Én meg azt mondom, amit úgy látszik te nem értesz ( elbeszélünk egymás mellett ), hogy ne csak azt lehessen beállítani, hogy egy idõben érjenek oda, hanem azt is, hogy mondjuk hagyjunk 1 perc reagálási idõ az ellenfélnek, hogy a csapatait a támadás vélt helyére vezényelje, és üssünk rá a meggyengült pontokon. Az egyszerre odaérésre meg azt mondtam, hogy nincs nagy különbség aközött, hogy a különbözõ egységek egy irányból mozognak, vagy esetleg különbözõ irányból érkeznek. Én azt mondom, hogy lehessen megtervezni egy támadást idõskálán. A térképre lehessen egy olyan réteget feldobni ami áttetszõ és azon lehessen kijelölni célokat hozzárendelni támadó egységeket és lehessen beállítani egy idõ skálát. Pl 10 - 10 - 10 bombázó üssön le 3 üteget majd 20 mp múlva nyomuljanak be tankok támadást színlelve, majd 1 perc elteltével hátráljanak. Ekkor menjen ugyanaz a séma a bázis másik oldalán. Lehessen ilyen módon kimozgatni a mobil védelmet és ezáltal kevesebb egységgel, nagyobb hatékonysággal támadni. Ennyi. Az egyszerre odaérés, legyen akár 10 alakulat 10 irányból erre kevés.
Jó lenne amit irsz, de szvsz ez már messze túlmutat egy RTS keretein... legalábbis jelenleg. Meg egy kicsit kelljen már a játékosnak is mikromanagelni a dolgokat :)
Mindamellett én örülnék annak, ha tudnának valami olyasmit csinálni mint a Hearts of Iron sorozatban, csak sokkal szebben és RTS-ben :)
télleg elbeszéltünk :) amit irsz amugy emgvan a hoi-ban, és szvsz ahoz illik is, egy rts-hez már nem annyira, mert akkor mi dolga marad a játékosnak? :D meg szvsz nem akarták már ennyire tulbonyolitani, sok gamet szartak már el azzal hogy mindent beleraknak és a végeredmény a mindenttudo csoda helyett egy káoszos izé lessz... (lásd pl moo3) max anyit azért énis el tudnék képzelni, egy egy kiadott parancsnál a célnál mutassa egy kis icon hogy emnyi idõ mulva fognak odaérni pl, ez pl nem lenne rossz, az összehangolt támadást meg micromanagelje a player, azért rts :), ha nem akarsz ezzel tökölni akkor tényleg hoi, vagy victoria, vagy eu1-2, stb :)
Bonyolult? Vazze pont ez egyszerûsít. A valóságban így mûködnek a dolgok, elõre tervezel, kiadod az ukázt azt csinálják, ha van valami szólnak. Nem azt mondja a parancsnok: OKé ti 10en lesztek az egyes csapat menjetek xyra. Odaérnek, visszaszólnak, akkor mondod kit támadjanak...stb.
A Cossacks 2 pont azon bukott el (legalábbis nálam), hogy sok egység esetén, egyszerûen átláthatatlanná vált az egész. Namost ahhoz képest messze több egység lesz itt. Hogy fogod átlátni? Ha 3 fronton harcolsz monjuk és még nuke-ok is jönnek, azt hogy látod át? Pont az teszi bonyolultá, hogy ilyen dolgokat kihagynak belõle. Persze ez az egyszeri 10 éves (amcsi) f***nak már sok lenne, mert elõre gondolkodni képtelen, tervezni egy normális támadást meg pláne képtelen....
És ha ez benne van sem jelenti azt, hogy megtervezed, kiadod a parancsot és hátradõlsz, hiszen figyeled a csata alakulását, hogy ha gáz van közbeszólj, de pl. itt jöhetnének be olyan dolgok, hogy morál. Nem hajtják végre a kiadott parancsot, mert beszartak, inkább visszavonulnak, így meg kevésbé kéne hátradõlni, viszont szerintem sokat dobna a játékélményen, az ember anélkül élvezhetné a gyönyörû csatát, hogy állandóan eszetlenül klikkelne, vagy pausolgatna....
ugyértem kezelõfelületileg, meg a megoldása :) legalábbis szvsz amugy ez igy igaz ahogy mondod de tedd hozzá hogy akkor enyi erõvel midnet automatizálsz, game elsõ 5 percében beállitasz 400 dolgot és onnantól 3 óra mozi mert semilyen közremüködést nem igényel :)
amugy az egyszeri 10 éves amcsi fasznak szvsz pont kéne ez mert ilyen szempontból ahogy mondod tényleg egyszerüsit, ergo könyebbé teszi a játékot :P
amugy lehet bejönne de én még midnig azt modnom tessék megnézni moo3-at, moo2 egyik kedvenc ürstratom volt 3at meg 10 perc után töröltem, iskola példa erre hogy midnen szarra telezsufolták, gyk only automatizálás volt az egész alig votl dolgokba beleszólásod, emg tele kimutatásokal emg minden iylesmivel hogy majd attó jobb lessz és a végeredmény meg egy nagy halom ürülék lett..., de még ezer +1 gamet szurtak el azzal hogy túl sokat akartak újitani..., szóval én picit azért félek ettõl a midnent újitsunk meg mizériátó mert méne..., állandóan eszetlenül klikkelni meg akkorse kell ha ez a funkció nincs benne..., picit hosszabb utat adsz meg egyik csoportnak és máris késöbb érnek oda valamivel, tény hogy nem olyan pontos, de ha valakinek erre van midnenképp igénye müxik az is... :)
Hát én a HOI-t afféle RTS/TBS hibridnek tekintem, inkább TBS mint RTS. Fõképp azért, mert amilyen sebeséggel én játszok vele (amikor csaták vannak), ott majdhogynem csak annyi a különbség egy TBS-hez képest, hogy itt nem kell játékbeli óránként NEXT TURN-t nyomni, hanem magától lép a következõ órára. Én úgy vagyok vele, hogy egy RTS-nél nemcsak a stratégia, hanem a koordinációs készség és még a reflexek is beszámitanak (lást TA-ban a mikromanagement a harcokban - mert számit hogy az egységek mozognak-e vagy sem, Starcraft/AOE és társai, ahol sokszor azon is múlt a dolog, hogy az ember tudja-e a hotkeyeket és képes e figyelni a gazdaságra is miközben zúz a frontvonalon). Szóval az RTS és TBS közt én nem csak a tükörforditás szerinti valós idõ/körökre osztott különbséget nézem, hanem azt is, hogy mennyire mozgalmas/akciódús a játékmenet a játékos szemszögébõl. Természetesen ez csak az ÉN különbségtételem, más szemszögbõl nézve (és lehet hogy ez a többség véleménye) egy folyamatosan futó HOI az RTS :)
Érdekes különben, hogy nekem pont a Cossacks 2 jött be azzal hogy azt a 120 darab katonát akit legyártok, egy pillanat alatt egyetlen csapatba rendezhetem és máris 1 egységgel kell foglalkoznom, nem 120-al. Szóval én azt mondanám PONT a Cossacks 2 a jó példa arra, hogyan lehet sok egységet könnyen irányitani.... :)
Az RTS/TBS dologba nem mennék bele, bár nemhiszem, hogy nézõpont kérdése, definiálva van hogy mi micsoda, nem mindekni kiszopja az ujjából :).
Reflex az RTS része? Háááát, mondjuk az RTS-ek nagy része nem is stratégia, szal... inkább nem vitatkozom :)
Szerintem te nem játszottál eleget a C2-vel. Én játszottam vele sokat, ha van 10 120-as gyalogos egységed, 4 lovas (32 ha jól emlékszem), valamint még valamennyi tüzérség, és mindezt, úgy, hogy pause alatt nem lehet parancsot kiadni... Pedig abban a játékban sokat számít, hogy mikor sütik el a fegyverüket az egységek, amíg csak 1-5 egységed van és csak egy fronton harcolsz addig heppy vagy mert izgalmas, de ha 10+ egységed van és esetleg 2+ fronton harcolsz akkor rájössz, hogy egy rakás szar, egyszerûen átláthatatlan (erre persze adalék az akadás...).
maga a kategória definiálva van de mégis van oylan hogy egy rts-el inkább azok jáccanak akik amugy turnbasedet preferálják vagy forditva :) szal definiálva az van de ettõl még midnenkinek egyéni elbirálás hogy azon belül õ minek tekinti magában :)
abban emg hogy a legtöbb rts nem strat full igazad van..., ergo a definicio tulképp már megbukott :D
No. Amit írsz szerintem tévedés. Nem automatizálásról van szó. Vagyis nem abban az értelemben, hogy a gép bármilyen módon megkönnyítené a játékos dolgát. Arról van szó, hogy adott számú egység legjobb kihasználása érdekében be lehessen állítani bizonyos idõzítéseket. Ezt természetesen a játékos is átláthatja fejben, de sokkal egyszerûbb ha láthatja azt ami történi fog. A kivitelezése szerintem nem bonyolult ha a lényegre törekszik a fejlesztõ. Nem kellenek csili vili sttisztikák, csak egy egyszerû felület amin maximum 5 új gomb van. Szerintem ezt teljesen jól meg lehetne csinálni, és a használhatósága is rendben lenne.
izlések és pofonok :) ez nekem már szõrszlhasogatás és nagyon iylen irányba elvinni a dolgokat meg veszélyes nehogy átessenek a ló tuloldalára mint moo3-ban :) mind1, ugyis a készitõk fogják eldönteni mi kell és mi nem, a végeredmény meg majd kiderül milyen lessz :P
Nekem már elindult a game, nagyon jól fut igaz csak a Commanderem van a pályán. :D Meg kellene nézni, hogy lehet berakni AI-t. Nforce fórumon errõl is beszélnek...
Egymás ellen lehetne hamachin tolni, csak szedjétek le a klienst fileplanetrõl, meg kell egy módosított fájl és engedi a LAN-t is...
én asszem inkább megvárok valami életképes open bétát, vagy demot, de leginkább a full-t... :)
Nyami!
30 FPS-el fut kb... :)
Kijött a 2.7-es beta a Fileplaneten, van hozzá single player, and Multiplayer "crack"! itt Van külön 2.0 - 2.7 -re változtató beta patch itt
Vicces, hogy egy zárt bétából milyen könnyen open beta lehet :)
Vélemények? Valami?
Nah de várom már ezt a játékot! Le is szedem... Legalább ujra van olyan játék a cossacks után ahol több ezer egysége lehet az embernek...
Szerintem hozza a TA feelinget így elsõ ránézésre, igaz kicsit más. Arról nem beszélek hogy az easy gép lealázott, de ez valószínû hogy azért van, mert nincs még rendesen beállítva az AI. Azért látszik hogy ez beta, de azért elég jó már most. A fejlesztõk is tudnak mit fejleszteni az emberek visszajelzéseibõl.
Õszintén szólva én attól tartottam, hogy az AI valami kísérleti darab lesz. Ilyen felépítem a bázist aztán ottmarad darab. Szerencsére nem így van :) Ezért már megérte hajnalig fennmaradni.
Csak azt nem tudom, miért nem hagyták benne az AI-t a bétában eredetileg. Max arra tudok gondolni, hogy még nem végleges, és nem akarják, hogy bekavarjon a tesztelésbe. Pedig az AI multiplayer módban is jól jöhet, coop játékhoz.
Ti honnan szedtétek le? Torrentrõl elég lassan jön. 10-40 kb/s között ingadozik, inkább csak lassabb. Azért remélem reggelre lejön...
A játékmenet egy az egyben a TA, ami nagyon jó, nem is kell más. Az egyedüli probléma az a kamera kötöttsége (lehet, hogy a tutorialban majd elmagyarázzák a részleteket) és az, hogy még minimális egységlimit mellett is kábé háromnegyed óra alatt anynira elkezd szaggatni, hogy játszhatatlan lesz. Nem tudom, hogy ilyen akadás mellett hogyan is akarják a multit teszteltetni. Szeretettel várjuk a patcheket. :-)
hát nyomultam....mindíg megvertek...1 db. easy ai is megver...ez teljesen eltér a megszokott RTSektõl...de tetszik :), csak sokat eszik
hmm, itt mai van file az alapbol a 2.7? csak mert a nevében az van... :D és akkor minek mellé a 2.0 > 2.7 patch amit szintén ott linkelnek?
hmm, menyi idõ alatt kéne betölteni ennek a csodának??? csak mert az tugye véletlen se jelzi menyi van még hátra és már vagy 2 perce tölt de semmi :P (pozitivum hogy van töltés közbe fõmenü :D, negativum hogy nem müködik :P)
amugy az csak nekem zavaro hogy a minimap télleg csak disznek van?? jójó ez a nagyitgatos rendszer de azért nem kéne ennyire ráeröltetni aze mberre :P
Elvileg csak akkor van ez amikor AI ellen mész, multiban ilyen nem jelentkezik, meg valakinek még AI ellen is megy szépen a játék. Szóval úgy néz ki, hogy valami memóriakezeléses bug. Viszont az AI szépen dolgozik. :) Azért a végleges verzióban nem hiszem, hogy ez lesz az easy gép, mert enyhén durva.
A minimap jó, mert át látod a dolgokat, nem kell mindig zoomolni, habár nem tudom eltolni a kamerát amikor húzom az egeret, ez idegesít, de remélem ez csak a béta miatt van.
Én jópár dolgot nem találtam a bétában: 1. Nem tudok több pontot kijelölni patrolhoz. 2. Nem látom ezt a koordinált támadás dolgot sehol 3. Elég gáz, hogy nem jelöli semmi, hogy éppen hova küldi ez egységeket a gyár
Gondolom azért a rally point hiányát madj pótolni fogják. Én most reggel raktam fel, kipróbálni egyelõre nem volt idõm...
MOst megint nyomtam egyet...50 percig bírtam, tény, hogy ez több mint eddig de ez így lassú lesz :). De nembaj szeretem ha szivat a gép :))
A vége felé már elégéé akadt...pedig nem volt olyan sok egység...
Nem tudom így megmondani hogy melyik gombbal lehet, de azt hiszem Alt,Shift,Ctrl gombok közül lehet így patroloztatni.
Thanatos: Ez igaz, de ezt tuti pótolják, kár hogy még nincs benne. Az 2.0-ás verzióban még kijelölõ téglalap sem volt meg, tehát nem tudtad mit jelölsz ki amikor húztad az egeret, ebben már van ez is.
Jah, közben rájöttem. Rögtön utána nyomtam egy solo sandboxot és csak úgy ötpercenként akadt be egy-két másodpercre. Mostmár tudjuk, hogy miért nincs alapból aktiválva az AI. :-)
Több járõr waypoint: behozod a patrol kurzort és Shift klikkekkel kiadod az útvonalat. Ha kész, tovább nyomod a shiftet, és ha ráviszed a kurzort az egyik WP-re akkor pakolászhatod azt a pontot.
Koordinált támadás: ugyanúgy shift kell hozzá. Kijelölsz egy egységet, megtámadsz egy távoli egységet. Kiválasztasz egy másikat, shiftet nyomva tartod, behozza a másik egység útvonalát és az ellenségen ott lesz a támadás ikon. Erre kétszer klikkelsz és máris kész. Megy a koordinált támadás. Én még csak tüzérséggel próbáltam, de viszonylag jól mûködik. Az egyik "kék" experimental egység egy nagyon gyorsan tüzelõ ágyú. Beraktam még mellé pár kisebb tüzérséget, amik viszont sokkal lasabban tüzelnek. Beraktam a koordinált támadást és a gyorstüzelõ mindig bevárta a lassabb ágyúk töltési idejét.
Ez megy valakinek? Engem mindegyik linken 404 fogad:(
A jarorozo repcsik gyonyoruen megtamadjak a bejovo ellenfeleket, de ha elul a balhe, akkor leszallnak a jarorozes folytatasa helyett. A jarorozo epito egysegek a sajat egysegek javitasa helyett imadnak kirohanni a csatamezo kozepere, hogy osszegyujtsenek nehany kivanatos roncsdarabot. Az egysegek lotavolsaga es a meretuk nekem aranytalannak tunik. Ha addig tavolitom a kepet, hogy nagyjabol latni lehessen a sracaim altal beloheto teruletet, akkor egy nehez tank kb. 3 pixelnyi. Valahogy fura az egesz. Az AI viszont tenyleg jol nyomja.
Igen, valahogy ez már nem az a mikrózós stratégia, itt sokkal inkább a "global" dolgokat kell a kezedben tartanod, ha meg akarsz akkor gyönyörködsz a munkádban :D
A jarorozo repcsik gyonyoruen megtamadjak a bejovo ellenfeleket, de ha elul a balhe, akkor leszallnak a jarorozes folytatasa helyett.
Valamit rosszul csináltál nekem nem így van...
Egyébként nemtudom mennyire tûnt fel nektek, de a repcsiknek egy idõ után elfogy az ellátmányuk (lassulanak, meg prios csík van az életük alatt) majd lezuhannak, tech2-n lehet építeni egy épületet ahova le tudnak szállni. Kellett egy kis idõ mire rájöttem....csak lestem hova lettek a repcsieim egy idõ után...
És még valami: Tech 2 gunship nagyon ütõs! Ajánlom :)
Realisan nezve a dolgot nem aranytalan a dolog, a mai, korszeru tankok kepesek 2km-rol kiloni egy ellenseges jarmuvet. A dolog peldazza, hogy ez a jatek szakit a mai rts sablonokkal, es ujra megszeretteti velem a mufajt. (En pl mar regota nem ertettem egy tank miert nem tud 50mnel messzebre loni egyik jatekban sem...)
ott a pont, szvsz ez a game már igy betaként jóval többet tud felmutatni mint mai rts-el 90%-a, a full ütni fog szvsz :) ha ehez képest még csak fejlesztenek rajta lehet meg is veszem :)
Realisan nezve persze. Csak a jatszhatosag rovasara megy. Lehet, hogy hozza kell szoknom, aztan jo lesz, de egyenlore zavar, hogy nem latom at a helyzetet.
A masik. Nem tudom, be lehet-e allitani, vagy nem, de az epitheto lomok kepecskei kicsit sok helyet foglalnak el a jatekterbol. Fele ekkoraban is felismerhetoek lennenek.
nemtom állitható-e de szvsz a final-ig az egész ui-t újra fogják szabni mert elég sok zavaro dolog van, és nem midnig elég információ dus, szal ráfér még a finomitás... :) engem pl zavar hogy ha kijelölök egy egységet akkor nem irja p ha épitõ hogy hány százaléknál jár csak akkor ha pont rajta hagyom az egeret..., meg hasonlo aproságok mgé elég idegesitõek :/
Egyébként nálatok jelentkezett az a probléma, hogy nem menti a profilt? Nekem minden alakalommal mikor indítom a játékot újra kell kreálnom a profilom, újra beállítani mindent...
És mikor vége egy scirmishnek akkor sem a menübe rak vissza hanem kilép..
tudom de az nem irja ki százalékosan :DDD de midn1 szal valahogy én hiányolom hogy nem látszik egybõl kicsoda micsoda van kiválasztva (akkor is ha csak egydarab van...) vagy lehet csak nekem nem elég feltünõ :/ az igazi az lenne ha az a kis info sáv ami akkor jön elõ ha rajtahagyod egeret az egységen állandósitható lenne pl ha kivan váalsztva feljön vagy hasonlo...
Arra gondoltam, hogy mikor már majdnem szarrávert akkor idegesen ráfekszek az ESC gombra, majd End game, feljön a szokásos értékelés arról, hogy a gép 4x jobb mint én vagyok, és a befejezés gombra kattintva (az egyetlen gomb amivel tovább lehet lépni) kilép ahelyett hogy a menübe menne
Na akkor. 1. Ha nem akarjatok, hogy az ai ledaraljon, akkor szerezzetek szovetseges AI-t(rakjatok be megegyet, ami egy csapatban van veletek), illetve ellenfelnek valasszatok Turtle AI-t!
2. A gyaraknak lehet allitani a rally pointjat. Ki kell jelolni a gyarat, nyomva tartani a shiftet, es egerrel lehet huzni a pontot.
Egesz jol elszorakoztam. Csak ket harom csellengo ellenfelet kellett kinyirnom, erre, mire korulneztem, egy bazi nagy gomboc lebegett a bazisom felett, es nyirta a commanderemet. Sajnos csak a finalera ertem oda, ugyhogy nem tudtam megmenteni.
Na akkor. 1. Ha nem akarjatok, hogy az ai ledaraljon, akkor szerezzetek szovetseges AI-t(rakjatok be megegyet, ami egy csapatban van veletek), illetve ellenfelnek valasszatok Turtle AI-t!
2. A gyaraknak lehet allitani a rally pointjat. Ki kell jelolni a gyarat, nyomva tartani a shiftet, es egerrel lehet huzni a pontot.
Egesz jol elszorakoztam. Csak ket harom csellengo ellenfelet kellett kinyirnom, erre, mire korulneztem, egy bazi nagy gomboc lebegett a bazisom felett, es nyirta a commanderemet. Sajnos csak a finalera ertem oda, ugyhogy nem tudtam megmenteni.
oh, msot hogy mondod nekem egyszer end game-re egybõl kilépett, azóta meg csak az exit to windows-t használtam :D
A szövetséges AI én általam meglátta az ellenség commanderét és dobott oda egy atomot, nem nagyon érdekelte hogy az enyém is ott van. :S (ugyanis készültem egy párbajra az ellenség commanderével, de a "társam" közbeszólt)
Hát bakker most iszonyatosan felbaszta az agyam ez a szar.
1.: Késõn építettem air depo-t és megmondtam közvetlenül a repcsieimnek, hogy szálljanak le feltöltõdni. És bazdmeg ottragadtak....nyomogattam amit csak el lehet képzelni még sem voltak hajlandóak fleszállni, elment negyedóra erre, mert kell a légi fedezet és mire meguntam addigra jött az ellenek eyg exp unitja és ennyi volt a gém. Hogy a jó k....
2.: Az elsõ patrolt sikerült összehozni a bombázómnak mennek szépen körbe. Mikor meg akartam csinálni a 2. patrolt a vadászaimnak (annak a kevésnek..) akkor nem volt hajlandó összekapcsolni a végpontot a kezdõponttal (hogy körbe repüljenek folyamatosan) akárhogy kattintottam pont oda ahova kellett nem volt hajlandó megcsinálni..
Én még csak azzal voltam elfoglalva, hogy melyik egység mire is jo, amikor ezek már ilyen baszottnagy pókokkal jelentek meg...
Mondjuk tényleg jól belassul pár perc után. Meg a scrollozás elég kaki, nem beszélve arról, hogy a radarképernyõn nem lehet se nézetet odébbrakni, se egységeknek parancsolni.
minimapon scrollozás: középsõ egérgomb nyomvatart és ugy :D jah és nagyitani is lehet..., ergo az nem minimap hanem egy plussz mini nézet :D