Sziasztok! Tudna valaki segíteni hogy miért lett ilyen a lökhárító? Elsõ modellem nem kell megszólni!
Szia Laci! Hát ez tényleg zavaros egy kicsit.Azt mire érted hogy hány szegmensbõl álljon alapkör vagy a furatok? A többit azt nagy vonalakba sejtem. Tudsz-e zmod 3-ról vmit hogy mennyibe kerül?
Norbi! A kiosztás kör vagy ív mentén mûködik de kicsit görcsölni kell vele. Vegyük alapnak a teljes kört, a 360°-ot. El kell dönteni, hogy hány furatot szeretnél bele. Ezután ki kell okumlálni, hogy mennyi szegmensbõl álljon és ezekbe a részekbe vagy cikkelyekbe kell beleszerkeszteni a furatokat. Ha egy körcikkelyt megszerkesztesz a kellõ furatmennyiséggel, már csak copy-zni kell forgatással.
Szia! Igen jól látod a dolgot spline-al megrajzoltam és utána forgattam. Na a tükrözéssel már jó! Köszi a segítséget! A kiosztással mi a helyzet az sem lehetséges?
Szia! Tehát: a Spline-al létrehoztál egy "vonalat" és arra a mintára forgattad rá a felületet? Ha igen, és így áll fenn a gond, egyszerûen csak töröld a felületet ( pontosabban most már a modellt, és a Spline-al létrehozott vonalat, ívet tükrözd saját tengelye mentén. Ha így forgatod rá a felületet, jó lesz. Úgy tudom, hogy közös metszetet Zmodeler-el közvetlenül kivonni nem lehet, ( én még nem találkoztam ilyen lehetõséggel ) ezért a modelleket már eleve úgy kell szerkeszteni, hogy majdan a metszetük kivonható-, törölhetõ legyen.
Szia Laci! Forgatással hoztam létre és minden felületet a "héjszerkezet" belsõ felére hozott létre. Viszont szeretnék még kérdezni tõled olyat hogy melyik paranccsal lehet kivonni pl:két egymásba helyezett objektum közös metszetét. Nem tudom érthetõen írtam-e? :) A másik kérdésem pedig hogy egy kör mentén szeretnék furatokat elhelyezni x mennyiségben, van ilyen parancs hogy kiosztás vagy vmi hasonló?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy hol tudom beállítani azt hogy ha létre hozok egy objektumot (nem alap testek-re gondolok itt pl:henger ) akkor ne az objektum belsõ felére hozza létre a felületet hanem a külsejére. Hozok egy képet egy tapadókorongról mondjuk ez már jó mert minden felületet meg flip-tem.
na hát elég érdekes ez a zmodi! Most megjeleníti de csak egy kék kockát látok.
Mondjuk azt még csak valahogy értem hogy a kamionon csak egy dummy van a helyén, de hogy a pmg-je importálása után sem látom az alkatrészt azt már nem. Hát az upgrade mappában lévõ oldalszoknya importból ez lett. És out of memory-t dob. Íme a kép
Ja értem én úgy szoktam hogy végig meg adom azt a utat ahol van a pmg fálj te esetedbe még ott lent lehetne tovább adni az elérési utat hátha jó lesz ha utána se akkor nem tudom mi van vele szóval úgy a hogy fent van recent foders-nél :)
A metrial-nak nem fontos meg adni az elérési út vonalat de viszont ott a modell elérési úttal nem jó valami ha mp3 mercedes helyén van az mp4-es :) így kéne ki nézni e az elérési útnak /vehicle/truck/mercedes_actros_2009 ez a mp3 mercedes-é de nekem akkor nem jöttek létre tobj fájlok ha nem voltak jók a textúrák meg a modell elérési útja
De mi a hiba textek-el? Mondjuk most néztem hogy material editorban nem csak simán pl: color.dds hanem mappa struktura szerüen:\vehicle\truck stb ez a baj? Elérési útnak a vehicle\truck\mercedes\ van megadva az eredeti autónál is itt van.
Tobj a textúra véget nem jön létre vagy a modell elérési útja nem jó van meg adva pmc azt meg ne keres mert nekem se jön létre az ets 2-nél de azt nem tudom hogy miért De van pár ki adott modell aminek nincs pmc fálja azt még nem fedeztem fel ets 2-nél hogy lehet létre hozni vagy meg csinálni hogy jó legyen De lehet hogy a shadowonly veszi figyelem be ütközésnél mert ets vagy gts azt tudom hogy kell a collision és akkor jó az ütközés :)
Õ nem van glass az általába ets vagy gts-hez szokták használni meg van a glass_ex az meg ets 2 használja :) de minden hová ami külsõ test és átlátszó lesz vagy is üveg oda mehet a grass_ex :)
Az alap játékban szereplõ vontatók-hoz miért nem tölti be a texturákat? Hiába nevezem át a pmg-t, pmd.
Jó úgy de viszont akkor azok lilák vagy rózsa színûek lesznek vagy milyen az azért nem jó :) a grass textúra az meg üvegé :) az kell arra hogy át lehessen látni rajta :)
egy kérdés: ugye én az alap mercit csinálom, de én csak a 4x2 alvázas a kabint texturáztam fel, a többit is kell?:D
Akkor metrial editor új metrial és itt meg találod a glass textúrát és ez a neve glass_ex.dds /vehicle/truck/share/glass_ex(glass) elérési utat nem fontos adni a metrialnak mert az a matba be lehet írni csak a trucknál minden út jó legyen meg adva hogy majd a tobj-ok is jók legyenek :)
Hát ez az hogy nincs glass textúra, és mivel import után összekeverte a text-eket nem tudom hogy melyik kell rá. Olyan van hogy badges az is fekete. De ha adok neki átlátszóságot akkor nem a fülke belsejét látom hanem a zmod ablak hátterét. Tehát vmi nem kóser.
Már így állok, de a lámpabúrát és a szélvédõt és oldal ablakokat nem értem.
Szia! Az scs-bõl kicsomiztam a vehicle mappát abba átkonvertáltam a pmg-t. Importnál pmg és alul a base.scs-nél már csak azt a mappát adtam meg ahol vehicle található. (tehát vehicle-t már nem kell megnyitni pl: C:\asztal\mp4\ )
Egyébként csalódtam ebbe az mp4 modelbe mert egy pár alkatrész nem is alkatrész csak skin. (csak megjegyeztem!) Meg nem értem hogy miért van két szélvédõ, az egyik csak maga a szélvédõ a másik alkatrész szélvédõ+oldal ablakok.
Nekem nem mûködik az mp4 merci sajna :) Mit adtál meg neki mikor be importáltad ? melyik mappát azt amit ki csomagoltál vagy ets 2-ét ? de ahogy nézem annyira nem vészes a dolog :)
:D Jó dolog az am szivatosat jáccik veled a program remélem nem érted félre amit írtam :D Nekem akkor csinált azt a zmod 3 mikor nem volt be aktiválva :) de nem is bírtam mert mire össze jött volna le járt a linces sajnos azért maradtam a 2.2.4 zmodnál :)
Neked be van aktiválva trial linces-el ? mert lehet azért nem nyitja meg mert nincs :) #5770: Ebbe van igazság de ha idõt szánsz rá akkor gyorsan meg lehet azt is tanulni és nem sokkba tér el a konvertálási folyamat az ETS vagy GTS :) és zmodeler 2.2.4-el is jól lehet konvertálni :) meg a 2.2.6-al is csak egy baj van 2.2.6-hogy mindent egybe vonva inportál be sajnos meg exportálásnál is fedeztem fel vele pár hibát modellbe de nem akkor egész regényt le írni szóval stb............
Sziasztok! Én pontosan ezek miatt a görcsölések miatt nem foglalkozom a ETS2 mod-olásával. Zmodeler3 fórumon írva is vagyon, hogy az ETS2-t csak azzal lehet normálisan importálni, exportálni. Ez így is van, gyakorlatoztam én is a próbaverzióval, azzal tényleg egyszerûnek mondható. ( Ez most kikívánkozott belõlem, nem tudom, hogy érdemes-e foglalkozni vele 2-es Zmodeler-el + az ETS2-ben annyi tupírozási lehetõség van, hogy az embernek nincs is igazán kedve mod-olni. )
Szia! Annyira én sem értek hozzá! Ez az ets 2 meg még bonyolultabb szerintem. Én annyit szeretnék majd csinálni hogy a névtáblák ugyan úgy meglegyenek mint eredeti vontatóknál, meg függönyt raknék bele de nem tudom fog-e menni. Jól megbonyolították a könyvtár szerkezetet. Nem írom le a könyvtár szerkezetet mert sok mappa sok file van, azt tanácsolom hogy csomagold ki a base.scs-t az asztalra egy mappába és ott megtudod nézni hogy milyen az eredeti és összehasonlítod a tiéddel. Nekem 8 dds file-om van 17 mat file és 8 tobj file. De egész pontosan mit szeretnél?
csak kamiont szerkesztettél? mit szerkesztettél rajta? eltudod mondani hogy milyen a .scs fájlod felépítése? mert még nemigazán értem a dolgot. A videóban alapból 2 féle shadow van, 3 vagy 4 féle color meg minden, nekem 10 mattom volt de csak 1 body....az gáz, ha 4 mattot használtam(shadow, 1 shadow file, glass az ablak, de lehet a lámpákra is azt kellett volna :S xD, chrome az emblémára és a sima color a többi dologra). Ez már alapból rossz? Valamint a mattnál a texture [0]-t(asszem) hagytam simán 'xy.tobj'-ként, mert Deniel Volvojánál is így volt, a videóban viszont texture [0]:'vehicle/truck/mercedes_actros_2009/xy.tobj' volt :D vélemények, ezeket jól csináltam?
Na végre látom text-et is nem csak az autót. Ott szúrtam el hogy pmg konvertnél nem ugyan abba a mappába mentettem. Mentésnél alapból truck1 néven mentettem így most 2 pmg-m van az a kérdésem hogy az "eredetit" törölhetem-e?
Én meg fogtam ki másoltam a base.scs fájt az asztalra és ki csomagoltam és mindent ott hagytam benne meg a def.scs fájt is és a mappának ets 2 nevet adtam neki és onnan nyitottam ki a truck.pmg :) probáld meg így hátha jó lesz és akkor csinálom meg azt a dolgot hogy meg adom az elérési utakat mikor exportálok mert annak kell Én nem használom azt a verziót de meg van nekem is :) de jobban 2.2.4 est használom :)
Mondjuk én 2.2.5-öt használok de gondolom hogy nem ez a gond. 1. kimásoltam a vehicle mappát. 2. ets edit-el átkonvertáltam a pmg-t. 3. zmod->import->pmg->base.scs útvonal megadása hogy hol van a vehicle mappa 4. én text-et nem látok
Én azért írtam mert ha át nevezed ki nyissa textúrával a modellt legalábbis nekem igen zmod 2.2.4,2.2.6-nál is :) #5743: A másik dolog az meg azért van
Miért írja ki mindig hogy nem tudja megnyitni olvasásra a pmd-t? 2.2.5 -el próbálkozom.
úgy csináltam ahogy a videón. az 'Euro Truck Simulator 2 leállt' exevel állt le elõször, utána meg sem jelenítette, valszeg módok miatt, úgyhogy majd megnézem holnap
Sziasztok! Boldog Új Évet kívánok mindenkinek! Szeretném kérdezni a hozzá értõktõl hogy ets 2 exportálása ugyan az mint itt a banner alatt található vagy más az eljárás?
Köszi elõre is!
Nem hibával lépet ki véletlen ? Olyan még nem volt hogy ki fagy legalábbis nekem nem de olyan volt hogy ki dobot hibával az asztalra :) #5750:Lehet nem jó az scs fáj amit csináltál vagy másik lehetõség nem jó helyre raktad vagy más dolog csinálja ?
A 2.2.5 a legjobb. Az alapok mennek? Gondolok itt pl.: a mozgatásra, forgatásra, méretezésre, vagy egyáltalán az autó importálására. Amíg az alapok nem mennek addig nem érdemes nagyon nekifeküdni. Becsületemre legyen mondva: megpróbáltam fraps-el videót csinálni de olyan karcsú a gépem, hogy a kép minõsége egyenlõ lett a nullával!
jól megszívom ezzel a zmod 3mal... már elkezdi betölteni a dolgokat, de out of memoryval leáll :/ zmod 2.2.6 és 2.2.4. 100%os betöltésnél kifagy, ha az #5743 -ban leírt dolgokat megcsinálom, ha nem akkor végig sem várja a 100%-t... :D valakinek 5letek?
Mi elõtt ki nyitnál egyet is nem ártana etsedit nevû progival át konvertálni a pmg-t így a gyárit ki nyitod aztán rá mész (TT-> GTS)és truck1 nevet adjál neki és úgy mentés aztán a tcm-be át nevezed a gyári kamion truck.pmd azt is truck1.pmd re aztán enter de tcbe csináld az fontos és aztán ki nyitod és meg jelenik zmodeler-be :)
Sziasztok!ETS2-bõl próbálnám beimportálni az alap kaminokat..De valamiért nem látja a játék hanem csak ezt..Mit rontottam el?
Szia!
Neked is kellemes mindent! Sokat segítene ha leírnád, hogy melyik verzióval ( Zmodeler ) próbálkozol, mert a verziók között azért van némi különbség. Illetve melyik játékba szeretnéd majdan exportálni az autót?
igy utólag is kellemes ünnepeket,és sikerekben gazdag új évet. azzal merészkednék felkeresni Titeket és egy kis idõtöket rabolni hogy egy kis segitséget kérjek. nem akarok olyan lenni mint a többi átlagos kis csitri,hogy innen onnan leszed kamionokat és aztán azzal flancol hogy ezt Õ csinálta,és lebukik hogy hát ezt mégsem Õ készitette,vagy csak a képet leszedi valahonnan,mint ahogy ez már párszor megtörtént. Ugyan akkor azt sem szeretném hogy valaki más elkészitse azt amit szeretnék változtatni a kamionomon,mivel akkor nekem is lemarad a sikerélmény,meg hát hiába is kérném,nem vállalná el senki sem:( Ezért merészkedem,próbálnák arra megkérni valakit,hogy ha lenne ideje,megoldható lenne akkor mint tapasztaltabb modellezõ,csak annyit szeretnék kérni,hogy ha szerkeszti a kamiont,és esetleg nem felejtenel el,annyit kérnék hogy légyszi ha nem esik nehezére akkor rögzitse videóra,és akkor én is megtudnám,megtanulnám rendesen hogy kell egy kamionról dolgokat leszedni,és azt egy másikra rárakni. remélem hogy ezzel a kéréssel nem leszek unalmas,és ezt a kis kérésem teljesithetõ. találtam valami videót amin ilyesmit csinálnak de sajna idegen a szöveg és nem tom milyen nyelven van,hogy leforditsam.
remélem eme kis kérés teljesithetõ,és nem egy hatalmas leugatás lesz a válasz.
ZModeler is ready. Can't open file for read: Browse.../automat/20/bd8997a422dd9035fad00fe3842a5409ff3a08.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/e2/54b5cd1592c615412718a97595868c48b0a716.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/23/2a5d8f9fe27201da95029406c6f1d953683491.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/ef/ec56bb79101faceadd6f10ce2c14ecc8e5109f.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/c9/c48adb54c7bc03f167149f3ab8c8e69a6c76a2.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/fd/77e2a90b33dc582dabbb43fc72b30fe6ee7d03.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/37/baa67921e6bc592fb7ca0beb65d186fe36d7e2.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/9b/15949211c17e219a2355ac65a11c64c53f4dab.mat. Can't open file for read: Browse.../automat/12/6b1f3116ad7e22a45e8b9a82d90277c97850ac.mat.
na most ilyen hibánál mit kell csinálni? szarul csomagolt ki az extractor?(ets2 base)