a gyógyszeriparban is ez a helyzet. van pl vmi gyógyszer, amit amerikában használnak daganat ellen, idehaza meg nem engedélyezik, mondván, hogy még kísérleti stádiumban van. pedig ott ez miatt a gyógyszer miatt vagy 25%-al több daganatos gyógyul meg. nevetséges. maffia lefizeti az embereket, mert így töb szar gyógyszert tudnak eladni. a gyógyszer nevét nem tudom, de asszem szegeden fejlesztetté ki magyarok. magyar gyógyszert itthon betiltják, kint meg életeket ment. undorító ez az állam, hányok, ha a politikusokra gondolok, fõleg mivel tavaly halt meg a húgom daganatban.
Ha most az étkezési célra készített extratiszta csíramentesített antibakterizált étolaj 140Ft/L, akkor sztem nyugodtan saccolhatjuk, hogy ugyanez nem extrahipertiszta változatban sokkal olcsóbb gyártási eljárással és nagyüzemileg napraforgóból (és/vagy repcébõl) 50 Ft/L-nél nem lehet több.
Sajnos igazad van. Olyan eszementen nagy államaparátust tart el manapság ez a szegény szerencsétlen apró kis ország, hogy csoda, ha nem roppan össze a saját súlya alatt. És ezért nem is kapkodják el az e.. dolgokat, mert esetleg ki kellene rugni a mihaszna seggén ülõ bagázs felét.
Egyébként a jövedéki és egyéb adó árfüggõ, szóval ha 50 Ft lenne az elõállítási költség (száz valami a diesel esetén), akkor kb a mostani ár feléért kapnánk a bio-diesel-t (ami azért igencsak megérné nekünk)
A múltkor volt a híradóban, hogy lopják a transzformátorolajat a trafóházakból és elhasználják a munkagépekben. Nevetséges, de a rendõrség szóvivõje nem is az okozott kárt emelte ki, hanem a jövedéki csalást!
A biodiesel se lesz olcsó, ha ráteszik az elõállítási költségre a szemérmetlenül magas jövedéki adót. Adó nélkül meg nem érdekelt az állam a biodiesel terjesztésében, mert csak közvetett és hosszútávú haszna van rajta. A mostani költségvetési hiány mellett már meg is roppanna a gazdaság, ha megcsappanna ez a nagy bevételi forrás.
Dühítõ, de sajnos teljesen igazad van. És a legszörnyebb, hogy végre lehetne valami, ami magyar termék és nemzetközi piacon is kelendõ, sõt, a mol egy kis fejlesztéssel adalékok hozzáfejlesztésével a legjobb bio-diesel elõállító és exportáló lehetne, és ezzel végre valamiben ismét ott lehetnénk az élmezõnyben Amit az állam csinál az meg nevetséges. Kötelezze a Mol-t, hogy árusítson hivatalosan is bio-diesel-t, olcsón, és ennyi. A pénz ugyanúgy bejön neki, és mivel akkor esetleg a környékrõl is idejárnának olcsó bio-diesel-ért, esetleg megfordulna a jelenlegi helyzet (és ide adóznának azok is!)
Pedig jobb, ha idõben lépnek. Egyre több lesz a benzin ára. Egyre nehezebb beszerezni az amcsiknak is a közelkeletrõl. A Bio-diesel meg olcsóbb. Már most is több illegális bio-diesel tenkolóállomás van, mint illegális szeszfõzde(ez a Naplóban volt, szal nem engem leszólni)
A végén úgy járnak vele, mint az amcsik a szesztilalommal. Elvileg tilos, de mindenki leszarja, még a rendõrök is.
Mellesleg a bio-diesel legtöbbször repcébõl készül, mert az könnyen termeszthetõ.(könnyebben, mint az egyébként finomabb napraforgó)
Tiltják, mert nem tudnak vele mit kezdeni. Igazából támogatni kellene az alternatív üzemanyagokat, de ezt nem tudják megoldani, és a gázolaj/benzin adójából brutális mennyiségû pénz folyik az államkasszába. Ezt a csapot elzárni nem hajlandóak.
A mol mondjuk ha lenne egy kis esze, akár jól is jöhetne ki ebbõl, megvan a tõkéje és az ereje ahhoz, hogy adott esetben kényelmesen tudja elérni az alternatív üzemanyagok bevezetését/alkalmazását. De õk sem mozdulnak. A jelenlegi helyzet ugyanis nagyon kényelmes mind a molnak, mind a politikusoknak. Az orruknál tovább meg nem szokásuk nézni.
Szerintem meg még exportra is bõven maradna, úgyhogy mi lehetnénk az új magyar emirátusok :))
No de komolyra fogva itt lenne végre valami, amibõl meggazdagodhatna az ország, erre mit tesznek a "vezetõink"? Semmit, sõt tiltják.
Meg valószinüleg zsírban sütnék utána a krumplit a mekiben, mert olyan hiány lépne fel belõle. Még ha a magyar mezõgazdaság csak és kizárólag napraforgót termelne, akkor se lenne képes kielégíteni a magyar piac teljes gázolajigényét.
1.: A benzines autódba inkább ne tölts se biodieselt, se napraforgó olajat. 2.: A diesel motoros autódba gázolajjal keverve tölthetsz étolajat/sütõolajat, errõl lásd bõvebben a #7-es hsz.-ben lévõ linket. 3.: És miután hazavitte a szotyit, mit csinál vele? Elkezd belõle otthon olajat préselni? :D
Ha beválik az étolaj,mint tüzelö anyag,nem a benzin fogják lopni,hanem a szántóföldeket fogják megkopasztani pl napraforgóért!
:)))
Most hogy van ez? Benzin helyett simán olajat kell a tankba önteni,vagy hozzá kell keverni kevés benzinhez étolajat?
Vagy a motor kenését szolgálo olajat kell kicserélni étre?
Nem mintha kiprobálnám,csak érdekel!
Nem hinném, hogy az olajcégeknek "küzdeni" kellett volna azért, hogy az elektromos autó programok elbukjanak. Amerikában közröhej tárgya volt az EV1, holott igazából nem volt rosszabb semilyen szempontból, mint bármilyen alsókategóriás benzinmotoros autó (sõt! 8 másodperc körül érte el a 96km/h-s sebességet). Európában a Citroen és a Peugeot dobott a piacra elektromos kiasutókat (AX és 106), de Franciaország egy-két régióján és Monacon túl nem lehetett õket látni, mert nem volt rá sem kereslet, sem olyan dealer, aki hajlandó lett volna megkockáztatni a bevezetésben rejlõ anyagi kockázatot.
Azért szerintem az elektromos autól el nem terjedésében igen jelentõs szerepe van a kõolaj exportáló országoknak, a motorgyártó cégeknek. Jópár gazdaságot (köztük a legerõsebbeket is) ez a 2 iparág tol elõre. Nem lepõdnék meg, ha õk lobbizták volna ki (neadj Isten durvább módszerekkel gátolták volna meg) az elektromos autózás elterjedését. Amiket leírtál ellene, mind reális, de egy technológia fejlõdésével lejjebb csökken annak ára. Bizonyos kompromisszumokat meg kell kötni. Vagyis az elektromos autózás olcsó, környezetkímélõ, de cserébe bizony meg kell állni 150km-enként "tankolni". Azt akartam ezzel írni, hogy nem feltétlenül a technológiával, hanem a társadalommal van a baj.
Az elektromos (akkumulátoros) autó jött, látott, de nem sikerült elterjednie. Még ott sem, ahol tényleg lenne létjogosultsága, tehát a városi közlekedésben. Voltak próbálkozások, programok, miegyébb, ám egyik sem nevezhetõ sikeresnek. Hiányzik egy olyan telep, amely könnyû, jó tároló képességû és ugyanakkor olcsó is. Az ólom-savas aksi olcsó, de bitang nehéz és sok helyet foglal. A modernebb megoldások (pl. Li-Ion) könnyûek, viszonylag kevés helyet igényelnek, viszont marha drágák (egy 5-8 millió forintos autótól meg a fogyasztói társadalom már elvárna egy-két dolgot). Ráadásul folyamatos probléma az emberekkel megszerettetni az elektromos autót - hiába nem kell más, csak egy 110/230V-os dugalj a feltöltéshez, mégsem igazán vevõk arra, hogy 80-100km-enként bedugják a hálózati áramba a kocsijukat, noha ennél többet a legtöbb autós nem megy egy nap alatt.
Az atomenergia ilyen téren való felhasználása tuti kiverné a biztosítékot a nukleáris energiától rettegõektõl...
egyenlítõ közelében, sivatagokban vannak tervek napellemes vízbontós telepek létesítésére csak a hidrogén gazdaságos szállításához vastagabb átmérõjû csövek is kellenek szóval van még megoldandó probléma, de szerintem ez a jövõ, mivel ráadásul az üzemanyagcella 90% fölötti hatékonysággal mûködik!
Azt tölthetsz amit akarsz, de attól még adócsalónak minõsülsz, ugyanúgy, mintha lopott gázolajat tankolnál. Ugyan kérdéses, hogy kapnak el, de ugyanakkor legalábis tankolási lehetõséged sincs.
Az állam bácsinak nem fülik a foga az alternatív üzemanyagokhoz, mert az üzemanyagok adójából hihetettlen mértékû pénz folyik be az államkasszába. Az autógázzal se igazán tudnak mit kezdeni, mert szankcionálni már nem tudják, de ugyanakkor támogatni sem támogatják. Míg ugye a jobb helyeken a környezetvédelemre való tekintettel az eféle dolgokat megtámogatja az állam.
Alternatív üzemanyagok:
-Alkohol: Braziliában, az USA-ban és Svédországban terjed az a megoldás, hogy a benzin bizonyos százaléka alkohol. Az évtized végére már lesznek olyan autók, amelyek akár 100%-os alkohollal is elmennek (a jelenlegi benzines autók többsége még nem viselné el hosszú távon). Elõnye hogy megújuló üzemanyagforrás, és szinte bármibõl elõállítható, a rízstõl kezdve a cukornádon át a búzáig, így a mezõgazdaságot is támogatja. -Bio-diesel: Növényi olajokból elõállított üzemanyag, a félreértések elkerülése végett, az étolaj, repceolaj stb. alapból még nem tankolható bármely autóba, azt megfelelõen kezelni kell. Természetesen sima étolajjal is elmegy egy-két diesel-motor, de csak úgy, ahogy fekete fûtõolajjal - rizikós. Hogy a nem felkészített motor jobban "egye" sok esetben csak az üzemanyag egy része növényi olaj, a többi sima gázolaj. Elõnye ennek is a megújuló alapanyag. -Hidrogén: A leghatékonyabb üzemanyag és egyben a legideálisabb is lenne, mivel teljesen tiszta az elégetése (csak víz keletkezik). Ugyanakkor problémás az elõállítása, a vízbontás túlságosan nagy energiabefektetést igényel, ezért jelenleg a leggazdaságosabb módja a szénhidrogénekbõl (földgáz) való elõállítása. Problémás még abból a tekintetbõl is, hogy gáz állapotban elég veszélyes, folyékony állapotban viszont az alacsony forráspontja miatt nehezen tárolható.
Ki mit tud róla, tényleg jobb-e, és miért tiltották be? Tényleg csak a MOL akar többet kaszálni az importtal, azért tiltották be, vagy tönkreteszi a motort? Tényleg felér a rendes dízel üzemanyaggal?