Személyeskedés téma akkor lezárva, nincs harag :))
No akkor a témára. Van ráció abban amit írsz, viszont ott az anyagi vonzat. Ha nekem kevés pénzem van (szegény vagyok, vagy csak spúr, vagy este/délután dolgozok, ....), és nézni akarom a kedvenc sorozatom akkor 2 lehetõség van: letöltöm, vagy VoD (ami még nagyon gyerekcipõben jár, lényegében az elsõ sikerét kellene meglovagolniuk értelmesen, de mivel az internet = ördög ...) Szóval elõ sem fizetsz a csatornára, hiába te néznéd a sorozatot (ezzel csökkented a nézettséget) Persze igazad van, jelenleg az interneten letöltõk száma világszám, nem országszintû, de az internet egyre erõteljesebb terjedésével (és az eznembûnteháttölthetem megértésével) ez sztem robbanásszerûen nõni fog az elkövetkezendõ években. Lehet, hogy igazad van, és jelenleg még nem okoz jelentõs (>10%-os) eltérést a nézettségben (ami számokat folyamatosan ostorozok :))), sorozatfüggõ és nemtom. Azt viszont tudom, hogy ha én kint élnék, nézni akarnám és nem tudnám valamiért (pénz, idõpont, valami), akkor nem elõfizetnék rá és kialvatlan szemekkel guvvasztanék a Tv elõtt, hanem letölteném a neten és kész :))
A személyeskedéssel kapcsolatban helyesbítenék: nem állt számdékomban. Ha így értetted akkor komolyan elnézést kérek. Azt írtam hogy olyan érzésem van mintha, és nem azt hogy te is ilyen vagy. Nem ugyanaz a kettõ. Még szmájlit is raktam a végére. Egyébként sem stílusom a személyeskés, a mondanivalóval vitatkozom, nem az emberrel mögötte. Azt sem ém hogy kifogytam volna az észérvekbõl, szvsz azokat mondtam eddig is.
Másodszor talán nem éppen azért romlik a nézettsége, mert nõ a letöltöttsége ? - azok a letöltõk akik nem tudják a TV-ben is megnézni, nyilvánvalóan nem képesek rontani a nézettségét, tehát pl. a magyarok sem. Akiknél fennáll ez a lehetõség, azok meg nem nézik a TV-ben, hanem letöltik ahhoz hogy az állításod igaz legyen. Szerinted akkor nem nézik meg a TV-ben HDTV minõségen azonnal, hanem letöltik késõbb a sokkal gyengébb minõségû ripet? Õszintén szólva nem hangzik ez nevetségesen? a harmadik eset (megnézik TV-ben, aztán esetleg letöltik) megint nem érinti a nézettséget. Akkor lenne igazad, ha nyomnák kis elcsúszással más országokban is, ahol a letöltõk már nem nézik meg újra a TV-ben, ugyanúgy mint jeleg nálunk a LOST/DH esetében. Ez viszont megint nem érinti a bevételeket (amihez a nézettség is vezet), hisz a készítõ csatorna eladta fix pénzért, tovább nem érinti hogy az adott vevõ csatorit tud kihozni belõle. De egyébként az egész értelmetlen, a letöltések szempontjából a Threshold-nál sokkal népszerûbb sorozatok simán megélnek a TV-ben is, holott az álláspontod szerint a letöltéseknek sokkal jobban kellene nyírnia azokat a sorozatokat.
miért ne tennék? A válaszom egyszerû: mert akkor gyorsabban figyel fel rájuk a RIAA/MIAA/.... és: elsõ lépés: DDOS támadásokat indíttat hacker barátaival az oldal és tracker ellen (ezmilyenegyUNDORÍTÓÓÓ) második lépés: megfenyegetik a szolgáltatóját harmadik lépés: feljelentik, és bezáratják az oldalt negyedik lépés: igényt tartanak a mindenféle user adatokra (bûnrészesség vádjával) ötödik lépés: verik a mellüket és bezsebelik a zsét, hogy mekkora kalózbandát fogtak el
Nos ezért.
továbbra sem cáfoltad viszont a nézettség pontossága mellett szóló dolgokat - elfogadtat az évreket ezt sztem az invasion-os topicba cáfoltam :))
és mi van azokkal a sorozatokkal melyeknek folyamatosan nõ a letöltöttsége és nézettsége? Ilyen is van sztem, szted persze nem, mert csak veszthet a nézõszámából széria közben egy sorozat :)))
van egy modelled, de egyszerûen nem mûködik. Óóó a modellel semmi gond, csak még a nagyfejes elszorítottnyakú agyhalott managerek ezt még nem érthetik, mert az internet sztük az ördög eszköze és aki használja az gonosz és jóra + pénzkeresésre csak a hackerek és reklámcégek tudják használni Vagy mondjuk inkább úgy, hogy az én modellem új, lázadó és jövõbemutató :))
erre tanult kollegám azt mondta, hogy "Ez néha igaz, néha nem" Óóóó szeretem, ha izélnek .... azaz :) idéznek :))
hogy lenne már majdnem minden esetben igaz? igazad van, spongyán fogalmaztam, és nem adtam meg minden paramétert :) Szóval átfogalmazva: a jól hypeolt sorozatoknak jelentõsen nagyobb az esélye, hogy befutnak és élnek, még gyengébb minõség esetén is Így már elég precíz :)) Esetleg nem hiányzik még belõle ez: sõt minél bugyutább és együgyübb egy sorozat, annál nagyobb az esélye a sikerre ?
Miért tennék? Ez warez, nem fûzödik hozzá semmilyen anyagi érdekük, sõt (!) örülnének, ha 0 lenne a letöltések száma. Persze ha eljönne a jogdíjadó kánoánja, akkor történhetnének csalások a letöltések számával, addig viszont ez csak egy sokadrangú információ amire a legtöbben abszolút nem kíváncsiak
De ha valami sikeres nem a letoltesek miatt az. Ez szep es jo h ennyi meg ennyi letoltes volt, de ez abszolut nem jelent semmitsem. A sikeresseg titka a nezettseg amit nem a (warez)letoltesekkel kovetnek nyomon.
OFF: Az én életkorom szerepel a lapomon, veled ellentétben. Tini pedig talán sose voltam, a Jedi visszatérbõl idéznék: "A veszteségek öregbítették, nem az évek ..." Szóval inkább ne személyeskedj, az olyan uninteligens. Egy vitában ha kifogytál az érvekbõl akkor légy férfi, és add fel. :OFF
Na térjünk vissza a tárgyra Nem a Hype volt elõbb amit szokás lefikázni, hanem a siker Most idézném winniet, aki szerint már a 2. résznél tudható volt, hogy ennek annyi. Magyarán amennyire jól silerült a hype és az elõleges beetetés, annyira lesz sikeres egy sorozat. Ha nem sikerült a beetetés, vagy nem volt rá pénz, akkor annak annyi, mindegy hogy mennyire jó.
ameddig a netrõl tögetõk nagy része fiatal hímnemû egyed, addig nyilvánvalóan túlsúlyban lesznek az ezt a réteget érdeklõ témájú sorozatok Elõsször is, te akkor még nem tudod, hogy mekkora egy asszony hatalma :) Másodszor talán nem éppen azért romlik a nézettsége, mert nõ a letöltöttsége ? Harmadszor ahogy azt már winnie-nek is fejtegettem, a nézettség egy sacc (szép nagy pocakos embereknek való :)), a letöltöttség egy pontos szám
A jó sorozatok befutnak és élnek Ez néha igaz, néha nem. A "jól hypeolt sorozatok befutnak és élnek" kijelentés viszont majdnem minden esetben igaz.
Nem írhatod a Threshold számlájára, hogy bár a SG-ben 3-4 szériára (!) vettek érszre és javítottak valamit, az itt miért nem javították a 10. részre ?! Bocsi, de ez LOL
"Valami oka csak van annak hogy az egyik sorozat pár rész után piszkosul népszerû lesz és díjjakat nyer, míg egy másikat lelõnek pár rész után." Nemigazan. Lasd Head Cases. Amugy meg a dijakat egy banda osztogatja. En ugyanugy nem adok rajuk mint az oscarra sem. A szememben a donnie darko pl 15oscaros film. :)
Komolyan mondom hogyan érzésem van veled kapcsolatban, mintha egy "lázadó" tinivel vitatkoznék, aki attól érzi magát különlegesnek hogy lefikázza a népszerût (ha jó ha nem), és valami kevésbé ismert rétegdolgot istenít.:) Valami oka csak van annak hogy az egyik sorozat pár rész után piszkosul népszerû lesz és díjjakat nyer, míg egy másikat lelõnek pár rész után. A LOST sokkal népszerûbb volt már annyi után is ahol most a Threshold tart, és annak is ugyanúgy be kellett törnie a piacra. Nem a Hype volt elõbb amit szokás lefikázni, hanem a siker. Ezt nem lehet arra fogni hogy a sok hülye nem érti, miközben ugyanezek a hülyék eltartanak egy halom más hasonló sorozatot. Lehet nézegetni a netes letöltéseket is, de semmi értelme, ameddig a netrõl tögetõk nagy része fiatal hímnemû egyed, addig nyilvánvalóan túlsúlyban lesznek az ezt a réteget érdeklõ témájú sorozatok. De globálisan nézve (és a TV jóval sokrétûbb közönséget céloz) a Threshold gyenge volt és kész. Eleve nagyrészt célközönséget célzott, de még oda is kevés volt. Ezt nem lehet azzal kimagyarázni hogy a sorozat nagyon jó, csak nem nézi a sok köcsög. A jó sorozatok befutnak és élnek.
Ez a "nem hagytak idõt" pontosan az a tippelgetés amit említettem. Ha ez komoly szándék lett volna, akkor már meglépték volna. Az összes többi a jövõt illetõen találgatás, mindenféle alap nélkül. Az is hogy az idõ rövidségén múlak a dolog.
#100: Remeljuk feltunik meg valahol egy masik scifiben fsz.kent. :D
Aztán tényleg sokáig nem volt igazán mellette senki, de ezt késõbb korrigálták A thresholdnak nem hagytak idõt semmifél korrigálásra ugyebár .... Viszont mindig állt legalább 1 õr a részlege elõtt, ami viszont nagyon pozitív :)
Nos, amire célozni szerettem volna az az, hogy bár azonos ideje ment mindkét sorozat (magyaron lost), a lost a jellemekre kihegyezve, Threshold sztorira kihegyezve, mégse éreztem, hogy annyira ismerném a lost szereplõit (jellemét), mint amennyire a Threshold sztoriját. Ráadásul a Threshold jellemei jobban kijönnek, mint a Lost sztorija (kereszthivatkozás), tehát a Lost semmi esetre sem érdemli meg azt a méretû hypeot amit kap (magyarán amiben jónak kellene lennie a jellemek sem olyan jó mint a másik legjobbja a sztori)
Az öreg Data pedig kiválló színész, utoljára talán a B5-ben láttam Molarinál hasonló alakítást, mint itt tõle a Thresholdban
De behoztak, ez a lényeg. Már a kezdetek kezdetén sem csak egyedül volt, úgy mutatták be mint a kaput kutató csapat legnagyobb szakértõjét, tehát ha csak említés szintjén is, de nem egyedül volt. Aztán tényleg sokáig nem volt igazán mellette senki, de ezt késõbb korrigálták. A Thresholdban nem. Persze rövid ideig ment, de addig nyoma sem volt annak hogy a Doki erõsítést kapna. Persze lehet tippelni hogy késõbb kapott volna, csak épp nincs semmi alapja, tippelni bármit lehet bárhová.
Annyi volt a késõbbi "bûnhõdés" hogy a csaj mondta neki hogy nem hibáztatja. A színészi játékról meg eléggé különbözik a véleményem a tiédtõl. Nálad úgy lát csak az a színészi játék ha megfelelõ arckifejezéssel elmondja valaki a történteket, ha ugyanezt eljátssza testbeszéddel, arcmimikával és szöveggel, az már nem az. Azt most ne feszegessük hogy a flashbackeket fikázod, mikor ugyay játszani kell a "jelent" is. De pl. mikor a LOST Locke-os részének végén kiderül hogy tolókocsis volt, és mutatják ahogy mozgatja a lábujjait, majd bizonytalanul, billegve feláll (évek óta elõször), ezek szerint szerinted jobb lett volna ha annyit mond vidáman hogy "5 perce még tolókocsis voltam!". Vagy mikor egy flashbackban Kate hibájából meghal a gyerekkori barátja mellette az autóban, és látjuk a szemében megjelenni a döbbenetet és az iszonyatot, annál is jobb lett volna ha annyit mond a szigeten hogy "Meghalt egy barátom a hibámból.". Ez nevetséges, akkor az összes dráma/romantikus/bármilyen nem a látványra épülõ filmet úgy kellene megcsinálni hogy beülnek a színészek a kamera elé és elmesélik az egészet? Vicces lenne...:)) A LOST-ban ugyanúgy megtudunk dolgokat a szereplõkrõl azon a módon ahogy te említed a Thresholdban (sõt sokkal-sokkal többet, mert eddig ez nem volt erõssége a Thresholdnak és nem is ez a fõcél nem úgy mint a lostban, plusz nem is ment annyi ideig), ezt csak megtoldják a flashbackek. Nem reális úgy beállítani mintha csak az utóbbiak lennének. Sõt, továbbra is fenntartom azt hogy a Theshold karakterei emberileg kegyetlenül üresek, a legjobban megismert karakter hátterét is le lehet írni 2-3 mondatban, de van olyan akirõl egyszerûen semmin nem lehet tudni a nevén és a foglalkozásán kívül. Ezt nevezem ám karakterrajznak.
Ahogy említettem, a kezdetekben fõleg csak Carter, késõbb hoztak mellé 3-5 tudóst
De emlékszem pl. olyanokra is amikor dolgozott a lerobbant kapun, asszem olyan is volt hogy õ adott ötletet valami technikai megoldásra Ez így most nem ugrik be hogy melyik, de a TV-s részben halálosan komolyan mondta, hogy csak ennyi a dolga, pedig próbálta még spirázni is hogy mennyire fontos hogy a túloldalt tudják, hogy egy ember nyitja nekik az íriszt és nem egy automatika :))
Nos, stargate rendszeresen Carter csücsül egyedül egy sötét szobában a gép elõtt, és találja ki a dolgokat. - A legutóbbi TV2-õs részben nem Carter dolgozott a VR széken (habár késõbb besegített), elõtte pár résszel ugyanaz a tudóscsapatnak volt afférja a növénnyel. Sokszor küldenek tudóscsapatot tanulmázni valamit a kapun át, ezt rendszeresen látjuk is. Sõt volt olyan rész is ahol két ilyen kutatónak kellett kommandózni. Carter szerepel legtöbbet hasonló szerepben, elvégre õ fõszereplõ. De mellette rendszeresen feltûnnek mások is, ezen nincs mit vitatkozni.
Röhögni fogsz, DE. Volt a TV-s rész, ott el is mondja, hogy a feladata, hogy bemondja, és a tenyérlenyomatával nyissa és zárja az íriszt :))) - Emlékszem a részre. De emlékszem pl. olyanokra is amikor dolgozott a lerobbant kapun, asszem olyan is volt hogy õ adott ötletet valami technikai megoldásra. Az a TV-s rész nem vette magát komolyan ha visszaemlékszel, ezért mondta poénnak hogy ennyi a dolga csak.
#86: egyetértünk :) #89: egyszerûen ennyit a forgalomkorlátomból nem vagyok hajlandó elpazarolni, szóval TV :) #90: igen, az SG-nek nincs egy magasröptû sztorija, a fõ storylinok is eléggé elhanyagoltak, de némely részekben (bár eléggé elrejtve, de) társadalomkritikát vélek felfedezni. A színészek egyébként sztem jók.
#86: A threshol szineszei vannak olyan jok mint a losté. #89: Ha magyarul nezed, akkor már most fejezd be. ;) Ugy semmi ertelme. :( #90: A stargate egy roppant gagyi sorozat, gagyi sztorival, gagyi szineszekkel, gagyi stábbal. :D Az atlantisnak is csak a hangulata fogott meg. Meg Joe szimpatikus arc.
Egyebbkent en ugy allok most a losttal h inkabb az szunne meg a threshold helyett. Es nem azert mert scifi mániás vagyok. :D Lagyon leült a lost.
A bûnhõdést az arcáról tudtad leolvasni, és ott volt a tanuság, hogy ilyen komoly helyzetekben bizony a legbutábbnak tûnõ szabályt is be kell tartani (ha nem hülye aki kitalálta) Következõ részben megintcsak elõvették a dokit ha jól emlékszem (egyszer vétkezz, és örökké bûnös maradsz)
Nos, stargate rendszeresen Carter csücsül egyedül egy sötét szobában a gép elõtt, és találja ki a dolgokat.
nem csak azért van hogy bemondja hányas ékzárat kódolta a kapu éppen Röhögni fogsz, DE. Volt a TV-s rész, ott el is mondja, hogy a feladata, hogy bemondja, és a tenyérlenyomatával nyissa és zárja az íriszt :)))
Igen a Lost-ot elbagatelizálom. Sztem a magyaron eddig leadott részek alapján nem érdemli meg ezt a hatalmas hypeot amit kap, míg más vele azonos (sõt jobb) színvonalú sorozatok eltûnnek a süllyesztõben
""2) Hány esetben lett valaki "megbüntetve"/megbûnhõdve a jellemhibája miatt ??" - Ezt csak kiemelem külön is, gondolom itt arra célzol hogy a Dokit felellõgre vonták, míg a LOST-ban max egy ejnye-bejnye volt és kész. Node könyörgöm, a Dokinál mi volt? Leszúrták 3 mondatban, és azóta se került elõ a dolog többet (szinte biztos hogy nem is fog soha többet), senki nem utalt rá hogy emiatt bármi baja lett volna, hol van az a hatalmas megbûnhõdés amit emlegetsz?:)
"Carter egyedül találta ki a dolgokat, késõbb hoztak be 3-4 további tudóst az SG-ben :))" - hamost az egész SG történetet vesszük, akkor tudósok már a kapu megtalálása óta dolgoztak rajta, csak Daniel segítsége nélkül nem tudták beindítani (mozifilm). A sorozat elején sem csak Carter melózott vele, csak õ volt a legnagyobb szakértõje (plusz az elején még spóroltak a statisztákkal is gondolom, de ez más tészta.:)). Ott van pl. a szemüveges kapukezelõ fickó (a nevét nem tudom), õ ugyanúgy melózgat a kezdetektõl fogva mint technikus, nem csak azért van hogy bemondja hányas ékzárat kódolta a kapu éppen.:)
Tis azt érzem hogy a LOST-ot elbagatellizálod, míg a Thresholdot fényezed, piszkosul aránytalanul. Olyan dolgokat emelsz ki a másodiknál, amik megvannak az elsõben is, csak valahogy nem "akarózik" elismerni, mert akkor borulna az álláspontod. Pl. a sokat emlegetett színészi tehetség, amiben semmiféle elõnyt nem látok a Threshold oldalán. Mellesleg akármennyire is próbáljuk kimagyarázni a Thershold "bukását", a megcélzott nézõközönség ugyanaz mint más SCIFI sorozatnál, ezt mégsem favorizálták annyira. Valami baj csak lehetett vele, az nem magyarázat hogy "a sok hülye nem érti", miközben más hasonló sorozatok sokkal népszerûbbek, amiket ugyanazok a "hülyék" tartanak el, és semmivel sem egyszerûbbek a Thesholdnál.
Az igazi belsõ viszályát egy embernek sose a szövegbõl fogod észrevenni, ehhez kell a színészi képesség. Most mondhatnám, hogy Babylon 5 ennek a legjobb példája volt, csupa remek színésszel :))))
Carter egyedül találta ki a dolgokat, késõbb hoztak be 3-4 további tudóst az SG-ben :))
Ami a külföldieket illeti, a Threshold egy Amcsi titkosszolgálat, a titkosak közül is a legtitkosabb és legnagyobb hatalmú. Te szegény mexikói bevándorlókat alkalmaznál, esetleg arabokat, vagy csakis a legjobb és legprofibb többgenerációs amcsikat ????
"1) Mennyivel tudsz többet a Lost fõszereplõinek jellemérõl, mint a Threshold-osokéról?" Sztem a Threshold nagyon pörgõs volt, szemben a vontatott Lost-al. Tovább megyek, sztem a szereplõk is sokkal profibbak a Thresholdban, ezért van az, hogy a pörgõ sztori mellett mégis megismerhetõek a jellemek mindenféle gagyizás nélkül (néha csak 1-1 elejtett mondat, egy fura nézés is sokat elárul) Szóval én ezt a bugyuta Lost-os jellemmutogatás szükségességet a gyenge színészi képességek számlájára írom
"2) Hány esetben lett valaki "megbüntetve"/megbûnhõdve a jellemhibája miatt ??" - Pl. Savyer (mikor nem adta elõ az asztmagyógyszert), vagy Kate mikor nyilvánosan lebuktatták a sittes múltja miatt, hogy csak párat mondjak. Savyer megkínozva lett, nem megbüntetve. A büntetés az lett volna, ahogy mutatják a többiek lenézését, kiközösítését (lelki terror, valami ???) .... Kate-nél még nem tart a magyar, de felteszek egy kérdést: lebuktatását követõen lenézik, kérdõrevonják, valami ??? Mert eddig ha valaki valami szart csinált, azt úgy szépen mindenki elfelejtette max 1 részen belül, mindenféle nevelõ szándék nélküliek eddig a részek (pedig mennyit bele lehetett volna tenni, ez a téma a jellemhibák feltárásának a kincsesbányája)
"3) mennyire elõre kitalálható a story folytatása" - hát, ha te megmondod mi lesz a LOST-ban, akkor le a kalappal. De talán írd le, és meglátjuk. A Threshold ebbõl a szempontból is nagyon kiszámítható egyenlõre. Elõsször is áruld el kérlek, hogy MI A LOST-BAN A FÕ STORYLINE ? A túlélés ? Gyengusz, ezen nincs mit elõre megjósolni. Egyeseket megölnek (ha volt elég bátorságuk az íróknak, ha gumi akkor csak megsebesítenek/megilyesztenek) helyi lények (medve, T-rex), illetve menekülnek elõlük barlang ilyesmi, illetve mivel fasza kemény csávók vadásznak rájuk Az eljutás? Persze már az elsõ résznél bennem a tutaj ötlete fogalmazódott meg, most az X-edik részre végre másnak is eszébe jutott. (Persze tutajnak én min egy 20x20 méteres tákolmányt gondolnék). Esetleg elindulnak páran, hánykolódnak x napot, többiek idegesek, majd hajó(tutaj)törést szenvednek, vagy visszasodorja õket egy áramlat .... szóval nem fog onnan eljutni élve senki ... az utolsó széria végéig :p Misztikum ? Végre valami ami már emlékeztet távolról valami story kezdeményre. Ha ez nem lenne benne nem nézném, mert akkor már tényleg csak egy Giligan szigete :p. Ebben mi lehet a folytatás? Esetleg kísérleti telep volt a szigeten, vagy valami fura fertõzés lehet ... Az egyetlen amire tippem sincs, az a látomások, és ez végre valami ami nem elõre kitalálható és érdekes.
StoryLine a Thresholdban: ezt hosszan lehetne elemezgetni, lényegében ott a nagy kérdés, hogy kik is küldték ezt a szondát, és honnan, és milyen technológiájuk van és megfejthetjük-e, és ezelõtt is jött, akkor jöhetett több is, és visszafordítható-e ez a mutációs folyamat, és védekezhetünk-e a számítógépes variánsa ellen, és megállítható-e a világszintû járvány kirotése .... egyszuszra :))
Én is sajnálom hogy lelövik, de messze nem annyira mint pl. az Enterprise-t vagy a Firefly-t. Ent-et én is nagyon sajnáltam. Pláne most, hogy végre Manny Coto is nagyobb szabadságot kapott, az utolsó 4 rész egyszerûen überbrutálkurvajó volt, Manny mûve :)))
Teljesen igazad van, viszont elsiklasz afelett hogy a LOST-ban amire utalsz, nemcsak a flashbackekbõl ismerjük meg rendesen a karaktereket, hanem a szigeten tett dolgaikból is. Sõt azok a lényegesek, a flashbeckekben csak megmutatják hogy a jelenben tett döntéseiket mire alapozzák a múltban. Mint a legutóbbi részben, amikor Ana odaadta a fegyvert Sayidnak hogy lõjje le ha akarja. El is mondta szóban utána, de sokkal hatásosabb volt hogy a flashbackban is megmutatták hogy õ is volt hasonló helyzetben. Lehet azt mondani hogy a flashbackes megoldás szájbarágós, de õszintén melyik a szórakoztatóbb, ha elmondja valaki hogy mi volt 2 mondatban, vagy látod is hogy mi volt? A második felével is egyetértek, Archert tudom példának felhozni az Ent. 3 évadjából, mikor ugyan rendhagyóan a jelleme ellenére cselekedett végig, mégis szépen érezni lehetett hogy ehhez mekkora harcot kell magával vívnia.
"jaj megint nem kell a 100 szereplõs sorozat. megint a lost? ott egy eszköz is a sok szereplõ, lehet váltogatni, új szálat behozni. ez nem az a sorozat! a legtöbb sorozat, amúgy is kevés szereplõs, ott az alias pl, a csi:ny, stb. akkor a csi:ny-ban pl miért nem mutassák a sok laborost aki még melózik? mert nincs rá szükség. ahogy itt sem." - Én sem úgy képzeltem hogy akkor mint a 100 tudós szerepel rendszeresen nevesítve. De sokkal hitelesebb lenne ha néha látnánk a háttérben dolgozni egy csapatot, minthogy egyetlen orvos jön rá mindenre, és nem alszik napokon keresztül. A LOST-ban is egy halom túlélõnek semmi más szerepe nincs, mint néha a háttérben kolbászolni, ugyanígy lehetnt is. Ettõl még a fõszereleplõk száma nem változna. Mint pl. a Stargate-ben. Ott is Carter a fõagy, de általában mászkál körülötte egy-két szakértõ segíteni, és sokkal hitelesebb is.
"jaj nem kell a kamu, amcsi sorozat, köss már bele légyszi. figyelj: magyar sorozatban legyen ukrán szereplõ? naugye. meg tegyük fel a kérdést: kit néznél szívesebben: michael dudikoff karaktert a fõszerepben, vagy egy csinos nõt? naugye." - ha már az elõbb felmerült a LOST, ott van ausztrál, angol, koreai, iraki csak kapásból a fõbb szereplõk között. De egyébként igazad van, nem jellemzõ pl. a CSI szériákban sem, elvégre amerikai rendõrökrõl van szó, ne is legyen más szereplõ. Viszont ott is minden szériában szerepelnek külföldi származású szereplõk nem?:)
Igen, én is erre próbáltam rámutatni, hogy 1-1 jellem bemutatására nem kell 1-1 teljes (Story_Lite) rész. Fõleg meg nem ezzel a bugyuta (mondjuk ki: SZÁJBARÁGÓS dedós) módszerrel Jobb sorozatokban a részek tartalmából épülnek fel a jellemek (amelyek azért konzekvensen állandók, nem részenként köpönyegforgatók), és a színészek elõadása, mimikája és viselkedése ami pontosítja
"1) Mennyivel tudsz többet a Lost fõszereplõinek jellemérõl, mint a Threshold-osokéról?" - Ne haragudj, de ha a LOST-nál maradunk, az is fényévekkel veri ebben a Thresholdot. Utóbbinál mit tudunk a szereplõkrõl? Lássuk elõször az elõéletüket (a foglalkozást kihagyom mert alap): A csajnak van egy kutyája és egy anyja, a katona katonai iskolát végzett, az informatikus éppen nõsülne, a nyelvész szexmániás, az orvos és a nagyfõnök is van. Ennyi. Ehhez jön még a kezdetek óta eltelt idõ, ahol a munkán kívül megintcsak semmi érdekes nem történt (kivéve pár drámainak szánt, de semmi meglepõvel nem szolgáló momentumot, a doki lehallgatását, a katona valakijének a halálát, meg a gép lelövését). Ennél minden egyes LOST karakter jellemérõl sokkal többet tudunk meg a róluk szóló részekbõl. De még a szintén lefújt Enterpise-ban is sokkal mélyebben ismertük meg a karaktereket ennél. Ott sem mindenkit, de a 3. évadban (tovább még nem láttam) nagyon szépen megmutatták pl. Archernél azt hogy a jelleme ellenére kénytelen keménynek lenni miközben nem szerette, vagy ahogy T'pol sodródott közelebb az emberekhez. Lehet hogy a Thresholban is lett volna hasonló késõbb, de abból kell ítélni ami van, és eddig a karakterek nagyon üresek. "2) Hány esetben lett valaki "megbüntetve"/megbûnhõdve a jellemhibája miatt ??" - Pl. Savyer (mikor nem adta elõ az asztmagyógyszert), vagy Kate mikor nyilvánosan lebuktatták a sittes múltja miatt, hogy csak párat mondjak. "3) mennyire elõre kitalálható a story folytatása" - hát, ha te megmondod mi lesz a LOST-ban, akkor le a kalappal. De talán írd le, és meglátjuk. A Threshold ebbõl a szempontból is nagyon kiszámítható egyenlõre. Minden részben elõkerül egy fertõzött aki fertõz akar, kavar valami komoly bajt, de gyorsan rájönnek az "ellenszerre", megakadályozzák, mellesleg elkapják a fertõzöttet is. Megjósolom hogy ez ment volna továbbra is, hisz eddig is ez volt.
És itt újra megjegyezném hogy nem fikázni akarom a sorozatot, én is nézem és szeretem mert leköt. De semmi többet nem nyújt mondanivalóban, semmi elgondolkoztató nincs benne. Nem akarom a LOST-hoz hasonlítani mindenáron (nem is én kezdtem), de ha kell akkor az sokkal színvonalasabb. Mindamellett már így is magam ellen fordítottam itt a többséget valszeg, ha már Winnie is le van szólva (miközben a szokásos jéghideg logikájával a tényeket mondja, tehát igazán nem is lehet ellentmondani neki:)), akkor én lazán kapok ezért. Én is sajnálom hogy lelövik, de messze nem annyira mint pl. az Enterprise-t vagy a Firefly-t.
Miértis ? Mûfajra talán politikai, aminek a célja a belsõ és hátsó politikai csatározások bemutatása. Bár a fele tényleg lagymatag családi dráma (IQ_Lite), de a másik fele kemény west wing (IQ_Hard) kõkemény döntésekkel (úgy mellesleg elég frappánsan). Így cuzammen IQ_Normal. És itt ebben a szituban még egyet is értek a családi bizbasz bemutatásával, végülis éppen erre van kihegyezve az egész, hogy egy nõ lesz az elnök (németeknél most mi lesz :))) Szóval igazam van, vagy igazam van?
Azért a Lost jellemábrázolásai sem olyan egetverõen mélyek. Ilyen szinten minden soriban létezik valamiféle jellemábrázolás, csak ennek a bemutatására nem egy epizódot építenek fel (mondjuk, hogy Pistike feleségét öt éve elcsapta egy kukásautó, és õ erre most fájdalmasan visszaemléxik) hanem egyszerûen elintézik egy dialógusban.
szegény Treshold topiknak hogy megugrott az olvasottsága az utóbbi egy-két napban. Ez sori is úgy jár majd mind Zámbó Jimmy, a halála után lesz igazán híres :)
Off
mikor az enterprise-ban õ játsza a saját apját (megalkotóját) az iszonyat nagy volt :).
Nos, nézzük elõsször is a Lost-ot. Látszik, hogy nagyon a jellemekre mentek rá, és nem ez miatt lett lassú. Vonhatnék párhuzamot a B5-el (de nem teszem :)), ahol nem kellettek félórás sirámok, hogy mennyire szar nekem, egy jó színész az arcával elõadja egy 2 perces dialógban életszagúbban ("szorít a cipõm", ha még emlékszel rá :)). De tudodmit, vonjunk párhuzamot: Lost VS Threshold (magyar TV-n kb annyi részt adtak, mint amennyi Threshold volt, így ez nekem egyszerû) 1) Mennyivel tudsz többet a Lost fõszereplõinek jellemérõl, mint a Threshold-osokéról? 2) Hány esetben lett valaki "megbüntetve"/megbûnhõdve a jellemhibája miatt ?? 3) mennyire elõre kitalálható a story folytatása
Írjál te is kérdéseket, nos az én válaszaim: 1) Semmivel. Tobbet nyafognak a Lost-ban, de pár apróságtól eltekintve nem sokkal többet 2) Lost: szinte mindenkinek mindent elnéznek, bûnhõdésnek (nézõ nevelõ célzatnak) nyomát sem látom. Threshold: az utolsó 2 részre visszagondolva kapásból ott van a doki, aki csak annyi hibát követett el, hogy ugyanabba a bárba ment többször .... és jó a színész, a végén a bûnhõdés bár csak 3 perc szól róla, de érzõdik a lelki nyomás. 3) nos, a Lost-ot nem nehéz, olyan upgrade-elt Giligan szigete :)) Ez persze túlzás, de egy lerágott csontot próbálnak éppen újra ehetõvé tenni, ezért mindenféle extra bugyutaságokat bele kellett írniuk. Mindegy, szóval bár nem olvastam utána, a topicban sem voltam már talán az elsõ rész óta (Spoiler-ezési kultúra alacsony), ennek ellenére azért tudnék tippelni, hogy merre fog menni az a szerény fõszál. Threshold-nál minden rész meglepetés volt, új és újabb terjedési lehetõségeket (idõben vissza régi találkozásokat is) keverve
Tényleg olyan csapat ez akik a valóságban is összejöhetnének hasonló krízishelyzeben, vagy csak azért ilyenek hogy kiszinezzék a sztorit? Erre még válaszolnék: Lost-al összehasonlítva, mennyire tartod lehetetlennek? Iraki katona, túlélõmûvész, narkós zenész, csaló ... az mennyivel elképzelhetõbb, mint egy geek informatikai zseni ??
de a jellemrajz drámai vonás ugye. amúgy nincs azzal semmi gond, az úgy jó. lost-ot hagyjuk ki a játékból, se sci-fi, se egy kategória (azért 1 évaddal elõrébb indult)
Threshold mondanivaló: némi társadalmi dologra felhívja a figyelmet (politikus mekkora egy gané, családi problémák, volt feleségek, nem jut idõm másra mert meló lefoglal), de semmi komoly, nem egy Star Trek szint, de az újonnan indult sci-fi-k közül ebben az elejétõl kezdve történt mindig vmi haladt a sorozat (surface egy nagy szar SZERINTEM, csak van benne kisgyerekes szál is, és nézhetik kisebbek is, többen nézik a reklámot; invasion-ben meg 7 részig jószerivel nem történt semmi. jójó ez meg az, de semmi ledöbbentõ; kivételek a pilotok, oda muszáj "pakolni"). Szereplõk: nem mi írjuk a sorozatot, lehet szeretni a szereplõket, lehet nem szeretni.
jaj nem kell a kamu, amcsi sorozat, köss már bele légyszi. figyelj: magyar sorozatban legyen ukrán szereplõ? naugye. meg tegyük fel a kérdést: kit néznél szívesebben: michael dudikoff karaktert a fõszerepben, vagy egy csinos nõt? naugye.
ki írta a sorozatot? cvd? nem. én sem. így van és kész. barátok köztbõl miért nem veszik ki ezt meg azt? nem is lenne rá szükség.. no comment.
jaj megint nem kell a 100 szereplõs sorozat. megint a lost? ott egy eszköz is a sok szereplõ, lehet váltogatni, új szálat behozni. ez nem az a sorozat! a legtöbb sorozat, amúgy is kevés szereplõs, ott az alias pl, a csi:ny, stb. akkor a csi:ny-ban pl miért nem mutassák a sok laborost aki még melózik? mert nincs rá szükség. ahogy itt sem.
nem 20 évre kell elõretekinteni, azért ne szálljunk el megint! egy jó sorozat meg 5-6 évig jó esetben. thresholdnak is elég lett volna 3-4 így látatlanban.
Node a LOST esetében a rejtélyek mellett a jellemrajzok is legalábbannyira fontosak (a készítõk nyilatkozták, nem kitaláció), ezért van az hogy sok a flashback, és sok az olyan dolog a szigeten is aminek nincs igazán súlya a rejtélyek szempontjából. A második felével meg piszkosul igazságtalan vagy. Ha a Thresholdot is leegyszerûsítjük annyira mint te tetted a LOST-tal, akkor mi marad? Megjelent egy idegen valami, ami hanghullámok segítségével meg akarja változtatni a Földet. Ennyi. Ha elkezded sorolni az apróságokat, akkor más is elkezdi sorolni a LOST apróságait. Deha gondolod belekezdhetünk.:) A Thresholdban egyébként mi az a komoly mondanivaló? Valljuk be meglehetõsen klisés. A fõszereplõ egy csinibaba, persze emellett nagyon okos, tényleg nem láthattunk már ilyet kismilliószor. A szakterületeket tekintve mindenhonnan a legjobb egy embert szedték össze, érdekes módon mind amerikai. De biztos hogy egy orvos az igazi választás, mikor egy ügyes orvoscsoport sokkal hatékonyabb lenne? Márcsak azért is mert az elemzõmunka (és új helyzet lévén szinte csak azt csinálja) sokkal hatékonyabb és gyorsabb ha többen végzik, márpedig pl. a sebesség itt döntõ tényezõ. A technikus/számtech szakember egy fiatal, más területen bugyuta, és meglehetõsen különc figura - ugyanaz mint mindig. A nyelvész/matematikus meg egy törpe, emellett szexmániás. Tényleg olyan csapat ez akik a valóságban is összejöhetnének hasonló krízishelyzeben, vagy csak azért ilyenek hogy kiszinezzék a sztorit? Ha elég okos lenne a forgatókönyv akkor nem lenne rá szükség. Aztán elég kevesen is vannak, persze drága lenne sok embert mozgatni, az viszont nem magyarázat hogy minnél kevesebben vannak, annál kevésbé feltûnõek. Elvégre be vannak zárva egy épületbe, nem beszélnek senkivel, úgyis az egész épületet védeni kell, õszintén mit változtatna a dolgon ha akár százan is lennének ilyen körülmények között? Szóval akárhogy is nézzük, a Threshold egy tucatscifi sorozat tucatklisékkel, amibõl évente többet is indítanak, az alapötleten kívül semmi nem különbözteti meg a többitõl, de az úgyis mindig eltérõ. És ezzel nem fikázni akarom mert én is szeretem, de nem látok benne semmi kiemelkedõt, amiért mondjuk 20 év múlva is hatalmas rajongótábora lenne.
Agyonnyújtott: Nos, induljunnk ki az agyonhypeolt Lost-ból. Most komolyan, globális szál szempontjából (hanyadik részen is jár a tevében?) TÖRTÉNT MÁR VALAMI ??? Megismerkedtek 2 szigetlakóval, elraboltak 1 embert, a sziget próbálja átnevelni õket. Ja meg van valami nagy a szigeten, ami fákat döntöget (0. tippem elsõ részben T-Rex volt. Helyes ?) A Threshold eddigi részeibõl megtudott információkból nem tudnék egy ilyen rövid listát írni, szóval nem olyan rétestészta, mint a Lost. Ja, és a részek nagyon nem egykaptafára készültek eddig (X-files hiba), szóval a készítõknek volt elég fantáziájuk (és 3 szériára elõre ki volt találva minden?)
Nos, definiáljuk az IQ_Hard-ot: induljunkk ki egy példából, vegyük a scifi mûfajt. Miért is és mire is alakult ki a scifi ? A scifi azért alakult ki, hogy ferdetükrön keresztül mutassa be a társadalmi és jellembeli hibákat, lényegében egy rejtett társadalomkritika. IQ_Hard-nak nevezek egy scifi-t, ha nem csak szórakoztató, de benne van ez a rejtett kritizálás is (sõt, még tanít is, és felnyitja az emberek szemét).
scifi sorozatokat nem vetítenek országos tévén, de a stargate, 4400, bsg mind nagyon népszerûek. És ezzel ki is fújt az IQ_Hard lista? (még talán Regenesys?) Stargate sajnos csak talán tartozik bele, jópár rész IQ_Hard, de volt jópár IQ_Lite is, szóval bár nagyon szeretem, kivenném ebbõl a listából
iq-hard? (most nem a vita kedvéért, de a threshold szerintem még véleltlenül sem az) Egy szóval sem mondtam, hogy az. A Threshold egy IQ_Normal sorozat volt, ami szintén MÁR a ritkaság kategóriába sorolható (bár voltak benne részek, amelyek keménységükkel -túl racionálisan ésszerû döntés- megütötték az IQ_High szintet). Mindenesetre felüdítõ volt a Lost bugyuta de agyonhypeolt agyonálmisztifikált IQ_Lite világához képest (persze az is lehetett volna IQ_High, jellemhibákkal televan, csak ezek valahogy nem ütnek mellékesen akkorákat vissza, hogy megértse a nézõ, hogy ez milyen rossz és csúnya dolog )
mi számít iq-hard-nak? csak 2 példa kéne, hogy cserébe sorolhassam én is a példáimat. (monnyuk így hasra csapva is menne jó pár: west wing, maffiózók, sírhanz mûvek, kés/alatt - de nem tudom, hogy mit értesz ezalatt) Def fent. West Wing egyértelmûen IQ_Hard (kemény kritikákkal és komoly tartalommal, no ezt sem csecsszopókanak találták ki :))), maffiózók IQ_Lite, a többit meg inkább a siralmas kategóriába sorolnám Commander in Chief ami még pedzegeti az IQ_High lécet, talán felküzdi magát.
a threshold mondjuk a lost-nál? több, mint 10-ed annyira népszerû. a threshold iidén úgy a 6. számú sorozat itthon nézésben (prison break, rome, reunion, earl, invasion, ezek mind népszerûbbek) 6. nem is olyan rossz az újak közül. Majd ha hazaérek megnézem a nemzetközi adatokat.
Ott a pont. Szeretem a Thresholdot is, de messze "IQ_Lite"-abb pl. az említett Lostnál. Semmin nem kell gondolkozni, csak nézni kell és kész. Ebbõl a szempontból semmivel sem kell több ész hozzá mint (durva példa) a Barátok közthöz. Az meg hogy elnyújtott pár sorozat nemtudom miért meglepõ, minden sorozatot addig nyújtanak ameddig megéri. Az is kicsit erõs hogy a LOST s a DH elnyújtott lenne máris így a második évadjuk harmadánál, szvsz mindkettõben van még bõven lehetõség, egyik színvonala és nézettsége sem esik, nem lettek unalmasak, márpedig ebbõl valamelyik csak igaz lenne ha tényleg el lenne nyújtva. Plusz ne hozzuk már fel az elnyújtottság hiányát puzitívumként olyan sorozatnál amit lelõttek az elsõ évad harmadánál, és esélye sem volt kiderülni hogy mennyire is lett volna nyújtva.
És sorold kérlek, hogy hány IQ_HARD sorozatot szeret is amerika ?? Nem a bugyuta IQ_Lite lagymatag elnyújtott izéket (DH, Lost), hanem tényleg komoly sorozatokat ??? Esetleg scifi sorozat ebbõl ??
scifi sorozatokat nem vetítenek országos tévén, de a stargate, 4400, bsg mind nagyon népszerûek.
iq-hard? (most nem a vita kedvéért, de a threshold szerintem még véleltlenül sem az) mi számít iq-hard-nak? csak 2 példa kéne, hogy cserébe sorolhassam én is a példáimat. (monnyuk így hasra csapva is menne jó pár: west wing, maffiózók, sírhanz mûvek, kés/alatt - de nem tudom, hogy mit értesz ezalatt)
Nekem egyre inkább úgy tûnik, hogy tényleg komolyat mostanság a kanadaiak csinálnak
hümm. nem tudom. nem akarok most gagyi kanadai sorozatokkal elõjönni, mert az ziccer lenne, mert állandóan a kanadaiak bénaságát veszem elõ:)
Egyébként nézted a letöltöttségi adatokat? Mennyivel volt rosszabb, mint a másik kettõ ???
a threshold mondjuk a lost-nál? több, mint 10-ed annyira népszerû. a threshold iidén úgy a 6. számú sorozat itthon nézésben (prison break, rome, reunion, earl, invasion, ezek mind népszerûbbek)
És sorold kérlek, hogy hány IQ_HARD sorozatot szeret is amerika ?? Nem a bugyuta IQ_Lite lagymatag elnyújtott izéket (DH, Lost), hanem tényleg komoly sorozatokat ??? Esetleg scifi sorozat ebbõl ?? Nekem egyre inkább úgy tûnik, hogy tényleg komolyat mostanság a kanadaiak csinálnak
Egyébként nézted a letöltöttségi adatokat? Mennyivel volt rosszabb, mint a másik kettõ ???
tudjátok, hogy mindig elõveszem a nagy arcomat, hogy helyesbítsek:))
Elfogadhatatlannak tartom, hogy a bunkó, primitív, csak a fantáziátlan, középszerû dolgokat megemésztõ amerikai nézõk határozzák meg, hogy mit nézzen a világ többi része rajtuk kívül és mit ne...
tévedés, szerintem. amerika. egy csomó király sorozatot szeret és egy csomót nem. nincs ezzel semmi baj, szerintem, az élet rendje...:(
amíg pénteken volt a sori - az sem volt olyan jó hely, de úgyahogy pengeélen tudott táncolni. kedd este a boston legal és a law and order: svu ellen nem volt esély, úgy tûnik. akik nézték nem voltak hûségesek.
Kedden NFL van, ergo tökéletesen természetes, hogy nem néznek mást. A csatornát kéne okolni...
nfl vasárnap és hétfõn van, abból is csak a hétfõ a fõmûsoridõ és ugye mondjuk a Prison Break az NFL ellen sikeres.
nyilván senki sem annyira naiv, hogy azt hiszi, hogy a közönségnek csak a neki tetszõ sorik jönnek be...:(
ja, csatornát!! az x akták-os frank spotnitz sorozata, a night stalker is bukott, duplarész elsõ fele lement, második már nem... szemetek. közbe se buszon, SEHOL nem reklámozták, pedig jó volt!
Na ne szidjuk az amcsikat! Kedden NFL van, ergo tökéletesen természetes, hogy nem néznek mást. A csatornát kéne okolni...
Hát ja...
Pár napja töltöttem le az elsõ részt, baromira megtetszett a sztori. Rögtön rá is izzítottam az Azureust az összes többi epizód letöltésére, de ahogy olvastam ma a hírt megszakítottam a letöltéseket, és töröltem a félig /esetleg teljesen letöltött file-okat/. Most már értelmetlennek tartom megnézni a fennmaradó részeket, csak a szívem fájdítanám vele...
Elfogadhatatlannak tartom, hogy a bunkó, primitív, csak a fantáziátlan, középszerû dolgokat megemésztõ amerikai nézõk határozzák meg, hogy mit nézzen a világ többi része rajtuk kívül és mit ne...
Egyszerûen szörnyû. Kurvajó sorozatnak indult, de úgy látszik, hogy túl bugyuták az amcsik az ilyenhez. Elgondolkodhatnának rajta, hogy esetleg EU/Kanadában adják ezeket az értelmesebb sorozatokat, mert itt még van ész, és megértjük, amit a zsíragyú NyallyWood-hoz szokott amcsik már nem (USA Lanf of the IQ_Lites)
amúgy: cikk "Egy másik javaslat szerint minden felhasználó egy meghatározott összeggel, például évi száz dollárral támogatná a zenei, a film-, a könyv- és a szoftveripart, illetve a producereket vagy a kiadókat. Ezért az összegért cserébe szabadon hozzáférhetne ezekhez a mûvekhez" Ezt támogatnám. Ha ez bevezetésre kerülne, és nézettség/letöltés számok alapján fizetnének a sorozatok készítõinek, akkor nem állítanának le ilyen értelmes sorozatokat.
oké. de attól még jó sorozat volt! dagadt hamburgerzabáló amik bekaphassák, se star trek, se night stalker, csak bruckheimer kell nekik, rohadás verje meg õket brooklyn közepén!!!
majd valamikor 2006-ban kiadják a még leforgatott 4 részt, mindig ki szokott jönni.
és persze én nem a csatornát okolom, hanem a nézõket. azt én is írtam látva a keddi eredményeket, hogy azonnal cancelelni kell, mert olyan gyenge volt.
Nem értem mért pont Észak-Koreai tengeralattjárót kell emlegetni. Ha valaha is az Atlanti óceánra tévedne egy tengeralattjáró, szó nélkül fel lehetne robantani, még csak magyarázat sem kellene hozzá. (Egyáltalán van É-Knak tengeralattjárója?)
:)))
Ja, most néztem meg az 1x08-at, és nyugodtan állíthatom, hogy elõre megvan nekik a storyline, szóval nem az a részenként most találjuk ki, hogy merre is tovább bugyutaság. És ez JÓÓÓ, ez nagyon jó :)) Jó rész volt, és már várom a folytatást :))))
Spoiler
Érdekesen tálalják az egyébként megfoghatatlan (és inlogikus) idegen fenyegetést úgy, hogy mégis logikus legyen. Sejteni lehetett, hogy az elsülyesztett hajó még gondot fog okozni, és sztem jó irányba indultak, hogy miféle gondot És viccesen néztek ki azok a káposzták is :))