ma láttam Talmát, mintha hízott volna sokat utóbbi találkozásunk óta, kíváncsi vagyok lesz e ebbõl még valami...
Valójában nem lépett ki a csapat csak a csapat fõszponzora. Azt mondta Gábor a Bumerángban hogy tájékoztatta a Banderas arról hogy nem szállt ki a csapat csak fõszponzort kell keresni. Hajrá TALMA !!! GO TALMA GO !!!
Na, pont ilyenkor hal ki a topic, amikor élrõl rajtol Talma? :)
nem megy rosszul idén talma,gyakorlatilag mindenki új technikával megy,és azért mégiscsak 6. egy kb 30 fõs mezõnyben összetettben,az más tészta,hogy a csapattára megint jobb motort kap futamról futamra...azt ne akarja elhitetni velem senki,hogy azért van 52 pont közöttük,mert Jánnóne jobban üli a mocit egy vérprofi,tapasztalt,VILÁGBAJNOK Talmánál!!!
A gyorsaságimotoros-világbajnokság Német Nagydíjának elsõ szabadedzésén az olasz Simone Corsi érte el a legjobb idõt, míg mögötte Talmácsi Gábor és a szintén olasz Alex Baldolini zárt.
A MOL KISZÁLLT TALMÁCSI MÖGÜL Megszûnt az együttmûködés csütörtöktõl a gyorsaságimotoros világbajnoki sorozat Moto2-es kategóriájában szereplõ Talmácsi Gábor és fõszponzora, a MOL Nyrt. között – jelentette be a magyar motoros menedzsmentje pénteken. A Faster Management MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a támogatói szerzõdés alapján a vállalatnak lehetõsége nyílt hat futam után felbontani a kontraktust, s a cég élt ezzel az opcióval, mert Talmácsi „nem hozta az elvárt eredményeket”. A szakításról bõvebben ide kattintva olvashat!
Talma jól kezdte a szabadedzést, Julián Simón mögött mindössze négy ezredmásodperccel lemaradva a második helyen állt (1:26.954).
A tréning harmadához érkezve továbbra is csak Simónnal ketten voltak 1 perc 27 másodperc alatt, ám Toni Elías egy tizedre meg tudta közelíteni a magyar motorost.
Fél óra után Alex Debón robbantott 1:26.860-nal, miközben Talmácsi még mindig a negyedik körében elért idejével tartotta a harmadik pozíciót.
Az utolsó húsz perchez érkezve Simón visszavette a vezetést, az igazi tûzijáték azonban a hajrára maradt, amikor Simone Corsi ugrott az élre, Talmácsi a második helyre jött fel, valamint Alex Baldolini is megelõzte Debónékat.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság Katalán Nagydíján a Moto2-es kategóriában az élrõl induló Andrea Iannone sárga zászlónál történõ elõzése miatt áthajtásos büntetést kapott, így a mögötte haladó Takahasi Juki állt az élre, és végül magabiztosan nyert, megelõzve Thomas Lüthit és Julian Simónt. Talmácsi Gábor 32. helyrõl rajtolva a 11. lett.
gratulálok én is Neked, olvasol vagy csak felhúzod magad és írogatsz? a motort szidtam, nem Gabeszt, tudom, hogy õ tudna menni vele ha jó, és a szerelõknek be is mondanám, hogy a motort szarul állítják be. tudom Gabesz is kell a jó beállításhoz, de hiába vb ha az alap nem jó meg a szerelõk nem értik mit csinálnak
és szégyelld magad nyugodtan, helyedben én is azt tenném, de én olvasni is tudok szerencsére :)
sajnos azt kell mondjam, hogy nem. ennyie nem foglalkoznak a másikkal, hiszen itt egyéni érdekek (szponzori pénzek) forognak kockán. annak kissebb az esélye, hogy Talma nem ért hozzá...5 éves kora óta ezt csinálja, azt hiszem tapasztalt már eleget :) egyszerûen akkora ostobák ezek az emberek, hogy nem hallgatják meg mit mond nekik. rengeteg apró dolog van amin el tudnak csúszni, ha már egy rossz konstrukciót kapott a váznál akkor ott semmilyen beálitás nem fog segiteni, sõt, egy új dolog kipróbálása éppenséggel vissza is vetheti a korábbi eredményhez képest, plusz hozzájön még, hgoy midnen pálya más és minden idõjárási körülmény más....nagyon összetett a dolog, hidd el, hogy Talma minden tõle telhetõt megtesz, de vannak határok :(
nem arról van szó, hogy belerúgunk, egyszerûen csak találgatjuk, hogy mi az oka a rossz szereplésnek, mikor elvileg a feltételek adottak lennének.
tavaj más volt a helyzet, mert ott annyival volt gyengébb a motorja, hogy bármekkora tehetségnek tartjuk nem volt elvárható a jó eredmény.
de itt most nem errõl van szó, és mert magyarok vagyunk egyszerûbb a szerelõket, meg a motor beállításait szidni, de tényleg errõl van szó? ez az oka a jelenlegi rossz szereplésnek?
és visszatérve erre, hogy világbajnok volt, pont ez az ami miatt vannak elvárások vele szemben, nem egy kezdõ, akitõl szép eredmény, hogy végig tud menni a pályán.
az oké, hogy más szerelõ meg mérnök brigád, de ennyire nem segítik egymást? csak találgatás szintjén, de szerintem Talma sem tudja konkrétan megmondani nekik, hogy mi a baj, különben nem hiszem, hogy futamról futamra nem hogy javulás, hanem inkább visszafejlõdés van.
Gratulálok, akkor hívd fel és mond a szemébe hogy egy szar, az aki világbajnokságot nyert. Ilyenkor látszik hogy csak akkor jó valaki amikor a csúcson van és lehet fényezni, ha nem megy neki valamiért akkor rúgjunk bele jól. Ilyenkor szégyenlem hogy magyar vagyok.
teljesen más a szerelõgárda amit kap a motor mellé, kóklerek is lehetnek ugyanúgy köztük, a két versenyzõ nem egyforma beállitásokkal megy. azért irom ezt, mert az tényleg hihetetlen, hgoy pár éve még a legjobb volt, most meg hirtelen nem tud motorozni?? ez egyértelmûen motor illetve vázbeállitási hiba, Talma csak szenved emiatt.
ugyan az nem lehet, már csak azért sem, mert Andrea IANNONE a csapattársa, aki az elõzõ futamokból többet megnyert már, ill. most is õ indul az elsõ helyrõl ugyan olyan motorral mint amivel Talma is megy.
pedig ez is lehetséges, ha olvastad pályafutását, anno kezdõ motogp-sként (125-ben) is ilyen volt a csapata. na húzzuk meg itt hátha nem fújja el a szél...stb. közük nem volt a motorbeálitáshoz, full amatõr csapatba került, most nem tudom ezek kik, de lehet ugyanez van.
nagyon bosszantó már, hogy nem tudják beállítani azt a motort, így én is betudnám állítani szerintem, olyan mintha valami kezdõk állítgatnák a motorját csak vakon, hogy hm.. hátha jó lesz csavarjunk egyet itt pl.
Valami nagyon nincs rendben ott a motorral, beállításokkal, mert Talma gyors, nem hiába világbajnok!. Voltak szép eredményei, már idén ,de ilyen ingadozó teljesítmény hol ott van az elsõ 10ben, hol fényévekre nem a véletlen és az õ mûve:/
Talmácsi Gábor 32. lett a gyorsaságimotoros-világbajnokság Katalán Nagydíjának idõmérõ edzésén a Moto2-ben. Elsõ helyrõl az olasz Andrea Iannone rajtolhat a vasárnapi versenyen.
(no comment)
a nagy baj az, hogy jelenleg a csapattársa Andrea IANNONE rendre veri, ezt pedig elég nehéz a motorra fogni. én azért szurkolok neki, de valahogy nem látom benne a bajnokot.
Mar leirtam egy eve is, az epites egy nagy kamu, mivel semmit nem csinaltak csak elhuztak a foldet par foldgyaluval es megcsinaltak a csatornat es ennyi. Nem is epithettek eleve, mivel nem is volt epitesi engedelyuk. Mar azt sem tudtak elintezni ket ev alatt.
"Egy spanyol konzorcium 2008 nyarán jelentette be, hogy csaknem 90 millió euróért - felerészt hitelbõl, felerészt önerõbõl - felépít egy 4232 méter hosszú versenypályát Sávolyon, s 2009 õszén meg is rendeznék ott az elsõ gyorsaságimotoros-világbajnoki futamot. A ring építése azonban csúszott, mert nem tudtak megállapodni az MFB-vel a szükséges hitelrõl, ezért a pálya premierjét 2009 õszérõl 2010 szeptemberére halasztották. A beruházó tavaly júliusban saját tõkéjébõl elkezdte építeni a ringet abban bízva, hogy az MFB idõközben jóváhagyja számára a munkálatok befejezéséhez nélkülözhetetlen összeget."
Ez pont azért állt le mert nem tudtak belõle lopni,......hogy a rák a fejükbe. :(
Na szoval akkor meg is csak nekem lett igazam a Balatonringgel kapcsolatban ?
"Eldõlt, hogy nem lesz motoros Magyar Nagydíj"
cafe986 na ehhez mit szolsz ? Elore boritekoltam, amikor kirobban az elso Talmacsi ugy es elhagyta az Aspart. Persze mindig vannak akik jobban tudjak, hogy hogy epitettek a Balatonringet. Az is egy magyar penztemeto volt, amibol a sok ingyenelo milliardokat akart kilopni, mikozben el sem kezdodott az epites 3 even keresztul es csak papiron letezett az egesz meg egy par foldgyalu legyalult ket cm-et, hogy ugy tunjon valami munka folyik, mikozben 2 even keresztul meg engedely se volt a palyara. Ez is egy magyaros tortenet. A legszebb az egeszben, hogy a hitelelbiralasra is 1 hettel ezelottig kellett varni, mikozben augusztusban mar futamot kellett volna rendezni. Na ugye meg penz se volt de legalabb maradt volna a lehuzas utan 4 honapjuk a palya es a kornyezo strukrura kiepitesere. lol
Talmácsi Gábor a Digi Sporton lesz látható
A következõ négy idényben a Digi Sport közvetíti Magyarországon a gyorsaságimotoros-világbajnokság futamait. Talmácsi Gábor versenyei itthon a Digi Sporton lesznek láthatóak
Az RCS & RDS távközlési cég, a csatorna tulajdonosa pénteken tájékoztatta az MTI-t, hogy az IMG nemzetközi média- és marketingtársaságtól megvásárolta a MotoGP, a Moto2, illetve a 125 köbcentiméteres géposztály versenyeinek exkluzív közvetítési jogait Magyarország területére a 2010-es, 2011-es, 2012-es és 2013-as szezonokra.
„A MotoGP és a többi kategória küzdelmei a nézõk körében rendkívüli érdeklõdést váltottak ki az utóbbi években, nem utolsósorban Talmácsi Gábor sikereinek köszönhetõen – mondta a Digi Sport csatorna felelõs szerkesztõje, Kristóf Péter. – A magyar világbajnok ebben a szezonban az újonnan létrehozott Moto2 géposztályban is jó esélyekkel indul, így természetes, hogy a versenyeire kiemelten fókuszálunk. Különösen ügyelünk majd arra, hogy a közvetítéseket a lehetõ legmagasabb szakmai és technikai színvonalon, HD minõségben valósítsuk meg."
A közlemény szerint a Digi Sport olyan fontos közvetítési jogokkal is rendelkezik Magyarország területén, mint a labdarúgó Bajnokok Ligája és az Európa-liga, valamint 2010 õszétõl kizárólag ezen a csatornán lesznek láthatóak az olasz futballbajnokság mérkõzései is.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság futamain valószínûleg Haraszti Ádám lesz a riporter, aki az elõzõ években a Magyar Televizióban kommentálta a futamokat.
A Moto2 ebben a formában tényleg baromság, az Aprilia-t megtudom érteni, mi a fasznak ez a Honda egyen motor.
Megint azt a kategóriát szedik szét amelyik talán a legizgalmasabb volt idén.
Moto2: bizonytalanná vált Talmácsi Gábor csapatának helyzete
Bizonytalanná vált Talmácsi Gábor csapatának helyzete a jövõ évi Moto2-sorozatban, az Aprilia ugyanis bejelentette: megszünteti Moto2-es programját. Az olasz cég így nem készít vázakat a 250 köbcentis kategóriát jövõre felváltó sorozatba, amelyben Talmácsi Luca Boscoscuro gyári csapatában, a Speed Up-istállóban vett volna részt.
"Nincs nagy probléma, dolgozunk, hogy megoldjuk az ügyet – tájékoztatta a távirati irodát kedd este Stefano Favaro. – Annyi biztos, hogy a Speedup Team megmarad a szerelõkkel, mérnökökkel együtt, és várhatóan csütörtök-péntek körül jelentjük be, Gábor milyen vázon versenyez majd jövõre."
„Az Aprilia haszontalannak és értelmetlennek látja a részvételt egy olyan sorozatban, amelyben a konkurens gyártó (Honda) motorblokkja köré kell vázat építeni. Nem illik bele az Aprilia versenystratégiájába, és nem méltó az eddig 43 világbajnoki címet szerzõ gyár hagyományaihoz" – áll az Aprilia kedden kiadott közleményében.
Az Aprilia döntése Boscoscuro és Jorge Aspar Martínez csapatát (amelyben Mike Di Meglio és Julián Simón a két pilóta) és a saját teammel induló, milliomos Karel Abrahamot érinti. Boscoscuro az Aprilia alkalmazottja, ezért az õ (és Talmácsi) helyzete komplikáltabb, nem biztos, hogy a csapatfõnöknek megéri feladnia a biztos állását a csapat miatt.
Az idõ mindenesetre Talmácsinak és csapattársának, Andrea Iannonénak dolgozik, hiszen a 2010-es idény április 11-én kezdõdik, addig megoldást kell találniuk – Stefano Favaro menedzser kapcsolatrendszerét ismerve meg is találják.
"Ha a 2010-es Moto GP-szerzõdés nem jön össze, Talmácsi a jövõre induló Moto2-ben versenyezhet, ez a sorozat egységes, 600 köbcentis Hondákkal, közel negyven versenyzõvel menne."
Moto2-ben tényleg csak Honda motorok lesznek? ...mert így nincs sok értelme az Aprilia-s ajánlatnak. (#1873)
Remélem gyorsan túlteszi magát ezen az éven és jövõre láthatjuk jókat csatázni az élmezõnyben...
A MotoGP-t ezután a szerencsétlen év után szerintem elfelejtheti örökre, de a Moto2-ben érhet el még szép eredményeket, és remélhetõleg lehetünk még rá büszkék.
"Stefano Favaro, Talmácsi menedzsere egy korábbi nyilatkozatában arra tett célzást: ha nem tudnak 2010-ben is a MotoGP-ben maradni, akkor a Moto2-ben az Aprilia ajánlatát fogadhatják el, a gyári csapat már meg is kereste õket."
Azthiszem vége a karrierének... Szurkoljunk, hogy ne...::(
igen tudom hogy az a terv, de kivancsi vagyok kinek kell majd ezek utan, es h aalkalmazzak is, milyen motorra van eselye....meglatjuk
Talmacsait kirugtak. kivancsi vagyok kinek fog kelleni jovore...
Talma megint utolsó, rohadtul lemaradva méghozzá. Errõl mit beszéljünk? Várható volt, pedig azt nyilatkozta,hogy mostmár biztosbiztosbiztos felmutat valami eredményt..
Perszue, mert ott mindig van téma. Köcsög mázlista Alonso, meg hasonló épületes dolgok.
ennyi
de kemény ez a fórum ,...full kuss..... a forma1-esek meg tolják a hsz.-eket orrba seggbe:S
A spanyol Dani Pedrosa volt a leggyorsabb a királykategória idõmérõ edzésén az Indianapolisi Nagydíjon, megelõzve honfitársát Jorge Lorenzót, valamint Valentino Rossit. Talmácsi Gábor az utolsó helyrõl indul a holnapi futamon.
„Ha most visszamennék a pályára, tudnék gyorsabb lenni, s ez nagyon bosszant – mondta még tegnap Talmácsi, aki a 16., utolsó elõtti helyen zárta a pénteki edzést, megelõzve az olasz Niccolo Canepát. – Nem tudtam felszabadultan, lazán motorozni, talán a tavalyi esésem volt bennem, nem tudom, de valahogy úgy éreztem, ez nem az én napom. Görcsös voltam a motoron, nem jöttek könnyedén a jó köridõk.”
Nos, szombaton már jöttek a jobb köridõk Talma számára, de sajnos a vetélytársak a második szabadedzésen és az idõmérõn is felülmúlták a magyar motorost. A szombati gyakorláson a leglassabb volt Talmácsi.
Az idõmérõ edzésen az elsõ helyért Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa és Valentino Rossi volt harcban, míg Talma próbálta elõre lépni az utolsó helyrõl. De nem sikerült, és hiába javította meg az edzés alatt többször is idejét, az utolsó helyen zárt. Legjobb körét 1:42.736 perc alatt futotta.
A nagy hármas csatáját végül a spanyol Pedrosa nyerte meg, aki maga mögé utasította honfitársát, Lorenzót, míg Rossi a harmadik lett.
TALMA NYILATKOZATA
„Sajnálom a mai idõmérõt, mert úgy érzem, többre lehettünk volna képesek. A délelõtti edzés után nem jó irányba változtattunk, nagyon csúszkált a kanyarokban a motor. Délelõtt tudtam a többiek után menni, az idõmérõn erre már nem volt lehetõségem. A mérnökeim azt mondták, kitalálnak valamit holnapra, és a bemelegítõ edzésen kipróbáljuk a változtatásokat. Én bízom bennük, ha kicsit jobb lesz a gép, akkor én is hozzá tudok tenni egy kicsit, és akkor elõre léphetünk” – mondta Talmácsi az idõmérõ után.
MOTOGP
INDIANAPOLISI NAGYDÍJ, IDÕMÉRÕ EDZÉS 1. Pedrosa spanyol Honda 1:39.730 2. Lorenzo spanyol Yamaha 1:40.236 3. Rossi olasz Yamaha 1:40.609 … 17. Talmácsi magyar Honda 1:42.736
MotoGP: Mattia Pasini elégedett az elsõ királykategóriás tesztjével
Hétfõn Brnóban tesztelt a királykategória mezõnye, amelyben pályafutása során elõször kapott lehetõséget a Team Tóth versenyzõje, Mattia Pasini, aki a 13. helyen zárta a napot.
Az olaszt a Pramac Ducati istálló juttatta lehetõséghez a bizonyításra egy GP9 nyergében. Idõeredménye három és fél másodperccel volt rosszabb a leggyorsabb spanyol Jorge Lorenzóéhoz képest, de csak hat tizeddel maradt el a leghátrébb végzõ királykategóriás pilótától, Talmácsi Gábortól.
„Elégedett vagyok a teljesítményemmel. Természetesen nem mentem pole pozíciós idõket, de nem is ez volt ennek a tesztnek a célja" – kezdte Pasini.
„A délelõtti órákban igyekeztem minél jobban megismerni a motort, és délután már gyors köröket próbáltam futni, de sajnos az idõjárás keresztülhúzta a számításainkat, így nem sok idõm maradt arra, hogy megmutassam, mire vagyok képes" – mondta az olasz pilóta.
MotoGP: nem hozta meg az áttörést a brnói teszt Talmácsinak
A brnói versenyt követõen, a hétfõi napot teszteléssel töltötte a MotoGP csapatok nagy része. Talmácsi Gábor és csapata is kereste a jobb beállításokat, a magyar versenyzõ a délelõtti etapban huszonhat kört teljesített.
Az egyik kör során az elsõ kanyar végén Talma motorjának eleje elment és a Gábor elesett. A Scot Racing Team versenyzõjének nem lett baja, és a motor is megúszta a kicsúszást. A délelõtt folyamán Talmácsi a hétvége során elért idejét teljesítette, 1:59.780 állt a neve mellett.
Majd a déli egy órás kötelezõ szünetet követõen leszakadt az ég, míg közben sütött a nap. A szakadó esõben nem merészkedtek ki a pilóták, csak az utolsó órában, délután ötkor kezdek újra körözni. Azonban a kényszerszünet alatt is folyt a munka, a sok egyeztetés meghozta a javulást. Végül ötvennyolc kört tett meg a nap folyamán és idején is sikerült javítania. (1:59.08-cal zárt)
"A nagy áttörést nem hozta meg a mai teszt, de néhány dolgon sikerült javítanunk. Bízom a csapatomban és magamban is, a rengeteg munkának elõbb-utóbb eredménye lesz. Azért jó lenne, ha mindez minél hamarabb összejönne, mert nem azért jöttem a MotoGP kategóriába, hogy a mezõny végén motorozzak" – nyilatkozta Talmácsi a teszt után. A BRNÓI TESZT VÉGEREDMÉNYE
1. Lorenzo 1:56.171
2. Rossi 1:56.622
3. Pedrosa 1:56.747
...
12. Talmácsi 1:59.008
nincs mirõl írni, megint uccsó:( a rajt jó, 5-6 körig jó aztán egyenként visszaesik és az utolsó 10 körben meg lemarad...
Asszem az, hogy senki nem ír ide egy versen után már semmit, az mindent elmond... :(
Azért ez már nem nagy különbség, viszont hiába csak 1 tized, akkor is utolsó és ez nem jó... a kérdés az hogy a motor alkalmatlan rá, a beálltások rosszak vagy Talmának nagy falat
11. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 1’58.087 12. Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 1’58.208 13. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 1’58.298 14. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 1’58.331 15. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 1’58.477 16. Michel Fabrizio ITA Pramac Racing 1’58.680 17. Talmácsi Gábor HUN Scot Racing Team MotoGP 1’58.749
Talmácsi Gábor, bár tovább faragott a szabadedzésen futott idejébõl, az utolsó helyrõl indulhat a gyorsaságimotoros-világbajnokság Cseh Nagydíján. Az idõmérõt az olasz Valentino Rossi nyerte, megelõzve a spanyol Jorge Lorenzót és Dani Pedrosát. A negyedliteres kategóriában még csak a második szabadedzésen vagyunk túl, Németh Balázs egyelõre gyorsabb, mint honfitársa, Tóth Imre.
MOTO GP
Talmácsi Gábor az idõmérõn is tovább javított idején, de ez is csak az utolsó helyre volt jó a brnói futamon. Sokáig 1:59-en kívüli idõvel állt, a hajrában azonban futott egy 1:58:749-es kört, amivel felzárkózott a többiekhez, elõrébb így sem tudott kerülni.
Az élen a Rossi-Lorenzo-Pedrosa hármas váltogatta egymást a dobogós pozíciókban. Az elsõ gyors kört Pedrosa futotta, 1:56:528-cal, amivel az elsõ periódusban az elsõ helyen állt, de késõbb már nem tudott javítani.
Tõle Lorenzo vette át a vezetést, aki elõször futott egy 1:56:373-as kört, majd ezt tovább faragva 1:56:195-tel vezetett majdnem az edzés leintéséig.
Rossi robbantott legutolsónak, és nem sokkal a vége elõtt 1:56:145-tel begyûjtötte az újabb rajtelsõségét.
CSEH NAGYDÍJ, IDÕMÉRÕ EDZÉS
MOTO GP
1. Valentino Rossi olasz Fiat Yamaha Team Yamaha 1:56:145
2. Jorge Lorenzo spanyol Fiat Yamaha Team Yamaha 1:56:195
3. Dani Pedrosa spanyol Repsol Honda Team Honda 1:56:528
...
17. Talmácsi Gábor magyar Scot Racing Team Honda 1:58:749
Korábban azt nyilatkozta, hogy a 10-be szeretne végezni.
De ahogy látom örülhetünk ha nem lesz utolsó. Persze pontot újra szerezhet, ha megin többen kiesnek elõle. Hurrá!
Sajnos az eddigi telejesítmény nem Talmát, és nem azokat igazolja, akik jó döntésnek tartották a GP-t ennél a csapatnál. Fejlõdésnek nyoma sincs! Vagy tényleg borzasztóan szar a motor (beállítások, motor erõ), vagy egész egyszerûen a GP Talámának túl nagy falat.
Jobban járna Talam is meg mi is, ha jövõre inkább a moto 2-ben indulna.
MotoGP: Talmácsi a 17. idõt motorozta a második szabadedzésen
Talmácsi Gábor több mint három tizedmásodpercet javítva pénteki idején 1:59.645 perces idõt ért el a gyorsaságimotoros-világbajnokság Cseh Nagydíjának második szabadedzésén, ám így is a leglassabbnak bizonyult. A legjobb idõt Jorge Lorenzo motorozta, Dani Pedrosát és Valentino Rossit megelõzve.
Nekem ismét csalódás volt a tegnapi futam. Könyörgöm, azért egy világbajnoktól nem ezt várnánk. Egy 12. helyet. Én elismerem Talma képességeit, de a véleményem mit sem változott: a menedzsmentje nagy hibát követett el.
azért mikor Stoner megelõzte, azt ismétlésben mutatták :)
Talma világbajnokokat megelõzve zárt, és négy pontot szerzett
Az olasz Andrea Dovizioso nyerte az utolsó Donington Parkban megrendezett futamot a királykategóriában, mögötte az amerikai Colin Edwards és a francia Randy de Puniet végzett. Talmácsi Gábor az ausztrál Chris Vermeulent, illetve két világbajnokot, az amerikai Nicky Haydent és az ausztrál Casey Stonert megelõzve a 12. helyen zárt, ezzel négy pontot szerzett.
A nyolcszoros világbajnok Valentino Rossi jól kapta el a rajtot, ám pár kanyarral késõbb már csapattársa a spanyol Jorge Lorenzo állt az élen. Az elsõ kört mégsem õ, hanem a szintén spanyol Toni Elias teljesítette elsõként.
A száradó pályán az élmezõnybõl az ausztrál Casey Stoner választott esõ gumikat, ám ez annyira nem jött be neki, hogy az elsõ kört a 13. helyen zárta, míg Talmácsi Gábor a 17. pozícióban haladt.
A rendkívül fordulatos futamon a második körben Talmácsi Gábor megelõzte a 2006-os világbajnok, amerikai Nicky Haydent, a harmadikban a 2007-es elsõ Stonert, miközben az élen az olasz Andrea Dovizioso és Jorge Lorenzo felváltva haladtak az élen.
A 7. körben Elias hatalmasat bukott, miközben Rossi feljött Lorenzo mögé, õket a két Repsol Honda, Dovizioso és Dani Pedrosa követte.
Egy körrel késõbb a magabiztosan vezetõ Lorenzo is nagyot bukott, miközben a 13. helyen haladó Talma sokkal gyorsabb köröket teljesített, mint az elõtt motorozó ausztrál Chris Vermeulen.
Az élen olasz belharccá vált a csata, Rossi és Dovizioso szorosan követte egymást, míg a harmadik helyen körözõ Randy de Puniet már több, mint 13 másodperccel volt lemaradva tõlük. A Talmácsi és Vermeulen közötti különbség stabilizálódni látszott, miközben Stoner és Hayden kört kapott az élen állóktól.
A szemerkélõ esõben a 19. körben aztán Rossi is megcsúszott, majd mire vissza sikerült mennie a pályára, már csak a 11. helyen tudott már csak haladni, így Dovizioso teljesen egyedül száguldozhatott a gyõzelem felé.
22. körben Marco Melandri és Loris Capirossi is motorcserére szánta el magát, míg Pedrosát többet is megelõzték.
De Puniet hatalmas iramban közeledett Diviziosóra, a 26. körben majdnem négy másodpercet faragott hátrányából, Talmácsi pedig már a 12. helyen haladt, miután Chris Vermeulen is kiment új motorért.
A nagyot küzdõ Rossi ekkor már a 6. helyen körözött, Colin Edwards pedig utolérte az élen álló kettõst, és Randy de Puniet megelõzve végül a második helyen zárt.
Rossi az utolsó körben még megelõzte a hazai pályán versenyzõ James Toselandet, így bukása ellenére is jócskán növelte elõnyét az összetettben.
MOTOGP, BRIT NAGYDÍJ NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY 1. Andrea Dovizioso olasz Repsol Honda Team Honda 48'26.267 2. Colin Edwards amerikai Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'27.627 1.360 3. Randy de Puniet francia LCR Honda MotoGP Honda 48'27.867 1.600 4. Alex de Angelis San Marinó-i San Carlo Honda Gresini Honda 48'35.225 8.958 5. Valentino Rossi olasz Fiat Yamaha Team Yamaha 48'47.889 21.622 6. James Toseland brit Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 48'48.732 22.465 7. Marco Melandri olasz Hayate Racing Team Kawasaki 49'01.551 35.284 8. Niccolo Canepa olasz Pramac Racing Ducati 49'05.036 38.769 9. Dani Pedrosa spanyol Repsol Honda Team Honda 49'08.379 42.112 10. Mika Kallio finn Pramac Racing Ducati 49'12.112 45.845 11. Loris Capirossi olasz Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 49'19.457 53.190 12. Talmácsi Gábor magyar Scot Racing Team MotoGP Honda 49'38.582 1'12.315 13. Chris Vermeulen ausztrál Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 49'46.665 1'20.398 14. Casey Stoner ausztrál Ducati Marlboro Team Ducati 49'25.241 1 kör h. 15. Nicky Hayden amerikai Ducati Marlboro Team Ducati 49'43.835 1 kör h.
kár hogy nem láttuk a képernyõn sosem:( rajt most nem sikerült, de amíg együtt voltak és látszott a vége is ott volt szorosan a többiek mögött, a verseny meg nagyon jó volt, kár hogy a Doki esett, de mivel õ volt így is a legjobb az esélyesek közt nem oszt nem szoroz:)
Edwards nagyot ment, kár hogy nem jött össze neki, de ez is felért egy gyõzelemmel:)