Köszönöm igazán kedves az úrtól amúgy még most tervezem hogy finomítok rajta, mert nincs kész . A imbusz csavarfejeket kicserélem, és az ajtót is átalakítom némileg az ajtón lévõ belsõ kocka felületére is ki találtam már egy jó megoldást. A csavarok krómozását nem nagyon értem hogy csinálhatnám meg. Sejtem hol kell, viszont nem tudom milyen értékeket adjak meg. Jeff úr tudsz segíteni nekem abban, hogy ugye van az üveg effekt hogy át látszó legyen a test. Az mûködik is viszont azt nem tudom hol kell beállítani ha kap ez a test egy fényforrást, akkor az árnyékán látszódjék mennyi fényt ereszt át. Tehát azt szeretném hogy a testem áteresze a fény egy részét és az árnyéka halványabb legyen, mert nem életszerû az ha a test átlátszó és az árnyéka ugyanolyan erõs mint egy tömör testnek. A 2.49b blendert használom. Esetleg nem tudsz segíteni benne. Vagy ha bárki más is olvassa ezt a hsz-t és tud segíteni legyen már olyan kedves és írja már meg. Elõre is köszi ha bárki tud segíteni. Üdv
Nagyon elképesztõ látványt nyújt a pénzed meg hogy tükrözõdik. A tank formája ahogy hiányzik a pénzbõl és ott érdes. Iszonyú jó. De gondolom ezt tudod. Nekem is jól jönne a tudományod :)
A tank "lenyomata" az bumpmap, olyat tehetnél a rücskös részre illetve asszem skydome-ot csináltam a pénzérmék köré amire egy nagyfelbontású hdr textúrát raktam aztán a tükrözõdéssel játszadoztam még kicsit. Ígérem hétvégén utánajárok kicsit a dolognak keresek valamit ami neked jó lehet.
Jó dolgokat lehet a node editorból is kihozni. Illetve az új blender cycles render is csodákra képes bár ezekhez nem értek de vannak nagyon jó tutorialok majd keresek párat.
Kicsit próbálgattam a tükrözõdést ma és ezt sikerült alkotnom
Neked olyan szépre sikerül ez a tükrözõdés, én már próbáltam hogy üvegfelületet adok a szürkének, és nem mondom hogy nem lett belõle tükrözõdõ felület, de nem lett ennyire tiszta. A bump map sajnos nem segített a bajomon, de találtam valami hasonló megoldást az ajtó középsõ részére. Igaz nem ugyan olyan, de hasonló. Majd ha rárakom az ajtóra középre dobok egy képet.
Jah és lett egy blogunk is jeff-blender.blogspot.com ha van valami amit ott megosztanál szólj. Héten kirakok oda akkor 1 kis tükrözõdés tutorialt legalábbis ahogy én csináltam.
Lehet a frász. Inkább lenne nagyon is. Úgyhogy köszi elõre is.
Nézd Jeff úr csináltam neked egy kicsi kocsit tudom nem nagy szám, de ha betudjuk üzemelni, akkor van értelme készíteni szebbet. Ameddig a finom beállításokat végzi valaki addig lehetne dolgozni egy komolyabb autón. Én most csak úgy szabad kézzel készítettem.Üdv
Ha átküldöd akkor hétvégére megpróbálom beüzemelni. BGE hez van pár script amivel a kocsi vezérlését meg lehetne oldani illetve van több ingyenes program 3d rad amit lehet használni
Itt a link : 3DRAD amíg nincs programozónk szerintem megoldás lenne egy ilyen program használata. Jövõ héten szerintem nekiugrok a 3drad-nak. Ezen a héten meg tutorial írás és BGE tesztelés.
nem szépségre megy mert csak összedobtam és csak poénból teszem fel hátha valaki rajtunk kívül is jár erre :)))) azt lássa hogy a fórumra fellehet rakni képeket vagy ötletet kap. Az autót még nem küldtem át tudom mert kis gondom akadt vele bedilizett a blenderem , vagy valamit el állítottam vagy nem tudom a renderelt képen nem jeleníti meg a textúrát pedig készítettem neki ablakot ablaktörlõt meg fûtõszálakat hátra meg egy tanuló vezetõ matrincát meg rá van írva hogy tesztkocsi meg egy olyan jelet is raktam rá. A fizika teszteléséhez lehetne pályát is készíteni amin különbözõ akadályon hajthatnánk át a kocsival ezzel ellenõrizve a kocsi viselkedését terepen.
hát nem tudom tükrözõdni tükrözõdik de egyáltalán nem az a kifejezetten acélgolyó vagy tükörfelület.
Ma lesz kicsit több idõm és megírom, hogy érdemes csinálni a tükrözõdést viszont én mindig a legújabb blendert használom így abban fogom megírni.
Próbálgattam a blender "új" cycles renderét is, eszméletlenül jó dolog, érdemes utánanézni
Készítettem egy egyszerû scene-t. Egy kocka egyik oldalát levágtam megnyújtottam kicsit és beleraktam 3 másik kockát amit subdiv.-eltem párszor és smooth. Ezután a materiálnál bekapcsoltam a mirrort és kb 0.900 ra állítottam mind a háttérnek mind a kockáknak adtam egy kis színt mert alapból nem szép az eredmény 3 lámpával megvilágítottam és ez lett az eredmény:
Azért tükrözõdik ilyen szépen mert van mit "visszaverni" sok tárgy és tükör viszont ha te azt akarod, hogy egymagában is jól mutasson anélkül, hogy bármi is lenne körülötte akkor annyi a dolgod, hogy hozzáadsz egy textúrát (materialban be kell a tükrözõdést bekapcsolni) texture menüben a type image or movie kiválasztasz netröl ingyenesen letölthetõ hdr reflectiont pl ezt LINK én ezt használtam. Mapping-et beállítod reflection re projection-t olyanra ami a tárgyad. Influence nél pedig legyen bekapcsolva a mirror ,ray mirror a color nem. Kb. ennyi... de játszhatsz még a világítással illetve a world színével vagy oda is bedobhatsz egy textúrát mondjuk valami felhõs képet.
Blogra remélem szombatra képekkel együtt fel tudom rakni a tutorialt de ha addig van kérdésed szólj megpróbálok segíteni.
Remek kiváló én meg egy másik kocsit igyekszek össze dobni mert ezzel nem tudom mi van.
Tegnap szórakoztam kicsit a pálya készítéssel. Fogtam egy plane-t subdivideoltam kb 5x aztán smooth rá. Ezután átváltottam sculpt mode ba és és elkezdtem a draw meg smooth tool-al szerkeszteni egy terepet iszonyat élvezetes mindenképpen próbáld ki ha kell írok ahhoz is egy kis tutorial-t. Ezután uv map és texture painting és kb. 10 perc alatt ezt hoztam össze. Tudom ennél simán lehet 100x jobbat csinálni de ilyen rövid idõ alatt jópofa eredmény ha több idõt töltök vele akkor ennél sokkal szebb lenne pláne ha a világítást meg a world-ot is rendesen belövöm és változatosabb textúrákat festek.
Oké átküldöm , ha gondolod alakíts rajta egész nyugodtan. #350 : Szerintem teljesen rendben van igazad van ahhoz képest hogy hamar valamit összedob az ember eléggé látványos. Majd lehet én is kipróbálom. Akkor becsomagolom és átküldöm. ha nem megy itt a fórumon akkor feltöltöm a ...hu ra és megadom a letöltõ linket. Szerintem tök jó az út még simán lehetne szaggatott vonalat meg két simát a szélére. Láttam egy videót nem rég majd beillesztem ide ha megtalálom még.
3drad egész használható beledobtam a tesztautódat. Blog is frissült pár új dologgal. Kezdhetnél gyártani pár autót még :) meg pályát. Texturázásra lehet ráállok és akkor azzal nem kell szöszölnöd.
Nekem az is jó ha a tesztautón pofozol egy kicsit, ne felejtsd, hogy felülnézetes lesz a játék így ebbõl a nézetbõl kell jól kinéznie. Ami egyelõre fontos az ,hogy külön layeren legyenek a kerekek. Majd nézegetem még, hogy mik a fontosak a 3drad nak. Mert a méretezés sem mind1. A textúrázást meg megoldom én.
kb. ilyen jellegû pályák kellenek LINK szerintem próbáld úgy megcsinálni, hogy több darabból rakod össze magyarán elõször csak rakd össze a közvetlen verseny nyomvonalat 1 kis 2sávos utat. Egyelõre egy beton pálya bõven elég lenne. Nem kell túl szélesnek lennie. Megcsinálod az utat aztán hozzáadjuk a különbözõ tereptárgyakat. Póznákat bódékat hidakat ilyesmi.
tudom más téma de jól látszik blenderrel készült és sok blender játékmotort készítettek. Csak sajnos a gépem ennyi objektumot nem bír meg pedig Intel p dual core 3000 es a gépem ati radeon 5670 kártyával , de nekem nem telik 100 000 ft os kártyára ami majdnem annyiba kerül mint maga a gép haha :) szóval ha meg egyszerûsítünk akkor az a gáz hogy csúnyácska lesz . Az ötletem az hogy aki tudja az készítse el a nagyobb memóriával járó mondjuk terepdomborzatot. Nekem sajnos nem mûködik bedadog a gépem. Hallottam valami progi segíti a video kártyának a blender marhaságait felgyorsítani esetleg azt próbálhatom még ki hátha. A videó kártyámat már próbáltam elereszteni de nem volt sok javulás úgyhogy azt vissza is állítottam.
Esetleg az jutott eszembe még hogy a blenderrel van egy olyan lehetõség hogy a vertextek számát csökkentendõ a felületek élével lehet dolgozni és akkor kapnék egy domború felületet vagy görbét ami csak az objektumok végén található pontok közti sarkok végénél látszó vertextet jeleníti meg és akkor talán a nem látszó pontok miatt felszabadulna a memória , bár olvastam azt is hogy ettõl független ott vannak azok a pontok csak nem látszanak és másként számoltat a program a kártyával. De ezt a módszert még nem ismerem majd igyekszem elsajátítani.ÜDv
Próbáld ki az új blendert hátha jobban megy. Pályát majd én is próbálok csinálni.
Nem tudom hogy valaki tud e segíteni ,de kicsit elegem van a blenderbõl mivel egyszer csak olyat kezdett csinálni hogy : behívom az uv maphoz magát a képet amit ráhúzni kívánok az objektum határvonalaira de nem mutatja a képet, oké erre mondom jó bekapcsolom a szolid nézet helyett a texture nézetet hogy lássam mit csinálok ha már ahol kéne nem láthatom. Odáig rendben most azonban már ott se mutatja solid nézetben hogy ráhelyezte volna azt a szájba tekert textúrát. Csak is renderelésnél látszik hogy mit alkottam ez így használhatatlan hiszen minden egyes igazításnál renderelés után látom milyen lett. Ez nem így van kitalálva. Érted elkezdek valamit majd el is felejthetem. Nem igaz hogy nincs egy normális blender és hogy ha eddig normális volt amivel dolgoztam annak be kell diliznie. Pedig annyi formátumba tud konvertálni . A legújabb a 2.61 az feleannyi konvertet se tud. De ez most mellékes amúgy is.
Még egyszer mert nagyon megaszontam. :))) tehát uv map majd kikeresem a képet nem rakja be , majd ok mondom semmi baj a másik felén átváltok text nézetbe és ha jobb oldalt vakon is huzingálom a csúcsokat akkor is látom baloson hogy a testen hogy helyezkedik épp. Viszont mostmár ott se mutatja. Csak renderelésnél láthatom :( kivagyok máár
Néha nem értem, neki álljak e valaminek vagy se. Ja hogy félbe marad e vagy nem.
2.61 minden szempontból többet tud! Konvertálni akarsz File->user preferencies->addons-> és bal alul export import. UV problémádnak utánanézek. Viszont javaslom, hogy használd a legújabb blendert mindig mert a régivel amit küldesz sohasem jók a textúrák.
2 Kocsi egyelõre elég lesz én hétvégén átalakítom letextúrázom a pályát amit készítettél azt kérném tõled, hogy a kocsikon finomíts kicsit és véglegesítsd õket ha 2.61 et használsz akkor textúrázd is õket a kerekek mehetnek külön fájlba mert a 3dradban külön kell õket behozni. Kb. ennyi lenne a hétvégi feladat ha tudsz majd ts en vagy msn-en hozzunk össze egy kis megbeszélést mert jó híreim vannak.
Ez ügyben annyit találtam ,hogy 2.61 ben mindent úgy csinálsz ahogy írtad és nem látszik a textúra csak renderelésnél akkor nyomsz egy "n" betût ezzel bejön az oldalsó kis sáv ott kikeresed a display-t azon belül a shading-et és átállítod GLSL re és mindjárt látszik is a textúra.
Jó ötletnek tûnt hogy kindertojást készítsek viszont nehéz volt össze szórakozni, mert a uv map billentyû kiosztása hát siralmas. Legalább is amit én ott össze szórakoztam hogy értelmesen felrakja rá a be scan -elt kinder fóliát. Igazából térhatású fóliát készítettem volna ha késõbb sikerül elkészítem. Mert azért ennél jobban nézne ki úgy sokkal jobban. Jó nyilván így is szép meg minden , de ha a felületen törne a fény na ja az volna ami már kezdene tetszeni, illetve ha megtanulnám a különféle effekteket amit ott kötözgetni szoktak. Homorú lencse pár porszem , homályosítás fények kifinomult szabályozása illetve szín árnyalatok finomabb kiemelése stb stb.
2.61 Mirrort meg az undo-t kérdezted. Mirror használata arra pl, hogy szimmetrikus tárgyaknak az egyik oldalát alakítjuk és a másik is ugyanúgy változik: páéda kedvéért 1 alap kockát edit modeban 1x subdivide-oljuk (bal oldali panel ha nincs nyitva "T" betû). Letöröljük a felét úgí, hogy a jobb oldali pontjait (9db) kitöröljük ezután marad fél kockánk. Jobb oldali részen kiválasztjuk a "object modifiers"-t (kis villáskulcs jel) azon a menüsoron helyezkedik el mint a material, texture, stb. Ezután add modifier--> mirror alapból lehet semmi sem látszik ez azért van mert nem jó tengely felé tükrözõdik de ezt az axis alatt átállítjuk esetembe Y legyen bepipálva és kb. ennyi.
Undo: CTRL+Z Redo: Shift+CTRL+Z Azt pedig, hogy mennyi lépést tudsz visszavonni a File-> User preferencies->felül editing fül-> bal alúl steps
Köszönöm remekül sikerült alkalmazni amit leírtál, még annyit had kérdezzek már meg hogy ha kész a "mûalkotás" hogy oldom fel a tükrözött részt hogy az is valódi legyen ? Illetõleg ha már valódi, akkor gondolom egész biztos van rá mód és lehetõség hogy: a két test minden egyes középvonalához tartozó pontot ne keljen egyenként összekötni. Egyébként van egy ötletem hogy az utat hogyan tudnánk elkészíteni sokkal egyszerûbben. Majd rakok ide egy példát ha megtalálom a videót.
Feloldani ugyanott tudod ahol beállítottad a tengelyt amire tükrözni szeretnéd felette van egy apply gomb amit object mode-ban tudsz alkalmazni és akkor 1 tárgy lesz belõle. Ahogy én észrevettem nem kell összekötözgetni mert miután rányomod az apply-t összeköti persze csak akkor ha ugyanitt a merge opció be van kapcsolva (alapból be szokott lenni). Clipping el pedig nem engedi a tükör tengelyében lévõ pontot elmozdítani.
Pálya gyors megalkotása megy. Bezier circrle azt átalakítom pálya alakúra ezután megadom a profilt és kirajzolja a pályát viszont a gondok itt kezdõdnek mert nem tudom olyan profilúra alakítani amilyenre én szeretném de találtam egy másik tutorialt amivel ugyan kicsit bonyolultabb de 2.61 es legalább.
Végre sikerült megoldani a pályakészítési problémámat.
Subdivide-olok egy "Bezier Circle"-t és olyan formájúra alakítom ami tetszik. Létrehozok 1 "bezier curve"-öt és kiegyenesítem edit mode "v" betû és automatic ezután a pálya nyomvonalát kijelölöm edit mode és a jobb felsõ panelen kiválasztom az object data-t (kis félkör alakú jel a villáskulcs után) ezen belül a geometry részhez megyek és beállítom az egyenes "bezier curve"-öt "Bevel object" nek. Ha nem tetszik a mérete akkor a kis bezier curve méretének a csökkentésével/növelésével változtatni tudok rajta.
Ha elégedetlen vagyok azzal, hogy a pálya felbontása nem elég jó kicsit "szögletes" akkor a függõleges vonalakat a bezier circle-t kijelölve tudom változtatni ugyanott (object data) shape->resolution-> "Preview U" értékének változtatásával. Viszont ha a vizszintes vonalakat szeretném változtatni akkor a bezier curve kell kijelölve legyen a többi ugyanaz. Ha már elégedett vagy a formával és a felosztással akkor "ALT+C" és a felugró menübõl "Mesh from curve". Ezután le is lehet törölni a kis vonalat ami a profilt adta (bezier curve).
Jövõ héten pályát hegesztek ha van kedved néhány object-et gyárthatsz hozzá. Textúra egyelõre nem kell.
Ja és be tudom rakni a pályát 3drad-ba. Kicsit szórakoztam a kocsi beállításaival és sikerült egész jó eredményt elérni. Olyat akartam ami tapad nagy nehezen sikerült beállítani, hogy ne csúszkáljon de nem volt egyszerû.
Remek, ez jó hír. Majd én is kipróbálom amit leírtál. Köszönöm jól jön az infó. A blender guruból próbálok elkészíteni dolgokat gyakorlásként. Ahogy az idõ telik a "blenderben" kezd világossá válni egyre több dolog. Már kezdem megszokni a felületet mit hol találok , és a 2.45 b már hanyagolom mert idáig még nem csinált nagy hibát a 2.61 sok minden praktikusan van elhelyezve benne, de hát csak gyakorlással jön rá az ember. Tetszik a végén, hogy finom beállításokkal hogyan lehet egész élethûre varázsolni a dolgokat. Miközben a blender guru oldaláról a videóval együtt szerkesztek rájöttem arra is hogy az én gépem nem olyan combos mint a srácé, viszont se baj kisebb dolgokat még el tudok készíteni. Esetleg kevésbé részletesebben ugyanazt mint õ. Most még a fizikai dolgokkal nem annyira foglalkozok , mert az alapok a fontosak. Egyenlõre az anyagozást meg egy két technikát meg jegyzeteket készítek. Meg gyakorlok.
Érdemes megnézni a timeline-t ugyanis áprilisban jön a 2.63 azon belül a Bmesh ami egész érdekesnek hangzik nem csak háromszögbõl illetve négyzetbõl állhat majd egy poligon hanem akár többõl is érdekes lesz itt egy kis bemutató Link
Igazából azért jó mert lerövidíti a modellezési idõt és jó pár olyan eszköz jön vele ami segít a modellezésben.
Köszi . Igen én is meglepõdtem kicsit hogy mit dob rajta egy textúra. Ha sikerül még ma elkészíteni, akkor elkészítem a következõ darabot, és felrakom az arról készült képet is. Ha nem akkor amikor tudom akkor intézem mert most már nekem is nap végén maradt csak idõm sajnos ,de igyekszek amennyire lehet. Üdv
Ha gondolod írd meg mire lenne eszen kívül szükség. konténer hordók stb gondoltam nem készítek ha csak tényleg nem szükséges. Lehetne még lámpákat meg magasfeszültségû tornyokat.
Bármit amit akarsz igazából ezek késõbb is felhasználhatóak egy teljesen más projectben úgyhogy rád bízom én lámpát készítgetek. Majd teszek be képeket.
Múlt héten volt egy kis balesetem ezért nem nagyon tudok sokat a gép elõtt lenni. Hogy haladsz a tárgyakkal én egy drótkerítést készítek. Hétvégére tervezem a blog frissítését az új tárgyakkal addig ha tudod küldd át a tieidet.
Sziasztok, végig néztem a forumon ezt az 1. oldalt és azt szeretném kérdezni, hogy ezzel a progival lehet kocsis játékot csin...? :D és ha igen akkor 3d-ben, vagy milyen?
Üdv a blenderrel elvileg létre lehet hozni 3d modelleket és bizonyos python script parancsok megadásával a fizikai közeghez hozzá kapcsolható a tárgy illetve különbözõ részei. A programozós részét nem ismerem , de elvileg mi is azt szeretnénk hogy egy kocsis játék legyen elõle a végén. Fúh ,de "gyerekek" most komolyan hogy mostanság minden napom ritka rossz és sok dolgom is van.
oks megpróbálom átküldeni viszont azt nem tudom hogy mentsem el neked hogy ne legyen probléma azzal hogy nem találja a textet mert nálam az asztalon van a textúra a megfelelõ mappában. Talán ha te is kitennéd Jeff úr akkor mivel ott keresi eleve rajta lenne mint nálam , vagy felpakolod rá õket egyenként ahogyan én :) illetve tudom van egy harmadik lehetõség azt választanám , de ahhoz nem értek hogy kell úgy küldeni. Az erõ legyen veled. Üdv
ez honnan jött? :) Kicsit a sarkainál mintha el lenne csúszva a textúra meg talán fényesebbnek kellene lennie de amúgy jó.
Ha az asztalon tárolsz sok mindent akkor az lassítja a géped azt igazán ikonok tárolására találták ki nem nagy textúrafájloknak. Nálam létre van hozva egy külön blender könyvtár benne mondjuk pálya project azon belül textúrák stb... tehát egy rendes könyvtárszerkezet ami átlátható és segíti a munkámat. Azt javasolom te is próbálj valami hasonlót csinálni mert így a küldés egyszerûbb csak átmásolod a megfelelõ könyvtárakat és kész másnál sem lesznek gondok. Textúra amúgy most nem fontos csak küldd át a tárgyakat csinálok belõlük egy szép "csendéletet" ami megy majd fel a blogra.
Viszont jó lenne találni valakit aki jól tud rajzolni mert concept art-ból sokkal egyszerûbb dolgozni. Addig is amíg ilyet nem találunk én azzal próbálkozom, hogy egy papírra lerajzolom, hogy milyennek kellene lennie a pályának és ha ez megvan az alapján próbálom megalkotni. Sokkal célravezetõbb mint ötlet nélkül megalkotni a pályát csak blenderben. Javaslom neked is, hogy próbáld ki sokat segíthet és a profik is így csinálják.
oké holnap hazajöttem és átküldöm õket aztán majd újrarakom a gépet hátha lesz msn re lehetõség hogy tudjunk dinamikusabban is kommunikálni haha Ekkor majd úgy fogom elrendezni a blendert meg a többi könyvtárat ahogy nálad van és akkor azzal már legalább rendben leszünk. Mostanság be sûrûsödött a programom ahogy tudok úgy fogok dolgozni. Igazad van egy kis fény nem ártott volna néki :)))))))) Na minden jót Jeff úr majd dumálunk.