Nem. Az a lényeg hogy megint elb@szták a kerékcserét. És mindíg elb@sznak vmit. Amit más csapatoknál senki sem szokott.. Egy rohadt versenyt nemtudnak lassan lefutni hiba nélkül. Egyszerûen olyan mintha el lennének átkozva. A másik meg hogy év elején siralmasak. Egyedül talán 2003-ban voltak igazán jók év elején. Azóta mindíg év közepére szedik össze magukat. Akkor meg rendszerint régen késõ.
Ahhoz képest földbe gyalázta Buttont, de behozta és ez a lényeg nem?
Mit láttál? kivülrõl semmit, Palik sirt hogy füstöl? hát ott a rajtnál mindeki füstölt mer indulásnál ez alap, utánna meg fékezett de azt is motor füstnek vette :DDDD
Az egész csapat nevetséges minardi szinten van a Ferrarihoz képest. Sebességben nagyon ott tudnak lenni de mit érnek vele?? Semmit mert ha nagyon ki vannak hegyezve mindíg lerohad a kocsi. A ferrarinál ilyen miért nincs? Ja és mclaren fan voltam 2002 óta de már a tököm tele van a lámaságukkal és már nem is nagyon követem az f1-et.
tavaly rengeteget hibáztak és rengeteg pechük volt(monty többszöri kilökése) és még igyis majdnem megnyerték a csapat vb-t, bár azis igaz hogy a majdnem kevés...
Hát ha van esze akkor nem a mekiben az tuti. Komolyan vicc ez a csapat. Annyi bakit engednek meg maguknak hogy már nevetséges az egész bagázs. Egyszerûen szét van esve az egész. Folyton hibáznak és nem tudnak megbízható technikát felmutatni.
az egész biztos. egyébként ez a McLarennel nem új keletü hogy nembirják felrakni a hátsokerekeket, 1999ben a Német és az Angol nagydijjon sem tudták Mikának rendesen rögziten, eredmény: mint2x kiesett.
Hatalmas volt az öröm a McLarennél a szombati idõmérõ után, ahol Kimi Raikkönen megszerezte idei elsõ pole pozícióját. Igen ám, de késõbb kiderült, a finn pilóta azért tudott az élen végezni, mert nem kapott elegendõ üzemanyagot az utolsó etapja elõtt, így a versenyt is annak tudatában kellett megkezdenie, hogy pár kört követõen már ki kell állnia tankolni.
Kimi számára nem volt egyszerû a mai verseny, hiszen elsõ kiállása alkalmával a szerelõk nem tudták problémamentesen lecserélni abroncsait, majd késõbb egy hidraulikus probléma nehezítette az életét.
"Volt néhány problémánk a tegnapi idõmérõ második körében, így nem kaptam elegendõ üzemanyagot" - magyarázta Kimi. "Több benzinnel akartuk megkezdeni a versenyt, de ezen már nem tudtunk változtatni. Éppen ezért nagyon korán ki kellett állnom a boxba, majd a második gumigarnitúrám elkezdett hólyagosodni."
"Aztán egy kisebb hidraulikus probléma is felbukkant, így pozíciót vesztettem Buttonnal szemben. A motorom nem ment teljes fordulaton, és néha a fokozatok sem voltak rendben, így nagyon örülök a harmadik helynek."
"Azt is meg kell említenem, hogy az elsõ kiállásom sem sikerült túlságosan jól, ám szerencsére elég gyorsak voltunk ahhoz, hogy behozzuk lemaradásunkat, ám a Ferrarik túlságosan messze voltak" - tette hozzá Raikkönen, akire a verseny után még tûzoltó munka is hárult, ugyanis autója lángra kapott.
"Volt egy kis tûz, de semmi komoly" - nyugtázta az esetet a finn versenyzõ.
:))
Kimi Raikkönen: "Remek, hogy sikerült megszerezni ma a pole-t, hiszen az autóm egész hétvégén nagyon jól mûködött. A múlt heti teszten kipróbáltunk néhány új fejlesztést, és mostmár egyértelmû, hogy ezek a megfelelõ irányba mozdítottak el minket. Nyilvánvaló, hogy a mai nap csak a történet fele, de szeretem ezt a pályát, és majd meglátjuk mi történik holnap a versenyen. Sajnos az utolsó gyorskörömön kicsúsztam, tudtam, hogy lassabb voltam, mint az elsõ próbálkozásnál, szóval egy kicsit keményebben nyomtam, és a kanyarban elfogyott a hely. Ilyen megesik, de semmin nem változtatott." ez hatalmas beszólás volt ^^
Pedro de la Rosa: "A harmadik szakasz egy kicsit összevissza volt a számomra, és a kilencedik hely nem az, amire számítottam az elsõ két szakasz után. Az autóm könnyen kezelhetõ volt egész hétvégén és a gumijaink is megbízhatók. Sajnos Ralf Schumacher nekem jött a hajtûben, aminek következtében eldurrant a bal hátsó kerekem. Egyértelmû, hogy ez egy félreértés volt mindkettõnk részérõl. Amikor beértem a boxba, a fékcsatornában gumidarabok voltak, ami egy kisebb tüzet okozott. Ettõl függetlenül várom a holnapi versenyt, ahol versenyképeseknek kellene lennünk."
Na majd az idõmérõn kiderül! Ennyi erõvel akár a Meki lehetne a leggyorsabb!
Ferrari ezidáig használta, 1 hét után Brawn is bevalotta, ezen a 7végén szerelték ki elõször... McLaren nem nyilatkozott, õket nem érinti annyira ugytünik.
Hááát... Én már rég lemondtam Kimirõl. Ízlelgettem egy Renault-Kimi vagy egy Ferka-Kimi párosítást. De ezek zserint, ha még nem döntött, akkor megnõhetnek a McLaren esélyei is!
A McLaren pilótái a pénteki elsõ edzésen csak egy-egy felvezetõ kört teljesítettek Hockenheimben. A második szabadedzésen Kimi Raikkönen 9 kör megtétele után 1:17.040-es idõvel a negyedik helyen zárt, míg csapattársa, Pedro de la Rosa 10 kör után 1:17.516-es idõvel a nyolcadik lett.
Kimi Raikkönen: "A szokásos pénteki programunkat sikerült teljesítenünk annak ellenére, hogy esett egy kis esõ. Kiválasztottuk a megfelelõ Michelin gumikat és dolgoztunk a versenybeállításon. Az autó jónak tûnik, és úgy néz ki, hogy a gumik is jól mûködnek, szóval elégedett vagyok.
Pedro de la Rosa: "Pozitívan kezdõdik a hétvége. Amikor elkezdett esni, egy kicsit aggódtam, hogy nem fogunk tudni elég kört teljesíteni száraz gumikon, de aztán a pálya nem igazán lett vizes, tehát folytatni tudtuk a programunkat és használható eredményeket kaptunk. Az autóm gyors, és elégedett vagyok az elért köridõkkel."
A Mercedes csak egy lépésre van a gyõzelemtõl
Kimi Räikkönen még egyszer sem tudott célba érni Hockenheimban, azért úgy gondolja éppen itt az ideje annak, hogy megszakadjon ez a rossz sorozat. A Mercedes hazai versenyén "szeretnénk dobogóra állni. 2005-ben is sikerült nyernünk, és azóta nem felejtettünk el semmit." – jelentette ki Norbert Haug.
"Már csak egy lépésre vagyunk tõle, és garantáltan sikerülni fog. Talán jobbak is lettünk tavalyhoz képest, azonban a két vetélytárs többet fejlõdött. A Ferrarit is leírták már, aztán egymás után két futamot megnyertek."
Kimi Räikkönen még nem döntötte el, hogy melyik istállónál folytatja pályafutását. Haug maradásra bírná a finn versenyzõt. "Csak azt javasolhatom Kiminek, hogy maradjon nálunk. Akkor megmutathatja, hogy ki a jobb, õ vagy Alonso."
Mielõtt döntene szeretne jó eredményt elérni Hockenheimban. "Az autó elmúlt hetekben sokat javult. A jerezi tesztek is eredményesek voltak. Remélhetõleg ez lehetõvé teszi a számunkra, hogy a maximumot hozzuk a lehetõségeinkbõl."
Vagy a csapatra, összehangra, hangulatra, szerelõkre, mérnökökre, közegre gondolt... kitudja.
"Természetesen gyõztes autót akarok vezetni, azonban nem csak ennyirõl van szó. Akad egy csomó apróság, amelyek mások számára esetleg nem tûnnek fontosnak, nekem viszont számítanak."
Gondolom kicsit szabadabb életre vágyik és önállóságra...
Mivel Fernando Alonso már tavaly aláírta a McLarenhez szóló szerzõdését, és egyre valószínûbbnek tûnik, hogy Michael Schumacher marad a Ferrarinál, a Forma-1 három szupersztárja közül már csak Kimi Räikkönen sorsa bizonytalan.
Ezért nem meglepõ, hogy a finn versenyzõ jövõje állandó találgatások tárgya, s bár egyes értesülések szerint elõszerzõdése van a Ferrarival, õ maga a stuttgarti Mercedes-múzeumba való látogatásán azt mondta az újságíróknak, valójában még nem választott csapatot.
"Majd ha pontosan tudom, hol folytatom, el fogom árulni, de egyelõre nincs mit közölnöm" - szögezte le a 26 éves Räikkönen, aki 2002 óta versenyez a McLarennél. - "Mindenki azt hiszi, tudja, hogyan döntöttem, mert az egyik héten a Ferrarinál, a következõn a Renault-nál vélnek látni, aztán pedig azt állítják, maradok itt."
"Mulatságos olvasni az újságokban, hogy milyen ötletekkel állnak elõ, de kedvezõ helyzetben vagyok, mert rajtam áll a döntés."
A Renault-nál egyértelmûvé tették, hogy Räikkönenre vadásznak, miközben a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug maradásra buzdította a finn sztárt, mondván: a McLarennél azonos technikai feltételek mellett mutathatná meg, mire képes a világbajnok Alonsóval szemben.
Räikkönen azt mondta, apróságok dönthetik el, hogy végül melyik csapatot választja.
"Az emberek mindig azt hiszik, a versenyzõk a pénz alapján választanak" - vélte. - "A pénz valóban fontos, de azoknál az élcsapatoknál, amelyek szerepelnek a listámon, ebben a tekintetben nincs jelentõs különbség. Gyors autót szeretnék, ám a többi feltételnek is stimmelnie kell."
"Természetesen gyõztes autót akarok vezetni, azonban nem csak ennyirõl van szó. Akad egy csomó apróság, amelyek mások számára esetleg nem tûnnek fontosnak, nekem viszont számítanak."
"Soha nem lehet tudni, mi történik végül... Tavaly nem gondoltuk volna, hogy idén ilyen nehéz idény vár ránk, de a Forma-1-ben rendkívül gyorsan változnak a dolgok, ezért csak remélhetem, hogy végül helyes döntést hozok."
"Csak utólag derül ki, hogy így történt-e."
Räikkönen 2003-ban és 2005-ben is sokáig harcban állt a világbajnoki címért, amirõl azonban mindkét alkalommal lecsúszott.
"Még szerencse hogy idõben rájöttek... :D" Már a harmadik futamon rá kellett volna..
Jó ideje bevett szokás a McLarennél, hogy a kvalifikációs edzésen meglehetõsen sok benzint visznek magukkal a csapat autói. Ennek a straégiának hátulütõje, hogy a rajtrácson szinte megcélozhatatlanná válik az elsõ sor. Elõnye, hogy a csapat autói a többiektõl eltérõen még akkor is a könnyû autóval körözgetnek, amikor az ellenfelek megtankolták sajátjukat.
Mindez a tavalyi évben a szupergyors McLarennel egészen jó stratégiának bizonyult, ám 2006-ra használhatatlanná vált, hiszen az atutó közel sem olyan domináns, mint egy évvel korábban.
Norbert Haug, a Mercedes motorsport elnöke felhívta csapata figyelmét, hogy a hazai versenyükre változtathatnának stratégiát. Elgondolása szerint a kevesebb üzemanyaggal a rajtrács elõkelõ helyére küzdhetnék fel magukat, ahonnan talán több esélyük nyílna a hazai közönség elõtti jó szereplésre.
"Az a célunk, hogy a hazai versenyünkön jó eredményért hajthassunk" -mondta kedden Haug. "A múlt héten intenzív teszten vettünk részt, ahol láthatóan sokat fejlõdtünk. Úgy érzem versenyképesebbek lehetünk, mint korábban."
"A sikerhez azonban úgy vélem a rajtrácson is elõrébb kellene végeznünk a korábbiaknál, ehhez pedig más, agresszívabb stratégiát kell választanunk."
"Úgy gondolom, hogy az utóbbi idõben mutatott javulásunk, és a stratégia helyes megválasztásával komolyabb eredményt érhetünk el a hazai futamunkon."
A FIA betiltotta a Renault által kifejlesztett lengéscsillapítót
A Renault hosszú ideje használ egyfajta 'innovatív' lengéscsillapítót, melynek lényege, hogy amikor az autót rázkódás éri (pl. kerékvetõn történõ áthaladás), akkor azt a rendszer ellensúlyozni képes, s ezáltal megszûnik a sokszor komoly problémát okozó vibráció.
Ezt a rendszer a kifejlesztése óta több csapat is, köztük a Ferrari is és a McLaren is, átvette, és használja a mai napig is. Mindezt addig a FIA engedte is használni, míg hozzá nem jutott a többi csapat által feljegyzett tanulmányokhoz, melyben világosan rögzítették, hogy az javítja az autó aerodinamikai tulajdonságait, tehát egyfajta aerodinamikai elemként mûködik, mely az új szabályoknak megfelelõen nem mozdulhat el. Ennek megfelelõen tehát tiltott eszköznek minõsül.
A tanulmányok szerint a betiltást a Renault csapat érezheti meg leginkább, akiknek a Michelin gumik sajátossága miatt nagyobb elõnyt nyújtott a rendszer. A Ferrari azonban csak néhány pályánál látta szükségesnek alkalmazni az átvett technikát.
Ralf Schumacher a Williams istállónál négy éven keresztül Juan-Pablo Montoya csapattársaként versenyzett, így jól ismeri õt. A német pilóta megérti 'Montyt'. "Juan nem érezte jól magát ott, ahol volt. Ez ahhoz vezetett, hogy nem tudta azt a teljesítményt nyújtani, amire képes lett volna, és amit elvártak tõle."
Nehézségek minden csapatnál vannak, ám idõ elõtti menesztésre csak ritkán kerül sor. Schumacher úgy véli, hogy nem helyes, ha csak egyik felet teszik felelõssé a történtekért. "Az ilyen esetekben is kettõn áll a vásár."
"Juan egy rendes fickó, Soha nem tartotta fontosnak, hogy politizáljon."
"Hamar a kedvét szegte, ha nem tudott nyerni. A kívülállónak gyakran közömbösnek tûnt. A McLarentõl is többet várt. " – tette hozzá a Toyota versenyzõje, aki cáfolta, hogy összezördült a kolumbiai csapattársával.
"Egy ideig a bátyámra orrolt, de csak a kezdetekkor."
Orulok hogy igy gondolkozol, mert en is nagy vagyok a diversity ben. De sajnos en tapasztalatbol beszelek, es ismet mondom, arrol amit az internet es a tv nem mutat. Pedig Seattle ben lakok, ahol a redneck (wanna be) population nagyon keves. Orulok hogy a muslim fickoknak nem lett semmi bajuk, es egy jo publicity. Az EN HAVEROM aki indiai indiabol, viszonlt lakott Alabama ban egy par evet, sot en is nala laktam egy par hetig, mikor a fiam versenyzett a Barber Motorsports Park ban 2005 ben. Szoval ismet: tapasztalat, nem internet. De ahogy mondod, en NAGYON REMELEM hogy Monty ok lessz...!
De, tudjuk. Ez csak a Hard Core Redneck NASCAR Fan-ok egy kis százalékára jellemzõ, de õk is inkább csak maximum fúj-olni fognak. A Rebel zászló meg a többi lengetése. Attól, mert a latinoknak gúnynevet adnak, még nem lesz még csak pofozkodás sem. Hidd el, béke lesz a pályán. Gondolod, ha a NASCAR komolyabb incidenst sejtene, beengedné a külföldieket? Lester, Fukuyama, a nõi versenyzõk, mind-mind befért gond nélkül, pedig nem feltétlenül oda valók a déliek hagyománya szerint. Eleinte még a Kalifornia-i versenyzõk is furcsák voltak, de Jeff Gordon is nagy rajongótábort szerzett. Sokan nem szeretik õt a fan-ok közül, de aki népszerû egy nagyobb csoportban, az népszerûtlen egy másik nagy csoportban, ilyen a sport. Szeretnek az emberek választani egy barátot és egy ellenséget a pályán, hogy a drukkolás még hevesebb lehessen. Néhány fórumon megy a duma, hogy majd megmutatják neki, ki a fõnök. Ez természetes, hiszen az ember félti a helyét, de ez csak duma. Nem lesz semmi probléma, Montoya megpróbálja és ha tetszik neki a NASCAR és hozza a megfelelõ Consistency-t, akkor marad.
Ez var szegeny Monty ra az Indy 500 versenyen... Ahogy latod, a NASCAR rajongo tenyleg szereti Dale Earnhartot... az a no a ball oldalt pedig vagy a felesege, vagy a huga, de valoszinuleg MINDKETTO. HA-HA-HA.
Pont errol beszelek. Viszont gondolom ti magyarban azt nem tudjatok, hogy az igazi nascar rajongok nagyon utaljak a latinokat, a kulfoldieket (foleg) es a feketeket. Szoval sztem nagy buli lessz. A latinokat "Wetback" nek nevezik. Ez egy lebecsulo kifejezes, ami onnan jon, hogy a Mexicoiak at szoknek a hataron, es muszaj uszni egy folyon keresztul. Ebbol jott a "wetback" kifejezes. Nem akarom elrontani a hangulatot itt a McLaren forumon, de gondoltam adok egy kis informaciot, amit a TV bol, es az internet rol nem lehet kapni, es mivel en itt lakok, es minden nap talakozok ilyen alakokkal alltalaban a munkamban.... Egy kis Cultural Education for ya'
En is kivancsi vagyok, de annyit mondok elore, hogy nem lessz neki konnyu. Olvasgattam egy par Americai NASCAR FORUMOT, es sokan arrol beszelgetnek amire elore is gondoltam..... PL. "minek jon ide ez a Forma versenyzo? Volt mar itt az is es levertuk" -- meghogy -- "Majd mi megtanitjuk Montoyat hogy ki a fonok" stb. Ismerve Montoyat, o nem fog venni sok sz#rt ezektol, szoval lessz a csata. Arra viszont nagyon kivancsi vagyok, hogy hogyan fog a Columbiai rajongok lengetni a Columbiai zaszlot a Confederate zaszlo, es a zaszlo-tartok mellett. Erre senki sem gondolt....?
Egyszeû a képlet..Monty direkt beszélt,hogy minél elõbb távozhasson. Így megoldotta és kész. Kíváncsi leszek mit fog nyújtani majd a NASCAR-ban.
Allitalag azert, mert a csapat engedeje nelkul beszelt publicly a 2007 es szezon rol... Ezert megtorte a szerzodest, es Ron kirugta. Pedro "Rozsas" hellyetesiti. Ha maradt Wurz a McLarenel, most lenne neki a lehetosege...
A McLaren-Mercedes vezetõsége azonalli hatállyal szerzõdést bontott Juan Pablo Montoyával. Az okokról egyelõre senki sem beszél...
Juan Pablo Montoya mától azonnali hatállyal hátat fordít a Forma-1-nek! A kolumbiai pilóta már korábban bejelentette, hogy az idény végén távozik a McLaren csapatától, de az istálló kedd reggeli bejelentése mindenkit váratlanul ért.
Ron Dennis csapatfõnök elismerõen beszélt Montoyáról, de sejtelmes nyilatkozatából a távozás okait illetõen az ég világon semmi sem derül ki.
- Juan Pablo egy nagyszerû versenyzõ. Most teljes erõbedobással készülhet a következõ kihívásra, vagyis a NASCAR-ra. Köszönjük neki, amit a McLarenért tett - mondta Dennis.
A hírek szerint Montoyának azért kellett mennie, mert Dennisnek elege lett a kolumbiai viselkedésébõl, és abból, hogy ebben a szezonban hibát hibára halmoz. Az utolsó csepp a pohárban a két héttel ezelõtti indianapoliszi nagydíj volt, ahol egy kicsúszás következtében Montoya saját csapattársát, a finn Kimi Räikkönnent is kisodorta a pályáról.
A hátralévõ versenyeken Montoyát az eddigi tesztpilóta, Pedro De La Rosa helyettesíti.
Mostantól akkor a Nascart fogom nézni!!!Az f1 már úgy is unalmas sajnos!
Ami eddig csak híresztelésnek számított tegnap hivatalosan is megerõsítésre került. Juan-Pablo Montoya a NASCAR-ban folytatja autóversenyzõi pályafutását. Habár az Ezüstnyilak abban bíznak, hogy Kimi Räikkönen marad a csapatnál, Gary Paffett vagy Lewis Hamilton leigazolását is számításba kell venni.
A Kicker úgy tudja, hogy Räikkönen Ferraris szerzõdése feltételekhez kötött, és csak akkor lép életbe, ha Michael Schumacher visszavonul. A hétszeres világbajnok a Monacói Nagydíjat követõen egy német magazinnak azt nyilatkozta, hogy "most már csak élvezni szeretném életet", ami arra utalhat - bár nem feltétlenül - hogy az évad végén õ is elhagyja a Formula-1-et.
Egyes szakértõk viszont biztosak abban, hogy csak a nyolcadik cím után hagy fel a versenyzéssel.
A volt Formula-1-es mérnök, Gary Anderson úgy véli, hogy Kimi választása – függetlenül Schumi döntésétõl – a Ferrarira esik. "Nem elképzelhetetlen, hogy Kimi egy éven keresztül Michael csapattársa lesz. Ebbe mindketten belemennek. Michaelnek is kihívás, hogy egy vele egy kategóriájú csapattársa lesz."
Ha Schumacher visszavonul, vagy Anderson feltevése a helyes, Hamilton és Paffett elõtt megnyílik az út a versenyzés felé. "Az utánpótlás nevelés is hozzátartozik a koncepcióhoz. Néha azzal vádolják a csapatot, hogy nem biztosítunk lehetõséget a saját versenyzõinknek. Nem szabad elfelejteni, hogy nincs mindig a megfelelõ idõben szabad hely." – nyilatkozta a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug.
Gary Paffett úgy véli, hogy jobb esélyei vannak Hamiltonnál. "Lewis remek munkát végez a GP2-ben. De én Formula-1-es autót vezetek, õ pedig nem. Ahhoz, hogy valaki versenyezzen ismernie kell autót."
Ha a McLaren választása másra esik – Paffett új csapat után néz.
akkor lesz még egy kedvenc a NASCARban. de sztem fog magának csapatot találni...
Sajnalom hogy Montoya megy. Igaz, nem is volt a kedvencem az elejen de 100 szor jobb, mint egy par mostani F1 versenyzo. Viszont szerintem: Montoya dontese forro-fejuen jott. Nem hiszem hogy at gondolta az egeszet... A kovetkezo versenyzo a Nascar hoz Villeneuve lessz. A mult heten mart mondta hogy ha nem talal csapatot, akkor megy a nascar hoz.
Grand Prix Debut 2001 Australian GP Grand Prix Starts 91 Grand Prix Points 296 Grand Prix Wins 7 Pole Positions 13 First Pole Position 2001 German Grand Prix
First Podium 2001 Spanish GP - 2nd Fastest Laps 10 First Race Win 2001 Italian Grand Prix Number of Finishes 58 Number of Podiums 29 Number of Finishes in Points 54 Number of Doubles (pole position & win) 1 Number of Triples 1 (pole position, win & fastest lap)
Formula 1 2001 BMW WilliamsF1: 31 points; sixth in the Drivers’ Championship; winner in Italy; second in Spain, European Grand Prix at the Nürburgring and Japan.
2002 BMW WilliamsF1: 50 points; third in the Drivers Championship; second in Australia, Malaysia, Spain and Germany; third in Austria, Britain and Belgium. Fastest ever quali fying lap at Monza.
2003 BMW WilliamsF1: 82 points; third in the Drivers Championship; winner at Monaco and Germany; second in Europe, France, Britain and Italy; third in Canada and Hungary.
2004 BMW WilliamsF1: 58 points; fifth in the Drivers Championship; winner in Brazil; second in Malaysia; third in San Marino.
2005 Team McLaren Mercedes: 60 points; fourth in the Drivers’ Championship; winner in Britain, Italy and Brazil; second in Germany; third in Turkey.
2006 Team McLaren Mercedes Driver.
Bennem igen, amikor Williemsel tanitgatta pár elõzési trükkre Sumákot :DDDD
népszerüségröl csak annyit, hogy nem csak a ChampCartól népszerübb, hanem (már) az forma1töl is. évente 36verseny,42autó, idén 17versenyböl 10gyöztes, szóval pokolian nehéz lesz ez biztos.
DE Montoyanak már alkama nyilt kipróbálni egy NASCAR autót, még 2003 környékén, nos azaz autó épp Jeff Gordon-é volt:) Nekem meg is van videón láttam hogy ment, és azt kell mondani nem reménytelen, de mire megszokja a szériát az nem kevés idö lesz. hát Tibor! igazad van, én is kiváncsi leszek a teljesitményére:)
méghozzá a #42es kocsi lesz az Övé, amit most még Casey Mears irányit, de a következö évtöl Ö csatlakozik a Hendrick Motorsporthoz(Jeff Gordon csapata), igy üresen maradt a helye, eddig.
Az autosport.com információi szerint Juan Pablo Montoya jövõre az amerikai NASCAR-sorozatban folytatja autóversenyzõi pályafutását. Az internetes portál szerint Montoya már alá is írt egy hosszú távra szóló szerzõdést Chip Ganassi NASCAR-istállójával.
„Egyszerûen örül annak, hogy ismét hazatérhet.” – idéznek egy Montoyához közel álló, ám meg nem nevezett személyt. Mint ismert, a kolumbiai versenyzõ az Egyesült Államokban érte el legnagyobb sikereit: 1999-ben újoncként rögtön megnyerte a CART-bajnokságot, majd 2000-ben a híres Indy 500-as versenyt is.
Mint a legtöbb európai és dél-amerikai autóversenyzõnek, Montoyának is a Forma-1 volt az álma, s 2001-ben a Williams csapat le is szerzõdtette. Voltak felvillanásai, remek versenyei, ugyanakkor ahogy az idõ múlt és még mindig váratott magára az igazi, nagy siker, egyre több lett a kritikus hang is.
Montoya 2003-ban összetûzésbe került a Williams vezetõivel, mivel úgy gondolta, hogy a csapat Ralf Schumacher favorizálja vele szemben. Nem tetszésének Montoya oly módon adott hangot a 2003-as Francia Nagydíjon, hogy verseny közben, a csapatrádión keresztül keresetlen szavakkal illette, Sam Michael technikai igazgatót.
Ezek után Montoyának nem volt jövõje a Williamsnél, a kolumbiai azonnal lépett is és 2005-tõl szóló szerzõdést írt alá a McLaren-Mercedesszel. Azonban 2006-ra ez a kapcsolat is zátonyra futott. Montoya Kimi Räikkönen árnyékába került a wokingi istállónál – tavaly például míg a finn a világbajnoki címért küzdött, addig Montoyának csapattársa segítése maradt, amit egyébként készségesen meg is tett több versenyen.
Ennek ellenére, miután Fernando Alonso 2005 végén 2007-tõl szóló szerzõdést írt alá a McLarennel, Ron Dennis Montoyának tudomására adta, hogy a maradék egy helyre õ legfeljebb második választás lehet Räikkönen mögött. A finn egyáltalán nem biztos, hogy marad a McLarennél (a Ferrarival és a Renault-val is összefüggésbe hozták a nevét), ám Montoya sem szívesen maradna egy olyan csapatban, ahol csak „kényszermegoldásnak” tekintik. Ezért a kolumbiai sem csinált titkot abból, hogy más csapatokkal is tárgyal.
Ráadásul az elmúlt versenyen, Indianapolisban Montoya egy olyan balesetet okozott, amelyben csapattársa, Räikkönen is kiesett, s ez a hírek szerint végleg megpecsételte a kolumbiai sorsát: a Mercedes állítólag kifejezetten kérte a McLarent, hogy ne hosszabbítsák meg a szerzõdését.
A Forma-1-ben a legkomolyabban talán a Red Bull érdeklõdik a kolumbiai szolgálatai iránt, de kérdés, hogy a középcsapat mennyire lehet vonzó egy futamgyõzelmekre áhítozó versenyzõ számára. Néhány hete azonban egy másik vonal is bekerült a köztudatba Montoya pályafutásával kapcsolatban: a kolumbiai versenyzõ egykori CART-os csapatfõnöke, Chip Ganassi azt nyilatkozta, hogy szívesen látná Montoyát ismét csapatában. Ekkor még mindenki a ChampCar-ra gondolt, az autosport.com szerint azonban Montoyát jobban érdekli a NASCAR (amely egyébként az Egyesült Államok legnépszerûbb autóverseny sorozata – sokkal népszerûbb a ChampCarnál). Mivel Ganassinak NASCAR-istállója is van, így nyélbe is ütötték a szerzõdést.
Néhány perccel cikkünk megírása után kaptuk a hírt, hogy Montoya hivatalosan is megerõsítette az autosport.com értesüléseit: 2007-ben valóban a NASCAR-ban folytatja pályafutását és búcsút int a Forma-1-nek!
Sok sikert! kiváncsian várom mit fog ott alkotni, kiélezett szitukban az õ akarata érvényesül álltalában, és ott centikre kell egymást szugerálni!
Õszintén szólva bármennyire is rühellem Briatorét Kimi legjobb helyen a Renault-nál lenne!
2003-ban és 2005-ben is nagyon gyors volt a meki, csakhogy a gyorsaság nem minden... a megbízhatóság hiánya miatt vesztettek 2003-ban és tavaly is, sõt már Hakkinen idejében is gondok voltak...
Azért nemtom ti hogy vagytok vele de 2003-ban nagyon rezgett a léc a Ferrari alatt. Ha nem lökik ki Kimit párszor/nem tolják vissza sumákot(azért jövök ezzel mert alonsot pl nem tolták vissza) akkor simán vb lett volna. Igaz itt nincs ha.
Gyk.
"olyan csapatál aminek 1999 óta esélye sincs vb-t nyerni"
Erre kérdés: "Esélye sincs?"
Ha a Renault-t és a Ferrarit kizárják, akkor van esélye...
A McLaren utolsó világbajnoka szerint a gyenge elsõ fél év ellenére a McLaren még idén megerõsödhet, és Kimi Räikkönennel megmutathatja, hogy mire képes. Annak ellenére látja így, hogy a tavaly legtöbb, hét gyõzelmet arató Räikkönennek idén még egyszer sem sikerült nyernie, és sem neki, sem a csapatnak nincs idén reális esélye, hogy beleszóljon a Renault és a Ferrari csatájába. A pályafutása tizenegy évébõl kilenc évet a wokingiaknák versenyzõ Häkkinen szerint hiba lenne honfitársa részérõl, ha év végén eligazolna, és akár a Ferrarinál, akár a Renault-nál folytatná karrierjét. - "Azt hiszem, eddig jó és izgalmas volt az idény. Nehéz esztendõ ez a versenyzõknek, a csapatoknak és a technikai szakembereknek egyaránt, ez nem kétséges. Biztos vagyok benne, hogy az évad további része is érdekfeszítõ lesz. Érdekes lesz látni, hogy Kimi és a McLaren-Mercedes vissz tud-e vágni, s elérhetik-e a céljukat, ami az, hogy versenyeket nyerjenek."
A McLaren a fejlesztéseken dolgozott Jerezben
A McLaren-Mercedes istálló két tesztpilótája, Pedro de la Rosa és Gary Paffett (74 kör) teljesítettek szolgálatot a spanyolországi Jerezben. De la Rosa 60 kört futott, leggyorsabb körét 1:18.029 perc alatt teljesítette, amivel a nap legjobbja volt.
A csapat a Francia Nagydíjra készítette fel a versenygépeket, ahol az abroncsokat, a beállításokat, illetve az MP4-21 továbbfejlesztett változatát tesztelte.
Holnap is Paffett és de la Rosa képviseli majd az Ezüstnyilakat.
Montoya: Kimi keményet fékezett
Juan-Pablo Montoya azt mondja, azért ütközött hátulról csapattársa, Kimi Räikkönen McLarenjének a vasárnapi USA Nagydíj elsõ körében, mert a finn versenyzõ váratlanul keményen fékezett elõtte. A két McLaren találkozása láncreakciót indított el, mert Jenson Button Hondája is gellert kapott, majd látványos röppályára állította Nick Heidfeld BMW-Sauberjét. A balesetben rajtuk kívül Scott Speed is kiesett, így összesen öt autó volt kénytelen feladni a küzdelmet. "Nehéz megmondani, mi történt" - ismerte el Montoya. - "Kimit követtem, aki az elsõ (valójában második) kanyarban rendkívül keményen fékezett, és én hátulról beleszaladtam az autójába. Ettõl oldalról Button is nekem ütközött. Nem tudom, lehet-e valakit hibáztatni az esetért." A McLaren csapatfõnöke, Ron Dennis is hasonlóan látta a történteket: "Amennyire az adatok gyors tanulmányozása alapján el tudjuk dönteni, láncreakcióról volt szó" - mondta. - "Kimi az elsõ kanyarban tumultusba került, és kicsit korán fékezett. Ebben a helyzetben az ember lassítani próbálna, hogy elkerülje az ütközést, Juan-Pablo azonban éppen jobbra figyelt. Nem könnyû kritizálni a saját versenyzõidet, de profinak kell lennünk. Valójában mindketten pozícióért küzdöttek, amikor megérkeztek az elsõ kanyarhoz." Heidfeld, aki többszörös szaltót mutatott be, nem érezte ijesztõnek az esetet. "Szerintem kívülrõl sokkal durvábbnak tûnt, mint amilyen valójában volt. Ez volt az elsõ szaltóm. A két McLaren összeütközött, és Kimi megpördülve nekem ütközött" - vélte. A hazai versenyérõl kiesõ Speed filozofikusan nyilatkozott a történtekrõl: "Ilyen az autósport, nem? Egyszerûen a rossz idõben voltunk a rossz helyen. Eddig remekül alakult a hétvégén, és elõbb-utóbb csak szerencsénk lesz."
Montoya:
teljesen mindegy, minek maradna egy olyan csapatál aminek 1999 óta esélye sincs vb-t nyerni... beleértve 2003-as és 2005-ös évet is!
Mi után? hmm nemtom mi a bajod hirtelen, de biztos betett a meleg pár napja ^^ ((( ha a qualra gondolsz, elárulom a többi csapat is másodperceket kapott szóval nem kell túl dramatizálni a dolgokat... )))
A McLaren egy Lúzer csapat ez már tagadhatatlan... és óriási hazudozó is a multkor azt mondtam Kimi maradásának esélye 10%, ezek után már kizártnak tartom, hogy a mekinél marad
Alonso Räikkönennek szurkol
Fernando Alonso az évad végén elhagyja a Renault istállót, és a McLaren-Meredesnél folytatja pályafutását. Habár a csapat 1999 óta nem tudott bajnoki címet szerezni, a spanyol pilóta nem aggódik, hogy esetleg rossz döntést hozott.
"Javítanak, és az elmúlt versenyen velünk harcoltak. De továbbra is a Ferrari jelenti a legnagyobb veszélyt számunkra. Ha Räikkönen nyeri ezt a versenyt, az talán még jobb számunkra. Az nem zavarna. Michael Schumacherre és a Ferrarira kell összpontosítanunk a világbajnokságban." – jelentette ki a címvédõ.
Alonsot az sem zavarná, ha az Ezüstnyilak ismét régi formájukban tündökölnének. "Hinnem kell abban, hogy a McLaren versenyképes lesz. Azt hiszem, hogy az elkövetkezendõ években ez lesz a legjobb csapat."
Kimi Raikkönen: "Jól indult a hétvége és befejeztük a tervezett programunkat. Mint mindig péntekenként, nem mentünk sok kört, hogy vigyázzunk a motorokra és a gumikra, de az edzés errõl szól. Az éjszaka során átnézzük az adatokat, és holnap reggel folytatjuk a munkát. Úgy tûnik a rajongók erejük teljében vannak, ami nagyon jó dolog itt Indianapolisban."
Juan Pablo Montoya: "Jó ismét itt lenni az USA-ban és mi mind egy jó kis show-t szeretnénk adni különösen az amerikai rajongóknak. Gondok nélkül teljesítettük a tervezett programunkat. Csak hat mért kört mentem, szóval nem könnyû megítélni, hogy hol állunk a mezõny többi tagjához képest, de holnap meglátjuk. Az egyensúly nem túl rossz, de az autóm ugrál egy picit, aminek az eredményeképpen tapadást veszítünk. Átnézzük majd az adatokat, hogy a kellõ változtatásokat megtehessük
Häkkinen: Kimi maradjon a McLarennél
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Kimi Räikkönen még nem döntötte el, hogy az Ezüstnyilaknál vagy egy másik csapatnál folytatja Formula-1-es pályafutását. Mika Häkkinen két világbajnoki címet szerzett a McLaren színeiben, ezért azt tanácsolja honfitársának, hogy maradjon jelenlegi munkaadójánál.
"Amikor a Formula-1-ben versenyeztem úgy döntöttem, hogy maradok a McLarennnél. Sok-sok évet töltöttem el ott, és két bajnoki címet szereztem. Voltak jobb és rosszabb napok, ahogyan közepesek is – tehát mindenféle." – jelentette ki a DTM versenyzõje.
"Kifizetõdõ volt együtt harcolni a csapattal, motiválni õket egészen addig, amíg nem értük el a kívánt eredményt. A Formula-1-ben kitartónak kell lenni. Nem jó két-három évet várni, majd hibás döntést hozni. Motiválni kell a csapatot. Ha Kimi helyében lennénk, maradnék a csapatnál, mert a McLaren minden szempontból egy fantasztikus istálló."