Ezek ketten Dennis és Haug már annyiszor átvertek, hogy utolértük a rönót, meg, hogy nyerési esélyeink vannak meg ilyenek! Úgyhogy most nem hiszek nekik! Szerintem a hétvégén sima rönõ siker honda, ferka, meki asszisztálással!
Hazai 'arany' az Ezüstnyilaknak
A McLaren-Mercedes versenyzõi az idei esztendõben még egyszer sem állhattak fel a dobogó legmagasabb fokára, s a tavalyi Európa Nagydíj sem ébreszt kellemes emlékeket a csapatban, különösen ami Kimi Räikkönent illeti. A Mercedes Motorsport igazgatója, Norbert Haug azonban bízik a jó eredményben.
"Egy szinten vagyunk Michael Schumacherrel, és éppen olyan gyorsak vagyunk, mint a Ferrari. Egyik csapat sem bizonyult annyira megbízhatónak az elsõ négy versenyen, mint a Mercedes." – jelentette ki Haug, aki vasárnap bele szeretne kóstolni a gyõzelmi pezsgõ ízébe.
"Aranyat az Ezüstnyilaknak!" – hangzott a sportigazgató kívánsága.
"Sokat fejlõdtünk. 2005-ben Kimi Räikkönen az elsõ négy futamot követõen 31 ponttal volt lemaradva, most csak tizennyolccal." A médiát azonban nem Räikkönen pontjai, hanem a (Ferraris) szerzõdése foglalkoztatja a legjobban. "Tudom, hogy Kimi csak velünk áll szerzõdésben. Csak ez számít."
A hétvégi futamot illetõen Haug bizakodó, hogy az Ezüstnyilak szülõhelyén jól fog szerepelni a csapat. "A Nürburgring az Ezüstnyilak szülõhazája. Erre nagyon büszkék vagyunk. A legjobb tudásunk szerint kell teljesítenünk. Igazán különleges élmény lenne számunkra, ha sikerülne megnyernünk ezt a versenyt."
Dennis: Felzárkózunk a Renault mögé
A McLaren a pontok számát tekintve nincs annyira lemaradva a Renault mögött, mint a tavalyi szezonban volt négy futam után, de ha a két gárda sebességét hasonlítjuk össze, akkor már nem ilyen rózsás a helyzet az ezüstnyilak szempontjából.
Tavaly a McLaren az európai futamokon remekelt. Tisztán látszott, hogy Kimi Raikkönen és csapattársa, Juan-Pablo Montoya a mezõny leggyorsabb autójában ül. Akkor a finn fel tudott zárkózni Alonso mögé, és erre idén is megvan minden esélye, bár Imolában kicsit gyengélkedett a Mercedes motoros istálló.
Ennek ellenére a csapatfõnök, Ron Dennis a tavalyihoz hasonló feltámadást vár a soron következõ nagydíjaktól: „Pontosan tudjuk, hogy nagyon hosszú az idei szezon, és így még rengeteg verseny vár a mezõny tagjaira.”
„Az idõt a mi oldalunkra kell állítani, és nagyon bízom benne, hogy futamról-futamra folyamatosan tudunk majd javulni. Persze mindenkinek ez a célja, de remélhetõleg mi mindig a többiek elõtt leszünk majd egy lépéssel”- beszélt a McLaren csapat terveirõl Dennis.
A McLaren a konstruktõrök versenyében jelenleg 33 pontjával második helyen áll az 51 egységet számláló Renault mögött. A 18 pontos hátrány elsõ ránézésre soknak tûnik, de tavaly nehezebb helyzetbõl is sikerült talpra állnia Denniséknek: „A pontverseny most is nagyon szoros, ráadásul jobban állunk, mint 2005-ben”- mondta Raikkönen és Montoya csapatfõnöke.
„A következõ idõszakban egy-két dolgot átdolgozunk majd az autón, amitõl azt reméljük, hogy csökkenteni tudjuk a lemaradásunkat a Renault-val szemben. Azért õket említettem, mert szerintem õk a legnagyobb riválisaink.”
A pilóták versenyét tekintve még biztatóbb a helyzet: tavaly Alonso hajszálra pontosan ugyanennyi egységet gyûjtött négy futam alatt, mint idén (36), de Raikkönen az egy évvel ezelõtti 7 pontjához képest idén már tizennyolcat szorgoskodott össze. Ha a McLaren valóban képes lesz felépíteni egy jó szériát, akkor az élen igen izgalmas verseny alakulhat ki.
Dennis is valami hasonlóban bízik, de mint mondja: „Nem szabad ostoba hibákat elkövetnünk, csak akkor van esélyünk felzárkózni”- utalt az 58 éves brit azokra a tavalyi eseményekre, amikor Raikkönen nem egyszer technikai hiba miatt nem tudta befejezni, illetve megnyerni a versenyeket. Ha idén ezek elkerülik a csapatot, akkor valóban szorosabb és ezáltal izgalmasabb versenyeket láthatnak majd a szurkolók.
McLaren: jobb az élrõl kiesni, mint középen végezni
Az új motor mellett más újdonság is lesz a Nürnburgringen A5 Bár Juan-Pablo Montoya a harmadik lett Imolában, Kimi Räikkönen ötödik helyével együtt saját mércéjéhez képest alulteljesített a csapat. Tavaly a finn vezetõ helyrõl volt kénytelen feladni a versenyt. Martin Whitmarsh, a McLaren elnöke szerint az mégis jobb, mint a középmezõnyben végezni.
Meg kell kezdeni a felzárkózást
A csapat tíz, Räikkönen négy pontot szerzett Imolában, és bár neki tavaly pont nélkül kellett tovább mennie, Whitmarsh szerint könnyebb elviselni, ha valaki az élrõl esik ki, mint ha egész verseny alatt érzi, hogy nem elég jó az autó.
"Mindkét eset (a tavalyi és az idei) bosszantó, de végül is inkább lehessen valaki büszke arra, hogy övé a leggyorsabb autó. A cél a leggyorsabb autó megépítése, de ha valaki (az élrõl) kiesik, az nagyon rossz érzés. "
A két McLaren csak a negyedik sorba tudta kvalifikálni magát az idõmérõn, így a verseny során a rajtpozícióhoz képest mindketten több helyet javítottak, ami enyhítheti Whitmarsh csalódottságát.
"Ami a futamot illeti, be kell ismernünk, hogy jelenleg nem elég jó a teljesítményünk. A Renault az etalon, mi pedig jobb munkát is végezhettünk volna. Legalább a pontversenyben közelebb kerültünk a Renault-hoz, a második helyen állunk, míg Kimi harmadik az egyéni versenyben."
Eddig ismétlõdik a tavalyi forgatókönyv. Alonsónak máris tizenöt pontos elõnnyel áll a tabella élén, kétszer annyi pontja van, mint Räikkönennek. Whitmarsh reméli, hogy a csapat az elkövetkezõ versenyek egyikén végre magára talál.
"Versenyeket fogunk nyerni, és mindent megteszünk azért, hogy végig izgalmassá tegyük a világbajnokságot. Tavaly sokáig tartott, mire tényleg elkezdtük az évet, és egyelõre az idei szezon is hasonló képet mutat. Remélhetõleg a következõ versenyek egyikét sikerül megnyernünk, és formába lendülünk."
A McLaren ezen a héten Silverstone-ban tesztel, a csapat új motorral és új aerodinamikai elemekkel készül az Európa Nagydíjra.
"Ami a kasztnit illeti, vannak új aerodinamikai elemeink, amiket ezen a héten tesztelünk Silverstone-ban, és amik remélhetõleg néhány tizedmásodperces javulást eredményeznek majd."
a furcsa az, mit máshol már írtak: mikor Alonso bement a boxba, akkor hirtelen ment MS egy jóval gyorsabb kört, szóval szerintem csak spóroltak a 2. futamra...
valószínûleg az utóbbi.ha a tavalyi szereplésüket (ill. csak Schumiét) nézem akkor csak egy nagyon kicsit volt jobb most mint az elõzõ szezonan.Akkor sem volt toppon a kocsi, de fekszik neki ez a pálya.Ha feljött volna a ferrari szerintem elverte volna Imolában a mezõnyt elég rendesen MS.
Én optimistábban látom a dolgot mint ti: Elöször is tavaly 4 futam után mindössze 7!! pontja volt Kimi-nek, most van 18... A Konstruktõrök versenyében is nagyobb volt a különbség a Renault javára.. a megbízhatóság terén szerintem sokat javult a Meki, most már csak a tavalyi formajavulás hiányzik, de szerintem meglesz :))
egy kép az érintett személyrõl, aki most a középpontban van:) remélem megengeditek
ezt mondtam, elkezdõdött a becsavarodás - Kimire tipikusan illik az általános sorozatgyilkos sztereotípia:)
Kimi Räikkönen számos nagyszerû versenyt futott már, ám tegnapi teljesítménye meglehetõsen szürkére sikerült. A finn az ötödik helyen végzett a San Marinói Nagydíjon, miközben csapattársa, Juan Pablo Montoya harmadik lett azután, hogy az idõmérõ edzésen is megverte.
Ron Dennis csapatfõnök bírálta versenyzõjét emiatt: „Kiminek az idõmérõn három vagy négy tizeddel gyorsabbnak kellett volna lennie és képes is lett volna rá. Többet ki kellett volna hoznunk az idõmérõbõl és versenybõl is.” – mondta.
A Mercedes motorsportfõnöke, Norbert Haug sem volt elégedett Räikkönennel: „Ha egy versenyzõ nyolcadikként indul, rosszul rajtol és aztán még egy pozíciót Webber ellen is veszít, akkor az nem marad büntetlenül. Ezért nem tudta már a végén megelõzni Massát, pedig a leggyorsabb köreik alapján sokkal gyorsabb volt nála. Ugyan feljött valamennyire és megmutatta, hogy gyors, de elõtte is teljes gázt nyomott mindenki.”
Haug szerint is saját hibájából alakult így Räikkönen hétvégéje, ám a Mercedes motorsportfõnöke úgy véli, ez megbocsátható, hiszen Kimi sokszor remekelt már a múltban: "A többieknek is hasonló mennyiségû üzemanyag volt az autójában, de jobb munkát végeztek az idõmérõ edzésen. Kimi ott elvesztett egy fél másodpercet, ami az õ hibája volt. De ezért nem szabad kritizálni, hiszen a múltban sokszor az õ teljesítménye jelentette a pluszt.”
Igen ezt láttuk, ezen a 7végén elég kóma volt, lehet nagy party volt elõzõ 7ten:))
Dennis: nem vagyunk lemaradva a Renault istállótól
A McLaren-Mercedes számára a dobogós helyezés ellenére is csalódással ért véget a San Marinoi Nagydíj, ám a csapatvezetõ, Ron Dennis biztos benne, hogy az eredmények nem tükrözik a valós erõviszonyokat.
"A valós sebességünk nem mutatkozik meg a teljesítményünkben. Azt hiszem, hogy a soron következõ verseny során az új motorok által versenyképesebbek leszünk." – nyilatkozta Dennis az ITV-nek.
"Nem hiszem, hogy a sebesség terén nagyon le vagyunk maradva a Renault istállótól."
A csapat a héten Silverstoneban tesztel, s majd minden azon múlik, hogy "ki tud nagyobb elõrelépéseket tenni a nürburgringi futamot megelõzõen." – jegyezte meg a csapatvezetõ.
Honnan tudod hogy rossz? soha nem fikázta, legalább is nem emléxem ilyenre mostanában. Nem Kimitõl függ a csapat, õ ez 1ik pilóta... Ha a fõnök, jelen esetben Ron ugy dönt hogy Alonsot leszerzõdtette ez szíve joga... Gondolom 1ik csapatnál sem a pilóta dönt hogy kit szerzõdtessenek le... Alonso egy jó pilóta, aki képes Vb címet szerezni, ha megtudták volna hogy a rönótól el akar jönni akkor biztos vagyok benne mindenki õrá pályázna, nade ez nem történt meg mivel okosba lefixálták tavaly.
1szerûen szar 7végéje volt, énis láttam, és olvastam miket mondott... ha valami nemjön össze elmegy a csapattól mentalítás régen rossz... ha pedig átül egy olyan kocsiba ami nem rá van szabva és teljesen más mint ez akkor +1 évet megint cseszhet ( lásd Bari, azér én ennél jóval jobb pilótának tartom mint amit eddig produkált a Hondával ). 10edszerre is azt mondom még várjunk és õ is várjon, McLarennek is érdeke hogy megtartsa és hogy Vb címet szerezzenek. Ha 2-3 futam mulva is, mulva sem fog nyerni vagy nem fogja szorongatni Alonsot akkor kilehet mondani, ez az év eluszott...
errõl annyit, hogy Mika is jobbnak tartja Kimit saját magánál - én szerettem Õt is, de Õ az a jó munkásember volt, aki vitte az autót, de nem látszott rajta, hogy a futamgyõzelemért az életét adná...
Kimiben láttam ezt, idén viszont már rajta sem látom, nem teszi oda az autót egész futamon keresztül, ahogy szokta, kicsit "Button" stílust vett fel
nézd reálisan: Ron Melbourne óta ígérget, azóta csak rosszabb lett a helyzet, Alonso magabiztosan lépeget el a finntõl, és félek, hogy nem csak fellángolás volt a Ferraritól Imola...
és a német RTL-es interjút hallgatva, majd a futam utáni nyilatkozatokat olvasva Kimin egy kicsit már látszik a beletörõdés és a közöny, vagy egy-két futamon belül nyerni fog, vagy elmegy a csapattól, mert különben belefásul az örök ígéret szerepkörbe...
félre ne érts én nagyon szeretem a McLaren csapatot, mióta az eszemet tudom az egyik kedvenc F1 csapatom. csak szerintem kéne egy nagyon jó pilóta már a csapatnak olyan mint MS a ferrarinak, v. Mika vagy Ayrton a McLarennek volt...
Már kezd fájni hogy ezen lovagolsz... ha nagyon akarták volna akkor megtarthatták volna a tavalyi kasznit, ahogy a rönó tette, de valamiért nem... hogy ez elõny e vagy hátrány a köv. futamokon kiderül.. emlékezz a tavalyi év is ugyan igy kezdõdött de idén van egy nagyon jó megbízhtó motorjuk is. Várd ki a végét, még nemkell temetni semmit.
Hakkinen is kitartó volt. csak egyszer szakadt el nála a cérna 99ben a monzai versenyen... (amikor is elkezdett sírni) hát jó nekik, hogy õk tudják. Kimi valóban gyors. egy olyan kocsival ami lényegesen gyorsabb a mezõnynél, mert tavalyi szezon nagy részében a McLaren technikailag messzemessze a mezõny fölött állt. én csak azt akartam mondani hogy Kimi biztosan nem tudna egy Midlandel (mondjuk, kb. olyan mint anno az Arrows volt, erõsségét tekintve a mezõnyben) végigvezetni egy versenyt. nem úgy mint Damon Hill... Ezért én Hillt többre is tartom.
abszolút igaz. Kiminek gyakorlatilag semmi tapasztalata nem volt, csak nagy mákja amikor bekerült az F1be, ráadásul nem is a Minardiba hanem a Sauberbe. ezzel szemben Mika megküzdött azért hogy ide kerülhessen... ja meg Heidfeld is aki még f3000ben csatázott Montoyaval (egyébként mind2en megnyerték a szériát) Oh és még azt is hozzátenném hogy 98ban nem feltétlenül volt a leggyorsabb autó a McLaren ugyanis ezt bizonyítja hogy MS is nyert 6versenyt... és szinte végig partyba volt!!
Egyébként én nem akarom bántani Kimit, fõleg ha neki szurkolsz. csak szerintem mindig lesz valaki aki legyõzi... és az igazsághoz az is hozzátartozik hogy a McLaren karolta fel õt, és sztem ha elmegy akkor szembeköpi õket. (de ez csak az én véleményem)
Nem hinném hogy ha Heidfeld lenne a pilótája a McLarennek akkor a Toyota ellen harcolnánk.... Mindenesetre sokkal jobban megérdemelte volna azt az ülést mint Kimi.(véleményem szerint)
Nem a McLaren volt szar, hanem a motor, a McLaren egy csodálatos és gyors kocsit épített.
ez igaz nem Kimi tehetett a múlt évi szezonról hanem a mclaren volt a ludas mindig szét esett alatta a kcsi nem volt stabil a mclaren ha az lett volna akkor nem Alonso nyeri a vb-t =)
Szerencsére azok, akik értenek hozzá (Biatore, Ron Dennis, Jean Todt...) szerint Kimi a három legjobb versenyzõ között van a mezõnyben... Nem merném összehasonlítani Montoyával a helyedben, aki felelõtlenül eldob 3 versenyt és tetemes ponthátránnyal fejezi be a tavalyi versenyt a finnhez viszonyítva. Az az autó nem is esik szét, amit nem hajtanak. Kérdem én - a lepadlózott Renault miért nem hullott darabjaira?
Hakkinen vs Kimi? Nem érdemes összehasonlítani, akkoriban a McLaren volt a piros hetes, MS egy idényben lábát törte, Irvine béna volt... Szerintem Mikának nem kellett szembesülnie olyan dolgokkal, mint a lerepülõ hátsószárny, vagy a minden versenyhétvégén elromló motor. Emelett Mika minden tiszteletet megérdemel, mert Õ szinte egy halálos balesetbõl felépülve lett 2× vb, ezzel szemben a fiatalabb finn gyakorlatilag a megfelelõ tapasztalat megszerzése nélkül megkapta a superlicense-t.
Mindketten estek ki utolsó körben, vezetõ helyrõl, de Kimi erõsebb jellem, nem tört meg egyszer sem, mint Mika.
Szerinted milyen érzés lehet Kiminek, hogy egy egykori gokartos társa szerzi meg elõle a vb címet, aki gyakorlatilag 2(3) évet töltött az F1-ben és fiatalabb, mit Õ?
Mákja meg a McLaren-nek volt, mert Heidfeldet elnézve, most a Toyoták ellen küzdhetnének...
hát ezaz, pont ezt nem szeretem Kimiben. nézzük csak meg az elõdjét Hakkinent. hányszor szenvedett a McLarennel, egyszer majdnem bele is halt, de nem hagyta el a csapatot, mert bízott bennük és abban hogy egyszer elérik a sikert. Nos ez így is lett. majd 2001ben visszavonult hogy a családjával éljen és átadta ennek az embernek a helyét... Jó elismerem Kimi 2vb-t elvesztett de azért ebben õ is ludas. 2003-ról nem is érdemes beszélni, 1futamgyözelemmel maga lett volna a csoda ha a végén Õ nyer. tavaly pedig néha vigyázhatott volna jobban is a kocsira...(érdekes módon Montinak nem volt ennyi motor gondja) az igaz hogy jön Alonso de ha nem fél senkitõl akkor miért nem versenyzik vele egy csapatban??? +arra semmi garancia hogy a ferrari jövõre jobb lesz mint a McLaren... Igazából MSben azt becsülöm, hogy a nehéz idõkben is kitart csapata mellett és keményen dolgozik a sikerért (Mika H. is ilyen volt) szerintem az a legegyszerûbb ha az autót, v. a motort hibáztatjuk... egyébként Kimi messze nem olyan jó versenyzõ, hogy neki kéne megszabni "hogy jó akkor most nem jó a kocsi, akkor viszlát". (erre is tudok egy pl-át. 97Magyar nagydíj Damon Hill és az Arrows) szóval nem bántani akarom kimit, csak ezeken el kéne gondolkozni, hogy mekkora mákja volt amikor pl. õt választották és nem Heidfeldet...
Egyébként a csapatot nagyon szeretem (mármint a McLarent) és akkor is nekik szurkolok amikor rosszul megy nekik.... (még a Williamsel vok így)
Fiúk, 99%, hogy Kimit elvesztette a McLaren, hivatalos bejelentés jövõ héten:
KZ: Kimi Räikkönen aláírt a Ferrarihoz
A Ferrari alakulata a jövõ héten fontos bejelentésre készül. A Kicker értesülései szerint Kimi Räikkönen szerzõdést kötött a Ferrari alakulatával. A korábbi hírekkel ellentétben, - amelyek szerint ha Michael Schumacher úgy dönt, hogy marad, a finn pilóta 5 millió dollár kártérítést kap, ha elhagyja a csapatot, a szerzõdés életbe lép – Räikkönen szerzõdése 'bombabiztos'. Függetlenül attól, hogy Schumacher hogyan dönt.
A hétszeres világbajnok négy futam (Imola, Nürburgring, Monte Carlo és Barcelona) elteltével, június 1-én hozza meg döntését, hogy folytatja-e pályafutását. Felipe Massa sorsa Schumin múlik.
Ami Räikkönent illeti, nem foglalkozik azzal, hogy ki lesz a csapattársa, és bár tiszteli Schumachert, nem tart tõle.
Köszi a képet! Nagyot nõtt a kis Hugo!Apja fia,és elõbb-utóbb találkozni fogunk még a nevével...tudjátok,az a bizonyos alma,és a fája
Tegnap Pedro már az uj motorral ment, 2! versenytávot kb 160 kör, minden nemû hiba nélkül, ugy hogy az a motor elõzõ nap is használatban volt ahol megint csak 100 kör körül ment hiba nélkül.
Kimi Raikkönen 16 kört tett mg a pénteki szabadedzéseken, s ez alatt 1:36.132-es leggyorsabb idõvel az 5. helyen zárt. Juan Pablo Montoya szintén 16 kör után 1:37.463-el a 14. leggyorsabb kört futotta a 44C fokos pályán, 37C fokos hõségben.
Kimi Raikkönen: "Elégedett vagyok az autó beállításaival és sikerült elvégeznünk a tervezett programunkat annak ellenére, hogy reggel volt egy kis gondunk az adatrögzítéssel. Ezért a csapat úgy döntött, hogy azokat a köreimet egyszerûen törlik, bár az autóval nem volt semmi gond. A Michelin gumik jól mûködnek és azt hiszem erõsek vagyunk az ellenfeleinkhez képest, de majd meglátjuk mi történik holnap."
Juan Pablo Montoya: "Egészen elégedett vagyok az autóval ezen a hétvégén. Ma reggel azt néztük meg, milyen érzés vezetni az autót, s ez nagyon jól sikerült. Délután a versenybeállításokra koncentráltunk. Még van egy kis munka, amit holnap el kell végeznünk, hogy jobban megértsük az autót, de a csomag egésze javult a múlt hétvége óta. Annak ellenére, hogy a második edzés végén a mezõny hátsó felében végeztem, sikerült befejeznünk a mai programunkat, és majd meglátjuk, hogyan sikerül holnap az idõmérõ."
Ron Dennis: "Valójában eseménytelen elsõ nap volt a mai és a csapat már várja a holnapi idõmérõt."
Norbert Haug: "Egy szokásos pénteki szabadedzés volt, ahol sikerült befejeznünk a tervezett programunkat és elõreléptünk a hétvégi beállításokkal kapcsolatban is."