Remélem, a készítõk most tolják egy-két hétig az Obliviont és rátesznek egy lapáttal a játék fejlesztésére. :)
hát igen, laza kis beszélgetés volt, de azért informatív
"Raphael: Néha elõkerül a tárgykészítés ("object crafting"), de legtöbbször mint szuper titkos dolog tûnik elõ, s csak az kapja meg, aki megtalálja. Enni lehet, és meglehetõsen sok olyan tárgy van, ami elfogyasztható (mégiscsak francia játékról van szó, eheheh).
RPGDot: (klisé) Mindig sajtot kell enni és vörös bort kell inni? ;-) Raphael: Hehe, pontosan. Igazából az evéssel nyered vissza az egészségedet is. Julien: Vagy egyetek fokhagymát - azt mondamám, hogy még mindig erõs eleme a játéknak, hogy mennyire magával ragadja az embert!"
Hoppá. Ez teljesen úgy hangzik - DE TELJESEN - mintha a Deus Ex rendszerét vinnék bele egy Source alapú RPG-FPS-be a Might & Magic univerzumban. Állat!
(Shacknews) A Might & Magic sorozat producere, Erwan Lebreton szuperlatívuszokkal illeti a nehézkesnek vélt Source motort, dícséri a támogatást és kiemeli, hogy a háttérben állandóan újabb és újabb extrákkal vértezi fel a Valve engine stábja a motort. Természetesen nem Source bemutató múviról van szó, így a Dark Messiah elõnyeinek ecsetelése közben láthatunk szõrös pókicákat és néhány játékból átemelt jelenetsort egyaránt. Messzirõl lerí a játékról a mélyenszántó profizmus, ezt tényleg már csak elrontani lehet.
A gamestar-on ma megjelent egy nem új de jobb minõsébû trailer.Most vettem csak észre hogy a tûzlabdánk valójában nyomkövetõ is.Pont úgy mûködik mint a hl2-rakétavetõje.
"A Dark Messiah klasszikus RPG-elemeket fog tartalmazni. Ahogy haladsz elõre, nem csak a tárgyakat gyûjtögetheted, hanem különbözõ képességekre is szert tehetsz. Ez meghatározza a harci stílusodat, vagyis bérgyilkosként fejlesztheted a lopakodásodat, vagy könnyûszerrel hatástalaníthatsz bonyolult csapdákat." Ez az Arx Fatalisban ugyanígy megvolt. :)
(Playdevil) A Playdevil honlap boszorkánymesterei hosszas készülõdés után ellõttek egy masszív mentális detektálás varázslatot, majd a sarokban, megkötözve ficánkoló Romain de Waubert de Genlis producerre és Raphael Colantonio, Arkane Studios vezérigazgatóra irányították az örvényt. Az így kinyert információt tekercsekre jegyezték, majd szõrmadárpostával fellõtték a netre. Ha összegezned kéne a Dark Messiah of Might&Magic alapját adó koncepciót néhány mondatban, hogyan tennéd meg?
Miként élnéd meg, ha egy küzdelemmel teli fantasy univerzumban élnél? Az erre adandó válasz szolgáltatta a játék alapötletét. A belsõnézetes perspektíva segítségével pedig sokkal meggyõzõbb élményt tudunk adni a játékosoknak. FP módban nem látod a hátad mögötti árnyékokban bújkáló szörnyeket, és amikor egy sárkány lábához érsz, csak akkor jössz rá, hogy a kélgyó tényleg 5 emelet magas.
A játék alatt a Valve Source engine-je mocorog. Miért döntöttetek e mellett?
2003-ban még javában a saját technológiánkat készítettük. Egy játék show alatt néhány Valve-os sráccal találkoztunk, akik rajongói voltak az elsõ játékunknak, az Arx Fatalis-nak. Meglátogattuk a pavilonjukat, és lenyûgözött minket az ott futó demo, ekkora határoztuk el, hogy elkezdünk velük tárgyalni a licenszelésrõl.
A Valve rendelkezésünkre bocsátotta a Source-ot még a korai stádiumában, mielõtt elkezdték volna hivatalosan is licenszelni. A technológia mindent ötvöz, amire szükségünk van: szuper realisztikus renderelés, kõkemény fizika, fejlett multiplayer architektúra és rugalmas a hirtelen jött ötletek gyors prototype-olása terén.
Egyúttal nem kell az alapoktól felépíteni egy engine-t, hanem több erõforrást fordíthatunk a fejlesztés kreatív részére.
Bemutatnátok a Dark Messiah világát, és a történetet?
A játékban Sareth-et alakítod, egy hatalmas varázsló tanítványát. Egyetlen ok miatt nevelt, hogy a mágia és a harc mûvészetére tanítson. A kezdetekben a kezedbe nyomnak egy õsi ereklyét, és a mestered egyik barátjához kell elvinned. Egyszerû feladatnak tûnik, de göröngyös út vár rád, teli váratlan találkozásokkal, és küldetésed során a Dark Messiah is felbukkan.
Hogyan jött a történet, kinek az ötlete volt?
Az Ubisoft és az Arkane közösen dolgozta ki, és többször is átdolgoztuk a koncepciót. Az Arkane Studios fõként a történeten dolgozott, és annak elmesélésén, mely a pályákat befolyásolja. Az Ubisoftnak más tipusú munka jutott, Erwan Le Breton és Richard Dansky (mindkét úriember író - Barny) rengeteget dolgozott a Might and Magic univerzumon, és annak hátterén, mely közös lesz a HoMM V-tel. Ugyancsak segítettek a párbeszédek és a karakterek csiszolásában.
Tehát a Dark Messiah fõként egy akciójáték lesz. Errõl mesélnétek kicsit bõvebben? Tehát megválaszthatjuk, hogy harcosként, varázslóként, vagy esetleg bérgyilkosként akarunk játszani? Tényleg dönthetek egy karakter mellett, és azzal végig is vihetem a játékot?
A belsõnézetes szisztéma viszi a hátán a játékot, és bár lesznek RPG elemek, minden valós idõben zajlik. A harcosként és bérgyilkosként történõ játék teljesen más lesz, míg elõbbi futószalagon szecskázza az ellenséget, addig utóbbi csapdákat állíthat, és a sötétbõl gyilkolhat.
Milyen nehézségekkel járt az FP nézet alkalmazása?
Volt már némi tapasztalatunk a hasonló stílussal (Arx Fatalis), vagyis a fõ kérdés inkább az volt, hogyan újíthatnánk. Úgy döntöttünk, hogy fejest ugrunk a mélyvízbe, vagyis minõségi közelharcot tervezünk... voltak korábban próbálkozások, de valami mindig hibádzott velük. Végül úgy határoztunk, hogy a játékban teljesen látható lesz a tested; a lábad mikor rúgsz, minden porcikád amit a valóságban is látnál. Amellett, hogy ez rengeteg nehézséget jelent a fejlesztés során, segíti a játékost a közelharcban, például könnyebben tudja felbecsülni a távolságokat.
Mennyire fontos szerepet tölt be a fizika a játékban?
Nagyon, ugyanis komplex fizikai szimulációval ruháztuk fel a helyszíneket. Többek között nem csak te használhatod fel a környezetet az ellenfelek ellen, hanem ez fordítva is igaz.
No és mi a helyzet a szerepjáték elemekkel?
A Dark Messiah klasszikus RPG-elemeket fog tartalmazni. Ahogy haladsz elõre, nem csak a tárgyakat gyûjtögetheted, hanem különbözõ képességekre is szert tehetsz. Ez meghatározza a harci stílusodat, vagyis bérgyilkosként fejlesztheted a lopakodásodat, vagy könnyûszerrel hatástalaníthatsz bonyolult csapdákat.
Multiplayer? Lesz?
Lesz, ezen egy külön csapat dolgozik. Maximum 32 játékos gyepálhatja egymást, csapatalapú rendszer(ek)ben.
Kirvára várom már. Ennek a Might And Magic-nek van köze a MAgic the Gathering nevû kártyjátékhoz?
Ja, de ne felejtsük el, hogy ez nem hivatalos fordítás (nem mintha azokban nem hemzsegnének a hülyeségek idõnként). Részemrõl nem éreztem zavarónak ezt a bakit (így legalább mondhajuk egy iolyan karakterre, aki a pálya 10 szinten van, hogy nem kispályás ).
Jézusom. Az egyik képen a galériában a karakterlapon "pálya 1" olvasható. Komolyan ennek fordította vmi állat a tapasztalati szintet? :D Látom letesztelni már nem volt idõ...
Wehehe, ez nem hájp, hanem abszolút szubjektív vélemény... :P Nálam sokáig fog ülni a kategória trónján ez a... FPS hack 'N slash :D A Hexen sorozatot imádtam, nagyon régóta várom már, hogy valami hasonló játék jöjjön, és most tessék ;-)
Arx-ot nem szabad kapásból feladni. A mágia nagyon jó benne. Levegõbe kell rajzolni a varázslatok rúnáit. A harchoz annyit h. lassan csapsz, bár az sem minden fegyvernél egyforma, de az ellenfelek sem ütnek túl gyorsan. Ráadásul mágiával rá lehet segíteni a dologra. :D
Arx Fatalis nekem nem tetszett. Olyan béna lassú volt benne a harc. Jött egy patkány és én meg borzasztó lassan suhintottam a bunkóval. Itt a Dark Messiah demóban lehet látni hogy gyorsan kaszabol a fõhõs. Lehet hogy én rontottam el valamit az Arx-ban?
Najó, én akkor most határozottan azt mondom... nem lesz csalódás ez a játék, hiába vitázunk itt, hogy RPG, nem RPG. :-) FP-RPG, de annak nagyon ott lesz. (mondom ezt a két új videó megtekintése után, ami gamestar -n és hardwired -n is kinn van)
A hangulatos ARX Fatalis fejlesztõcsapata, a goblinsütis Arkane Studios kalapál a játékon. Gamespy embereinek megadatott az a mennyei élvezet, hogy három karakterrel végighenteljenek egy pályát. Elsõként harcossal vetették be magukat a küzdelembe. Orkokat kellett laposra hengerelni. Szikrák repdestek az összecsapó kardokról. Harcosuk speckó mozdulattal kiütötte az ork kezébõl a pajzsot, majd nyakon ragadta a drágát és tövig mélyesztette kardját az orkica pocijába. Aztán a harcos lerúgta áldozatát a kardról. Az ork átbukott a kõkorláton és a mélybe zuhant. Másik terembe érve hordók repkedtek és gurultak szét egy újabb összecsapás során. Kamera lelassít a látványos agyonmészár találatok alkalmával. A trélerben látott fagyasztó mágia képes az orkokat jégtömbbé dermeszteni, akik ezután szépen lecsúsznak a palló mellett tátongó mélységbe. Az Ork-Röplabda jelenet nekik úgy játszódott le, hogy a levegõbe lendített páciens elõször nekivágódott egy deszka tetõzetnek, amelybõl hangos reccsenéssel kihulló darabokkal együtt az orkica sikítva a mélybe zuhanyzott.
Mindez még semmi. Nem annyira durva, mint az a hatalmas fa, amibe eddig sok fejlesztõ stúdiónak beletört már a fejszéje! Igazi fegyveres közelharc! Nem gyenge egérkattogtatás. Színtiszta, vértforraló akció. Több állás közül választhatunk. Irányítást nem mutatták pontosan. Remélhetõleg kattintással kezdõdik a mozdulat -- egérhúzás megfelelõ irányba lendíti a fegyvert és utána jön a becsapódás vagy az istenke megmenti az ellenséget. Többfajta támadás van, ami alap. Egy vagy kétfegyveres hárítások emellé bejönnek. RÚGNI IS LEHET közben! Ez hatalmasan izgalmassá és filmszerûvé teheti a keményebb ellenfelekkel vívott összecsapásokat! Húsba mélyedõ penge fokozatosan összemázolódik vérrel! Szikrák röpülnek szerteszét ha két fémkard vagy fém gyilok összecsap. Kiüthetjük a másik kardját a kezébõl és aztán végzetesen erõs folytással nyakon ragadhatjuk! Brutális! 12 fejezetre osztották a fejlesztõk a játékot. Egy pálya nagyjából Half-life 2 méretû lesz. Egyedül nyomulunk többnyire, tehát nincs partizás, csak néha csatlakozik hozzánk NPC, hogy segítsen a túlerõ legyakásában.
Brutális közelharcaival a Dark Messiah ideális eszköz lesz arra, hogy leadjuk a bennünk felgyülemlett haragot és stresszt. Arcunkon sötét elszántsággal szidhatjuk ellenfeleinket, fenyegetõen vigyorogva bevárhatjuk õket és a brilliánsan megnyert párbajok után becsmérlõ szavakkal illethetjük támadónk felaprított földi maradványait!
Megjelenés jövõ nyáron várható. A játék összetettsége miatt lehetséges csúszással kell számolni 2006. karácsonyának irányában.
na jó, részemrõl megadom magam, ne vitatkozzunk :)
visszatérve a gémre, nekem az egyetlen maradék sirámom a többszemélyes parti hiánya. remélem lesz lehetõség kooperatív módon nyomni, híven a régebi részekhez (4-5 tagú csapatok ugyebár)
Jó, hogy ilyenen vitatkozunk, hogy mi az RPG. :-) Véleményem szerint mind RPG, amiben a karakterünk fejleszthetõ, befolyásolható a történet menete során. Viszont! Régen, amikor még grafikai, programozói akadályok voltak, akkor még nemigen lehetett összedobni egy RPG-FPS játékot. Manapság viszont már semmi sem lehetetlen, így szerintem a szó szoros értelmében nem beszélhetünk CSAK RPG-rõl. Már van FP-RPG (ahogy az rpgvault is jól írta), a hack'n'slash is az RPG egyik ága, akkor vannak a körökre osztottak és a realtime változatok, mmo stb.
Valami hasonló volt régen az RTS-nél is, amikor még '80-'90 környékén annyi létezett: stratégia. Manapság meg ugye tycoon, rts (abban is több)... FPS-nél is: hardcore, taktikai, multi...
Rpg elemekkel igen szegényesen tûzdelt agresszív game. Azaz REISTAG. ;)
Van egy olyan érzésem h. Arx Fatalishoz nagyon hasonló lesz, csak szebb, és több lehetõséggel lesz megáldva a fõhõs. Ha így lenne, az számomra jó hír lenne. =)
célzásrol meg annyit hogy ennyi erõvel a diablo vagy a dungeon siege nem is RPG hanem.. külsõnézeti rpg:Psõt TPS:) ott se üti le az ellent ha 6 méterrel arébb kattingatsz:)
mondjuk rossz helyen fogtad meg mert jah:) és ezért rpg a deus ex is. mert hiába lõsz ugy a pisztollyal mint egy isten a far cryban ha itt egyszerûen nincs hozzá skilled és méterekkel félreránt a célkereszt miután halálpontosan a fejére céloztál az ellennek:)
igen, ezért mondtam h rpg fps-beütéssel... "vezetni kell", de nem csak az dönti el, hogy eltalálod-e, hanem a képzettséged. lásd még régebbi MM, nem? (na jó, nem egészen :))
amúgy a baldur's gate-ben vagy a KOTORban is meg kell adni, hogy mit/kit támad az ember, szóval ez önmagában még nem változtat a lényegen.
háát, ez az egyik tulajdonsága a mûfajnak, szóval igen :)
nem mindegy, hogy vmi RPG-beütésû FPS (deus ex, system shock, mindkettõ nagy kedvencem), vagy fordítva (Morrowind vagy Might and Magic, még nagyobb kedvencek :))
Szóval akkor az az rpg amiben teljes mértékben a statjaid stb. döntik el hogy eltalálod-e az ellent és még minimális júzer közremûködés sem kell? (Értsd rávinni a célkeresztet a monsztára)
Teljesen komolyan gondoltam. Deusex egy hybrid ami egy fps lenyegeben némi plusszal. Tudod mi az rpg? Final fantasy pl. Mar anno a nagy kedvencem a stonekeep se igazan rpg bar az még elegge storyorientalt volt. :)
Akkor mi a jo ég..egyik legszerepjátékabb szerepjáték..az hogy most felülrõl,perspektivbõl vagy first personbol nézed olyan mindegy (remélem nem gondoltad komolyan:) )
Eleg botor dolog rpgnek nevezni a deusexet. Nem RolePlayingGame. :)
marék párbeszéd? azért a dx eléggggé rpg volt..mennyi minden tetted befolyásolt akár apro dolgokat is..nameg az se volt midegy hogy garázdálkodsz a ockpickekkel stb..hogy a karaktered szerint mien uton átszod végig..rejtõzve,közelharcban stb.. vagy hogy van e elég tüdõd egy alternativ viz alatti utvonalhoz stb..
ha sima fps lenne akkor minden inditáskor mindent tudnál használni..ugyanugy tudnád feltörni a gépeket,zárat nyitni,vagy elektronikázni..és rajtad mulna mindig hog épp mit használsz..mig egy egy rpgben hiába szeretnéd feltörni a zárat ha a kari nem ért hozzá és egy kiló álkulcs kéne eg ajtohoz..
hát mert nem volt rpg csak azért volt benne egy marák párbeszéd, augmentek, upgrade fegyverekre oszt kész, ettõl még nem elsz valami rpg :) ez kb olyan mintha diablo2-re aztmondanád hogy rpg :P de ettõl függetlenül deusex tényleg nagyon nagy volt..., olyanyira nagy hogy bele is buktak a 2. részbe... (máris itt a példa a csalódásra :/)
Azért ha belegondolunk, hogy kik csinálják ezt a játékot... és milyen motorral, nem hiszem, hogy nagy csalódás lehet belõle. Arx Fatalis már bizonyított...