Most olvastam az Indexen ezt a sztorit, amelyben PC szervízeket teszteltek ugyanazzal a hibával. A 8 szervíz közül mindegyik jól teljesített (átlag 4-es 5-ös), azonban a Bluefish kiugróan gyenge lett.
Ezzel kapcsolatban jutott eszembe, hogy jártam pár hónapja a kecskeméti bluefish-ben, ahol WiFi Access Pointot akartam venni az itthoni hálózatomra. Érdeklõdésemre egy magas szõkehajú, rókaképú suttyó markáns grimaszt vágva lekezelõen közölte, hogy ilyenrõl még nem is hallott, ilyen nem létezik (honnan veszek ilyen f@szságot). Erre én bepróbálkoztam a "wireless router" kifejezéssel is mire õ fölényesen az arcomba nevetett: "há-há! úgy már mindjárt más, olyan van, de mi nem tartunk".
Érdekelne, hogy más is tapasztalt már hasonló hozzáállást a Bluefish üzletekben? Mindenhol ilyen bunkók, vagy csak velem kivételeztek kecskeméten?
Felmerül a topicnyitó kérdés: - vajon a Bluefish üzletekbe szándékosan csak hozzánemértõ arrogáns parasztokat veszik fel eladónak?
nem durva, de blúfis. haver kb 1 éve akart venni videókarit 50-60 körül (azért az nem kis pénz). Be is tévedtünk a lokál Bluefish-be, ahol elõttünk egyetlen vevõ volt, vmi kis szar újraírható cd-t akart venni. Volt vmi spira az áfás számla kiállításával, már nem emlékszem pontosan mi, de a 3 eladóból és a 2 szervízesbõl akik csak mozdulatlanul lesték hogy az az egy szerencsétlen újonc mit szenved a nyomtatóval. Nemhogy nem kérdezték meg mit szeretnénk, még annyit sem mondtak hogy "kis türelmüket" (ja egyébként belépésünkkor hiába köszöntünk elég határozottanm oda se nézett senki). 10 perc álldogálás után, a kontaktus teremtés reménytelenségét látva távoztunk az üzletbõl, és megvettük a kártyát az alig 20 méterre lévõ kis számtech üzletbe, amit egy szegény srác mindenét eladva nyitott meg nemrégiben.. azóta sem jártam bluefish-ben mégha az van nyitva legtovább is, inkább várok egy napot hogy vegyek vmit.
Egy magyar számtech portál fórumján is így látják a dolgot, a topicnyitó kérdésre a válasz nagy valószínûséggel igen.
Utolso szo a lenyeg, ezek csak eladok akik megnezik az arlistarol a cuccokat neked, nem szakemberek, bp-n is ilyen a helyzet a nyugati melletti boltban, segiteni nem tudnak szinte semmiben, persze rabeszelni akarmire siman.
Nekem eddig nem volt velük bajom, de azért hozzá kell tennem, hogy nem is nagyon vásárolok náluk (meg igazából sehol). :) Nekem "kemény harcom" pár évvel ezelõtt a misztállal volt (garanciásos ügy)...
Én sokszor vasaroltam mar a deli pu.-nal levo uzletben es ott egeszen turheto volt a szakmai hozzaertes is... teljesen korrektek voltak.
akkor az ellenpelda az Ors VEzer teri bolt, ehhh ha nevemet megemlited a boltvezetonek(Viktor marmint a boltvezeto) akkor biztos rohognek egy jot, mert en amit szoptam sorozatban egy hangfalszettel az muris volt... es naon jofejek es segitokeszek voltak... mar monnyuk egy honapja nem voltam, de az egesz garda nagyon jofej... oda szereintem nyugodtan beterhet az ember, ha arrafele jar... ;) azota joban vagyok veluk, telleg rendes arczok... nekem inkabb a Mustarrol vannak rossz emlekeim
Volt egy két ismerõsöm aki ottvolt mint eladó. De csak a próbaidõt kóstolták, de már ott kicseng hogy nagyon gáz ami ott folyik. Egyfolytában nyitvavannak nagyonkevés lovéért, és persze az ilyen munkát nemvállalja el olyan aki egy kicsit is konyít a dolgokhoz. Én is elkerülön a kékhalat, inkább a kissebb boltocskák, ott legaláb tudják mirõl beszélek.
A bluefish mostanra már elég kommersz lett, túlságosan is. Nforce4-rõl sztem azóta se hallottak, januárban kerestem náluk, másik helyen még aznapra leszállították nekem. A kiszolgálás tipikus magyar: nem kapkodják el. De hogy jót is mondjak róla, eddig még nem szart be semmi amit náluk vettem, nem kellett letesztelnem a szervizüket. :) Engem leginkább nem is a kiszolgálás zavar a kékhalban, mert nem (sokkal) rosszabb mint a nagy átlag, viszont az már inkább elriaszt hogy semmi jó cuccuk nincs, így hát felesleges is betérnem oda.
Csodálkozom hogy a tesztben a misztrál ilyen korrekt volt, én kb 0-ás eredményt vártam volna mind3 szempontra.
Azért szakértelemben a Ready is üt nagyon, még a vadász sztríten volt hogy mikroszoft egeret kértem, erre kihoz a tag vmi 2 gombosat, mondván hogy ms kompatibilis. Nem mintha azt mondtam volna neki hogy elég a csak kompatibilis...
Igazából ez már legalább több mint féléve történt, csak most az index cikk kapcsán eszembe jutott. Egyébként nem zavart a dolog, átmentem egy másik boltba, ahol volt.
ha már itt tartunk: nem tudja valaki szegeden hol érdemes számtech cuccot vásárolni?
Hehe. Olvastam a tesztet, és rögtön eszembe jutott a kékhal szállítósráca. Én egy nagykerben vagyok szervizes, ahonnan õk vásárolnak, és ott kérdezte meg egyszer amolyan prózai kérdésként, hogy miért van az, hogy õket mindenhol csak szidják? Hmm, van már róla fogalmam... Mindenesetre, macros...-nak üzenem, hogy az, hogy nem tartanak normális cuccokat, már csak rajtuk áll, mivel pl. a munkahelyemrõl nyugodtan tudnának venni, de inkább csak az olcsóbb vackokat veszik... Azért, visszagondolva, amit gariba hoznak vissza, azok általában korrektül el vannak intézve, hogy a teszt ok minimális legyen. Én, ismerve a módszereit, hogyan tud minden eszköz úgy meghalni, hogy nyoma ne legyen, de általános meghibásodásnak tûnjön, mernék rá tenni egy normálisabb pénzösszeget, hogy õk teszik tönkre a nem túl egyértelmû hibájú dolgokat. Azért kíváncsi lennék rá, hogy sikerült megjavítaniuk az index tesztben szereplõ gépet? Ahhoz, hogy a tápkábelt visszakössék, mindenképp fel kell nyitni a gépet, akkor meg már feltûnik a memória kiesése. Vagyis, vagy nem is néztek bele, vagy ???? A mistralról nekem a legrosszabb véleményem van. Addig minden oké, amíg nincs szükséged a szervizbe visszamenni, mert ott általában lehúznak, és átvernek. Régen vásároltam ott, amíg rá nem jöttem, milyen is a garanciális ügyintézésük, és milyen az átlag minõsége a termékeiknek. Azóta meg ismerõsök hajmeresztõ történeteirõl hallottam ott... Hát, én nem sokáig maradnék meg a jelenlegi helyemen, ha az õ stílusukat venném fel. A ready szervizét még akkorról ismerem, amikor még eléggé hozzá nem értõ voltam a gép szervizelésében, jópár éve... A legemlékezetesebb történet, ahogy a slot1 keretet majdnem széttörte a szervizes, mert fogalma sem volt róla, hogyan kellene kiszedni a procit belõle. Aztán nem olyan régen láttam azt, hogy már nem is a vadász utcában vannak. Nem tudom, hova tûntek.
tavaly nyáron próbálkoztam gépfejlesztéssel, sulinet keretén belül. ha már a kezemben van a pénz arra amit venni szeretnék, akkor türelmetlen leszek, ez tény, de amit a bluefish csinált az kabaré. fehérvárit találtam meg neten, megnéztem az árakat, aztán bementem. 3 fatuskó még fél órával a nyitás után is a csippát törölgette a szemébõl. megkérdeztem vannak-e ezek az alkatrészek (memória, processzor, alaplap lett volna), azt mondták nincs, megrendelik, kb 1-2 hét mire megjön, mert nem olyan egyszerû, mert sulinetes, blablabla. mondtam rendben, kértek 10 rugó elõleget, azt is megadtam. napra pontosan két hét múlva felhívtam õket, hogy van-e valami, vagy nincs, azt mondták baj van a viszonteladókkal, újat kell keresni, lehet hogy árváltozás lesz, érdeklõdjek egy hét múlva. 1 hét múlva megint 1 hetet kértek. ekkor már a plafonon voltam, és írtam egy mailt a bluefish panasz e-mailjére, hogy miért vállalnak el olyat amit nem tudnak teljesíteni, vagy ha elvállalják és nem tudják megcsinálni akkor minek hitegetnek. kb 2 órán belül csöngött a telefon, mert pestrõl leszóltak fehérvárra a levéllel kapcsolatban. elmondtam mégegyszer, hogy ne ködösítsenek, hanem mondják meg, hogy mi van, lesz-e alkatrész vagy nem. azt mondták nem, visszaadták a pénzt.
ezután elmentem egy nevenics boltba, megrendeltem ugyanazokat az alkatrészeket, 4 napon belül minden megvolt, ráadásul ingyen össze is dobták a gépet.
még egy sztori ha már dilettáns boltok
tönkrement a noname hangkártyám, gondoltam a helyi bolt megfelelõ lesz, elvégre csak egy ugyanolyan 2000 forintos cuccot akartam beletenni. elmentem, azt mondták nincs, de megkérdezi a fehérvári központot, hiszen úgyis délután hoznak árut. telefon, van kérem-e? kértem, mondták jöjjek vissza 4 óra körül. visszamentem, nem volt ott, kérték hogy menjek fél 6 körül, akkorra biztos ott lesz. nem volt ott, kértem hogy kérdezzék meg telefonon hogy mi van. telefon, nincs ilyen hangkártya raktáron, nem tudnak hozni. ekkor fogtam az árlistát, kiválasztottam egy 30 ezer forintos példányt (akkoriban az elsõ audigy lehetett talán), aztán azóta is megyek érte. remélem rájuk rohadt :)
Nagyrészt igazságtok vagyon, de pár észrevétel: Szerintetek mennyi és mi köze pl. a kecskeméti BF-nek a a budapestihez? Nem e lehet összefüggés a között, hogy mennyire értenek adott boltban az eladók a témához, és a között, hogy szinte nem tudsz 2x látni egy-egy arcot a boltban? A SuliNet-et meg ... nos amennyi köze a boltnak van hozzá.
Ellenben a cikkbõl egyértelmû, hogy a gépet ki se nyitották. Szerintem. :(
Bluefing suxx..itt is az utolsó helyen végeztek! szervizteszt
A Mistrál az ziher bunda.... 3-4 éve vett az öcsém ott egy Gef3 Ti200-at, akkori áron kb 38k-ért. Hazahozta, de akármilyen 3D elidítására totál fagyás volt a válasz bármely verziójú Detonator-al. Kívéve 1-el, de az az a verzió volt, ami elõször ismerte fel a Gef3 Ti200-at, és siralmas eredményeket produkált. (A Gef2MX400-am leverte.) Vissza vittem, berakták egy Intel-es gépbe, szuperül mûködött, majd berakták egy AMD-s gépbe... ekkor lehidaltam.... megkérdezte az egyik szervizes a másikat, hogy ehhez a kártyához hogy kell a driver-t installálni... (mármint az nVidia Detonator-t) Az AMD-s gépben fagyott, mire közölték velem, hogy vegyek egy Intel-es platformot. (akkor volt 2 hónapos az ABIT KT7 -esem meg az 1700+ -os AMD-m, és egyébbként is fúúúj intel :)) Végül egy kis ráfizetéssel becseréltem egy OEM BBA Radeon 8500-ra.
amúgy legjobb a MagiComp ^^ , olcsó árak ......meg minden :P
nekem a cikkbõl egy dolog derült ki igazán: hogy egyes szervizek mennyit képesek elkérni. Pl. a pcdoki. Meglehet, hogy korrekt a szolgáltatás ,de 6000 ft-ért elég drága.(1 óra 6000 ft...). Inkább a szerelés nehézségétõl és idejétõl függõen kéne fizetni. (bár egy nem korrekt szerelõ mondhatja azt, hogy ez nehéz munka volt) (Pl lehetne fizetni percdíjtõl függõen)
A mistral a legszarabb szvsz, szar minõségû cuccok szinte biztos hogy vissza kell vinni :/ A BlueFish lehet hogy unottfejû embereket alkalmaz de legalább korrektek és értenek hozzá
Persze hogy rajtuk áll, azért õket fikázom. :)
A ready már évek óta eltûnt a vadászból, a moszkvánál vannak az ostrom computer boltjában. Lehet összeolvadtak, 2 kicsibõl egy mégkisebb, talán annyira nem ment a bolt.
A sutyinet más tészta, az nemcsak a kiskeren múlik! Sutyinetben csak olyan stuffot lehet árulni, ami a kijelölt királyi beszállítóktól származik. Ezek olyan közbeszerzés szerû korrupcióval kiválasztott, a szart dupla áron eladó haveri-braty bt-k, akik kenõpénz fejében lezsírozták hogy csak tõlük lehessen rendelni. Na ezektõl vásárolhatnak csak a sutyinetes boltok, akik persze maguk is rápakolnak uzsorahasznot, ezért kapod a végén dupla áron ugyanazt ami rendes forgalomban feleannyi. Nameg ezek olyan lassúsággal dolgoznak, amilyennel akarnak, megkerülni õket nem lehet, nincs miért sietniük, és ezt ki is használják.
Nagyon ellustultak. Régen a misztrállal szemben sokan a blúfist preferálták, ezek meg megszokták hogy odajár a nép, de az nem jutott eszükbe hogy csak addig amíg van értelme. Én már csak akkor megyek oda ha valami 1000 éve kapható, legkommerszebb cucc kell, az már talán újdonságként megjelent náluk is. 1 pozitívuma van csak: a nyugatihoz közel vannak, más nem.
"Ezek olyan közbeszerzés szerû korrupcióval kiválasztott, a szart dupla áron eladó haveri-braty bt-k, akik kenõpénz fejében lezsírozták hogy csak tõlük lehessen rendelni." Ez hülyeség... Expert azért eléggé ismert nagyker, és nem az a "haveri-braty bt" :Ð, mégis sulinetes cuccokat is rendelhetnek tõlük a kiskerek.
Nemtom. Én a Partner Computer-õl szerzek be már szinte mindent pár éve. Igaz ismerek is két eladó srácot onnan (mire jók a LANpartyk + barátok :D), de már megfigyeltem, hogy tök laikusokkal is abszolúte korrekten bánnak. Elmesélik türlemesen, mit-hogy lehet és ha a gempa kér valamit összeállítják neki, nem húzzák le, sulinteben sem (volt olyan ipse, akit én már elküldtem volna melegebb éghajlatra, igaz, nem is eldásból élek :D) ! Nekem eddig bármi problémám volt szónélkül segítettek/cseréltek. Nagyobb cégekhez én már nem is járok be (bár õk is nagyker is). Ja és szinte bármit be tudtak nekem eddig szerezni, pedig nekem soha semmi sima cuccz nem jó... Ha nincs szereznek.
Már amelyiknek, azért a kiskereket se kell félteni lehúzásban. De mint írtam, az igazán nagy kaszálók a "közbeszerzéses" beszállítók. Sutyinetes cuccot csak tõlük vehet a kisker, annyiért adják amennyiért akarják. A kiskernek meg azért éri meg mert lehet hogy esetleg kisebb a haszon rajta mint a nem sulinetesen, de azok is megveszik, akik amúgy nem. Bár ez a sutyinet akkora átb*szás, hogy én ki se használom. A kereskedõk extra profitja elviszi az adókedvezményt, nekem semmivel enm jobb, nekik meg minek termeljem az ingyenporifot.
A haveri-bratyi bt alatt azt értem hogy a sutyinet döntõbíróság tagjainak haverjai, vagy az õket lefizetõ kft-k kapják a zsíros szerzõdéeket. Mint minden közbeszerzésnél. Mit gondolsz, miért tolong érte mindenki? Nem azért hogy minél olcsóbban forgalmazhasson.
A soproni blúfissel semmi gond nincs kiszolgálás szempontjából. Igaz nem értenek hozzá cseppet sem, de oda csak úgy kell menni, ha már biztosra tudod mit akarsz és ha van megveszed. Kérdezõsködés nem ajánlott :)
OFF: Maradjunk annyiban, hogy a Sulinet succból ami lényegesen drágább, mint boltban, az azért drágább mert a "csodálatos" pályáztatás eltart 2-3 hónapig, és gyakorlatilag 2-3 hónapos áron kapod meg õket. Azért nem kell ecsetelni számtech cuccnál az milyen nagy különbség lehet. Olyan termékeknél aminél meg lehet jósólni, vagy ahol bátran jósolt a forgalmazó árakat, ott normálisak az árak. Jellemzõen monitor, nyomtató, és tsa. nem szokott drágább lenni. Aztán mivel SEX-ben kötelesek a teljes garanciát adni, ezért minden ami 2-3-5 év garival lesz, az egyértelmûen drágább. Mint pl. a dobozos procik is :( Ettõl függetlenül még lehet benne bratyizós dolog, csak nem kell belelátni ahhoz, hogy gagyi legyen.
Az valóban furcsa, mert múlt héten hozott egyik haverom sutyinetes árlistát, hogy segítsek neki gépet összerakni onnan, de olyan árak vannak rajta, hogy darabjait(!) 5-15k-val olcsóbban megveszem azt bármelyik boltban nem sutyinetes listáról. Ezt beszorzod azzal hogy hány részegységbõl áll egy gép, minimum(!) 50k lesz a különbség, jobb cuccök esetén inkább 70-80k (már ha éppen van valami jó cucc sutyinetben, mert ott csak a kommersz a divat). Leírok belõle 60k-t, szinte ugyanott vagyok mintha a sarki boltban vettem volna kp-ra, és akkor nem hitelezek fél-1 évig az államnak se, meg a megvesztegetõs közbeszerzõk vagyonát se gyarapítom.
Csak a proci, egy 3200+ A64 S939 64k bruttó volt a listán, annyi mint a 3500+-om fél éve. A blúfisnél is 47k bruttó (igaz nem sutyinetes árlistán), csak ezen az egy tételen 17k huf a különbség sutyinet és nem sutyinet között.
oksi, elhiszem neked, mivel fél éve már kevesebbet vagyok benn a boltban, és így kevesebbet foglalkozom sulinettel is, lehet ennyire megváltozott, majd megnzéem nálunk hogy áll a dolog :o
na igen ez a gond... én is pont most kaptam egy listát, hogy elméleti síkon rakjak össze egy masinát... ha nem is pont dupla annyira jön ki de bõven sokkal drágább, mintha simán bemennénk egy boltba és leveszegetnénk a polcról a cuccot.
de az egyszeri júzernek csak a "zadóvisszaigénylés..." lebeg a szeme elõtt mint vmi mágikus szó...
Igen, ezt sok helyen láttam már hogy az adóvisszaigénylés egy mágikus szó. Többször volt hogy ajánlottam ismerõsnek inkább kp-ra vegye a gépet / alkatrészt, de nem, a sutyinetben jobb lesz, mert a fele visszajön. Csak épp a duplának a fele.
A sulinet lehet jó is, de rossz is. Elméleti szinten egy minisztériumi szakértõi bizottság vizsgálja be a termékeket, hogy megfelelnek-e a minõségi követelményeknek, és korrekt-e az ár, de errõl a bizottságról csak annyit, hogy anno, amikor még nem lehetett alaplapot árulni, elfogadtak 2 konzorciumtól 1-1 alaplapot, amik a proci kategóriában lettek elhelyezve. Így vajon hogyan vizsgálhatták meg a minõségét is??? A rossz a programban, hogy tényleg vannak helyek, ahol extrém drágán van bepályáztatva az adott termék (példa erre egy nagy plázás bolthálózat egyik gépe. Kipróbáltam, ugyanazt a teljesítményt 120 ezer helyett kb 85 ezerért össze tudtam állítani az én munkahelyemrõl származó termékekbõl). Emellett a másik, hogy a konfigok általában -különösen a nagy bevásárlóláncok üzleteiben- elég nagy teljesítményûek, de rendszerint van egy olyan pontja, ami totál szûk keresztmetszet, így jól lefogja a többi jó teljesítményét. De azért van olyan cucc is, ami majdnem egy árban van a sulineten kívüli "énjével".
A szervizesekrõl meg annyit, hogy az elõzõ helyemen, egy kisker hálózatban dolgoztam, ez volt az a hálózat, ami nagyjából az egyetlen volt, ami versenyre késztette a mistralt. Meg is látszott, hogy amikor megszûntünk, hirtelen erõs áremelkedés volt a mistralnál. Szóval, nálunk is volt egy fekete bárány bolt. Olyan emberek kerültek oda, akik lehúzták az embereket, sokszor eljátszották, hogy a szarul összerakott gépet hatalmas pénzekért (zsebbe) háznál megjavítgatták (persze úgy, hogy többször is ki kellett menniük, mindig jó pénzért). Emellett nagyon durván álltak a vevõkhöz. Persze, ez zárt be elösször, aztán hozzánk hozták a gépeket, persze, addigra már úgy lehúzták az embereket azok a saját zsebükbe, hogy nálunk már totál idegbajosan kezdték, ami egyrészt jogos, hiszen ugyanaz a cég, amelyiknek az emberei átverték õket, ellenben, nekünk is igazunk van, mert mi megpróbáltunk mindig korrekten állni a dolgokhoz, és nem is jött ellenünk komolyabb panasz. Most akkor attól függ, melyik boltot választanák ki, vagy jó, vagy nagyon sz*r értékelést kapna a cég.
Elméleti szinten a közbeszerzés is korrekt, sõt, Vitya magánszõlõtelepítgetései is...
na,akkor most lehet,h hosszu lesz,de igazat is adok,meg cáfolok is :) gyõrben van a nevezett üzlet cáfolat: technikailag jol fel vannak szerelve
na csak azért mentem oda,mert már sehol nem találtam SLI-s alaplapot,csak ott volt 1edül a polcon 8 (!!!) üzlet közül gondoltam ha ott vok,akkor megveszek mindent végülis eleinte tök normálisak voltak, és mivel házat is vettem, tök ingyen hazahoztak kocsival,nehogy bármi is elázzon az esõben,amig a buszmegálloban várok (sztem ez korrekt volt tõlük,nameg 1 teljes csomagtaronyi cuccot vettem)
igazolás: csak 1 6600 GT volt a polcon, hát rendeltem mellé még1et (foglalot nem kértek, mondván,hogy ugyis rendelniük kell,mer mindenbõl 1et tartanak, és azt az 1et épp akkor viszem el)
na a problémák itt kezdõdtek hazahoztam mindent, összeraktam a gépet 2 GB RAM - 400 Mhz-n ketyeg DCh 1 7 mulva 4 GB RAM 333 MHz-n ketyeg -bementem,hogy jelezzem a hibát,holott a tesztek szerint (amiket olvastam neten) simán kéne vennie a 400 MHz-t na,akkor elkezdtem hülyéskedni a RAMokkal, mivel eléggé hülyének néztek,és azt mondták,hogy cserélgessem meg õket,mert nem értek hozzá 2 RAM 400 MHz-n pörög,akárhogy rakom, 3at nem lehet beletenni,mer akkor is csak 2 GB-t lát, szal 4 = 333 MHz na visszamentem,hogy csináljanak vele valamit... ekkor udvariasan elküldtek,hogy frissitsek biost (amit már megtettem a winFOS 1. telepitése után) szal aztán 2 7 mulva megjött a 2. 6600 GT hazajöttem,és jött az ámulat elõször kék nyákos kártyát kaptam, most meg ugyanolyan számmal,és dobozzal rendelkezõ kártya zöld nyákon van na gondoltam mind1, végülis 1ütt kell müködniük jön a poén: külömbözõ biosuk volt (ez ott derült ki)- nem mellesleg az 1ik nem más,mint 1 galaxy 6600 GT club3d ventivel ellátva
visszavittem a 2 kártyát, közölték,hogy 2 külön bios van,de dolgoznak rajta mondtam nekik,hogy a kék kártya biosát mentsék le,tegyék a zöldre du. visszamentem,közölték,hogy ez nem járhato ut, ezért 1 hacker site-rol töltöttek le 1 õsrégi biost (eléggé ingerülten) megköszöntem szépen, elhoztam a 2 kártyát
SLI funkcio nem müködött a 10 winreinstall után se,ugyhogy betelefonáltam,hogy jöjjenek ki,és csinálják meg válasz: vigyem be a gépet,nincs idejük ilyennel foglalkozni,vagy este 8kor kijönnek 2500ér + fél oránként 2000 HUFér (4000-es orabér? tyûûûûûha) :) na itt még csendben türtem,de vártam senki nem jött,aztán elmentem melozni másnap bementem,hogy még mindig nem jo semmi,és a számtek profi ismerõsöm se tudja a hiba okát,és mivel nem jöttek, szeretném,ha kijönnének erre közölték velem tök bunkon,hogy a bios-egyeztetésért is el kellett volna kérniük 6000 Ft-t,mint szervizdij. arra hivatkoztak,hogy nem kész konfigként vettem meg,hanem 2 részben (mivel a 2. 6600 GT ugyebár 2 7es késéssel jött,és annyit nem várok 1 rohadt konfigra)
fogtam magam, szo és fizetés nélkül eljöttem
nos, a hiba: az alaplaphoz adott driver (bár állitolag 64bites nforce4-es driver) nem jo a 64bites XPhez csak annyit kellett volna mondaniuk,hogy probáljam ki a jo öreg XPvel (azzal jelenleg nincs bajom)
egyéni értékelésem: hozzáértés: 0 kiszolgálás: 2 (a romlo stilus miatt, minden eleintei korrektség ellenére) segitõkészség: 1
tapasztalat: inkább áldozok vmire + 5000 Ft-t,csak ne ott kelljen megvennem (azota is árulom azokat az alkatrészeim,amiket tudok potolni,és ott vettem,nehogy garanciális problémáim legyenek velük)
egyet kérdeznék mennyibe került a gép ja a bluefish szfváron is van és nekem sem tetszenek
A memória"problémád" nem probléma, köztudott hogy 2nél több memóriát az a64-ek csak 333 MHz-n kezelnek, állítólag a venice magosak már nyomják 400-on is.
Arra nem hivatkozhatnak, hogy nem egybe konfigként vetted, mert tõlük rendeltél mindent, méghozzá egyszerre. AZ, hogy õ ezt hány részletben tudja szállítani, az õ magán problémája. Másrészt SLI-s alaplapot vettél tõlük és SLI-s kártyát kértél hozzá, mindjárt kettõt. Szal. ha más típust hoznak és nem megy, akkor rendeljenek még az újabból, vagy bármiféle más konstrukcióban oldják meg, hogy egyformák legyenek, nem neked kell ezzel szarózni ! Persze könnyebb a vevõvel bunkózni...
én is ezt mondtam nekik,hogy küldjék vissza a zöldet,mert 1értelmûen látszik,hogy az a gyengébb,és mivel le van foliázva a 6600GT doboza, bontsák ki,és nézzék meg,mielõtt hozzák (ezt igyekeztem udvarias kéréssel) akkor álltak neki biosokkal vacakolni hát,igy meglett a véleményem roluk...
memiria probléma probléma, mivel a prohardveren,és az egyéb forumokban / cikkekben azt olvastam az alaplapomrol,hogy probléma nélkül veszik 4 GB RAMnál a 400 MHz-t (4 samsungom van)
a másik probléma,h a winFOS csak 2,75 GB-t lát,meg minden progi a memteszt progik látják ugyan mind a 4 GB-t,csak kiakadnak bezzeg az 1. winFOS telepitésnél még 4GB-t látott a winfos is,a 2.tol kezdve 2,5-t, most meg sikerült 2,75-öt láttatnom... komoly,mi? :)
"Arra nem hivatkozhatnak, hogy nem egybe konfigként vetted, mert tõlük rendeltél mindent, méghozzá egyszerre." Betenné a kaput, ha az alkatrészben vásárolt, de otthon el és szétgányolt gépekre lenne szervizgarancia. Szerintem. Így is vagy 70%-a kamu a reklamációknak (minimum) és általában a hozzánemértõ, de önjelölt "informatikus"-ok akcióinak köszönhetõ. Náluk már csak a "hozzáértõ szakemeberek" jobbak, a legtöbb szénnéégetet, rosszul bekötött cuccot pont informatikai végzetségû arcok csinálják.
OFF: Valaki azt mesélte, hogy 4GB ramot az összes létezõ variációban és i9xx-es chipsetet használva is max. 3,2GB-nak látták az alaplapok. Akkor lehet ez Windows probléma? :O
A 32 bites XP max 3 gigát kezel, a 64 bites XP már kezel többet is. A Win98 anno valami 760 megát tudott csak, ahhoz képest elõreléps. :) Gondolom ez direkt leszabályozás hogy szervernek (amihez sok ram kell) ne ezt használd, hanem a jóval drágább win2000 / 2003 servert.
Az én konfigom jelen pillanatban még csak barton 2.5+ -nál tart, mindenesetre, felfigyeltem egy eléggé fura jelenségére a lapomnak. Van 3 db 512-es ramom. Ha ezt az elsõ 3 slotba rakom, okés, másfél giga. Ha viszont az egyiket a 4.be, akkor nem másfél giga, sõt, ha úgy vesszük, hogy nem kezeli a 4.ben lévõt, akkor 1 gigát kellene mutatni, ellenben õ 512-t lát. Ha két modult használok, 1-3 között bármelyiket, akkor 1 gigát lát, de ha valamelyik a 4. slotba kerül, akkor nem indul a gép. 4 memszivel nem próbáltam, és mivel nemsokára váltok, már nem is fogom, mindenesetre, érdekes, hogy úgy néz ki, mintha a 4. slotba helyezett memóriát nem hozzáadná az összeshez, vagy neadjisten nem venné tudomásul, hogy ott van, hanem egyenesen levonja a memóriamennyiségbõl :)))
Inquisitor: nem tudom, mire gondolsz, hogy 70% kamu a reklamációknak, ha arra, hogy nem tényleges hardver hiba, akkor nagyjából igazad van, de attól még nem kamu egy reklamáció, mivel nem szándékos félrevezetés ez a vevõk részérõl a szervizesek irányába, hanem egyszerûen nem garanciális probléma. Amúgy, a vicces az, hogy a kiskerbõl visszajött, kisker szervizesek által letesztelt termékeknek is jó 20%-a teszt okés. Ebbõl is leszûrhetõ már az általános hozzáértésük. Az a probléma, hogy hazánkban nincs semmi megkötés arra, hogy milyen végzettséggel lehet az ember szervizes, vagy ha van is, senki nem foglalkozik vele. Azt tudom, hogy számtech eladó csak úgy lehetne valaki törvény szerint, ha kereskedelmi végzettsége van (bár, ez negyede annyit sem ér, mint egy fél év gyakorlat, kereskedelmi végzettség nélkül), ellenben senki sem ellenõrzi, hogy ténylegesen megvan-e az elõírt végzettség. Nekem is programozó és rendszergazda végzettségem van csak, mégis voltam már eladó is, hogy ne is említsek olyanokat, hogy volt elektronikus, sõt, még burkoló végzettségû kollégám is. Mondjuk, értettek is hozzá, csak ahhoz kell némi elhivatottság, hogy ne olyan legyen, aki rühelli a témát, csak a pénzért csinálja, mivel, ha érdekli is a téma, akkor önszorgalomból is beletanul, nem csak ragad valami rá a kosszal együtt... Bár, nemrég hallottam egy pletykát arról, hogy valamikor be akarják vezetni, hogy csak megfelelõ végzettséggel lehessen értékesítés céljából konfigot összerakni. Azt nem tudom, mi a megfelelõ végzettség, de remélem, az enyémek benne vannak, eléggé illõ lenne :) Amellett, a gyakorlatnak ki kellene váltania a képzettség hiányát. Már összeraktam jóval több mint ezer gépet, röhej lenne, ha azt mondanák, hogy eztán nem rakhatok össze, mert nem tanultam meg, hogyan kell.... Az, hogy soul megrendelt egyszerre két sli kártyát, és õk két különbözõt produkáltak, nem sért elõírást, megtehetik, de azért nagyon messze etikus dolog lenne gondoskodniuk arról, hogy azok ugyanolyanok legyenek, ha már nem tudták akkor odaadni a kettõt egyszerre, végülis, õ egyszerre, egyazon géphez rendelte meg, és az õ hibájukból nem lett ugyanolyan. Õ lényegében a bolt hibájából nem kész konfigként vette meg a gépet, amellett, nagyon durva, hogy két hétbe tellett beszerezniük. Még egy utolsó falusi boltba is illene legalább hetente kapniuk árut. Mivel azt mondták, csak egyet tartanak a dolgokból, akkor ez azt jelenti, hogy ha valamit megvesznek, az két hétig hiánycikk a boltban? Mindenesetre, a hozzáértõ ismerõs témától engem is kiver a víz, gyakorlatban tapasztaltam, hogy a legnagyobb baromságokat a hozzáértõ ismerõsökön keresztül hajtják végre az emberek. Ha azt mondja valaki, hogy õ nem ért hozzá, és megpróbálta, de nem megy, azt sokkal többre értékelem, mintha a hozzáértõ ismerõs megnézi, és õ mond róla véleményt. De volt olyan eset is, hogy egy nagy cég rendszergazdája összeírta, mi hibás a gépben, amit le kell gariztatni (kb a fél gép). Szegény csávó meg odaállt a géppel, hogy azokat írták össze neki, hogy rossz, és kiderült, hogy minden tökéletes volt, kivéve a rendszergazda tudása, mivel õ nem tudott normálisan feltelepíteni egy windowst. Ilyen emberek miatt ég a pofám, ha azt kell mondani, hogy nekem is ilyen végzettségem van. Na meg, volt olyan csoporttársam a suliban, akit úgy áttoltak, hogy életében nem sikerült egy xp munkaállomást sem feltelepíteni. Én a vizsgára sem engedtem volna el, mégis közepessel átment.... mit várjon így az ember, nem csoda, ha nem becsülik meg sehol már a megszerzett képesítést...