Most akkor hogy meg mi lesz? A kormány nem enged már 67,5%-kosat venni ha nem mész abba a város/községbe ahol van az iskolád, hanem mondjuk a szomszédos faluba már 100%-kosat kell venni?
Hello mindenki! :) Nincs valami információtok a nemzetközi járatokkal kapcsolatban ?
húdedurva! Azt azért megnéztem volna, hogy a csajjal letörli a köpetet... Én csak olyat láttam, hogy a busz megáll a végállomásán, és mivel van öt perc az indulásig, kiszáll, és elmegy a boltba. (a megállóban senki rajtunk kívül, megtehette.) Ekkor ér oda egy lány, aki csak a záródó ajtót látta (a sofõr éppen az elsõ lökhárító alatt matatott, a külsõ zárógomb után), ezért nekiállt, és kopogni kezdett az ajtón. Aztán nem értette, ki az, aki visszanéz rá a busz elejétõl...
Nem vicc, hanem egy (szamomra) ujabb urban legend, ma kaptam mailen:
"ez még megfilmesítve is szép lehetne..
Nem én láttam, de olyan embereket már sajnos igen, akikrõl el tudom képzelni...
A helyszín Budapest Határ-út, egy buszmegálló.. vártam a buszomat, hogy beérkezzen. Eközben a szomszédos megállóba beállt egy másik járat. Rengetegen voltak, éppen csak be tudta zárni az ajtókat a sofõr induláskor. Már lassan gurulni kezdett ki a megállóból, mikor két húsz év körüli lány s egyikük kutyája ( nem tom a típusát, de jó nagy volt ) rohannak a megállóba, hogy felszállnak a már induló járatra. Mint írtam, rengetegen voltak a buszon, s még a pilóta legjobb jóindulatával sem tudtak volna ezek ketten a kutyával felszállni a buszra, így az indult tovább. Ezt látva az egyik lány ( most itt meg kell jegyeznem, hogy ezek ketten súrolták az agysebészség határát ) egy hatalmasat ütött a busz ajtajára és nyomaték gyanánt egy óriásit odaköpött. Nos, ekkora csulát még nem láttam. A lány mint aki jól végezte dolgát barátnõjével beszélgetni kezdett a megállóban, mit sem törõdve az ott várakozó emberek megdöbbenésével. Persze a beszélgetés témája a sofõr nemi indentitására vonatkozott, mert hogy nem állt meg. DE MEGÁLLT... A busz hirtelen lefékezett, majd kinyílt az elsõ ajtó és egy tagbaszakadt szakálas ember (a pilóta) leszállt. Könnyed mozdulattal visszazárta a busz ajtaját és odalépett a köpetet elhelyezõ lányhoz. Megragadta két kézzel, felemelte a levegõbe, odalépett a busz ajtajához és szó szerint a lánnyal letörölte a köpést. Síri csend a megállóban, mindenki dermedten figyelte az eseményeket. A lány s barátnõje egy szót nem mert szólni. De a pilóta sem a szavak embere volt. Dolga végeztével vissza kinyitotta az ajtót beült helyére és a járat végre elindult. A megállóban várakozott még egy négy fõs fiú társaság, (olyan izmosabb, rámenõsebb fajta) õk is nézték hogy mi történik. A busz elhaladtával a köpõs lány irtózatos káromkodásba kezdett. Szidott mindenkit, míg csak szemkontaktusba nem került az imént említett fiútársaság egyik tagjával. A lány hangosan a teljes megvetés beleadásával odaszólt a srácnak: Mi a f.szt bámulsz köcsög??? A srác egy szót nem szólt csak odalépett a tõle pár méterre álló lányhoz és egy hatalmas pofont nyomott le neki, úgy hogy a lány elesett, majd, mint aki jól végezte dolgát visszament beszélgetni a többiekhez. No eztán már igen csendbe maradt a két lány, fogva a kutyát elténferegtek a megállóból..."
Van más Nyíregyházi is. Szabolcs Volán powa faszkivan
De nem akarom védeni egyik buszvezetõ társamat se. Viszont engedtessék meg! Aki nem vezet az nem fog sose karambolozni. Aki pedig egy olyan szakmát választ ahol az átlaghoz képest jóval nagyobb a hibalehetõség és ráadásul nem csak anyagilag felelõs ( nem kevés összegért ) hanem emberéletekért felel, az hamar elõtérbe kerül. Na ezeknek az embereknek sokkal könnyebb a hibáit észrevenni.
Tudod érdekes dolog ez az elsõbbség. Ha ki vagyok tömve 100 emberrel és már domborodik a busz oldala akkor annak a bmw-nek akinek elsõbbséget kell adjak az jó? Õ megvette, a többi meg le van szarva...
mikor beengedett minket a busz, az nem buszság volt, hanem sima, két sávos út. csa akkroa folrgalom volt, hogy ott is aludhatunk volna, pedig csa pár métert kellet megtenni, és onnan fordulni is jobbra. mikor családdal megyünk vhova hányszor elénk vágnak, azt utálja muter, és utána meg döcög, vagy befordul egy másk utcába. akkor meg miért nem várt ugy aohgy mi?
Ki az a mi? Ja és hozzáteszem a távolsági és a helyközi járat is menetrend szerinti járat, sõt! A nemzetközi járat is lehet menetrend szerinti. Tehát ha a Bécs-Bp járat megáll Gyõrben a buszmegálló öbölbe, azt is ki kell engedni! Valamint nagyon sok Pesti téveszti össze a Busz sávot BKV sávval. Ez utóbbi természetesen nem létezik. De busz sávban mehet még pl. az utassal megrakott taxi is ( utas nélkül nem! ) és pl a halottas kocsi is. A rendõr meg mentõ csak a megk. jelzéseit használva.
érdekes. mi (tanulóvagyok) a helyi városban vígan nem engedtük el a szép sárga buszocskát, pedig már rég kibiggyesztette az indexet! miskolcon viszont mindig megáltunk amikor indult a busz. egy rásznál kicsit rossz volt, hogy pont mögé áltam, és nem láttam mikor vált zöldé alámba, é elõttem csak anagy sárgaság:D viszont a nagy forgalmas 3-as uton (bár ekkor nem én vezettem) az egyik netom milyne busz, szépen jelzett hogy beenged minkdet a forgalomb,a mertmár egy ideje várakoztunk....
Csóró bkv-s hoz híven megvettem életem elsõ "autóját". Skoda 105 S(!!!:) Haveromnak épp visszarendelésen volt az új Ignis-e ezért én vittem azon a napon melózni. Baross utcában bandukoltunk amikor megláttam, hogy az elõttem haladó kocsisor nem akarja kiengedni a 9-es Volvo-t. Messzirõl lehet pedig látni a megállóban. Odaértem, lassítottam, még csak megállnom sem kellett elég volt levenni a lábam a gázpedálról. A vezetõ azonnal kapcsolt, hogy emberszabásúval van dolga. Rögtön neki is látott a dolgának, cefetül kapaszkodott a kormányba a kolega. Haver az anyósülésrõl: -Na! Ezt is csak azért mert kollega! -Ez a kresz. Talán ki kéne engedni, nem? - löktem oda. -A bunkó még meg se köszöni! - vágta rá. Tudom, hogy a megálló elejébe szoktak parkoln ezért nehéz kijönni onnan. De mire egyenesben van a busz csuklója mehet a köszöngetés. Ez általában úgy zajlik, hogy vagy a tükörbe int vagy kidugja a kezé de lehet, hogy csak a vészvillogóval fejezi ki háláját. És láss csodát! A busz kiegyenesedett, a kolega vállig kirakta a kezét majd még a vészvillogóba is belenyúlt. Azonnak vágtam a szomszéd ülésbe: -Hülye,, bunkó SZUZUKIS!!!!!!!!
Nem a buszsöfõr tehet a "retek" autósok vezetési stílusáról. (Járok mindkettõvel, látok mindent) [übertáposmédium] :) Kresz (hihi, egyeseknek csak papír a jogsi) írja elõ, hogy lak.ter.-en belül elengedjük a buszt. Nem attól vagyok fasza gyerek, hogy még van 20 cm és beférek, csak, hogy 15 mp-cel hamarabb érjek a piros lámpához... megállóból ki. Mért állak a puszöbölbe a patkányok? Van egy-két eset amikor én sem tudom kikerülni, hogy ne álljak le(meglátok egy ismerõst felveszem, vagy éppen engem raknak ki. DE nem állok a közepére és pláne nem ott beszélem meg az esti programot! A busz meg áll nem tudnak se le-se fel szállni, ha hangjelzés kíséri a szitut, az autós mutatja az újját. Az ilyet szivesen képen rúgnám! Ezért övezi utálat a B.-katot buszosokék-nál. Sajna õk vannak többen. Egy buszsöfõrt nem láttam még aki nem köszönte volna meg, ha el- vagy beengedem, de kérdem én minek? Nem kötelezõ azt nem kéne megköszönni az természetes nem? Lehet én vagyok a hülye, én nézem vmibe a kreszt. + a b.s jól tûri az utasok zaját... le a kalappal. én naponta negyed órát hallgatom egy önsztároló középsulis picsa hülyeségeit, mert nem tud viselkedni... kiakasztó. Õ meg egész nap ki van téve ennek. Nem utálom õket, csak azt ha az orrom elõtt megy el a busz. És ilyenkor kire legyek mérges. Senkire. Patt helyzet. Ez van. Story :D Mama kontra buszsofõr (az egész busz eleje röhögött... Mama: - Tegnap 2 perc 43 másodperccel (ez nem pontos, a másodpercre nem emlékszem) késöbb jött, mint szokott és a virágok majdnem elhervadtak.-mondja egy sarokcsiszoló hangján "Utasszállítási koordinátor": - Milyen jó magának, hogy ennyi gondja van... -és laza eleganciával szúrt egy egyest :DDD Azstem leszakadok... :DD a nyanya rögtön elhallgatott, a fejét meg látni kellett volna.
ez érdekes, bevett szokás, udvariasabb formája a hangosbeszélõbe mondott "kérem kedves utasainkat, fáradjanak beljebb, a busz vége felé, hogy felférjenek a felszállni vágyók" lenne, néha jogos, de amikor heringkonzerv-hangulat uralkodik a buszon, akkor inkább a "mentesítõ járatot kérek" lenne megoldás...
ez a "késik a busz" dolog annyira elcsépelt már... az emberek nem képesek megérteni, hogy az Ikaruson (Rábán, Volvon, Mercedesen stb.-n) nincs magassági kormány, és a Kresz a buszra is vonatkozik (két piros lámpa ugyebár egy perc, egy, az út szélén álló autó kikerülése csúcsforgalomban a szembejövõk udvariasságtól függ (ez hazánkban nulla felé konvergál), egy nem lámpás keresztezõdésbõl kihajtani busszal szintén, tehát a sofõr vagy odateszi a gépet (bevág valaki elé, kockázatot vállal), vagy akár öt percig is dekkolhat két megálló között a keresztezõdésben. A megállóból kiengedést már nem is kommentálom... A magyar utas pedig csak azt veszi észre, ha pontosan jön a busz, illetve ezt sem veszi észre... "azért fizetek, hogy idõben jöjjön a busz", pedig ehhez nem is gondolnák, hány dolognak kell pontosan, összehangoltan mûködnie Volán- és Volánon kívüli körökben. A megoldás a "tolerancia" nevû, hazánkban szinte ismeretlen fogalom lenne.
De tudnád mikor van a megállóban és hogy mikor érsz oda. Szvsz ez nem is lenne olyan szar ötlet. Úgy ismindenki fel van gyorsulva. A kaja az már másik dolog... :)
Bocs bonussofõr! (buszsofõr) Ha a busz ló lenne nem is kéne + pontosan járna.
Kedvenc bnuszsofõrunk tegnap "colinmekrézett", reggel még igen dúrván vette a kanyarokat, a mellettem álló csajnak elég kellemes illata volt (kivételesen nem 2 vénasszony meg egy véneember között utaztam) még testi "kapcsolat is volt köztünk... Most vhogy nem tudok "bajuszra haragudni) (Nyh. 17-es járat)
Megvan még kecsón a non-stop hamburger? (new york)
Nagyjából ismerem Kecsót. Nagyon tetszik a hely. Katona koromban nagyon le akartan költözni mert ott még mindíg több "ember" lakik mint errefele. Ítt már határtalan méreteket öltött a felgyorsult élet hátrányosabbik oldala. Ha tehetném le is költöznék. Csak sajnos itt a cégnél 100k-t keresek. Ez ott soknak számít de ott ugyanezt a munkát 50-60k-ért csinálják. És szerintem ez az az összeg amibõl tisztességesen éhendögleni sem lehet.
De visszatérve az eredeti témához mindenhol ez a helyzet. Mindenki a legkevesebb befektetéssel akar minél több pénzt kicsikarni. Ez addig meg is látszik a buszok állapotán, tömöttségén. Hibáztathatok ezért sokmindenkit. De a körforgás fenn van. A legjobban a bp-i 15-ös vonalon lehet felismerni. A sok felkapaszkodott pesti ko:cso:g tömött buszokon utazik. A cég 100%-osan a fõv.-i önko. kezében van. A vonalak sûrítését úgyszintén a fõv.-i önkö. rendeli meg a bkv-tól (=saját magától). Az állami támogatást is saját magától kapja. (nincs ma európában olyan tömegközlekedési társaság amely jövedelmezõ lenne ezért mindegyiknek kell az állami dotáció). Szóval az aki tehetne érte valamit és még a saját kényelmén is javíthatna az egész nap a nemiszervét vakargatja és délután meg sír a szája, hogy tömve van abusz. Sajnos ilyenkor a morci utas minden ki szabálytalanságot észrevesz és képes feljelentést eszközölni mert kihagytál egy megállót a mikrofonból. Szóval ez aztán a tenyáészállat sereglet.
Sajnos ha baj van akkor a mi munkaadónk a szolgálati szabályzatot és a kreszt lobogtatja az orrunk elõtt. Minket a cég ezzel ver. Az utasok meg azzal, hogy "rugalmatlanok vagyunk". Említettem többször is. A cég dolgozói között akad aki nem épp az "elõírásoknak megfelelõen" cselexik. Ez az a helyzet ami az indexelésnél van. Pontosan ez az amit nekünk elõre kell látni, hogy mit fog tenni a közlekedésben résztvevõ partner. Ez egy b-kat.-osnak nehezebben megy. De vígasztaljon a tény hogy ha a szgk-nál nagyobb a busz akkor a gyalogosnál, biciklisnél és motorosnál nagyobb a szgk. Õk pont úgy rettegnek tõletek mint ti a busztól. Érdekesség, hogy a gyalogosokra mennyien x@rnak nagy ívben holott a gyalogost még ZAVARNI sem szabad! Nemhogy fékezésre, hirtelen fékezésre mitöbb vészfékezésre... Ehhez képest nézd meg a gyalogátkelõhelyeknél az embereket. Napmintnap látok idõseket akik szó szerint rettegnek átmenni a gyalogátkelõhelyen joggal! Pont idevágó téma a busz ki nem engedése! Az egyik vonal egyik megállójában a megálló után közvetlenül gyalogátkelõhely van. Megállás után az utasokat át szoktuk engedni. Ez volt eddig. Ma már nem engedjük át! Miért? A válasz pofon egyszerü! Mert sokadik alkalommal egyszer tragikus kimenetele történt a busz ki nem engedésének. Ugyanis a 2x1 sávos úton ritkán jönnek szembõl. Ezt ki is használván a busz mellett csak úgy elsuhannak! Fõleg ha ki akar jönni és indexel. Akkor még gázt is adunk, hogy hamarabb "lenyomjam". Nakérlek. A busz ürít, csöng, csuk, irányt jelez és indul. Megáll 1.5 m után. Gyalogosnéni lelép busz mellé neki NEM KELL NÉZNIE (hiszen a kresz az autóst szabályozza azzal, hogy ha valaki áll a gyalogátkelõnél jármûvel akkor neki is kutya kötelessége megállni).
És puff.
42.5 méter után az összekócolt csontozatú terhes anyuka landol. Halott. Autós bácsi sittre.
Kinek volt a legszörnyûbb? A halott nönek? Vaghy aki végignézte? Esetleg az autósnak? Én azt kérdem mit látott mindebbõl a buszvezetõ?! Nap mint nap arra kell neki menni és mindíg eszébe fog jutni. Mi a megoldás?
1.Nem engedem át az utasokat (én vagyok a sz@rszemét) 2.Elfoglalom mindkét sávot (ez már neked se teccik) 3.Ki sem teszem az indexet (ez meg fõleg) 4.Mielõtt lelép a gyalogos az intéssel egyidejüleg mutatom neki, hogy figyeljen és nézzen be a busz mögé. Ez volna számunkra a nyerõ. Néha még ez is kevés. Nem figyel, rá kell dudáljak a gyalogosra, hogy észrevegye:közölni akarok egy fontos infót! De kérdem én. Minden kanyarban, minden megálláskor valamint minden gyalogátkelõhelynél rettegni kell egy f@sz b-kat.-ostól? Na ekkor lép életbe a "bkvbuszsofõr, csak rosszat akarhat" jelmondat. RÁMDUDÁLT? EL FOG ÜTNI! KÉPES RÁ!!! (és átszalad) Lever a víz. Ismét konstatálnom kell: balf@szok közt élek.
Az eset után odáig fajult a dolog, hogy a buszvezetõk egyik tábora keresztbe teszi a buszt, míg a másik fele még csak nem is int. Megáll és várja mi történik. Ugyanis az egyik balf@sz gyalogos látta amint intett a terhes nõnek a buszsofõr, hogy: MEHET! Holott csak intett, hogy Õ átengedi. Azóta én is mikor milyen kedvem van. Vagy keresztbeteszek minden gumikerekûnek vagy megállok és nézem az eget.
Hja, bár ez is kétélû. Én spec. egyrészt ki szoktam akadni azon a buszvezetõn, aki vágómarha módjára tereli a "hülye taknyosait" (idézve...), másrészt ki szoktam akadni a "kedves utastársaimon", akik egyrészt belsõ ülésre táska, külsõ ülésre õ, és mint a kiskirály... másrészt ha áll, megáll a hátsó ajtónál, mint a birka, bár nem tudom, milyen megfontolásból, mert a végállomáson száll majd csak le, és õ van kiakadva, hogy a köztes megállókon félrelökik a p*csába, mert valahogy ugye le kell szállni annak, aki normálisan hátrament... Hál'stennek még mindig találkoztam olyan vezetõvel, aki udvariasan megkérte a hátrafáradást.
Egyébként - nem általánosítok vidékre - , de itt Szhelyen is hülyék az emberek. Nem tudom, mibõl ered, független attól, hogy sofõr vagy utas, de lassan(?) már kivétel az olyan ember, aki képes ember módjára cselekedni és beszélni tömegközlekedésen (is), és nem az a totális "néphülyeség" vezérli, hogy teszem azt, felszáll (mindenkit félrerúgva), ajtónál leáll, aztán agy kikapcsol, hogy droid módjára reagáljon minden "Kérem, menjen hátrébb", vagy "Hátrább már baz'meg!"-re. De ugyanez vezetõben, ajtó kinyit, marhákat hátraterel (ha nem mennek, az sem baj, beugatott, kötelesség letudva), aztán ha valakibe jegyeladásnál bele lehet kötni, hadd szóljon - úgyis csak egy csomag. Van kivétel. Szerencsére. Sõt. Szeretek buszozni. Néha. :D
Viszont szeretnék elnézést kérni az általánosításért, csak ha az embert sok atrocitás ér pl az utcaseprõk felõl, akkor haragudni fog rájuk... Namost nekem a buszsofõrökkel van sok konfliktusom.
Kicsit hamar általánosítottam, sorry. Valójában nem a kedves sofõrökkel van bajom, csak az amit a Kunság Volán csinál az nagyonnagyon suxxxxxx
hát tudod énmeg a kecskeméti "vidékiparaszt" vagyok, aki 1-2 kérdésre választ szeretne kapni, ami eddig megtörtént részben...
viszont arra igazán nem tudok logikus választ találni,hogy az eddig jól megszokott menetrend helyett miért kell egy újat felállítani olyan indokkal, hogy sokan járnak autóval és nem kell annyi járat... a helyzet változatlan, egyáltalán nem lehet észrevenni,hogy kevesebben járnának a busszal, ugyanolyan hering feeling van minden reggel...
és még van pofájuk azt mondani a "szagembereknek",hogy nem kell annyi járat???? hát könyörgöm! Kecskeméten a Petõfi városból 3 busszal lehet bejutni a városba, amelyik reggel viszonylag sûrûn jár az 1-es, a 11-es és a 15-ös namost ebbõl a 15-ös kiesik, mert tömve van hetényiekkel, de szó szerint tömve, egy ülésen ketten ülnek egymás ölében, az egyes szintén tömve van, mert azon meg a GAMF-osok járnak reggel (attól függetlenü,hogy õk a gamf-nál le is szállnak és nem mennek tovább) a 11-es szintén tömve van mint az elõzõ kettõ, öreg hölgyekkel és diákokkal, akik iskolába iletve a szil coopba sietnek vásárolni. és eddig sem volt elég a buszjárat...
"Lakott területen kívül közlekedõ autóbusznak a vezetõjének még indulás elõtt meg kell gyõzõdni arról, hogy a buszon annyi és nem több utas van ahány ülõhely van és mindegyik utas rögzítve van."
Ez aranyos. És nagyon értelmes dolog az is, hogy annyit engednek fel, amennyi ülõhely van. Sõt, abban is igazat adnék, hogy örüljünk, hogy felengednek. Csak van egy kis gond. Ha mindig csak negyvenX embert engednének fel, akkor még a harmadik buszra sem férne fel a várakozók kétharmada, még órák múlva sem. Ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, márpedig a Volánnak az pénzkérdés, hogy utast szállítson, és mennyiségre megy az "üzlet", nem minõségre. :-) Úgyhogy ez bõven nem a vezetõk kedvességén múlik, hanem a kényszerûségen. Nem TEHETNEK mást, lévén ehhez egy jó háromszor ennyi buszra lenne szükség, ahhoz jobb logiszikára, nagyobb pályaudvarra, és - több pénzre. Hová akarok kilyukadni? Messze nem a buszvezetõket "hibáztatom" azért, amiért fürtökben lógunk a buszokon, félre ne érts. Õ is végzi az - olykor tényleg hálátlan - munkáját, és én is - utaznék. De fizetek érte! Szerzõdöm, hogy elszállítson. Elvileg. Csakhogy nekem a következõ buszom egy óra múlva indul, és ha arra sem férek fel, még egy óra... Gondolom, tisztában vagy a vidéki viszonyokkal is. Itt is teljesen általános, hogy nem akkor nem engednek fel embereket, mikor az ülõhelyek megteltek - hanem amikor már az állóhelyek is. Sõt. Sokszot addig várnak a megállókban, amíg föl nem tud nyomakodni annyi ember, amennyi felfér anélkül, hogy az ajtó nem konzerválja õket. Gyakorlatilag képtelenség "csak ülésekkel" lenyomni ezt a szállítósdit, ha le lehetne, akkor lenne "erkölcsi" alapja a vezetõnek, hogy engem a következõ busz megvárására kötelezzen - így azt kell, hogy mondjam, nem.
Elnézést, ha kicsit szétesett a gondolat, este van már. :D
Sajnos ez a helyzet. A szolgáltatók nem fogják töménytelen mennyiségben indítani a buszokat mert ez nem a szocializmus. És ha egy kicsit is megfigyeled egy bp-i megálló forgatagát anélkül, hogy a saját magad sürgõs ügyével vagy elfoglalva, sajnos meg is tapasztalod, hogy ez a helyzet. Egymást tapossák az emberek. Az gyõz aki erõsebb. Ez alól az esetek többségében kivételt képeznek a vidéki/helyközi járatok. Ezeken a járatokon még vannak emberek! Sorbanállás van kérem! Nemám piroshetesazttaposomakitérekéskülönbenisateanyád! Sajnos városi gyerekként szembesülnöm kellett már iskolás koromban, hogy a fõvárosiak leszólják a "vidéki parasztot"! Kérem, meg lehet nézni. Magyarországon nincs utasmorál egyszerûen általános helyzet van. Aki bunkó az a volán mögött is bunkó. Meg lehet nézni egy pesti kisköcs*g hozzáállását az élethez meg úgy mindenhez. Nem sok idõ eltöltése kellett ahhoz vidéken, hogy rájöjjek pesten nem emberek élnek hanem tenyészállatok. Ezek az emberek véleménye miatt kell sok helyen közölnöm, hogy én buszvezetõ vagyok a bkv-nál. én csak pár 1000 ember életéért felelek egy nap meg egy 40 millás buszért és még csak köszönni se kell nekem. Emberszámba se kell venni. Elég ha úgy kérdik: Mikor indulunk?!
Rendben van, a KRESZ az KRESZ és be kell tartani.... Viszont van a jármûveken olyan is,hogy index, amivel az ember a kanyarodási és egyéb szándékát szokta jelezni, pl olyant is szoktak vele jelezni,hogy mikor vissza akar valaki húzódni az útra... Namost amikor villog a jobb lámõája a busznak, és még hátulról látszik,hogy szállnak lefele az utasok, akkor az autós joggal feltételezheti,hogy még nem akar egyhamar kijönni a busz onnan, hacsaknem a maradék utas leugrik menet közben. Az autós bátorkodik elõzni, erre a buszos elindul, és mikor már javában kinn van a megállóból akkor vágja ki az indexet...
Nem hinném,hogy arra tanítanak mikor a jogsit megszerzed,hogy miután már lekanyarodtál akkor jelezz az indexszel...
Igazad lehet a jegyárak aránytalansága miatt bár lásd be nehéz volna nyomon követni ki állt és ki nem.
Bár van egy ide vonatkozó érdekesség is: Lakott területen kívül közlekedõ autóbusznak a vezetõjének még indulás elõtt meg kell gyõzõdni arról, hogy a buszon annyi és nem több utas van ahány ülõhely van és mindegyik utas rögzítve van.
Na szerintem még állni is jobb mint a kövezkezõre várni. És köszönjük meg szépen a buszvezetõnek, hogy elvisz.
A másik érdekesség a megengedett legnagyobb össztömeg. Képzeld csak el ahogy a tömött buszról lehajugálja a vezetõ a "fölösleget". Sajnos volt rá példa, hogy egy szerencsétlen kimenetelû buszbalesetnél (bkv) a bkv vizsgálóbizottság feje azt kezdte el firtatni mégcsak nem is a munkavállalónak hanem a rendõrnek, hogy hogy is van az a megengedett legnagyobb ösztömeg?! Elküldte a rendõr melegebb éghajlatra...
"Van ám azon a buszon egy ajtók záródását jelzõ csengõ melynek megszólalása után TILOS (!!!) a le- és felszállás!De nekem is el kell ismerjem sok kolega van aki idõnek elõtt csenget ezzel sürgetve az utasokat. Ennek a miértje pedig a reggeli kábaság. Vagyis b@xnak az utasok másra is gondolni így kitolnak a saját utastársaikkal - akik a köv. megállóban várnak - ha lajhárként vánszorog fel a buszra ezáltal lekésve a lámpákat."
Rendben, tehát akkor innentõl az gyõz, aki leveri a másik veséjét és hamarabb feljut a buszra...
Hát, örültem,hogy egy szakmabeli is hozzászólt a témához, és választ kaptam a kérdéseimre.
Én itt most konkrétan azokra az esetekre gondolok, amikor az autós a csuklós busz felénél jár már, erre a buszos csak elindul a megállóból és kihúz elé, a kocsi meg mit tud tenni, vagy padlógázzal még ehúz mellette a szembejövõ sávot is igénybe véve, vagy satufékkel megáll és szitkozódik egyet...
A kresz tartalmazza a köv. szabályt: Lakott területen a megállóban megálló menetrendszerint közlekedõ autóbusz úgy kell megközelíteni, hogy fel kell készülni annak esetleges indulására!
...és a lényeg...
Sokan még ismerõsök közül is akár jelenlétemben is szitkozódnak mert "a busz kivágott elé pedig annak nincs elsõbbsége!" Sokan elfelejtik az elsõbbség fogalmát! Tegyük fel, hogy mellékútról fõútra hajtunk. A keresztezõdésben nincs jelzõlámpa. Tehát a táblák szerint elsõbbséget kell adjak a fõútvonalon közlekedõknek. Namármost. Hogy is kell ezt tenni? Úgy, hogy a fõútvonalon közlekedõt nem szabad HIRTELEN fékezésre vagy HIRTELEN irányváltoztatásra kényszerítenem. Fékezésre vagy irányváltoztatásra szabad csak nem HIRTELEN! Ezen van tehát a hangsúj. Kérdem én. Egy megállóból kiálló autóbuszt hogyan lehet hirtelen cselekvésre késztetni?! Sehogy. Ezért a kresz szigorúbb elõírást eszközölt ami így szól:
Lakott területen belül menetrend szerint közlekedõ autóbuszt a buszmegállóból ki KELL engedni!
Vagyis ha anyucic meg kell pakolnunk apuci hátán, a buszt akkor is ki kell engedni!!!
Rengeteg szgk-snak kellett már rendõrnek elmagyarázni a kresz ide vonatkozó szabályát. Sajnos az emberek többsége elfelejti már rég mire igazi "tövignyomomapedáltmer'úgyajó" csávó lesz belõle.
ui: a szembejövõ sáv pedig azért kellhet mert a busz orrát ugyan könnyû a megállóból "kivenni" de a jobb hátsó kerék az bizony mindíg "útban van". Tehát vagy elõbb állok meg vagy kilógatom az orrát. Nem minden esetben van lehetõség elõbb megállni figyelembe véve azt, hogy a csuklós busz a megállás elõtt "ki kell egyenesíteni" mert különben nem látni a tükörbõl a csukló mögötti ajtókat. Ez rendkívül balesetveszélyes!
A menetrendtõl eltérni csak rendkívüli esetben szabad valamint ha a személy- és vagyonbiztonság ezt indokolttá teszi. Vagy ha az irányító kp erre utasítást ad.
Tehát nem tolhatok le mindenkit az útról mert nekem be kell tartani a menetidõt! Általában ez az a pont amit az utasok nagy része nem ért (én sem értettem míg nem vetett ide a sors) az az, hogy milyen jogon késünk? Kérdem én. Mondjon már valaki egyetlenegyolyan közl.-i társ.-ot ahol tilos késni! Mitöbb nem késni tilos hanem sietni! Egészen egyszerüen azért mert ha a lent említett esetben 12:00-kor van indulásom, 12:28-kor érkezésem, de én x@arok bele a menetrendbe akkor mondjuk 12:20-kor már bõven lenn lehetnék a központban. És mi lesz azokkal az utasokkal akik 12:26-kor az uccsó megállóban állnak? Majd mennek a 10+2 perc múlva érkezõ következõ busszal.
Viszont arra lennék kíváncsi,hogy miféle késztetést érez az a sofõr, aki az utolsó három utas elõtt zárja be az ajtót...
Van ám azon a buszon egy ajtók záródását jelzõ csengõ melynek megszólalása után TILOS (!!!) a le- és felszállás!
De nekem is el kell ismerjem sok kolega van aki idõnek elõtt csenget ezzel sürgetve az utasokat. Ennek a miértje pedig a reggeli kábaság. Vagyis b@xnak az utasok másra is gondolni így kitolnak a saját utastársaikkal - akik a köv. megállóban várnak - ha lajhárként vánszorog fel a buszra ezáltal lekésve a lámpákat.
De ha csak adok kapok szemszögbõl nézem: Szivességet teszek az emberkéknek és a fizetésem teszem kockára ha esetleg megszánom, felveszem. Szeretném megkérdezni milyen szivességet kapok cserébe!
?
Kösz! Esetleg biccentés? Vagy oda se fordul hisz ez "tök természetes"? A legdurvább amikor a szemedbe néz végig amig felszáll és azt se mondja, hogy: rántsd meg a f@xom! Merthát utastársak között ciki ám megszólalni! Ezek közül az esetek közül talán a legnyíltabb és legtisztességesebb verzió ha a hátulról közelítette meg a buszt és a busz végébõl kiabál, hogy: Köszönöm szépen! A félõsebbek elõrejönnek és szemtõl szembe köszönik meg a szivességet.
További személyes élményeimet soxinûsíti egy érdekes és tehetetlen eset:
2 alt. iskolás siheder szállt fel az elsõ ajtónál. Buszrajongók, egybõl levágtam. Egybõl mentek a hírhedt történetek az egyik "lezárt seggû" buszról ami aztán megy ám de 150-et is. Következõ kanyar: baleset. Már 3x jártam arra. Folyamatos késések voltak miatta. (40-50p amiért persze szintén az én jóanyám tegye telibe amire gondol a kedves utas) Az egyik gyerek kérdi a másikat de közben a szeme sarkából engem figyel: Te! Itt meghalt valaki? Jót mosolyogtam és ráztam a fejem. A kisrácban felcsillant a tûz: Kommunikálok a buszvezetõvel! Elhagytuk a helyszínt. Megállók megállók után. Egyszercsak egy önfeledten az úttesten keresztbe rohanó 60-70 körüli idõs hölgy a bal oldali járdáról a buszmegálló felé tartó nõ miatt satufék esete történt meg. Hátranéztem. Nem folyt kecsöp senkibõl. Rohanhatam a megállóba. A néni szokásához híven épcsak nem a törölközõt elhajítva a fürdõszobából rohant egyenesen légvonalban a megálló felé. Persze öregecske lévén a megálló távolságát alá-, míg a saját (megengedett) legnagyobb sebeségét pedig fölé becsülte. NEM VÁRTAM MEG! Laikus azt mondja: sietett a gec. A két srác egymástól kérdezte: Nem volt szemétség otthagyni? Válaszoltak egymásnak: Nem! Õk is siettek! De a miértjét sosem tudom nekik elmagyarázni! Talán itt: Adott egy vonal. Egyik végálomása teljes a másik éppcsak egy megálló. Ez utóbbi a központban. A menetrend 1/2 óránként indít oda és vissza. Mondjuk 12:00-kor a külvárosi végállomásról, 12:30-kor meg a kp.-ból. 28 perc alatt lehet leérni. A kp.-ban lévõ végállomáson sok a megálló, rengeteg az átszállási lehetõség. Éppen ezért ad csak 2 percet a fordulásra. A külvárosi fordulásra sacc 5 perc. Tehát elindulok 12:00-kor. A 2. megállóban várok egy integetõ/szaladó utast kinek nincs ébresztõórája. Lekésem a lámpát. Pesten legkevesebb 20mp egy lámpaváltás. Annak a megállónak az elejében elhelyezett lámpa 40mp-es. Szentségelek. Miért? Mert a kiesett idõ alatt azok az utasok is megérkeznek a következõ megállóba akiket nem nekem hanem a mögöttem jövõnek kellet volna elvinnie. Természetesen a több utas hosszabb utascserét eredményez. Hetekig figyeltük de nem ment 3 perc alá a kp.-i végállomásnál felhalmozott késés. Ergo 12:30 helyett 12:33-kor indultam vissza. 3 perc késés lazán megtöbbszörözte az 5 perces visszaindulást "föntrõl". Na ezt a láncreakciót indította el az az utas aki integet/fut. Sz@rik bele, hogy más utas becsületesen felkelt és idõben kiment a végállomásra! Sz@rik bele, hogy a 40-50 perces kajaidõmbõl 15 perc lesz! Sz@rik arra, hogy valaki miatta nem éri el a vonatot és vár 1 1/2 órát! Pofátlanság teteje! Melékes dolog de megjegyzem: mivel én csúszok a mögöttem lévõ utólér. Õt az Õ mögötte haladó és így továb. Mígnem az elõttem haladõ 7. buszt is lassításra kényszeríti a központ. Mindenki csúszik! Senkinek nem jut elegendõ idõ a kajálásra. És az összes utas késik!
Ezúton is nagyon szépen köszönöm a késve érkezõknek a kedvességüket. Talán egyszer megérjük azt, hogy nem azok pofáznak menetidõrõl meg bunkó buszsofõrökrõl akik késnek!
Történetem nem maradt abba: Nem vártam meg az öreg keresztbe kasul rohanó nõt. (neki szabad-nekünk nem) Megtehettem volna hiszen már így is csúszott a kajaidõm. 11:00-volt. Én 4:32-óta a buszban ültem. Qrva éhes voltam. Megvárhattam volna. Nem ezért nem vártam meg.
Adott egy ország kresz szabálya. Ismeri minden autós. A poggyász és az utasok rögzítésérõl mindenki tudja, hogy a vezetõ dolga gondoskodni. Kérdem én. Autóban van gumipók meg kötél meg biztonsági öv. Ezzel szemben én? Rögzítetlen élõ húsárut szállítok akiknek amúgy is megvan a véleménye a magamfajtáról. Na ezeknek fékezz egy satut! Ki van nekik írva pedig: A kapaszkodó használata kötelezõ! Nem fogni kell, hanem használni! Bele kell kapaszkodni! Persze az idõs nénik és bácsik nem bírják olyan jól a saját kis felhízlalt testüket megtartani mint fiatalabb utastársaik. Nem is Õk tehetnek róla. De Õk érzik a fékezés mellékhatásait. És ezért Én vagyok a hunyó! De megvan az oka, hogy miért kellet vészfékeznem. És ha nem várom meg aki miatt fékeznem kellett akkor én vagyok a f@x! Majd pont egy ilyen - Beleszarok mindenbe, körbe se nézek csak lelépek az úttestre mert el akarom érni a buszt! - tipusú embert fogok megvárni!
Nem nehéz belegondolni, hogy a buszvezetõ akkor fog megvárni ha van még vésztartalék a menetidõbõl. De ha megvár érdemes elgondolkodni: vajon nem-e én vagyok az az ember aki miatt elindul a láncreakció...
Illetve aki ismeri KEcskemétet, az tudja,hogy a hullám keresztezõdésénél a hetény felõl jövõ utról 10 buszból 9 be tud kényelmesen kanyarodni az amúgyis balra kanyarodó bal szélsõ sávból...
Én itt most konkrétan azokra az esetekre gondolok, amikor az autós a csuklós busz felénél jár már, erre a buszos csak elindul a megállóból és kihúz elé, a kocsi meg mit tud tenni, vagy padlógázzal még ehúz mellette a szembejövõ sávot is igénybe véve, vagy satufékkel megáll és szitkozódik egyet...
Jó, rendben, megfogtál egy-két ponton, beismerem, igazad van, kötnek a szabályok, mint mindenki mást is.
Viszont arra lennék kíváncsi,hogy miféle késztetést érez az a sofõr, aki az utolsó három utas elõtt zárja be az ajtót... Mert ne mondd már,hogy nem lehet beleszólni legalább a mikrofonba hogy "legyenek szívesek és húzódjanak összébb, mert szeretnének még fölszállni". Vagy arra is kötelez a szabály,hogy mindent áthágva, utasokat otthagyva tartsd magad a menetidõkhöz?
A kékfény szöveg jó volt meg az, hogy össze-vissza keresztbe-kasul vándorolnak a busszal. Ezeknek is megvan a miértje. Bár itt szögezném le, hogy szerintem sem kell félteni az autóbuszvezetõk zömét. De kérem! Tisztelet a kivételnek!
Sajnos kevesen látják be azokat a tényeket (esetleg nem is tudnak róla...) amiket talán ideje volna médiában szerepeltetni. Pl. sokan nem hiszik el de a busznak valóban nagy helyre van szüksége! Egyik nagyon jó példa erre a BP-i Erzsébet-híd. Pestrõl Budára haladva jobbra kanyarodik mind3 sáv. 3 szgk is nehezen lavírozik el egymás mellet hátmég ha az egyik helyén egy busz van. Nap mint nap találkozok ezen a helyen olyan emberrel aki nem érti meg, hogy miért foglalok el DIREKT 2 a 3-ból. Akik nem nagyon vannak otthon az érintett hely ismeretében akkor elmesélném nekik, hogy a kanyarban van egy buszmegálló. Ezt rendszerint elfelejtik az autósok észrevenni. A baj csak az, hogy azt hiszik kiszélesedett a sáv, lehet nyargalni. Csakhogy abuszmegállónak ven egy vége is. És mire a busz vonszolt segge odaér máris szük lesz. Lehet menni megnézni, fényesre van kopva a vasalt járdaszegély a sok balesettõl! Ezért az alapszabály az lett, hogy: ha nem férsz el valahol akkor inkább ne erõltesd, vegyél igénybe két sávot! De nem csak átlógjunk hanem érzékeltessük, hogy az is kell nekünk mert kanyarban naggyon nehézkesen mozgunk! Ki kell sajna verni a próbálkozós-bevállalós tipusú autósok fejébõl a gondolatot is. Sajnos helyettük is nekünk kell észrevenni a veszélyt. Merthát senki nem szeret órákat várni a rendõrségre, hogy Õk is elmondják az én igazam.
Lehet tudok 1-2 hsz eszközölni merthát bunkó bkv buszsofõr lennék vagy mi. Elõször is tisztázzunk 1-2 dolgot:
1. "Aki integet, az búcsúzkodik, aki fut, az sportol. Az utas az, aki vár a megállóban." - Sajnos nálunk ha hiszitek, ha nem durván kifejezve magam ez áll a szolgálati szabályzatban. Az integetés, hogy várjam meg, elég idegesítõ tud lenni. Tudniillik azok az emberek akik megfizetik azok integethetnek. DE AZ A TAXI! Azt kell leinteni. A busznak megállója van. Érdekességként hathat, hogy csupáncsak be kell oda állni. Ez van. Úgy is kifejezhetném magam, hogy buszváró van, váró busz nincs! Ha cég részérõl nézem talán meg is lehet ennek az oka. A BP-i megállók többsége a bkv rt tulajdonát képezi. Ennek megfelelõen ha a megállóban történik bármiféle baleset akkor a cég lehet a hibás. (feltételezzük, hogy a buszvezetõ rendesen beállt). Ha viszont a megállón kívül állok meg akkor CSAK A SAJÁT FELELÕSÉGEMRE NYITHATOK AJTÓT és azt is csak RENDKÍVÜLI ESETBEN ha a fel és leszállás biztonságosságáról maximálisan meggyõzõdtem! Itt jegyezném meg, hogy a késõn ébredés nem számít a rendkívüli esetek közé. A futást szintén ide kategorizálnám. Lehet nem hiszitek el de nem túl felemelõ élmén örökké a fekete bárány bõrébe bújni ha az ember vezet. Örömmel nyitnék én minden utcasarkon ajtót ha a szabályzat nem kötne. Bár a menetidõkrõl lexikon készülne. Ha valamelyikõtök azt mondja, hogy "most az egyszer lehetne kivételt tenni" annak azt válaszolnám, hogy: Ha a Te béredet karcsúsítanák azok a belsõ ellenõrök akik futottak, integettek, majd megállón kívül felszálltak az engedékeny buszvezetõ buszára végül az igazolványt lobogtatva már írták is a feljelentést amiért a fõnököd 100-500 óra bérmegvonást állapított meg, akkor biztos Te lennél az elsõ aki a saját zsebpénzedbõl pótolnád a családi kasszámban keletkezett hiányt. És had tegyem hozzá, hogy ez csak a jobbik eset. Arosszabbik ha én vagyok az a vadpahaszt aki a fiatal suhancot felengedte de az idõs nénit nem. Akkor az utasok szemében máris én vagyok a "sofõr". Magasabb inteligenciaszinttel rendelkezõk egybõl kitalálják vajon melyik töri ki hamarabb a bokáját a lépcsõn: a tini vagy a vén?! Szóval 100%-os együttérzésemrõl biztosíthatom az idõseket de NEKIK NEM! És hülyén néz ki ha 10m-rel odébb meg felveszek egy tinicsajt.
itt debrecenben is széles határok között mozog nekm egyik legjobb haverom a volánnál melózik forgalomirányító szal ismerem õket egy picit pár zárást lenyomtam már velük mikor haverhoz kimentem bezsélgetni, azóta köszönök nekik ha felszállok van akivel köszönõ viszonyban vunk õ már csinált olyat is h a ház elõtt dobott ki.. de van persze ellenpélsa is pl a múltkor nagyon siettünk az állomásra és a sofõr(szombat du) mindenkitõl kérte a bérletet szal hárman egy hétvégi rakománynal örültünk h egyáltalán fel tudtunk szállni....erre kipakoltatta utánna meg minden megállóban kb 2x 3x annyit vártunk mert meg kellett nézni mindenkinek a bérletét.. maradt is 3 percünk h a megállóból a vonatra felszálljunk..mondjuk sikerlt de akkor is..
Volánosok nem egyszerûek. Sokszor elõfordult már velünk, hogy egy kisebb társasággal (10-12 ember) voltam, és én szálltam fel legelõre. Látszott, hogy együtt vagyunk. A driver meg elkért tõlem egy 200-ast, és felengedte az egész csürhét.
asszem megvan melyik söfõr buszára nem szálok fel! ugyanaz aki tegnap is mondtam! ma vele mentem. sokáig csak egyedül voltama buszon, ug ymentünk:DDD ez tetszett nekem, aztán felszált egy nyanya!
majd mikor le akartam szálni, jeleztem is, és a sofõr olyan szépen elhagyta a megállót, hogy broáf! persze utána észrevette hogy az utas mint én le akarok szálni és megált ilyen tahó helyen, de azért ez betett most nekem! ha a 6-osal õ fog menni, fel se szálok!
Nembeszélve arról, hogy 3 busz megy 2-3 percenként ugyanabba az irányba aztán 10-15 percig semmi...
Gyõrbe a Marcalváros 2 rõl az 1 es reggel 10 percenkként megy újvárosba de mindig hering feeling van minden járaton , szóval tök mind1 melyikre szállok
Hi all! A hering effektre: Míg nyári szünet volt addig simán csuklós ment az adott járaton( naponta 2x melóhely oda-vissza). persze az útvonala végénél va 2 iskola + elmegy a "rendelõintézet" (nálam kórház) elõtt is most, hogy jön a tél a vénasszonyok is betegebbek, a gyerekek is suliba járnak, (meg még jónéhány tapló "abuszonisüvöltömhogymekkorajófejvagyok" középsulis) VOLT POFÁJUK SZÓLÓ BUSZT BERAKI!!! Az ilyeneket úgy fejberúgnám(csak tudjam kicsoda)!
Volánbusz száksz, Agria volán rox...
Epp a minap neztem nagyot. Tehat az autobusz menetrend a kovetkezo: 24-es jar 10 percenkent, 4-es detto 10 percenkent, es 5 percenkent cserelgetik egymast. (gyk 24,4,24,4) kimegyek a megalloba, fel orat alltam, semmi. Egyszercsak jon a 4-es, alig lehet felferni. Miutan leszalltam talalkoztam egy ismerosommel es elkezdtunk beszelgetni. Az en buszom utan 2 perccel jott meg 1db 4-es, aztan fel oraig megint semmi. Kerdezem en, hogy maradhat ki kb 6db busz 1 ora alatt?
én nap mint nap buszozok meg vonatozok... a sofõrökrõl: mivel nálunk falubeliek, ismerem õket... az egyik egy geci paraszt, mindenkivel kötekszik. haverbe múltkor belekötött vmi szar ürüggyel(emberünk forrófejû), az visszaugatott neki: "ha vmi nem teccik gyere hátra", a hülye meg hátra jött neki meg több se kellett lendült a keze csak másik haver lefogta de leszállítani már nem merte a sofõr bá:D van egy másik sofõr, õ nagyon jó fej, vele gyakran találkozni egy-két helyi kocsmában :D
Napi 2*25 (vagy 35, attól függ, melyik buszon van {álló}hely) km-t buszozok... hát... mit írjak. Szar dolog fél órát vad kanyarokban álldogálni félkézzel kapaszkodva. :D A buszvezetõk udvariassága itt Vasban nagyon széles keretek között változó (pl. volt, aki teljes árú jegyet fizettetet velem kóteros koromban, mert a diákigazolványom bevágtam az utazótáskába, azt meg a csomagtérbe; ez oké, de amilyen stílusban ezt elõadta, kis híján szemköztköptem :\ - de volt már olyan is, hogy látván, hogy futok a megálló felé, szemben velem úgy 30 méterre elindult a buszmegállóból az irányomba - és épp elkönyveltem magamban, hogy "Anyád...", mikor elém ért, fék, ajtó kinyit, "Ugorj be..." - hát így.), ugyanakkor úgy vettem észre, hogy itt a 80% kifejezetten parádésan vezet - és ez nem abban nyilvánul meg, hogy áthágják a létezõ összes szabályt. Eddig télen sem fordultak elõ húsz percnél hosszabb késések. (bár hogy ez sok vagy kevés... relatív.)
Igazán mindent eltûrök birkamód, csak arra neheztelek kicsit, hogy ugyanannyi pénzt fizet az, aki egy Credo busz fotelében teszi meg a 25 km-t; és ugyanannyit az, aki holnap egy pótbuszon negyed négyzetméteren áll, de még kapaszkodni sem tud, mert a ragadóan zsíros csõ a szó szoros értelemben kiszabva lóbálózik a falból... persze ezt lehetetlen(?) megoldani, csak néha úgy elgondolkodom rajta.
Finnyás vagy, nem tetszik minek mész vele?!
reggel 20-kor énrke be a buszok de azt többniyre lekésem. utáan meg csa 35 körül jönnek dugig a buszok, amikre semmi kedv felszálni, viszont már ha ezekkel is megyek, elkéseka suliból! viszont hazafele élmény utazni:D nemegyszer direkt leutazok a másik városba hog yonan visszajöljek:D
Én vonatozok minden nap, mert a buszon minden nap nagy tömeg van:O
Nekem sem sok van már a jogsiig, remélem legalább egy trabi csurran-cseppen majd. Már az is jobb lenne mint a buszozás... :(
Én ha reggel busszal megyek iskolába mndig heringes az állapot, már ha egyáltalán feljutok a buszra... Sokszor csukja be a szemem alõtt az ajtót, és meg csak dühönghetek, mutogatok neki egy sort, és elindulok gyalog a suliba... :(
Áh, én imádom a buszokat, hajrá borsodvolán, kedvencem a Mercedes busz, és most vett a volán párat ide, szal nem csaa miskocl gyors mercedesees, hanem már javában jön a sima lasú is azzal!
meg itt asofõrök elég szimpatikusak, sokszor köszönnek meg ilyenek.
Ma egy kis negatívum történt, ugyanis mint ahogy te is írtad, szaladtam hogy elérjem, õ meg rámnézett, oszt beletaposott a gázba, meg se ált amegállóba, ahol egy öreg néni fel akart szálni (bár helyi járatok ált., ez aszokás!)
A heringes állapotot én is tapasztaltam, bár Érden minden reggel jön egy külön busz ami leginkább a diákoknak van szánva, de hááát...
én 2,5 évig buszoztam napirend, s most örülök h nem kell egyszerûen szar volt:S, habár annyira nem. ahogy te leírtad
Hy mindenki!
Ebben a topikban arról lenne szó,hogy ki milyen véleménnyel van a településükön zajló, kimondottan Volános tömegközlekedésrõl...
Mivel én vagyok a topik nyitója, el is kezdeném a sort a kecskeméti tömegközlekedés ismertetésével. Megjegyzem nagyon rossz véleménnyel vagyok róla. Szóval...
Legelsõ, és szerintem legsúlyosabb probléma a sofõrök "színvonalas" válogatása. Nem tudom,hogy más városokban hogyan megy ez, de Kecskeméten a buszsofõrök túlnyomó része leírhatatlanul bunkó, paraszt, ráadásul gyakran élnek a pozíciójukból fakadó "felsõbbrendûségükkel",gondolok itt arra,hogy ugatnak az utasokkal, ok nélkül kekeckednek mindenkivel, leszállítják a nyugdíjas öreg nénit, aki meg akarta kímélni magát a tömegtõl és a hátsó ajtón merészelt felvánszorogni a botja segítségével.Én elhiszem,hogy egy 8 általánosnál magasabban iskolázott ember nem szívesen megy el buszsofõrnek, de az már mégis felháborító,hogy az alacsonyan iskolázott emberek közül is a leg uninteligensebb parasztok ülnek a volán mögé. Második probléma a buszjáratok hiánya. Tapasztalatból tudom,hogy a Kecskemét Petõfi városból induló reggel 7 órási buszjáraton a diákok hering módjára összezsúfolódva állnak, ugyanis NEM elég a reggeli egy járat. Mégis a most bekövetkezett menetrend módosításnak az általuk megideologizált oka az,hogy sokan autóval járnak, ezért nincs szükség annyi járatra... Harmadik problémaként szeretném megemlíteni a buszosok közlekedésben elfoglalt pozícióját, ami mára más olyan titulussá nõtte ki magát, mitha legalábbis kékfénnyel megkülönböztetett jármûvek lennének a buszok, és rájuk nem vonatkozna a KRESZ szabálya... (Szabálytalan elõzések, a keresztezõdésben a jobbra kanyarodó sávból 2 sávot átvágva kanyarodik balra, ledózerolja a személyautókat az utról, stb...) Utolsóként egy olan dolgot szeretnék említeni, ami manapság a magyar emberek között nagyon sokszor fellép. Az a fajta mentalitás, ami következtében csakazértis mindenkinek, mindenhol keresztbeteszünk... A múltkor történt velem és egy kedves hölgy ismerõsömmel,hogy egy esti moziadás után igyekeztünk a buszt elérni, azonban a lámpánál akkor kaptunk zöldet, amikor a busz is. Rohamvágtában elkezdtünk sprintelni,hogy elérjük a buszt, és ez majdnem sikerült is, már majdnem bennt is voltunk a buszmegállóban, azonban a buszos nem volt hajlandó megállni. És ne mondja nekem senki,hogy nem láttaa buszos,hogy azért szaladunk,hogy fel tudjunk szállni, mert ez tök egyértelmû volt abban a helyzetben...
Ráadásul a buszbérlet ára továbbra is emelkedik, az üzemagyagárak viszonylagos csökkenésének ellenére is, nem is beszélve a menetjegy közel 200 Ft-os áráról. Ennek ellenére a tömegközlekedés minõsége kritikán aluli...
Szóval ez volt az én kis összefoglalóm, remélem akad akit érdekel a téma, és hajlandó leírni hogy a városában mi zajlik...