Hé srácok mi ez a veszekedés? Légyszi légyszi, nem kell az ilyesmi! Olvasva itt a dolgokat, én nem nagyon látom át az üzleti részét egyik oldalnak sem és õszinte leszek, nem is érdekel ez a része. Viszont azt tudom, hogy milyen a légkör néha a Forma-1 topicban és nagyon szeretném ha itt és az általam kedvelt topicocban megmaradna a családias hangulat, függetlenül attól hogy ki mennyire tájékozódott a dolgokban. Lehet sokat olvasni a témában, de légyszi ne bántsuk már egymást, az nagyon nem jó.
Te egyébként a ChampCar alapítója vagy hogy enyire vágod? IRL- nélkül nem létezik amerika, azt soha nem fogják megszüntetni még akkor se ha csak a versenyzõk lesznek a környéken.. Ez olyan mintha azt mondanád, hogy magszünik az f1.
Ne legyél már hülye!!!
A válaszodhoz meg annyit, hogyha normálissan kezted volna a beszélgetést,akkor talán én sem igy állok hozzád!!
pedig változni fog..TG-nek nincs más aduja az indy pályán kivûl (persze ez sem kicsi) de ha a honda lelép nagy szarban lesz akik 2008-at jelölték hogy addig ellátják motorral...szerintem a jövõ kb. 2009-2010 újra összeáll a 2 sorozat de nem TG fog dirigálni.
de komolyan nem értelek. leírtam üzleti szempontból az utcai pályák jobban bejövõsek mint az oválok az open wheel esetében. Oda csak mobil lelátókat tudnak építeni ill. van az állóhely. Hol láttál ilyen versenyen üres lelátót? Milwaukee-ban ott igen. Azt a pályát csak a hagyománya miatt nem dobták ki a naptárból (bár hozzáteszem én kiktatnám mert semmi értelme 1 db ovál versenynek, miként az IRL autói is közröhej tárgyát képezték a nem oválon)
Mexikó 2003-ban 407.000, 2004-ben 380.000, 2005-ben lebontottak lelátót mert elöregedett így 345.000 FIZETÕ nézõ 3 nap alatt. ausztrália stabilan 300.000 nézõ mindig.
mirõl beszélsz? Montreál? lebontottak lelátókat, hogy ne legyen annyi nézõ de ez túl bonyolult dolog a mikéntje, de kapcsolatban áll a nascar-irl kettõssel és a pálya vezérével.
És mondom még1x! az IRL versenyeire INGYEN mentek ki nézõk. Osztogatták a jegyet rá vagy érvényes volt a nascar belépõ.
a CC mindig kiadja a hivatalos fizetõ nézõszámot..az IRL 1x sem!
16 éve nézem az amerikai versenyeket és tudom azt, hogy egyik pillanatról a másikra eddig csak egyszer változott meg a helyzet igazán komolyan, mégpedig a szakadáskor, ezért nem hiszek el elõre semmit, talán majd utólag, ha megtörtént, akkor igen...
lehet az IRL népszerûsége csökken, de a CC sem villogott eddig és a lelátók sem roskadoztak, nem értem miért vitatkozom még, egyszerûen elbeszélünk egymás mellett, nem foglalkozom többet a dologgal, mert tudom, hogy nincs igazad, ennyi.
csak tudod amig te mondjuk a nascar oldalakat olvasod addig én/mi a CC és IRL + fórumokat..többet megtudni onnan mint a bárgyú VF féle eurosportos közvetitésekbõl.
"a városi pályák meg 17 kocsival és névtelen versenyzõkkel már nem adták vissza ugyanazt mint mondjunk 10 éve, de ettõl függetlenül még mindíg szeretem, meglátjuk mi lesz vasárnap, én változatlanul nem hiszek a csodákban..."
de én pont ezt pofázom..új olcsóbb kasztni ami méretben kisebb lesz a jelenlegitõl pont ezek miatt a pályák miatt, oválra alkalmasak lesznek más szárnyokkal. Névtelenek mindig amig nem ismerik meg õket :))(Allmendinger, Tagliani, Carpentier,Tracy,Dario,Kanaan stb) mind névtelen volt :D 1988 óta nézem az indycart hidd el van rálátásom a dolgokra és nem a Yoong félékre kell adni.
de ember..a pénz miatt mentek át! de ez a pénz apadni fog mint a duna áradás után! és akkor szerinted hova mennek? hova megy a szpontzor is ahol van nézettség vagy ahol nincs? IRL-nek a béka segge alatt van a tv nézettsége az indy500-on kivûl..
én is egyesülés mellett vagyok de TG kizárásával, Ganassinak a kussolásával...õk a legnagyobb szarkabarók.
Ganassi jó példával rukkolt elõ Dana halálának napján mikor megnyerte a versenyt...
mondjuk ha annyira jól megy az IRL szekere, miért lépett le a chevy, toyota, miért csökkent a versenyek száma (most megsúgom a St.Pete-i verseny jövõre már nem fogja az IRL naptárát képezni)és így tovább..
toyo kiszállásával nem csak TG nem csak a motorokat vesztette el, hanem azokat a súlyos milliókat is amiket a csapatok kaptak. Ennek pótlására az indy500 bevétele kurvára nem elég..és mivel a pályán van nascar verseny jelenleg az tuti bevételt hozz neki. a F1 tavalyi botránya után Ecclestone már másik helyszint keres és az idei futam látogatottsága alapján dönti el TG, hogy akar vagy sem F1-t a továbbiakban. Mert ha ez sem lesz neki gyakorlatilag 2007 után nem tudja folytatni a szériát megérdemelten megy a kukába élete fõ remekmûve...csak addigra a jelenlegi élmenõk közül sokan befejezik az aktív versenyzést.
bocsáss meg, látom harcias kedvedben vagy... tudod mit? rádhagyom...
szerintem túlkomplikálod, de nem szeretek vitatkozni, én szeretem mindkét kategóriát, de a CC már nem vonz annyira, mert az utóbbi években majd minden fontos név átment IRL-be, +több az ovál és nekem azok jobban bejönnek, a városi pályák meg 17 kocsival és névtelen versenyzõkkel már nem adták vissza ugyanazt mint mondjunk 10 éve, de ettõl függetlenül még mindíg szeretem, meglátjuk mi lesz vasárnap, én változatlanul nem hiszek a csodákban...
Danica korábbi produktuma az Atlanticban = 0 Katherine Legge újoncként az Atlanticban = 3 gyõzelem!
két csaj..csak ugye az egyik jenki és nevetséges volt amit a TG és média tett..8. helyen kocsikázott Danica és a kamera csal õt mutogatta miközben hogy ki volt az élen?...
Danica autója kapott csak +50 lovat tavaly..balhéztak is a többiek (Kanaan, Dario, Hornish) de a nézettségért mindent elven... ja az volt már, hogy évek óta csökken a nézettsége az indyn? évente 50.000 nézõvel mentek ki kevesebben...soha nem volt olyan, hogy a kanyarban üres lett volna a lelátó..TG-nek sikerült is ezt tavaly összehoznia.
a média cica bubusa ;) az indy500-ak már évek óta nem arról szólnak mint pl. a kilencvenes években.. kibontom :)
a toyota azzal a szándékkal lépett be a néhai indycarba, hogy az indy 500-at megnyerje ezáltal több autót tudjon eladni az USA piacán. Mikor kettészakadt a széria pofára esve érezték magukat és bár maradtak még pár évet 2001-ben elkezdték a szar kavarást. Bejelentették az akkori cart vezérei, hogy maradnak a turbók..erre ez a gyökér banda azt mondta akkor lelép az IRL-be (miközben már 2000-ben tárgyaltak TG-vel errõl jól tudták, hogy fûstszûrõs sapka lesz)a honda meg azt ha szívó motor lesz õk biza lelépnek :p erre maradt a turbó és a két japó cég le is lépett ahogy ezt elõre kiagyalták 2002 végén. 2003-ban a toyota azzal az érvvel nyomult TG-hez, hogy emlékeztesse a megállapodásukra továbbá arra a nem elhanyagolható szempontra, hogy a motorok mellett további 15-15 millió dollárral támogatja a csapatokat... hagyja õket nyerni az indy500-on :p ehhez mindössze csak +50 lóerõt kértek a motorjukhoz. honda rábólintott mint hû szolgálja a sancho panza történetben..mily meglepõ a 2003-as rajtfelállásnál a TOP 7-ben csak toyota motorok voltak :D Mezei anno meg is jegyezte, hogy mennyire más hangjuk lett a toyotáknak..persze te hülye mert a +50 paci miatt vinnyogóbbak lettek :)) az egyezség részét képezte az is, hogy 2004-ben ugyan így tesznek a honda motorokkal..és teljesen váratlanul 2004-ben a TOP 7 v 8 helyen a rajtnál hondák voltak :D vissza a toyotához..miután megkapta amire vágyott (indy500 win)kezdte nem érdekelni az egész. Ugyan motort még szállított az IRL-nek de a fejlesztést 100 milláról 50-re csökkentette a hondával ellentétben a chevy meg már szart az egészre 2004-ben (ekkor volt az hogy Hornishék és akik chevy motorral mentek balhézni kezdtek, hogy ha nem csinál valamit a gyár a motorjaikkal akkor nem fognak elindulni. TG közbenjárására az akkori crosworth vezetõi kisegítették a chevyt egy kis tunninggal és láss csodát a 2004-es indy500 után ott tudtak lenni a spiccen az addig csak agyonvert chevy motorral ellátott autók. 2004-2005 telén még kaptak egy kis + segítséget a cosworthól aminek az lett a következménye, hogy Scheckter lévén polet értek el az elsõ versenyen! majd jött a 2005-ös indy500...ez volt szerintem az egész történet megcsúfolása. Érdekel valakit, folytassam? :D
amúgy én is szeretem nézni az IRL-t de már régóta teljesen másképp látom a történetet, mint amit a hazug TG média hirdetett, de erre már rájöttek a többiek is (Penske, Panther csapat, versenyzõk)
Igen, ezt pont fél éve írtam be, mi volt a baj vele? Egyébként az USA-ban az Indy 500-at értékelik egyedül még mindíg, pont ezért fogatlan oroszlán mindkét kategória... Az általad leírtak egy szép jövõt festenek le, de minden szezon ilyen szép jövõnek indult a CC-ben, aztán valahogy mégsem sikerült egyik sem, szal hiszem ha látom, de legyen neked igazad... Indy 500-ra meg hidd el nekem, hogy mindíg lesz 33 induló, mint ahogy a Nextelben is mindíg meglesz a 43, ne haragudj, de ez egyszerûen vicc amit leírtál...
mintha azt lett volna írva tavaly, hogy ne legyenek fikázások..én meg itt csak IRL dicshimnuszt és CC fikát olvastam az elején. Talán rossz a topic cím. mondjuk azt már leszûrtem pár kezdeti hsz-bõl, hogy elég nagy a tudás hiánya a háttérrõl és sokan nem is tudják, hogy az IRL végnapjait éli! Lagymatagok a CC pályák? Ember TG ezekre a pályákra akart lecsapni mert üzletileg az open wheelben az utcai pályák, mexikó, ausztrália és a tavaly naptárba bekerült új CC pályák a nyerõk! IRL versenyekre INGYEN mentek ki a nézõk akik megvették a nascarra a jegyet!
IRL-t adja az abmoteurs és 1 hetes csúszással a sportklub. cc-t adja az eurosport, a cc honlapjáról elérhetõ race director (fizetõs) és van az un. p2p (irl-t ott néztemn hétvégén) pplive valamint van magyar oldal ami az IRL és CC-rõl szól (ezt biztos páran ismeritek is) motorsportok van egy ilyen is: CC FAQ
a jövõ jelenleg úgy fest: Tony genyó George térden állva könyörög az egyesülésért és feltételeket támaszt (na ebben marhára nincs igaza õ baszta szét 2005 végén az akkori indycart meg akik vele tartottak)mert jelenleg a honda sem lesz állandóan ott motor nélkül marad. nincs 33 versenyzõje az indy500-ra (elkerülhetetlen számára, hogy CC versenyzõk induljanak, de a CC olyan versenynaptárt adott ki, hogy gyakorlatilag bérmunkába kell kiadniuk az autókat, hogy induljanak a kvalikon)
2007-tõl a CC új kasztnival áll elõ..ezzel nagy valószinûséggel az IRL-bõl páran átakarnak majd menni olcsóbb, modernebb lesz Panoz gyártja majd, jelenleg a betét széria az Atlanticon kisérelik meg a változást. tavalyi 17 induló után idén februárban 33!!! jelentkezõ volt köszönhetõen az új és olcsóbb kasztninak, az erõsebb motornak. Hétvégén Long Beachben kiderül majd az Atlantic esetében.
szóval fordult a kocka és ez elsõsorban Kalkhoven, Gentilozzi, Forsythe trió jóvoltából (cosworth megvásárlása, pályák megtartása vagy újak szervezése, jobb tévés szerzõdések stb.
Hát sajnálom. Ebbe az országba elég nehéz ilyen sportokat nézni, bezzeg ha a focit szeretnénk, akkor a nap 24 orájába lehetne nézni.Már ott tartunk hogy a Kambodzsai nemzeti kupát is élõbe adja a Sport Tv. Csak azt nem tudom hogy ki a f...t érdekel ez!!!
Köszi szépen! De akkor ezek szerint ez is kábeles, nálunk itt nincs T-Kábel. Jó lenne pedig fogni ezt a francia csatornát, mert az Indy futamok is azon vannak és most azt se látom :-(
Igen. Én elõfizettem, a T-Kábelnek a Digitális program csomagjára!!!
Ebbe adják: MoteursTV ( közvetíti a NASCAR Busch Series-t) ABMoteurs ( közvetíti a NASCAR Nextel Cup,Craftsman Truck series-t, meg ami még nagyon fontos : Motocross VB-t) Eurosport2 (mondjuk ez szar), Extreme Sport,Espn Classic,meg van még két nagyon rosz mûsor,de azt nem nézem.
Hé, pont errõl tudakolódtam a NASCAR topicban, hogy hol lehet azt nézni? Ezek szerint te tudod nézni valahol? (Bár ezt ugye ott kellene megkérdezni de mostmár ne csapongjunk) :-)
Van valami újdonság? Mikor lesz verseny? És közvetítik valahol?
Én is nagyon sajnálom a fiút :((
Én is....a videó is megvan...sajnálom õt csak nemtom miért nem fékezett a sárga zászló meglengetése után...csak mert jó pár mp-e lengették meg de õ fullgázzal ment tovább...pedig a rádión is szóltak neki...
sajnálattal olvastam a hírt.:(
sose követtem, ezt a szakágat, de azt tudom, hogy nem a f1ben és még csak nem is a NASCAR-ban vannak az igazán merész driverek. szerintem ez az eggyik legkeményebb autós sport. minden tiszteletem az övék.
Igen, sajnos ilyen a mai világ :( A kanadai Greg Moore (bal oldalon) esetében is csak a halálos balesete maradt meg az utókornak, a sikerei lassan feledésbe merülnek... Bár a családjának hála, fut a nevén egy alapítvány, de a világ már csak ilyen :(
a gyõztes autón is megemlékeztek Róla
Hát igen ez az ezek az emberek olyan sérthetetlennek tünnek. Anyira meg vannak védve. És mégis ,egyszerüen elképzelhetetlen hogy ilyen történjen. Szomorú!!! És az is hogy idáig azt sem tudta a világ ki ez az ember,(tv-ékre gondolok) most hogy meghalt minden tele van vele. Borzalmas hogy a szenzáció kedvéért igy bánnak egy halott emberrel.
olvastál a gondolataimban... amúgy tényleg szomorú, hogy ebben a szakágban még mindíg elõfordulnak tragédiák, ebbõl is látszik, hogy itt a versenyzés versenyzés is maradt és az autókban még mindíg igazi hõsök ülnek!
Sebastien Bourdais megvédte bajnoki címét a ChampCar sorozatban, miután a hétvégén begyûjtötte a gyõzelmet Ausztráliában is. A 26 éves francia egyelõre tarol a sorozatban, ez volt idei hatodik gyõzelme, így a tavalyi 7-tel, és a 2003-as 3-mal már 16-ra nõtt a gyõzelmei száma, ami igazán nem rossz, tekintve, hogy ez még csak a harmadik idénye.
Tegnap Dario Franchitti éppencsak-gyõzelmével zárult a 200 körös IRL futam a California Speedwayen, Ashley Judd legnagyobb örömére, Kanaan így csak második lett, de ez télleg nem sokon múlott. Danica meg ezúttal (Lazier hathatós köremûködésével) sajnos a falon végezte :(
Mikor lesz legközelebb Champ Car verseny? Ma nem lesz ugye? Nem láttam kiirva a tv-mûsorban.
gyanítom Ganassinak soha többé nem lesz már ekkora csapata... azt a pár évet nagyon elkapták, kocsival, motorral, és két zseniális versenyzõvel, és tegyük hozzá, akkor még ellenfelek is voltak bõven, nem úgy mint most... de sajnos az idõk változnak... :(
Nekik ez elég is lenne, de az IRL vérszemet kapott és nekik az egész torta kell. Érzik, hogy a ChampCar bajban van, és azért húzzák a dolgot, hogy talán közben tönkremegy a sorozat és akkor amúgy is mindenki átmegy hozzájuk ingyen és bérmentve. Nem véletlen a ChampCar-ban a sok bevásárolt versenyzõ, a kis létszám, a szponzorhiány, és nem véletlen kényszerültek arra sem az ottani csapatok, hogy külön az Indy 500-ra autót vásároljanak, mert a szponzorok többsége csak úgy adott nekik pénzt, ha ott is elindulnak, ez szerintem mindent elmond a CC helyzetérõl.
Tudják ezt õk is, csak az IRL álláspontja most az, hogy õk sokkal népszerûbbek, + náluk van az Indy 500 is, ami a 2 sorozat egyértelmûen legfontosabb megmérettetése, szal mindezek miatt nekik több járna a majdani közös tortából, és ezen ment a huzavona, ezért nem tudtak megegyezni. Ami azt illeti van a dologban valami igazság, a ChampCar jelenleg sokkal kevesebbet tudna csak beletenni a közös kalapba.
a két sorozat összeolvasztása pedig szerintem mindenkinek jót tenne, (nem csak a szurkolóknak) még annak ellenére is, hogy az egyiknek éppen jobban megy, hiszen a több szponzort nyerhetnének meg, drágább lehetnének a közvetítések, nagyobb verseny lenne az "ülésekért" is stb..
kíváncsi voltam, hogy hova lett a csaj, mert azért nem volt õ olyan lassú, mindíg elég jól ment... szal mostanra felszedett pár kilót és már NASCAR-ral próbálkozik sajnos inkább kevesebb mint több sikerrel... az eredményei itt: 2005 NASCAR Grand National Division, West Series