Hagyd csak, a Stargate 9. szezonjában volt errõl egy jó rész. Mikor Vala beszólt a szenátornak, hogy az ilyen férfiak azért akarnak batár dolgokat, hogy ellensúlyozzák a férfiasságuk hiányát... LOL
Sziklaszilárd elhatározásod lett, hogy kibannoltatod magad innen, vagy mi?
Ha valamit nem értesz az egy dolog, de sértegetni másokat azért, mert õket érdekli, szimplán visszataszító magatartás... (egyes helyeken intolerancia néven ismerik amúgy)
Röhögnöm kell ezen a sok szánalmas fajankón!:) Ez az egész téma csak a puhapöcsûeket foglalkoztatja.
" Ez idõ szerint a felsorolt japán márkák tarolnak a piacon, de rövid idõn belül egyebek közt hibrid Ford Escape SUV-ok, Mercedesek és Subaruk megjelenése várható az utakon."
Ford Escape-k mar jopar honapja rohangalnak az utakon!
A szén nanocsõ kilépési munkája a legjobb a világon, és gyártható belõle félvezetõ is. Szóval lehet nemsokára az lesz a napelemek alapanyaga.
Hülyeség, amit írsz. Talál fel egy olcsó, környezetbarát technológiát, azt a multik sem tudnák elleheteleníteni. Egyszerûen elkezdik az eberek gyártani a barkácsmûhelyükben, és azzal közlekednek. slusz passz. Sajnos, nincs ilyen olcsó és öko meghajtási mód. Egyelõre.
Mondok egy példát: Azért, hogy napenergiával mûködtess két szaros 40-es égõt kb. 200 ezer forint befektetésre van szükség, napelemekkel, aksival, inverterrel miegymással együtt. Ki bolond ennyit költeni? A környezetvédõk azt mondják, hogy megéri, mert 20 év alatt megtérül az ára. Ez nem igaz. Ha veszel 100 forintért két 40-es égõt, azt mûködteted 20 évig napi 12 órát, akkor az ár: 100 Ft + 0,040 KW x 12 óra x 365 nap x 20 év = 3504 kWh x 30 Ft. = 105.120 Ft.
Tehát kb. 40 év alatt térülne meg a napelemes cucc ára. Igenám, de 40 évig nem is bírják ezek a holmik, hanem csak úgy tíz , talán 15, évig. Nem beszélve arról, hogy 10-15 év múlva olyan új technológia jöhet ki, amely a ma vett napelemes "energiatakarékos" bagázst elavulttá teszi.
Úgyhogy, nincs itt semmilyen összeesküvés. A pénz beszél, és a kutyák ugatnak - ennyi.
(Komolyan csak gratulálni tudok annak, aki kitalálta, hogy egy normál belsõégésû motor hogyan élhet tovább, ha már elfogynak a finomítható szénhidrogének tömegei... Ez aztán az innováció!
Ráadásul kicsit gazdaságtalan. Akkora nyomáson már puszta levegõvel is lehet pár száz km-t menni.)
Esetleg hidrogénmeghajtás? A BMW kb. 30 éve kisérletezik vele. Normális menettulajdonságok, normális hang, annyi hogy sima gôz jön ki a kipuffból. A hidro-tartályt 30 év alatt sikerült 7-es BMW csomagtartónyiról egy nagyobb koffer méretére zsugorítani. Annyi baj van csak, hogy a hidrogént ahhoz, hogy meghajtson egy autót kb. -230 fokon kell tartani, meg vmi abnormális nyomáson. Én azért drukkolok ennek a megoldásnak. Ráadásul ha jól emléxem KITT is hidrogénmeghajtsú volt! :)
LOL! Akkor inkább sárkányrepülõvel közlekedek!
Amúgy csak egy apró hozzáfûzni valóm van: a közlekedést senkinek sem érdeke olcsóbbá tenni, mert abból jön közvetve és közvetlenül is alegnagyobb lóvé - látszólag olcsóbbá is többnyire popularitás miatt teszik, felettébb feltûnõ ez ha megfigyeljük hogy a népszerû intézkedések valahogy mindig a megújuló választások elõtti 1-2 évben indulnak meg...
Ergo: amíg pénz van, addig a közlekedés szar lesz, környezetszennyezõ, és drága. Ebbõl fakadóan akármit is találnak fel a nagyokosok, az vagy az ára, vagy a mérete, de valami miatt nem fog széleskörben elterjedni. Ha minden kedvezne neki, akkor pedig megy majd a süllyesztõbe.
Szemléltetõ példa: ha maholnap kijönne egy autó, ami nullponti energiával mûködne, akkor annak az árába a vélhetõen több tíz éves kutatás, kísérletezés, valamint a gyártáshoz szükséges gépek és mûszerek ára tenne megvásárolhatatlanná. Lényegtelen, hogy nem lenne fogyasztása: halandó ember fia (értsd: aki 5 hónapig gyûjt egy szutykos porszívóra) az életbe nem tudná megfizetni, és ha hitelre vásárolná, még a fia is azt nyögné nagypapa koráig.
Ki van ez találva: a kocsi vagy azért drága, mert környezetszennyezõ; ha nem annyira az, akkor az elõállítási költsége miatt; ha környezetkímélõ és olcsó elõállítani, akkor a) vagy lenyelik vagy b) kiderül róla hogy 50kmph fölé csak akkor lehet vele menni, ha veszel bele egy olyan extrát, ami a kocsi árának a kétszeresébe kerül esetleg c) a kocsi formája gusztustalan illetve d) maga a meghajtást biztosító szerkezet méretét tekintve nagyobb lenne mint maga az autó, esetleg f) ólcsó, környezetbarát, gyors, szép, de gyorsan megfog jelenni róla 20 tanulmány, hogy rákkeltõ kisugárzása van, vagy valami más okból kifolyólag sajnos nem alkalmas a forgalombahozatalra :(
Oké az elõzõ bekezdésben eléggé eleresztettem a pesszimista fantáziámat... Lássuk be azért: a közlekedés túl nagy biznisz ahhoz, hogy egyszerre csak olcsó és környezetbarát is legyen. A nem környezetbarát dolgok elõállítása ma sokkal olcsóbb, mint a környezetbarátoké. Az olcsó de környezetbarát anyagok teljesítménye gyengébb. A jobb teljesítményûekénél más akadály merülhet fel.
Ezen és mindenen felül pedig a legnagyobb baj ezzel az egésszel, ami legvégsõsoron ellehetetleníti a környezetbarát, olcsó, jóteljesítményû autók fejlesztését: hogy az olajiparban a lapok le vannak osztva és minden résztvevõje foggal-körömmel kapaszkodik ebbe - érthetõ módon. Egyszerûbb modellen: ha én ma 4 lepukkant abc közé nyitnám a saját új, csilivili boltocskámat, gyanítom hamar törne be "véletlenül" a kirakatom, esetleg az orrom. Az olajipar egy stabil megélhetés annak, aki a mélyvízben van. Ezek az emberek nem válogatnak az eszközök közt, ha meg kell védeniük a kereseti forrásukat.
De egy olyan jármû, ami 500 vagy akár 1kW-os motorral meghajtható, az elõször is nem lesz túl praktikus, másodszor az ára olyan magas lenne a speciális technológia miatt, hogy ha mész vele évi 100e km-t, akkor se térülne meg a többletbefektetés.
Nem erre akartam kilyukadni. Csak arra, hogy egy 500W-os motor 100 körüli átlagsebességgel tud repíteni egy embert. Azért ez "picit" jobb, mint egy nagy-nehéz benzines autó.
Azt nem értem, hogy Dél-Amerikában már jó néhány év(tized)e metanollal kevert benzint használnak, miért nem lehet ezt továbbfejleszteni és átállítani a jármûveket? Még ha csak 30% a metanoltartalom (azt hiszem a sima benzinmotor ezzel megy még el rendesen), akkor is igen komoly megtakarítás érhetõ el, és a metanol elég könnyen kinyerhetõ megújuló növényi anyagokból. A gázos megoldás sajnos halott ügy, mivel a földgáz ugyanúgy fosszilis tüzelõanyag, mint a benzin/gázolaj.
Jó, de honnan szedsz bele villanyt? :) Bár mondjuk nem fogyaszthatnak olyan sokat. A múltkori cikk itt a napelemes kocsikról. 340W/m2 körül van a napállandó, mire a Földre leér a napfény. Ebbõl tud a napelem jó esetben közel 30%-os hatásfokkal áramot termelni. Tehát kb 100W/m2. Egy olyan kocsi nem volt nagyobb felületû 5 m2-nél, tehát max 500W-juk volt, és 160-al mentek max...
"A V6-osokban mostanság (de már 15 évvel ezelõtt is) EU-ban szabályzott katalizátor dívik, szal. a dízelek-nél magasabb környezetvédelmi osztályba sorolhatóak. ... A hagyományos kémiai motorknak kampó, hiába próbálják így modernizálni, ez már nyögvenyelõs, nem látom az áttörést." Akkor jól félreértettelek. :) Minden esetre van amiben egyetértünk.
"Az elektromos autóknak egy nagy hibája van: az AKKUMLÁTOR. Amig nem találnak fel vmi jobbat bukott dolog." Metanol üzemanyagcella :) Igaz eddig túl nagy (és nehéz) volt, de most ha jól tévedek pár hónapja kint van egy új szabadalom amivel vagy 10x kisebbre is lehet építeni. Utána már csak normális metanolos ellátás kellene mindenhova. Aztán meg metanolt szinte bármibõl lehet csinálni, akár még tehéntrágyából is ...
Az elektromos autóknak egy nagy hibája van: az AKKUMLÁTOR. Amig nem találnak fel vmi jobbat bukott dolog
szerintem ez teljesen embere válogatja, h mire esküszik. van akinek az a fontos, h keveset fogyasszon és aránylag olcsó legyen, és van akinek az, hogy húzzon egy 20 méteres gumicsíkot az aszfaltba. az, hogy a mazda "jó", ezt konkrétan én is aláírom, de ha azt nézem, hogy az 57-es Cadilac Eldorado-ba (kb 600 készült belõle összesen) olyanok vannak, h elektromos ülés, esõérzékelõs ablaktörlõ, fényszoróérzékelõ, ventis ülés, akkor az meg odavágja a mazdát is. csak épp fogyaszt 20 litert az országúton. ha valakinek ez kell (kellene nekem is, ha megengedhetném), akkor uccu neki, lehet vadászni....
viszont a hibrid Ford SUV-ot szivesen birtokba venném..... :D
Komolytalan vagy, passzol a nick. Ezek szerint kisfiam foggalmad sincs az élelmezési célú ipar szigorú (és drága) követelményeirõl (csíramentesítéstõl kezdve elég sok minden), ami miatt annyiba kerül az az étolaj (ami nincs benne az ipari növényiolaj gyártásban, mert tudod van ilyen is :p).
Megnyugtatlak a te extráid az én 15 éves diesel kocsimban szintúgy megtalálhatók, vagy tudok mutatni ezzel majd azonos korú fullextrás luxus 2 literes diesel mazdát, amiben pl még az ülés is elektronikusan állítható, és mondjuk megkapod 1 misiért, szóval MIÉRT is sokkal drágább? Éppen hogy ezek az öreg dieselek (turbós többet fogyaszt, ha még ezt se tudnád :p) az 5-5,5-es fogyasztásuk miatt elég könnyen elpasszolhatók (az enyém pl öreg szívódiesel, szóval még a karbantartása is közel 0). Amúgy mit vered magad a szar Galantodra? Ha SQJ mondaná, hogy 3000-es V6, arra azt mondom, hogy OK, no de egy szar 2000-es Galant? Menyémá ...
Amúgy gondolom tudod, hogy az öreg dieselek pl power nélkül is elég szépen elmennek (beindítod, aksi ki, és észre se veszi ... vótmá :p), szóval ennyivel is kevesebb a meghibásodások lehetõsége (öreg kocsiknál néha bekrepál a generátor/szénkefe, akkor a benzin bizony tényleg ott marad a leállósávban :p)
jaja, en is egyetertek a hibrid filozofiaval, meg takarekos, meg kisviragok nojjenek a kertedbe. De az autos tarsadalom, hany szazaleka fog peldamutatasbol hibrid autot vasarolni? foleg egy olyan 'probalkozas autot' amivel meg fehervarig sem tudsz leautozni az elektromos izevel. es Dirty Dogg-nak van igaza, senki nem fog tenni semmit a 'hatalmonlevok' kozul, sem a dugok enyhitese erdekeben, sem a hibrid technologi elterjesztese erdekeben sem.
Addig meg ja, 3000cc. mert az auto nem auto 2 liter alatt!
felcseszik a benzin arat, majd felcseszik az auto arat mert nem fogyaszt eleg benzint.
Ja, lehet, hogy most arckhoven szemében buzi vagyok, de nem érdekel.
Már ez az autómánia sem normális. Minek kéne mindenkinek kocsi? Teljesen felesleges. Csak sajna eléggé státusszimbólummá nõtt ki.
Amúgy meg ha lövésed volna a mezõgazdaságról (pl repce termelés költségei, meg úgy általában a nyereség az étolajon), akkor nem beszélnél olyan hülyeségeket, hogy jövedéki adóval együtt fog fele annyiba kerülni mint a dieselolaj csak azért mert nem étkezési. Elárulom: az növényolajfinomításban az hogy étkezési, vagy hajrakenési, vagy motorba öntési növényiolajat állítanak elõ 0, azaz 0 forint árkülönbözetet eredményez. Szerinted ha ekkora árkülönbözet volna nem repceolajjal menne az összes traktor a téeszekben meg az összes kamion? És ha azzal menne, akkor kitõl vennének az emberkék 150-180-ért gázolajat?
6 milás diesel autóban kb ugyanazok az extrák vannak mint az enyémben. Enyém várható motorikus élettartama (elsõ felújítás elõtt) még 150-200ezer km, új dieseleké kb ugyanennyi. Ja, és jobban is néz ki mint az új verdák nagy többsége. Akkor miért is ne lehetne összehasonlítani? :-) "A 10 évvel ez elõtti diesel-ekkel meg nincs semmi probléma megnyugtatlak, 200.000 km-es diesel mazdánál még azzal viccelõdnek a szerelõk, hogy ez még bejáratós." - Ténylet bejáratós lehet, mert 190ezernél cseréltek benne motort valószínûleg:-) Az a helyzet, hogy diesel technológia akármerrõl is nézzük egyszerûen nem annyira tartós mint a benzines. Sokkal nagyobb a kompresszió, ami az öngyulladásos mûködés miatt ez feltétlenül szükséges is (benzines csak elgyengül és romlik a fogyasztás, ha kicsi a kompresszió de nem hagy ott az út szélén) - szóval jóval rövidebb az élettartam, hamarabb kell motort felújítani. Adagolókról most ne ejtsünk szót, pedig azok se örök életûek és nem olcsók. Én aláírtam, hogy a modern turbodieselek kevesebbet fogyasztanak mint a szívó benzinesek. Te meg fikázol. Jó, légy boldog, élj a kis beszûkült világoddal, legyen neked igazad, élvezzd reggelenként a kerregõd hangját, meg az összetéveszthetetlen dieselillatot:-D
A V6-osokban mostanság (de már 15 évvel ezelõtt is) EU-ban szabályzott katalizátor dívik, szal. a dízelek-nél magasabb környezetvédelmi osztályba sorolhatóak. Khmm ! A hibrid az más, de nevetségesen drága és bonyolult gányolt megoldás, mindaddig amíg az üzemanygacella, vagy más modernebb módszer el nem terjed. A hagyományos kémiai motorknak kampó, hiába próbálják így modernizálni, ez már nyögvenyelõs, nem látom az áttörést !
1.7D isuzu motoros corsámmal a világból kimegyek egy tankkal. sokba nem kerül, mert 150-180ért veszem a gázolajat, cserébe nem megyek gyorsulási versenyre....a városba a dugóba meg teljes mértékû ellenfele vagyok a V6os jószágnak. Amúgy meg ha nem koppig rátekered a porlasztót, és nem szarrákopott porlasztócsúcsokkal jársz, akkor a kipufogóból meg nem mondod, hogy ez dízel vagy nem. ...de egy jó elektromos/dízel hibridre lecserélném...
Azt hittem nem a kis fogyasztás, hanem a csökkentett károsanyag kibocsátás a téma. Ehhez mit tudsz hozzátenni egy V6-os mellett?
Két féle "igazi férfi" megitélés van. Az egyik férfi szemmel (de ez elfogult). A másik a nõi szemmel nézve: füstölöghet a kereked, ha nem kemény és nagy a farkad, valamint nem vastag a pénztárcád...
az étolajas tankolás fantasztikus ötlet.. a liaz meg a bazinagy dömperek motorja lehet hogy még beveszi, de egy 5évesnél fiatalabb diesel motor igencsak szenved vele. pl a légbeömlõk felé visszaáramló ragacsos korom egy idõ után a légáramlást zavarja a kipufogórendszerben lerakodó rövidtávon elégethetetlen összetevõkrõl nem is beszélve. ha meg még turbó-s is a kocsi akkor a legnagyobb marha aki ilyet tesz a dieselolajba adaléknak.. többszörösét fogja a szervízben hagyni annak amit az étolajjal nyert..
Komolytalanul válaszoltál :p Használt autót hogy lehet árban a zsírújhoz viszonyítani ???? Ez komolytalan! A 10 évvel ez elõtti diesel-ekkel meg nincs semmi probléma megnyugtatlak, 200.000 km-es diesel mazdánál még azzal viccelõdnek a szerelõk, hogy ez még bejáratós. Karbantartani magát a diesel motort nem kell, az olyan mint a tank. Magát a kasznit viszont igen, mert a diesel nagyobb rezonanciája szértázza a csatlakozásokat/csavarokat ...
Az étolajas tankolás ötletnek jó, csak törvénytelen, mert nem fizeted meg a jövedéki adót Ember, te olvasol is, vagy csak válaszolsz ? Mit írtam ? "nem étkezési étolajjal üzemanyagkutat nyitni, jövedéki adóval is felese lenne mint a diesel ára " Érted, miven nem étkezési étolaj, ezért feleannyiba se került a gyártása, és mivel benzinkúton veszed, ezért jövedéki adót is kifizetted utána. Ezt követõen már szaglászhatnának a fakabátok
Én a Diselnél maradok, mert alacsony a fogyasztása rengeteg km lehet vele megtenni, halk és nem rezonál, könnyen indul És jól ellehet adni. De a hibrideknél nem értem miért nem lehetne kikapcsolni a motort, hogy csak villannyal mennyen És a feltöltést megoldani mondjuk otthon egy napkollektorral. Így szinte városban ingyen lehetne menni
Nabumm. A következõ autóm is minimum 3000cc körüli V6-os lesz, mint a mostani. Ez legalább megy...
Az igazi férfi szereti a benzingõzt, az égett gumi és fékbetétek szagát. Csak a melegek buknak az ilyen hibrid köcsögségekre!
Ha már pazarlás vetõdik fel: legnagyobb pazarlás az, mikor egy helyben pöfög az autó a dugóban. Ergo: meg kell csinálni városi közlekedést, hogy ne legyenek dugók, és máris nagyon környezetbarátok lettünk. Csak ugyebár ehhez politikusainknak nem fûlik a foguk, mert ez egyértelmûen az õ felelõsségük, nekik kellene rámozdulniuk a témára (én nem vehetek 3 méter felüljárót).
Mondjuk egy 2 literes diesel 6 millió az én 950ezremmel szemben:-) Használt dieselt nem akartam venni a lentebb említett okok miatt, meg mert a 10 évvel ezelõtti dieselek még elég fikák voltak. Az amúgy tény, hogy a benzines fejlesztés nem igazán halad elõre (wankel se igazán jó irány), a dieselek jelenleg takarékosabbak. De drágábbak is, alap vételárat illetve garidõn túli karbantartást nézve, egyedül tankolni olcsóbb bele. Az általános költségeket is felszámolva (biztosítás, adó, mûszaki, zöldkártya, anyámtyúkja) meg az üzemanyag ára már egyátalán nem olyan nagy tétel átlagos (évi 5-10ezer km-et futó) autónál (jó, én többet használom). Viszont ha 8-10 liter autógáz árát meg 5-6 liter gázolaj árát veted össze, akkor már messze nincs akkora különbség. Az étolajas tankolás ötletnek jó, csak törvénytelen, mert nem fizeted meg a jövedéki adót. Jövedéki adóval már nem lenne olcsóbb a bioüzemanyag sem. Más kérdés hogy bioüzemanyagot mire fel terhelne jövedéki adó. De hidd el, hamarosan raknak valamit a tescos étolajba mint anno a HTO-ba hogy ne lehessen dieselekbe tankolni, vagy ráraknak az étolajakra is vagy 100% jövedéki adót.
Van beülõs-kasztnis is, csak õrült drága... A kasztni grafitszálas, hogy minél könnyebb és mégis masszív legyen; csak ez a költségeket is jelentõsen megdobja. De legalább a szél nem fúj át rajta, mint a biciklin :).
Azért nem egyenlõ hibrid az alternatívval, mert az alternatívnál is nagy a pazarlás. A hibrid egy csomó energiát vissza tud szedni magának. Bár az akkumulátornál jobb hatásfokot is el tudnék képzelni.
Igen. És talán az a legjobb. Mert a bicikli önsúlya elég pici, ég egy párszáz wattos villanymotorral is, ami már jóval erõsebb, mint amennyit egy ember tud hosszú távon nyújtani. És biz' jön az olajválság, akkor nagyon jó lesz. Igaz, télen gázos egy picit, de akkor nem hinném, hogy ez lesz a legnagyobb gond.
De van is használatban, asszem a Temetkezési Vállalatnál. Igaz, már jó régóta nem gyártják, tehát külön autószerelõket és gépészeket igényel, akik legyártják a szükséges lemorzsolódó alkatrészeket.
Vajon a bicikli/villany kombináció az hibridnek számít? :))
egyszerûen nem tudom felfogni, hogy miért jó az államnak, h egyfolytban keresztbetesz az ország fejlõdésének. (ez most nem politizás, mert teljesen mind1 kinél az uralom, mindig ez van!)
A Puli kisautóra ugyanaz a súlyadó-kategória vonatkozik, mint a Trabira, vagy Zsigára. Lévén, nincs benne katalizátor. A Puli amúgy tisztán elektromos autó. No comment....
Csodalkoznak, hogy nagy az erdektelenseg magyarorszagon... Talan mint a forumon mar egyesek emlitettek, hogy a techinaki es szerviz szinvonal nem azonos, igy sokba kerulhet a karbantartas. Fokepp emlitenem azt is, hogy a legtobb embernek nincs annyi penze, hogy uj autot vegyen. Es hogy meg tetozzem a dolgot, felmeresek alapjan a legtobb auton hitel van, tehat meg nincs kifizetve. Ezekutan hogy varjak, hogy egy irrealisan draga autot kevesbe jo (a megszokottakhoz kepest) parameterekkel el tudjanak adni magyarorszagon?
Ettol fuggetlenul teljes mertekben tamogatom az ilyesfajta kezdemenyezeseket, fokepp amik kozelebb allnak az alternativ energiaforrasok fele.
Mondjuk egy 2 literes diesel eszik 5-5,5 litert, szemben a te 9 litereddel. Az pl majdnem a fele. Sõt, ha belegondolunk, hogy az olajválság miatt mennek fel az árak, akkor mi még megtehetjük, hogy étolajat tankolunk (mekkora üzlet lenne most nem étkezési étolajjal üzemanyagkutat nyitni, jövedéki adóval is felese lenne mint a diesel ára :)) Mindenesetre a hibrid jó ötlet, de bonyolult. Sztem kellene egy nagyot lépni, és végre a csak városi csak elektro kocsikat elkezdhetnék gyártani
Na, azért ez nem így van. Az én autóm (11 éves Mitsu Galant, 2 literes benzines) eszik 9 litert vegyes használatban. Ha autós újságíró a kezébe kapná, 15 alatt nemigen fogyasztana. Nekik a dinamikus városi közlekedés az azt jelenti, hogy 1-esben leszabályozásnál megy 50-et, vagyis csak azért kell 2-esbe kapcsoni, hogy gyorshajtani is lehessen. Autópálya meg egy az egyben ami a csövön kifér, vagyis a normál 130-135 km/h helyett enyémmel pl mennének 200-at, nem kell ecsetelnem hogy ez mivel járnak fogyasztásban. A helyzetet súlyosbítja hogy az autós újságírók általában 0 km-es, vagy max pár 1000km-es autókat kapnak, amelyek a bejáratási idõszak alatt 1-2literrel többet fogyasztanak 100km-en, normális bejáratás mellett is. Persze a bejáratás nekik abból áll, hogy reggel beindítják, és full hidegen folyamatosan pirosban tartva nyomják neki. Szóval autós újságírók tesztjébõl ne vonj le következtetést a fogyasztásra, nézd meg inkább a totalcar népitéletet, sokkal reálisabb képet fogsz kapni. Részemrõl magam alá is piszkítanék, ha egy priussal nem jönnék ki 5 literbõl átlagban. Dieselek fogyasztása tényleg jobb mint a benzineseké (bár mondjuk egy régi swift fogyasztásával egyik se versenyezhet:-D, de azért van ott elég sok negatívum is. Pl téli indítás, gyerek/kutya hányás a hátsó ülésen a kerregés meg a rezonancia miatt, gyorsabb motorelhasználódás a nagyobb kompresszió miatt (ezért használtan nehéz eladni/nem éri meg venni), meg nem utolsósorban a dieselek sokkal környezetszennyezõbbek mint a benzinesek, tehát várható hogy a beetetési idõszak végén (mikor már sokan áttérnek dieselre) elég rendesen meg fogják nyomni a diesel olaj adótartalmát.
Tyú de jó lenne ezeket a rohadékokat egy kis kõtörésre ítélni. Mondjuk úgy 15 évre. Látatlanban megérdemelné mind...
Amúgy meg azért van érdektelenség a Prius iránt, mert iszonyat drága. 7 MFt, és kapsz érte egy ortopéd, csak elvileg középkategóriás autót. Fogyasztása városban nagyon jó, autópályán viszont már egyátalán nem kiemelkedõ, ráadásul nem is megy (gyenge benne a benzines motor, és nagy az autó önsúlya az elektromos motor, akkuk, hibrid hajtáslánc miatt). Ez az autó legfeljebb 3MFt-t ér, mert bár városban keveset fogyaszt (azért messze nem csak villannyal megy), viszont cserébe nagyon komoly kompromisszumokat kell kötni, és a lényeg: el se lehet adni. Ha belegondoltok, miután a garija lejár (3 vagy 5 év, nem tom), szerintem ingyen se fogják megvenni a tulajoktól, mert ha ebben elromlik valami, akkor nincs az az autószerelõ aki ne csak a fejét vakargassa a technika láttán. Nem garis autót meg márkaszervízbe vinni annyi, mint teljes accountot adni a bankszámládhoz a márkaszervíz számára. Tehát ha ez az autó 5 éves lesz, elsõ meghibásodás után mehet a bontóba, különben a gatyád is ráköltöd. Szóval jó dolog a hibrid, de nagyon komoly állami támogatás kellene, és szerintem elsõ körben a cégek, legfõképpen állami költségvetésû cégek körében kellene elterjeszteni. Pl városi rendõrautó simán lehetne Prius, mert a városból úgyse megy ki, ott meg keveset fogyaszt, és mivel a rendõrség nagy cég, így köthetne rendes karbantartási szerzõdést a toyotával gariidõ után is. A multi is vehetnének Priust a yuppie-köcsögeinek, nem ford focust meg pug 306-ot.
TotalCar Prius teszt:
"a Prius fõ vonzereje a gyártó szerint a kis fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, mely fõként a városi araszolgatásban figyelhetõ meg. Ezt nem is vitatom, de az tény, hogy a kb. ¾ - ¼ autópálya 140 utazó és dinamikus pesti városi autózás arányú teszt során a fogyasztás elsõ mérésre 6,7, másodikra 7,4 liter/100 km értékre jött ki.
Ez nem kevés, ennél hasonló utazások alkalmával a legtöbb HDI, vagy TDI, vagy egyszerûen D jobb eredményt produkál, hasonló menetteljesítmények mellett. Városi autónak pedig a Prius nagy és drága."
Szerettem volna egy ilyen autót, de az ára és a fogyasztása ismeretében maradok a hagyományosnál.
Gázos picit többet fogyaszt mint a benzines (kb +10%), viszont az autógáz kb felébe, 2/3-ába kerül mint a benzin, tehát a megtakarítás jelentõs. Ezenkívül az autógáznál az égés sokkal tökéletesebb, ezért kevesebb károsanyag kerül a levegõbe. Támogatás nemhogy nincs, de pl azokat az autókat amiket eleve benzin+gáz üzemûre készítenek (pl peugeotnak van ilyenje), azokat magyarországi forgalomba helyezés elõtt vissza kell alakítani benzinesre, majd újra át lehet alakítani vegyes üzemûre, mert az gyári, EU szabvány benzin-gáz átalakítás az nem felel meg a magyar szabáványnak. Vagy inkább arról van szó, hogy több illetéket akarnak lehúzni arról aki ilyen autót vesz.
védeném a cik íróját. jelen esetben (szerintem) a hibrid meghajtás lényege azon van, hogy egy belsõ égésû és egy ettõl eltérõ módon mûködõ erõforrással meghajtott jármûrõl van szó.
amúgy a cikk szerintem abszolút nem meglepõ. mikor volt nálunk olyan, hogy valamit támogattak, ami hasznos? (ez az ország olyan mint egy polip, csak épp nincsenek összehangolva a csápjai és ezért össze-vissza kalimpál. ha egyszer véletlenül valami homokszemcse kerül a gépezetbe, akkor majd talán összedolgoznak, de ez szándékosan biztos nem fog bekövetkezni. )
(Az nem hibrid (azaz többmódú) motor, hanem alternatív üzemanyagú. De ugyanaz a belsõégésû robbanómotor. A H2 üzem is "csak" alternatív.
mutattak már be olyan prototípust, ami benzin-áram kombinációval 1 liter benzint fogyasztott! egy átlag 8 liter fogyasztású autónak ez a nyolcada, nem a fele... az áram COkettõ kibocsátását meg mérheted :-) egyébként amiket te leírtál mennyit fogyasztanak?
A cikk értékelése: elégtelen. Ugyanúgy hibrid meghajtásnak számít a benzin-alkohol, illetve a benzin-gáz üzemû autó is. Ezekrõl miért nem esett szó? Pedig gáz töltõállomások már szép számmal vannak nálunk is, egy autó átalakítása vegyes üzemre típustól függõen kb. 120-200 ezer Ft (vizsgaköltséggel együtt). Lényegesen olcsóbb így az üzemeltetés (kb. a fele), gáz üzemben a károsanyag-kibocsátás is sokkal kisebb, a teljesítményveszteség pedig elenyészõ, vagy legalábbis nem nagyon jelentõs (persze ne akkor próbáljon senki sem versenyezni, ha éppen gázzal megy).