Hemilton aláírt a McLarennel, so Kimi nem marad ott :(
Kimi Raikkönen:
"Nem volt egy könnyû verseny. Nagyon igyekeztem Fernandót nyomás alatt tartani az elsõ szakaszban, és meg is próbáltam megelõzni a hajtûben, amikor túl szélesen fordult, de nem sikerült. Volt egy kis gondunk mind a két kiállásom során a kuplunggal, ami el is vette a gyõzelmi esélyeinket. A forgalom sem javított a helyzeten és a végén a második helyen álltam. Azután amikor kiment a Safety Car, nagyon erõsen nyomtam, hogy lássam, van-e esélyem utolérni Fernandót, de megcsúsztam a hajtûben és Michael megelõzött. Kár volt érte, de mindig meg akarunk mindent tenni a gyõzelemért. Úgy hagyhatjuk el Montreált, hogy tudjuk, versenyképesek vagyunk és már nagyon várom Indianapolist."
Juan Pablo Montoya:
"Elég zavaros versne volt. Harcoltam Nico Rosberggel az elsõ körökben. Mellé értem, aztán összeértünk. Azt hittem, összetört az autó orra, így amikor bejött a Safety Car, bementem a boxba. A csapat végrehajtott egy biztonsági kerékcserét, és megváltoztattuk a taktikát, hogy legyen esélyem egy jó eredményre. Jó kis csatám volt DC-vel aztán Ralffal és egészen jól haladtam. Az autóm remek volt, de elég sokat csúszkáltam, miután elvesztettem egy terelõlapot, és a leszorítóerõm is gyenge volt. Próbáltam elõrébb jutni, de aztán nekimentem a falnak és megsérült az autó háta, és ezzel vége volt a versenyemnek. Kár érte, mert azt hiszem, versenyképesek lettünk volna, de a Rosberg eset mindent tönkretett számomra. Nincs értelme kimondani, kit kell hibáztatni. Most inkább Indianapolisra figyelek, ahol remélem, hogy még versenyképesebbek leszünk."
Montoya nem hibáztatja Rosberget
Juan-Pablo Montoya és Nico Rosberg sem tudta befejezni a Kanada Nagydíjat. A két versenyzõ az elsõ körben ütközött össze egymással, ami mindkettõjük versenyének végét jelentette. A kolumbiai versenyzõ nem akarta a felelõsséget teljes mértékben Rosbergre hárítani.
"Ha a kanyar jobbos, én pedig a belsõ íven vagyok, akkor normál esetben nekem kell jobban kijönnöm a dologból, itt pedig különösen, hogy õ ezt megelõzõen elrontotta a sikánt."
"Nekem volt a gyorsabb autóm, és ezt ki is használtam. Nagyszerû, hogy Rosberg így harcol, de néha engedni is kell." – tette hozzá a kolumbiai versenyzõ.
Rosberg sem érzi hibásnak magát a történtekért, mivel nem látta Montoyát az ütközés elõtt. A McLaren-Mercedes versenyzõje ezt azonban nehezen tudja elhinni. "Ez egy udvarias bocsánatkérésnek is tekinthetõ, hogy azt mondta, nem látott, miközben blokkolni akart."
"Bízom benne, hogy az Indy futamon számos kolumbiai zászlót látok majd a tribünökön, és egy jó szerepléssel ajándékozhatom meg a rajongókat."
McLaren: Minden rendben volt Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya sem vett részt a mai elsõ szabadedzésen annak érdekében, hogy kíméljék motorjukat. A második edzésen Raikkönen 10 kör megtétele után 1:17.490-es legjobb idõvel a negyedik, míg Montoya 14 kör után 1:18.761-es idõvel a 17. helyen végzett.
Kimi Raikkönen: "Jól indult a hétvége és minden rendben ment. Tól korai még megmondani, hogyan is állunk a többiekhez képest, de az autóm azonnal jól mûködött, ami mindig pozitívum, és még mindig tudunk javítani. Új motor van az autómban ezen a hétvégén. Az edzést a Michelin gumik tesztelésével töltöttük, és az általános beállításokon dolgoztunk. Mivel a fékek létfontosságúak ezen a pályán, szintén a programunk részévé váltak. Szeretem ezt a pályát és már nagyon várom a további napokat."
Juan Pablo Montoya: "Hasznos adatokat gyûjtöttünk, amik segítenek majd a megfelelõ gumik kiválasztásában. Kimi és én is különbözõ keverékeket teszteltünk és most végig kell néznünk az összes lehetõséget, észben tartva, hogy holnap valószínûleg melegebb lesz. A pálya nem túl poros, de a tapadás nagyon alacsony, szóval küszködtem egy kicsit. Ám most majd a mérnökökkel fogunk dolgozni, hogy kiválasszuk a megfelelõ Michelin gumikat, aztán majd meglátjuk mi történik holnap."
Ha a Mclarennél marad remélem jó kocst fog kapni,és tud majd töbet nyeni.
szerintem egyszerü a helyzet, Schumacher nemsokára eldönti hogy visszavonul e vagy sem, Raikkonen csak akkor megy a Ferrarihoz ha MS "kiszáll", ellenkezõ esetben a Renault a célpont, szerintem a McLarennél maradás esélye max 10%...
Räikkönen nevét a Ferrarival és a Renault-val is együtt emlegették ám az is lehetséges, hogy a McLarennél marad.
"Szükségem van még egy kis idõre, hogy ássam, mit érünk el a csapattal, aztán körvonalazódnak a lehetõségek" - mondta a Kanadai Nagydíj elõtt a finn versenyzõ. - "Elégedett vagyok a jelenlegi helyzettel, és nemigen aggódom a jövõ évem miatt, mint ahogy a többi elõttem álló év miatt sem aggódom. Majd meglátjuk, mi történik."
Räikkönen a McLaren idei eredményeivel semmiképp sem lehet elégedett. Míg tavaly õ volt az egyetlen, aki úgy-ahogy lépést tudott tartani a világbajnoki címet megszerzõ Fernando Alonsóval, idén nyolc verseny alatt több, mint negyven pontos hátrányt halmozott fel az élen álló spanyollal szemben.
"A tavalyi év után természetesen mindenki azt hitte, hogy a világbajnoki címért fogunk küzdeni, és versenyeket nyerünk majd, de végül nem így alakult. Úgy gondoljuk, hogy jó autónk van, és sok minden megtörténhet, de a legjobbat kell kihoznunk magunkból."
A találgatások azután kerültek újra napirendre, hogy Flavio Briatore meghosszabbította Giancarlo Fisichella szerzõdését, így már a Renault-nál is csak egy szabad hely van, épp úgy, mint a McLarennél. Ráadásul mindkét csapatnak van egy-egy fiatal pilótája - a Renault-nál Heikki Kovalainen, a McLarennél pedig Lewis Hamilton -, akiknek szintén van esélyük bekerülni jövõre a mezõnybe.
"Sok olyan részlet van, amiben száz százalékig biztos akarok lenni. Talán ezek az apróságok fognak dönteni. Az nem változtatja meg az elhatározásom, (hogy mit tesznek a többiek). Végül úgy döntök majd, ahogy az számomra a legjobb."
Lewis Hamilton 2007-ben debütál a Forma-1-ben 2006. június 22., csütörtök 12:53 133 olvasás A spanyol AS napilap szerint a 21 éves brit pilóta aláírta szerzõdését a McLarennel, így jövõre Fernando Alonso csapattársa lesz, míg a 35 éves katalán Pedro de la Rosa lesz az istálló tesztpilótája. Spanyol lapinformációk szerint a McLaren jelenlegi versenyzõi közül Juan Pablo Montoya a Red Bullhoz vagy a BMW Sauberhez távozik, míg Kimi Raikkönent a Ferrarival és a Renault-val hozták hírbe.
Haug: A McLarennek még egy kis idõre van szüksége
A Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Norbert Haug szerint a McLaren csapatnak szüksége van még egy kis idõre ahhoz, hogy a gyõzelem elérhetõvé váljon.
A rendkívül komoly múlttal rendelkezõ csapatnak nem indult jól az idei szezon, hiszen a teszteken még rekordszámú motorproblémákkal küszködtek, és bár ezeket nagyrész sikerült kiküszöbölniük, gyõzni eleddig nem sikerült nekik.
„Van még min dolgoznunk azért, hogy olyan versenyképesek legyünk, mint tavaly. Idén nyolc versenyünk volt, és ötször álltunk a dobogón, nem kérdés tehát, hogy versenyképesek lehetünk" -mondta Haug a Kanadai nagydíjra készülvén.
„A gyõzelemhez szükséges fejlõdés nem megy egyik napról a másikra, de úgy gondolom, hogy belátható idõn belül megtesszük a szükséges lépéseket."
Kimi Raikkönen az utóbbi két futamon láthatóan sokkal közelebb volt az élmenõkhöz, mint az idény korai szakaszában. Monacóban valóban komoly esélye volt a gyõzelemre, ám a technika közbeszólt. A legutóbbi versenyen, Angliában pedig a második helyre kvalifikálta magát, és bár ezt a helyét végül elvesztette Schumacherrel szemben, az autó valóban fejlõdni látszik.
"Olyan kérdésekkel bombáznak, mintha semmit nem sikerült volna fejlõdnünk az elmúlt versenyek óta. Mindenki arról beszél, hogy miként tudtuk elveszíteni a biztosnak tûnõ második helyet" - folytatta Whitmarsh. "
Valaki szóljon már nekik hogy az emberek elvárnak egy bizonyos szintet tõlük...
Az elmúlt hónapok fejlesztéseinek köszönhetõen Kimi Raikkönen Monacóban és Silverstone-ban is az élen tudott csatázni, ám a McLaren ügyvezetõ igazgatója, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy további fejlõdésre van szükségük ahhoz, hogy jobb legyen az MP4/21-es modell teljesítménye.
"Úgy gondolom, hogy az elmúlt hetekben sikerült fejlõdést elérnünk, és beszéltünk a versenyzõinkkel is, akik már sokkal jobban érzik magukat az autóban, szóval ez mindenképpen pozitív" - mondta a szakember a Brit Nagydíj után.
"Olyan kérdésekkel bombáznak, mintha semmit nem sikerült volna fejlõdnünk az elmúlt versenyek óta. Mindenki arról beszél, hogy miként tudtuk elveszíteni a biztosnak tûnõ második helyet" - folytatta Whitmarsh. "Nem errõl van szó. Igenis sikerült fejlõdést elérnünk, de tovább kell folytatnunk a munkát. Ha megnézzük, hol álltunk Spanyolországban, akkor jól láthatjuk, hogy rengeteget léptünk elõre."
Bár Raikkönennek esélye sem volt harcba szállni az élen autózó Alonsóval, sokáig úgy tûnt, megszerezheti a második helyet. Igen ám, de utolsó kiállása során, mikor tankolták autóját, üzemanyag ömlött a karosszériára, mely lángra kapott. Ez egy kis zavarodást okozott, mellyel éppen annyi idõt vesztettek, hogy Schumachernek sikerült elhappolnia tõlük a második pozíciót.
"Michael fantasztikus kört ment, míg mi nagyon lassúak voltunk. Természetesen meg fogjuk vizsgálni, hogy pontosan mi okozta a tüzet. Azt is kiszámoljuk, ezzel mennyi idõt vesztettünk, és hogy ezen múlt-e a második hely sorsa."
"Azonban Michael ezekben a körökben remekül autózott. Talán egy kicsit keményebben kellett volna hajtanunk, hogy nagyobb elõnyre tegyünk szert, és akkor visszatérhettünk volna elé a második kiállást követõen" - tette hozzá Whitmarsh.
A Mercedes-Benz átszervezésbe kezd
A német szakember tavaly áprilisban érkezett a motorgyártó nagyvállalathoz, mint mûszaki igazgató. Õ felelt a motorok tervezéséért, illetve fejlesztéséért.
Megbízható forrásosok szerint Duesmann azonnalik hatállyal elhagyja a csapatot, bár ennek valódi okát egyelõre még nem lehet tudni. Egyes értesülések szerint a szakembert egy rivális csábította el, azért távozik jelenlegi posztjáról.
A McLarenhez közel álló források szerint Duesmann nem hozta a tõle elvárt teljesítményt, és egyszerûen nem tudta felvenni a munkatempót, ezért váltak meg tõle.
"Úgy éreztük, hogy nem sikerült felvennie a tempót az F1-ben, és a cég kulcsemberei soha nem fogadták el a munkáját. Most visszatérünk ahhoz a szervezeti felépítéshez, mint amivel érkezése elõtt dolgoztunk" - mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Duesmann távozása azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz két fõmérnöke Alex Wenndorf, és Andy Cowell veszi át az osztály vezetését.
Coulthard bocsánatot kért Montoyától
David Coulthard a Brit Nagydíj délelõttjén felkereste Juan-Pablo Montoyát, és bocsánatot kért tõle szombati kirohanásáért, amelyben "gusztustalannak" minõsítette a kolumbiai idõmérõn tanúsított viselkedését. A Red Bull skót pilótája szerint Montoya szándékosan tartotta fel a kvalifikáció második etapjában, és egyébként is rendszeresen veszélyezteti riválisai testi épségét. Még szombaton hozzátette: "Nem pazarolom az idõmet arra, hogy beszéljek Juan-Pablóval. Ez olyan lenne, mintha elmennék egy állatkertbe, és megpróbálnék kommunikálni egy csimpánzzal. Más nyelvet beszélünk, más versenyzési etikettet követünk, úgyhogy semmi értelme nem lenne." A sportfelügyelõk végül nem büntették meg Montoyát a feltartásért, és Coulthard is úgy érezte, túllõtt a célon.
Montoya vasárnap az autosport.comnak adott nyilatkozatában elmondta: "Ma reggel odajött hozzám, és bocsánatot kért. Szép gesztus volt tõle. Tudja, amikor a sportfelügyelõkkel beszéltünk, azt mondta nekem: 'Visszavettem a tempóból, mert azt gondoltam, elém vágsz, és nem bíztam benned.' Én azt válaszoltam: 'Egyszer sem beszéltél velem az alatt a hat év alatt, amit itt töltöttem, úgyhogy fogalmam sincs, miért nem bíztál volna bennem, hiszen soha semmit nem vétettem ellened.' Azt is mondtam neki, hogy igazából egy pillanatra sem került közel hozzám. Éppen a boxba tartottam, mielõtt a gyors körét kezdte, de sosem közelített meg annyira, hogy úgy tûnjön, már felvette a tempót. Kicsúsztam a pályáról, és a jobb oldalon maradtam, hogy bejöhessek a boxba, és amikor megkezdte a körét, körülbelül két másodperccel volt mögöttem. Ezért mondhatta, hogy vissza kellett vennie, hogy ne rontsam el a körét, de én nem terveztem ilyesmit."
Montoya autója megsérült a rajtnál
Juan-Pablo Montoya azt mondja, azért nem jutott elõrébb a 6. helynél a vasárnapi Brit Nagydíjon, mert a rajtnál megsérült az autója. "Nagy kár, hogy (Jacques) Villeneuve elveszítette az uralmát az autója fölött, és a rajt utáni elsõ kanyarban nekem ütközött, mert az autónk és a stratégiánk egyébként sokkal többet hozott volna a konyhára" - magyarázta Montoya, a tavalyi Brit GP gyõztese. - "A karambol nagy lyukat ütött az oldaldobozomba, ezért végig küszködtem kissé a rossz balansszal." A másik McLarent vezetõ Kimi Räikkönen a 3. helyen ért célba, miután a boxkiállások második fordulójánál a ferraris Michael Schumacher mögé szorult. "Jól rajtoltam, sikerült megõriznem a 2. helyet, az egyenesben azonban nem voltam elég gyors ahhoz, hogy megelõzzem (Fernando) Alonsót" - mondta Räikkönen. - "A verseny vége felé túlkormányzottsággal küszködtem, ezért (Giancarlo) Fisichella utolért. Mégsem aggódtam különösebben, mert tudtam, hogy megelõznie úgyis szinte lehetetlen lesz. Nem voltunk olyan gyorsak, mint Alonso és Schumacher, ezért a harmadik hely volt a legjobb, amiben bízhattunk, a jó hír viszont az, hogy a hétvégén kiderült: a megfelelõ irányba haladunk, és egyre versenyképesebbek leszünk." A McLaren csapatfõnöke, Ron Dennis is osztozott Räikkönen optimizmusában: "Ahogy már Monacóban, úgy itt, Silverstone-ban is megmutattuk, hogy ledolgoztunk valamennyit a hátrányunkból legfõbb ellenfelünkhöz, a Renault-hoz képest, és a jövõ heti teszten, Paul Ricard-ban tovább fogunk igyekezni."
Kimi Räikkönen: "A rajtom jól sikerült, meg tudtam õrizni a második pozíciómat. Az egyenesekben nem voltunk olyan gyorsak, hogy megelõzhessük Alonsot. Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát egy kicsit fel tudtam zárkózni, de több nem volt ma lehetséges. A verseny vége felé az autóm túlkormányozottá vált, így Fisichella fel tudott jönni. Nem voltunk olyan gyorsak mint Alonso és Schumacher, emiatt ez volt a maximum. Mindenképpen bíztató, hogy ezen a hétvégén versenyképesebbek voltunk."
Juan-Pablo Montoya: "Sajnálatos, hogy Villeneuve elveszette az uralmát az autó felett és az elsõ kanyarban nekem jött. Az autó és a stratégia egy jobb versenyt is lehetõvé tett volna. Az oldallemezen egy sérülés keletkezett, így az autóm egyensúlya sem volt megfelelõ. Ettõl eltekintve nyugis verseny volt, nem sokat lehetett tenni. A motort is kímélhettem, ami a Kanadai Nagydíjon elõnyös lehet."
hát remélem én is, mert nagyon uralja a Renó a versenyeket, és hát jó volt nézni a tavalyi Montoya vs. Alonso csatát, föleg azért is mert a McLarenes nyert. meg is van az a videó, ha van rá igény belinkelem és letölthetitek.
Kimi Räikkönen a második rajtkockából vághatott neki a Brit Nagydíjnak, ám a második boxkiállásnál Michael Schumacher megelõzte õt, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
A csapatvezetõ, Ron Dennis úgy véli, hogy a McLaren-Mercedes megkezdte a felzárkózást. "Mindenképpen pozitív, hogy nagy elõrelépést tettünk. Versenyképesebbek vagyunk. A tesztek során sikerült javítanunk. Jövõ héten is folytatódik a munka, így bízunk benne, hogy Kanadában jobban tudunk teljesíteni."
Most vagy nagyon könnyû a kocsi, vagy Kimi ment 1 tökjéleteshez közelítõ kört. Kérdés ki e bírja...
A finn pilóta, aki a második helyrõl volt kénytelen feladni a küzdelmet a Monte-Carlói Nagydíjon, jelenleg 37 ponttal van lemaradva a listavezetõ Fernando Alonso mögött a világbajnoki pontversenyben, így minden eddiginél nagyobb szüksége lenne a futamgyõzelmekre.
Raikkönen azonban úgy gondolja, hogy legfeljebb abban reménykedhet, hogy az MP4/21-es modell továbbfejlesztésével a szezon végéig megszerezheti idei elsõ futamgyõzelmét, melyre még biztosan hónapokat kell várnia.
A Brit Nagydíj pénteki szabadedzéseit követõen, ahol mindössze csak a 21. helyen végzett, miután az üzemanyagpumpa meghibásodásának következtében csak négy kört tudott teljesíteni a délutáni tréningen, Raikkönen bevallotta, nem lát esélyt az idei bajnoki cím megszerzésére.
Mikor a bajnokságról kérdezték, Raikkönen a következõket mondta: "Nem, biztosan nem szállhatunk harcba az idei bajnoki címért. Egészen addig, míg nincs meg az a csomagunk, mellyel minden egyes versenyen a gyõzelemért harcolhatunk, nincs esélyünk a bajnoki címre."
"Az autó egyszerûen nem elég gyors, és a megbízhatóságával is problémák vannak. Ez éppen elég ahhoz, hogy ne legyen esélyünk. Mindezek ellenére mindent megteszünk annak érdekében, hogy javítsunk a csomagunkon, és még a szezon vége elõtt bezsebeljünk néhány futamgyõzelmet."
"A legjobb tudásunkat adjuk, ám egyelõre az autó túlságosan lassú" - folytatta.
Raikkönen szerint semmi esély nincs arra, hogy megismétlõdjenek a tavalyi évben történtek, mikor hét futamgyõzelmével egészen a végjátékig harcban volt Fernando Alonsoval a világbajnoki címért.
"Remélhetõleg minél elõbb javítani tudunk a csomagon, és akkor elvileg minden megváltozhat, ám a Renault olyannyira távol van tõlünk, hogy szinte lehetetlennek tûnik befogni õket" - magyarázta.
Bár már szinte teljesen lemondott az idei bajnoki címrõl, Raikkönen elmondta, mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehetõ legjobb eredményt érje el a hétvégi megmérettetésen. "Gyõzni jöttünk Silverstone-ba, bár be kell valljam, erre nincs sok esélyünk."
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Juan-Pablo Montoya az ITV-nek adott interjúban elmesélte mit érzett Monacóban, mire számít a közeljövõben, elmondta hogyan vélekedik a tradíciókról és a versenyhelyszínekrõl.
Monacóban megtört a jég
Juan-Pablo Montoya két kiesést követõen Monacóban ismét felállhatott a pódiumra. A kolumbiai versenyzõ nagyon boldog volt, hogy a csapat ismét az élmezõnyben harcolhatott. "Nagyszerû ez az eredmény. Eddig nagyon nehéz évadunk volt, de ahogyan azt mondani szokták, együtt nyerünk és együtt veszítünk. A monacói futam kivételével minden versenyen nehézségeink adódtak, de továbbra is azon fogunk munkálkodni, hogy javítsunk a helyzeten."
A cél: a bajnoki cím
A 30 esztendõs versenyzõ nemcsak a pontokért, a jövõ évi állásáért is küzd. A McLaren-Mercedes már leigazolta Fernando Alonsot, a vezetõség pedig Kimi Räikkönent részesíti elõnyben. Egyelõre nem tudni, hogy melyik csapathoz vezet Montoya útja. "Azt hiszem, hogy ezt magamnak kell megoldanom."
"A célom a futamgyõzelem és a bajnoki cím, ami miatt fontos a következõ lépés. Olyan csapatnál szeretnék versenyezni, ahol reményeim szerint biztosítani tudják a szükséges feltételeket ehhez. Ebbe a McLaren is beletartozik. Ilyen egyszerû ez."
A tradíció nem számít
Montoya nem foglalkozik a jubileumokkal, mivel úgy véli, hogy ezek jelentõsége az elmúlt években jelentõsen csökkent. "Mielõtt Formula-1-es versenyzõ lettem, sokkal fontosabb volt ez számomra. Ha az ember résztvevõje az eseményeknek, akkor a jelenre és a munkájára összpontosít. Ilyenkor a mérnökökkel és a csapattal dolgozol együtt."
Kedvelt és kevésbé kedvelt helyszínek
"Nem szeretem a barcelonai pályát. Egész évben ott tesztelünk. A város nagyszerû, és a hangulat is remek, de a pálya egyáltalán nem izgalmas. Monaco kiváló, ez az egyetlen utcai pálya, ami nagy kihívást jelent."
Monacóban sem tökéletes minden
"Tériszonyom van. Az apartmanom a harminchatodik emeleten van. Ha bent vagyok és kinézek semmi bajom nincsen, az erkélyrõl lenézve viszont meg tudok õrülni."
A Montoya család
Hamarosan egy újabb taggal bõvül a Montoya család. Ahogyan arról beszámoltunk, Connie Montoya hamarosan második gyermeküknek is életet ad. "Boldog ember vagyok. Nagyszerû családom van, és nagyszerû a munkám - természetes, hogy vannak nehezebb idõszakok, de az élet legtöbbször igen szép."
Montoya a silverstone-i pálya biztonságáért aggódik
Juan Pablo Montoya felkérte az angol pálya illetékeseit, hogy néhány ponton javítsanak a biztonsági zónákon. A kolumbiai versenyzõ úgy érzi a Copse-nál és a Beckettsnél lévõ kifutási zóna rövidnek bizonyulhat a mostanra felgyorsult kanyarsebesség miatt.
Liuzzinak és Montoyának már volt egy nagy sebesség mellett bekövetkezett balesetük, és mindketten úgy vélik, hogy a nagyobb baj elkerülése nem a pálya biztonságának, hanem inkább a szerencséjüknek köszönhetõ.
„Néhány éve hatalmasat buktam a Beckettsben, de ennek ellenére nagyon élvezem ezt a pályát. Nagysebességû kanyarjai vannak, amik élvezetessé teszik a vezetést, de úgy gondolom, hogy néhány helyen a kifutó zónák alulméretezettek. A Copse és a Becketts túl gyors kanyarok."
„A Copse a leggyorsabb kanyar, ezért hatalmas kihívás is persze a számunkra. Közel 5.2 g-t érünk el ott. Az autóknak jobb a leszorítóerejük, valamint a puhább gumiknak köszönhetõen a tapadás is megnõtt."
„Minden rendben is van. A pályán nem kell változtatni, csak a biztonságra kell nagyobb figyelmet fordítani."
Nem hiszem hogy ez lenne az elsõdleges célpont, ott van Paffet, õ is nagyon gyors volt meg minden ( még most is ) bajnok stb.. de F1hez még nem nõtt fel, nem elég gyors, leglábbis teszteken jócskán elvan maradva, talán majd belejön... Kitudja majd ha Hamilton beleül egy F1es kocsiba és villant akkor talán, de mivel Kimi megtartása a fõ célpont igy õ max teszt pilótai állást kaphat ha a finn marad.
igen. osztrák a csapat, mint ahogy a Red Bull cég is osztrák tulajdonú. Ezvan. Red Bull bent, McLaren kint. szánalmas. DE annak sem örültem volna ha McLarent bent és Williams kint. na mindegy, megint alkottak FIAék...
Ron Dennis Max Mosley és ötletei legnagyobb "ellensége": McLaren kizárva a döntéshozatalból, a McLaren "B" Direxiv pedig nem indulhat, hiába neveztek (õk 3 éve készülnek az F1-be...)
Igazából én Nagy Britanniából 2csapatot engettem volna: a Williamst és a McLarent. Két hatalmas múltal rendelkezö csapatról van szó, és ugyhiszem mindenképp ott kellett volna lenni a "3 nagynak". DE Ekleszton és Mózli biztosan jobban tudja...
A McLaren közleményben reagált az FIA Motorsport Világtanácsának szerdán nyilvánosságra hozott döntésére, mely szerint a csapat nem rendelkezik majd képviselettel a 2008-tól kezdve új összetételben mûködõ F1 Commissionben. A Forma-1 szabályainak megalkotásában kulcsszerepet játszó testület az eddigitõl eltérõen nem mindegyik csapatnak biztosít szavazat jogot, csupán hatnak, közülük mindegyik egy-egy országot reprezentál (Red Bull - Ausztria, Renault - Franciaország, BMW- Németország, Ferrari - Olaszország, Honda - Japán, Williams - Nagy-Britannia).
"A Team McLaren Mercedes értesült arról, hogy az FIA kizárta a csapatot a 2008-as Formula One Commissionbõl. Meglepõnek tûnik, hogy a második legnagyobb múltú istálló és az elmúlt negyven év legsikeresebb Forma-1-es csapata, 148 nagydíjgyõzelemmel a háta mögött, nem került be a képviselettel rendelkezõ istállók közé" - fogalmaz a McLaren kommünikéje.
A McLaren vezetõsége úgy gondolja, hogy sikerült közelebb kerülniük a világbajnok Renault istállóhoz, bár az idei esztendõben még egyetlen egyszer sem állhattak fel versenyzõik a dobogó legmagasabb fokára.
A kolumbiai Juan Pablo Montoya a második helyen fejezte be a hétvégén megrendezett Monte-Carlói Nagydíjat, így a McLaren 40 éves évfordulóját a dobogón ünnepelhette. Bár Kimi Raikkönen egy mûszaki probléma miatt búcsúzott a futamtól, a wokingiak úgy érzik, közelebb kerültek riválisaikhoz, így minden eddiginél optimistábban várják a két hét múlva megrendezésre kerülõ Brit Nagydíjat.
Montoya a tavalyi évben gyõzött Silverstone-ban, és bár Monaco mindig okozhat meglepetéseket, a kolumbiai versenyzõ bízik benne, hogy a Brit Nagydíjon is harcba szállhatnak majd a Renault-val.
"Ahhoz képest, hogy az elmúlt versenyeken hogyan szerepeltünk, Monacóban bebizonyosodott, hogy a McLaren és a Mercedes is keményen dolgozik a sikerekért" - mondta Montoya a vasárnapi futamot követõen.
"Most az a dolgunk, hogy tovább folytassuk a munkát, és a következõ versenyeken se hagyjon alább a lendületünk" - folytatta. "Véleményem szerint sikerült javulást elérnünk, és közelebb kerültünk a Renault-hoz. Az átlagos pályákon még egy kicsit gyorsabbak nálunk, de mindenképpen jó irányba haladunk."
Montoya csapattársa, Kimi Raikkönen szinte az egész verseny alatt a második helyen autózott, ám a biztonsági autó mögött túlmelegedett a motorja, és fel kellett adnia a küzdelmet. A finn pilóta, aki szerint a stratégiájával még a futamgyõzelmet is bezsebelhette volna, szintén elégedetten nyilatkozott az autó teljesítményérõl.
"Legalább sikerült fejlõdést elérnünk, és most az a fõ célunk, hogy ez Silverstone-ban se legyen másképp" - mondta a csapat igazgatója, Ron Dennis.
A Renault jelenleg 41 ponttal vezet a konstruktõrök bajnokságában a harmadik pozícióban tanyázó McLaren elõtt, míg a világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso - aki a jövõ évben a McLarent erõsíti majd - az eddigi 70 pontból 64-et zsebelt be a szezon elsõ hét versenyén.
A spanyol pilóta 21 ponttal áll a második helyen tartózkodó Michael Schumacher elõtt, míg 37 pont az elõnye a harmadik helyen álló Raikkönennel szemben.
A McLarennek jól jött a Ferrari körüli botrány, hiszen míg Michael Schumacher a büntetését követõen csak a boxból kezdhette meg a futamot, addig csapattársa, Felipe Massa, aki az idõmérõ elsõ etapjában falnak csapta autóját, csak az utolsó helyrõl rajtolhatott.
Ugyan Schumacher az ötödik helyig tornázta fel magát, Montoya nem volt elájulva a német versenyzõ teljesítményétõl. "A tavalyi évben az utolsó helyrõl indultam, és mégis a negyedik pozícióban végeztem" - mondta a kolumbiai versenyzõ.
Ez külön dühítõ hogy a McLarennél már sokadjára követnek el ilyen amatõr pitiáner dolgokat, anyaghiba, nem megfelelõ hûtés.... ez a Formula 1 nem egy falusi autverseny könyörgöm, még ott is profibbak vannak....
Én szerettem a McLarent de ha Kimi-nek van egy kis esze év végén othaggya õket, lassan 5 éve van itt és csak vergõdik, nem méltó hozzá a McLaren, jabbat érdemel!!
Kimi: "A stratégiánknak köszönhetõen valószínûleg át tudtam volna venni a vezetést a boxkiállások második fordulója után, de igazából akkor vesztettük el a versenyt, amikor bejött a Safety Car" - vélte a tavalyi gyõztes. - "Utána pedig kisebb tûz keletkezett egy hõpajzs hibájából, ami megrongálta a kábelköteget, és ezzel vége is volt a versenyemnek." Ez a hiba a hétvége folyamán már másodszor jelentkezett, Räikkönen autója ugyanis a csütörtök délelõtti szabadedzésen ugyanilyen okból gyulladt ki, s õ akkor arra panaszkodott, hogy a sportbírók késve érkeztek meg a tûzoltó-készülékkel.
nagy vezetéstechnikai hiányosságra vall, ha 21 autóban normális anyagot építenek, egybe pedig nem...
sõt Kimi megrágta a hátsó szárnyat és a felfüggesztést, hogy eltörjön - igaz a hülye Ron azt mondta, hogy anyag és gyártási hiba, pedig ráfoghatta volna a finn vezetés stílusára...
akkor valami gáz lehet a vezetéstechnikájával Kiminek, lehet kicsit változtatnia kéne. Ha nem gyorsabb a kocsi, bele kell törõdni, több pontot szerezne
Szegény Kimi. Miért nem tudnak egy normális motort összerakni neki,érdekes hogy a Montoyának nem romlik el az autója. na mind 1 HAJRÁ KIMI!!!!!!
A csapatfõnök Ron Dennis is bajban volt, amikor a versenyt kellett értékelnie: "Juan-Pablo számára remekül sikerült a futam, bár miután a biztonsági autó elengedte a mezõnyt, a forgalomban sok idõt vesztett, így nagyon lemaradt Alonso mögött."
"Az elsõ bokszkiállás után világos volt számunkra, hogy Kimi autójában hét körrel többre elegendõ üzemanyag van, mint Alonsóéban. De amikor bejött a biztonsági autó Webber leállása miatt, akkor elvesztettük ezt az elõnyünket. Amíg a safety car mögött köröztek, a hûtés nem volt elegendõ, és a nagy hõség miatt az egyik kábelköteg lángra lobbant, ez pedig Kimi versenyének végét jelentette. Mindenestre nagyon versenyképesek voltunk, a célunk most az, hogy ezt a formánkat átmentsük a következõ versenyre is."
Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója is megszólalt: "Egész hétvégén nagyon gyorsak voltunk és jó taktikát sikerült kidolgoznunk a versenyre, úgyhogy a gyõzelem sem volt elérhetetlen számunkra. Nagyon sajnálom, hogy Kimi nem tudta befejezni a versenyt. Juan-Pablo kiegyensúlyozottan teljesített, ennek az eredménye lett a második helyezése. Fejlõdtünk, ez kétségtelen, már nagyon várjuk Silverstone-t, ahol szeretnénk folytatni ezt a tendenciát."
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Juan-Pablo Montoya a második helyen ért célba a Monacói Nagydíjon, megmentve ezzel a csapat becsületét. Kimi Räikkönen autója ismét túlmelegedett, így a második pozícióból feladni kényszerült a küzdelmet.
Juan-Pablo Montoya: "Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, a kemény munka meghozta gyümölcsét. Monacóban - mint mindig - most is meg kellett küzdeni a forgalommal, és sok idõt veszítettem Fernando mögött. Emiatt nem tudtam vele felvenni késõbb sem a versenyt. Ma még nyerhettünk is volna. Monacóban semmit sem lehet elõre megjósolni, a legjobb idõben a legjobb helyen kell lenni. De még keményebben kell dolgoznunk, hogy elõrelépéseket tegyünk. Még hosszú út áll elõttünk, de már nagyon várom a Brit Nagydíjat."
Kimi Räikkönen: "Ez nem az én napom volt. A stratégiánknak köszönhetõen átvehettük volna a vezetést a boxutcában, de a biztonsági autó mindent elrontott. Volt egy kisebb tûz, amelyet ismét túlmelegedés okozott. Ez a versenyem végét jelentette. EZ nagy csalódás számomra és a csapat számára is. Különösen nehéz, ha tudod, hogy jól szerepelhettél volna. Ma egy versenyképes autó állt a rendelkezésemre. A célunk az, hogy Silverstoneban jól szerepeljünk."
szegény kimi :( pedig nyerhetett volna nem volt eldöntva akkor még hogy az a bu*i alonso nyeri meg
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Kimi Räikkönen az ötvenegyedik körben feladni kényszerült a Monacói Nagydíjat. Az autó ismét lángra lobbant.
"Egyelõre nem tudni, hogy mi okozta a tüzet Kimi autójában. Elképzelhetõ, hogy azonos probléma merült fel, mint csütörtökön. Akkor a kipufogó melegedett fel, és az gyújtotta be a kábeleket. Mivel még nem kaptuk vissza az autót, nem tudok semmi konkrét magyarázatot adni." – jelentette ki Norbert Haug, aki biztos benne, hogy a finn pilóta a gyõzelemért is harcba szállhatott volna.
Jah... ezen énis meglepõdtem, mégha csak a McLaren lett volna akkor nevetek mer balf*szok, de a többiek is igy vannak vele...
ez röhej, ennyire nem szabadne kiélezni az autókat...
vagy akkor lopjanak öteletet a Super Aguritól, nekik lassú indulásnál sem gyullad ki:)
Räikkönen mérges a sportbírókra
Kimi Räikkönen dühös, mivel a sportbírók lassan reagáltak, amikor McLarenjén kisebb tûz keletkezett a Monacói Nagydíj csütörtöki délelõtti szabadedzésén. "A motor közelében ütött ki a tûz, de miután megálltam, a pályabírók nem igazán akartak csinálni semmit" - panaszkodott a finn. - "Ezért sokkal súlyosabbá vált a probléma, mert néhány kábel és hidraulikai berendezés is elégett, és emiatt tovább tartott a javítás, mint kellett volna." A McLaren csapatfõnöke, Ron Dennis elárulta, hogy a lángok azért csaptak fel, mert Räikkönen a rajt gyakorlása közben túl sokáig maradt álló helyzetben. "Kimi autója magától gyulladt ki, ami némi plusz munkát adott nekünk" - mondta. - "Csak a rajtot akartuk gyakorolni, és õ kissé lassan indult el, ettõl pedig minden túlmelegedett." Mivel a tûz nem tett kárt a McLaren motorjában, Räikkönen megúszta a cserét és az azzal járó, tíz rajthelyes büntetést. Csütörtökön egyébként nem õ volt az egyetlen, akinek az autója a rajt gyakorlása közben lángra kapott, ugyanis hasonlóan járt a Williams két versenyzõje is, bár õk vissza tudtak térni a boxba.
így legfeljebb kép formájában már neked is megvan ;)
Örülök hogy tetszik. nekem is nagyon tetszett, azért is tartottam meg. Maga az újság nagyon jó állapotban van, már érték számomra :) legjobban az kérdés tetszik, hogy mi a különbség a finnek és a skótok között! :D
Találtam az egyik régi (1998as) Bravo Sportomban egy McLaren cikket. Az akkori két pilótának Hakkinen-nek és Coulthard-nak teszik fel ugyanazon kérdéseket. Érdekes cikk, a válaszokból kiderülhet a pilóták hozzáállása egyes kérdésekhez. Nekem Hakkinen volt a kedvenc pilótám, így az Õ válaszai jobban tetszenek
Totti! Remélem tetszeni fog a cikk. tudom hogy nagyon nem aktuális, de azért nosztalgiának nem utolsó, és a méretét egy kicsit felnagyítottam, hogy el lehessen olvasni. sorry ha túl nagy lenne. szóval ime a cikk:
Kimi és autója:
Juan-Pablo Montoya: "Jól indult a hétvége számunkra. Úgy tûnik versenyképesek vagyunk, és sikerült elõrelépéseket tennünk. De Monacóban bármi megtörténhet. Sikerült teljesítenünk a tervezett programot, és úgy tûnik, hogy az új elemek jelentõsen javítanak az autó teljesítményén. A Michelin abroncsok nagyon jól üzemeltek, tehát mindent egybe vetve jól fest a helyzet. Kedvelem ezt a pályát, mert nagy kihívást jelent, és nagyon várom már a folytatást."
Kimi Räikkönen: "Az elsõ szabadedzés nagyon izgalmas volt számomra. Csak egy perc volt hátra, amikor kimentem egy felvezetõ körre és a rajtpróbára. Egy kisebb tûz keletkezett, amely károkat is okozott, kicsit többet is a kelleténél – mivel a tûzoltó ember kicsit késlekedett, magam vettem kézbe a tûzoltó készüléket. A csapat nagyszerû munkát végzett. Sikerült megjavítani az autómat, így a második edzés második felében kimehettem a pályára. Nagyon elégedett vagyok az eddigiekkel, versenyképesnek látszunk. De még sok munka vár a csapatra."
A Mercedes reménykedik, hogy nem kell motort cserélnie
A Monacói szabadedzés végén Kimi Raikkönen autója az alagutat elhagyva elkezdett füstöt eregetni, majd meg is állt. A finn versenyzõ kipattant az autójából, és tûzoltó-készüléket ragadott, hogy megelõzze az esetleges nagyobb bajt.
Habár az eset nagyon komolynak tûnt, amit magától értetõdõen motorcsere, és 10 helyes rajtbüntetés követett volna, ám kiderült, hogy csak a hõpajzs okozta a problémát. „Úgy tûnik, hogy nem kell a motorhoz nyúlnunk, mindössze pár kábelt kell kicserélnünk” –mondta a csapat szóvivõje.