-
mielõtt még valamelyik érzékenyke felhúzza az orrát, ez:
http://index.hu/kultur/pol/cipo0723o/
a kormányõrõk orra elõtt, az ország elméletileg legjobban féltett és vigyázott épülete mellett történt.
Mi lesz legközelebb? A teve utcai rendõrszékház bejárata elé [email protected] valaki? :)))
Volt idõ, amikor azt hittem a kormányõrök a legtisztességesebb és legjobban felkészültek a szakmában. Most már - mondjam azt - vannak náluk tisztességesebb és felkészültebbek.
-
az lenne a szép, ha a kormányzati szektor teljes gépjármûparkját átállÃtanák itthon is. Na jó, a kormányõrõk (hahahahahhaaa) autóit nem kell, bár azok Ãgy is egy mókás banda.
-
Mert a motor itt árammal megy, a hidrogénhez csak egy elektromos kábel köti. :)
-
akkor miért ne lehetne hidrogénes motornak hÃvni?
-
Egy ilyen aksi nem 1kg szokott lenni.
-
És hol is Ãrtam én olyat, hogy nem kell hozzá hidrogén?
-
Ami az árat illeti, nem Ãrják milyen technológiával állÃtják elõ a kocsik hajtómûvét, pl. egy Lambo, Ferrari vagy egyéb hasonló jármû árát is jóval lehet csökkenteni azzal hogy tömegével, futószalagon, robotokkal állÃtod elõ. Simán kijöhetnek hasonló arányok a gyártási költségeket és az árat illetõen, persze akkor ezek a kocsik már messze nem azok lennének, amik.
-
Ami egy ilyen hajtómûben lejátszódik az a vÃzbontás forÃtottja, nagyjából...
-
Már hogyne kellene hozzá hidrogén?
-
Ez nem hidrogénes motor! Én legalábbis úgy tudom, hogy a hidrogéncellában lassú égés elektromos áramot termel, amit egy elektromotor meghajtására használnak. Mindez hatékonyabb, mint akkumulátorral vacakolni, mert azoknak ehhez képest kicsi a kapacitása. (Bár nemrég lehetett olvasni ezen a téren egy nagyobb elõrelépésrõl.)
-
HelyesbÃtek, az 1/20-ra való árcsökkentést a Toyota akarja. Akkor még mindÃg nem tudjuk, hogy a Honda ilyen autói mennyibe is fognak kerülni, mert nem tudjuk, hogy az árat vagy a gyártási költséget akarják 1/100-ra csökkenteni.
-
Ez elég nyilvánvaló, nem ezzel van a gond. Hanem azzal, hogy az egyik bekezdésben még a piaci ár 1/100 részére csökkentésrõl Ãrnak, a következõben meg már a gyártási költség 1/100 részére csökkentésrõl. Pedig ez két különbözõ dolog, és általában a gyártási költség adott mértékû csökkentése csak kisebb arányú árcsökkenéssel jár, mert a gyártási költség csak egy része a piaci árnak. De ez már a cikkben is benne van: az ár 1 milkóról 50e-re csökken, ami 1/20, nem 1/100. Tehát, az elsõ bekezdés mindenképpen hibás.
-
Mit kell kÃnlódni ezekkel a hidrogénes motorral?
Már sokszor leÃrtam, inkább csinálnának akkumulátor csere telepeket ( üres akksi ki teli akksi be ) azt kész.
Az 1 dolog, h kell épÃteni + villamos erõmûvet, de..
-
elõszõr a gyártási költséget kell csökkenteni, és utána jöhet a piaci ár
fordÃtva nem megy (illetve csak idõlegesen, mert a veszteséget valakinek vállalnia kell)
Másrészt gondolom azért nem a piaci árral foglalkoznak, mert azt nagyrészt a kereskedõ szabja meg, õ akciózik (nyilván persze gyártói támogatással). Annyit tehet, hogy odairja hogy "ajánlott ár" ennyi és ennyi.
-
Mintha már magamtól is rájöttem volna erre.. Csak annyi, hogy elõállÃtási kötség != fogyasztói ár. (Még csak arányaiban sem.)
-
Arról van szó, hogy a mai üzemanyagcellás kocsik drágák, és ahhoz hogy árban versenyképesek legyenek, csökkenteni akarják az elõállÃtás költségeit. Hol itt a gond?
-
Jaja... Az MTI nem tudja, mi az a piacgazdaság?
-
Most akkó' mi a rák van?
A gyártási költséget vagy az árat akarják századrészre csökkenteni? Mert nem mindegy...