Sziasztok! A www.condor-club.eu oldalon olvastam ezt a lehetõséget:
Meghívunk továbbá, hogy magad is vegyél részt a Pilótaranglistánkon, vagy akár újrakezdheted a kiképzést is a különféle koszorúk és diplomák megszerzése érdekében!
A kiképzést hogyan lehet elkezdeni? A válaszokat elõre is köszönöm! :)
Utána olvastam a hivatalos fórumon ez egy bug, ami a legutóbbi patch-el jött ki, és a beépített gyakorló repüléseket érinti.
Sziasztok! A Condor szimulátorral kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Lehet, hogy én látom rosszul, de nekem az az érzésem, hogy a repülõgép nagyon merül, és nem értem miért. Csináltam videót is:
A joy beállításokról pedig egy képet:
A számítógéphez egy X-52-es és és egy Cyborg Evo van csatlakoztatva, mindkettõvel ez a helyzet.. A repülés pedig a kiképzésen belül a fordulók voltak.
A segítséget elõre is köszönöm! :)
sziasztok,
kb 20 éve vagyok a repülés nagy barátja:) idén szeretném elkezdeni a vitorlázórepülõ tanfolyamot, jelenleg a klubokat nézegetem, illetve a reptereket. azt kellene eldöntenem, hogy dunakeszi vagy farkashegy legyen a választott reptér. késõbbiekben movit jöhet még számításba. tudom, hogy szubjektív a kérdés, de tudtok abban segíteni, hogy melyik repülõklub lenne a legoptimálisabb?
Szerintem meg minel elobb beszelj veluk, mert minel elobb csatlakozol az elmeleti tanfolyamhoz, annal sanszosabb, hogy tavasszal (marcius vegen) le tudsz vizsgazni. Esetleg aprilis-majus kornyeken, es akkor meg mindig nem vesztettel sokat, es talan meg a "C" is benne van a szezonban, ha szorgosan kijarsz.
Én is az Opitz klubot néztem, illetve oda invitáltak. Azt tudtam, hogy már megy a tanfolyam, de csak most néztem, hogy már novemberben elindult. Lehet, hogy várnom kell a következõre.
A "C" vizsga (önálló repülés és legalább 10 perces levegõben maradás termikben) meg van kb. ~200e Ft.-ból (klubtól függõen). Ha budapesti vagy pest környéki vagy, akkor keress rá az Opitz vagy a Malév repülõklubokra, ott jó árak vannak! Az elméleti tanfolyamok õsszel kezdõdnek általában.
Hello! Mindig is érdekelt a repülés, rengeteget repkedtem szimulátorokon, stb. Most véget akarok vetni ennek az állapotnak, le akarom tenni a vitorlázórepülõ jogsit. El tudná valaki mondani nagy vonalakban, hogy anyagiak terén ez mivel jár? A jogosítvány kb 280.000.- ha jól tudom, de érdekelnének a késõbbi repülés költségei is. Elõre is köszönöm.
A Malév gépek értelemszerûen Malév önálló üzemeltetésben vannak, plusz még egy pár magángép is hozzájuk csapódott az évek folyamán. Ezek mind 100LL-t tankolnak. Aztán van nálunk olyan Zlin is ami MRSZ üzemeltetés, az is 100LL-t tankol, viszont van egynémely lajstromjel, amiben kannásbenzin leleddzik. :) Igaz ezek nem igazán bérbeadók, vagy ha mégis, akkor az aktuális bérlõ tudatában van a körülményeknek. ;) Hozzászólásod többi részével is teljesen egyetértek. :)))
Hat, megy fel minden. Benga is, biztositas is... Na varja, MRSZ uzemben vannak ott a 142-esek, vagy Malev klub? (Ha jol tudom, a Malev klub kulon uzembentarto.) Eloirhat persze az uzembentarto szigorubbat, mint amit az EASA kiad, szive joga, persze kerdes, akkor ki fogja berbevenni a gepet? Igaz, sok helyen az a bevett gyakorlat, hogy kuti benyat nyaron tesznek a gepbe, telen meg AVGAS-t. (Utobbiban kevesebb a viz :D)
Egyebkent meg en se ertem ezt a 100-as benzin mizeriat, mert a 100-as, meg 130-as benzint azt eredetileg miert is talaltak ki? A haboru elott a nagy magassagban repulo B-17 meg B-24 meg B-29 bombazok batar ketkoszorus csillagmotorja bizony feltoltos volt a teljesitmenynoveles erdekeben, na meg akkora (6-8000 m-es) magassagban bizony a motor hajlamos volt kopogni. De egy 142-es, ami max 1000-1500-on hajtjak, es a toltonyomas mindossze 1,2, annak minek 100-as? :D
EASA ide vagy oda, tudtommal itthon jelenleg sem tankolható 95-ös nyál a Zlinekbe... Tudod: nálunk semmi sem úgy mûködik, mint ahogy normális országokban.... :( Nálunk olyan 40-46 körül van egy óra 142...elég borsos ár ahhoz képest hogy amikor csináltam a szakszóm, még 21 volt...
EASA van szor. Amit ott kiadnak az itt 1 az 1-ben ervenyes. :)
Egyebkent mily erdekes, a Cessnat az STC szerint itathatod 95-ossel, de eredetileg ugy volt, hogy uzletszeru kejelgesre mar nem jo. A Zlinnel semmi korlat nincs. Tenyleg, ott feletek a Nagyfalu kornyeken mibe faj egy ora 142-es? Van 1-2 pesti haverom, el akarom vinni oket rendes repulogeppel is.
Ezzel csak egy baj van. Hogy ugyan a gyár kiadta az erre vonatkozó bulletint, de a magyar hatóság b.szik errõl tudomástvenni (gondolom MOL bácsi nyomására...). Ennek ellenére évek óta(!) látom hogy némely reptereken kannákból locsolják a benzint a 142-esek szárnyába... ;) Igazából elég érthetetlen volt számomra eddig is ez a 100LL-dolog...hisz mi volt ráírva a gépek szárnyára még a megboldogult MHSZ-idõkben? Min. 78 OKT. Szóval... :)
Igen, reptechnikailag a 142 nagyságrendekkel kifinomultabb ez tény. Ezért is imádok vele repülni. Meg jó érzés mikor beül mellém egy vérbeli cessnás emberke, és a feje tetejére állítom neki a világot... :DDDDD
Hát ha most személyesen ismernélek, ezért a 326 és gawron típusért jól elagyabugyálnálak...! :DDDD Így nyílvánulna meg a sárga irígység belõlem! :DDDDD Sajna épp ma tudtam meg hogy a nálunk levõ PYC-et eladták Bõnybe, a SAG-ot meg csak a gazdája repülheti, így az is almás. :( Marad a jó kis FBG vagy FBA...azért azok se rosszak! ;)
Ami egy 142-es eseteben azt jelenti, hogy helybol lehet egy 10 rugot lefaragni az oradijbol.
Befogod! Mint ha te nem azt muvelted volna :D
Azert azt se felejtsd, hogy nehany evig a Cmelak utan az Ancsa volt az elso tipus, nem reteklada... :/ Penzugyi racionalitas van keremszepen. Bar megjegyeznem a Nyiregyi alapkepzesnek a Zlin volt a jo oldala, mivel azzal lehetett utni-vagni a novendeket. Mert az alapveto reptechnikai hianyossagok egy ilyen tipuson jobban kijonnek, mint egy nyekedlin. Nem baj, majd legfeljebb tobb olyan lesz Nyiregyen, aki profin tud egyedul leszallni LHHO-n. :D
Egyetértek,én is a keleti technika megszállotja vagyok:) Nyíregyen "önszorgalomból" megrepültem a 142-es mellé a 326-ost is (ami sajnos már nincs benne a kötelezõ tantervben, de válaszható típus), itthon pedig amint lehetõségem volt rá (tavaly nyáron) beleültem a Gawronba és megcsináltam a típust arra is:) De addig nem érzem magam igazi pilótának amíg nem lesz Cmelak és An-2 típusom...:D
Én alapból elfogult vagyok a cseh reptechnika iránt kölyökkorom óta, így meg sem fordult a fejeben hogy anno valamiféle Cessna-nyekedlin képzõdjek ki. Késõbb persze a 4 ülés miatt megcsináltam a 172-est is, de idén már remélem nem lesz rá szükség, lesz helyette 43-asom. :) Persze kényesebb is a cseh technika mint a jenki, de annál többet ad repélménybõl, reptechnikából - szerintem. Szóval Zlin4ever! :)))
Így jár az aki reputáni után egybõl direct kocsma...
Én is életem eddigi legszebb pillanatait köszönhetem a Z-142-esnek. Kár lenne értük :(((( Az pedig már igencsak elkeserítõ, hogy a 43 éves múltú nyíregyi pilótaképzésben átállnak a Cessnára az alapképzésben:(( 68' óta szinte folyamatosan Zlinel megy az alapképzés (Tréner, 42 majd 142), néhány évig pedig Cmelak volt az elsõ típus. Úgy néz ki, át akarnak állni pilótaképzésrõl repülõgépvezetõ képzésre:)))) Egyébként megnézném annak a növendéknek az elsõ reakcióit, aki 45 óra Cessna után beleül a 142-esbe:) Pláne, ha ezután is bekerülnek majd olyan "tehetségek", mint amilyenek a mi évfolyamunkban voltak...
Hat... a gepek olyan 7-8 eve mar eladoak. Marmint a Zlinek. Meg egy rakat Ancsa is. Valami kompletten, valami alkatresznek. Kar azert ertuk. En sokkal kevesebbnek ereznem magam, ha valami retekladaval tanultam volna a motorosrepulest... A 2010-es volt eletem (eddig) legjobb nyara. Ugyan vitorlaval nem haladtam losz@rt se, de junius 17-tol szeptember 16-ig csak Zlineztem egesz nap az allambacsi penzen. :) Na jo, kiveve az esos napokon, meg volt 1 het, amikor KO voltam a hideg Sopronitol. (Megfaztam b+! :( )
Hja, az a terv, hogy csak ketto marad (SFO, SGN), + 2 152-essel menne az alapkepzes, szoval a 142-es mar csak, mint tipusrepules maradna. Amugy elado a SKU is (PA-28-140), az pont hogy 4 000 €-val olcsobb :D.
Racionalitas van keremszepen. A 142-es egy viszonylag draga repulogep. Bar kerdes, ki veszi meg.
Most nézem hogy Nyíretyón három 142-est (SFK, SFZ, SFY) is áruba bocsátottak... Nagyon szomorú...
nem feltelepítettem többször is...hát feladom:(
ezt sehogy. A patch a gondja, hiányzik pár file. Hogyhogy nem találja? feltelepítetted rendesen?(nem átmásolás a cd-rõl a gépre)
B.U.É.K mindenkinek! :) hát az a baj, hogy all in one patchet amikor telepíteni akarom nem találja a condor.exe-t :( így nem is rakja fel...így viszont msot mûködik csak egyrészt a menübõl kilép 10mpe belül másrészt ha elinditom a játékot akkor megy de rövid idõn belül kék kép és ujraindul a gép:( ezt hogy lehet orvosolni?! :(
nem jól patchelted..1.1.4-re ne rakd az 1.1.2-õt. Van egy all in one patch ami bármelyik verzióról 1.1.3-ra patcheli
eredeti persze:) leszedtem igen felraktam az 1.2 es aztán az 1.3 as patchet és mûködik!!:) viszont amikor a menüben vagyok kb 10mp múlva kilép, de ha gyors vagyok akkor betudok lépni a játékba és megy! :) viszont rövid idõn belül 1mpre kék a képernyõ és ujraindul a gép :( itt mi lehet a gondd:S basszus ezt a sok bajt :(
Eredeti a condor? A hivatalos oldalról szedd le az All in one patchet.
Köszönöm szépen ismét a válaszokat! :) nem vagyok egy nagy mester de pontosabban melyik patchet kéne leszednem? mert elvileg próbáltam már azt is és aztírja, hogy a Condor.exe elavult vagy mia baja és, hogy nem találja :(
Ejj most látom csak, milyen élet lett itt megint :)
BUÉK Mindenkinek!
Laci
Igen, AZ a baj pontosabban.. patcheld fel, és vígan menni fog valószinûleg :)
Ha esetleg tudna valaki segíteni azt nagyon megköszönném :)
Köszönöm a választ:) Nincs TrackIr-om és a beállításoknál nincs ilyesmi opció, hogy ki/be lehessen kapcsolni:( Szerintem a Condor.exe vel van baj pedig 3x is felraktam de ugyan az:( nem értem
Van trackIR-ed? Annak van baja.. Ha lehet(nincs fent a condorom most), kapcsold ki a beállításokban a TrackIR-t. Hátha segít.
Sziasztok! Van egy kis problémám nagyon szeretek ezzel a szimulátorral játszani. A való életben is repülök. Régebben a Condor mûködött most viszont újra feltelepítettem és ezt írja :
"Init_TrackIR_Dll failed with error code: 4. TrackIR initialization failed. Initializing timer. Entered simulation at 16:14:46. Avion.UpdatePilot at 16:14:47 : Access violation at address 004773D5 in module 'Condor.exe'. Write of address 070273C0. Shutting down. Free controlers. Free client. Free replay. Free flighttrack. Remove FontResources."
ez az üzenet mindig megjelenik 10 mp re mielõtt elkezdhetnék repülni...mindent betölt és utánna ezt vágja az arcomba kék háttérrel...:( nem tudom mi a gondd ti tudnátok segíteni ebben nekem? Nagyon hálás lennék!
Üdv:Balu
Köszönöm a válaszokat Urak! :) Van még mit gyakorolni! :)
Az már majdnem jó, de termikelésnél a legkisebb merülõsebességhez tartozó sebességgel érdemes repülni, ami kisebb, mint a legnagyobb siklószámhoz tartozó (bár nem sokkal). Nézzétek meg a gépadatoknál a siklási polárist, azon látszik, hogy van egy olyan sebesség, aminél a görbe a legközelebb van a vízszintes tengelyhez, ez az a bizonyos gazdaságos sebesség, amivel repülve a gépnek a lehetõ legkisebb a süllyedési variója. Az origóból a görbéhez húzott érintõ érintési pontjához tartozik az optimális sebesség, ehhez pedig a legjobb siklószám tartozik. Mindkét esetben, ha annál a konkrét sebességnél akár kisebb, akár nagyobb sebességgel repülünk, nagyobb lesz a süllyedési varió/kisebb lesz a siklószám. Tehát termiklés közben érdemes a V gazdaságossal repülni, hiszen akkor merül a gép a legkevésbé, V optimálissal pedig akkor célszerû repülni, ha távon szorult helyzetbe kerülsz és minél távolabb szeretnél elérni (mondjuk látod a repteret a horizonton, de egészségtelenül kicsi szög alatt:-)).
Papa01! A videó végén már kb jó volt a sebesség, viszonylag állandó is volt, a bedöntés is kb megfelelõ volt, de miért a termik mellett tekersz?:D Az a lényg, hogy minél közelebb maradj a magjához, mert ott emel a legjobban.
Pontosan én nem tudom, majd valaki okosabb. Nem repülök való életben, amit tudok azt COndorból tanultam magamtól :) De én mindig ott tartottam a sebességet, ahol a legnagyobb a siklószám, nekem ez tünik logikusnak.
Oki, köszi szépen a tippeket! :) Figyeltem is amikor konvertáltam a felvételt, hogy (felgyorsítva lehetett látni) eléggé "hullámzó" volt a repülõgép mozgása.
Azt hiszem ezt a HSZ-t nekem akartad írni, nem Boconandi-nak. :) Igen, köszi szépen a részletes magyarázatot! :) Ha nem gond, holnap csinálnék egy vdit arról, hogyan próbálok termikelni. Ha megnéznéd, és véleményeznéd megköszönném. :)
Na akkor egy kicsit beleszólok én is, mert 100%-os válasz úgy látom még nem született. Kezdjük az alapoktól: a repülõgépnek elõször is van 3 tengelye, ami körül elfordulhat. Ha minden kormánylap középhelyzetben van, és jól ki van trimmelve, akkor (teljesen nyugodt, rezdülésmentes légkört feltételezve) elvileg stabilan repül az adott helyzetében. Bármelyik kormánylapot kitérítve úgy változik meg a különbözõ felületekre ható légerõk viszonya, hogy az adott tengely körül forgatónyomaték jön létre, ami a gépet az adott tengely körül elforgatja. Ez a forgatónyomaték mindaddig forgatja a gépet, amíg ismét nulla nem lesz, azaz a megfelelõ légerõk megint egyensúlyban nem lesznek (tehát amíg a kormánylapok ki vannak térítve). Tehát ha kitérítjük a csûrõt az egyik irányba, akkor a gép (elvileg) folyamatosan orsózna a hossztengelye körül. Ha bedöntjük a gépet valamelyik oldalra, és a kívánt bedöntésnél középre tesszük a csûrõt, akkor a bedõlés (ismét csak elvileg) megáll, és azzal a bedöntéssel addig fordul a gép, amíg ki nem vesszük belõle, amihez az ellenkezõ irányba kell csûrni. Viszont! Mivel forduló közben a külsõ szárny gyorsabban halad, mint a belsõ, azon nagyobb felhajtóerõ keletkezik, így mégtovább döntené a gépet a forduló irányába, hiába vannak középen a csûrõk. Ezért van az, hogy a legtöbb típusnál nemhogy középre kell tenni a csûrõt, de még egy kicsit a forduló ellen is kell csûrni ahhoz, hogy a bedöntés állandó legyen. Természetesen közben az oldalkormánnyal és a magasságival is dolgozni kell, hogy a forduló csúszásmentes legyen, és közben ne gyorsuljon be a repülõ. Összegezve: a csûrõvel nem a bedöntés mértékét, hanem a hossztengely körül ható forgatónyomaték nagyságát befolyásoljuk. Állandó bedöntéshez pedig a forgatónyomatéknak nullának, vagy a fentebb leírtak miatt inkább egy picit az ellenkezõ irányba hatónak kell lennie.
Remélem tudtam segíteni, kérdezz nyugodtan ha valami nem tiszta!
Köszi a válaszodat, most próbálgattam a Condor-ban, tényleg nagyon szépen repül a fordulóban, ha elengedek mindent...azért irigylem azokat,akik ezt élõben igazából is kipróbálhatják! :)
A vezérsíkok felelõsek az oldal irányú és bólintási kitérésekhez. Semmi köze - legalábbis közvetlenül - a bedöntési szöghöz. Azért írja, hogy állítsd középre a csûrõt és az oldalkormányt, mert ilyen szintû bedöntésnél ideállis idõjárási viszonyok mellet, nincs vagy kicsi beavatkozás szükséges oldalkormánnyal, azonban a botot magad felé kell húzni, hogy a gép orra ne bólintson lefelé. Így, ha a gépet már belevitted egy 30 fokos fordulóba, és a gép is úgy van kiegyensúlyozva, és a sebességed is megfelelõ, akkor nyugodtan elengedhetsz "mindent". De így nagyon idézõjelben.
Hát..miért lenne hatással? Egyenesen repül a gép..a bot középen van. Nincs "hatása" a gépre, nem változtat irányt. Ha megmozdítod, akkor pedig változtat. Ezen nem változtat a tény, hogy a gép éppen milyen helyzetben van. Ha a kormányok kitérnek, akkor az hatással lesz rá. Ha pedig alaphelyzetben vannak, akkor nem fog keletkezni semmilyen erõ, ami hatna a gépre.
Nem tudom máshogy elmagyarázni, esetleg valaki más majd. Szerintem van egy téves elképzelésed arról, hogy hogyan is marad fent a gép, mert ha azt érted, akkor ez is egyértelmû:) Ne érts félre, nem bántás, csak megjegyzés:)
Az, hogy a kitérítem a kormányokat, akkor elmozdulnak a vezérsíkok. Ezért kezd el fordulni a gép.
De engem ez a mondat zavart meg:
30 fokos bedöntés elérésekor állítsd középre a csûrõt és az oldalkormányt, de folytasd a botkormány húzva tartását. A vitorlázógép ekkor állandósult szögsebességû fordulót végez.
Épp amiatt,mert ha vissza állítom a kormányokat(csûrõ, láb) alaphelyzetbe, akkor ugye vezérsíkok is alaphelyzetbe kerülnek. De ez miért nincs hatással a repülõgép mozgására?
Nem:) Ha elengeded a kormányokat, akkor a gép úgymarad. Nem fogja semmi egyenesbe hozni. Ahhoz hogy kivedd, ellentétes irányba is csûrni kell. Tehát, nem tudom te hogy képzeled el ezt, de a bottal nem a gép dõlését határozod meg, hanem a kormányok kitérését. Szóval attól, hogy a bot középen van, nem a gép lesz egyenesen, hanem a kormányok(lapátok, kinek hogy tetszik) :)
Sziasztok, Kicsit elkezdtem Condor-ozni.. :) A manual-ban ez olvasható:
Forduláshoz térítsd ki a csûrõ- és oldalkormányt abba az irányba, amerre fordulni kívánsz. Próbáld középen tartani a csúszásjelzõ cérnát. A botkormányt finoman hátra kell húznod, hogy megakadályozd a gép orrának lefelé történõ elmozdulását.
30 fokos bedöntés elérésekor állítsd középre a csûrõt és az oldalkormányt, de folytasd a botkormány húzva tartását. A vitorlázógép ekkor állandósult szögsebességû fordulót végez.
Bocsi, ha ez hülye kérdés... :) de ez valóban így van? Elvileg, ha visszaállítom középre a kormányokat, nem kiveszem a fordulóból a gépet? Az az érdekes, a szimulátorban a leírtak szerint mûködik..