mielõtt még valamelyik érzékenyke felhúzza az orrát, ez: http://index.hu/kultur/pol/cipo0723o/ a kormányõrõk orra elõtt, az ország elméletileg legjobban féltett és vigyázott épülete mellett történt.
Mi lesz legközelebb? A teve utcai rendõrszékház bejárata elé sz@rik valaki? :)))
Volt idõ, amikor azt hittem a kormányõrök a legtisztességesebb és legjobban felkészültek a szakmában. Most már - mondjam azt - vannak náluk tisztességesebb és felkészültebbek.
az lenne a szép, ha a kormányzati szektor teljes gépjármûparkját átállítanák itthon is. Na jó, a kormányõrõk (hahahahahhaaa) autóit nem kell, bár azok így is egy mókás banda.
Mert a motor itt árammal megy, a hidrogénhez csak egy elektromos kábel köti. :)
Ami az árat illeti, nem írják milyen technológiával állítják elõ a kocsik hajtómûvét, pl. egy Lambo, Ferrari vagy egyéb hasonló jármû árát is jóval lehet csökkenteni azzal hogy tömegével, futószalagon, robotokkal állítod elõ. Simán kijöhetnek hasonló arányok a gyártási költségeket és az árat illetõen, persze akkor ezek a kocsik már messze nem azok lennének, amik.
Ami egy ilyen hajtómûben lejátszódik az a vízbontás forítottja, nagyjából...
Ez nem hidrogénes motor! Én legalábbis úgy tudom, hogy a hidrogéncellában lassú égés elektromos áramot termel, amit egy elektromotor meghajtására használnak. Mindez hatékonyabb, mint akkumulátorral vacakolni, mert azoknak ehhez képest kicsi a kapacitása. (Bár nemrég lehetett olvasni ezen a téren egy nagyobb elõrelépésrõl.)
Helyesbítek, az 1/20-ra való árcsökkentést a Toyota akarja. Akkor még mindíg nem tudjuk, hogy a Honda ilyen autói mennyibe is fognak kerülni, mert nem tudjuk, hogy az árat vagy a gyártási költséget akarják 1/100-ra csökkenteni.
Ez elég nyilvánvaló, nem ezzel van a gond. Hanem azzal, hogy az egyik bekezdésben még a piaci ár 1/100 részére csökkentésrõl írnak, a következõben meg már a gyártási költség 1/100 részére csökkentésrõl. Pedig ez két különbözõ dolog, és általában a gyártási költség adott mértékû csökkentése csak kisebb arányú árcsökkenéssel jár, mert a gyártási költség csak egy része a piaci árnak. De ez már a cikkben is benne van: az ár 1 milkóról 50e-re csökken, ami 1/20, nem 1/100. Tehát, az elsõ bekezdés mindenképpen hibás.
Mit kell kínlódni ezekkel a hidrogénes motorral? Már sokszor leírtam, inkább csinálnának akkumulátor csere telepeket ( üres akksi ki teli akksi be ) azt kész. Az 1 dolog, h kell építeni + villamos erõmûvet, de..
elõszõr a gyártási költséget kell csökkenteni, és utána jöhet a piaci ár fordítva nem megy (illetve csak idõlegesen, mert a veszteséget valakinek vállalnia kell) Másrészt gondolom azért nem a piaci árral foglalkoznak, mert azt nagyrészt a kereskedõ szabja meg, õ akciózik (nyilván persze gyártói támogatással). Annyit tehet, hogy odairja hogy "ajánlott ár" ennyi és ennyi.
Arról van szó, hogy a mai üzemanyagcellás kocsik drágák, és ahhoz hogy árban versenyképesek legyenek, csökkenteni akarják az elõállítás költségeit. Hol itt a gond?