan atalitottad a blender scanline renderjet yafrayra, mikozben nincs feltelepitve yafray a gepedre? ez a nagy render gomb alatt talalhato. cell vagy toon shading van a blenderben, az anyagkivalasztas korul keresgelj van egy olyan anyagtipus, hogy toon. rajzfilmszeru, eles hatarokkal a diffuz es a csillogo feluletek elvalasztasakor, persze lehet simitani. ha megtalalom a linket egy tutohoz, berakom ide.
Üdv! Újabb kérdések... Adott egy kész modell, amihez már nem nagyon kell nyúlni. Elég részletes, stb., nincs vele gond. Fény, kamera jó és jó helyen. Két problémám van, ebbõl az elsõ bizonyára marha egyszerû, csak én vagyok lüke: a Render nem csinál semmit. Az ablakba felhozza a képet, de az csak draft-nak néz ki, semmi AA, semmi felületsimítás nincs rajta. A path, méret, miegyéb a tul. panelon beállítva, az objektum tulajdonságainál a render közbeni finomítás is beállítva (3-mas értékre), de mégsem generál képet, csak ablakos nézetet. Milyen lépést hagyok ki? A másik: errõl a modellrõl szeretnék egy olyan képet is csinálni, amely nem "valós", hanem olyasmi, mintha cell-shading lenne rajta. Tehát matt egyszínû, csillogásmentes, kisebb foltos árnyékokkal. Ezt alapból meg lehet csinálni a Blenderrel, vagy kell vmi extra plug-in hozzá?
engem erdekel a dolog. csakhogy van egy kis bibi.. nincs netem (meg), s csak hetvegeken tudok jonni sasolni a szitut a halon.. ha ez neked okes, marmint elore le tudnad irni, mi kellene, mi nem, akkor en modellezhetnek par dolgot. annyira nem vagyok tul jo, de nehany tapasztalatom azert van (vagy nincs, majd kiderul.. ). fogalmam sincs mi az a call of duty, de ha nem ut el elg messze a half life-tol, akkor oke, ugyanis tudok mapot kesziteni half life-hoz. meg 3d animot is tudok. ja, meg levegot is tudok venni...de ez most nem szamit :DDD ha gondolod, nezz szet az oldalamon, s ertesits, de vedd figyelembe, hogy csak napi 4 orat tudok modellezni hetkoznap, hetvegen meg amennyit birok, ugyanis melozom. oldalam cime: www.gportal.hu/ggarts itt bal oldalt a my pictures link alatt valassz: 2d, vagy 3d
Hellosztok. Lene egy óriási kérésem. Egy játékhoz(Call of Duty) új mod-ot készítünk. Vagyis átalakítjuk az egész játékot. És ehhez a mod-hoz kellene egy-két ember nekünk modellezni. Ez egy óriási kérés de azért megkérdezem. Valakinek lenne kedve beszállni a csapatba? Nagyon nagy szükségünk lenne modellezõre. Elõre 1000 thx. Slipknot.
probald elmenteni gimp-pel tga formatumba, en mindig ezzel csinalom, s egyszer sem volt emiatt problemam. gimp menteskor megkerdezi, hogy rle compression, s nyomj igent, ennyi. sok sikert. s tetszik az avatar image-ed
Válaszolok magamnak, hátha más is belefut: a PSP9 által mentett tga-t nem eszi meg. Jpeg, gif, bármi más jó neki, és mûködik.
Üdv! Ma belefutottam egy apró, de annál bosszantóbb dologba, ami miatt megakadtam. Szóval, adott egy már nagyjából kész objektum, fények, kamera, estébé. UV textúrát szeretnék pakolni bizonyos részeire, de egy ponton hibával eldurran és kilép. Az UV editorban kijelölöm a face-eket, szétbontom (unwrap), a megosztott képernyõn a másik ablakban UV nézetet használok, és látom is a kijelölt részeket. Le is tudom menteni tga-ba, szerkesztem (PSP-vel), de amikor visszatölteném a nézetbe (Image - Load...), a Blender elpukkan Dr. Watson hibával (tehát olyan belsõ hibával, amit nem tud lekezelni). Win XP SP1 + full patch, AMD XP 1700+, GF4 Ti4200/128, 512 mega mem, Blender 2.37a. Az UV textúrázást ezen tutorial alapján csinálnám, a hiba a 8. lépésben következik be.
summer of code. ez is egy erdekes resze a blendernek. remelem mind megvalosul, s hasznalhato formaban persze. blender barka`cs!
missing action to step 5. hit delete button to delete all unwanted vertices, so now you have a nice row of vertices
gaal gergely recipe for easy jedi laser sword: 1. erase the basic cube, that appears, when you open blender. 2. hit "space", choose add-plane. 3. if you not in edit mode, hit tab 4. press "w", and choose subdivide. do this 3-4 time. 5. now, you have a nice plane subdivided for to many faces, we dont need that, we just need the left colum side of vertices. so... hit "b" to box select mode, and drag a nice selection for all the unwanted vertices. 6. go to materials panel, and add a new material. 7. chose material tipe "halo", adjust the colors (example red). 8. render "f12-key".
narancs projekt narancs projekt, kiwi vagyok rad...
most neztem bele a blender 2.38-as alpha verzioba, erdekes dolgok lesznek benne, ha veszik a faradsagot hogy benne hagyjak..
ismet avatarvaltas volt... parosan szep az elet. :)
egy-ket szep effekt, amiket blenderrel lehet csinalni. katt
igen, hasznaltam. nezd meg az oldalamat, www.gportal.hu/ggarts itt balra a my pictures link alatt a 3d szekcioban van 1-2 kep, ami mayaval keszult. ha az eger- gombbal megallsz a kepek felett, kiirja az infot. de kb 1 eve abbahagytam a maya- zast, ahogy egyik ismerosom mondta: "-az en szerveremen nem fut tobbe maya." minden maya tudasom csak a maya a 3d vilaga c. konyvre van korlatozva. meg egy-ket video- tutorialra, amit a netrol toltottem le. s kezdem eszrevenni, hogy magyarorszagon a mayat hasznalok szama rohamosan megugrott, s itt az sg-n is van egy maya forum, amit eleg szepen fenn is tartanak.
tudom hogy ez nem maya oldal,de te használod a mayát,vagy ismered?Abban tudnál csinálni valamit?
szia,nagyon köszönöm hogy ennyit fáradoztál nekem,hogy elmond hogy hogyan kell beilleszteni egy videóba egy figurát,örök hálám neked,egyik nap nekiállok,és megpróbálom megcsinálni,ezt a szöveget el is mentem hogy örökre megmaradjon.
ha majd egyszer olyan ugyes leszek, hogy meg tudom modellezni, tuti szubmitolom a blender image gallery-be.
o, boj, milyen szep az uj logom.. :) marhara tetszik. radharanit abrazolja, az ur krisna orok tarsat.
xelag, egyebkent had valaszoljak egy korabbi kerdesedre. be lehet illeszteni egy videoba egy star wars-os robotot a blenderben. eloszor is a videodnak nyers (raw) avi formaban kell lennie, vagy valami olyasmi kodeknek, ami a windazodon van. tomoritett az mar nem olyan jo, sok a pixelveszteseg (pl divx-ek, meg ilyenek) blenderben at kell kapcsolnod a sequence editorba. itt talalsz a headerben olyasmit, hogy "Add". katt ide. itt valaszthatsz 4 fajta dolgot. az egyik a scene, ez a blenderben elkeszult jeleneted, vagy az ide betoltott star warsos figurad, amit ossze akarsz mixelni az elo felvetellel. aztan a masik a movie, itt kell beloadolni a mozgokepeidet. aztan ha jol emlekszem van olyan, hogy images, itt csak sima allokepeket tudsz betolteni, jol jon ez meg kompozitalaskor. azt nem tudom, hogy allokepekbe kimentett animaciot is be lehet-e loadolni, majd meg kitapasztalom valamikor, s beirom ide. s aztan van meg a sound, itt wav formatumban elmentett hangot kell betolteni, pl. itt csinalhatsz szep kis szinkront a lezerkardjaidnak. :D ha jol emlekszem, van meg egy, a plugin. ide kell betolteni a sequence megje- lolesu pluginokat. namost, ami neked kell xelag, az egyenlore ketto a fentebb emlitettekbol. eloszor is tanulmanyozd a filmedet, a fenyeket benne, a mozgasokat, stb. , majd keszitsd el blenderben azt a digitalis karaktert, amit a filmedhez akarsz hozzaadni. ha kesz vagy, s mixelgetni akarsz, akkor valts 3d nezetbol a sequence editorba, s itt a headerbol valaszd ki az "add" gombot, katt ra, s itt a scene gombra katt. rogton egy panelke jelenik meg az eger- mutato helyen, valami ilyesmi nevvel "scene"...katt ra. ha tobb scene-d (jelenet) van, akkor itt kilistazza az osszeset, scene001, scene002-nevekkel, stb. de mivel nekunk alapbol csak egy van, ezert most csak egyet listazott ki. szoval, ha rakattintottal a scene panelra, rogton utana megjelenik az egermutatod helyen egy ocsmany szinu csik (strip), ez a te jeleneted leegyszerusitett vizualis megjelenitese a sequence editorban. probald balra huzni, s kicsit le, a 0, vagy az 1-es frame (kepkocka) fele. ha biztos vagy benne, hogy jo helyen van, katt a bal egergombbal. ha nem vagy biztos benne, hogy jo helyre raktad, jelold ki a jobb egergombbal, ugy hogy a csik kozepere kattintasz, majd pedig a "g" gombbal fogd meg, s mozgasd. ok. most jon a mozifilmed betoltese. ismet a headerben menj az "add" gombra, valaszd ki a movie feliratot, s az elobukkano keresoben evickelj a filmedhez, amit be akarsz tolteni. katt ra. ismet visszatertunk a sequence editorba, s most egy masmilyen ocsmany szinu csik van az egermutato helyen. ezt probald az elozoleg betoltott scene csik ala helyezni. ha azt veszed eszre, hogy a movie csikod nagyobb, mint a scene csikod, vagy forditva, nyugi, mindegyiket egymashoz tudod igazitani. katt a csik szelere a jobb egergombbal, vagy a ballal, mar nem emlekszem (:DD), ahol azok a haromszog formaju alakzatok vannak a csik szelen. ezeket valahogy meg lehet fogni, s utana huzogatni jobra-balra. ha okes minden, jelold ki a ket csikot, katt az egyikre a jobb egergombbal, majd shift, es utana katt a masikra ismet a jobb egergombal. ok, most mind a ketto ki van jelolve, azonnal katt ismet az add panelra, s legfolul vannak kivalaszthato sequence effektek, innen az add-ot kell kivalasztani ismet. ujbol egy csunya szinu csik lesz az egermutato helyen, valami barna szinu, ha jol emlekszem, s ezt huzd fel a masik ketto fole. ha renderelni akarod ezt, akkor az anim panelen be kell hogy legyen kapcsolva a sequence gomb. huh. majd kesobb meg reszletesebben, ha van ra igeny. bye.
hey, kosz a linket, temaruk. sok mindent letoltottem mar az elysiun oldalrol, de meg mindig talalok ujdonsagokat... most eppen a sub surface scattering- script-tel kiserletezgetem.
azt ajanlom, submitolja a blender galeriaba. elferne ott egy kis magyar humor :D
http://henti.web.elte.hu/ most neztem meg innen az animaciok reszlegben a legelsot, a kovon sutkerezo gyikos animaciot. majd megszakadtam a nevetestol. kiraly! henti elott is le a kalappal. :D
kösz
xelag, kezd ezekkel a blender tanulasat. a hivatalos oldalrol le lehet tolteni video tutorialokat, en is egy csomo mindent tanultam beloluk. http://www.blender3d.org/cms/Video_Tutorials.396.0.html
nembaj,de azért kösz
ja, es ismet jobbra lesz a plugint iranyito gombok betoltes utan..oregem, ilyen ketbalkezes vagyok?
hoppa, a textures gomb, az anygag gombtol jobbra van. hehe...sorry
szoval ez egy zip file, amit ki kell csomagolni, s a kicsomagolt mappaban ket kulon mappa lesz. az egyik egy textures, a masik egy sequence nevu. ertelem szeruen, ha pltexturat csinalsz egy karakterhez, akkor a textures mappabol loadolj be plugint. ez ugy tortenik, hogy evickelj el a blenderben az anyagszerkesztobe. sajna nem tudom fejbol elmondani, melyik gyorsbill hozza elo, ugyanis nincs ezen a gepen blender feltelepitve, s nem tudom ratenni. egy kis piros gomb alaku ikonja van a blender majdnem legalso reszen. ha rakattintasz, legalul egy uj panelek jonnek elo. ha szerencsed van, a blender automatan hozzaad egy anyagtipust a kockahoz, ami a blender inditasakor a kepernyo kellos kozepen van. ha nincs anyag, katt az add new gombra. a piros gombos anyagtipus mellett van egy textures gomb balra. ha az egergombbal par masodpercre megallsz a gombok fellett, kiirja a nevuket. szoval katt ide a textures gombra, s ujabb latszolag ures panel jon elo. itt talasz 10 db egymas alatt elhelyezkedo ures gombot, kattints a legfolsore. asszem itt tudsz texturat adni az anyaghoz. jobbra tole megjelenik, hogy milyen tipusu proceduralis texturat akarsz hasznalni. van egy-ket beepitett, pl wood(fa), marble(marvany). nekunk a plugin feliratu kell. katt arra. font eltunik a kepernyo, s megjelenik egy browser. keresd ki a plugint, amit hasznalni akarsz, s katt ra. ha sikerul betolteni, balra megjelenik a plugin iranyit gombjai sok sikert.
xelag, a hivatalos blender oldalrol, a www.blender3d.org rol toltsd le a legujabbat, ami a 2.37a verzioszamu windazos verzio ez a legujabb, vannak meg mas blenderek, pl tohupuu, vagy mi, de ezek a kodolni tudo ifjancok szerkesztoje...ezeket nem ismerem, neha belerakna egyket pluszt, ami nincs meg a hivatalos blenderben, de alltalaban ezekrol a plusz dolgokrol nekem nincs tudomasom. meg az ezekkel elmentett .blend fileok nem jok a hivatalos progiba.
itt érdemes letölteni az összes scriptet,meg plugint,és texturát? http://henti.web.elte.hu/
Ja,és amit innen letöltötem http://www-users.cs.umn.edu/~mein/blender/plugins/
Azt hova kell bemásolni?
megis van. ez egy pdf file. http://homepages.nildram.co.uk/~raytrace/tutorials/Blender-Seascape-Tutorial.pdf
http://www.pekaro.de/blender/water/water_tutorial.html egy masik viz tuto. s majd jon meg egy, egy sokkal kiralyabb, csak talajam meg a linkjet..
amugy meg konyvtarbol netezem, s csak napi ket orat lehet. reggel 11-tol 13-ig vagyok.
ok, majd szolok, es igen, nekem is ezek vannak meg. de van meg egy-par, amit mashonnan kell letolteni. pl: http://www.selleri.org/Blender/ itt talalhatsz egyket nagyon kiraly tutorialt, hogyan kell realisztikus viz animaciot kesziteni blenderben. s ha mar itt vagy, nezd meg a script szekciot, itt lesznek a pluginok, vagyis szkriptek..
ha lesz géped akkor msn-en beszélheténk,vagy rakd fel a tesód gépére
a yafray az egy blender fejlesztesevel szorosan egyuttmukodo kulso renderelo. a blenderben van egy renderelo motor, ezeket alltalaban scanline, vagy built-in renderelonek mondjak, a yafray az csak egy renderelo motor. modellezni, vagy jatekot csinalni nem lehet vele. a yafray hozzaad a rendereleskor tobb eletszeruseget, ami a scanline rendeerelokbol alltalaban hianyzik. pl caustics, vagy global illumination. a yafrayt kulon le kell tolteni a yafray.org oldalrol
és ezek vannak neked is meg?
itt tudsz windowsra pluginokat letolteni. szinte az osszes plugin benne van, ami kell, egy nagy gyujtemeny az egesz. http://www-users.cs.umn.edu/~mein/blender/plugins/ itt az oldal legaljan a windows precompiled plugin.zip-re kattints. kb 4mega
ja,és tudnál oldalakat adni hogy honnan tudok pluginokat letölteni hozzá?
en inkabb csak a modellezesi trukkjeimet akarom fejleszteni, animacios dolgokban meg bena vagyok, de sikerult par masodparces vadallatjolkinezo animaciot csinalnom a blenderrel, csak sajna nem tudtam teljesen befejezni, ugyanis most nincs gepem. ocsem pc-jen csinalgattam, s lenyegeben egy jatek zenejere akartam csak valami mozgast krealni. ha adsz emilcimet, elkuldhetem. .wmv formaban van. s tenyleg csak par masodperc, s villogo led-ek vannak rajta. nezd meg a blender oldalan a galeriaban, a movies szekcioban az @ndy nevu srac krealta videokat. huuh! komoly. ha en igy tudnek, kiraly lenne.... a renderelot egy uj szintre nyomja a srac.
te tudnál ilyen animációt csinálni?mint a gyíkos,mert akkor megtaníthatnál blenderezni
melyiket érdemes letölteni?melyik blender a legújabb?Errõl az oldalról szeretném letölteni,de a hivatalosat vagy a nemhivatalos a jobb?
http://henti.web.elte.hu/
:)
szerintem elkezdek én is blenderezni Kurva jó hogy egyszerû,meg ilyenek,szerintem mostantól beindulhat a topic,és azok az animációk,az agyíkos kurva jó
hu, az animacoi resze az meg kicsit bonyolult eloszori hallasra, de most (par honap elteltevel) mar kezdem megszokni, es tetszik, hogy ilyen egyszeru, csak az a baj, hogy meg nincs automatizalva. gondolok itt a skin-ezesre. amikor a mesht hozza akarod kapcsolni a csontokhoz.
hi. ha jol tudom, a blenderhez nincsenek fizetos pluginok. ha tevedek, javitsatok. a blenderhez ketfajta plugin van, az egyik a textura plugin, a masik pedig az ugynevezett sequence plugin. a textura plugint a blender anyagszerkesztojeben kell betolteni, ezek windaz rendszereken alltalaban .dll kiterjesztesuek, s par aranyos dologgal dobhatjak fel a proceduralis textura fozocskelest. a masik, a sequence plugin pedig a blender beepitett videoszerkesztojebe valo, ez is .dll kiterjesztesu. ezekkel a renderelt videoidat tudod megspekelni extra latvannyal. pl. a blenderbe be van epitve a glow (fenyesseg, ragyogas) plugin, amitol a rossz szinu filmek kiraly fenyben kezdenek uszni, mintha a mennyekben keszult volna a felvetel. alltalaban ha valaki csinal egy plugint a blenderhez, s azt letolthetove teszi, akkor az oldalan kiirja, hogy texture vagy sequence pluginrol van szo. xelag, eppen ma be akartam irni neked azt a magyar forditasos linket, a mezeskalacsos animaciosat. de megeloztel. :) nem baj, azert irjuk le ide, hatha valaki masnak hasznara valik. http://blender.uw.hu/index.html a masik link pedig egy epitesz srac diplomamunkaja pdf formatumban. igaz, regi blender verzioval keszult (fujj, meg az ugly guival), de azert nagyon jol hasznalhato. http://www.terve.hu/adat/cucc/blog/blender_dipl.pdf itt pedig egy masik blenderezo srac oldala: http://henti.web.elte.hu/
Igen,én is most a maya a 3d világa címû könyvet vettem meg 1-2 hónapja,és szerintem is nagyon jó,de szerintem nagyon bonyolult program,évekik tartana mire tökéletesen meglehetne tanulni,és ezért is tetszik nekem a blender,nem olyan bonyolult,ingyen van,és jóóóóó és kész.
Egyszer találtam egy kis oldalt a blenderhez hogy hogyan készítsük el az elsõ animációnkat,egy mézeskalácsot kellett csinálni,és nagyon tetszett,hogy egy kis figurát mozgásra lehetett bírni,szóval nagyon jó.
Egyetlen baja,szerintem hogy az alap programmal nem nagyon érsz vele semmire,mert a pluginok azok drágák,de ha nem így van akkor nyugodtan javítsátok ki.
xelag, az jo. ajanlom megvetelre a maya, a 3d vilaga cimu konyvet, ami megtanit a progi hasznalatara, s a 3d-s alapokra anelkul, hogy szamitastechnikusi szakkepzettseg kellene hozza. en is azzal kezdtem. raadasul magyarul. de nekem tul bonyi lett egy ido utan a prog., s valoban egy professzionalis szoftverrol van szo, amit az en kispalyas mentalitasom nem tud bekebelezni. na meg hogy fizetos........ a lelkiismeretem sokszor fortyogott emiatt. :) a blender huuh, oregem, meg bonyibb, felelmetesebb prognak (es foleg bugosabbnak!) tunt az elejen. de aztan eladtam a p3, 1ghz-s gepemet anyagi okok miatt, s kesobb vettem egy alig pentium, 166mhz-es, 16 mb ram-os, 4mb grafikai kartyas, win95-os micsodat (mert gep nelkul nem tudtam elni), es az egyetlen progi ami elfutott rajta az a blender volt. nem volt mit kezdeni, ha ez van, bele kellett torodnom. lassan elkezdtem jatszogatni vele (hihetetlen, de rohadt stabil volt a win95-on, s a blender 2.36-os verziorol beszelek), s rajottem, hogy amit bugnak hittem az a program ugymond normalis mukodese volt, marmint minden energiajat a feladatra oszpontositotta, s a latszolagos lefagyasok par masodperc utan frissultek. komolyan, aki tudja milyen idiota jatek volt a tomb raider a legelejen, s kesobb megszerette, az most tudja, hogy erzek a blender irant. asszem nem fogok nyulni mas progihoz, s most hogy a 2.37-es verzioba belenyomtak a soft body-s cuccokat, boy! szinte minden megvan a progiban, amivel jo kis animaciokat lehet kesziteni. aki nem hiszi, csekkoljon szet a neten, ismet csak mondani tudom, sasoljatok meg a galeriakat a blender oldalan, ingyen kajahoz kepest nem rossz. ha valakinek van valami kerdese a blenderrel kapcsolatban, nyugodtan irjon ide, megprobalok ra a legjobb tudasom szerint valaszolni. bye.
engem érdekelt,de amikor én kérdeztem tõletek,akkor meg senki sem válaszolt,úgyhogy áttértem a maya-ra.
http://blender3d.org/cms/Images.151.0.html
csuhajj. senki nem blenderezik. :(
hopsz, megtalaltam a magyar srac oldalat, ajanlatos a szamitogepes grafikak link alatt korulnezni. endi.ini.hu vagy.. http://endi.design21.hu/
itt korulnezhettek, par oldal, ahol meg lehet sasolni a blender render kepessegeit http://centralsource.com/blenderart/ http://www.blender3d.org/cms/Gallery.55.0.html
haliho mindenkinek. remelem nem halt ki ez a forum annyira, mint amennyire latszik :) itt megnezhettek nehany blenderrel keszult kepemet, igaz, hogy a vegen neha belepiszkaltam a gimp-pel kompozit- alasi celokbol. nem vagyok egy blender guru, de lassacskan a kispalyas szint fole emelkedem. www.gportal.hu/ggarts balra a My Pictures link alatt comments are welcome aki viszont igazan ert a magyar csakok kozul a blenderhez, az az endi nevu srac. keressetek ra a google-ben a nevere, oregem, le a kalappal elotte.
és tudsz már valamit készíteni? mutatsz képet?
Sztem is a tutoriál alapnak jó, én is az alapján kezdtem el.
Azt tudom javasolni, hogy töltsd le a Maya PLE és a Studio Max Trial, esetleg még a Cinema4d Demo változatait, és ez alapján döntsd el neked melyik fekszik jobban. Szinte mindent meglehet csinálni ezekkel a programokkal, a munkamenet, a felhasználói felület az ami különbözõ, vizválasztó lehet.
Vannak hozzá normális tutorialok, még a hivatalos oldalon is! Csak nyisd ki a szemed!
nem érdekel senkit sem a progi? Együtt szerintem könnyebb lenne megtanulni
Én sem tudok semmit sem összehozni belõle,mert elindítom és egybõl egy kocka jelenik meg,de nem tudok mit csinálni.
boba:Te ugye értesz a mayá-hoz,megtudnád nekem mondani hogy ez könnyebb kezelhetõségû e mint a 3ds max vagy a blender? Honnan tudnám letölteni,és hogy lehet egy videóba beilleszteni egy 3ds dolgot,plrepülõt,vagy starwars robotot.
Én még nem használtam, csak láttam, hogy pár emberke mit mûvel vele. Én mayát használok, mégsem tudok olyan szép képeket csinálni mint Õk. Annyit ér a program, amennyit a kezelõje.
En nem ertek a 3D-s szerkeszteshez, meg nem is erdekel. Az ocsem az ilyen "3D-buzi", Maya, 3D Studio, meg stb megy nala allandoan. De regebben mikor mutattam neki ezt a progit hogy ingyenes, probalja ki, csak lesett hogy egy rohadt kockat se birt csinalni vele. Gondolom eleg "felhasznalobarat program" lehet akkor... :)
Hát szép dolgokat lehet mûvelni a Blenderrel, de fizetõs pluginok nélkül nem lesz maradandó mû. Mondjuk tényleg remek program, fõleg hogy ingyenes. Good Luck a szerkesztéshez! :-)